5 клас Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря. Мета уроку



Сторінка1/4
Дата конвертації11.04.2017
Розмір0.8 Mb.
  1   2   3   4

5 клас

Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря.

Мета уроку: систематизувати та підсумувати знання учнів набуті протягом вивчення теми; розвивати уміння стисло і грамотно відповідати на запитання, характеризувати героїв, висловлювати власні думки; закріпити знання з теорії літератури; виховувати почуття прекрасного, кращі людські якості: доброту, милосердя, співчуття.

Обладнання: портрет Р.Кіплінга, ілюстрації до твору, декорації до інсценівки, проектор, уривки з мультфільму «Мауглі»; виставка малюнків учнів.

Теорія літератури: повість, головний герой, другорядні герої.

Тип уроку: комбінований .

Хід уроку
«Людина завжди повертається до людини...»

Р.Кіплінг «Мауглі»


I. Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Слово вчителя.

1. Вітаю усіх на нашому уроці. На попередніх уроках ми з вами


познайомились з дуже цікавою людиною - письменником і мандрівником
Дж. Редьярдом Кіплінгом, який в свою чергу познайомив нас з історією
маленького хлопчика на ім'я Мауглі.

Давайте спробуємо згадати, що ви про нього знаєте. Допоможуть нам, сьогодні, наші юні літературознавці.

(Учні розповідають цікаві факти з життя письменника).

2. Слово вчителя.

Але ми з вами не тільки багато цікавого дізнались про життя Р.Кіплінга, але ще й вивчили що таке повість



Запитання до кросворду:

  1. Хто назвав Шер Хана Кульгавим? (Мати)

  2. Яке ім'я було у Матері Вовчиці? (Ракша)

  3. Один з друзів Мауглі, який умів гіпнотизувати поглядом? (Удав)

  1. Вона рятувала Мауглі не раз і не лише порадами, а й гострими зубами і кігтями? (Багіра)

  2. Хоча він був старим, але став для Мауглі не лише вчителям, а й справжнім другом? (Балу)

  3. Він нишпорить всюди і розносить плітки, робить різні капості, а їсть ганчір'я та недоїдки? (Табакі)

3. Слово вчителя.

Всі персонажі Кіплінга наділені певними рисами характеру, які розкриваються у тих чи інших вчинках тварин. Інтерактивна гра «Чарівна скринька».

У мене в руках знаходиться «Чарівна скринька Джунглів», у яку сховались персонажі з казки «Мауглі». Вам пропонується назвати ім'я тварини, розповісти її історію, і дати їй характеристику.

4. Слово вчителя.

Наш Мауглі не тільки знайшов багато вірних друзів, а також і сурових наставників, які допомагали йому розібратися з складних Законах Джунглів.

- А хто є найбільшим знавцем Законів Джунглів і передає їх молоді?.у.)

- А зараз, я вам пропоную побувати у школі Балу, подивитись як відбувалось навчання Мауглі.

Перегляд уривку з мультфільму «Мауглі».

- Давайте перевіримо, а які Закони Джунглів знаєте ви? Знайдіть будь ласка Закони Джунглів у ваших підручниках.

4. Бесіда з учнями.

- Діти, а скажіть, будь ласка, чи подібні людські закони до законів джунглів? (в.у.)
ІІІ. Бесіда на повторення вивченого матеріалу.

Дайте визначення, що таке повість? (в.у.)

(Повість - великий, на відміну від оповідання, прозовий твір із багатьма героями та подіями).

  • А чому, ми ще повість «Мауглі» називаємо казкою? (в.у.)

  • Назвіть головного героя повісті-казки «Мауглі»?

  • А яких героїв ми називаємо головними? (в.у.)

  • Як називаються решта героїв твору?(в.у.)

  • Назвіть приклади другорядних героїв у повісті - казці «Мауглі»(в.у.) ІП. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1. Слово вчителя.

Усім відома історія про маленького хлопчика, вихованого у вовчій зграї. На долю Мауглі, випало чимало випробувань, але він не тільки не загинув, а згодом став вожаком зграї, пізнав закони джунглів, і при цьому залишився людиною.

Сьогодні на уроці, ми підсумуємо вивчене протягом теми, пригадаємо персонажів нашого твору, дамо їм характеристику, та прослідкуємо увесь шлях, який пройшов Мауглі, від вихованця джунглів і до їх володаря, а також довів,що він справжня людина.

Це і є тема нашого уроку.

IV. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

(Учні записують у зошити тему уроку.)

V. Опрацювання змісту уроку.

Слово вчителя. Багата уява Кіплінга переносить нас в найпотаємніші куточки незайманих джунглів, а талант письменника майстерно відтворює яскраві образи диких тварин.



- Діти, давайте пригадаємо з якими тваринами ми зустрілись у джунглях?

1. Розв'язування кросворда.

(Орієнтовні відповіді учнів).

Вовки полюють, щоб прогодувати дитинчат, а люди мають працювати, щоб прогодувати свою сім'ю.

За людськими законами, убивати собі подібних людина не має права, а от убивати тварин не забороняється.

Кожна народжена дитина має право на життя вже тому, що народилася, і не потребує схвалення, щоб жити.

Люди мають поважати одне одного, допомагати в разі небезпеки.

2. Проблемні запитання.

- На вашу думку, людські закони кращі, ніж Закони Джунглів? (в.у.)

- Але чому ж, не зважаючи на те, що деколи світ людей жорстокіший за світ джунглів, Мауглі залишає вірних друзів і все ж таки повертається до людей? (в.у.)

3. Інсценівка за казкою.

(Сцена повернення Мауглі до людей).

VI. Підбиття підсумків уроку.

1. Слово вчителя.

- Врешті-решт, Людина повертається до Людини. Інтерактивна гра «Мікрофон».

(Кожному учню пропонується висловити свою думку, на запропоноване запитання).

- Чи правильно вчинив Мауглі, покинувши Джунглі?

Заключне слово вчителя.

Мауглі пройшов дуже довгий шлях: залишився сиротою, виховувався серед диких, тварин, але все ж таки залишився Людиною, не втративши найкращих людських якостей: доброти, порядності, милосердя.

VI. Домашнє завдання.

Підготуватися до на написання твору-характеристики за повістю-казкою Р.Кіплінга «Мауглі».

6 клас

Тема уроку: Посмішка, що дивує весь світ. Рей Дуглас Бредбері "Посмішка". Висока людяність твору, висвітлення в ньому гострих проблем сьогодення.

Мета уроку: Роздум та осмислення змісту оповідання "Посмішка", аналіз твору з метою осягнення його ідеї ; формувати світогляд учнів щодо відповідальності людини за свої вчинки, розвивати самостійне мислення; виховувати почуття поваги до всього прекрасного, що створило людство.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань і розвитку на їх основі умінь і навичок

Вид уроку: Урок-роздум з поглибленою роботою над твором.

Обладнання: Репродукція картини Леонардо да Вінчі "Монна Ліза", фотопортрет письменника, ілюстративний матеріал, словник літературознавчих термінів.

Шукайте посмішку Джоконды Вона ніколи не мине

Ліна Костенко

До уроку учні отримали випереджувальні завдання:

  1. Ознайомитись з відомостями про письменника за підручником.

  2. Прочитати оповідання "Посмішка".

  3. Висловити свої враження від прочитаного у вигляді творчої роботи.


Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.

1. Вступне слово вчителя, мотивація навчальної діяльності.

У Ліни Костенко, української поетеси, є вірш, зміст якого перегукується з творчістю американського письменника-фантаста Рея Дугласа Бредбері:

Вже почалось, мабуть, майбутнє

Оце, либонь, вже почалось...

Не забувайте незабутнє,

Воно вже інеєм взялось.

І не знецінюйте коштовне,

не загубіться у юрбі .

Не проміняйте неповторне

на сто ерзаців у собі

Минають фронди і жіронди,

минає славне і гучне.

Шукайте посмішку Джоконди,

вона ніколи не мине.

Майбутнє!.. Яким воно стане для кожної людини і для людства в цілому. Ця тема постійно хвилює письменника, тривожить, бентежить... заставляє попереджати людей від безумства атомної війни, гонитви за наживою будь-якими засобами, та особливо тривожить його дедалі більше поширення бездуховності в сучасному суспільстві. Слово письменника, спрямоване до душі читача, сповнене вірою в силу людського розуму, любов'ю до людини, бажанням допомогти їй.

2. Запитання до учнів:


  • Що ви взнали про письменника за підручником?

  • Як твори він написав?

3.Доповнення вчителя:

Р.Д.Бредбері народився 22 серпня 1920 року в простій родині (батько Леонард Сполдінг - Бредбері працював електромонтером, мати за національністю шведка, особливо захоплювались кіномистецтвом). Світ фантастики полонив Рея ще з дитинства. Ім'я Дуглас дали хлопчику на честь знаменитого актора кіно Дугласа Фербенкса. Виховувався у великій сім'ї, оточений люблячими родичами. Почав писати, за його словами, у дванадцять років.

Рей Бредбері постійно займався самоосвітою, бо через бідність не міг здобути вищої освіти. Бібліотека стала його постійним місцем відвідування. У 20 років він міг гордитися тим, що прочитав усі найбільш відомі п'єси, знав американську, італійську, англійську історію.

З 1942 року Бредбері повністю присвячує свій час літературній роботі, створюючи до 52 оповідань на рік.

Бредбері бачить все більший розвиток науки і техніки, нових технологій, з'являються нові захоплення у людей. А поряд все менша увага до Землі, до природи, до мистецтва. Свої твори він створює у виді фантастики, бо фантастика про майбутнє допомагає жити в теперішньому.

ІІ. Формування нових знань і способів дії.


  1. Повідомлення теми і мети уроку.

  2. Бесіда по виявленню первісного читацького сприйняття:

- Коли відбуваються події, описані в оповіданні?

  • Хто зібрався на головному майдані і з якою метою?

  • Чи одностайні люди у своєму ставленні до минулого?

  • Через чи є сприйняття подій ми знайомимось у творі?

  • Що вразило головного героя оповідання і які наслідки це мало для нього?

3. Словникова робота.

Вияснити за словником літературознавчих термінів поняття: Фантастика — Символ — Новела — Абсурд.



ІІІ. Застосування знань, формування умінь і навичок.

Рей Бредбері стверджував, що "Фантастика - це реальність, доведена до абсурду".

-Що ж абсурдного ми знаходимо у творі ?

1. Бесіда з учнями з метою викликати роздуми на основі змісту твору:


  • Чим вражає початок оповідання?

  • Як виглядає постать хлопчика у черзі?

  • Які уявлення у Тома про те, що він повинен побачити?

  • Що викликає у Тома сумнів?

  • Чи погодився Том з думкою і поясненням, чому на майдані зібралася

черга?

  • Як ви сприймаєте опис свята людей?

  • Що залишилось в пам'яті людей від минулого?

- Як ви розумієте слова одного з черги: "Ось побачите: ще з'явиться тямовита людина, яка її підлатає . Запам'ятайте мої слова. Людина з душею. ... А я кажу, з'явиться. Людина, в якої душа горнеться до гарного. Він поверне нам — ні, не стару, а, так би мовити, органічну цивілізацію, таку, щоб ми могли жити мирно."

- Чому Том хвилювався, наближаючись до чогось небаченого? Як це передається в творі?

- Поясніть, що побачив Том?

2. Демонструється фотокопія картини Леонардо да Вінчі "Монна Ліза" з
коротким повідомленням про її створення.

"Монна Ліза" або "Джоконда" прийшла до нас з XV століття. Це портрет Лізи де Антоніо де Нольдо Герардін , дружини дворянина з Флоренції Франческо дель Джокондо. П'ять століть дивує людство простота і невимушеність Монни Лізи. Вона усміхається... Секрет посмішки люди намагаються збагнути як дивний вплив на стан людини.



3. Продовження бесіди:

  • Чи поспілкувався Том з портретом? Як саме?

  • Чи даремно він прийшов на майдан і стояв у черзі?

  • Що означала для Тома усмішка, на вашу думку?

  • Чи зробив Том щось добре у тій ситуаціі, в яку він потрапив?

  • Чи можна передбачити майбутнє для Тома?

- Чому Бредбері , на вашу думку, обрав саме цю картину, щоб попередити нас про наслідки бездуховності?

-Який твір: песимістичний чи оптимістичний?



IV. Висновок - підсумок.

1. Учні зачитують підготовлені творчі роботи, в яких висловили свої
роздуми про твір. Це можуть бути твори "Мені приснився сон...","В музеї обра-
зотворчого мистецтва", "Лист подрузі...", "Лист в майбутнє..."; малюнки, як ві-
дображають враження учнів.


2. Слово вчителя.

Почуймо застереження письменника і збережемо все прекрасне, що створило для нас людство. Це допоможе залишитись нам людьми. Любіть травинку і хмаринку, сонце завтрашнього дня, вечірню в попелі жаринку, шляхетну інохідь коня.

Згадайте в поспіху вагона,

В невідворотності зникань,

як Рафаелівська Мадонна

у вічі дивиться вікам!

В епоху спорту і синтетики

людей велика ряснота.

Нехай тендітні пальці етики

торкнуть вам серце і вуста.



Ліна Костенко

V. Домашнє завдання:

Прочитати оповідання Рея Бредбері.




9 клас

Тема: втілення в образі Фауста вищих духовних поривань людини і їх протиставлення скепсису та цинізму, уособлених в образі Мефістофеля. Тема кохання Фауста і Маргарита.

Мета: розкрити зміст духовних поривань Фауста, порівняти образи Фауста і Мефістофеля, розкрити образ Фауста у коханні до Маргарита; розвивати навички аналізу літературного твору; виховувати потяг до духовності, прагнення знайти смисл життя.

Тип: урок аналізу літературних творів (урок-судове засідання).

Обладнання: тексти трагедії И.Гете, ілюстрації до твору Е.Делакруа, музичні записи з опери Ш.Гуно «Фауст» та увертюра Вагнера «Фауст».
Хід уроку
Хто йде вперед, той завше блудить...

Й.В.Гете «Фауст»

І. Актуалізація опорних знань

(Звучить фрагмент увертюри Вагнера «Фауст», присутні на судовому засіданні: Фауст, Мефістофель, Маргарита, адвокат, свідок, головний суддя - вчитель, два інших судді).



1. Бесіда за запитаннями

Головний суддя: Панове судді, важливе в нас завдання: осудити потрібно Мефістофеля, з'ясувати духовні поривання Фауста, що із дияволом заприязнився і Маргариту звів з життя.

  • Тож ви скажіть, як «Фауст» той створився?

  • Чому великий Гейне назвав цей твір «поемою всесвітнього масштабу»?

  • Які є біблійні образи у творі?

  • Хто такий Мефістофель?

  • У чому ж трагедія Фауста?

(Представлення кожного з присутніх на судовому засіданні).

II. Оголошення теми, епіграфа уроку

Головний суддя: Отож, послухайте, що я скажу, потрібно йти вперед, хоча будеш блудити, але, згадайте, Фауст також спотикався, але шукав і намагався збагнути суть життя й шляху до Бога - християнського. Так Гете хотів виправдати доктора Фауста, що чорнокнижником лиш був, а віра в Бога була непотрібна.

- Чи зміг же Мефістофель показати справжнє життя Фаусту? (Словесна дуель адвоката зі свідком, але перед тим відбувається поділ класу на групи, суперечку зупиняє головний суддя).



III. Формування нових знань, умінь і навичок

Головний суддя: дамо ми слово цим двом великим і героям, й персонажам.

1. (Виразне читання монологу Фауста, сцена «Кабінет Фауста», с. 62-63. - БСЛ).

  • То що ж переживали ви, Фаусте? (Звертання уваги на портрет Фауста за картиною Е. Делакруа).

  • Яким ви бачите Фауста?

2. Проблемна ситуація

- Чим обумовлена поява Мефістофеля у кабінеті Фауста?

а)сумнівами героя; (І група)

б) пошуками вищого смислу; (II група)

в)розчаруванні героя у силі Господа; (головний суддя)
г) зверненням до сил зла. (головний суддя)


  1. Виразне читання в особах (розмова Фауста із Мефістофелем; проводиться «мозкова атака», завершує розмову головний суддя).

  2. Бесіда евристична

- Чи виправдати, чи осудити Мефістофеля, і як же бути з Фаустом нам, люди? (Думки суддів).

5. Запитання до учнів (головний суддя звертається до Маргарити, а Маргарита говорить про себе).
6. Монолог Маргарити.

- Що скажете тут ви, прекрасна дамо?(Сцена «Кімната Гретхен», - с. 126, БСЛ)



7. Усне малювання

  • Якою ви уявляєте Маргариту?

  • Які почуття охопили її серце?

  • Яке значення має для неї кохання до Фауста?

8. Проблемна ситуація

- У чому трагедія Маргарити? (Монолог Маргарити, с. 168, БСЛ)



IV. Підсумок уроку

Головний суддя: О.Пушкін писав про твір Й.Гете: «Існує найвища сміливість винаходу, вибору, де глобальний план охоплений творчою думкою - такою є сміливість Гете у «Фаусті».

1. Запитання до учнів

- Тож, обґрунтуйте це?

(Винесення вироку, виставлення оцінок).

V. Домашнє завдання

Підготувати письмові повідомлення, І група - «Фауст і Маргарита», II група - «Фауст і Мефістофель».



6 клас

Тема уроку: «І поведе нас у чарівний світ. Її величність Байка» (конкурс інсценізації байки).

Мета уроку: продовжити роботу над виразним, читанням байок, вчитися інсценізувати, працювати в парах; розвивати акторські здібності; виховувати інтерес до театру.

Тип уроку: урок - мандрівка.

Обладнання: проектор, ілюстрації до байок, елементи костюмів.
Хід уроку

Весь світ-театр,



І люди в ньому - актори.

Вільям Шекспір

I. Мотивація навчального процесу.

Бесіда з учнями

- Чи любите ви театр?

- Які театри нашого міста вам знайомі?

- Які спектаклі вам запам'ятались? Як ми повинні поводитись в театрі?

А сьогодні у вас є можливість показати свої акторські здібності інсценізуючи байки. Давайте пригадаємо, який твір називається байка.

- Що таке алегорія?

- Яких авторів байки ви вже знаєте?

- Які байки ми з вами вивчали?



II. Оголошення теми та епіграфа уроку.

1. Словникова робота.

Епіграф - це прислів'я або уривок із загальновідомого художнього твору, який розташовується автором після назви твору, або окремої глави і який розкриває авторський задум.


2. Робота з епіграфом.

Епіграф нашого уроку - це вислів відомого англійського поета Вільяма Шекспіра «Весь світ - театр, а люди в ньому - актори». Ми спробуємо це довести. Люди всього світу люблять відвідувати театри. З'явився театр ще в Давній Греції, різних європейських країнах в XI -XII ст..існували мандрівні театри. А коли ж з'явились театри, схожі на сучасні, хто їх започаткував, про це ми дізнаємося помандрувавши у деякі країни Європи. Під час мандрівки ми познайомимось з відомими історичними особами і переглянемо байки виконані російською, польською, англійською,французькою»та українською мовами.



III. Засвоєння нового матеріалу. Мандрівка у світ Байки (інсценізація байок народів світу).

Оцінюють групи судді за наступними критеріями: знання тексту, акторська гра, костюми.



1. а) Презентація Росії

Вчитель

Умом Россию не понять.

Аршином общим не измерить:

У ней особенная стать -

В Россию можно только верить.

(Федор Тютчев)

Дозвольте познайомити вас із гостем, який презентуватиме Росію - Петром Першим.

Петро І: Всі знають, що я — Петро І — відкрив вікно в Європу, а сьогодні відкриватиму евро байку. Ми, росіяни, любимо театр. Перший царський театр в Росії належав царю Олексію Михайловичу в 1672р. Тепер лише в столиці Росії нараховується близько 30-ти театрів. Найвідоміші: МХАТ, Московський театр на Таганці, Марийський театр.

Сподіваюсь група, яка виконуватиме байку російською, отримає високий бал.

Желаю удачи!

б) Інсценізація байки Івана Крилова «Вовк і ягня»

Волк и ягненок.

Автор У сильного всегда бессильный виноват. Тому в истории мы тьму примеров СЛЫШИМ. Но мы Истории не пишем, а вот о том как в Баснях говорять.

Ягненок в жаркий день зашел к ручью напиться. И надобно ж беде случиться. Что около тех мест голодный рыскал Волк. Ягненка видит он, на добычу стремится; Но, делу дать хотя законный вид и толк, .. Кричит:



Вовк « Как смеешь ты, наглец, нечистым рылом Здесь чистое мутить питне мое С песком и с илом? За дерзость такову Я голову с тебя сорву».

Ягня « Когда светлейший Волк позволит, Осмелюсь я донесть, что ниже по ручью От светлости его шагов я на сто п'ю,

И гневаться напрасно он изволит: Питья мутить никак я не могу».



Вовк «Поэтому я лгу!

Негодный! Слыхана ль такая дерзость в свете! Да помнится, что ты в запрошлом лете Мне здесь же как-то нагрубил: Я этого приятель не забыл!»



Ягня «Помилуйте, мне еще и от роду нет году», -

Автор Ягненок говорит

Вовк «Так это был твой брат».-

Ягня «Нет братьев у меня». -

Вовк «Так это кум иль сват

И, словом, кто-нибудь из вашего же роду.

Вы сами, ваши псы и ваши пастухи, Вы все мне зла хотите И, если можете, то мне всегда вредите, Но я за их разведаюсь грехи».

Ягня « Ах, я чем виноват?» -

Вовк «Молчи! Устал я слушать,

Досуг мне разбирать вины твои, щенок!

Ты виноват уж тем, что хочеться мне кушать».

Автор Сказал и в темный лес Ягненка поволок.

2. а) Презентація Англії

Вчитель

What have I done for you, England, my England? What is there I would not do England, my own?

Вільям Ернест Хенлі «Англія, моя Англія» Зустрічайте гостя з Англії - королеву Єлизавету. Королева Єлизавета

Саме за мого правління з'явився найяскравіший драматург усієї історії театру. Це звичайно - Вільям Шекспір. Цей геній створив цілу низку невмирущих творів. А ще він був співвласником найстарішого театру «Глобус», який є популярним і сьогодні. Звичайно в нас є й інші популярні театри, наприклад, Лондонський колізей, Андоверський театр. Гадаю, англійською мовою байка «Крук і лисиця» чудово звучатиме.

Good luck!

б) Інсценізація байки Езопа «Крук і лисиця»

The Fox and the Crow

As The fox was going through the forest looking for food. He was very hungry. Suddenly he saw a crow sitting on a tree. The crow had a piece of bread in its beak. The fox began to think.

Лисиця "How can I get that bread?"

Автор II The fox was very clever. He said to The. crow.

Лисиця «Oh, Mr. crow, you have such a sweet voice, may I have the pleasure of a song, please?"

Автор II The crow was very foolish and he was pleased by the cunning words of the fox. As soon is he opened his beak to sing a song, the bread fell out. The fox was ready and caught it easily. He run away with the bread in its mouth. The foolish crow left along.

3. а)Презентація Франції.

Вчитель J'ai le mal de Paris De ses rues, de ses boulevards.

«De son air triste et gris, De ses jours de ses soirs

Марсей Мулуї «Париж» Наш наступний герой - французький король Людовік XIV. ЛюдовікХІУ

Я — король — сонце, підтримував акторів та театральне мистецтво. В моєму палаці Версалі виступали талановиті актори, твори для яких писали відомі драматурги: Мольєр Люллі. Мої нащадки також люблять і поважають театральні вистави. Щороку в провансальському Авіньйоні проходить фестиваль, де показують вистави у театрі під відкритим небом. Мої друзі покажуть вам байку знаменитого Лафонтена «Зачумлені звірі».

б) Інсценізація байки Лафонтена «Зачумлені звірі» Les animaux malades de la pesté

Автор Un mal qui répand la terreur

Mal que le ciel en sa fureur l .

Inventa pour punir les crimes de la terre La peste.

Лев Que le plus coupable de nous

Se sacrifie aux traits du céleste courroux; Peut-être il obtiendra la guérison commqne. Pour moi, satisfaisant mes appétits gloutons,

J'ai dévoré for cemoutons. Je me dévouerai donc, s'il faut; mais je pense
Qu'il est bon que chacun s'accuse ainsi que moi;

Car on doit souhaiter, selon toute justice,

Que le plus coupable périsse.

Лис Sire, dit le renard, vous êtes trop bon roi; • Vos scrupules font voir trop de délicatesse. Ehbein!

En les croquant beaucoup d'honneur;

Et quant au berger, l'on peut dire

Qu'il étail digne de tous maux,

Etant de ces gens-là qui sur les animaux'

Se font un chimérique empire.



Осел Je n'en avais nul droit, puisqu'il faut parler net.

A ces mots on cria haro sur le baudet.

Un loup, quelque peu clerc, prouva par sa harangue

Qu'il fallait dévouer ce maudit animal, ;.*

Ce pelé, ce galeux, d'où venait tout leurmal. Автор Rien que la mort n'était capable

D'expier son forfeit. On le lui fit bien voir.

Selon que vous serez puissant ou misérable,

Les jugements de cour vous rendront blanc ou noir.



4. а) Презентація Польщі.

Вчитель

О matko Polko! Gdy u syna twego W zrenicach btyszczy genijuszu swietnosc, Jesli mu patrzy z czota dziecinnego Dawnych Polakow duma I szlachetnosc...

Адам Міцкевич «До матері Польки» Представник польського народу - король Станіслав Август

Станіслав Август: Я започаткував реформи, які допомогли розвитку польської науки, літератури та мистецтва. В 1637 році при дворі короля Владислава IV Вази був вперше збудований театр в якому показували: оперу, комедію та балет.

Тепер найстаріший театр - це театр Народовий, популярним є також Бяльський Вірю, вам сподобається виконання байки польською мовою. Zycze. powodzenia!



б) Інсценізація байок Гната Красіцького «Вино і вода» і « Пан і пес»

Winolwoda

Автор Przymawiato jednego czasu wino wod.z-ie Вино « Ja panom, a ty chtopom jestes ku wygodzie".''

Вода «Nie pifo by cie¿ pañstwo

Автор Rzecze woda skromnie

Boda Gdyby nie chtop dat na cié, со chodzi pjc do mnje". Pan I pies

Pies szczekat na ztodzieja, cata, noc sie. trudzit; Obili go nazajutrz, ze pana obudzit.

Spat smaczno drugiej nocy, ztodzieja nie czekàt" Ten dorn skradt; psa obili za to, ze nie szczekat.'.

5. а)Презентація України

Вчитель

До старої стріхи торкнуся рукою Моя Україно - дихни сивиною. Приземиста хата, верба над водою Моя Україно, - болію тобою.

Побийлихо «Моя Україно» . З історією українського театру нас познайомить князь Ярослав Мудрий.

Ярослав Мудрий: Я - князь Ярослав Мудрий. За мого правління був написаний перший літопис, побудований Софіївський собор, а також встановлений зв'язок з багатьма європейськими країнами.

Гадаю, Україні також є чим похвалитися перед нашими сусідами.

Перший стаціонарний театр був відкритий у Львові. А першим відомим драматургом вважається Іван Котляревський.

В 1925 році макети театрального об'єднання «Березіль» отримали золоту медаль на Всесвітній театральній виставці.

Найвідоміші театри в Україні: львівський оперний театр, Тернопільський драматичний, Київський ляльковий театр, Харківський театр імені Шевченка. Переконаний, вам сподобається виконання байки Євгенія Гребінка «Ведмежий суд» Бажаю успіхів!

б) Інсценізація байки Є. Гребінки «Ведмежий суд»

Автор І Лисичка подала на суд таку бумагу: Що бачила вона як попелястий Віл на панській винниці пив, як мошенник брагу, їв сіно, і овес, і сіль.

Суддею був Ведмідь, Вовки були підсудки. Давай вони по-своєму судить


Трохи не цілі сутки.

Ведмідь «Як можна гріх такий зробить! Воно було б зовсім не диво, Коли б він їв собі м'ясиво».

Автор II Ведмідь сердито став ревіть

Вовки А то він сіно їв!

Автор І Вовки завили.

Автор II Він щось почав був говорить,

Да судді річ його спочатку перебили, бо він ситенький був. І так оприділили

І приказали записать:

Вовк І « Понеже Віл признався попелястий, що він їв сіно, сіль, овес і всякі сласті, так за гріхи його четвертувать.

Вовк II І м'ясо розідрати суддям на рівні часті, лисичці ж ратиці отдать.»

IV. Бесіда з учнями

В яких країнах ми сьогодні побували? Театри яких країн ви хотіли б відвідати? Чого навчили прослухані вами байки?



V. Висновки

На початку уроку ви розповідали, як ми повинні поводитись в театрі. Але для того, щоб вирости вихованими людьми вам потрібно ще довго навчатись. Впевнена, в багатьох життєвих ситуаціях вам допоможе байка. Адже байка створена не лише для того, щоб розважати, але насамперед для того, щоб навчати.



Життя-театр

Життя - театр, а ми – актори.

І кожен грає свою роль,

У когось радість, в когось горе,

Хтось раб злиденний, хтось король.

Хтось тут в раю, а хтось як в пеклі,

Хтось в світі є, а хтось у тьмі,

У когось вороги запеклі,

А в когось друзі є старі.

Хто ти у цім світі контрастів?

І яка зараз в тебе роль?

Зіграй її ти якнайкраще,

І ти для інших вже герой.

Володимир Сновида



VI. Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал з теми Байка. Підготуватися до письмової роботи.



Йодзьо

(післявідчуття)



Iсікава Такубоку

(1885-1912)



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4

Схожі:

5 клас Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря. Мета уроку iconКонспект уроку з фізики (10 клас) Тема уроку: Розв’язування задач по темі "Закони Ньютона. Гравітаційна взаємодія" Мета уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
5 клас Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря. Мета уроку iconПлан-конспект уроку з української літератури у 5 класі Тема уроку: Тарас Шевченко. Життєвий шлях. Мета уроку
Тараса Шевченка, особливу увагу звернути на дитячі роки, дослідити риси характеру малого Тараса за допомогою твору Степана Васильченка...
5 клас Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря. Мета уроку iconПлан-конспект уроку музики 6 клас, ІІ семестр тема 4: Жанри симфонічної музики Тема уроку №2: Симфонія. Увертюра Мета уроку
Д. Шостаковича, на музичних прикладах продовжити ознайомлення дітей з можливості симфонічної музики
5 клас Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря. Мета уроку iconВідкритий урок всесвітня історія 11 клас вчитель Пасічна Л. М. 2012 рік Тема Сполучені Штати Америки та Канада в другій половині ХХ на початку ХХІ століття Мета
Повідомлення теми та мети уроку. Побажання один одному успіху. Учні озвучують власні очікування від уроку
5 клас Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря. Мета уроку iconУрок алгебри, 7 клас Тема уроку. Множення одночлена І многочлена. Розв’язування вправ. Мета уроку
Мета уроку. Закріпити І вдосконалити уміння застосовувати алгоритми множення одночлена на многочлен до перетворення (спрощення) цілих...
5 клас Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря. Мета уроку iconКонспект уроку клас. І семестр урок. Образний зміст музики тема уроку. Виражальність та зображальність образів. Мета
Мета: поглибити уявлення учнів про виражальні та зображальні можливості музики
5 клас Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря. Мета уроку icon2014 р. Тема: Ернест Міллер Хемінгуей. Життєвий і творчий шлях письменника.«Старий і море»-повість- притча про людину. Мета уроку
Мета уроку: поглибити знання учнів про життя І творчість лауреата Нобелівської премії
5 клас Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря. Мета уроку iconУроку №12 Дата Клас 5
Тема уроку: Миколаїв в роки незалежності
5 клас Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря. Мета уроку iconТема уроку. Література рідного краю Леонід Куліш. «Свірочка» Мета уроку
Мета уроку: розширити читацькі інтереси школярів, викликати інтерес до Леоніда Куліша як письменника; показати, як дорослішали діти...
5 клас Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря. Мета уроку iconУрок №5 Тема уроку. Київські «неокласики»
Тема уроку. Київські «неокласики». Микола зеров. Різногранний творчий шлях митця. «Київ — традиція». Філософічність, афористичність...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка