Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012



Скачати 281.01 Kb.
Дата конвертації08.04.2017
Розмір281.01 Kb.

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ
БІБЛІОТЕКА

В И Щ А Ш К О ЛА

Анотований огляд періодичних видань за 2011 рік

Випуск 2

КИЇВ - 2012
Укладачі: І. Л. Маловська, зав. відділу наукової інформації,

А. В. Мальшакова, зав. сектору




Вища школа : анотований огляд періодичних видань за 2011 рік / Київ. нац. ун-т культури і мистецтв, Бібліотека ; уклад.: І. Л. Маловська, А. В. Мальшакова. – К., 2012. – Вип. 2. – 24 с.
Пропонований анотований огляд періодичних видань містить статті з видань: «Вища школа», «Вища освіта України», «Інформаційного збірника Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України», «Освіта і управління», «Высшее образование сегодня» за 2 півріччя 2011 року.

В окремий розділ виділено перелік публікацій про КНУКіМ на сторінках періодичних видань.



Зміст


  1. Офіційні матеріали……………………………………………………….4

  2. Рейтинги, конференції, семінари ……………………………………….5

  3. КНУКіМ на шпальтах періодичних видань…………………………….6

  4. Вища освіта в Україні…………………………………………………..10

  5. Навчально – виховна робота у вишах…………………………………16

  6. Підготовка кадрів у вищій школі………………………………………17

  7. Наука в Україні………………………………………………………….19

  8. Вища школа в ринкових умовах……………………………………….20

  9. Інформаційні технології в освіті……………………………………….21

  10. Вища освіта за кордоном…………………………………………….....22



Офіційні матеріали

  1. Перелік наукових спеціальностей : [за якими проводиться захист дисертацій, присудження наукових ступенів і присвоєння вчених звань] : затверджено наказом М-ва освіти і науки, молоді та спорту України 14.09.2011 № 1057 // Офіційний вісник України. – 2011. – № 78. – C. 216–233.




  1. Порядок подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2011. – № 31/32/33. – С. 97–103.




  1. Про внесення змін до Закону України «Про інформацію» : закон Укра­їни від 13.01.2011 № 2938-УІ // Голос України. – 2011. – № 24. – С. 14–15.



  1. Про доступ до публічної інформації : закон України від 13.01.2011 № 2939-УІ // Голос України. – 2011. – № 24. – С. 15–17.




  1. Про затвердження Умов прийому до вищих навчальних закладів України в 2012 році // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2011. – № 31/32/33. – С. 45–46.




  1. Про культуру : закон України від 14.12.2010 № 2778-УІ // Урядовий кур'єр. – 2011. – № 14. – Орієнтир (№ 4). – С. 9 –11.




  1. Про перерозподіл деяких бюджетних призначень, передбачених Міністерством освіти і науки на 2010 рік : розпорядження КМУ від 22.12. 2010 № 2288-р // Урядовий кур'єр. – 2011. – № 14. – Орієнтир (№ 4). – С. 16.




  1. Про підтримку ініціативи щодо створення Конституційної Асамблеї : указ президента України від 21.02.2011 № 224 // Урядовий кур'єр. – 2011. – № 31. – С. 1.




  1. Про схвалення Концепції удосконалення оплати праці працівників бюджетної сфери : розпорядження КМУ від 19.01.2011 № 29-р // Урядовий кур'єр. – 2011. – № 23. – С. 11.




  1. Про умови праці працівників державної наукової установи «Інститут ін­новаційних технологій і змісту освіти» : постанова КМУ від 19.01.2011 № 24 // Урядовий кур'єр. – 2011. – № 13. – С. 21.

  2. Умови прийому до вищих навчальних закладів України в 2012 році // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2011. – № 31/32/33. – С. 46–97.


Рейтинги, конференції, семінари


  1. Бахрушин В. Статистичний аналіз університетських рейтингів / В. Бахрушин // Освіта і управління. – 2011. – Т. 14, № 1. – С.7–12.

У статті сформульовано вимоги до статистичних властивостей рейтингів університетів і представлено результати аналізу провідних світових рейтингів, а також рейтингу ТОП-200 університетів України.


  1. Вергуненко Н. Учені всього світу обговорювали комп’ютерні досягнення : [на факультеті комп’ютерних наук і технологій Східноукраїнського нац. ун-ту ім. Володимира Даля відбулася І Міжнар. наук.-практ. конф. «Комп’ютерні науки для інформаційного суспільства»] / Н. Вергуненко // Освіта України. – 2011. – 14 січ.




  1. Випускників ВНЗ непокоїть працевлаштування : [у Києві відбувся «кру­глий стіл» на тему «Соціально-економічні проблеми студентської молоді в Україні». Обговорити молодіжне питання зібралися понад 100 представни­ків органів студентського самоврядування] // Молодь України. – 2011. – № 9. – С. 1.




  1. Задорожна Д. Філологи — проти підміни понять : [в Києво- Могилянській академії було проведено «круглий стіл» на тему «Небезпеки нової концепції літературної освіти»] / Д. Задорожна // Голос України. – 2011. – № 29. – С 21.




  1. Кремень В. Г. Освіта в структурі цивілізаційних змін (з трибуни загальних зборів Національної академії педагогічних наук України) / В. Г. Кремень // Вища освіта України. – 2011. – № 3. – С. 8–11.




  1. Кучерява О. Студентське самоврядування може зникнути? : [у ВРУ відбувся круглий стіл на тему: "Закон України "Про вищу освіту" щодо студентського самоврядування" ] / О. Кучерява // Голос України. – 2011. – № 11. – С 2.




  1. Кушнір А. Знай, освіто, своє місце! : [жоден укр. ун-т не потрапив у тисячу найкращих вишів світу. Львівський НУ ім. І. Франка на 1443-му місці, КНУТШ на 1576-й позиції, НУ «Києво-Могилянська академія» на 1608-й позиції, Донецький НТІ на 1608-й, а Харківський НУ ім. Каразіна на 1745-й] / Л. Кушнір // Україна молода. – 2011. – № 20. – С 3.




  1. Лазепко О. Киевский славистический и Российский гуманитарный университеты возрождают славистику : [в Славистическом ун-те прошла конф. профессорсько–преподавательского состава «Украина и славянский мир», которую посетили россияне] / О. Лазепко // Комсомольская прав­да. – 2011. – № 34. – С. 14.




  1. Півняк Г. Дослідницький університет як механізм удосконалення інноваційної діяльності / Геннадій Півняк // Вища школа. – 2011. – № 10. – С. 54–61.




  1. Поляков М. Трансформація університету в Україні за часів її незалежності / Микола Поляков, Варфоломій Савчук // Вища школа. – 2011. – № 10. – С. 62–71.

КНУКіМ на шпальтах періодичних видань



  1. Беляєва М. Михайло Поплавський став героєм книги «Постаті» / М. Беляєва // Хрещатик. – 2011. – 28 груд. – C. 7.




  1. Вергеліс О. Вирвані роки: Незняте «кіно» про епоху Поплавського і Стрембицького / О. Вергеліс // Дзеркало тижня. – 2011. – 3–9 верес. – C. 13.




  1. Галаджий Е. VIP-мажоритарщики: три спикера, два президента и поющий ректор [выборы 2012 года могут вернуть под купол Рады «поющего ректора» Михаила Поплавского] / Е. Галаджий // Комсомольская правда. – 2011. – 27 дек. – C. 11.




  1. Гордон Д. Отар Кушанашвили [О М. Поплавском и украинском шоу-бизнесе] / Д. Гордон // Бульвар Гордона. – 2011. – № 33. – C. 10.




  1. Городецька А. «Успіх – от про що зараз треба думати й говорити!» : Серія «Постаті» львівського видавництва «Світло й Тінь» поповнилася сьомим томом – про Михайла Поплавського / А. Городецька // День. – 2011. – 28 груд. – C. 8.



  1. Гуторова Л. Серія книг «Постаті» – підручник з успішності : [Сьомий том світлопису про видатних українців присвячений Михайлу Поплавському] / Л. Гуторова // Україна молода. – 2011. – 27 груд. – C. 11.




  1. Гуторова Л. Співаючий ректор Михайло Поплавський презентував нову концертну програму [«Шоу продовжується»] / Л. Гуторова // Україна молода. – 2011. – 16–17 груд. – C. 19.




  1. Карпець О. У «кульок» по щастя. Блеф і суєта творчих вузів [КНУКіМ] / О. Карпець // Дзеркало тижня. – 2011. – 8–14 жовт. – C. 14.




  1. Коротков Д. «Дожились, что у нас уже бандуры производства Китая» : [ интервью с министром культуры Михаилом Кулиняком ] / підгот. Д. Коротков // Сегодня. – 2011. – 4 авг. – C. 8.




  1. Кушнір Л. «Коли навіть дітям забороняли щедрувати, ми це винесли на сцену» : інтерв’ю з народним артистом України Михайлом Гринишиним з нагоди його 90-річчя / Л. Кушнір // Україна молода. – 2011. – 28 груд. – C. 8–9.




  1. Михаил Поплавский подтвердил звание лучшего шоумена страны: В Национальном дворце искусств «Украина» состоялся грандиозный концерт «Шоу продолжается» ректора КНУКиИ // Сегодня. – 2011. – 16 дек. – C. 13.




  1. Музыка Л. Михаил Поплавский : «Жизнь – это большое шоу, режиссером которого является сам человек» : поющий ректор представил во Дворце «Украина» новую концертную программу «Шоу продолжается», 13–14 декабря 2011 г. / Л. Музыка // Факты. – 2011. – 15 дек. – C. 9.




  1. Музыка Л. Михаил Поплавский : «Покой мне только снится. Давно живу с девизом: сегодня будет лучше, чем вчера, а завтра – лучше, чем сегодня. И искренне верю в это!» : 28 ноября поющий ректор отметит свой день рождения / Л. Музыка // Факты. – 2011. – 26 нояб. – C. 10.




  1. Музыка Л. Михаил Поплавский : «Самый главный пиар-проект моей жизни – Украина» : в Ин-те междунар. отношений и журналистики КНУКиИ презентовали галерею славы «Корифеи украинского пиара и рекламы» / Л. Музыка // Факты. – 2012. – 20 сент. – C. 10.




  1. Музыка Л. Михаил Поплавский : «Украинцы – очень трудолюбивая нация. И если каждый из нас вложит свой кирпичик в строительство неньки Украины, то все вместе мы сможем построить крепкое, богатое европейское государство» : известный фотохудожник Василий Пылыпьюк презентовал седьмой том своих работ из серии «Постаті», который посвятил Михаилу Поплавскому / Л. Музыка // Факты. – 2011. – 27 дек. – C. 10.




  1. О Михаиле Поплавском выпустили книгу : [седьмой том серии "Постаті» фотохудожника Висилия Пылыпьюка «Світ моєї любові» посвящен Михаилу Поплавскому] // Сегодня. – 2011. – 27 дек. – C. 13.




  1. Олтаржевська Л. Де моя велика ложка? : Кулінарні проекти на українському ТБ множаться як гриби після дощу. «Шеф-кухар країни» М. Поплавського / Л. Олтаржевська // Урядовий кур’єр. – 2011. – 1 жовт. – C. 16.




  1. Остання Н. Українське шоу європейського рівня від Поплавського : у Палаці «Україна» з аншлагом пройшли два концерти ректора КНУКіМ, 13-14 грудня 2011 року / Н. Остання // Хрещатик. – 2011. – 16 груд. – C. 7.




  1. Пістунова Т. Студентський джазовий оркестр і його друзі / Т. Пістунова // Культура і життя. – 2011. – № 36. – C. 6.




  1. Самійленко Л. «...і тихо пішла за межу»: [ мати М. Поплавського Меланія Григорівна] / Л. Самійленко // Молодь України. – 2011. – 30 серп. – C. 3.



  1. Синельникова В. Маршрутами «Кралиці». Голландія / В. Синельникова // Культура і життя. – 2011. – № 34. – C. 11.




  1. Синельникова В. Маршрутами «Кралиці». Подорож перша : [різдвяний концерт в Ярославлі] / В. Синельникова // Культура і життя. – 2011. – № 30. – C. 7.




  1. Синельникова В. Маршрутами «Кралиці». Словаччина / В. Синельникова // Культура і життя. – 2011. – № 32. – C. 6.




  1. Скрипникова Е. Михаил Поплавский стал героем «Постатей»: Знаменитый львовский фотохудожник В. Пылыпьюк презентовал книгу о Михаиле Поплавском / Е. Скрипникова // Комсомольская правда. – 2011. – 28 дек. – C. 15.




  1. Скрипникова Е. Михаил Поплавский : «Шоу повинно тривати, бо шоу – це наше життя» : 13 и 14 декабря самый поющий ректор Украины показал нашей стране новую программу «Шоу продолжается!» / Е. Скрипникова // Комсомольская правда. – 2011. – 15 дек. – C. 10.




  1. Соколова С. «Не спи, моє серце...» : вечір пам’яті народного артиста України Станіслава Павлюченка (1937–2010) / С. Соколова // Культура і життя. – 2011. – 16–22 груд. – C. 2.




  1. Соколова С. Ювілей зібрав випускників : Концертна програма «Піснею об’єднані серця» з нагоди 20-ліття фольклорного ансамблю «Кралиця» КНУКіМ / С. Соколова // Культура і життя. – 2011. – 28 жовт. – C. 9.




  1. Чирва О. Перший млинець – зовсім не глевкий : майбутні дизайнери одягу – студенти Університету культури і мистецтв – представили на суд жюрі свої нові роботи / О. Чирва // Урядовий кур’єр. – 2011. – 24 груд. – C. 17.




  1. Шестак А. Михаил Поплавский: «Вы не мне, вы студентам аплодируйте. Я и так знаю, что я хороший певец...» : в столичном дворце «Украина» отгремели два концерта поющего ректора – с символическим названием «Шоу продолжается!» / А. Шестак // Бульвар Гордона. – 2011. – № 51. – C. 2.



  1. Шестак А. Михаил Поплавский : «Жить было не на что, поэтому крутился как мог. Все кальсоны из Киева и даже Нижневартовска вывез в Польшу - как оказалось, там их красили, цепляли нашивки «Адидас» и продавали нам же втридорога / А. Шестак // Бульвар Гордона. – 2011. – № 8. – C. 4–5, 15.




  1. Шестак А. Михаил Поплавский: «Я олигарх культурный – богат духовно» : 28 ноября поющий ректор отметит очередной день рождения / А. Шестак // Бульвар Гордона. – 2011. – № 47. – C. 14.




  1. Яновська Л. «У нас студенти знають біографії режисерів, але далекі від знімальної практики» : інтерв’ю зі студенткою КНУКіМ кінорежисером Наталею Пятигіною / підгот. Л. Яновська // Урядовий кур’єр. – 2011. – 29 жовт. – C. 8.


Вища освіта в Україні


  1. Андрущенко В. П. Стратегічні ініціативи / В. П. Андрущенко // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 5–7.




  1. Бандурка О. Про сьогодення вищої освіти в Україні / Олександр Бандурка // Вища школа. – 2011. – № 9. – С. 7–15.

Реформування вищої освіти і процеси, які відбуваються у середовищі загальної освіти, часом здійснюються без глибокого аналізу без вивчення реальної ситуації і залучення професіоналів, широкого громадського обговорення, відкритої фахової експертизи.. Пропозиції з реформування вносяться окремими чиновниками автори тар за рішенням міністра У підпорядкуванні якого перебувають ті або інші навчальні заклади.


  1. Бевзенко Л. Д. Соціальні інтереси українців: освіта в системі ресурсів реалізації / Л. Д. Бевзенко // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 22–29.

Стаття присвячена порівняльному аналізу ресурсів сприяють досягненню високого соціального становища і соціального успіху з одного боку, у нашій країні, а з іншого - у країнах Заходу. Особливу увагу приділяють таким ресурсам, як освіта, інтелект та здібності, знання іноземних мов. Аналіз ведеться на підставі даних всеукраїнського соціологічного дослідження.


  1. Бережной В. Деньги с бюджетников не возьмут : [МОН хочет, чтобы абитуриенты знали, куда пойдут работать после окончания вуза] / В. Бе­режной // Сегодня. – 2011. – № 15. – С. 5.




  1. Білогур В. Є. Внутрішні фактори змін світоглядних орієнтацій сучасних студентів / В. Є. Білогур // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 62–68.




  1. Богданова Н. Г. Формування культури життєтворчості особистості у вищому навчальному закладі / Богданова Н. Г. // Вища освіта України. – 2011. – № 3. – С. 90–93.

Розглядаються засадничі аспекти формування культури життєтворчості особистості у вищому навчальному закладі.


  1. Бойчук М. А. Основні форми демократії: український контекст / Бойчук М. А. // Вища освіта України. – 2011. – № 3. – С. 14–20.




  1. Брюховецький В. Дослідження ефективності реорганізаційних кроків у процедурі вступу до ВНЗ України на прикладі Києво-Могилянської академії / В'ячеслав Брюховецький, Оксана Кирієнко // Вища школа. – 2011. – № 7/8. – С. 38–51.




  1. Бук Т. Служителей Фемиды учат в Южной Пальмире [Нац. ун-т «Одесская юридическая академія» устроил День открытых дверей] / Т. Бук // Комсомольская правда. – 2011. – № 25. – С. 7.




  1. Галиця І. Стратегічні ігри як інструмент активізації креативного потенціалу / Ігор Галиця, Галина Цехмістрова // Вища школа. – 2011. – № 5/6. – С. 21–26.




  1. Гомон Д. Студентам обещают скидки [вузам хотят разрешить каждый год менять цены на обучение] / Д. Гомон // Сегодня. – 2011. – № 31. – С. 4.




  1. Горська С. На хвилі відвертості і щиросердя : [про обговорення майбут­нього молодіжної політики України у МОН України 21 лютого 2011 р.] / С. Горська // Освіта. – 2011. – № 10. – С. 2.




  1. Гарбар Г. А. Технологія дослідження гостинності як соціального явища / Г. А. Гарбар // Вища освіта України. – 2011. – № 3. – С. 82–89.




  1. Гриценко А. Беспрерывное образование – с пеленок до магистра наук [уникальная система образования Киев. Европейского ун-та: к 20-летию создания] / А. Гриценко // Комсомольская правда. – 2011. – № 34. – С. 15.




  1. Губерський. Одна з головних функцій сучасної освіти — плекання людини / Л. Губерський // Вища школа. – 2011. – № 10. – С. 7.




  1. Добрянський І.Добрянський І. Студент приватного вузу : відрахувати не можна, залишити! / І. Добрянський, І. Савенкова // Освіта і управління. – 2011. – Т. 14, № 4. – C. 99–110.




  1. Дробноход М. Національна стратегія розвитку освіти в Україні як вирок / М. Дробноход // Освіта і управління. – 2011. – Т. 14, № 4. – С. 7–17.



  1. Жорнова О. Сучасна вища школа: to be or not to be? / Ольга Жорнова, Олена Жорнова // Вища школа. – 2011. – №7/8. – С. 74–83.

В статті розглядаються нетотожні інтерпретації вишів як сучасних зумовили появу значних різночитань поняття сучасної вищої школи що може спричинити. Розбіжне розуміння їх ролі у суспільстві. Широка амплітуда ставлень до сучасної вищої школи як продукту освітніх послуг, що надаються вищими навчальними закладами всіх сфер власності та іншими юридичними особами, які здійснюють діяльність у галузі вищої освіти, здатна суттєво вплинути на пере визначення вищої школи – із чинника прогресивних суспільних змін вона може перетворитися на гальмо.

Подальші дослідження вищої школи спрямовуємо на вивчення її як ідеального типу, продукувала в суспільстві нових правил гри, інструменту втілення пролонгованого сценарію розгортання обраного державного образу майбутнього.



  1. Іваній О. М. Організаційні засади формування правової компетентності майбутнього вчителя / О. М. Іваній // Вища освіта України. – 2011. – № 3. – С. 39–44.




  1. Іщенко Т. Особливості та проблеми національної вищої освіти / Іщенко Тетяна, Хоменко Микола // Вища школа. – 2011. – № 11. – С. 7–14.




  1. Кліменко В. Економіка знань в усвідомленні студентів і викладачів вищої школи / Віталій Кліменко // Вища школа. – 2011. – № 7/8. – С. 104–109




  1. Кліменко В. Університет – факультет – кафедра – студент / Віталій Кліменко // Вища школа. – 2011. – № 9. – С. 83–91.



  1. Ковалів І. Про розмір стипендій запитають у студентів : [студрада розробляє анкету для вивчення думки молоді] / І. Ковалів // Урядовий кур'єр. – 2011. – № 39. – С 1,4.




  1. Ковальчук Д. Система критеріїв комплексної оцінки освітніх технологій / Д. Ковальчук // Освіта і управління. – 2011. – Т. 14, № 4. – С. 71–81.

Визначено систему критеріїв оцінки поточного стану і потенціалу розвитку освітніх технологій, які є основою для формування інтегральних критеріїв їх актуальності і перспективності. Обґрунтовано методику отримання експертних оцінок освітніх технологій за частковими критеріями.



  1. Коломієць О. Г. Агресивність особистості: вроджена і набута (спроба філософського аналізу) / О. Г. Коломієць // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 78–82.




  1. Коржух О. С. 3 турботою про світ дитинства / О. С. Коржух // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 119.




  1. Кулішов В. Дослідження сучасної світової глобалізації в економічних процесах / Володимир Кулішов // Вища школа. – 2011. – № 9. – С. 92.




  1. Линовицкая О. В. Соціальне призначення освіти: теоретико-методологічний контекст / О. В. Линовицкая // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 10–16.

Аналізується природа та сутність освіти, її соціальне призначення в контексті системно-функціонального та гуманістичного методологічних підходів. Наголошується, що гуманістична освітня парадигма передбачає стосовно вищої освіти набуття компетентності. Ерудиції, формування творчості, культури особистості та відміну від класичної парадигми, спрямованої на навчання.


  1. Лісовий О. В. Криза самоідентифікації особистості в умовах соціальних трансформацій / О. В. Лісовий // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 113–118.




  1. Лістрова С. Атестація педагогів за новими правилами / С. Лістрова // Все про бухгалтерський облік. – 2011. – № 15. – С. 65–72.




  1. Лук'яненко Д. Інноваційний ресурс економічного розвитку України: інтелектуальна місія університету / Дмитро Лук'яненко, Анатолій Поручник // Вища школа. – 2011. – № 12. – С. 74–86.




  1. Макаренко С. О. Обдарованість як біо-психологічна ознака людини / С. О. Макаренко // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 56–61.




  1. Марчук О. Нові підходи до професійно-технічної освіти : [МОНМС України спільно з регіональними органами управління освітою і наукою роз­робили проект Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011—2015 роки] / О. Марчук // Молодь України. – 2011. – № 16. – С. 1.




  1. Марчук О. У планах — українська школа та бібліотека : [найближчим часом у столиці Російської Федерації відкриються укр. школа та бібліотека. Міністр освіти і науки Д. Табачник повідомив, що загалом розглянуто вісім питань щодо розвитку міждержавного співробітництва у гуманітарній сфері] / О. Марчук // Молодь України. – 2011. – № 8. – С. 1–2.



  1. Мелешук Н. Сергей Квит: «Могилянка будет экономить на свете и воде» [Президент Киево-Могилянской академии рассказал об урезании финансирования вузов, о новых правилах поступления, навязанных МОН, и о победе студентов на митинге] / Н. Мелешук // Газета по-киевски. – 2011. – № 22. – С. 4.




  1. Миколюк О. Про «особливу» роль російської словесності [у Міносвіти затвердили нову Концепцію літературної освіти. Коментар Л. Гриневича, координатора напрямку «Суспільство знань» «Уряду змін»] / О. Миколюк // День. – 2011. – № 16. – С 2.




  1. Миколюк О. «Час подолати «іншомовну неграмотність» : [ректор Національного університету ім. Т. Шевченка Л. Губерський – про реформування вищої школи] / О. Миколюк // День. – 2011. – № 177. – С. 6.




  1. Мірошниченко Ю. Треба поліпшити якість вищої освіти : [про проект закону України «Про вищу освіту»] / Ю. Мірошниченко // Голос України. – 2011. – № 9. – С. 5.




  1. Мойсієнко В. «Ні» концептуальній русифікації : [МОН підготувало документ, впровадження якого ставить під загрозу всі напрацювання укр. освіти останніх десятиліть] / В. Мойсієнко, Я. Гарасим // День. – 2011. – № 12. – С 1, 6.




  1. Моренець В. Суть моменту : [як відбувається світоглядна та ідеологічна переорінтація суспільства на «вогні Кремля». Останній рік «Могилянка» перебуває на вістрі найгостріших питань укр. духовно-культурного та академічного життя] / В. Моренець // День. – 2011. – № 31. – С. 6.




  1. Москалюк О. «Ви нам корупцію, ми вам – революцію»: [депутати викликали до парламенту Дмитра Табачника] / О. Москалюк, Є. Євсєєв // Газета по-українськи. – 2011. – № 30. – С. 5.




  1. На протяжении нынешнего года студентам будут повышать стипендии: [сообщил Н. Азаров на заседании КМУ] // Факты. – 2011. – № 25. – С. 1.




  1. Наконечная Н. Как получить диплом и опыт работы одновременно? : [учебный процесс в укр. вузах сосредоточен на теории. Но для работода­телей важно умение молодого специалиста применить знания на практике. О совмещении теории и практики в Ун-те экономики и права «Крок» рассказывает его проректор ] / Н. Наконечная // Комсомольская правда. – 2011. – № 34. – С. 12.




  1. Онкович Г. В. «Діалог культур» як сучасна педагогічна технологія / Г. В. Онкович // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 42–48.




  1. Онищенко О. Корупція – не злочин ? Про хронічну хворобу вищої освіти та про те, як її лікувати / Оксана Онищенко // Дзеркало тижня. – 2012. – № 42–43 ( 24 листопад.) – С. 12.




  1. Очеретяний А. Сутність політики у навчальній літературі для ВНЗ України / Анатолій Очеретяний // Вища школа. – 2011. – № 7/8. – С. 84–95.




  1. Сахневич І. А. Культура використання медіазасобів - неодмінна умова запобігання негативному впливу медіа інформації / І. А. Сахневич // Вища освіта України. – 2011. – № 3. – С. 94–98.




  1. Силадій І. М. Якісна освіта в контексті управління впровадженням інновацій / І. М. Силадій // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 105–112.

«Якість освіти» розглядається як динамічне та інтегративне утворення, сукупні властивості якого здатні задовольняти постійно зростаючі вимоги споживачів. Розглядаються структурні компоненти освіти, результативний та процесуальний аспекти управління інноваціями.


  1. Удод О. Київська держава і родоплемінна культура / Олександр Удод, Михайло Юрій // Вища школа. – 2011. – № 10. – С. 15–30.




  1. Філіпчук Г. Пріоритети освіти в контексті цивілізованого простору / Г. Філіпчук // Освіта і управління. – 2011. – Т. 14, № 4. – С. 26–35.

У статті висвітлюються проблеми значущості освіти у глобальному і національному вимірах для суспільного-прогресу, соціально-економічного розвитку, становлення громадського суспільства. Проаналізовано умови і шляхи досягнення якості національної освіти в умовах інтеграційних процесів. Наголошено на важливості синтезу цінностей особистісного етнокультурного загальнонаціонального і універсального характеру в навчально-виховному процесі.


  1. Шандор Ф. Ф. Національна ідея як осердя національної свідомості / Ф. Ф. Шандор // Вища освіта України. – 2011. – № 3. – С. 21–26.

  2. Шандор Ф. Ф. Основні етапи становлення національної свідомості українців / Ф. Ф. Шандор // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 17–21.

Основні етапи становлення національної свідомості українців розглядаються з урахуванням названих суперечностей демократичного розвитку країни.


Навчально–виховна робота у вишах



  1. Балагура О. Змістовні та технологічні особливості виховання духовної культури студентів вищих навчальних закладів / О. Балагура // Освіта і управління. – 2011. – Т. 14, № 2/3. – С. 180–182.

У статті аналізуються проблеми, пов’язані з вихованням високодуховної, соціально відповідальної особистості з чіткими цілісними орієнтаціями. Автор доводить, що зміст процесу виховання духовної культури студентів вишів на даному етапі розвитку суспільства має включати освітньо-виховні ресурси духовної культури, потенціал навчально-виховного і соціокультурного середовища вишу, духовний саморозвиток, самовдосконалення та власне духовну самореалізацію.


  1. Беспалов В. Реалізація концепції виховної роботи в ОДЕУ / Володимир Беспалов, Сусана Стеценко // Вища школа. – 2011. – № 4. – С. 107–112.



  1. Богданова Н. Г. Проблема формування творчої особистості / Богданова Н. Г. // Вища освіта України. – 2011. – № 2. – С. 80–87.

В статті досліджуються основні чинники формування та існування творчої особистості, наголошуються на ролі, соціального середовища культури, навчального процесу, виховання та самовиховання.


  1. Величко О. Вплив застосовування «лідер-груп» на якість освіти у вищій школі / Олександр Величко, Анатолій Должанський // Вища школа. – 2011. – № 7/8. – С. 19–30.




  1. Дебич М. Гуманізація навчально-виховного процесу у вищій школі XXI століття / Марія Дебич // Вища школа. – 2011. – № 5/6. – С. 47-–55.




  1. Жарких Ю. Об'єднання навчальних ресурсів університетів для створення дистанційних лабораторних практикумів / Юрій Жарких, Сергій Лисоченко, Богдан Сусь // Вища школа. – 2011. – № 10. – С. 71–81.




  1. Ніколаєнко С. Громадянин – патріот і трудівник : [Голова Громадської ради освітян – про проблеми виховання молоді] / С. Ніколаєнко // Голос України. – 2011. – 12 січ. – С. 5.




  1. Оболенська Т. Нова парадигма виховної роботи в університеті / Тетяна Оболенська // Вища школа. – 2011. – № 12. – С. 66–73.


Підготовка кадрів у вищій школі


  1. Вергунов В. Уявіть рай, схожий на бібліотеку : [підготовка бібліотекарів у спеціалізованих вищих навчальних закладах] / В. Вергунов // Голос України. – 2011. – 13 жовт. – C. 20.




  1. Гарбар Г. А. Підготовка кадрів для сфери туризму як соціальне завдання / Г. А. Гарбар // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 45–55.




  1. Грипич С. Підготовка фахівців спеціальності «Культурологія» на базі наукової бібліотеки Рівненського державного гуманітраного університету / Світлана Грипич, Ольга Білявцева // Вища школа. – 2011. – № 9. – С. 101–107.




  1. Диба М. Продуктивне навчання і його роль у підготовці фахівців / Михайло Диба // Вища школа. – 2011. – № 12. – С. 60–65.

Підходи до підготовки студентів продуктивне навчання передбачає іншу методику оцінки знань. На відміну від чинних методик у продуктивному навчанні оцінюється рівень виконання навчальних дій як певний комплекс чи професійна компетенція. Передбачається що вирішуючи певні завдання з одного предмету він обов’язково має використати знання в інших предметів. У цьому випадку знання, вміння та навички, продемонстровані у комплексі предметів є індивідуальним творчим досягненням студента, яке має оцінюватись за зовсім іншою методикою. Якість надання студентами продукту який включає в себе різні знання конкретизується за кожним із предметів.



  1. Зюзіна Т. Шляхи інтеграції мистецтва у структуру змісту культурологічної підготовки студентів у ВНЗ / Тетяна Зюзіна // Вища школа. – 2011. – № 11. – С. 50–61.

  2. Колот А. Інституційні засади та інноваційні технології забезпечення якості економічної освіти / Анатолій Колот // Вища школа. – 2011. – № 12. – С. 16–38.




  1. Костирєв А. Г. Формування критичного мислення у студентів за допомогою застосування методів медіа освіти в курсах суспільно-політичних дисциплін / А. Г. Костирєв // Вища освіта України. – 2011. – № 3. – С. 99–105.




  1. Крикунов А. Виктор Пшонка: «Нужны кадры, готовые решать непростые задачи» [в нац. ун-те «Одесская юридическая академія» 11 февраля состоялось гос. распределение выпускников. Принял участие Генпрокурор Украины В. Пшонка, т.к. в органы прокуратуры распределяется наибольшее количество выпускников академии] / А. Крикунов // 2000. – 2011. – № 7. – С. 7.




  1. Кримським чиновникам – уроки від Могилянки [у Раді Міністрів Криму для представників влади викладачі школи журналістики Києво-Могилянської академії провели трейнінг із використання нових комунікативних технологій у процесі співпраці з громадськістю] // День. – 2011. – № 22. – С. 6.




  1. Куденко Н. Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана і розвиток маркетингу в Україні / Куденко Наталія, Герасимчук Василь, Федорченко Андрій // Вища школа. – 2011. – № 12. – С. 87–92.




  1. Мікульонок І. Забезпечення якості професорсько-викладацького складу ВНЗ — основа ефективної підготовки фахівців / Ігор Мікульонок // Вища школа. – 2011. – № 5/6. – С. 12–20.

Сучасний ринок праці ставить перед вищою школою принципово нові завдання найбільш актуальні з яких є підготовка кадрів для ефективної роботи з трикутником «освіта-наука-інновації». І якісна підготовка сучасних фахівців, які здатні вирішувати нестандартні завдання, можлива лише за умови розумного поєднання певного консерватизму висококваліфікованих професорів і доцентів, здатних швидко і безболісно адаптуватися до ефективної роботи в нових умовах.


  1. Олексюк О. М. Моделі змісту вищої мистецької освіти в контексті сучасних парадигмальних підходів / О. М. Олексюк // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 36–41.

У статті розглядаються сучасні моделі вищої мистецької освіти. Особливу увагу приділено гуманістичній парадигмі на основі якої обґрунтовується сутність безумовного позитивного ставлення викладача до студента, розуміння студента, прийняття його почуттів і особистісних мотивацій.


  1. Пальцун І. М. Реалізація компетентнісного підходу у формуванні майбутніх фахівців як основа конкурентоспроможності сучасного ВНЗ / І. М. Пальцун, О. О. Шубін // Вища освіта України. – 2011. – № 3. – С. 119–125.



  1. Панасевич Д. Новий підхід до формування структури та змісту переліку напрямів підготовки і спеціальностей бакалаврів / Дмитро Панасевич // Вища школа. – 2011. – № 9. – С. 72–82



  1. Руденко В. Проектування культурологічної спрямованості вищої освіти / Володимир Руденко // Вища школа. – 2011. – № 9. – С. 108–116.



  1. Смолінська О. Культурологічний аспект інформаційного поля вищих навчальних закладів / Олеся Смолінська // Вища школа. – 2011. – № 11. – С. 62–69.




  1. Степаненко С. Економічна освіта, орієнтована на практику / Сергій Степаненко // Вища школа. – 2011. – № 12. – С. 39–52.




  1. Чирчик С. Акмеологічний підхід у професійній підготовці майбутніх дизайнерів / Сергій Чирчик // Вища школа. – 2011. – № 5/6. – С. 33–38.



Наука в Україні



  1. Байденко В. Еволюція бакалаврату і магістратури: 1999—2010 роки (європейський ракурс) / Байденко Валентин // Вища школа. – 2011. – № 1. – С. 9–23.




  1. Галиця І. Інноваційні механізми активізації педагогічного і наукового процесів / Ігор Галиця, Олекса Михайлов // Вища школа. – 2011. – № 7/8. – С. 31–37.



  1. Євтух О. Освіта і наука: час еволюції / О. Євтух // Вісник НАН України. – 2011. – № 9. – C. 3–11.




  1. Калита В. За ВАКханалией забыли о науке : [о реорганизации центральних органов власти, в процессе которой среди прочего ликвидирована ВАК, а ее функции возложены на новообразованное Министерство образования и науки, молодежи и спорта] / В. Калита, В. Локтев // Зеркало недели. – 2011. – 21–28 янв. – С. 13.




  1. Кирюшина О. Концепция развития научного потенциала системы образования: методологическое обеспечение / О. Кирюшина // Высшее образование сегодня. 2011. – № 9. – C. 46–49.




  1. Матвійчук А. Формування та розвиток науково-дослідної системи КНЕУ / А. Матвійчук // Вища школа. – 2011. – № 12. – C. 93–97.




  1. Хорунжий М. Науково-педагогічні школи як головний критерій оцінки інтелектуального потенціалу та суспільного визнання сучасних університетів / Микола Хорунжий // Вища школа. – 2011. – № 9. – С. 61–71.




  1. Стріха М. Дисертаційна паніка: що після неї? / Максим Стріха // Дзеркало тижня. – 2012. – № 42–43 ( 24 листопад.) – С. 1,12.


Вища школа в ринкових умовах



  1. Бондар М. Купи диплом про скорочені програми МВА: бізнес-освіта в Україні] / М. Бондар // Контракти. – 2011. – № 8. – С. 26–27.




  1. Вузы откроют биржи труда : [МОН предложило в обязательном порядке создавать при учебных заведениях центры трудоустройства: проект приказов выставлен на обсуждение ] // Деловая столица. – 2011. – № 6. – С. 13.




  1. Романовський О. Інноваційний розвиток суспільства за моделлю «потрійної спіралі» Г. Іцковіча / О. Романовський // Освіта і управління. – 2011. – Т. 14, № 4. – С. 132–144.

Стаття присвячена аналізу особливостей моделі «потрійної спіралі». Доведена доцільність, можливість і визначено умови її застосування в українських реаліях..

  1. Романовський О. Підприємницькі ВНЗ у сучасних ринкових відносинах / О. Романовський // Освіта і управління. – 2011. – Т. 14, № 4. – С. 116–131.

Стаття присвячена аналізу структур і характерних рис комерційної академічної діяльності підприємницьких університетів, виявлено оптимальні економічні та організаційні механізми інноваційного розвитку підприємницьких вишів для подальшого використання їхнього позитивного досвіду в ситемі вищої осіти України.


  1. Романовський О. Розвиток університетського підприємництва / Олександр Романовський // Вища школа. – 2011. – № 10. – С. 37–53.




  1. Шубін О. О. Реалізація компетентнісного підходу у формуванні майбутніх фахівців як основа конкурентоспроможності сучасного ВНЗ / О. О. Шубін, І. В. Сіменко, І. М. Пальцун // Вища освіта України. – 2011. – № 3. – С. 119–125.

У статті розглянуто ідеогенез розвитку компетентнісного підходу. На основі лексико-семантичного аналізу досліджено співвідношення термінів «компетенції» і «здатності». Доведено потребу застосування компетентнісного підходу в національній системі освіти виокреслено ключові компетенції випускників вишів, яких наймають на посади спеціалістів та лінійних менеджерів.

Інформаційні технології в освіті


  1. Баранова Н. Интернет как основа открытого образовательного пространства / Н. А. Баранова, С. А. Курушкина // Информатика и образо­вание. – 2010. – № 12. – С. 68–71.




  1. Булякова И. Признаки виртуализации современного образования / И. А. Булякова // Информатика и образование. – 2010. – № 11. – С. 123–126.




  1. Грищенко Т. Наукова бібліотека в інформаційно–освітньому просторі вищого навчального закладу. Аспекти інтегральної взаємодії / Тамара Грищенко, Наталія Етенко // Вища школа. – 2011. – № 1. – С. 59–66.




  1. Жилінська О. Університет: генеза ідеї та трансформація діяльності від класичної до інноваційної моделі / Оксана Жилінська // Вища школа. – 2011. – № 10. – С. 82–95.

Найголовніші зміни діяльності університету полягають у його трансформації від явища, що мали виключно соціокультурні прояви локального характеру до явища економічного з глобальним характером функціонування. Відтак, головним вектором розвитку для українських класичних університетів у 21 ст. буде їх трансформація від дослідницької та інноваційної моделі.


  1. Іваницька Т. Інформаційний простір бібліотеки: нові технології – нові можливості / Тамара Іваницька, Наталя Фадеева // Вища школа. – 2011. – № 4. – С. 113–122.




  1. Павленко А. Університет як ключовий елемент інноваційної системи та центр формування інтелектуального капіталу нації / Анатолій Павленко // Вища школа. – 2011. – № 12. – С. 7–15.




  1. Петрук В. Проблеми соціалізації та індивідуалізації навчання в умовах сучасного інформаційно-освітнього середовища / В. Петрук // Освіта і управління. – 2011. – Т. 14, № 2/3. – С.86–93.

У статті аналізуються проблеми реалізації потенціалу кожної особи в рамках персоналізації та соціалізації людства в умовах сучасного інформаційно-освітнього простору. Зокрема, інформатизація освіти висвітлюється в позиції пріоритетного напрямку серед усього розмаїття процесів інформатизації сучасного суспільства. Розв’язання цих проблем, безперечно, сприяє дистанційна форма навчання.


  1. Шрайберг Я. Електронна інформація, бібліотеки і суспільство: що нам чекати від нового десятиліття інформаційного століття? / Яків Шрайберг // Вища школа. – 2011. – № 10. – С. 96–126.



  1. Шрайберг Я. Електронна інформація, бібліотеки і суспільство: що нам чекати від нового десятиліття інформаційного століття? / Яків Шрайберг // Вища школа. – 2011. – № 11. – С. 70–86.




  1. Ясинська С. Досвід використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання / Світлана Ясинська, Марія Саенсус // Вища школа. – 2011. – № 5/6. – С. 27–32.



Вища освіта за кордоном


  1. Андрушкевич Ф. Компаративний аналіз особливостей освітніх інновацій у системах освіти України й Польщі / Ф. Андрушкевич // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 83–87.




  1. Колб Л. В. зарубежную школу — безплатно : [обзор зарубежных стипендиальных программ ] / Л. Колб // Сегодня. – 2011. – № 35. – С. 12–13.




  1. Григорук В. Державний та комерційний вплив на реформування університетів: західноєвропейський досвід / Валерій Григорук, Ростислав Пилипенко // Вища школа. – 2011. – № 10. – С. 32–36.




  1. Катаева М. Україна і Туреччина поєдналися університетами : [у Київ. ун-ті ім. Бориса Грінченка почав роботу центр турецької мови і культури] / М. Катаева // Хрещатик. – 2011. – № 31. – С. 3.



  1. Кухаренко В. Масові відкриті дистанційні курси у світовому просторі / В. Кухаренко // Освіта і управління. – 2011. – Т. 14, № 4. – С. 18–25.

У сучасному світі набули поширення, особливо в Канаді та США, масові відкриті дистанційні курси. Основними особливостями масових відкритих дистанційних курсів є відкритість, самоконтроль співпраця. На таких курсах навчаються від 500 до 25000 студентів в усьому світі. Наведено результати пілотного навчання слухачів СНД на відкритих дистанційних курсах «Стратегія розвитку дистанційного навчання в корпорації» та «Соціальні сервіси у дистанційному навчанні». На останньому курсі було зареєстровано 43 особи (Україна 64%, Росія – 23%, США – 9%, Білорусія – 4%).


  1. Листопад О. В. Тенденції розвитку європейського університету в контексті широкої інноваційної стратегії / Листопад О. В. // Вища освіта України. – 2011. – № 4. – С. 99–94.

В статті подано аналіз механізму розвитку європейського університету в контексті широкої інноваційної стратегії: характеристика стратегічних завдань інноваційного розвитку вищої освіти, конкретизація ролі та позиції сучасного університету в процесі інноваційного розвитку. Визначення пріоритетних напрямів модернізації європейського університету відповідно до широкої інноваційної стратегії.


  1. Павлюк С. Розвиток освітньо-наукового комплексу Німеччини в умовах європейської інтеграції / С. Павлюк // Вища школа. – 2011. – № 5/6. – С. 61–70.






Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012 iconБібліографічний анотований покажчик видань Надвірнянської цбс у 2015 р
Бібліографічний анотований покажчик видань Надвірнянської цбс у 2015 р. [Текст]: / Надвірнянська црб; метод бібліогр відділ; уклад....
Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012 iconДніпропетровськ 2012 Зміст Вступ
Ви тримаєте в руках черговий „Зведений каталог періодичних видань, передплачених головними бібліотеками м. Дніпропетровська на 2012...
Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012 iconЛітература про Козелецький район за 012 рік Козелець 2013 91. Л 64 До щорічника «Література про Козелецький район за 2012 рік»
Козелецький район за 2012 рік вміщено бібліографічні описи книг та статей з різноманітних видань. Матеріал систематизований за змістом...
Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012 iconЗведений каталог періодичних видань, передплачених головними бібліотеками м. Дніпропетровська на 2016 рік
Зведений каталог періодичних видань, передплачених головними бібліотеками м. Дніпропетровська на 2016 рік [Текст] / упорядники: С....
Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012 iconЗведений каталог періодичних видань, передплачених головними бібліотеками м. Дніпро на 2017 рік
Зведений каталог періодичних видань, передплачених головними бібліотеками м. Дніпро на 2017 рік [Текст] / упорядники: С. В. Манченко,...
Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012 iconКнига Дніпропетровщини 2005 Анотований каталог видань
Книга Дніпропетровщини 2005: Анотований каталог видань з фондів Дніпропетровської державної обласної бібліотеки / Укладач С. Ю. Усенко,...
Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012 iconДепартамент культури
«Київ на сторінках преси» інформує про найважливіші статті з періодичних видань, що надійшли до відділу краєзнавчої літератури та...
Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012 iconДепартамент культури
«Київ на сторінках преси» інформує про найважливіші статті з періодичних видань, що надійшли до відділу краєзнавчої літератури та...
Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012 iconДепартамент культури
«Київ на сторінках преси» інформує про найважливіші статті з періодичних видань, що надійшли до відділу краєзнавчої літератури та...
Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012 iconДепартамент культури
«Київ на сторінках преси» інформує про найважливіші статті з періодичних видань, що надійшли до відділу краєзнавчої літератури та...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка