Цитатний диктант дає можливість перевірити знання учнями тексту, висловлювань про письменника, творчість якого вивчається. Хронологічний



Скачати 465.29 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації11.04.2017
Розмір465.29 Kb.
  1   2   3




10 клас

2009


Вступ

Українська література - один із найголовніших навчальних предметів у сучасній школі. Література - мистецтво слова, вона є носієм позитивної духовної енергії, яка здатна впливати на людину, допомагати їй за будь-яких обставин. Мистецтво слова допомагає формувати і збагачувати внутрішній світ дитини, позитивно впливати на свідомість , інтелект, творчі здібності, естетичні смаки.

Актуальні проблеми на сьогоднішній день - виховати національно свідому особистість, громадянина Української держави. І велику роль у цьому відводиться літературі.

Щоб дитині було цікаво навчатися, читати твори, необхідно на уроках використовувати різні види і методи роботи. Одним з таких видів є літературні диктанти. Це такий вид роботи , за допомогою якого можна швидко і різносторонньо перевірити знання учнів з теми, яка вивчається. Літературні диктанти подібні до тестових завдань: можна проконтролювати правильність виконання роботи.

Такі диктанти можна проводити на різних етапах уроку: на початку, під час перевірки домашнього завдання, актуалізації знань учнів, при повторенні, узагальнені…

Їх можна поділити на такі підвиди: цитатний, асоціативний, бліц-диктант, хронологічний і т. д.

Літературні диктанти дають змогу оцінити всіх учнів , при цьому економно використовується час.

Цитатний диктант дає можливість перевірити знання учнями тексту, висловлювань про письменника , творчість якого вивчається.

Хронологічний диктант - тоді, коли потрібно запам’ятати найважливіші дати, що пов’язані з вивченням життя і творчості письменника..

Бліц-диктант - учень зразу записує відповідь на запитання вчителя у зошитах.

Асоціативний - допомагає перевірити знання учнями біографії та творчості письменника.

І. С. Нечуй - Левицький

Асоціативний диктант

Біографія”

Стеблів, магістр богослов’я, учитель російської словесності; Нечуй; повісті; соціально-побутова повість; Київ; Іван Франко; « Хмари»; життя українського села; історичні нариси; комедія « За двома зайцями» М. Старицького; 1918 рік.

Одним словом

1. Рід діяльності Семена Левицького?

2. Місце, де народився письменник?

3. Жанровий різновид повісті « Кайдашева сім’я»

4. Село, в якому жила Мелашка?

5. Скільки часу прожила Мелашка у свекровій хаті, як у раю?

6. Перед яким святом Кайдаш заслав до Мотрі сватів?

7. В якому селі мешкали Кайдаші?

8. Скільки років віддав навчанню письменник?

9. Місто, куди Кайдаші їздили на ярмарку?

10. Якому з братів, за українським звичаєм, діставалося батьківське добро?

11. Кому пішла жалітися на Мотрю і Карпа Кайдашиха?

12. Яке око вибила Мотря Кайдашисі?

Бліц-диктант

1. З яким відомим письменником приятелював батько І.С. Левицького?

2. Жанр твору, темою якого є життя самого автора?

3. Іноземна мова , яку почав вивчати І. Левицький , навчаючись в духовній семінарії?

4. На березі якої річки розвиваються події « Кайдашевої сім’ї»

5. Чий це портрет: « … молоде довгасте лице було рум’яне . Веселі сині , як небо, очі світилися привітно й ласкаво».

6. Тема першої розмови Карпа і Лавріна?

7. Перед якими святами Лаврін зустрівся з Мелашкою?

8. Прізвище Мелашки до шлюбу?

9. Колір чобіт Кайдашихи , в яких вона їхала сватати Мелашку?

10.Скільки п’ятниць постив Омелько , щоб не вмерти наглою смертю та в воді не потопати?

11. В якому році написана повість « Кайдашева сім’я»?

12. В якому селі мешкали Кайдаші?

13. Основна причина смерті Кайдаша?

14. Куди їхав Лаврін перед тим, як зустрів Мелашку?

15. Завершіть речення: « Ні один цар не махав з такою втіхою скіпетром, як Мотря своїм…» .

16. Рік народження письменника.

Цитатний диктант

Кого з персонажів характеризують ці слова?

1. « Що я можу вам сказати ? Я робоча людина. Маю сім’ю, дітей. Але поваги від них - ніякої. Бо лихі в мене діти, нечемні, не поважають батька…».

2. « Був широкий в плечах, з батьківськими карими гострими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі були ніби сердиті ».

3. « Молоде довгасте лице було рум’яне . Тонкі брови , русяві дрібні кучері на голові , тонкий ніс, рум’яні губи - все надихало молодою парубочою красою».

4. « Вона була вже немолода , але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем , з сірими очима , з тонкими губами та блідим лицем. Вона вміла дуже добре куховарить».

5. « Висока на зріст , рівна станом , але не дуже тонка, з кремезними ногами, з руками , позакочуваними по лікті , з чорними косами . вона була ніби намальована на білій стіні. Загоріле рум’яне лице ще виразніше малювалось з чорними тонкими бровами , з темними блискучими, як терен , облитим дощем, очима».

6. « Ішла стежкою й плуталась між високою смілкою та дзвониками . ЇЇ чорноволоса голова з маковим вінком здавалась квіткою між високою травою на окопі, між синіми дзвониками та червоною смілкою».

Панас Мирний

Закінчити речення…

1. Панас Якович Рудченко - справжнє …

2. Панас Мирний народився …

3. Хлопець мріяв вчитися , але …

4. У чотирнадцять років він ….

5. У 1871 році Рудченко Панас знайшов собі роботу …

6. Разом зі своїм братом Іваном Біликом займався збиранням ….

7. М. Драгоманов уперше надрукував роман « Хіба ревуть воли, як ясла повні?» в Женеві в ….

8. Панас Рудченко одружився з учителькою музики та співів Олександрою Шейдеман у ….

9. У Полтаву приїхала трупа М. Садовського. М. Заньковецька грала головну роль у « Лимерівні» …

10. Переселився у власну квартиру на околиці Полтави у ….

11. Уперше легально роман « Хіба ревуть воли, як ясла повні?» було опубліковано в журналі « Киевская старина» під назвою ….

12. Панас Мирний помер у …

Життя і творчість

1. Автонім Панаса Рудченка.

2. Народився в місті…

3. Рід Рудченків - типово ….

4. Як навчався Панас Рудченко?

5. У свої неповні 37 років Панас Якович піднявся на найвищий щабель чиновницької кар’єри - став …

6. В якому часописі співпрацював письменник з Оленою Пчілкою?

7. Справжню письменницьку славу принесли Панасові Мирному два великі романи - ….

8. Яка геніальна актриса зіграла головну роль у драмі « Лимерівна»?

9. Зображення безправ’я кріпаків та жорстоке свавілля гнобителів у до- і пореформений періоди - тема повісті …

10. Панас Мирний - автор першого соціально – психологічного роману доби …

Хронологічний диктант

1. Народився Панас Мирний у … ( 1849 р.).

2. З похвальною грамотою закінчив Гадяцьк е повітове училище в … ( 1862 р.)

3. Став канцелярським службовцем-писарчуком Гадяцького повітового суду в… ( 1863 р.).

4. Перекладає « Слово о полку Ігоревім », завершує оповідання « Лихий попутав », пише нарис « Подоріжжя од Полтави до Гадячого», повість « «Чіпка» в … ( 1872 р.).

5. Львівський журнал опублікував вірш « Україні» , оповідання « Лихий попутав» … ( 1872 р).

6. У 1872 році у Львівському журналі « Правда» з’явився вірш Панаса Мирного під назвою …. ( « Україні»).

7. Письменник переклав українською мовою літературну пам’ятку … (« Слово о полку Ігоревім»).

8. На ІІІ Археологічному з’ізді в Києві Панас Мирний познайомився … ( П. Житецьким, М. Лисенком, м. Старицьким).

9. Тритомне зібрання Панаса Мирного вийшло в … ( в 1903 - 1907 рр.).

10. Роман « Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - це … ( соціально - психологічний).

11. Друкувати свої твори письменник міг тільки в … ( Східній Україні).

12. Помер письменник взимку … ( 1920 року).

Одним словом

1. Справжнє прізвище Панаса Мирного.

2. Де народився письменник?

3. Жанр роману « Хіба ревуть воли, як ясла повні?».

4. Перша назва роману.

5. Де вперше він виданий?

6. Під якою назвою виданий?

7. Головний герой роману?

8. Із скількох частин складається роман « Хіба ревуть воли , як ясла повні ?».

9. Як називається перший розділ роману?

10. В якому розділі автори звертаються до історичної доби?

11. Назва села , де розгортаються події твору?

12. Хто виховував Чіпку7

Хто так сказав про Панаса Мирного

та його творчість?

1. « Цілеспрямована , зігріта глибокою любов’ю до народу , творчість письменника найвірогідніше від усього засвідчує , чим жила ця людина - суворий літописець епохи» ( О. Гончар).

2. « Т. Шевченко - це « довічний учитель і супутник» Панаса Мирного» ( О. Білецький).

3. « Яка у вас чудова українська мова! Яке знання селянського жителя! Скільки у Вас поезії! Скільки розуму! Дивна , коштовна і вічна невмируща ота Ваша штука « Пропаща сила»! » ( Д. Яворницький).

4. « Перший симфоніст української прози» ( О. Гончар).

5. « Твір ( роман « Хіба ревуть воли, як ясла повні?» справді написано не чорнилом, а ніби кров’ю)». ( О. Білецький).

6. ( Панас Мирний) - « корифей української прози». ( М. Сиваченко ).

7. « У тяжкому мороці 70-х і 80-х років ХІХ століття Панас Мирний « прославляв борців за свободу і світле майбутнє народу» ( О. Білецький).

8. « Панас Мирний ( Афанасій Рудченко ) належить до найвизначніших українських повістярів і визначається особливо влучною характеристикою дійових осіб та поглибленням їх психології» ( І. Франко).

9. « Не можу висловити , якою художньою силою б’ є від Вашого розповідка ( оповідання « Морозенко»), як мене він вразив» ( М. Старицький).

10 « Роман « Повія» , безперечно, є надбанням не лише однієї національної літератури, перед нами художня вартість світового виміру» ( О. Гончар).

Бліц - диктант за романом

1. Стрижнева сюжетна лінія роману - доля Чіпки від народження до … (ув’язнення).

2. У другій частині автори повертають нас у часи руйнування … (Запорізької Січі) Катериною ІІ і поступового закріпачення України.

3. Які прізвища мав Чіпчин батько? ( Хрущ, Притика, Вареник, Хрущов).

4. Хто були батьки Чіпки Варениченка? ( Мати - селянка, батько - панський попихач, утікач, москаль).

5. Яка реальна особа стала прототипом Чіпки? ( « Злющий зарізяка» Гнидка).

6. Хто така « польова царівна» ? ( Галя).

7. Коли Мотря дізналася про наругу Чіпки над іконою? ( Перед Різдвом).

8. Прообраз баби Оришки -- няня Івана Білика та Панаса Мирного - кріпачка … ( Ірина Костянтинівна Батієнко).

9. « З половини двадцятих по шістдесяті роки був у нас золотий вік ….» ( панства).

10. Обрання Чіпки членом управи не сподобалося панам , чиновникам, зокрема … ( Шавкуну).

11. У скільки років Чіпка пішов у найми? ( 12 років).

12. Тип пересічного селянина того часу - це образ …. ( Грицька).

13. Дід Максима … ( Мирін Гудзь ).

14. У якому званні Максим вийшов у відставку? ( Унтер-офіцер).

15. Хто заявив на Чіпку? ( Мотря).



Дібрати літературні відповідники

( за романом « Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)

Східень ……………………………… пантрувати ……………………………..

Поштар ………………………………. хижа ………………………………

П’ядь ……………………………... халясувати ………………………………

Обвітря ……………………………… метка москалів ……………………….

Спомка ……………………………… залопотіла двором …………………..

Басаринка ………………………… померки окривають хату ………….

Підказка. Іти дрібними кроками; хатина; витанцьовувати; гурт; візник на поштових; відстань між розтягнутими великими і вказівними пальцями; хабар; пам'ять; сутінки; пильнувати; схід; повітря.



Хвилинка « З народної творчості»

Допишіть закінчення усталених народних зворотів , висловлювань з роману « Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

1. Назви розділів:

а) « Наука не йде до …. » ( бука).

б) « Козак - не без щастя, дівка - …» ( не без долі).

в) « Старе - та …» ( поновлене).

г) « Лихо не …» ( мовчить).

2. З тексту роману:

а) « Життя - що стерниста нива: не пройдеш ноги …» ( не вколовши ) .

б) « На людях і смерть …» ( красна).

в) « Біда, кажуть , не сама ходить, а з …» ( дітками).

г) « Добро, кажуть , дожидати треба, а лихе …» ( само прийде).

д) « Що громаді, те й …» ( бабі).

е) « Яка земля, такі й …» ( люди).

є) « Дарованому коневі в зуби …» ( не дивляться).

ж) « З хама не буде …» ( пана).

з) « Мандрівочка - наша …» ( тіточка).

и) « Покірливе телятко дві матки …» ( ссе).

і) « Ні рук , ні ніг не …» ( чули).

ї) « Не остання спиця в …» ( колесі).

й) « Ні пари з … » ( уст).

к) « На чисту воду …» ( виведу).

л) « Не видно, хоч стрель … » ( у вічі).

м) « Розрив - як той …» ( віл).

н) « Сидів - як той кріт у …» ( норі).

о) « Задіється, як макова …» ( квітка).



Закінчити думку

1 . Чіпка втопив рештки своєї честі в безневинній крові родини … ( Хоменків).

2. Найкращі свої риси малий Чіпка провив у спілкуванні зі своїми добрими наставниками - … ( Бабусею Оришкою та дідом Уласом).

3. Разом із землею Варениченко втрачає віру в справедливість, у … (Людей).

4. У хвилини розпачу з вуст Чіпки прозвучали зболені слова: … ( « Де ж правда ? »).

5. Третя редакція роману « Пропаща сила» ( перша назва роману) стала … ( Основою).

6. Співавтором роману був брат …. ( Іван Білик).

7. Всі оті ярмарки були тільки прикриттям справжнього джерела збагачення Максима …. ( розбою).

8. Непривабливими постатями Чіпчиного розбійницького товариства були … , … і … ( Лушня, Матня і Пацюк).

9. Прообразом баби Оришки була няня Івана Білика та Панаса Мирного - кріпачка …. ( Ірина Костянтинівна Батієнко).

10. Галя не змогла пережити останній злочин Чіпки, втратила розум і покінчила життя … ( самогубством).

Михайло Старицький

Хронологічний диктант

1840, 1858, 1860, 1863, 1864, 1868, 1881, 1883, 1893, 1897, 1904.



Доповнити речення

1. М. Старицький народився ….

2. Родина була …

3. Спочатку навчався в Полтавській гімназії, а потім …

4. В Київському університеті вчиться разом …

5. Першими творчими спробами драматурга були …

6. Розквіт літературної і театральної діяльності Старицького припадає …

7. В 1885 році він створив …

8. Щоб розширити репертуар українського театру , він працює над інсценізацією …

9. В драмі « Не судилось» драматург порушує …

10 Основним конфліктом п’єси є …

11. Драма « Талан» - перлина драматургії М. Старицького, присвячена …

12. Тема драми « Талан» - …

13. М. Старицький - зачинатель українського …

14. Основна тематика прозової творчості М. Старицького …

Марко Кропивницький

Продовжити речення

1. Кропивницький - видатний …

2. Народився на Харківщині в родині …

3. Батько віддав свого сина на виховання до …

4. Навчання проходило …

5. В 1856 р. вступив до Другої Київської гімназії, але незабаром його виключили за те, що …

6. Першу свою п’єсу з життя пореформленого села « Микита Стороженко» М. Кропивницький написав …

7. Вперше драму « Микита Стороженко» було поставлено на сцені …

8. В 1875 році працював у театрі …

9. З ініціативи М. Кропивницького, М. Заньковецької, М. Старицького, М. Садовського створюється …

10. М. Кропивницький працював в жанрах …

Бліц – диктант ( по драматургії)

1. Звідки бере початок театральне мистецтво?

2. З чиїм іменем пов’язано становлення нового українського театру?

3. Хто керував Полтавським театром?

4. З яким актором пов’язані постановки п’єс « Наталка Полтавка» та « Москаль-чарівник»?

5. Хто вважається батьком українського сценічного реалізму?

6. Коли і в який час було поширене театральне аматорство на Україні?

7. Хто був організатором нового українського театру?

8. В якому році і де була створена трупа М. Кропивницького?

9. В якому році заснована перша українська професіональна трупа?

10. Назвати корифеїв українського театру.

Доповнити речення

1. Кропивницький - ….. ( корифей) українського театру.

2. В 1856 році вступив до Другої київської гімназії , але незабаром його звідти виключили за те, що він не … ( міг документально підтвердити своє дворянське походження).

3. В Бобринці Марко Лукич зблизився з … і став на чолі … ( театрального театру).

4. 1871 рік. М. Кропивницький залишає офіційну службу і цілком присвячує себе … ( літературній і сценічній діяльності).

5. В 1875 році Кропивницького запросили працювати у театрі … ( « Руська бесіда»).

6. В яких жанрах працював драматург? ( Драми, водевіль, опера-жарт, комедія, п’єса-казка для дітей).

7. М. Кропивницький був не тільки великим артистом , а й … ( організатором театру, талановитим режисером, учитилем, вихователем акторської молоді ).

8. В драму « Доки сонце зійде , роса очі виїсть» покладено конфлікт … ( соціальна нерівність на селі).

9. Трагедія бідної дівчини Оксани Завади полягає в тому , … ( вона проста дівчина, покохала багатого панича ).

10. В образах селян драматург втілив найкращі …( риси людського характеру , високу народну мораль).

11. М. Кропивницький в драмі викриває … ( жорстокість панів, лицемірство, бездушність, аморальність ).

12. Драма має багато спільного з драмою М. Старицького « Не судилось» тим, що …

13. Молодий Воронов - це слабодухий , егоїстичний , слабосилий панич

14. Автор порушує такі проблеми в творі: …

Іван Карпенко - Карий

Одним словом

1. М. Садовський , П. Саксаганський, М. Садовська-Барілотті, І. Карпеко-Карий - …

2. Назар Стодоля, Сава, Мартин, Герасим Калитка, Терентій Пузир - ….

3. « Безталанна» , « Розумний і дурень», « Хазяїн», « Сто тисяч» - …

4. М. Заньковецька, М. Садовський, М. Кропивницький - …

5. І. Карпенко – Карий здобув освіту у …

6. В 14 років батько влаштував сина працювати на посаду …

7. У 1865 році Тобілевич переїхав до …

8. Улюбленим твором артистів і глядачів була п’єса Т. Шевченка …

9. В 1883 році за розпорядженням міністра внутрішніх справ був …

10. Під час гастролей у Ростові на початку 1884 року в театрі з’явився жандарм і повідомив , що …

11. Три довгі роки драматург прожив у вигнанні у місті …

12. Написав … драматичних творів.

Географічний диктант

Позначити на географічній карті місця , пов’язані з життям і творчістю Івана Карпенка – Карого.



Цитатний диктант

Кому належать слова? Як вони характеризують персонажа?

1. « Котляревський мені без надобності ».

2. « Серця в вас немає, а честь давно вже потеряли , бо ви самі злодюги і не повірите нікому, що він не краде, як ви … ».

3. « Поети єсть сіль землі , гордість і слава того народу , серед котрого з’явились …»

4. « Я так роблю , щоб все те , що є в хазяїна , було ціле і щоб мені була користь».

5. « Ви не з того тіста , до якого ми привикли».



Бліц - диктант

1. Де народився І. Карпенко-Карий ?

2. Справжнє прізвище драматурга.

3. Де навчався Іван Карпович?

4. За що був звільнений з роботи?

5. Де оселився Тобілевич?

6. Які твори вийшли з-під пера Тобілевича, коли він жив у Новочеркаську?

7. В чому полягає новаторство Карпенка-Карого в драматургії?

8. В якому році написана комедія « Хазяїн» ?

9. Визначте жанр комедії « Хазяїн».

10 . Який основний конфлікт лежить у п’єсі « Сава Чалий» ?

11. В чому полягає особиста трагедія Сави Чалого?



Хто так сказав про І. Карпенка-Карого?

1. « Обняти такий широкий горизонт, заселити його таким множеством живих людських типів міг тільки першорядний поетичний талант і великий обсерватор людського життя» ( І. Франко).

2. І. Карпенко-Карий - « батько новочасного українського театру » ( І. Франко).

3. Карпенко – Карий найбільшої слави сягнув як драматург , першим виступивши « за межі шаблону - етнографічної … драми й дав початки серйозної комедії, цінної і з громадянського, і з художнього погляду». ( С. Єфремов).

4. « Росія втратила поліцейського пристава. Україна зискала Карпенка-Карого» ( І, Франко).

5. Актор створив малюнок психічного стану людини « без різких зовнішніх ознак, без зайвих подробиць… » ( Історик українського театру Олександр Кисіль).



Продовжити думку

1. І. Карпенко-Карий найбільшої слави сягнув за своє життя , написавши … ( 18 оригінальних п’єс).

2. « Хазяїн» - художнє вираження … ( комедії « Сто тисяч»).

3. Комедія « Хазяїн» написана в …. ( !900 р.).

4. За жанром п’єса « Хазяїн» ... ( соціально - побутова).

5. Власні думки про завдання театру та драматургії І. Карпенко-Карий виклав у п’єсі … ( « Суєта»).

6. І. Франко назвав « однією з найкращих українських комедій » п’єсу І. Тобілевича … ( « Мартин Боруля»).

7. Продовжіть думку І. Франка: « Твір , гідний стати в ряді архітворів нашої літератури, - це … » ( « Сава Чалий»).

8. Серед сценічних образів , створених І. Карпенком-Карим , були ….

9. Іван Тобілевич входив до професійної трупи … ( М. Старицького).

10. Карпенко-Карий осуджує суспільне зло - ненаситну жадобу збагачення , дикість натури користолюбця та аморальність у таких комедіях … ( « Розумний і дурень» , « Сто тисяч» , « Хазяїн»).

11. Чудовими зразками психологічної соціально-побутової драми стали п’єси … ( « Безталанна», « Наймичка») .

12. На схилі життя Карпенко-Карий написав дві п’єси із задуманої драматичної трилогії … ( « Суєта» , 1903 р., і « Житейське море» , 1904 р.)

Цифровий диктант

1. Протягом скількох днів їхав Маюфест із німцем землями Пузиря? ( Протягом трьох днів).

2. Яку суму витратила Марія Іванівна на пошиття халата? ( 270 рублів).

3. Скільки заплатив Пузир за халат Павлині? ( 50 рублів).

4. За яку суму продав Терентій Гаврилович халат Золотницькому? ( За 100 р.)

5. На думку Пузиря , він переплатив за халат Павлині …. ( 10 рублів).

6. Скільки десятин землі хотів придбати для себе Феноген ? ( 500 десятин).

7. Скільки років прослужив Феноген у Пузиря? ( 35)

8. Скільки тисяч овець погодився випасати на своїх землях Терентій Гаврилович? ( Двадцять тисяч) .

9. Як довго працював Пузир, доки сягнув достатку? ( 35)

10 . Терентій Гаврилович носив свій кожух …. (30 років)

11. Скільки кіп хліба з нового врожаю в економія Пузиря? ( Двадцять дві тисячі кіп однієї пшениці).

12. На скільки років Ліхтаренко взяв в оренду наділи для Пузиря? ( На 10 років).

13. Яку суму доходу планують отримати за оренду землі Ліхтаренко та Пузир? ( П'ятнадцять тисяч тільки на робітниках).



Бліц - диктант

Подорож сторінками комедії « Хазяїн»

1. Головний персонаж комедії « Хазяїн» …. ( Пузир).

2. Терентій Пузир за соціальним становищем - … ( капіталіст-землевласник).

3. « Правою рукою » Пузиря є … ( Феноген).

4. Поміщик Золотницький є представником … ( інтелігенції).

5. Пузир хотів бачити своїм зятем … ( Чобота).

6. Головний мотив життя Терентія Гавриловича - … ( збагачення).

7. Помічником Пузиря в обдиранні робітників і в різних аферах виступає … ( Ліхтаренко).

8. За законами честі живуть представники інтелігенції з комедії «Хазяїн» - …. ( учитель гімназії Калинович, освічена дочка Пузиря Соня, Золотницький).

9. Хто з героїв твору став жертвою « хазяйського колеса» ? ( Молодий чиновник Зозуля).

10. Що просила Марія Іванівна кравчиню вишити на халаті? ( Буряки, барана й овечку).

11. Як звати економів хазяїна? ( Ліхтаренко, Зеленський).

12. Як економи Пузиря називають поміж собою його систему господарювання? ( « Хазяйське колесо»).

13. Хто з героїв твору має такий девіз: « Хазяйство або смерть!» ( Пузир).

14. Кому продав Пузир подарований йому халат? ( Золотницькому).

15. Кому пропонує Пузир робити в Михайлівці бідність? ( Зеленському).

16. Хто з героїв твору захищає інтереси робітників? ( Соня).

17. Кому з персонажів комедії « Котляревський без надобності»? (Пузиреві).

18 Як звати кравчиню з міста? ( Павлина).

19. Хто назвав Пузиря « овечим генералом»? ( Петро Петрович Золотницький).

20. Яку нагороду отримав Терентій Гаврилович за « пожертвування на приюти » ? ( Орден « Станіслава второй степени на шию » ).

21. Хто з героїв твору є носієм високої народної моралі ? ( Молодий управитель Зозуля) .

22. Чого прагнуть Соня і вчитель Калинович у своєму житті? (Справедливості й духовності).



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3

Схожі:

Цитатний диктант дає можливість перевірити знання учнями тексту, висловлювань про письменника, творчість якого вивчається. Хронологічний iconЛітературний диктант – вид роботи на уроці світової літератури, який дає змогу швидко І різносторонньо перевірити знання учнів з теми, що вивчається
Літературний диктант проводиться на початку уроку (під час перевірки домашнього завдання, актуалізації опорних знань) чи в кінці...
Цитатний диктант дає можливість перевірити знання учнями тексту, висловлювань про письменника, творчість якого вивчається. Хронологічний iconУрок узагальнення за темою США та Канада у 1945- на початку ХХІ ст. Мета
Мета: узагальнити І систематизувати знання учнів по темі „сша І канада”; перевірити та оцінити знання учнів; надати учням можливість...
Цитатний диктант дає можливість перевірити знання учнями тексту, висловлювань про письменника, творчість якого вивчається. Хронологічний iconЛітературний диктант «Життя І творчість Л. Костенко»
Навчальний заклад, по закінченні якого Ліна Василівна отримала вищу освіту  
Цитатний диктант дає можливість перевірити знання учнями тексту, висловлювань про письменника, творчість якого вивчається. Хронологічний icon8 клас Українська літературні диктант Усна народна творчість Асоціативний диктант
Прізвище відомого російського й українського художника-мариніста, що народився у Феодосії
Цитатний диктант дає можливість перевірити знання учнями тексту, висловлювань про письменника, творчість якого вивчається. Хронологічний iconГотуємось до контрольної роботи. Перевір себе на знання тексту та біографії письменника

Цитатний диктант дає можливість перевірити знання учнями тексту, висловлювань про письменника, творчість якого вивчається. Хронологічний iconКозівський районний методичний кабінет навчальний модуль в 6 класі за темою
Мета: розкрити образи Тома Сойєра І гекльберрі Фінна, роль дружби у житті героїв, виявити справжні цінності у повісті, показати протиставлення...
Цитатний диктант дає можливість перевірити знання учнями тексту, висловлювань про письменника, творчість якого вивчається. Хронологічний iconУрок 15 Тема. Взаємозв'язок музики І мистецтва слова
Перевірити знання учнями тематичного матеріалу. Розвивати аналітичні, творчі, виконавські навички учнів. Виховувати інтерес до музики,...
Цитатний диктант дає можливість перевірити знання учнями тексту, висловлювань про письменника, творчість якого вивчається. Хронологічний iconТема. Вчинки дітей через призму віршів
Мета: розширювати читацький кругозір, знання учнів про творчість українських поетів; вдосконалювати навички виразного читання поетичних...
Цитатний диктант дає можливість перевірити знання учнями тексту, висловлювань про письменника, творчість якого вивчається. Хронологічний iconТема. …Чий син, з якого кореня живу!”? Поетичний світ Василя Латанського. Мета
Методи І прийоми навчання: слово вчителя, виступи учнів,робота в зошитах, метод «Мікрофон»,, бесіда з учнями,виразне читання учнями...
Цитатний диктант дає можливість перевірити знання учнями тексту, висловлювань про письменника, творчість якого вивчається. Хронологічний icon2014 р. Тема: Ернест Міллер Хемінгуей. Життєвий і творчий шлях письменника.«Старий і море»-повість- притча про людину. Мета уроку
Мета уроку: поглибити знання учнів про життя І творчість лауреата Нобелівської премії


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка