„безпека у лісі



Скачати 337.14 Kb.
Дата конвертації04.02.2018
Розмір337.14 Kb.
ТипКонспект

КОНСПЕКТ РОЗВАГИ НА ТЕМУ: „БЕЗПЕКА У ЛІСІ”

з елементами ТРВЗ старша група

Мета

:закріпити основні правила пожежної безпеки та засвоїти порядок дій у випадку виникнення пожежі ,удосконалювати вміння дітей виконувати основні рухи : підлізання в дугу грудьми вперед , стрибки у довжину, біг між предметами;



самостійно перешиковуватись, починати рухи після музичного вступу , змінювати їх згідно музичних фраз , уміти орієнтуватися у просторі під час виконання різних видів музично-ритмічних рухів, виховувати дисциплінованість , прагнення зберегти своє здоров”я , майно.
Матеріал :

декорації на тему „ЛІС”, хатинка для дитячої театралізації , нетрадиційне фізичне обладнання , костюми лісових звірів , імітація вогню.


Ведуча.

З осінніми дощами настали холода Вони застерігають, що скоро вже зима. У лісі всі звірятка запаси запасають, Ховають у хатинки і листям прикривають.


Ведуча.

їй назустріч Вовчик-братик також друзів йде шукати

І з лисичкою, напевно, йому зустрітися приємно.
Вовк.

Гей, здоров була, кума! А чого це ти сама?

Лисиця.

Та все думаю, гадаю де це зиму зимувати.



Де хвоста свого сховати?

Вовк.


Що? Зима? В мене хатки теж нема.

Лисиця.


То ходімо пошукаєм, інших звірів розпитаєм.

Хоровод - гра „Лісові звірята"

Бачите оту ялинку? Біля неї на хвилинку Зупинилася лисиця, щоб навколо роздивиться Чи не видно друзів в лісовій окрузі.

Лисиця. Я лисиця не проста, в мене шубка золота. Я все бачу, я все чую, я усіх перехитрую.

Фото Лисиці Вовк.

Хтось виходить з лісу наче... Ой, та це ж Мишко ледачий.

Ведмідь.

Працювати я не звик, і болить у мене бік

Ноги ломить, хвіст болить і за вухом щось свербить.

Мед смачненький й гУруші їв, всі запаси свої з'їв

Наївся на повний ротик, бачите товстий животик.

Буду взимку спати, лапочку смоктати.

Сорока.

Скре-ке-ке! Скре-ке-ке! Чи ви чули про таке? В лісі спокою нема, бо на носі вже зима Кожен щось собі збирає, запасає і ховає І у мене є діла, полетіла далі я.


Вовк.

Може звить собі гніздо? Чи залізти у дупло?

Лисиця.

Білка у дуплі живе, ось вона сюди вже йде.



Білка.

Прокидаюсь рано-рано і працюю я старанно Я стрибаю та стрибаю, у ліску гриби шукаю, Рву горішки на гіллі та ховаю у дуплі.

Ведуча.

Пострибала Білка з гілля на гілля



В дуплі залишилась лише дітвора.

Більчата посідали та удвох занудьгували.

Сидять міркують
Білченя.

Горіхи смачні, коли б ще підсмажити їх на вогні.

Ведуча.

Знайшли сірники пустотливі більчата,



І вогнище стали в дуплі розкладати.

По деревах пострибали, гілок сухеньких назбирали

Підпалили сірничок і з'явився язичок.

Білченя.


Ой, як полум'я горить! Та куди ж воно біжить?

Ведуча.


Трухляве дупло спалахнуло умить,

І дуб загорівся, і ліс вже горить.

Усі звірі налякались, хто де бачив, там ховались,

А багаття розгоралось, палало,

Злим вогнем всіх навколо лякало.

Вогонь, (розкидає багаття)

Вогонь.

Привіт усім, хто любить сірники, хто вогнища розводить залюбки!



Тож слухайте уважно, діти, як правильно пожежу розпалити.

Спочатку ви по хаті побродіть, понишпоріть і сірники знайдіть,

Хай дим й вогонь усі далеко бачать, бо ви герой, а це велика вдача.

І як герой, сховайтесь тодалі від вогню - хоча б під ліжко Вогонь.

А я буду танцювати, веселиться.

Вогонь.


Ви чому скривили лиця?

Лісовик.


Ти бач, як розгулявся, зупинись! Стій! Ти так навчать дітей не смій!

Ой, малята поможіть, ліс від пожежі спасіть!


Ведуча. (Діалог з дітьми)

- Якшо трапиться пожежа - 01 набрати треба!

- Сірники, всі мксять знати, не іграшка для маляти!

- Дим побачив - не тікай, пожежників викликай!

- Правила запам'ятайте! їх в житті не забувайте!

- Чи для пустощів, чи гри - сірників не бери!

Бо з Вогнем погані жарти - жартувати з ним не варто!

- Не розпалюй сам багаття, не пали у дома, в хаті.

Легко вогник запалить, та не просто погасить!

(Вікторина, ігри та запитання для батьків)

З'являється Пожежник, дзвонить дзвонико

Пожежник.

Треба в ліс нам мерщій вирушати, та звірят від Вогню рятувати. Гей, дівчатка і хлоп'ятка, готуйтеся, у дорогу далеку лаштуйтеся.

(шикуються у дві команди)

Дитина 1.

Є пожежні серед нас, всі спортсмени - вищий клас!

Дитина 2.

Ми дужі вогнеборці, усі сміливі хлопці.

Куди нас викликають, там полум'я зникає!

(Пісня „Ліва права", перешикування)

Для Йогов.

Вода.


МЕТА: Дати дітям знання про те, що без води немає життя на землі, вода лікує людей, оздоровлює, очищає.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Вихователь пропонує дітям послухати казку про двох братів (про те, як посварилися два брати Земля і Вода).
- Що станеться якщо зникне вода? Щоб ви сказали про воду. Яка вона? Подивіться на воду, яку я вчора поставила на вікно, що з нею сталося? (Вода замерзла).
Ви, напевно, любите ласувати льодом, а чи знаєте ви, що лід шкодить нашому здоров'ю, від нього можна захворіти. Подивіться на цю тарілочку в яку я поклала лід. Що сталося з льодом? Яка вода з льоду? Ви б хотіли пити таку брудну воду? Отже, бурульки, лід - це замерзла брудна вода, в якій багато мікробів.
Розповідь казки "Чарівний мікроскоп".
Ми звикли кожного дня бачити воду в крані, без неї не можемо обійтися. Для чого ми використовуємо воду вдома? Для чого ми миємося, купаємося? Наша шкіра, наче губка, має властивості всмоктувати все погане: порох, нечисті запахи, і, навіть, злі погляди недобрих людей. Роздивіться своє тіло: воно ніби з маленьких гніздечок - це пори, які допомагають нашій шкірі дихати. І щоб тіло не хворіло потрібна вода, яка очищає, шкіру, робить нас здоровішими.
З давніх-давен при купанні малої дитини клали у воду рослини. Хлопчикам - листя дуба, щоб був міцним, сильним, а дівчаткам - калину, щоб краса її була калинова. В давнину люди брали воду з колодязя - це найчистіша вода, берегли колодязь, щоб вода не пересохла, щоб не забруднилася. Вважалося великим гріхом плювати у колодязь. Старі люди говорили: "В поле йдеш працювати, хліб залиши, а воду візьми". Без води людина не може довго прожити. Розповідь, легенди про те, як вода людей лікувала. І в наш час є лікувальна вода - мінеральна. На Львівщині є чудові місця - Трускавець, Морщин, Східниця, куди люди їздять лікуватися мінеральною водою. А хто не може поїхати в санаторій, той купує мінеральну воду в пляшках. (Діти куштують мінеральну воду).
Люди можуть лікуватися не лише мінеральною водою, а й свяченою. На яке свято святиться вода? Йорданську воду зберігають цілий рік, до наступного свята. Її п'ють хворі, нею кроплять тих, хто має страх, нею Посвячують житло. Йорданська свячена вода-оберіг, в кожній родині має бути вона. Як ваші батьки використовують свячену воду? Щоб підсилити дію води, зробити її ще кориснішою, до неї додають настій лікарських рослин. Які ви знаєте лікарські рослини? Сьогодні я приготувала для вас настій з шипшини, який надасть вам сили і здоров'я. (діти п'ють настій з шипшини).
Запам'ятайте, діти, народну мудрість: "Не оскверняй води, будеш душею і тілом чистий!" І можна додати, що будеш здоровим.
Органи травлення

09.10.2007


МЕТА: Дати знання про значення харчування для органів травлення. Закріплювати культурно-гігієнічні навички. Виховувати у дітей усвідомлене ставлення до проблем збереження і зміцнення здоров'я через харчування, гігієну власного тіла.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Загадка:

Повний хлівець білих овець,

А посередині пастух бігає. ……(Зуби, язик)
Діти, ви зголодніли і зараз саме час поїсти, але перед їдою що - ми повинні зробити? Для чого потрібно мити руки?
Впродовж заняття ви дізнаєтесь, яка складна робота відбувається в нашому організмі під час їди і якщо ви просто сидите, то всередині йде робота. Для цієї роботи потрібен матеріал-їжа.
Дітям роздають печиво.
Отже, з'їли, розжували, проковтнули і нічого немає в роті, мовби й не було. А хочете дізнатися куди зникло печиво? Зверніть увагу на схему органів травлення: ви поклали печиво в рот і наш язичок пізнав солодке. Язик розрізняє на смак не лише солодку їжу, а й солону, квасну, гірку.
Дидактична гра "Впізнай за смаком" (дослідження смаку окремих продуктів). Крім язика в роті людини є зуби. Що робили зуби, коли ви їли печиво? Чому печиво в роті стало мокрим? Навіщо потрібна слина? З печива замість твердого шматочка стала мокра каша. Чи можна під час їди розмовляти? Як потрібно їсти?
Прислів'я: "Коли ми їмо – не розмовляємо, не шумимо і не читаємо".
Язик служить не лише для того, щоб розпізнавати смак їжі, він є лопаточкою, яка підштовхує їжу далі. Коли ви їсте, не можна говорити, бо їжа потрапить у дихальну трубочку і тоді можна кашляти і важко дихати. Пережована їжа потрапляє в інші органи травлення і доходить до шлунку.
Давайте поділимо слово пе – ре – тра – влю – ва – ти на склади, це слово довге, такий самий довгий процес відбувається в нашому організмі під час перетравлення їжі, аж поки все не перевариться в рідке місиво.
Діти, давайте поміркуємо, навіщо ми їмо?

Які продукти корисно їсти?


Отже, потрібно їсти найрізноманітнішу їжу, щоб бути здоровим.
Дихання
МЕТА: Допомогти дітям пізнавати можливості власного організму: для чого ми дихаємо, яке повітря потрібне для дихання.

МАТЕРІАЛ: схема дихальних органів, дзеркальце для кожної дитини.


XIД ЗАНЯТТЯ:
Вихователь пропонує дітям дмухнути на долоню перед обличчям і сказати, що діти відчувають. (Як тепле повітря потрапило всередину нашого організму? Повітря ми вдихнули холодним, а видихнули теплим. Де воно зігрілося? Як повітря потрапляє в наш організм?)
Вихователь пропонує стиснути ніс пальцями і спробувати подихати. (Чому ми не можемо дихати? Отже, де вхід повітря в наш організм?)
Діти розглядають в дзеркальце свій ніс. (Що знаходиться всередині носа?(волосинки). Навіщо нам волосинки в носі? На волосинках затримується пил, бруд, вони очищають повітря. Очищене повітря потрапляє у бронхи, а далі в легені і тут нагріте повітря йде у кров і з нею - по всьому організму. (використовується схема дихальних органів).
Всім органам у нашому організмі потрібне чисте повітря. (Хто крім людини також дихає? Всьому живому на землі потрібне повітря, без повітря немає життя.)
Де краще дихати? Чому краще дихати в лісі, парку? (Отже, потрібно берегти зелені насадження, бо вони роблять повітря чистим, а коли чисте повітря, то людина здорова.)
Перший день в дитячому садку
МЕТА: Виробляти у дітей усвідомлене і позитивне ставлення до власного організму: сонце, повітря, вода, вітаміни, ранкова гімнастика потрібні для здоров'я. Формувати культурно-гігієнічні навички у дітей: миття рук і обличчя. Спонукати дітей до рухової активності під час виконання вправ. Імітації рухів, психогімнастики. Вводити у мову дітей слова: здоров'я, овочі, фрукти, вітаміни, ранкова гімнастика, повітря.
ХІД РОЗВАГИ:
Вихователь: Ой, як гарно в нашому садочку, багато діточок, як квіточок в віночку, ви всі такі гарні, веселі, бадьорі. А чому?
- Так, тому, що ви всі здорові. А що ми робимо кожного ранку, щоб бути здоровими? (ранкову гімнастику).
До нас в групу прийшла маленька дівчинка. Як тебе звати?
Давайте розкажемо і покажемо Ганусі,

Що ми робимо в дитсадку.

Дівчинка вперше в нашім садку,

До дівчинки зараз сама підійду.

Підемо до діток я їй скажу,

Діткам всім весело в нашім садку.


А що ми робимо в дитсадку? (граємось, вчимося, співаємо, робимо зарядку...)
Давайте подивимося яка сьогодні погода? Як світить сонечко?
Яке воно сьогодні? (радісне чи сумне, похмурне)
Як нам буває, коли сонечко сміється до нас? Покажіть, (міміка на обличчі)
Протягнемо руки до сонечка і попросимо його:
Сонечко, сонечко

Виглянь у віконечко.

До маленьких діточок

Своїм личком обернись


Сонечко для всіх дуже корисне. Воно дає нам світло, тепло, приносить радість. Сонечко дає нам здоров'я.
А коли ми здорові, то нам хочеться бігати, стрибати, гратися.
Ми дуже любимо робити ранкову гімнастику. Давайте покажемо, які вправи ми вміємо робити: (показ)
Виростемо великі-великі,

Яблучок нарвемо.

В кошики широкі

Ми їх покладемо. (2 рази)


- Ой, які ми стали великі! Нам допомогла гімнастика.
А щоб очка наші веселі були, личко сміялося то що ми робимо? (вмиваємося)
- А як треба правильно вмиватися? Хто розкаже і покаже? (діти показують: рукавчики закотити, ручки намочити, намилити милом і гарно змити водою...).
- А щоб водичка нас гарно мила, як ми про неї вміємо казати: (потішки про воду)
А я добру звичку маю

Ручки чисто все вмиваю:

Хлюп-хлюп-хлюп

Ручки чисто все вмиваю.


- Чистота рук і обличчя - це здоров'я. Водичка і мило вбивають мікроби, що шкодять нашому здоров'ю. Нам треба про це пам'ятати. Коли ми такі гарні, чистенькі то можна і за стіл сідати. Давайте подивимося, що нас чекає в групі.
(В групі на столику прикрашені салати з: моркви, бурячка; цибуля, часник, лимон)
Діти розглядають і називають: Що це? Приходить веселий хлопчик Вітамінчик.
- Що за гості тут у мене? Ой, які ви всі біленькі, щічки ваші теж біленькі. Напевно ви мене не любите? (Сам бере і їсть моркву, бурячок) приговорює: - Ой, як смачно, ой, як добре, ох, який я здоровий!)
Діти: - Любимо! Любимо!
- То ж давайте з вами пограємося. Я заховаюся. А ви розпробуйте, в якому овочі я заховався.
Діти з закритими очима пробують різні салати і називають їх.
Як поїли вітамінів, то і стали сильнішими. Давайте покажемо, які ми сильні (діти імітують рухами).
А сонечко нас кличе на прогулянку. Подивіться, як воно до нас усміхається.
Вітаміни – наші помічники

17.06.2007

Мета: Поглибити знання дітей про те, що в кожному продукті є вітаміни, їх значення та лікувальні властивості для здоров’я людини. Розвивати мовлення, увагу, мислення, пам’ять шляхом причинно-наслідкових запитань та розвиваючих ігор. Виховувати дбайливе ставлення до природи, бажання та уміння піклуватись про своє здоров’я.
Матеріал: карта і схеми лабіринтів, карти з малюнками, магнітофон, овочі: капуста, цибуля, морква, картка з ягодами і фруктами, загадки, 4 скриньки; лимон, риба, часник, яйце, овочеві та фруктові салати.
Попередня робота: розучування прислів’їв про здоров’я, бесіди про лікуючі властивості овочів, фруктів, спостереження.
Хід заняття:
Розгляд глобуса. Що зображено? Якими кольорами позначено глобус? Що означає кожен колір?

Що на землі найдорожче? (життя)

Що потрібно людині для того, щоб жити?

Що таке здоров’я? Яка здорова людина?

Усе найцінніше, що має людина – життя, здоров’я, довголіття – все йде від землі – матінки. Тому недаремно кажуть: „Будь здорова як вода, а багата, як земля”.
Як ви розумієте це прислів’я?

Які ще прислів’я про здоров’я знаєте?

„Було б здоров’я – все інше наживеш”.

„Найбільше багатство – здоров’я”.

„Без здоров’я нема щастя”.

Що потрібно людині для того, щоб бути здоровою?

Що означає „добре харчуватися”? Що треба їсти? (м’ясо, рибу, овочі…)
Заходить Хворулько, приносить схему, жаліється на здоров’я…

Діти, давайте допоможемо Хворульці відшукати дорогу до ліків, які приписав йому лікар. По схемі ми помандруємо в чарівний світ вітамінів, тому що вони найкращі помічники людини. Хто допоможе знайти доріжку?


Індивідуальні схеми і по можливостям дітей розгляд овочів
Морква. Що це? Що знаєте про моркву? Яка на смак? Для чого вирощують? Чим корисна? Хто знає загадку? (зір, нежить…)

Цибуля…… – … – … – …(нежить, зуби, нариви, грип)

Капуста. Що відомо про капусту? Для чого потрібна? Що з неї роблять? (температура, глисти)

Як одним словом можна назвати? (овочі)

Якщо хочете бути здоровими, то їжте ці овочі і наберетесь сили. А ще багато вітамінів є в інших продуктах. Але для того, щоб знати, що це за продукти, ви повинні виконати завдання.
„Склади слово по першим звукам картинки”:

М’ЯСО, МОЛОКО, ГОРІХ, СТІЛ.

Які страви з них виготовляють? Чи все це продукти? Чому ні? Що таке стіл?
Розминка:
Що таке фрукти, ягоди?

Які ягоди, фрукти знаєте?

Де ростуть ягоди?
Хворусько: „Казав мені лікар, що є десь родина ягідна і фруктово-вітамінна, лагідна. Що дуже всі вони смачні і мають сили чарівні”. (розглядає картку)

Про такі чарівні вітаміни я загадаю загадки, а ви по таблиці, називаючи ряд і стовпчик, скажете, де захована відгадка:


Суничка: У зеленому лісочку,

Під мережаним листочком

Червоніє невеличка

Спіла ягідка…(хто з’їсть літом 1 літру суниць запасеться на цілу зиму вітамінами)


Калина: У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Задивилася у воду

На свою чарівну вроду… (температура, тиск, шкіра)


Яблуко: Я красиве, чарівне,

Всі ви любите мене

Той, хто гілочку торкне,

Струсить з дерева мене… (зуби, живіт…)


Малина: Я червона, я солодка.

В лісі, в саду я росту

Від простуди всіх лікую. (простуда, горло…)
Чарівні скриньки. Гра „Відгадай за описом”: лимон, часник, риба, яйце. (діти описують, пояснюють чим корисні).

Ми сьогодні з вами говорили, як багато вітамінів в овочах і фруктах, яку користь вони приносять для здоров’я людини, які страви можна приготувати. А зараз будемо дегустувати овочеві та фруктові салати. Ви повинні на смак визначити з яких продуктів салат.


Гра „Відгадай на смак”.
Всі вітаміни смачненькі

І солодкі, і кисленькі.

Їжте діти їх охоче

Кожен, хто коли захоче.

Щоб були ви здоровенькі

І красиві й рум’яненькі,

Щоб росли міцними й дужими,

До хвороб були байдужими.

Але, щоб овочі і фрукти містили багато вітамінів, про них треба піклуватися і в саду, і на городі. Тож поливайте городину і садовину у спеку, виполювати бур’яни, а на деревах і кущах не ламайте гілок. Бережіть усе, що росте на матінці – Землі.
Подорож у світ лікарських трав
Мета: Закріпити вміння впізнавати і вірно називати лікарські трави (5-6 видів). Розширювати знання дітей про користь і застосування лікарських трав.
Словникова робота: відвари, настій, лікарські рослини.
Попередня робота: Екскурсія по екологічній стежці навколо дитячого садка. Збір лікарських рослин, підготовка до їх використання. Бесіда про лікарські рослини. Вивчення віршів, загадок.
Матеріал: Сухі пучки лікарських рослин, пакети з травами, брикети, настойки.
Хід заняття:
Діти сидять півколом. Перед ними дошка з картинками лікарських рослин. На столах лежать сухі гілочки, пучки, брикети, коробки і пакети з лікарськими травами.
Чути стук в двері. Входить Колобок з корзиною.

Колобок. Добрий день, діти! Я котився по полях, лугах, дорогах. Зібрав багато лікарських рослин, як вони називаються, не знаю. Допоможіть мені.


Вихователь. Діти, давайте допоможемо Колобку і назвемо рослини, які він зібрав.
(Вихователь бере з корзини рослини, показує їх дітям, вони називають: ромашка, тисячолисник, мати й мачуха, душиця, кропива).
Вихователь. А зараз Колобок, ми тобі розповімо вірша, якого недавно вивчили. Діти, як його назва? (Что растет?)
На лугу растет ромашка,

Лютик едкий, клевер-кашка,

Что еще?

Гвоздика, смолка, колокольчик,

Хвощ – как елка.

А еще?


Подорожник, васильки,

Граммофончики - вьюнки,

Еще много разных травок

У тропинок, у канавок.

И красивых, и пушистых!

Разноцветных и душистых!


Вихователь. Хто знає, як треба зберігати трави? (в брикетах, пакетах, коробочках в сухому вигляді). Що можна приготувати з сухих рослин? (настойки і відвари).
Вірно, сухі рослини пакують в пакети (показує), коробочки (показує), або пресують в брикети (демонструє). Потім їх відправляють на склади, в аптеки, де вони зберігаються в добре провітрених приміщеннях. Дома їх потрібно тримати в сухому місці, оберігаючи від прямих сонячних променів.
А тепер пограємо в гру „Назви і розкажи”. Послухайте її правила. Перед вами лежать лікарські рослини (сухі і намальовані на картинках). Я покажу вам одну з рослин, а ви повинні все про неї розповісти. Назвати місце, де вона росте (на обочинах дороги і стежок, в полях, лугах, лісі, ярах, біля струмочків); час збору і заготівлі і використання в медичних потребах, наприклад, квіти: збирають влітку, подорожник (тільки листочки без ніжок) – весною і на початку літа; кульбабу (всі частини рослини) – коли вона цвіте; кропиву – весною, коли вона тільки-тільки виростає; лопух (коріння) – протягом всього літа; душицю і тисячолисник (верх стебла з квітами) – теж протягом літа. Можна розповісти, при яких захворюваннях використовується та чи інша рослина і в якому вигляді. Наприклад, відваром ромашки або календули полощуть горло під час ангіни; листям подорожника лікують рани, прикладаючи до хворого місця; з душиці і м’яти заварюють заспокійливий чай; для покращення апетиту п’ють відвар тисячолисника; весною, коли організму не вистачає вітамінів рекомендується пити відвар шипшини і т. д. (Вихователь вислуховує дві – три розповіді дітей).
Вихователь. Діти, ви напевно втомилися сидіти? Давайте влаштуємо фізкульт – хвилинку і пограємо в „кульбабки”. Повторюйте за мною рухи:
Дощик поливає, сонечко пригріває, кульбаби на поляні ростуть, стають все більшими. (Діти тихо встають).

Тут налетів вітер, став подувати на кульбаби. (Діти розкачуються піднятими догори руками).

Вітер подув ще сильніше. (Діти розбігаються в різні сторони і бігають на носочках).

Раптом з голівок кульбаб полетіли білі легенькі парашутики. (Діти присідають).

Там, де впали парашутики, знов будуть рости кульбаби. (Діти встають).

Діти, хто знає вірш про кульбабу? (Відповіді дітей).


Носит одуванчик белый сарафанчик.

Вырастет, нарядится

В беленькое платьице,

Белое, воздушное, ветерку послушное.


Відгадайте загадку:

Росла біленька кулька, подув вітер – кулька полетіла. (Кульбаба).


Хто ще знає загадки про кульбабу? (Відповіді дітей).
Вихователь. Хто згадає правила поведінки під час збору лікарських трав?
Приблизні відповіді дітей. Не можна брати багато рослин. Коли збирають лікарські рослини, не треба намагатися їх всі зібрати в тому місті, де ви займаєтесь збором. Частину залишають у природі, щоб рослини продовжували розмножуватись.
Деякі лікарські рослини через те, що їх збирали великими партіями, зовсім зникли в природі, або їх залишилося дуже мало. Це – первоцвіт, валеріана, плавун… Їх зовсім не треба збирати. Краще всього робити заготовки подорожнику, піжми, тисячолисника.
Під час збору не можна ласувати ягодами, плодами, коріннями.

Після збору лікарських трав обов’язково помийте руки.


Вихователь. А тепер послухайте опис рослин.
Листочки візерунчасті, голівка біла. Використовують відвар, коли болить горло (ромашка).

Росте біля доріг, насіння йде в стрілку. Застосовується для зупинки крові з ран (подорожник).

Росте на клумбах. Квіточки жовті або жовтогарячі. Застосовують під час ангін, а також для промивання ран (календула).
Вихователь. Діти, назвіть ще раз Колобку рослини, які він зібрав. Скажіть чому їх називають лікарськими. (Тому, що використовуються для лікування різних хвороб).

Педагог пропонує дітям випити напій „Козацький чай”, до складу якого входять всі названі рослини і пригощають Колобка. Ще раз повторити, які рослини входять до „Козацького чаю”.


Подорож по країні здоров’я

Мета: Вчити дітей здійснювати контроль за додержанням особистої гігієни: закріплювати навички догляду за чистотою тіла (миття рук, ніг, обличчя тощо), зубів, стежити за зачіскою. Виробляти навички правильної постави. Дати дітям можливість уявляти і висловлюватися. Закріпити назви і призначення лікарських рослин. Виховувати у дітей любов і повагу один до одного і до всього прекрасного.


Матеріал: скринька з речами, які потрібні для догляду за шкірою, волоссям, зубами, лікарські рослини. Приймають участь: бабуся, Незнайко, Фея, дід Мудрило.
Попередня робота: вивчення загадок, прислів’їв, легенд про лікарські рослини, бесіди про особисту гігієну, про поставу, спостереження різних випадків.
Хід заняття:
Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми з вами вирушаємо у подорож до діда Мудрила. Але, щоб до нього потрапити, у нас на шляху буде немало різних пригод. І тому, перш ніж ми вирушимо у дорогу, нам треба попросити Ангела – охоронителя, щоб допоміг нам подолати цей шлях.

Ангеле Божий, охоронителю мій,

Завжди на сторожі, біля мене стій,

Від зла людського в час лихий укрий,

Кожної днини, кожної миті,

Будь охороною тіла й душі.

Тепер, я думаю, можемо вирушати в дорогу. Але кого нам запитати, якою дорогою іти. Он, недалечко, є хатинка, в ній живе бабуся. І ми в неї все запитаємо.
Підходимо до бабусі.

Доброго дня, бабусю. Якою дорогою нам треба йти, щоб потрапити до діда Мудрила?

Я вам, діточки, покажу тільки тоді дорогу, коли ви відгадаєте загадку і розкажете прислів’я про здоров’я.
Прислів’я
Найбільше багатство, це здоров’я.

Було б здоров’я, все інше наживеться.

Як нема сили, то й світ немилий.

Бережи одяг, доки новий, а здоров’я, доки молодий.

Без здоров’я нема щастя.

Весела думка – половина здоров’я.

Здоров’я маємо, не дбаємо, а втратимо, плачем.

Сонце, повітря і вода, наші найкращі друзі.

Здоров’я дорожче за багатство.
Загадка.
Двоє дивляться, а двоє слухають. (очі, вуха)

Молодці, діти, багато ви знаєте, тепер можете вирушати далі. Ви потрапите до феї Красоти, і вона покаже вам дорогу.


Діти підходять до Феї і питають, як знайти дорогу до діда Мудрила.

Я вам покажу дорогу тоді, коли ви відгадаєте, що є в моїй чарівній скриньці, і для чого всі ці речі призначені.


Фея відкриває скриньку і виймає рушничок і мило.
Для чого нам ці речі?

Чому потрібно доглядати за шкірою?

Коли треба мити руки?

Якою водою добре вмиватися?


Фея виймає зубну щітку і пасту.
Для чого потрібні ці речі?

Як доглядати за зубами?

Зуби чистити треба вранці і ввечері, не користуватися чужою зубною щіткою, почистивши зуби щітку промиваємо і ставимо у склянку, вверх голівкою. Не можна колупати зуба голкою чи шпилькою, а користуватись зубочисткою. Після їди потрібно полоскати рот теплою водою.
В мене щітка зубна

Подивіться, ось вона.

Зверху вниз і навпаки

Чищу зуби залюбки.

Діти, коли заболів зуб, що треба робити?

Треба лікувати, або рвати зуб.


Гумореска.
Йшов якось-то Гриць селом,

А дружки питали:

- Що, брат, боляче було,

Коли зуба рвали.

- Ні, - відказує Грицько, -

Не дуже боліло.

- Так чого ти так кричав

В лікаря щосили?

- Та то ж лікар так кричав,

Бо я став брикатися,

Щипці йому поламав

І вкусив за пальця.


Фея виймає гребінець
Для чого гребінець?

Для чого ми причісуємося?

Чи можна волосся чесати в різні боки?

Чи можна вплітати тісно стрічки?

Чи треба хлопцям носити довге волосся?

Хто покаже, як правильно треба чесати волосся?


З цим завданням ви справились добре. Зараз ви можете йти прямо і потрапите до Незнайка.

Незнайко сидить, згорбившись, і щось малює.

Доброго дня, Незнайку. Що ти там робиш?

Малюю, малюю і щось нічого в мене не виходить.

А ти, Незнайку, неправильно сидиш за столом.
Діти показують, як треба сидіти за столом.

Незнайку, а ну пройдись по кімнаті, чи ти вмієш правильно ходити? Я так і знала, що в тебе неправильна постава.

Діти, розкажіть Незнайці, що треба робити, щоб була правильна постава.

Не горбитись, голову тримати прямо, плечі трохи відвести назад. Ще треба займатись фізкультурою.


Діти запрошують Незнайку на гімнастичні вправи.
З фізкультурою ми дружим,

Фізкультуру любим дуже

Раз, два, три, чотири

Чути з нашої квартири (ходьба на місці).

Дружно руки підіймайте,

Все прекрасно, опускайте.

Нахиліться, розігніться,

Станьте прямо, усміхніться.

Руки вже за головою,

Тож дивись перед собою.

Випрямляємо хребет,

Лікті зводимо вперед.

Мов метелики літаєм,

Крильця зводим, розправляєм.

Будем спортом ми займатись,

Будем сили набиратись.

Хай мужніє наше тіло,

Хай мужніють наші ноги,

Хай мужніють наші руки,

Щоб усі були здорові.

Незнайку, послухай вірш про хлопчика, який не хотів займатись фізкультурою.
Щось із Юрою не те,

Щось наш Юра не росте.

Він у нас такий маленький,

Хворобливий і тоненький,

Мов замочене курча,

Одноліткам до плеча.

Та чи знаєте ви те,

Чом наш Юра не росте?

Я питаю, – звідки Юра?

- Я тікаю з фізкультури.


Незнайко говорить, що завжди буде так робити, як навчили його діти.

Звертає увагу дітей на хатину, яка стоїть поблизу.

Діти, гляньте, може це і є хатина дідуся Мудрила.
Всі підходять і бачать засушені трави.
Які ви бачите тут трави?

Для чого вони?

Якими травами ми лікуємо кашель?

Який чай п’ємо, коли болить живіт?

Що ми прикладаємо, коли розіб’ємо коліно чи поріжемо палець?

А хто допомагає рости цим травам?

Діти, давайте постукаємо до хатинки, може тут хтось є?
Виходить дід Мудрило

Доброго дня, дідусю. Нарешті ми до вас потрапили.

Заходьте у мою світлицю. Що ви хочете від мене дізнатись?

Та ось ми бачили багато лікарських рослин, але всіх ми не знаємо і ще хочемо дізнатися, як і коли їх збирають, де і як треба сушити, як їх вживати. А найбільше нас цікавить, від чого походять їх назви.


Дід Мудрило розповідає про лікарські рослини, розповідає легенди і запрошує дітей на чай.

Діти п’ють чай, впізнають за запахом і смаком, з яких трав він заварений. Після всього дякують дідусеві.


Нам час уже додому повертатись,

Хоч як нам приємно у цьому домі,

Та будьте щасливі усі і здорові:

А ми не минемо вже вашого дому

І будемо частенько у вас гостювати

На пам’ять про зустріч даруємо вам,

Веселі мелодії райдужних гам.
Звучить весела музика і діти виходять від діда Мудрила.

В чарівному світі звуків

МЕТА: Поповнити і систематизувати знання дітей про орган слуху - вухо: його призначення, правилами догляду за здоровим і хворим вухом. Розвивати фонематичний слух, логічне мислення. Формувати свідоме ставлення до того, що своє здоров'я треба берегти.
МАТЕРІАЛ: загадки, прислів'я, народна гра "У лісочку, у гаю", дидактична гра "Що ти чуєш?", дидактична вправа "Який звук заблудився в слові?". Гра пізнавального характеру "Допоможи художнику закінчити картинку", вірш Ю.Шкрумеляка "Що у мене є?".
XIД ЗАНЯТТЯ:
– Послухайте загадку:
"Один говорить, двоє слухають" (язик, вуха).
Для чого людині вуха?
Що ми чуємо вухами?
Скільки у нас вух? Які вони? (Розгляд ілюстрацій)
Вуха – це важливий орган чуття. Вони допомагають нам розрізняти голос мами, тата, спів пташок, шум вітру.
Дидактична гра "Що ти почув? (скрип дверей, булькотіння води, стук у вікно, чиїсь кроки, дзвін дзвіночка, спів дівчинки...)
– З допомогою вуха ми розрізняємо високі і низькі звуки, чуємо, якщо навіть один звук заблудився в слові:
Пошиє собі котик тапки,

Щоб взимку не мерзнути в...(лапки) шапки.


Дошки під гору везімо,

Побудуємо новий(дім)... бім.


Щоки червоні у Саші,

Він з'їв багато молочної... паші (каші).


Але, щоб все це чути, вуха потрібно берегти. А як їх оберігати?
У сиру і вітряну погоду вуха потрібно оберігати від охолодження. Щоб запобігти скупченню бруду і сірки, що зумовлює подразнення і зуд, потрібно систематично промивати вуха теплою водою, користуючись ватним тампоном, а потім витирати кінчиком рушника. А можна у вуха вставляти тверді, гострі і круглі предмети? Чому?
Як ви думаєте, коли краще чути, коли галас чи тишина?
Як треба розмовляти?
Так, розмовляти треба не дуже голосно, спокійно, бо якщо ми довгий час перебуватимемо в галасливій обстановці, то може виникнути глухуватість.
- Не цікаве було б наше життя, коли б ми не чули, не мали вух.
Народна гра "У лісочку, у гаю", (діти із закритими очима впізнають голоси товаришів).
- Коли наші вуха здорові, нам хочеться бігати, стрибати, міцно спимо.
А пригадайте, чи боліло у когось вухо?

Як ви його лікували?


До кого звертались за допомогою?
У кого крім людини, є ще вуха? Чи у всіх тварин одинакові вуха? А чому вони різні?
Правильно, вухами тварини чують, що до них наближається біда і тому є таке прислів'я: "Одним вухом спить, а другим чує".
Діти, один художник малював картинки звірят, але не закінчив, бо забув, які у них вуха.
Гра "Допоможемо художнику закінчити картинку". (Діти домальовують вуха звірятам, пояснюють чому намалював саме такі вуха).
Яку роль відіграють органи слуху?
Так, діти, вухами ми чуємо ніжну пісню, яку співає нам мама, добру казку, коли розповідає дідусь чи бабуся.
"Є у мене пара чуйних вух.
Я вже знаю нащо мені слух.
Щоб почути все, що скаже батько й мати,

Щоб чути лісу спів і спів пташати.

Щоб чути рідну пісню величаву,

А в пісні давню України славу".


Для чого треба мити руки
МЕТА: З метою виховання і закріплення культурно-гігієнічних навичок продовжувати навчати дітей самостійно засукувати рукави, мити руки і обличчя, правильно користуватися милом, не мочити одяг, насухо витирати обличчя і руки, вішати рушник у відведене місце. В ігровій формі довести до свідомості дітей, що бруд і неохайність -погано, а чистота і акуратність - добре. Виховувати бажання бути завжди чистими, охайними, акуратними, підтягнутими.
ХІД РОЗВАГИ:
Ведуча: Малята! Для того, щоб бути здоровими, сильними, спритними треба не тільки займатися спортивними вправами, а й обов'язково мити руки з милом. Ось послухайте малята І дівчата, і хлоп'ята Вірш про дівчинку Бруднулю, Про Бруднулю-Вередулю. З милом рук вона не мила. Витирати не хотіла, Все сиділа у кутку В дуже бруднім фартушку.
До залу під музику забігає дівчинка Бруднуля, танцює, співає пісню. (під музику)
Ведуча: І до дівчинки-Бруднулі, До Бруднулі-Вередулі Завітав собі якраз Мийдодир в ранковий час. До залу заходить Мийдодир.
Мийдодир:

Ти Бруднуля-Вередуля,

В тебе брудні щічки

Це погано дуже-дуже

Для твого личка.

Ой ти, дівчинка чумаза

Де ж ти руки так замазала?
Бруднуля:

Я на сонечку лежала,

Руки догори тримала -

Ось вони і загоріли.


Мийдодир:

Дівчинка-Бруднуля

Чорніша за ґаву!

Гей, мої помічники,

Дружно всі за справу!
В зал вбігають "санітари" і миють Бруднулю.
Бруднуля кричить:

Не мийте мої долоньки

Вони не будуть білі,

Вони ж бо загорілі!

Ой, мій бідний носик -

Мила він не зносить.

Він не буде білий,

Він бо загорілий.

Щітки забирайте

І мерщій тікайте!


Мийдодир: Ось тепер ти біла,

І вже не загоріла.

Ти вже не Бруднуля,

А дівчинка-Чистюля.

Якщо діти люблять мило

Більш за все на світі.

Про таких ми скажем тут:

- Це, хороші діти!


Мийдодир: Всім загадки загадаю,

Бо веселу вдачу маю,

Відгадайте, їх будь-ласка,

Буде свято, ніби казка:

Мию, мию без жалю,

Мию там, де брудно.

А купатись не люблю,

Бо від того худну ... (Мило)


Я хлюпочу, я дзюркочу

Чисто всіх помити хочу ... (Вода)


Розчешу я кучері

Кучері покручені

Я веселий молодець,

Я густий ... (Гребінець)


Ведуча: А тепер ми всі подивимось виставу "Як Марічка і Михайлик вчилися мити руки"
Ведуча: За руки всі візьміться, діти,-

Нам треба міцно всім дружити.

У коло станемо мерщій,

Поведем таночок свій.


Виконується "Таночок чистих ручок".
Мийдодир: Вам, малята, мій привіт,

І напутнє слово:

Чистоту усі любіть.

І ростіть здорові!

Ми прагнемо мати здорові очі
МЕТА: Розкрити значення зору для сприймання навколишнього світу. Закріпити знання про будову ока, роль вітамінів і нетрадиційних методів оздоровлення у покращенні зору. Пояснити значення дотримання правил гігієни.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Сьогодні ми продовжимо екскурсію в країну "Пізнай себе".

Відгадайте, про що ми будемо говорити:

Живе мій брат за горою, не зустрінеться зі мною? ...(Очі).
Заплющить очі, що ви бачите? Чому ви нічого не бачите? Відкрийте очі, що ви бачите? Чим ви бачите?
Отже, очі для того, щоб дивитися, бачити, розрізняти предмети, їх колір, розмір, величину. Очі допомагають діяти, мислити, через Очі іде сигнал у мозок, в мозку нараджується думка, фантазія. Давайте на хвилину і ми станемо фантазерами. Перед вами намальовані предмети, домалюйте, що ви собі уявляєте. (Робота дітей)
Подивіться на схему, як виглядає наше око. Всередині ока знаходиться маленький кружечок – це зіниця. Зіниця завжди чорного кольору. Велике око навколо зіниці – райдужка, вона різного кольору. Закрийте і відкрийте очі, ви їх закрили і відкрили • повіками. Краї ока вкриті віями. Як ви думаєте, для чого вам брови, повіки, вії? Наші очі все бачать, все сприймають і переживають.
По очах можна пізнати настрій людини - сумний, веселий, тому кажуть: "Очі - дзеркало душі". Художник також був фантазером, але він любив спостерігати. Спостерігаючи за дітьми він намалював портрет Оленки. Подивіться, який настрій у дівчинки? Які очі у дівчинки? Чому дівчинка сумна? Давайте, розвеселимо дівчинку. (Діти розповідають усмішки, вірші).
Подивіться, як усміхається дівчинка? По чому видно, що дівчинці весело? Які ви знаєте пісні про очі? Виконуються вправи для очей. Як довго потрібно дивитись телепередачі? Чому?
Фрагменти лялькової вистави. Бабуся Загадка передала скриньку, вона відчиниться тоді, коли діти дадуть відповіді на запитання.
Тестування:
1. Коли найбільше відпочивають наші очі?
а) коли відкриті;

б) під час сну;

в) під час гімнастики.
2. Коли треба носити затемнені окуляри?
а) під час дощу;

б) під час вітру;

в) в сонячну погоду.
3. Чи можна розмахувати паличкою?
а) можна;

б) можна, але тупою;



в) не можна.
Скринька відкривається, звучить музика.
Ще одне послання від бабусі: - Чи знаєте ви, які треба вживати вітаміни, щоб зір був здоровим?
З'являється Вітамінка, яка приносить на підносі овочі та фрукти, багаті вітамінами А, В. Пропонує назвати їх, загадує загадки. Вітамінка розповідає, які ягоди треба вживати, щоб зір був здоровим, пригощає дітей вітамінним салатом.
Не тільки вправи для очей, масаж, вітаміни покращують зір, знімають втому з очей, але і гімнастика хатха-йога.
Діти під музику роблять вправи:
1. Вправа на дихання. Заспокоює нервову систему, виробляє осанку, допомагає працювати всьому організму.
2. Йога-мудра. Заспокоює, корисна для ослаблених дітей.
3. Лев. Покращує кровообіг, зміцнює м'язи навколо очей.
4. Корова. Закріплює осанку, м'язи спини, розвиває рухливість плечового пояса.
5. Риба. Покращує роботу серця, допомагає зосередитися, розслаблює м'язи очей.
6. Стінка. Закріплює м'язи плечового поясу, поліпшує кровообіг м'язів очей.
7. Розслаблення. Добре діє на весь організм, а особливо на нервову систему. Діти стають в коло і говорять побажання: Мир, любов, добро всім, хто справа від нас Мир, любов, добро, всім, хто зліва від нас Мир, любов, добро всім, хто попереду нас Мир, любов, добро всім, хто позаду нас.

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

„безпека у лісі iconCуспільні трансформації І безпека: глобальний, національний та особистісний виміри

„безпека у лісі iconБезпека та ефективність більшості гомеопатичних методів лікування піддавалися недостатній перевірці

„безпека у лісі iconДиссертации: Екологічна безпека техноприродних геосистем (наукові та методичні основи) 2005 года

„безпека у лісі icon1. Уявна істота, яка живе у лісі лісови к
Бузина це кущ,який росте у садках людей, має білі китиці дрібних квітів, а ці квіти перетворюються на дрібні чорні намистинки. Бузину...
„безпека у лісі iconВсеукраїнська громадська організація
«Інформаційно-психологічна безпека людини, суспільства, держави: стан, проблеми та шляхи їх розв'язання»
„безпека у лісі iconЗахист проекту Нехай моя ялинка залишиться у лісі
Мета: Ознайомити з результатами проектної діяльності батьків,вчителів; розвивати навички усного мовлення, ораторські здібності, критичне...
„безпека у лісі icon1. Безпека організації як предмет соціологічного аналізу
Актуальність кадрової безпеки для функціонування соціальних організацій: теоретичні, практичні, академічні аспекти
„безпека у лісі iconБезпечний Інтернет
То ж згадаймо, що означає слово «безпека», яке лексичне значення цього слова, яку роль відіграє це слово у вашому житті
„безпека у лісі iconСтаття 3: «Здоров’я людини, як І її життя, особиста честь, гідність, недоторканність та безпека, визначено найвищою соціальною цінністю» Конституція України
Здоров’я людини – це оптимальний рівень таких біологічних передумов, як відсутність хвороб та фізичних вад І гармонійна єдність духовних,...
„безпека у лісі iconТема: Електричний струм. Електричне коло. Джерела та споживачі електричного струму. Безпека під час роботи з електричними пристроями Мета
Авчальна: дати означення електричного струму, виявити умови його існування, з’ясувати роль джерела струму в електричному колі та...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка