Чемеровецька районна державна адміністрація Чемеровецький районний відділ освіти Районний методичний кабінет



Сторінка1/8
Дата конвертації29.03.2018
Розмір1,45 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8


Чемеровецька районна державна адміністрація

Чемеровецький районний відділ освіти

Районний методичний кабінет


Основи екології

Чемерівці 2013р.


Автори:

вчителі початкових класів Андріївської ЗОШ І - ІІ ст.

Добруцька Аліна Олександрівна

Недільська Людмила Іванівна

Даний методичний посібник адресований вчителям початкових класів для занять з варіативної частини курсу « Основи екології» в 2 класі. Зміст посібника відповідає програмі « Основи екології», схваленою та рекомендованою науково-методичною радою з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України ( лист ІІИЗО від 01. 08. 2012р. №14. 1/12 –Г - 197 )

Матеріал у посібнику допоможе вчителю у цікавій формі провести заняття з «Основи екології» в 2 класі.


Рецензент:

Лихва Алла Володимирівна – методист Чемеровецькогорайметодкабінету

Комп’ютерний набір: Добруцька Аліна Олександрівна

Комп’ютерна верстка: Недільська Людмила Володимирівна

Передмова

Цей методичний посібник призначений для занять з варіативної частини курсу «Основи екології» в 2класі. Він допоможе вчителю початкової школи

в цікавій формі провести заняття.

Головною метою вивчення предмета »Основи екології» формування

екологічної культури молодших школярів як складника природознавчої

предметної компетентності, сприяння розвиткові екологічного мислення та становленню життєвих цінностей, шогрунтується на ставленні до природи як унікальної цінності.

Екологічне навчання і виховання - це систематична педагогічна діяльність, спрямована на розвиток в учнів екологічної культури. Головна мета екологічної освіти полягає у створенні та забезпеченні, протягом усього життя особистості умов становлення і розвитку екологічної культури як форми регуляції взаємодії людини з природою. Тобто мета екологічного навчання - це оволодіння екологічною етикою у всіх сферах людської діяльності.

Необхідність екологічної освіти і виховання зумовлена потребою суспільства, в якому збереження навколишнього середовища є однією з найбільш актуальних проблем сучасності.

Суспільний розвиток, взаємин Людини з Довкіллям загострюють екологічні проблеми. Тому виникає потреба в екологічній освіті вже з перших років навчання дитини в школі.

Велике занепокоєння викликає стан водних і земельних ресурсів, забруднене повітря, зникнення, що загрожує багатьом видам рослинного й тваринного світу. І з кожним роком стан природи лише погіршується.

Розуміючи екологічні проблеми сьогодення програма курсу за вибором розширить і поглибить екологічну складову програми з природознавства . Це дасть змогу показати молодшим школярам наявність нових екологічних проблем, їх зумовленість діяльністю людини, зорієнтувати дітей на участь у природоохоронній діяльності, сприяти розвиткові свідомого ставлення ставлення до власного здоров я та стану довкілля.

Зміст


1. Що вивчає екологія

2. Екологічнізв‘язки

3. Людина-частина довкілля

4. Охороняємо навколишнє середовище

5. Повітря

6. Властивості повітря

7. Забруднення повітря

8. Вода-джерело життя

9. Ціна краплини води

10. Яку воду ми п’ємо

11.Ґрунт, як середовище існування рослин і тварин

12.Ґрунт в житті людини

13.Сонячна енергія

14. Вплив Сонця на життя живих організмів

15. Тепло в домі

16.Різноманіття живої природи

17. Ланцюжки живлення

18.Труднощі життя тварин взимку

19. Квіти на підвіконні

20.Із чого почався у світі город

21.Солодкі слізки берізки

22. Охорона первоцвітів

23. Первоцвіти - старші діти весни

24.Ліс - наше багатство

25.Ліс в житті людини

26. Чисте довкілля

27. Населення.

28. Зайнятість сільського і міського населення

29. Людина – споживач матеріальних благ

30. Споживання та відходи

31. Переробка побутових відходів

32. Загрози довкіллю

33. Людина відповідальна за життя на Землі

34. Виховний захід «Знай, люби, бережи»




Тема. Що вивчає наука екологія

Мета.Формувати уявлення про екологію, її значення в житті людини. Вчити

дітей правильно поводитися в природі; виховувати бережне ставлення до

усього живого, бажання піклуватися про природу і допомагати їй.

Хід уроку

І. Організація класу.

Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо.

Урок екології розпочинаймо.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Створення емоційного стану.

( На дошці вивішені картинки з зображенням картин природи і природних явищ. Звучить ніжна , тиха мелодія П. І. Чайковського.)

- Вчитель читає вірш П. Ситниченко «Вмійте природу любити…»

Вмійте природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави.

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не гни для забави,

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в лісі.

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.


2. Бесіда за змістом вірша.

- Про що цей вірш?

- Чого автор вірша нас закликає?

- Навіщо людина вивчає тайни природи?

- Чи любите ви навколишнє середовище ? За що?

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку

- Здраствуйте , юні природолюби! Я дуже рада вітати вас на уроці, де

ми дізнаємося багато дивного й нового!

Разом з вами ми розпочинаємо вивчати новий предмет – основи екології. Спробуємо разом його прочитати (читання з дошки «розсипайки» еконоло ос гії ви

- Як ви гадаєте , про що ми будемо говорити на цих уроках?

(Відповіді дітей.)

Тож на уроках ми маємо бути працелюбними й уважними, допитливи й винахідливими .

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя .

Скрізь і всюди нас оточує природа. Під словом «природа» слід розуміти увесь всесвіт з існуючим у ньому органічним ( живим) і неорганічним (неживим) світом.

Життєві процеси відбуваються у верхній оболонці Землі – біосфері, складовою частиною якої є живі істоти – світ рослин і тварин, людина.

Спілкування з природою, пізнання її таємниць облагороджує людину, робить її більш чутливою. Чим більше ми пізнаємо природу своєї Батьківщини, тим більше починаємо любити її.

З давніх часів люди спостерігають природу і набувають знань про неї. Особливо глибоко в таємниці природи людина проникла в наш час. Вона відкрила внутрішньоатомну енергію і використовує її, успішно вивчає Космос. Все це створює великі можливості для оволодіння силами природи і використання їх на благо людей. Проте й в епоху супутників і космічних польотів нам, як і раніше, дорога Земля, той її куточок, де ми народилися і живемо, де провели своє дитинство і юність. Це можуть бути тінисті ліси з ягодами й грибами, луки з високими квітучими травами, тихі заводі річок, широкий степ з яскравими квітами повесні,високі гори з білосніжними вершинами…

Обов’язок людей, що живуть на Землі, - зберегти всю цю красу і багатство природи для майбутніх поколінь. На жаль , ще існує неправильне уявлення про природу як про невичерпну складову. Природа бідніє: забруднюються повітря, вода, зникають цінні види тварин і рослин.

Це хвилює усе людство.

Суспільний розвиток, взаємини Людини з Довкіллям загострюють екологічні проблеми на планеті. Відтак виникла потреба в екологічній освіті.

Екологія - наука (галузь знань), що вивчає взаємодію організмів та їх угрупувань з середовищем існування. Комплексна наука, що досліджує середовище існування живих істот,

включаючи людину.

Що означає слово "екологія*, хто і коли вперше ввів його до наукового '.вжитку? Походить воно від грецьких слів "ойкус" - житія, дім і "лої-ос" - знання, вчення. Тобто екологія - це домоведення, домознання . Та й справді природа є нашим домом, нашим обійстям з річками, горами, стежками, повітрям. Термін "екологія" першим вжив німецький біолог Е. Геккель у 19866 р. Нині під екологією розуміють науку, що вивчає взаємовідносини живих організмів між собою і навколишнім середовищем.

У сучасному розумінні охорона природи — це не тільки охорона природних багатств (земних надр, грунту, води, повітря, рослинного і тваринного світу), а й таке їх використання, яке б виключало, запобігало їх зменшенню, збідненню, забезпечувало повне відновлення їх для потреб людства. Особлива увага приділяється поліпшенню біосфери (чистота водойм, повітря,ггрунтів). Наука і досвід показали, що для того, щоб охороняти природу від вичерпання її ресурсів,, треба пам’ятати, що усе в природі взаємно пов’язано: негативна зміна однієї складової часу.

Виховання в людей високої відповідальності за збереження природних багатств, їх розумне використання й примноження — обов’язок кожного з нас .

2. Робота з ілюстрованим матеріалом.

На дошці малюнки із зображенням різних куточків природи.

Вчитель читає вірш . ( напівголосно)

Озирнись навкруг, дружок!

Бачиш річку, поле і лужок,

Пташині зграї , вертоліт,

Що відправився в політ?

Вітерець голубить квіти,

Бавляться і тішаться довкола діти.

- Погляньте на малюнки, визирніть у вікно. Що нас оточує?

(Відповіді дітей.)

Фікультхвилинка

Вийшли діти у лісок,

Заглянули за дубок.

Побачили зайчика,

Помахали пальчиком.

Зайчику, зайчику, пострибай,

Свої лапки виставляй.

Почав заєць танцювати,

Діток будемо забавляти.

Разом з зайчиком скоріше

Потанцюємо веселіше.

ІV. Узагальнення й систематизація знань

1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

З природою живи у дружбі,

То й буде вона тобі в службі.

Всі ми живемо на одній планеті — Земля. Вона є нашим домом, і всі ми — частинка живої природа; без якої нікому з нас не вижити.

Тому бережіть природу, все, що живе на,планеті бо все на ній таке тендітне і прекрасне. Вчіть , пізнавайте природу, діти, розгадуйте її загадки, щоб більше знати.

Глянь, який зелений, чарівний і красивий св:т довкола тебе. Кожна квіточка — тобі на радість, кожна рослинка — для твого добра, кожна травинка — для твого здоров’я.

Ти лишень придивися, запам’ятай, добре вивчи пізнай природу — це ж для твого добра тобі потрібно, щоб ти не блудив у цьому світі, а

щасливо і радісно жив. Тому що спілкування з природою робить нас

добрішими, допомагає відкривати для себе щось нове.

Чи зможемо ми прожити без природи? Чому?

Як потрібно ставитися до природи?

Для чого ми будемо вивчати предмет «Основи екології»?

Чи важливий цей предмет?

2. Робота з прислів ями.

- Нема ліпшої краси, ніж гаї та ліси.

- Нема дерева –посади, є дерево –бережи .

V. Підсумок уроку.

Про що ви довідалися на уроці?

Що вивчає наука екологія?

Чому бідніє наша природа?

Тема. Екологічні зв’язки вдовкіллі

Мета. Продовжити формувати уявлення про природу, екологічні

зв’язки в довкіллі; розвивати вміння групувати предмети за

певними ознаками, доводити свою думку; виховувати дбайливе

ставлення до довкілля.



Хід уроку

І. Організація класу

Усміхніться всім навколо-

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

Наш урок цікавим буде.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1.Фронтальне усне опитування.

Що таке природа?

Який предмет ми почали вивчати на попередньому уроці?

Яке значення має природа в житті людини?

Наведіть приклади що дає людині природа?

2. Індивідуальне усне опитування.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

Сьогодні на уроці ми згадаємо, що таке природа, якою вона буває.

Дізнаємося яку роль відіграє природа для всього живого на планеті Земля.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Вступне слово вчителя.

Ти — дитя світу. Світ навколо тебе дуже привабливий та цікавий, і ти живеш у ньому, як у рідному домі, ім’я якому — Природа. Її і твоє майбутнє залежить саме від тебе. У наші дні охорона природи стала невідкладною вимогою часу, але вона не мислима без щирої поваги та любові всіх людей.

Природа — джерело краси, вона викликає в нас почуття радості, щирого захоплення.

Природа — джерело пізнання, скарбниця для господарської діяльності, зміцнення здоров’я.

Природа — джерело доброти. Піклування про неї робить людину доброю, благороднішою.

Любити природу, все те, що нас оточує — просто. Потрібно чути, що говорить кожна квіточка, що шепоче кожен листочок, бачити красу дерев, розмовляти з ними, як із живими істотами.

Мудра природа навчає нас завжди і всюди. Птахи вчать нас співати, бджілки — старанно працювати, мурашки — будувати. У довкіллі є чимало таємниць. Щоб їх зрозуміти, потрібно бути уважним і спостережливим.

Всі живі організми поділяються на організми - виробники, організми – споживачі, організми - перетворювачі.

Організми-виробники—рослини. Вони здатні утворювати з неживої прийди поживні речовин для живих організмів. Вони вміють перетворювати енергію сонця, вологу, мінеральні солі, повітря, вуглекислий газ на поживні речовини. З цього всього вони виробляють цукор, крохмаль, жири, білки. Виробляють. енергію для інших організмів, а ще виробляють кисень, яким ми дихаємо. Тому вони виробники.

Організми - споживачі. Це тварини, які поїдають частини рослин і живляться їхньою енергією, тим, що вони виробили, а самі теж є кормом для хижих тварин. Тварини, як і люди, теж дихають киснем, в у повітря викидають вуглекислий газ.

І ще є третє царство організмів — це організми-перетворювачі. все, що відмерло: рослини, тварини, комашки — потрапляє у ґрунт. А тоді організми-перетворювачі переробляють спочатку на перегній, а потім на мінеральні солі, які разом із водою всмоктуються коренями нових рослин. Ну, Це різні гриби, мікроби, личинки, грифи, жуки...

Таким чином, у природі все взаємозв’язане, пов’язане ланцюгом живлення. І людина теж є ланкою цього ланцюжка, бо вона — частина природи. Природа — це таке безмежне диво, що скільки б ти не дивився на цю красу, вона неодмінно вражає, дивує, надихає. Вона сама і є дивовижною казкою.

2.Ознайомлення з умовами, необхідними для життя живих організмів.

(Розгляд схеми на дошці.)

Діти розглядають схему і приходять до висновку, що все між собою пов’язане.



Фізкультхвилинка

Руки вгору, руки вниз

І легесенько прогнімось.

Покрутімось, повертімось,

На хвилинку зупинімось.

Пострибали, пострибали,

Всі присіли, знову встали.

Час за парти всі сідаємо,

Знову вчитись починаємо.

V. Узагальнення та систематизація знань.

1. Відгадування загадок.

І червона, й соковита,

Та гірка вона все літо.

Припече мороз – вона

Стала добра й смачна. (Калина)

Мов маленький м ‘ячик,

Висить, а не скаче,

Рум’яне, гладеньке,

На смак дуже смачненьке . (Яблуко)

Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось розцвіло,

Згодом стало біле – біле

І за вітром полетіло. (Кульбаба)
У нашої бабусі

Сидить дід у кожусі.

Проти печі гріється,

Без води вмивається.

(Кіт)

Хто крилатий, гарний, гожий,



На красиву квітку схожий,

Має довгий хоботок,

П ‘є нектар ним із квіток?

(Метелик)

2. Бесіда.

- Ким є природа для людини?

- Які природні тіла називають організмами?

- Які умови потрібні для життя організмів?

- Назвіть ознаки живих організмів.

V. Підсумок уроку

Як називається дім в якому живуть живі організми?

На які групи поділяються живі організми?

Якою буває природа?



Тема. Людина - частина довкілля

Мета.Допомогти учням усвідомити взаємозв’язок людини і природи,

показати негативний вплив людської діяльності на природне

середовище. Формувати ідеї гуманності у ставленні до живої

природи.


Хід уроку

І. Організаційний момент

Любі діти, добрий день!

Зичу праці і пісень.

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу


  1. Фронтальне опитування.

Пригадайте , що таке екологія?

Які природні тіла називають організмами?

Назвіть ознаки живих організмів?

2.Індивідуальне опитування.

Розказати прислів’ я про бережне ставлення до природи.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

Сьогодні ми з вами поширимо свої знання про довкілля, а також

дізнаємося про вплив людської діяльності на природне середовище .

Світ прекрасний навколо тебе -

Сонце ясне і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай він буде таким навіки?

Нехай людина добро приносить –

Бо світ навколо любові просить.

А. Потапова

- Що повинна охороняти людина?

-Як це можна назвати одним словом?

(Відповіді дітей)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя.

У природі все тісно пов’язане між собою. І людина яка сама є частиною природи, також пов’язана з навколишнім середовищем: із землею, річками, повітрям і всіма організмами, які живуть навколо. Наука допомагає нам розплутати ці найтонші взаємозв’яки, щоб не нашкодити насамперед самим собі.

Людина — частина природи. Вона зобов'язана піклуватися про природу і оберігати її. Природа Землі схожа на організм, лише дуже великий

Земля — наш дім. Можливо, це єдина планета, на якій існує життя у Всесвіті. Хіба не заслуговує вона нашої любові? Але на сьогодні ми маємо велику кількість свідчень про те, що людина не є бережливим господарем, а є самовпевненим землевласником.

Наша планета серйозно хворіє. У двері будинку людства стукають лиха екологічних катастроф. Люди забувають, що за наші помилки доведеться розплачуватися нашим дітям.

За останні сто років зникло 60 видів ссавців, 100 видів птахів.

Питна вода втрачає свіжість, повітря стало задушливим, ми потопаємо в смітті.



  • Як зберегти нам те, що залишилося?

Передусім потрібно навчитися говорити і про глобальні екологічні проблеми, і про маленькі, повсякденні справи: зібрати сміття зі шкільного двору, посадити дерево, поповнити живий куточок.

Усіх людей ми закликаємо:

Нащадкам збережіть природу,

Її степи, ліси, джерельну воду.

Дерева не рубайте, не вбивайте звіра,

І у природи буде хай довіра,

Що не заподієте ви зла їй,

Своїй колисці, матері своїй.

Байдужість дозволяє людині творити безчинство, пройти повз неподобство, не звернути уваги на зламане деревце, замулене, закидане сміттям джерельце, що колись поїло всіх водою. Байдужість ще можна назвати жорстокістю. Вона приглушує голос душі й совісті. Хіба можна залишатися спокійним, коли бачиш, що з кожним днем стають бруднішими вулиці, річки, у повітрі чути запах газів, стає все менше квітів, рослин, тварин, дерев?

Світ прекрасний навколо тебе —

сонце ясне і синє небо.

Птахи і звірі, гори і ріки —

нехай він буде таким навіки.

Нехай людина добро приносить,

бо світ навколо любові просить.

На нашій планеті Земля є багато цікавого й захопливого! Але якщо всі люди увесь час будуть лише милуватися природою — краса поступово буде зникати. Потрібно берегти природу, саджати ліси, підгодовувати птахів, охороняти тварин. А для цього потрібно знати природу.



Фізкультхвилинка.

Встаньте , діти, посміхніться,

Землі рідній поклоніться

за щасливий день вчорашній.

Ви до сонця потягніться,

Веретенцем обкрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.



ІV. Узагальнення та систематизація знань.

1. Слово вителя.

Ви , діти, можите залучитися до справи охорони навколишнього середовища. Тож виносимо на обговорення закони, які запровадимо у грі.

2. Гра «Додай словечко»

- Людино, пам’ятай! Ти в природі (…).

- Бережи тварин, пташок та їх (…).

- Полий (…). Посади (…).

- Взимку нагодуй (…).

- Не засмічуй (…).

- Люби рідний (…).

Слова для довідок : гість, діточок, квітку, дерево, пташок, довкілля,

край.


Пам’’ятай!

Людина – частина Природи.

Знищуємо природу – знищуємо самих себе.

V. Підсумок уроку

Ким є людина для природи?

Для чого треба берегти природу?

Що мусять памятати дорослі і діти?



Охороняємо навколишнє середовище

Екологічний проект
Завдання проекту:

— привернути увагу учнів, батьків, громадськості до існуючих проблем охорони навколишнього природного середовища;

— формувати в учнів екологічну свідомість, активну життєву позицію, вміння сприймати себе невід'ємною частиною природи;

— спонукати учнів до збереження та примноження зелених насаджень у місті та районі;

— створити виставку стіннівок "Природа рідного краю", фотосесії "Нагодуй птахів",

«допоможи звіряткові».


Очікувані результати:
— підвищити зацікавленість дітей і дорослих в успішному вирішенні екологічних проблем міста, району;
— пробудити в учнів увагу до проблем довкілля, вирішення болючих екологічних проблем сьогодення;

— отримати фото, відеозаписи, сформувати наочний матеріал і провести збір інформації за підтемами: «Друзі дерев», «Де живуть птахи?», «Тварини потребують допомоги».


Етапи виховного проекту.
1.Визначення мети (допомогти учневі визначити посильне для нього завдання).
2.Розроблення чіткого плану і підготовка учнів до роботи над виховним проектом, визначення основних шляхів досягнення мети і поетапне слідування ними, виконуючи кожен пункт.
3.Виконання проекту і дослідницька робота: заняття в бібліотеці, зустрічі, вивчення друкованих видань та інтернет-ресурсів (консультації, використання фото, аудіо та відео матеріалів).
4. Співпраця з учителями-предметниками, з іншими фахівцями природничого циклу, які задіяні в проекті.

5.Створення постановки казки "Знаю, люблю, збережу" на болючі екологічні проблеми, що стосуються України, області, району,

села.

6.Випуск шкільної газети "Природа рідного краю", фотосесії "Нагодуй птахів"



9. Підготовка листа-звернення учнів до відповідних екологічних органів та служб села, району , міста з питань вирішення проблем охорони навколишнього природного середовища.

Мета. Виховувати в учнів дбайливе гуманне і духовне ставлення до природи, яке викликає яскраві і позитивні емоції, де кожний учень спроможний бачити і усвідомлювати себе частиною світу природи. Формувати процес накопичення естетичних вражень, отриманих від спілкування з природою, вчити берегти і примножувати її багатства. Навчати оцінювати негативне і бездумне ставлення до природи.

Всі етапи проекту в комплексі мають на меті забезпечити успішність роботи з екологічного виховання. Адже самостійно екологічна культура, мислення формуватись не можуть. їх треба плекати, беручи все найкраще зі світових технологій, де є важливою не лише любов до природи, не тільки знання в галузі екології і природничих наук, а й знання з екологічної етики, розуміння гармонії всього живого, співчуття, повага і турбота про нього. Природа самодостатня і цінна сама по собі. А завдання людини — не зашкодити, оскільки вона є лише частинкою цієї природи.





Каталог: Pedagog
Pedagog -> О. Д. Шуляр Мистецтво в сучасній школі: проблеми, пошуки
Pedagog -> «Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять»
Pedagog -> Ю. О. Матвієнко, С. В. Матвієнко еміль крепелін. До 160-річчя з дня народження
Pedagog -> Р. В. Дудик Мистецтво в сучасній школі: проблеми, пошуки
Pedagog -> Анотації навчальних дисциплін відповідних напрямів підготовки (назва дисципліни, статус, рік/семестр, мета, завдання, зміст дисципліни, викладацький склад, тривалість, оцінювання). Методологічні та теоретичні проблеми психології викладач
Pedagog -> Галузь знань 101 Педагогічна освіта Спеціальність 010101 Дошкільна освіта І семестр – 32 год. (іспит) дитяча література з методикою навчання теми І плани лекцій (середа, пара
Pedagog -> Бердянськ 2009 (06)
Pedagog -> Драгоманова дошкільна освіта як складова системи безперервної освіти україни (1991 2006) науково-допоміжний бібліографічний покажчик київ 2007
Pedagog -> Передісторія • Філософський камінь • Таємна кімната • В'язень Азкабану • Келих вогню • Орден Фенікса • Напівкровний Принц • Смертельні реліквії • Фантастичні тварини І де їх шукати • Квідич крізь віки • Казки барда Бідла


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8

Схожі:

Чемеровецька районна державна адміністрація Чемеровецький районний відділ освіти Районний методичний кабінет iconВідділ освіти Чемеровецької районної державної адміністрації Чемеровецький районний методичний кабінет
У чому полягає сутність усвідомлення цінностей соціального спілкування? Що означає засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей...
Чемеровецька районна державна адміністрація Чемеровецький районний відділ освіти Районний методичний кабінет iconКозівська районна державна адміністрація козівський районний методичний кабінет основні види помилок
Невдале цитування не відповідає цитата висновку, допущена помилка, занадто об'ємна або не підтверджує правильність висловленої думки...
Чемеровецька районна державна адміністрація Чемеровецький районний відділ освіти Районний методичний кабінет iconВідділ освіти броварської рда районний методичний кабінет

Чемеровецька районна державна адміністрація Чемеровецький районний відділ освіти Районний методичний кабінет iconЯготинська районна державна адміністрація Відділ освіти Яготинський районний будинок дитячої та юнацької творчості Методична розробка Козацтво на Яготинщині
Прилуцьким районом Чернігівської області, на сході з Пирятинським районом Полтавської області, на південному сході з Драбівським...
Чемеровецька районна державна адміністрація Чемеровецький районний відділ освіти Районний методичний кабінет iconВідділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет
Алфавітний покажчик портретів найвідоміших українських письменників
Чемеровецька районна державна адміністрація Чемеровецький районний відділ освіти Районний методичний кабінет iconВідділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Тальнівський нвк «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-гімназія»

Чемеровецька районна державна адміністрація Чемеровецький районний відділ освіти Районний методичний кабінет iconЛітературне краєзнавство як один із шляхів національно патріотичного виховання в школі
Відділ освіти Бердичівської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет
Чемеровецька районна державна адміністрація Чемеровецький районний відділ освіти Районний методичний кабінет iconВідділ освіти Красилівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет
У посібнику подано розробки уроків за темою «Село моє – частинка Батьківщини» для учнів 4 класу
Чемеровецька районна державна адміністрація Чемеровецький районний відділ освіти Районний методичний кабінет iconУкраїна красилівська районна державна адміністрація хмельницької області відділ освіти

Чемеровецька районна державна адміністрація Чемеровецький районний відділ освіти Районний методичний кабінет iconВідділ освіти Сокальської рда сокальський районний методичний кабінет
Гладка О. М. Викоритсання ікт технологій як засіб активізації пізнавальної активності учнів на уроках світової літератури – Сокаль:...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка