Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції



Скачати 55,59 Kb.
Дата конвертації03.07.2017
Розмір55,59 Kb.
ТипПовідомлення

«Лови летючу мить життя...»
«Урок-роздум про сенс людського життя»
ТЕМА: Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції.

МЕТА: ознайомити учнів із цікавими фактами життя Б.Олійника, змістом його поезії «Вибір»; розвивати навички виразного читання, уміння відповідати на поставлені запитання; формувати усвідомлення розуміння поняття «життя», його унікальності, цінності, значущості для кожної особистості; спонукати учнів до роздумів над важливими життєвими проблемами. Сприяти естетичному вихованню.

Обладнання: портрет Б.Олійника, збірки його творів, малюнки учнів.

Методи, прийоми і форми роботи: розповідь учителя, власні роздуми учнів,

міні-бесіда, виразне читання, робота зі словником, «незакінчене речення», асоціації.


Хід уроку
Ти — на землі людина!

В. Симоненко
I. Мотивація навчальної діяльності

«Незакінчене речення»:

  • Я прийшов на цей урок...

  • Мені цікаво...

  • Я хочу поділитися…

Слово вчителя.

Багато є див у храмі матері-природи, але найбільше диво - поява людини у світі. Таємниця життя... Вона хвилювала людей завжди. Чи має життя якусь мету чи сенс, і в чому вони полягають? Хто ми у цьому світі, навіщо живемо?. Філософи, мудреці, поети давали відповіді на ці запитання, і кожен по-своєму. До цієї теми звернувся і наш сучасник - відомий український поет із Полтавщини Борис Олійник.

II. Оголошення теми і мети уроку.

III. Опрацювання навчального матеріалу.


Повідомлення учнів про життєвий і творчий шлях Б.Олійника.

Учень. Борис Ілліч Олійник народився 22 жовтня 1935 року в с. Зачепилівка на Полтавщині. Дитинство поета було обпалене війною. Батько його загинув на фронті. Хлопець ріс допитливим, рано полюбив художню літературу. Ще в 5 класі надрукувався у районній газеті. З 1953 року навчаючись на факультеті журналістики Київського державного університету віддавався улюбленій літературній роботі. У 1962 році виходить перша збірка Б.Олійника «Б'ють у крицю ковалі».

Учениця. Знайомлячись удома з біографією Б.Олійника, я звернула увагу на те, що більшість його збірок присвячено філософським роздумам про сенс, етичні проблеми свого часу. Багато поезій присвячено Матері. У 1983 році за поетичні збірки «Сива ластівка», «У дзеркалі слова», «Заклинання вогню», Б.Олійнику було присуджено Державну премію України ім.. Т.Шевченка.

У світі цікавого.

Учитель. Давні греки створили міф про трьох богинь людської долі, яких називали мойрами. Одна із них пряла нитку людського життя, друга - витягала жереб, що має випасти на долю людини. Третя - записувала в сувій людини все, що мало статися. Вважалося, що змінити визначену мойрами долю не може ніхто: ані боги, ані сама людина.

А як вважаєте ви?



Приблизні відповіді.

  1. Ні! Людина сама творить себе і свою долю, я в цьому переконана. Якщо хочеш творити добро, то ніхто тобі в житті не зможе завадити. І всі добрі починання потрібно починати з себе...

  2. «Життя - це вгору підняті крила!» Ось моє кредо життя. І ніхто його не змінить. Я оптиміст, я вірю в краще майбутнє.

  3. Тільки і тільки людина здатна творити свою долю. Але для цього потрібно працювати над собою, набувати характер, волю, вдосконалювати дух і тіло, мати активну життєву позицію.

Учитель. Юність, мої любі восьмикласники - це пік вашого життя. Зараз ви робите найвеличніше своє відкриття - відкриття самих себе. Нікому не дано з цілковитою точністю визначити своє майбутнє. Та все ж кожному під силу намітити власний шлях само творення. І саме від вас залежить, яким буде ваше майбутнє. Про це написав у своєму вірші «Вибір» Б.Олійник. Це вірш -медитація.

- Що таке медитація?



* Робота зі словником.

Виразне читання поезії «Вибір» напам'ять.



* Міні - бесіда.

  • Чим схвилював вас вірш?

  • Поясніть назву поезії

  • А самі ви часто стоїте перед вибором?

* Робота з текстом

- Визначте тему вірша. Хто з відомих для вас письменників чи поетів піднімав ці проблеми у своїх творах?



1. завдання: самостійно продовжити перелік афористичних висловів про життя, сенс буття. Рядки з вірша «Вибір» прокоментуйте.

* Проблемні запитання:

  • Які дві позиції зіставляє автор у творі?

  • Який вибір робить ліричний герой Б.Олійника?

  • А який вибір зробили б ви?

  • А чи завжди ми робимо правильний вибір?

  • А як ми повинні ставитись до вибору життєвої позиції людей, що нас оточують?

- Актуальність поетового висновку.

Прокоментувати слова:

У чистім і чеснім бою

На чорному мармурі ночі

Зорю записати свою!

Теорія літератури.

- Які художні засоби використовує Б.Олійник у вірші: Зачитати і проаналізувати. (Учні повторюють поняття «епітет», «метафора»).

Створити асоціацію.


Учитель. Давайте спробуємо створити власну поезію, сенкан, можливо. Учениця читає власну поезію про сенс життя. Двоє учнів складають сенкан.

Сенкан
Життя

Прекрасне, неповторне

Живи, радій, насолоджуйся

Лови летючу мить

Буття.
Життя

Тяжке, солодке

Прийми, пізнай, цінуй

Здійсни мрію свою

Майбуття.

Творчі роботи.

Учні зачитують твори-мініатюри: «Моє диво», «Щастя - це...», «Сенс мого життя».

* Рефлексивно - оцінювальний етап.

IV. Узагальнення знань (метод ПРЕС)

Я вважаю, що... (поезія Б.Олійника «Вибір») допомагає кожному з нас зрозуміти себе, вибрати свою життєву позицію, бути тактовними з іншими людьми.

Тому що... (тільки від нас залежить якими ми станемо у житті) Наприклад...(цьому присвячено Б.Олійником ряд поезій, зокрема «Ринг», «Вибір»)

Отже... (це справді вірш-медитація про те, що кожен шукає свою дорогу у житті)

Заповнення карток самооцінювання роботи на уроці.

V. Домашнє завдання Прочитати вірш «Ринг». Підготувати ідейно-художній аналіз.
Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції iconТ. Г. Шевченка на факультеті журналістики
Тема уроку: Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції.(„ Вибір...
Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції iconТема. Борис Олійник. «Вибір». Мета
Навчальна поглибити знання школярів про життя І творчість Б. Олійника; здійснити ідейно-художній аналіз події «Вибір», звертаючи...
Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції iconБорис Олійник: «Аби навчилися себе адекватно оцінювати, стали б сильнішими»
Але скільки б цікавих фактів із його біографії ми зараз не згадали, все одно Борис Олійник найперше Поет з великої літери та класик...
Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції iconБорис Ілліч Олійник (1935) Борис Олійник
Указом Президента України В. Ф. Януковича Бориса Ілліча Олійника призначено головою Комітету з Національної премії України імені...
Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції iconГоловне управління культури київської міської державної адміністрації публічна бібліотека імені лесі українки відділ довідково-бібліографічної та інформаційної роботи олійник Борис Ілліч
Бібліографічний список підготовлено до 77-ої річниці від дня народження Героя України, видатного українського поета, перекладача,...
Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції iconУрок №4 Тема: Абсурд І трагічний стоїцизм у романі «Чума». Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої
Тема: Абсурд І трагічний стоїцизм у романі «Чума». Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей...
Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції iconПсихологічні особливості прийняття стратегічного життєвого рішення з визначення власної життєвої позиції
У сучасному українському суспільстві незаперечним прикладом людини, яка реалізувала свій духовний, особистісний та професійний потенціал,...
Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції iconУ моїх книгах головна тема завжди одна й та сама вибір, вибір шляху, вибір дії, вибір світогляду. Джеймс Олдрідж

Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції icon«Образ України та громадянський вибір поета у творчості Василя Симоненка»
Темою нашої дослідницької роботи є образ України у творчій спадщині видатного українського поета І журналіста ХХ століття Василя...
Борис Олійник. Народне визнання сучасного українського поета. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору, стоїчної позиції iconУ кожної людини є свобода вибору. Вибір існує щоденно, щохвилини. Різний за своєю серйозністю. Неоднаковий за своїми наслідками
У дитинстві з багатьох іграшок вибираємо найулюбленішу, в школі віддаємо перевагу найцікавішим, на наш погляд, предметам… Обираємо...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка