Антон Чехов “товстий І тонкий”, “Хамелеон”, “Зловмисник”. Біографія А. Чехова



Дата конвертації08.04.2017
Розмір444 b.


Антон Чехов “товстий і тонкий”, “Хамелеон”, “Зловмисник”.


Біографія А.Чехова

  • Антон Павлович Чехов народився в Таганрозі в 1860 році. Там він учився в місцевій гімназії, після закінчення якої вступає до Московського університету на медичний факультет. Після закінчення університету в 1884 році він почав займатися медичною практикою. Писати він почав ще будучи студентом, його перші гумористичні розповіді з'явилися ще в1880 році в журналах. Перший збірник його розповідей "Казки Мельпомени" вийшов у 1884 році. Сама назва збірника, на мій погляд, символічна. Вона говорить про те, що вже тоді автор був не байдужий до театру.      Ще в 1882 році на його талант звертає увагу російський письменник і редактор петербурзького гумористичного журналу "Осколки" П.А.Лейкин, що запрошує Чехова до постійного співробітництва.      Гумористичні журнали 80-х років мали в основному розважальний, чисто комерційний характер, а тому і зв'язувати народження великого чеховського таланта з гумористичною белетристикою невисокого рівня не можна.

  • Кабінет А.Чехова

  • Таганрог.

  • Будинок, у якому народився А.Чехова          



Антон Чехов створював оповідання легко, невимушено,часто на несподівані теми:”Хірургія” , ”Шило у мішку” , “Хамелеон” , “ Товстий і тонкий”.

  • Антон Чехов створював оповідання легко, невимушено,часто на несподівані теми:”Хірургія” , ”Шило у мішку” , “Хамелеон” , “ Товстий і тонкий”.

  • Письменник говорив, що таких маленьких, навіть крихітних, оповідань він написав близько тисячі. І в кожному з них ось уже понад сто років живе його нестримний сміх.

  • Антон Чехов майстерно володів усіма засобами творення комічного.

  • Особливу увагу Антон Чехов приділяв художній деталі. Письменнику вдавалося вихопити з-поміж безлічі речей чи явищ те, що найкраще передавало головну думку твору.



Чехов - драматург      Успіх Чехова - драматурга значною мірою був підготовлений поруч характерних рис його художнього методу, що у своєму логічному розвитку й означали граничне зближення оповідальної творчості з драматургічним.      Глибоке знання театру, прагнення сприяти його подальшому розвиткові в дусі кращих традицій російського сценічного реалізму, з одного боку, характерні риси його художнього методу - з іншого боку, і з'явилися тим творчим надбанням письменника, що не тільки забезпечило успіх перших серйозних кроків Чехов-драматурга, але і визначило загальний напрямок його новаторських шукань. Чеховські драми пронизує атмосфера загального неблагополуччя.

  • Чехов - драматург      Успіх Чехова - драматурга значною мірою був підготовлений поруч характерних рис його художнього методу, що у своєму логічному розвитку й означали граничне зближення оповідальної творчості з драматургічним.      Глибоке знання театру, прагнення сприяти його подальшому розвиткові в дусі кращих традицій російського сценічного реалізму, з одного боку, характерні риси його художнього методу - з іншого боку, і з'явилися тим творчим надбанням письменника, що не тільки забезпечило успіх перших серйозних кроків Чехов-драматурга, але і визначило загальний напрямок його новаторських шукань. Чеховські драми пронизує атмосфера загального неблагополуччя.



Художня деталь

  • Це виразна деталь твору, яка несе значне смислове, ідейне та емоційне навантаження і характеризується підвищеною асоціативністю.

  • Як правило, до художньої деталі відносять дрібниці побуту, пейзажу, портрета, інтер’єру, конкретної ситуації, а також жесту, суб’єктивної реакції, дії та мовлення, коли вона (деталь) стає предметом відтворення. Художня деталь у всіх своїх проявах є самостійним виразним засобом, що суттєво підвищує місткість та глибину тексту. Естетична природа художньої деталі містить у собі природне протиріччя між окремим положенням її в системі численних елементів і компонентів твору та прагненням сказати більше, ніж вона – як реалія – містить у собі. Художня деталь економить образотворчі засоби, створює образ цілого за рахунок незначної його риси. Більше того, вона примушує читача включитися у співавторство. Художня деталь – це могутній сигнал образності, що пробуджує в читача не тільки співпереживання з автором, але й особисте творче прагнення. Художні деталі та внутрішні передумови організації тексту короткого оповідання – синтетичність художнього образу, піднесене ідейне та емоційне навантаження слова, підтекст, символічне переосмислення зображуваного – все це слугує імпульсом, який породжує десятки відповідей і тим самим утворює передумови, необхідні для “запуску” механізму мовлення.



 Значення художньої деталі у розкритті характерів чеховських героїв (за оповіданнями "Хамелеон", "Товстий і тонкий", "Зловмисник")

  • А. Чехов (1860-1908) - один із найвидатніших письменників Росії був блискучим майстром коротких оповідань, які вирізнялися глибиною та художньою силою. Неабияку роль у розкритті характерів чеховських героїв, таких неповторних у своїй індивідуальності, відіграє художня деталь.                 



  В оповіданні "Хамелеон" поліцейський наглядач Очумєлов йде базарною площею "у новій шинелі і з клуночком в руці", а за ним ступає рудий городовий "з решетом, вщерть повним конфіскованого аґрусу". І читачеві відразу зрозуміло, що блюститель порядку не проти поживитися. Побачивши зборище, Очумєлов врізається в натовп і намагається з'ясувати, що трапилося. В ході "розслідування" його думка змінюється декілька разів. Він, як очманілий, кидається від одного рішення до іншого. При цьому його то морозить, то бере жаром. Почувши, що собака належить генералу Жигалову, він звертається до Єлдиріна: "Зніми-но, Єлдирін, з мене пальто... Страшенно жарко... Мабуть, на дощ". А за подальшого розвитку подій говорить: "Надінь-но, брате Єлдирін, на мене пальто... Щось вітер подув... Морозить..."      

  •   В оповіданні "Хамелеон" поліцейський наглядач Очумєлов йде базарною площею "у новій шинелі і з клуночком в руці", а за ним ступає рудий городовий "з решетом, вщерть повним конфіскованого аґрусу". І читачеві відразу зрозуміло, що блюститель порядку не проти поживитися. Побачивши зборище, Очумєлов врізається в натовп і намагається з'ясувати, що трапилося. В ході "розслідування" його думка змінюється декілька разів. Він, як очманілий, кидається від одного рішення до іншого. При цьому його то морозить, то бере жаром. Почувши, що собака належить генералу Жигалову, він звертається до Єлдиріна: "Зніми-но, Єлдирін, з мене пальто... Страшенно жарко... Мабуть, на дощ". А за подальшого розвитку подій говорить: "Надінь-но, брате Єлдирін, на мене пальто... Щось вітер подув... Морозить..."      



Герой оповідання "Зловмисник", Денис Григор'єв, звинувачується в навмисному пошкодженні залізничної колії. Залізничний сторож затримав його "за відкручуванням гайки, якою рейки прикріплюються до шпал". Мужик не заперечує цього факту, але ніяк не візьме до тями, в чому ж його вина. Адже він лише гайку відкрутив, яка йому конче потрібна на грузило: "Якби я рейку взяв або, скажімо, колоду поперек тієї колії поклав, ну, тоді, може, перекинуло б поїзд, а то... тьху! гайка!" Тим більше, що "вже скільки років усім селом" мужики гайки викручують, але роблять це, за словами Дениса, з розумінням: "Ми ж не всі відкручуємо... залишаємо... не без розуму робимо... розуміємо". Григор'єва здивували слова слідчого про те, що його зараз відведуть до тюрми: "Якби було за що, пішов би, а то так... з доброго дива... За що? І не крав, здається, і не бився..." Майже в кожній фразі Дениса Григор'єва звучить слово "розумію", хоча весь діалог затриманого зі слідчим демонструє дурість мужика.

  • Герой оповідання "Зловмисник", Денис Григор'єв, звинувачується в навмисному пошкодженні залізничної колії. Залізничний сторож затримав його "за відкручуванням гайки, якою рейки прикріплюються до шпал". Мужик не заперечує цього факту, але ніяк не візьме до тями, в чому ж його вина. Адже він лише гайку відкрутив, яка йому конче потрібна на грузило: "Якби я рейку взяв або, скажімо, колоду поперек тієї колії поклав, ну, тоді, може, перекинуло б поїзд, а то... тьху! гайка!" Тим більше, що "вже скільки років усім селом" мужики гайки викручують, але роблять це, за словами Дениса, з розумінням: "Ми ж не всі відкручуємо... залишаємо... не без розуму робимо... розуміємо". Григор'єва здивували слова слідчого про те, що його зараз відведуть до тюрми: "Якби було за що, пішов би, а то так... з доброго дива... За що? І не крав, здається, і не бився..." Майже в кожній фразі Дениса Григор'єва звучить слово "розумію", хоча весь діалог затриманого зі слідчим демонструє дурість мужика.



  В оповіданні "Товстий і тонкий" Чехов описує зустріч двох шкільних приятелів. Уже за першим описом героїв читач здогадується про стан у суспільстві кожного з них. "Товстий тільки-но пообідав у ресторані, й губи його лисніли від масла, мов стиглі вишні. Пахло від нього хересом і флердоранжем". "Тонкий щойно вийшов із вагона і був нав'ючений чемоданами, клунками та коробками. Пахло від нього шинкою й кофейною гущею". Приятелі тричі поцілувалися, обидва були приємно здивовані. Але радість тонкого тривала недовго: як тільки він дізнався, що товстий дослужився до високого чину таємного радника, то "раптом зблід, скам'янів, але скоро обличчя його скривила широченна посмішка". "Сам він зіщулився, згорбився, звузився..." "Його чемодани, клунки і коробки стиснулись, поморщились". Змінився і тон його мови. Замість радісного: "Мишо! Любий мій!" зазвучали принизливі нотки: "Милостива увага вашого превосходительства..." Так Чехов всього кількома реченнями зумів змалювати характер людини, яка над усе цінує в іншому стан у суспільстві.     

  •   В оповіданні "Товстий і тонкий" Чехов описує зустріч двох шкільних приятелів. Уже за першим описом героїв читач здогадується про стан у суспільстві кожного з них. "Товстий тільки-но пообідав у ресторані, й губи його лисніли від масла, мов стиглі вишні. Пахло від нього хересом і флердоранжем". "Тонкий щойно вийшов із вагона і був нав'ючений чемоданами, клунками та коробками. Пахло від нього шинкою й кофейною гущею". Приятелі тричі поцілувалися, обидва були приємно здивовані. Але радість тонкого тривала недовго: як тільки він дізнався, що товстий дослужився до високого чину таємного радника, то "раптом зблід, скам'янів, але скоро обличчя його скривила широченна посмішка". "Сам він зіщулився, згорбився, звузився..." "Його чемодани, клунки і коробки стиснулись, поморщились". Змінився і тон його мови. Замість радісного: "Мишо! Любий мій!" зазвучали принизливі нотки: "Милостива увага вашого превосходительства..." Так Чехов всього кількома реченнями зумів змалювати характер людини, яка над усе цінує в іншому стан у суспільстві.     



Товстий і тонкий

  • Товстий і тонкий

  • Звичайні люди

  • Живуть у звичайному оточенні

  • Потрапляють у буденні ситуації

  • У поведінці, мовленні виявляють свою вдачу

  • Один епізод розкриває все життя




Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Антон Чехов “товстий І тонкий”, “Хамелеон”, “Зловмисник”. Біографія А. Чехова iconУроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
Тема уроку: Антон Павлович Чехов «Товстий І тонкий». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А. П. Чехова. Діалог...
Антон Чехов “товстий І тонкий”, “Хамелеон”, “Зловмисник”. Біографія А. Чехова iconАнтон павлович чехов

Антон Чехов “товстий І тонкий”, “Хамелеон”, “Зловмисник”. Біографія А. Чехова iconЧехов Антон Павлович 29 січня 1860, Таганрог — 15 липня 1904 План
Згодом він став купцем І торговцем. Мати письменника Євгенія Яківна Морозова (1835-1919). Грамоті вона навчалася вдома І недовго,...
Антон Чехов “товстий І тонкий”, “Хамелеон”, “Зловмисник”. Біографія А. Чехова iconПроблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
У статті розкриваються особливості творчості Антона Павловича Чехова, її виховний потенціал. Узагальнюються риси індивідуального...
Антон Чехов “товстий І тонкий”, “Хамелеон”, “Зловмисник”. Біографія А. Чехова iconАнтон Сосновський: «Аби потім не казали, що не така міська рада, – ходіть на вибори» Сторінки з біографії Антон Сосновський народився 18 лютого 1982 року. У 17 років створив «Асоціацію Молодих Реформаторів (АМоРе)»
Антон Сосновський: «Аби потім не казали, що не така міська рада, – ходіть на вибори»
Антон Чехов “товстий І тонкий”, “Хамелеон”, “Зловмисник”. Біографія А. Чехова iconОчікувані результати
«Нова драматургія», її засадничі принципи. Творчі знахідки та здобутки Г.Ібсена, А. Чехова, Дж. Б. Шоу
Антон Чехов “товстий І тонкий”, “Хамелеон”, “Зловмисник”. Біографія А. Чехова iconДитинство Тараса Шевченка. Антон Лотоцький «Малий Тарас чумакує» Мета

Антон Чехов “товстий І тонкий”, “Хамелеон”, “Зловмисник”. Біографія А. Чехова iconКостенко антон Віталійович археологічні фонди краєзнавчого музею: формування, зберігання, використання

Антон Чехов “товстий І тонкий”, “Хамелеон”, “Зловмисник”. Біографія А. Чехова iconКривицький Антон Федорович
Народився 8 червня 1945 року у селі Виноградне Березовського району Одеської області
Антон Чехов “товстий І тонкий”, “Хамелеон”, “Зловмисник”. Біографія А. Чехова iconУкраїнська література Список творів, рекомендованих для прочитання під час канікул 5 клас Народні казки «Яйце-райце»
А. П. Чехов "Человек в футляре”, "Крыжовник”, "О любви”, "Ионыч”, "Палата №6”, "Цветы запоздалые”, "Вишневый сад”


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка