Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі?



Дата конвертації08.04.2017
Розмір79.9 Kb.

Тема: Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі?

(за твором Крістіне Нестлінгер «Конрад, або

Дитина з бляшанки»)

Мета:Ознайомити учнів з основними подіями життя і творчості

австрійської письменниці-казкарки Крістіне Нестлінгер,

викликати інтерес до її творів; розвивати навички роботи

над твором, характеризувати героїв на основі аналізу їхніх

вчинків, ставлення до них оточуючих; визначати актуальні

проблеми у творі, пов’язані зі зростанням дитини, її взаємин

з дітьми; пояснювати свою точку зору щодо вчинків персонажів;

виховувати активну життєву позицію.



Обладнання: слайди (до біографії Крістіне Нестлінгер та до твору),

тексти повісті «Конрад,або Дитина з бляшанки»

Велике питання життя –

як жити серед людей?

Альбер Камю

Хід уроку


І. Оголошення теми, мети та епіграфа уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Кожна людина приходить у наш світ з певною метою, призначенням. Перед нею завжди виникає велике питання життя – як жити серед людей? Дане питання хвилювало і Альбера Камю, слова якого ми взяли за основу. Це французький письменник, філософ, який все життя мріяв стати, і став би, якби не хвороба, відомим футболістом. З творчістю цієї особистості ви будете знайомитися у старших класах.

Як же жити серед людей ? Це питання хвилювало і австрійську письменницю-казкарку Крістіне Нестлінгер .

ІІІ. Робота над темою уроку


  1. Основні події життя і творчості письменниці (Слайди 1-5 )

  2. Робота над твором

Учитель. Ви мали можливість побачити різні видання творів письменниці. На вашу думку, для якого кола читачів вони призначені і з чого ви зробили такий висновок? (Для дітей, бо вони яскраві, барвисті, головні герої – діти).

І лише для дітей?( І для дорослих, тому що вони теж колись були дітьми, а коли виросли, то забули про це).

Отже, ви визначили, що ці книги призначені і для дітей, і для дорослих. Як приклад, сьогодні ми ознайомимося з одним із таких творів «Конрад, або дитина з бляшанки». У вас була можливість ознайомитися зі змістом повісті, тож яке враження справила на вас ця книга? Чи задумувались ви над назвою твору? Ви говорили, що книги Крістіне Нестлінгер і про дорослих, і про дітей.

- То ж про які два світи йде мова в цьому творі?(Світ дорослих і світ дітей)

- Чи можемо визначити основні проблеми твору?(Проблеми взаємовідносин між дорослими і дітьми, проблеми добра і зла).

- Хто, на вашу думку, є причиною виникнення проблем у цьому творі?(Конрад)

- Обгрунтуйте свою відповідь:


  • Конрада зробили на фабриці;

  • навчили гарних манер;

  • зробили його ідеальним.

-Як ви розумієте поняття «ідеальний»? Які асоціації виникають у вас стосовно цього слова?
ІДЕАЛЬНИЙ
Гарний розумний вихований добрий співчутливий розуміючий

3.Словникова робота

Розгляд понять «ідеал», «ідеальний».



4.Бесіда за змістом тексту

-Наведіть приклади із тексту, що Конрад був дійсно ідеальною дитиною:



  • Вміє писати правильно кожне слово;

  • вміє рахувати, добувати квадратний корінь;

  • ставив правильно наголос;

  • не крутився на місці;

  • не говорив на уроках;

  • був ввічливим з усіма;

  • мав співчуття до тварин;

  • знав, що солодощі перед сном шкідливі;

  • знав, що те, що покладено на тарілку треба доїдати.

Ми можемо сказати, що це світ самого Конрада?(Так, тому що його так навчили)

Отже, цей світ ідеальний, особливий, не такий як усі.




Світ Конрада

гречний


гарний

вихований

розумний

ІДЕАЛЬНИЙ

Ми з вами вказували, що крім «світу Конрада» є ще інші світи. Які?(Світ дорослих і світ дітей)

Давайте змалюємо ці світи по відношенню до Конрада. Світ дітей. Кого віднесемо до представників цього світу?(Кіті, Антон, Флоріан) Що відчуває Конрад зі сторони дітей? Доведіть.


  • Називали образливими словами;

  • били кулаками в живіт;

  • ставили підніжки.

-Яким виявився для Конрада цей світ? Світом чого?(Зла)


Світ дітей

кепкування

зневага

презирство



ЗЛО

-Як ми можемо описати світ дорослих? Що вони відчували до Конрада?

Світ дорослих:


  • Збентеження;

  • Прихильність;

  • Справжній скарб;

  • Мрія кожного вчителя.


Світ дорослих

збентеження

прихильність

розуміння



ДОБРО
Якими словами можна назвати цей світ?(Добро)

-Кого відносять до представників цього світу?(Егона, пані Бартолотті, вчительку)

-Чому у Бартолотті дитина викликає на початку збентеження?(Дитина з бляшанки)

-Знайдіть опис хлопчика в бляшанці. (Зморщена як яблуко голова, шия, руки, рот)

-А після живильного розчину?(Гладенька, ніжна шкіра смаглявого здорового кольору, рожеві щоки, блакитні очі, біляві кучері)

-Чи звернули ви увагу яким повинен був бути цей живильний розчин? Які асоціації він викликає?(Теплим. Теплою водою поливають рослини, які потребують особливого догляду)

-Чи можна Конрада порівняти з такою рослиною?

-Чи можемо ми визначити, де ж у цьому світі перебуває Конрад? (Між світом дорослих і дітей)

-Чи легко йому і комфортно? Чому?(Ні. Він не розуміє ні одного ні іншого, не може знайти свого місця бо він не навчений).

-Доведіть це прикладами з тексту.(Конрад не знав, що таке проліски, хто такий святий Миколай, маленький Ісус, які на вигляд троянда і гвоздика і що таке церква)

-І коли пан Егон розповідає йому проце, як зрозумів Конрад пояснення батька? (Маленький Ісус має крила, з’являється із неба, багатим дітям дає багато, бідним мало, а дуже бідним – нічого; святий Миколай не має крил, а має золоту патерицю,приходить на три тижні раніше за Ісуса і всім роздає подарунки.)

-А як ви розумієте слово «патериця»?

-Отже, чи можемо ми назвати цей світ ідеальним? Чому? (Виникає конфлікт між ідеальним хлопчиком і неідеальним світом. У Конрада немає друзів серед однолітків)

-Як цей конфлікт пропонує розв’язати пані Бартолотті після питання сина: чому є такі діти, які дражнять інших дітей? Знайдіть у тексті.

Врізати пару гарячих;

тріснути по довбешці;

зацідити у вухо;

усмалити по мар мизі

-Яка була відповідь Конрада?( По іншому я не зможу бо так мене навчили у відділі остаточної обробки)

- На вашу думку, чи довго тривав би цей конфлікт, якби не незвичайна обставина?Що це була за обставина?

-Який вибір постає перед дорослими і Конрадом?

Дорослі Конрад

«Не повертати» «Я відчуваю, що хочу

залишитися тут»

(рішення приймає сам)

Але, щоб залишитися йому потрібно зробити вибір. Який? Потрібно змінитися тому, що..

Кіті Бартолотті

«Таким людям байдуже, що ти хочеш, «Коли вони нападуть на твій слід,

ачого не хочеш ..» ти будеш уже не ти»

«Тебе не зроблено, тебе навчено, а

Кіті тебе перевчить»


  • В чому полягала наука Кіті?

  • За хороше хвалить(поцілунок), за погане карає.

  • У чому полягало покарання?(Колола шпилькою, щоб було боляче)

  • Чому саме, щоб було боляче?

  • Що вигадувала Кіті, щоб змінити Конрада? Зачитайте.

Гра в мальовані стіни;

обрізали китиці на скатертині;

дерли газети;

поливали килим водою;

намащували кремом підлогу;

домішували шпинат в малиновий пудинг;

співали пісень із непристойними словами


  • Чи змінився Конрад після цієї науки? Чи став він таким як усі? Знайдіть у тексті слова, що підтверджують вашу думку.(« Я тепер завжди маю бути таким?», «То я що маю бути таким як раніше?»

  • Як автор розв’язує цю проблему, в чиїх словах вона заклечається?(Пані Бартолотті «Ох, Конраде, побачимо яким ти будеш.»)

  • То ж в чому особливість кінцівки твору?

(Кінцівка твору не визначена і як складеться доля героїв невідомо, адже все залежить від самої людини)

Учитель: То ж чи легко бути ідеальною людиною в неідеальному суспільстві?

ІV.Підсумок

Учитель. Отже, діти, ми розглянули два різні уявлення про ідеальну дитину. Егон і пані Бартолотті отримали початковий матеріал, з якого їм доведеться ліпити людину. Пана Егона влаштовує те, що є, а пані Бартолотті – ні. Чому? (Бо вона сама не така як усі дорослі, її не могли зрозуміти сусіди, сама вона , як дитина, але Конрад впливає на неї і вона відчуває себе іншою - матір’ю,яка несе відповідальність за свою дитину.)

То ж якою має бути людина – ідеальною чи індивідуальною?Яка роль родини у цьому вихованні?(Очікувані відповіді дітей)



Учитель: Так, якою буде людина ідеальною чи індивідуальною залежить і від самої дитини і від родини. Тому, що саме батьки дають можливість робити дитині правильний вибір у житті і є прикладом вирішення питання : як жити серед людей

V. Домашне завдання

  1. Визначити в тексті епізоди, що розкривають роль кольорів у творі і характеристиці образів.

  2. Розкрити зміст одного з висловів героїв твору:

«З людьми буває дуже тяжко»(Бартолотті)

«Всі люди різні й треба бути поблажливими до своїх ближніх»(Конрад)




Світ Конрада

гречний


гарний

вихований



розумний

ІДЕАЛЬНИЙ


https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcrb64docjxvwrlwaqz1pjsvlbmfhgyymb9kycqtzivzec8s4iiv

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі? iconЖити І працювати так, щоб поруч усім дихалось легко І спокійно, радісно моє педагогічне кредо
Любові, Толерантності. Звичайно, аби уроки були ефективними, досягали поставленої мети, потрібно, щоб вони відбувались за умови постійної...
Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі? iconСьома дитина І єдина дівчинка в сім'ї Візлі. Її батьки Артур І Молі Візлі, брати Білл, Чарлі, Персі
Володіє непоганим почуттям гумору. Зрозуміти Гаррі їй дуже легко, навіть коли це не вдається Рону І герміоні (у "Гаррі Поттер І орден...
Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі? iconНе можуть бути всі панами,мусять бути й люди
«Не можуть бути всі панами,мусять бути й люди» (Компаративний аналіз комедій «Мартин Боруля» Івана Карпенка-Карого та «Міщанин-шляхтич»...
Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі? iconВласне висловлення може бути побудоване в один із таких способів
Зверніть увагу, що кожен аргумент повинен бути проілюстрований прикладом! Не може бути, що один із аргументів підтверджений двома...
Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі? iconЛіна костенко. Лірика викладач: Л.І. Зінченко
Поезії “Страшні слова, коли вони мовчать”, “Вже почалось, мабуть, майбутнє”,”Хай буде легко”, “Недумано, негадано ”
Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі? iconРішення про поширення фінграмотності в Україні останні тенденції у світі освіти інтерв’ю з Миколою Дмитренко з нагоди 45-річчя Черкаського інституту: спогади, думки, плани
Добірка найбільших скандалів у світі, пов’язаних з крадіжками золота: «Золотий запас: якщо красти, то тоннами»
Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі? iconОсвітній проект «в світі дерев»
Представляємо до вашої уваги освітній екологічний проект «В світі дерев» алгоритм роботи щодо ознайомлення з деревами найближчого...
Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі? iconБіографія І творчий шлях Богдана Ступки
Здавалося, не існувало дистанції між ним І персонажами, в яких він перевтілювався. Легко міняв сутність, характер, при цьому залишався...
Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі? iconТернисті шляхи до державності та соборності
Здавалося б, люди, які населяють її, повинні бути щасливими й заможними, тим більше, що вони відзначаються працьовитістю й лагідною...
Чи легко бути ідеальним в неідеальному світі? icon“ Єдине,що важливе, це бути людиною”. “ Єдине,що важливе, це бути людиною”
Персоніфікація різних можливостей морального вибору в образах роману А. Камю " Чума". Символіка чуми


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка