Антуан де Сент Екзюпері ( 1900 1944 ). Філософська казка притча «Маленький принц»



Скачати 49,06 Kb.
Дата конвертації16.08.2017
Розмір49,06 Kb.
ТипКонспект



Конспект уроку

Антуан де Сент-Екзюпері(1900-1944рр.)

Філософська казка-притча «Маленький принц»

Підготувала:

Вчитель світової літератури

Скоморохівської ЗОШ І-ІІст.

Петришин М.С.



Тернопіль-2015
Конспект уроку у 6 класі

Тема: Антуан де Сент – Екзюпері ( 1900 – 1944 ). Філософська казка – притча « Маленький принц»

Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю А. де Сент – Екзюпері; зацікавити його особистістю та творами; засвоїти поняття філософська казка – притча; виховувати повагу до загально – людських моральних цінностей.

Тип уроку: урок засвоїння нових знань.

Обладнання: презентація, виставка творів А. Екзюпері, макет життєвої дороги, карти, корабель, літак, зірка, пензлик, троянда, велосипед, мильні бульки, кава на столиках.

Епіграф: Людина нібито не літає,

а крила має.

А крила має!

Ліна Костенко.



Хід уроку

І. Організація класу

  1. Смайлики ( малюють і вішають на дошці ).

  2. Заводять зошити ( підписують і пишуть дату ).

  3. Мильні бульбашки ( запатентований винахід письменника ).

  4. Оформлення кабінету ( писав твори тільки в барах, ресторанах, кафе) п'ємо каву і творимо урок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Слово вчителя.

Людське життя, людська доля у кожного вона своя, різна. В народі символічно заведено зображувати життєву дорогу у вигляді спіралі. Життєву дорогу людини, про яку ми будемо сьогодні говорити, я зобразила ось так. Запитаєте мене чому вона така яскрава, квітуча, і я вам відповім: «Тому, що він хотів стати садівником, але не так судилося». Ще за життя став легендою: « Поет і мислитель, пілот і вчений, конструктор і винахідник, людина, яку назвали воістину універсальним талантом».

Але, як кажуть, мудрі люди, почнемо з початку. В старовинному замку народився хлопчик, з титулом граф. Він був такою світлою, щирою, відкритою дитиною, що його називали король Сонце, а ще він з бляшанок сконстроював телефон і винайшов велосипед з крилами. В юному віці мріяв стати моряком, але «завалив» твір, а потім – він став льотчиком випробовувачем, а ще циганка нагадала йому на картах, що він загине в морі, а ось троянда - символ його творчості. Кажуть, що після смерті він став зіркою.

На вершині дороги глобус – символ його відданості дружбі, а хлопчик на глобусі - дитина, якій належить увесь світ і, яка не відчуває самотності – така заповітна мрія письменника.

Я бачу як загорілися цікавістю ваші очі, правда, вам вже кортить дізнатися хто ця людина. Доречі про очі. Сучаснки письменника кажуть, що таких очей не було ні в кого, зіниці кольору стиглих каштанів, які дивилися в душу співрозмовникові.



ІІІ. Оголошення теми, мети і епіграфу уроку.

/ вивішати на дошці/

Запишіть, будь ласка, тему уроку.

ІV. Актуалізація опорних знань

- Для того, щоб зрозуміти творчість письменника треба побувати в його країні, де він жив і творив.

- (Слайди про Францію) до Парижу

- Знайти на карті м. Ліон і прикріпити портрет.



V. Вивчення нового матеріалу

1. Слово вчителя.

Письменник народився на зорі ХХ ст. в звичайній родині французького державного службовця, щоправда з аристократичним минулим, на що вказує наявність приставки де перед прізвищем.

- Слайди про родину А. де Сент – Екзюпері.

(до слайду зірка – символ призначення людини).


  1. Самостійна робота з підручником с. 153-155.

  2. Створення асоціативного куща на квітах і зірках.

  3. Написати сенкан А. де Сент – Екзюпері.

  4. Розповідь вчителя про жанр твору.

Філософська, бо піднімає серйозні філософські проблеми – сенсу буття, дружби, відповідальності.

/Слайд казка/



  1. Бесіда з учнями

- Будова казки

- Тематика казок

/Слайд притча/

( Укр. літ. Емма Андієвська « Казка про яян», « Говоряща риба»



  1. Виразне читання вчителем притчі « Олівець»

Бабуся пише листа. Онук дивиться і каже: « Я знаю, що ви пишите про мене.» Бабуся усміхнулася і сказала, так про тебе, а ще, коли ти виростеш, я хочу щоб був подібним на цей олівець. Хлопець сказав, що він нічим не відрізняється від інших олівців.

- Все залежно від того, як дивитися на речі. Цей олівець володіє п’ятьма якостями, які необхідні тобі, якщо ти хочеш прожити життя в ладу з усім світом.



По-перше: Ти можеш бути генієм, але ніколи не забувай про існування Направляючої Руки, яку ми називаємо Богом. Завжди довіряй себе його волі.

По- друге: Щоб писати, мені доводиться заточувати олівець. Це трохи боляче, але після цього олівець пише тонко. Отже, вмій терпіти біль, пам’ятаючи, що він додає благородства.

По-третє: Можна стерти помилку. Запам’ятай, що виправляти помилки необхідно. Часто це єдиний спосіб залишитися на вірному шляху.

По- четверте: В олівці має значення не деревина, не розмір, не форма, а графіт, що знаходиться в середині. Так і в людини: головне не одяг, не врода, а внутрішня краса, душа.

По- пяте: Олівець завжди залишає після себе слід. Так само і ти залишай після себе сліди своїми вчинками і тому обмірковуй кожен свій крок.

- Презентаія книги. / Мирослав Дочинець « Криничар»/



  1. Творче завдання

Намалювати олівець і написати, якою має бути справжня людина.

  1. Історія створення твору с. 155.

  2. Слайд про війну /паралель/.

  3. Свічка, хвилина мовчання.

  4. Слово вчителя.

Не думаю, що кожному з вас сподобається казка, буде зрозумілою і простою. Бо це, може, зовсім і не казка, хоча події там відбуваються дійсно фантастичні. Цей твір теба читати не поспішаючи, і , мабуть, не один раз, щоб зрозуміти його філософський зміст, символіку, щоб взяти собі до серця ті золоті зернятка мудрості, які автор щедро розсипав у ньому.

/ Слайди: « Основні цитати твору»/



  1. Майстер клас – виготовлення літаків.

Літак – символ підкорення висоти

- символ окриленості.

- символ боротьби.

Написати на крилах літаків побажання всім людям планети Земля

/ Прикріплюємо літачки на дошці/


  1. Слово вчителя

Кожне слово є матеріальне і я маю надію, що наші побажання обов’язково здійсняться.

Наш урок потребує підсумку.

- Як ви думаєте, чому саме такий епіграф я обрала для уроку?

І для вас таке завдання, пишемо в зошитах:

Сьогодні на уроці:

- Я дізнався

- Я здивувався

- Я відчув



- Я уявив



Каталог: bitstream -> 123456789
123456789 -> Урок позакласного читання у 8 класі Презентація проекту
123456789 -> Творчість А. Міцкевича апогея польського романтизму
123456789 -> Ключове запитання: Справжній Митець… Який він? Для реалізації проекту було створено групи „Біографи”
123456789 -> В. Стефаник. Новаторство письменника. Експресіонізм у його творчості
123456789 -> Урок 1 Тема. Як не любить той край Матеріал уроку. Володимир Сосюра "Як не любить той край "
123456789 -> Конспект уроку із світової літератури для 7 класу Тема. Поетизація давньоруської минувшини в баладі О. С. Пушкіна «Пісня про віщого Олега»
123456789 -> 5 клас Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря. Мета уроку


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Антуан де Сент Екзюпері ( 1900 1944 ). Філософська казка притча «Маленький принц» iconАнтуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). Людські стосунки, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц»
Тема: Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). Людські стосунки, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц»
Антуан де Сент Екзюпері ( 1900 1944 ). Філософська казка притча «Маленький принц» iconІснує лише одна проблема, одна – єдина у світі – повернути людям духовну сутність… Антуан де Сент Екзюпері
...
Антуан де Сент Екзюпері ( 1900 1944 ). Філософська казка притча «Маленький принц» icon115 років від дня народження Антуана де Сент-Екзюпері (1900–1944)
Антуа́н де Сент-Екзюпері́ (народився 29 червня 1900, Ліон — помер 31 липня 1944, Тірренське море) — французький письменник й авіатор,...
Антуан де Сент Екзюпері ( 1900 1944 ). Філософська казка притча «Маленький принц» iconУправління освіти Шосткинської міської ради Міський методичний кабінет Розробка уроку світової літератури Гуманістичні цінності казки-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»
Обладнання: портрет письменника, тексти твору, мультимедійна презентація «Маленький принц у мистецтві», публікація «Садівник у пустелі...
Антуан де Сент Екзюпері ( 1900 1944 ). Філософська казка притча «Маленький принц» iconУрок позакласного читання у 5 класі Виконала Учитель української мови І літератури
Антуан де Сент-Екзюпері у своїй філософсько-алегоричній притчі-казці «Маленький принц» зауважив: «Усі ми з берега дитинства, хоча...
Антуан де Сент Екзюпері ( 1900 1944 ). Філософська казка притча «Маленький принц» iconАнтуа́н де Сент-Екзюпері́
Антуа́н де Сент-Екзюпері́ (фр. Antoine Marie Roger de Saint-Exupéry; серед друзів відомий як Сент-Екзюпері, народився 29 червня 1900,...
Антуан де Сент Екзюпері ( 1900 1944 ). Філософська казка притча «Маленький принц» icon«Найголовнішого не побачиш очима…» (комплексна система завдань за філософською казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»)

Антуан де Сент Екзюпері ( 1900 1944 ). Філософська казка притча «Маленький принц» iconПлан-конспект уроку Предмет зарубіжна література. Клас 6 (за програмою 12-річної школи. Розділ «Людина І світ».) Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної
Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної відповідальності за вчинок в казці-притчі А. де Сент- екзюпері...
Антуан де Сент Екзюпері ( 1900 1944 ). Філософська казка притча «Маленький принц» iconДо 110 річниці від дня народження Антуана де Сент-Екзюпері Роботу виконала: Костюкевич Оксана Вікторівна, вчитель світової літератури нвк «зош І-ІІІ ст., гімназія»
Вступ. Характеристика сучасної літературної освіти
Антуан де Сент Екзюпері ( 1900 1944 ). Філософська казка притча «Маленький принц» iconУрок №1 Символи долі Антуана де Сент-Екзюпері (Життєвий І творчий шлях письменника) Мета уроку
Методи І прийоми: «Щоденник подвійних нотаток»; метод Цицерона; метод узгодження фантазії та уяви з умінням чітко висловлювати власні...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка