Бесіди з дітьми за темою «Театр» Що таке театр?



Скачати 203,88 Kb.
Дата конвертації24.09.2017
Розмір203,88 Kb.


Бесіди з дітьми за темою «Театр»

      1. Що таке театр?

Діти, ви знаєте, що таке театр?А чи були ви колись на виставі? Вам сподобалось?

Театр виник дуже давно. Адже колись не було ні телевізора, ні радіо, ні кіно, ні журналів. А так хотілося чогось цікавого, особливо на свято! І завжди були люди, які найкраще вміли співати чи розповідати історії. А інші із задоволенням їх слухали. От із цих співців та оповідачів і вийшли актори – люди, що зробили свій талант професією. Спочатку акторами були тільки чоловіки, які мусили грати усі ролі, і жіночі теж. Для цього вони одягали маски. Саме маска допомагала актору перевтілюватися в те, що вона зображала: у тварин та людей – радісних і зажурених, добрих і злих. Найпершими масками були сумна і весела, а також добра (світла) і зла (темна).






Сумна і весела маски Світла і темна маски

Нині у театрі маски рідко використовують, бо актори обов’язково мають уміти зображати різні настрої людини: смуток, радість, задум, подив. Тому що актори навчилися зображати когось або щось, наприклад - дерево, пташку, корову.

А ти зможеш когось зобразити? Спробуй показати тваринок, які зображені на малюнках. (жабка, корова, собачка, мишка) А для цього пригадай, як вони розмовляють, як рухаються, що вміють роботи?

Спробуй назвати настрій, який зображає дівчинка.



      1. Муза театру Мельпомена

Давним – давно у верховного бога Зевса та богині Мнемосіни народилось дев’ять прекрасних дочок з чистими серцями та дивними голосами. Їх назвали Музами, богинями наук та мистецтв. Богині жили між собою дружно, водили хороводи, співали під звуки давнього музичного інструмента – золотої кіфари. Люди, яких Музи напували джерельною водою, ставали поетами та співаками, танцюристами та акторами, музикантами та вченими. Як серед сестер впізнати Музу театру Мельпомену? ЇЇ одяг був з виноградного листя, на голові був вінок із плюща. Взуття (котурни) Мельпомена носила на дуже високій підошві, що збільшувало її зріст і додавало величності та урочистості в одній руці вона тримала театральну маску (в давнину така маска закривала обличчя, перевтілюючи актора в його персонаж), а в другій – меч (цією зброєю вона начебто долала людські вади).

А тепер я пропоную дівчаткам уявити себе Музами і заспівати знайому пісню або завести веселий хоровод.





      1. Театр сьогодні

Колись давно актори грали вистави під відкритим небом ось в таких театрах. (фото 1) Сцена знаходилась внизу, а на пагорбі розташовувалися глядачі. З часом театр змінився – з’явилося приміщення, яке за багато років змінило свій вигляд. В кінці кінців сучасні театри мають ось такий вигляд. (фото 2) Театрів існує багато – це залежить від того, які вистави там показують. Якщо на сцені виставу показують артисти балету або виконують свої партії оперні співаки, то такий театр називають оперним. (фото 3) Якщо для маленьких глядачів виставу показують ляльки, то це ляльковий театр. (фото 4) Веселу оперету вам покажуть в театрі оперети. (фото 5) Смішні історії можна побачити в театрі драми та комедії. (фото 6) А от дорослі вистави актори грають в драматичних театрах. (фото 7) Для вас, діти, теж існує театр, який називається Театр юного глядача. (фото 8)

Як ви думаєте, театри можуть мати імена? Звичайно, театр, як і людина, теж має ім’я. Наприклад, театр для дітей «Тимур», театр для дітей «Зернятко», дитячий театр «Арлекін», театр ляльок «Бавка». Тому скільки є театрів, стільки ж імен.

Я пропоную вам намалювати свій театр і дати йому ім’я.


Фото 1. Античний театр



Фото 2. Сучасний театр Фото 3. Оперний театр

Фото 4. Ляльковий театр Фото 5. Театр оперети


Фото 6. Театр драми і комедії Фото 7. Драматичний театр

Фото 8 Театр юного глядача


      1. Що таке афіша?

Для того, щоб люди змогли дізнатися про те, яка вистава йде в театрі, художники готують оголошення. В ньому зазначається назва вистави, де і коли вона буде проходити, можна ознайомитися з прізвищами акторів, які в ній грають роль. Таке оголошення називається афішею. (фото 1)

Також в афіші може бути перелік усіх вистав, які будуть показувати у театрі на протязі місяця. (фото 2)

Зазвичай афіші вішають біля театральної каси, в самій театральній касі або біля театру на дошці оголошень.

А тепер я даю вам завдання – намалюйте свою афішу, але намалюйте такою, щоб глядачам захотілося залишити цю афішу на згадку.




Фото 1. Афіша вистави Фото 2. Афіша вистав на місяць


      1. Що таке квиток? Вхід до театру.

Розглянувши уважно афішу, ви дізналися, яка вистава в театрі йде. Для того, щоб потрапити до театру, необхідно придбати театральний квиток в театральній касі (фото 1). Діти, хто продає квітки у касі? (Касир) (фото 2 ) Коли купуєте квиток, не забувайте про чарівні слова – будь ласка, дякую. А щоб краще розгледіти та почути, можна попросити у касира квиток ближче до сцени, хоча й здалеку теж буде добре видно й чути.

На театральному квитку (фото 3) вказують назву вистави, число, місяць і час, коли вона відбудеться, ряд і місце, ціну квитка. А збоку знаходиться напис – контроль. Його відірве на вході білетер. (фото 4) Білетер – це працівник театру, який перевіряє квитки. Як ви гадаєте, для чого білетер надірве квитки? (Для того, щоб можна було проходити далі) Після того, як ви пред’явили квиток

білетеру, ви маєте цей квиток зберегти до кінця Фото 4. Білетер
вистави, а тому з ним слід поводитися обережно: не рвати і не м’яти його.
Фото 1. Театральна каса Фото 2. Касир

Фото 3. Театральний квиток
Повторна бесіда на закріплення теми

Діти, скажіть, для того, щоб потрапити до театру на виставу, що треба зробити? (Придбати квиток) Скажіть, а для чого купують квитки в театр? (Щоб переглянути виставу) Де можна придбати квиток на виставу? (В театральній касі) Хто продає квитки? (Касир) Під час купівлі квитків не забувайте про чарівні слова – будь ласка, дякую. А щоб краще розгледіти та почути, можна попросити у касира квиток ближче до сцени, хоча й здалеку теж буде добре видно й чути.

Давайте уважно розглянемо театральний квиток і з’ясуємо, що на ньому зображено. (Детально розглядається театральний квиток) Що має бути зазначено в квитку, крім назви вистави та його ціни? Давайте разом перелічимо: число і місяць, коли відбудеться вистава, ряд і місце. А ще збоку має бути напис – контролер. Цей край відірве на вході білетер. Як ви гадаєте, для чого білетер надірве квитки? (Для того, щоб можна було проходити далі) Після того, як ви пред’явили квиток білетеру, ви маєте цей квиток зберегти до кінця вистави, а тому з ним слід поводитися обережно: не рвати і не м’яти його.


      1. З чого починається театр?



На вході до театру ваш квиток перевірив білетер, ви заходите до театру. І відразу потрапляєте у фойє. (фото 1) Це велике приміщення при вході до глядацької зали. Фойє може бути прикрашене дзеркалами, на стінах можуть висіти фотографії акторів, які грають у цьому театрі, картинки з вистав. Для зручності попід стінами можуть стояти лави, на яких можна зачекати початку вистави. Восени, взимку та весною ми носимо верхній одяг, заходити в якому до глядацької зали не чемно і не зручно. Тому у фойє завжди є гардеробна, в якій можна залишити верхній одяг. (фото 2) Гардеробник, працівник гардеробу, (фото 3) прийме у вас одяг, повісить на вішалку та дасть номерок, по якому ви після вистави заберете одяг назад.



Фото 1. Фойє


Фото 2. Гардероб Фото 3. Гардеробник


      1. Що є в театрі?

В приміщенні театру є буфет, (фото 1) у якому під час антракту можна випити чай із бутербродом або солодощами. Антракт – це перерва між діями у виставі. Під час антракту можна посидіти у фойє на лаві або походити по ньому, розглядаючи фотографії акторів або картинки, що висять на стінах. Діти, послухайте, що це? (Дорослий бере дзвоник і дзвонить ним.) Це дзвенить дзвінок, але що він означає, ми дізнаємося на наступній нашій зустрічі.


Фото 1. Театральний буфет


  1. Глядацька зала

Діти, чуєте? (Дзвенить дзвоник.) Дзвенить перший дзвінок, який запрошує глядачів до зали та зайняти своє місце.

Якщо ви потрапили до великого театру, де виставу можуть подивитися багато людей, глядачам пропонують зайняти місця, які розташовані ярусами, як поверхи у будинку – І поверх, ІІ поверх, ІІІ поверх. (фото 1) Так і яруси – І ярус, ІІ ярус, ІІІ ярус, і навіть ІV ярус. На І ярусі знаходиться партер – це місце найближче розташоване до сцени, далі над партером розташовані балкони ІІ, ІІІ та ІV ярусів.

Ми з вами вже говорили, що кожен глядач має театральний квиток. Діти, пригадайте, що вказується у квитку? (Назва вистави, дата її перегляду, ряд і місце.) Правильно ви згадали, що в квитку вказано ряд і місце, яке займає глядач для перегляду вистави.

Крісла у глядацькій залі розташовані рядами. (фото 2) Найближчий ряд до сцени – це І ряд, далі іде ІІ ряд і т.д. Номер ряду можна знайти на підлокітнику крайнього крісла ряду. В кожному ряду крісла теж мають свій номер – 1, 2, 3 і т.д. Отже, глядач шукає номер ряду і номер місця та сідає у своє м’яке зручне крісло.

В більшості театрів вистави супроводжуються музикою. В деяких з них навіть є спеціальне місце для оркестру – це оркестрова яма. (фото 3) Що ж таке оркестр? (Відповідь дітей.) Під час вистави ми його не бачимо, а тільки чуємо, тому що оркестрова яма глибока і музикантів зовсім не видно, вони ніби заховались.

А якщо ви подивитесь вгору, то побачите красиву люстру, яка освітлює всю залу. Але тихіше, чуєте? (Дзвенить дзвоник.) Продзвенів другий дзвінок, який сповіщає, що вистава ось – ось почнеться. (Дзвоник.) А ось і третій дзвенить. Світло поступово згасає, і починається вистава. Та про це ми поговоримо наступного разу.





Фото 1. Яруси та партер




Фото 2. Крісла в глядацькій залі


Фото 3. Оркестрова яма та оркестр


  1. Сцена, декорації, освітлення

Я рада вас бачити знову. Згадайте, як глядачі дізнаються, що вистава розпочинається? (Дзвонить дзвінок.) Правильно, давайте послухаємо і порахуємо.(Дорослий дзвонить, діти промовляють – раз, перший дзвінок, два – другий дзвінок, три – третій дзвінок.) З третім дзвінком у залі гасне світло, починає звучати музика і всі глядачі дивляться на сцену. Завіса відкривається, і починається вистава. (фото 1)

Сцена – це місце, де виступають актори. У сцени є свій одяг – завіса, куліса, задник. (фото 1, 2) Завіса зроблена з тканини, яка закриває сцену і все, що на ній знаходиться, до початку вистави. Куліса теж зроблена з тканини, за нею стоять актори, які під час вистави чекають свого виходу на сцену. Задник – це декорація, яка намальована на тканині і прикрашає центральну стіну. Це може бути зображення природи, лісу, річки, квітів, будівель, предметів домашнього вжитку, побуту, меблів – все те, що допоможе глядачеві зрозуміти, де відбуваються події. Декорації – це все те, що знаходиться на сцені і допомагає акторам передати ті події, які розгортаються під час вистави.

Для того, щоб показати день або ніч, використовують прожектори, які направляють промені світла на сцену. (фото 3) Високо над сценою на стелі розташовані софіти, а на підлозі попереду сцени знаходяться рампи. І прожектори, і рампи, і софіти – це великі лампи, які з різних сторін по різному освітлюють сцену.

А щоб вистава була цікавішою, актори користуються театральними реквізитами або, як ще їх називають, атрибути. Ми з вами теж на святах, розвагах використовуємо різні атрибути. Пригадайте, які? (Діти перераховують.)

Ось бачте, скільки спільного у нас з театральною сценою – є і куліса, і задник, і декорації, і атрибути. А головне, що всі ви – маленькі актори, які так натхненно вчитеся виступати на сцені, а глядачі – це ваші мами, тата, бабусі та дідусі.




Фото 1. Сцена. Завіса



Фото 2 Задник. Куліса






Фото 3. Прожектори, софіти, рампа


  1. Професія – актор

Ось сцена для вистави вже готова – висять декорації, виставлені театральні реквізити, налаштоване світло, не вистачає тільки кого? (акторів)

Правильно, у театрі на сцені можна побачити своїх улюблених казкових героїв. І ролі цих персонажів грають люди – актори. (фото 1) Їх називають «чарівниками» театру.

Перш ніж виступити на сцені, актори багато працюють: розучують слова, вчаться говорити їх виразно, з різною інтонацією. Вони уявляють, як гратимутьна сцені, як сміятися чи плакати, як будуть рухатися. Актори заздалегідь продумують, з якого боку їм краще вийти на сцену, де знаходитися на сцені тощо. Актори не лише зображають героїв, а й висловлюють своє ставлення до них. Актори вчаться відчувати та розуміти інших, ставити себе на місце інших людей. І лише тоді, коли все добре виходить, вони показують виставу для глядачів.
Один і той самий актор може грати різні ролі. (фото 2) Побутує навіть




Фото 1. Актори

таке висловлювання «актор увійшов в образ». Актор ніби перетворюється на свого героя, «перевтілюється», як кажуть у театрі. Тому головне у виставі – це гра акторів.

А під час самої вистави актори весь час прислуховуються до зали: чи подобається глядачам вистава; чи цікаво глядачам; чи все їм зрозуміло; чи подобається глядачам, як вони грають.

А тепер я пропоную вам розглянути малюнки і відповісти, які емоції передають люди, які зображені них?


Фото 2.
Актор в різних амплуа








  1. Оркестр. Хто такий диригент?

Сьогодні ми поговоримо про загадкове місце, яке знаходиться між партером та сценою. Можливо, хтось з вас пригадає, як це місце називається? (Оркестрова яма.) (фото 1) Так, це оркестрова яма – місце для оркестру і диригента. (фото 1) Діти, покажіть на картинці диригента. Що тримає диригент в руці під час виступу? ( Диригентську паличку.) (фото 2) На яких музичних інструментах грають музиканти?

У театрі оркестр схований в оркестровій ямі для того, щоб глядачі чули музику, але музикантів не бачили, а бачили акторів на сцені. Музика допомагає глядачам відчути настрій, який панує на сцені. Наприклад, звучить весела музика, коли всім весело, радісно, відбувається щось хороше; сумна музика лунає тоді, коли героям вистави теж сумно; під войовничу музику актори зображають битву, війну.

Оркестр і оркестрова яма є не у всіх театрах. Там, де вони відсутні, використовують музику, яка записана на дисках.

А тепер я пропоную вам послухати музичний твір у виконанні оркестру, а ви розповісте, який настрій передає ця музика. (За вибором муз. керівника.)





Фото 1. Оркестрова яма. Оркестр



Фото 2. Диригент


  1. Хто головний в театрі?

Діти, хочу вас запитати – а хто головний у театрі?

У виставі бере участь багато акторів. Але якщо кожний актор буде грати, не слухаючи інших, вистава не вийде. Тому на репетиціях режисер (фото 1) постійно працює окремо з кожним актором і з усіма акторами разом, тобто керує ними, як диригент музикантами.

Разом із художником режисер розробляє декорації до вистави, костюми для акторів; з музикантами та диригентом добирає музику, яка має звучати у виставі; з освітлювачем обдумує освітлення. Тобто відповідає за всю постановку вистави. Тому режисер – головний.



Фото 1. Режисер



  1. Професії художник та костюмер в театрі

Сьогодні я вам хочу розкрити секрет і розповісти про людей, які допомагають режисеру, акторам та музикантам зробити виставу цікавою. Це художник та костюмер. (фото 1) Ми з вами говорили про те, що на сцені можна побачити декорації. Так от, їх створює художник. Він працює у художній майстерні.

Діти, роздивіться зображення і скажіть – за допомогою чого художник створює декорації? (За допомогою різних фарб, пензлів, полотен.) Так як сцена велика, то і декорації повинні бути великими. Художник малює декорації (небо, ліс, будинки тощо) на великих полотнищах тканини, яке потім стане частиною загального вбрання сцени. Погляньте на цю декорацію (фото 2) і уявіть, що вона може розмовляти. Про що б вона вам розповіла?

Також художник створює ескізи різних костюмів для акторів. А вже потім по цим ескізам костюмер виготовляє костюм. Професія костюмера дуже копітка і працелюбна. Він пере костюми, чистить і прасує їх, добирає одяг акторам. Костюмер також приміряє костюми на акторів, підганяє їх під фігури акторів. Під час вистави за кулісами він швидко переодягає акторів. Саме костюм допомагає змінити актора. У кожній театральній виставі використовуються свої костюми. В одній виставі вони яскраві, ефектні, а в казковій виставі навіть чарівні.

Хочу вам показати ось цей костюм. (Дорослий показує будь – який справжній костюм.) Костюм якого героя ви зараз бачите? (Діти називають.) Ой, здається трапилась неприємність! (Показує, що костюм пошкоджений.) Як ви думаєте, як можна допомогти костюмові? Хто в театрі може надати цю допомогу?

Тепер ви знаєте, що в театрі працюють не лише актори, яких ви бачите на сцені, а й люди, які допомагають акторам, режисеру показати виставу і щоб вона була цікавою і неповторною.

Фото 1. Художник та костюмер





Фото 2. Декорації. Костюмерна


  1. Професія - гример

Наша бесіда присвячена професії справжнього чарівника. Це професія гримера. (фото 1) У кожного гримера є робоче місце – гримерка, в якій є дзеркало, яскраві лампи, різні коробки з фарбами, пляшечки з клеєм та лаком. Гример допомагає актору змінити його зовнішній вигляд, який буде грати ту чи іншу роль. Наприклад,бабусю, Карабаса – Барабаса, Лісовичка.

А тепер я пропоную вам самим стати гримерами. (Виставляється столик, на якому лежать, наприклад, перука для клоуна, ніс, грим. Запрошується помічник вихователя у якості актора, якому будуть наносити грим клоуна. Дітям дається можливість фантазувати і самим наносити грим: яким кольором намалювати щічки, брови, рот, очі. Також діти надівають на дорослого ніс і перуку. Після того, як діти нанесли грим на помічника вихователя, він говорить, як справжній клоун.) «Але – оп!» Подивіться, які ми чарівники, справжні гримери – перетворили (ім’я по – батькові помічника вихователя) на справжнього клоуна!




Фото 1. Театральний грим. Гример у гримерці


  1. Театральні майстерні

(Вихователь показує два предмета – один справжній, інший – бутафорський.) Розгляньте ці предмети і скажіть, який із них справжній, а який не справжній. (Діти ці предмети розглядають, вивчають і дають відповідь.) В театрі дуже багато несправжніх предметів, бутафорських. Коли ми на них дивимося, то вони здаються справжніми. Такі речі виготовляють люди – бутафори. Це така професія театрального працівника. (фото 1) Бутафори, як і художники, працюють в майстерні, (фото 1) де виготовляють бутафорські предмети, які потім стають частиною декорацій. (фото 2)

Всі ці бутафорські предмети розміщують на сцені робітники сцени. Це вони готують сцену перед виставою та в антракті, а саме: встановлюють меблі, бутафорію тощо. (фото 2)

А ще хочу розповісти про таку важливу професію в театрі, як освітлювач – людину, яка освітлює сцену лампами, прожекторами. (фото 3) Він справжній чарівник, бо за допомогою звичайних електричних лампочок може робити світло святковим і ліричним, темним і страшним. Адже світло – це мистецтво. Для того, щоб оволодіти ним, треба знати різні науки. (електрику, фізику, механіку та ін..)

Зараз я пропоную кожному на хвилинку стати чарівником. (Діти одягають капелюхи чарівників, беруть у руки ліхтарі, вимикається світло, і діти ліхтариками освітлюють уявну сцену.)



Фото 1. Бутафор. Майстерня

Фото 2. Частина декорації. Робітники сцени




  1. Глядач у театрі

Ми з вами багато говорили про те, які є театральні професії. Згадайте їх, будь ласка. (Діти перераховують.) Однак є ще один неодмінний учасник театрального дійства. Без нього не може відбутися жодна вистава. Це – глядач. (фото 1) Глядач, який набуває особливого значення у театрі. А особливе його значення полягає в тому, що без глядачів актори не можуть грати. Актори грають лише для глядачів. Якщо не буде глядачів – не буде і вистави. Уявіть собі: щодень акторів примушують не лише проводити репетиції, а й грати у порожній залі. Як ви думаєте, що може статися? Звісно, актори не зможуть це довго це терпіти. Вони розбіжаться. А чому? Справа у тому, що порожня зала без глядачів, порожні театральні крісла не спроможні виконати роль так потрібного акторам партнера.

Треба не просто бути справжнім, уважним глядачем. Для цього замало придбати квиток і з широко розкритими очима дивитися на сцену. Треба вчитися глибоко вникати в те, що бачите і чуєте.





Фото 1. Глядачі


  1. Правила поведінки в театрі

Вам, мабуть, доводилося чути від дорослих такі зауваження: «Поводься пристойно!», «Не забувай, де ти знаходишся. Будь чемний!» Як ви вважаєте, що це означає? Коли ви знаходитесь у театрі:



  1. Хто повинен дотримуватися правил поведінки і чому?

  2. Чи можна спізнюватися на виставу?

  3. Як треба проходити між рядами, якщо глядачі вже сидять на своїх місцях? (На практиці наочно з поясненням вихователь показує дітям, як правильно треба проходити по ряду до свого місця.)

  4. Чи можна під час вистави розмовляти, жувати, шарудіти обгортками цукерок?

  5. Що можна робити під час антракту?

Після вистави акторам дарують квіти.

Діти, уважно роздивіться наступний малюнок і дайте відповідь: чи всі глядачі на ньому дотримуються правил поведінки в театрі? (Показ малюнку.)






  1. Театральні символи

Діти, згадайте, де ви бачили малюнки-слова? (фото 1) Правильно: на вивісках магазинів, перукарень, аптек… Знаки-малюнки або символи помітні здалека та зрозумілі всім. Вони попереджають про небезпеку, допомагають знайти потрібну установу тощо.





Фото 1. Слова – символи

Існують також і театральні символи.


Перша група – забороняючі – перекреслені стрілки на символах означають, що цього не можна робити в театрі.
Цей знак свідчить про те, що не можна їсти цукерок під час вистави.

Цей знак забороняє заходити до зали для глядачів з великими речами.




Заборонено їсти морозиво в залі для глядачів.

Заборонено заходити до театру у брудному взутті.



Цей знак забороняє сидіти в капелюсі в залі для глядачів.




А цей знак свідчить про те, що треба вимкнути мобільний телефон під час вистави.

А тепер подивися на театральні символи другої групи і визнач, про що вони попереджають у театрі.




Цей знак стосується як глядачів, так і всіх робітників театру. Порахуй, скільки зображено дзвінків. Правильно, три. Всіх, хто перебуває в театрі, попереджають про те, що після третього дзвінка почнеться вистава.

А цей знак попереджає, що перед виставою проходити між рядами треба лише обличчям до глядачів, які вже сидять.
Третя група театральних символів не забороняє й не попереджає, а лише вказує й допомагає глядачам.

Цей знак знають всі. Його вішають неподалік від тих місць, де можна поїсти. Звісно, ви теж упізнали, що в буфеті можна з’їсти або випити щось смачне.



А цей знак вказує на те, що папір, обгортки з цукерок, пакетики треба кидати лише в урни.


Четверта група театральних символів – це символи, які дозволяють дещо робити в театрі.


Цей знак дозволяє сміятися в театрі.






Слухай уважно в театрі!
Даруй квіти акторам!



Плескай у долоні акторам за виставу!


  1. Як з’явився театр?

Чи любиш ти театр? Тож я розповім, як він виник. Колись на свята люди збиралися на площах, там грали в різні ігри, танцювали, водили хороводи, тобто веселилися, як тільки могли. Серед натовпу виділялися люди, які вміли не лише самі веселитися, а й знали, як розважати інших.

Ці «веселі люди» співали, танцювали, грали на музичних інструментах, жартували, всіх розважали. Їх почали називати скоморохами. Надівши маски та костюми, вони ходили з міста до міста, від села до села та смішили людей. Скоморохи славилися своїми «небилицями - небувальщинами», в яких життя зображалося кумедно, «навпаки», наприклад:

Чистим полем корабель біжить,

Курочка бичка народила,

По небу ведмідь летить,

Вушками, лапками тріпоче,

Сірим хвостиком підправляє.

Потім скоморохи почали спеціально розігрувати смішні історії перед людьми. Склався і образ скомороха: яскрава сорочка, кольоровий ковпак із брязкальцями, щоки надуті та нарум’янені. Вони жонглювали, показували різні фокуси, виступали з дресированими тваринами, тобто були на всі руки майстри. Іноді вони виряджалися у шкури звірів і в такий спосіб розважали людей.

Людей, які дивилися вистави скоморохів, почали називати глядачами, а скоморохів – акторами.

Ай, ду – ду – ду – ду – ду – ду!

На руках танцювати піду!

Ой, заграйте, музики,

В мене дуже спритні руки!

Ось так і з’явився театр.


Давайте разом подивимося на скомороха. За якими ознаками можна довести, що це справді скоморох?



Знайдіть відмінності між двома масками.








Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Бесіди з дітьми за темою «Театр» Що таке театр? iconУ вірності в полоні Декілька слів про театр, де так яскраво розкриваються таланти
Хохлов, Володимир Неллі, Леонід Варпаховський, Георгій Товстоногов. З 1994 року прославлений театр очолив Народний артист України...
Бесіди з дітьми за темою «Театр» Що таке театр? iconРеферат на тему: Лесь Курбас: роль у формуванні модерного театру виконав: Скородумов Денис Сергійович
України (1925). Реформатор українського театру. Організатор та керівник трупи „Молодий театр” (1917), Березіль (1922; нині Український...
Бесіди з дітьми за темою «Театр» Що таке театр? icon85. 3(4Укр-4зак)7 а 64 Андрійцьо, В. Руський театр Товариства «Просвіта» в Ужгороді (1921–1929). Перший український професіональний театр на Закарпатті [Текст]: монографія / В. Андрійцьо. – Ужгород: Гражда, 2012. – 232 с.: іл
Андрійцьо, В. Руський театр Товариства «Просвіта» в Ужгороді (1921–1929). Перший український професіональний театр на Закарпатті...
Бесіди з дітьми за темою «Театр» Що таке театр? iconДніпропетровський академічний український музично-драматичний театр імені Тараса Шевченка отримав ім’я поета в 1919 році, коли ще базувався в Києві І називався Перший державний драматичний театр урср
Тараса Шевченка з'явився п'ятиметровий пам'ятник молодому Кобзареві (скульптор Володимир Небоженко, архітектор Володимир Положій)....
Бесіди з дітьми за темою «Театр» Що таке театр? iconТема. Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930-х років ( «Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. Т. Шевченка). Микола Куліш. Життєвий І творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Тематика творів М. Куліша. Мета
Ням традиції, які успадкував український професійний театр у ХХ ст від класичного, роль Л. Курбаса в його створенні; ознайомити з...
Бесіди з дітьми за темою «Театр» Що таке театр? iconТема: Провідні актори та режисери українського театру. Лесь Курбас та ін. Сучасний драматичний, музичний та ляльковий театр >Сл
...
Бесіди з дітьми за темою «Театр» Що таке театр? iconЗаняття: Українська драматургія І театр ІІ половини ХІХ ст початку ХХ ст. Іван Карпенко-Карий. Талановитий драматург-новатор. Життєвий І творчий шлях
Тема заняття: Українська драматургія І театр ІІ половини ХІХ ст. – початку ХХ ст. Іван Карпенко-Карий. Талановитий драматург-новатор....
Бесіди з дітьми за темою «Театр» Що таке театр? iconКнижкова палата україни
Мистецтво. Декоративно-прикладне мистецтво. Фотографія. Музика. Театр. Ігри. Спорт 70
Бесіди з дітьми за темою «Театр» Що таке театр? iconУрок 9 клас «Художня культура» Тема Театр як синтез мистецтв. Театральні професії. Хореографія. Зарниці Юлії Миколаївни вчителя вищої кваліфікаційної категорії

Бесіди з дітьми за темою «Театр» Що таке театр? iconУправління культури, національностей
«Весь світ театр, а люди в ньому – актори»: біобібліографічний нарис / [уклад. Н. О. Кліменко]; Київська обласна бібліотека для юнацтва....


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка