Богдан Чалий. Дума про Кия та його славний рід (Скорочено) Мета



Скачати 41.93 Kb.
Дата конвертації16.03.2018
Розмір41.93 Kb.

Богдан Чалий. Дума про Кия та його славний рід (Скорочено)
Мета: поглибити знання учнів про Україну, її історичне минуле, населення у давні часи; розвивати пізнавальні інтереси школярів; удосконалювати читацькі навички; збагачувати словниковий запас; формувати оцінні судження; виховувати інтерес до предмета, історії нашого народу, бажання її вивчати.
Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Робота над скоромовкою

Толком тлумачити,

Та без толку перетлумачувати.


ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Робота в парах. Гра «Обличчям до обличчя»

Учні в парах повертаються одне до одного і переказують легенду «Тополя».

2. Робота в групах. Гра «Чия легенда найкраща?»

Учні в групах розказують складену легенду про тополю. Колективно обирають кращу.


ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Відгадайте загадку.



  • Там, де сонечко іскриться,

Де весняний вітер віє,

Там на горах є столиця —

Наш великий, славний... (Київ).

— Що ви знаєте про Київ?

— Що вам відомо про засновників міста?

— Сьогодні ми прочитаємо легенду, яка поглибить наші знання про історію заснування столиці України.


V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

— Народився Богдан Чалий у Києві в сім’ї лікарів. Дитинство його минуло в містечку Ізяслав, на зелених берегах Горині. Залишаючись насамоті (батьки цілими днями працювали в лікарні), хлопчик ловив із друзями рибу та птахів, пас уночі коней. Дід працював у лісництві, тому батько Богдана знав чимало цікавих історій. Маленьким Богдан любив слухати його розповіді про тварин та птахів. Батько й сам вигадував для сина казкові оповідки. У домівці Богдана проходили «курс лікування» різні тварини. Кожного року зимували птахи, поранені перепілки та лелеки. Батько приносив синові «на виховання» маленьких кізочок, лисиць, їжаків та зайчат. Навесні Богдан із батьком виносили своїх мешканців у двір й урочисто відпускали на волю.

Закінчив Богдан школу в 1941 р. з відзнакою, яка давала йому право вступу до університету без іспитів. Він мріяв учитися... Двадцять першого червня із класом поїхав на екскурсію до Канева. Перший день війни зустрів на Чернечій горі. Батьки одразу ж були демобілізовані на фронт, а Богдана направили вчитися до Орджонікідзенського піхотного училища.

У 1942 р. молодий офіцер уперше вступив у бій у горах Кавказу. В місцевій газеті друкував свої вірші. Після тяжкого поранення лікувався у Таджикистані. Там, не підводячись з ліжка, Богдан розповідав у віршах про пережите на фронті, про героїв війни, про рідну Україну, захоплену фашистами. На початку 1943 р., підлікувавшись, Б. Чалий їде на фронт політруком; часто друкується в газеті «Красная Армия». Згодом бере участь у штурмі Берліна.

З фронту Богдан Чалий повернувся з орденами Вітчизняної війни 2-го ступеня, Червоної Зірки, «Знак Пошани» та медалями.

2. Гра «Рибки»

Самостійне мовчазне читання біографії Богдана Чалого (с. 15)

— Де і коли народився майбутній письменник?

— Ким були його батьки?

— Де минуло дитинство Богдана?

— Які твори для дітей написав Богдан Чалий.

3. Фізкультхвилинка

Руки вгору піднімаєм,

Потім дружно опускаєм.

І долоньками скоріше

Плещем, плещем веселіше.

Знову руки піднімаєм,

Ну, а потім опускаєм.

Черевичками скоріше

Дружно тупаєм гучніше!

4. Опрацювання твору Богдана Чалого «Дума про Кия та його славний рід»

1) Словникова робота.

Читання тлумачень слів у підручнику (с. 16–18)

— До слів лівої колонки доберіть тлумачення у правій колонці.

Тур пророчі

Віщі вимерлий дикий бик

Обійстя човен

Ладдя садиба, двір

Крем’янисті кмітливий, тямущий

Метикований забивав, затикав дірки, щілини клоччям, мохом

Конопатив який складається з кременю, містить кремінь

2) Виразне читання тексту вчителем.

— Чи сподобався вам твір?

— Які почуття він у вас викликав?

— Що вас найбільше вразило?

3) Гра «Рибки». Читання тексту учнями мовчки.

— У якому темпі і з якою інтонацією будете читати поетичний твір?

— Які слова виділите голосом?

— Які строфи будете читати із захопленням; які — з тривогою?

4) Читання тексту учнями «ланцюжком».

5) Складання запитань учнями за змістом прочитаного.

6) Вибіркове читання.

— Знайдіть опис місць, де жили Кий, Щек, Хорив, сестра їхня Либідь.

— Знайдіть опис зовнішності кожного з них.

— Якими справами славився кожен брат?

— Чим займалася Либідь?

— Хто заважав щасливому життю полян?

7) Гра «Диктор телебачення».

Читати твір, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

8) Гра «Доповни речення».


  • Він тримав перевіз на ріці...

  • Ще умільством уславився Щек,— ...

  • Тільки візьме він срібла шматок, ...

  • Од близьких і від дальніх дворів...

  • В літню пору, було, до темна...


VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра «Продовж речення»



  • Сьогодні я вчився...

  • Найбільше мені сподобалося...

  • Я дізнався...

  • Свою роботу на уроці оцінюю... балами.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати твір (с. 16–18). Проілюструвати його.

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Богдан Чалий. Дума про Кия та його славний рід (Скорочено) Мета iconДипломних робіт з курсу "Українська література ІІ пол. ХІХ ст."
Сатира І. Франка (поеми “Дума про Маледикта Плосколоба”, “Дума про Наума Безумовича”, “Ботокуди”, нарис “Доктор Бессервіссер” та...
Богдан Чалий. Дума про Кия та його славний рід (Скорочено) Мета iconБогдан Жолдак І його творчість 21. 161. Ж 79 Жолдак Б
Ж 79 Жолдак Б. Богдан Жолдак про Карпа Соленика, Йосипа Тимченка, Івана Піддубного, Юрія Кондратюка, Миколу Лукаша / Б. Жолдак. –...
Богдан Чалий. Дума про Кия та його славний рід (Скорочено) Мета iconБогдан хмельницький — людина, державний, політичний, військовий діяч мета
Мета: розкрити величезний вплив особі: Б. Хмельницького на розвиток української історії; виховувати в учнів почуття гордості за український...
Богдан Чалий. Дума про Кия та його славний рід (Скорочено) Мета iconДовідка про немирівський навчально-виховний комплекс "загальноосвітня школа І iii ст. №2 ліцей"
М. Трублаїні український письменник; працювали М. Чалий, кращий друг Шевченка, пізніше перший його біограф (1854-1858р р.), малювання...
Богдан Чалий. Дума про Кия та його славний рід (Скорочено) Мета iconУрок в 3-му класі 2012-2013 н р. Тема. Сім ´я. Родина. Україна. Мета. Розширити уявлення учнів про те, що таке сім´я, родина, рід, їх значе
Учитель. У мене в руках цікава скринька. У ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але...
Богдан Чалий. Дума про Кия та його славний рід (Скорочено) Мета iconУроки українського читання тема. Галина Комарова «Тарас Шевченко» (Скорочено). «Тарасові пісні»
Мета: поглибити уявлення учнів про творчість Т. Г. Шевченка, розкрити багатство душі поета; удосконалювати знання дітей про те, що...
Богдан Чалий. Дума про Кия та його славний рід (Скорочено) Мета iconГанс Крістіан Андерсен. Гидке каченя (Скорочено) Мета: продовжити ознайомлення учнів із життєвим І творчим шляхом Ганса Крістіана Андерсена; ознайомити з його казкою «Гидке каченя»
Андерсена; ознайомити з його казкою «Гидке каченя»; вчити складати план твору; удосконалювати навички правильного І виразного читання;...
Богдан Чалий. Дума про Кия та його славний рід (Скорочено) Мета iconМоє дитинство на планеті Ді Пі
ДіПі”. Проте про славний табір “Райнгардт Касерне” у Новому Ульмі ні слиху ні диху. Туму вирішив я поділитись уривком із моїх спогадів,...
Богдан Чалий. Дума про Кия та його славний рід (Скорочено) Мета iconОмар Хайам. Рубаї
Мета: Розказати учням про Омара Хайама як великого представника літератури Сходу. Допомогти розкрити головні мотиви його поезії,...
Богдан Чалий. Дума про Кия та його славний рід (Скорочено) Мета iconКнига Богдан. 2005. 476 стор
Президентові України пересадили чуже серце, випадково він дізнається про те, що його можуть зупинити у будь-яку хвилину. Хто за цим...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка