Дипломної освіти педагогічних працівників Система питань до еврістичної бесіди за новелою Акутагави Рюноске «Павутинка» Що ви знаєте про Японію?



Скачати 141,29 Kb.
Дата конвертації17.09.2017
Розмір141,29 Kb.
ТипДиплом


ВИВЧАЄМО НОВЕЛУ АКУТАГАВИ РЮНОСКЕ «ПАВУТИНКА»

Валентина ЮРЧАК, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників


Система питань до еврістичної бесіди за новелою Акутагави Рюноске «Павутинка»


  1. Що ви знаєте про Японію?

  • Японія складається приблизно з 6800 островів. Чотири головні острови - Хонсю , Кюсю , Сікоку і Хоккайдо - включають 97% від загальної площі земель Японії.

  • Японія майже вдвічі менша за Україну ( площа Японії 374 744 км ², України 603 628 км ²) .

  • Економіка Японії є третьою за величиною і поступається лише Китаю і США.

  • У доісторичну епоху Японію називали Тойо-Ашіхара-Мідзухо-но-куні— «Багата країна очеретяних рівнин і водянистих рисових колосків»; з ІV століття Японію називали Ямато, за назвою давньояпонської держави, яка контролювала більшу частину Японського архіпелагу; близько VІІ століття назву було змінено на нову, що вказувала на східне розташування Японії. Її записували трьома ієрогліфами — «Країна, де сходить сонце».

  • У Японії дуже чесні люди. Якщо ви загубили гаманець у метро, 90% імовірності, що його здадуть у бюро знахідок.

  • Питання честі грає в Японії центральну роль, навіть у політиці. Останній прем'єр міністр Юкіо Хатояма подав у відставку після того, як не зміг виконати передвиборчу обіцянку. Двоє його попередників теж.

  • Приходити на роботу вчасно в Японії вважається поганим тоном. На місці треба бути хоча б на півгодини раніше.

  • На японських вулицях ви не побачите сміттєвих баків. Усе сміття японці несуть додому, а потім сортують на чотири види: скло, спалюване, перероблюване й неспалюване сміття.

  • У Японії навчальний рік починається першого квітня. До речі, в японській мові в місяців немає назв, замість цього вони позначаються порядковими номерами.

  1. Де розташована ця країна?

Японія розташована вздовж тихоокеанського узбережжя Східної Азії.

  1. Чи знайомі ви з японською міфологією? Які японські міфи і легенди ви знаєте?

Японська міфологія – це система сакральних знань, що містить традиції синтоїзму і буддизму, а також народні повір'я і прямо пов'язана з культом імператора: імператорська родина традиційно вважається першим нащадком перших богів.

  1. Яких вірувань дотримуються японці?

Сучасна релігія в Японії склалася насамперед на основі складних, півторатисячолітніх взаємин буддизму і синтоїзму

  1. Що ви знаєте про синтоїзм і буддизм?

Синтоїзм – одна із найбільших у світі етнічних релігій за кількістю віруючих. Послідовників цієї релігії нараховують близько 100 мільйонів осіб. Основна маса представників синтоїзму проживає в Японії, оскільки синто це – релігія корінних жителів японського архіпелагу. За своєю суттю синтоїзм є політеїстичною релігією, з великою кількість богів та духів природи. Головним богом у синтоїстському пантеоні є богиня Аматерасу (богиня сонця).

Буддизм – одна зі світових релігій, яка зародилася в Індії і поширена переважно в Азії. Вважається, що це одна з найдавніших світових релігій, яка сповідується в багатьох регіонах світу.

  1. Які уявлення японців про пекло і рай?

На відміну від інших релігій синто не містить моральних установок. Місце подань про добро й зло тут займають поняття чистого й нечистого. Якщо людина « нечиста», зробила щось неналежне, вона повинна пройти через ритуал очищення. Дійсним гріхом синто вважається порушення світового порядку - цумі, і за подібний гріх людині прийдеться платити після смерті. Він відправляється в Країну Мороку й там веде тяжке існування в оточенні злих духів. Але розвиненого вчення про загробний світ, пекло, рай або Страшний Суд у синто немає. Смерть розглядається як неминуче загасання життєвих сил, які потім відроджуються знову. Синтоїстська релігія вчить, що душі померлих перебувають десь неподалік і нічим не відгороджені від світу людей. Для послідовника синто всі основні події відбуваються в цьому світі, що розглядається як кращий з світів.

У буддизмі пекло — місце перебування для істот, що практикують злобу і ненависть. Існує вісім рівнів пекла (на кожному рівні у центрі гаряче пекло, по периметру — холодне), але є ще й додаткові пекла. Перебування в пеклі тривале, але не є безкінечним, після того, як наслідки негативної карми вичерпаються, істота помирає і знову народжується в вищих світах.

  1. Поясніть поняття «реінкарнація».

Реінкарнація – переселення душ, релігійне переконання, згідно з яким безсмертна сутність живої істоти перевтілюється знову і знову з одного тіла в інше.

  1. Хто такий Емма-о , що ви знаєте про нього?

В японській міфології бог-володар і суддя мертвих, який править підземним пеклом.

  1. Що ви дізнались про життя і творчість Акутагави Рюноске?

«Він народився в Токіо вранці 1 березня 1892 року, або, за старовинним літочислення, в годину Дракона дня Дракона місяці Дракона, і тому його назвали Рюноске, бо ієрогліф цього імені«рю»означає«дракон». Коли йому виповнилося дев'ять місяців, його мати захворіла, і немовля, за законом і за звичаєм, передали на усиновлення і виховання в бездітну родину старшого брата матері, начальника будівельного відділу Токійської префектури Акутагави Мітіакі. Так маленький Рюноске втратив прізвище Сінбара і отримав нове Акутагава» - А.Стругацький

Акутаґава став майстром оповідань і повістей, в яких у саркастичному стилі він описував людський егоїзм та марноту життя.

У 1935 році, в пам'ять про загиблого письменника, японський драматург Кікуті Кан заснував Премію імені Акутаґави, призначену для підтримки молодих талантів у японській літературі. Двічі на рік проводився відбір творів, найкращі з яких друкувалися у журналі «Весни та осені літературного мистецтва».

Питання за текстом новели Акутагави Рюноске «Павутинка»


  1. Ранок у раю. Зачитайте опис в тексті.

«Одного дня самотній Будда знічев'я походжав берегом озера Лотосів. Білосніжні, як перли, квіти на воді із своїх золотистих тичинок ненастанно ширили навкруги невимовно приємні пахощі. У раю був ранок.

Будда пройшов понад озером, потім став і крізь листя лотосів, що вкривали поверхню води, подивився вниз. Під озером було пекло, а тому крізь прозору, як кришталь, товщу води, наче в стереоскопі, ясно прозирала ріка Сандзунокава й Шпиляста гора»

  1. Чим відрізняється уявлення про рай в буддизмі і християнстві?

За християнськими канонами загробне життя ділиться на два етапи: до другого пришестя Ісуса душі знаходяться в раю і пеклі, кожна відповідно до своїх земних діянь. А після пришестя грішники залишаться на колишньому місці, а праведники повернуться з неба на змінену і благословенну Землю.

Буддизм відрізняється від інших світових релігій тим, що не визначає «хороші» і «погані» вчинки. Це вірування вчить розуміти зв'язки між причиною і наслідком, коли людина - сама собі суддя, і тільки від усвідомлення свого нинішньої життя залежатиме майбутнє переродження. Тому у буддистів немає раю і пекла, а вічне існування подається у вигляді нескінченного ланцюжка реінкарнацій.

  1. Чи є час (ранок, обід, вечір ) в раю у християн?

І в православних, і в католицьких книгах рай описаний досить скупо. Найповнішу картину можна дізнатися з «Одкровень Іоанна Богослова», де розповідається про місто з чистого золота і дорогоцінних каменів, вулицями якого ходять «врятовані народи», і де ніколи не буває ночі.

  1. Розкрийте прихований (символічний) зміст явищ природи, які згадуються у новелі (лотос, річка Сандзунокава, Шпиляста гора,павучок, Криваве озеро). Що собою символізує квітка лотоса у Японії (в буддизмі)? Що ви знаєте про річку Сандзунокаву? Що собою символізує Шпиляста гора в пеклі?

  • Лотос символізує саме вчення Будди, досконалість, мудрість. Духовну чистоту, прагнення до моральної довершеності й просвітлення, квітка нагадує про те, що в якому б середовищі не народилася людина і де б не перебувала, вона здатна до просвітлення і досягнення високого ідеалу; перемогу краси і чистоти над брудом життя.

  • Сандзунокава – у буддизмі річка, через яку переправляються на той світ душі померлих.

  • Шпиляста гора в пеклі.

  • Павук був символом мудрості, влади, успіху в справах. Людей , які одягали цей символ, побоювалися, відчували до них повагу і страх.

  1. Чим відрізняються уявлення про пекло українців від японців? Порівняйте описи пекла у новелі Акутагави «Павутинка» та поемі І.Котляревського «Енеїда»

«Там, на дні пекла, у Кривавому озері борсався Кандата. Хоч куди глянь, всюди тьма кромішня, і тільки коли-не-коли в тій темряві зблисне вістря Шпилястої гори. Чи може бути щось страхітливіше? Навколо тихо, як у могилі, лише іноді чути тихі зітхання грішників – виснажені пекельними муками, вони навіть не можуть плакати вголос. Тож і Кандата, задихаючись у Кривавому озері, звивався, корчився, як жаба перед смертю».

(Акутагави Рюноске «Павутинка»)
«Тепер Еней убрався в пекло,

Прийшов зовсім на инчий світ;

Там все поблідло і поблекло,

Нема ні місяця, ні звізд,

Там тілько тумани великі,

Там чутні жалобниї крики,

Там мука грішним не мала.

Еней з Сивиллою гляділи,

Якії муки тут терпіли,

Якая кара всім була.

Смола там в пеклі клекотіла

І грілася все в казанах,

Живиця, сірка, нефть кипіла;

Палав огонь, великий страх!

В смолі сій грішники сиділи

І на огні пеклись, горіли.

Хто, як, за віщо заслужив.

Пером не можна написати,

Не можна і в казках сказати.,

Яких було багацько див!»

(І.Котляревського «Енеїда»)

  1. Де терпів люті муки Кандата?

В пеклі. В Кривавому озері

  1. За які гріхи він опинився в пеклі? Знайдіть у тексті.

Кандата, великий лиходій, за життя вбивав людей, підпалював їхні оселі й учинив чимало інших злочинів. 

  1. Хто спустив «сріблясту нитку… далеко-далеко вниз, до самого пекла»?

Будда

  1. Чому Будда вирішив допомогти Кандаті? Яку добру справу зробив Кандата?

Будда згадав, як Кандата врятував життя павукові, й вирішив віддячити йому за добро

  1. Чим відрізняються уявлення українців і японців про рослинний і тваринний світ? Чи є різниця між маленькою дитиною і маленьким павучком? Чи буде однозначною відповідь у японця і українця?

Буддисти вкладають дещо інший сенс в першу заповідь, ніж той, що християни вкладають у заклик "не убий" Десяти Заповідей Мойсеєвих. На відміну від християнської релігії, буддизм не ставить людину на вершину піраміди світобудови. В буддизмі людина займає місце десь на посередині між нижчими формами буття та вищими. Як і всі живі істоти, людина постійно або прогресує в напрямку повної самореалізації, або деградує. Якщо християнська релігія, звела людину в статус "вінця творіння", залишився лише крок до того, щоб наділити його правом вершити питання життя і смерть у відношенні тварин то у буддизмі цього немає.

  1. Чи є різниця між маленькою дитиною і маленьким павучком? Чи буде однозначною відповідь у японця і українця?

Ні не буде. Для японця буде цінним і павучок, і дитина. Для українця більш цінним буде дитина.

  1. Як до павуків вчить відноситись християнство?

Павук здавна є комахою, яка, за численними казками та легендами, приносить удачу. Багато хто і нині вважає, що коли павук в будинку - це удача. Прикмети - це не просто порожні фрази. Це наслідки певних подій, за якими спостерігали століттями і передавали з уст в уста. Павук навіть увійшов в історію. Він колись захистив немовля Ісуса. Під час втечі до Єгипту Марія з немовлям та чоловіком сховалися в печері. Після того, як вони увійшли до неї, з'явився павук, який обплутав вхід густою павутиною. Прилетіла голубка знесла в неї яєчко. Коли переслідувачі дійшли до печери, побачене ними підтвердило той факт, що тут вже давно ніхто не проходив. Так Святе сімейство було врятовано.

  1. Поясніть, чому Будда спустив Кандаті саме павутинку ( а не нитку, цибулинку чи гілочку)?

Кандата врятував павучка.

  1. Які почуття охопили Кандату, коли він побачив сріблясту павутинку?

«Вздрівши над головою павутинку, Кандата на радощах аж сплеснув у долоні: вчепившись за неї, напевне, можна далеко полізти, навіть з пекла вибратися. Якщо все піде на лад, то і в раю можна опинитися.»

  1. Чому Кандата вирішив перепочити на сріблястій павутині? Поясніть слова «не одна тисяча рі».

Рі – міра довжини (3,9 км).

  1. Чого злякався Кандата?

«Слідом за ним, як мурашня, по павутинці вгору п'ялася сила-силенна грішників. Спостерігши таке видовище, Кандата, зляканий чи, може, приголомшений, на якусь хвилю розгублено роззявив рота і кліпав очима. Тонка павутинка, що ледве витримувала його одного, напевне увірветься під тягарем такої безлічі людей.»

  1. Чому він закричав: «Гей, грішники! Це моя павутинка. Хто вам дозволив чіплятися за неї? Ану, спускайтеся вниз!»

Кандата мав черстве серце, гординю, зверхність, був егоїстичною та злою людиною…

  1. Чому лопнула павутинка саме над Кандатою? Чим відрізняються духовні закони від фізичних?

В духовних законах все дається по вірі, з точки зору православної традиції і з міри просвітлення – з точки зору буддизму.

  1. Що завадило вилізти Кандаті із пекла?За які гріхи покараний Кандата?

Мабуть, жалюгідним здався йому Кандата, який намагався тільки сам вилізти з пекла, але був заслужено покараний за своє черстве серце і знову опинився в безодні.

  1. Які гріхи людей засуджуються у новелі?

  2. Як сприйняв падіння Кандати Будда?Як сприймається падіння людини святими в християнстві?

«Обличчя Будди посмутніло і він пустився йти далі»

  1. Що уособлює образ Будди у творі «Павутинка»: покарання, любов, помсту, справедливість, покірність…?

Справедливість

  1. Як у новелі втілено одну із провідних ідей буддизму – справедливість? Злочин і кара в буддизмі.

Кандата прощенню не підлягає: він не досягнув просвітленості

  1. Чому в раю Лотос залишився байдужим до падіння Кандати.

Як втілення справедливості, досконалості, перемоги над брудом життя Лотос не побачив в Кандаті достойну людину і залишився байдужим (але не засуджуючим ).

  1. Які важливі питання порушуються в новелі? Моральна справедливість – чи існує вона?

Так існує, але люди часто залишаються «глухими і сліпими невігласами», тому не розуміють, що в світі випадковостей немає. Вони не можуть збагнути зв'язок між причиною і наслідком

  1. Які риси японської національної культури знайшли відтворення в новелі?

  2. Що таке людина, з погляду японця-будиста (синтоїста)?

  3. Яку людину японці вважають невігласом?

З точки зору буддизму до всіх гріхів, які є у Кандати ми додаємо невігластво. Кандата – невіглас.

  1. За буддиськими віруваннями чи може бути прощеним Кандата?

Ні, поки не досягне стану просвітленості.

  1. Які зарубіжні письменники мали вплив на творчість Акутагави Рюноске? Мопассан, Франс, Стріндберг, Достоєвський, Толстой, Чехов та ін.

  2. Чи існують в українській літературі схожі за сюжетом твори? (Так, в апокрифічній літературі).Чи розповідали вам бабусі чи дідусі притчі зі схожим сюжетом?

Так. Притча про злющу жінку в пеклі.

  1. Яка «павутинка» пов’язує Україну і японського письменника Акутагаву Рюноске? Розкрийте ланцюжок подій, які спонукали до появи новели «Павутинка».

Розділ «Цибулинка» в романі Ф.Достоєвського «Брати Карамазови» – «Карма» Поля Каруса – «Карма» Л.Толстого – «Павутинка» Акутагави Рюноске.

  1. Де вперше Ф.М.Достоєвський почув притчу про цибулинку?

Рід Достоєвських жив на Волині та на Вінниччині. Що є спільного в творах Л.Толстого «Карма», Достоєвського «Луковка (Цибулинка)», Акутагави «Павутинка»? Сюжет.

  1. Хто перекладав українською мовою новелу Акутагави «Павутинка»?

Іван Дзюба.

  1. До яких роздумів вас спонукала новела Акутагави Рюноске «Павутинка»?

Один учень запитав свого наставника: - Учителю, що б ти сказав, якби дізнався про моє падіння? - Вставай! - А наступного разу? - Знову вставай! - І скільки це може тривати - все падати і підніматися? - Падай і піднімайся, поки живий! Адже ті, хто упав і не піднявся, мертві.

Суфійські притчі.

  1. Якщо ми шукаємо друга, кохану людину, то наше внутрішнє «я» шукає того, кого хоче чи собі подібного? Як на це питання відповідають психологи, філософи, мудреці (в православній традиції - старці)? Що потрібно зробити, щоб знайти достойну людину?

Стати достойним самому.


  1. Складіть діаманту за твором Акутагави Рюноске «Павутинка» .

Діаманта – це віршована форма з семи рядків, перший і останній з яких – поняття з протилежним значенням.

Написання діаманти дає можливість краще зрозуміти суть відмінностей і взаємозв’язок понять, протилежних за значенням.

1 і 7 рядки – іменники,

2 і 6 – два прикметники,

3 і 5 – три дієслова,

4 рядок – два словосполучення або речення з чотирьох слів.



Пекло.

Страшне, вогняне.

Пече, болить, мучить.

Криваве озеро; озеро Лотосів.

Тішить, радує, умиротворює.

Ніжний, квітучий.

Рай

  1. Отже, які важливі питання порушуються у новелі «Павутинка»? Що взяв за основу новели Акутагава Рюноске ? Чому ми можемо повчитись у японців?

  2. Взаємовплив культур української і японської . Втіленням яких рис є Будда? (Справедливість). Втіленням якого почуття є Бог у християн? (Любов).

  3. Висновки.


Список використаних джерел:

1. Акутагава Р. Сочинения: В 4 томах / Пер. с яп. В.Гривнина, Н.Фельдман. М.: Полярис, 1998.

2. Акутагава Р. Новеллы. М.: Художественная литература, 1974 («БВЛ»).

3. Акутагава Рюноске. Новеллы; Эссе; Миниатюры: Пер. с яп. / Вступ. статья А. Стругацкого; Коммент. В. Гривнина. – М.: Худож. лит., 1985. – 620 с.

4. Гривнин В.С. Акутагава Рюноске. Био-библио- графический указатель. – М., Изд-во Всесоюзной книжной палаты, 1961. – С. 92.

5. Гривнин В.С. Гривнин В.С. Акутагава Рюноскэ: Жизнь. Творчество. Идеи. М.: Издательство Московского университета, 1980.

6.Зарубіжна література: підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл./ Ніколенко М.О., Конєва Т.М., Орлова О.В. та ін. – К.: Грамота, 2015. – 272с.
7. Конрад Н.И.. Курс лекций по истории японской литературы эпохи "Мэйдзи" (1868–1912). На правах рукописи. ЛИФЛИ. 1934–1935 гг. Ленинград.

8. Крістева Ю. Stabat Mater / Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. / За ред. М. Зубрицької. 2-е вид., доповнене. – Львів: Літопис, 2001. – С. 662–679.

9. Рехо К. Творчество Достоевского и японская литература конца XIX в. // Русская классика в странах Востока. Сб.ст. М.: Наука, 1982. 150 – 162.

10. Суворовцева Екатерина. О влиянии Ф.М.Достоевского на Акутагаву Рюноскэ.

11. Фельдман Н. И. Предисловие. – В кн.: Акутагава Рюнос- ке. Расемон. – Л., 1936. – С. 3–15.

12. Timothy J. F. Iles Akutagava Ryunosuke: Three Themes. – The University of British Columbia., 1992. Р. 56–89.

13. Японская мифология. - М.: Эксмо, 2007 г. - 464 с., илл

14. Мифы народов мира/под ред. Токарева С. А. - М., Советская

энциклопедия, 1992 г. - т.2 - 719 с.

15. Рюноске Акутагава Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». Система уроків // Світова література. 7 клас: конспекти уроків / [під керівництвом О. А. Бондаренко, О. О. Чмигової] – Київ: Шкільний світ, 2015. – С. 179–183.

16.Антология короткого рассказа Акутагавы, режим доступа:

http://www.short-story.ru/show/r8/

17. Биография Акутагавы, режим доступа:



http://biografii.my1.ru/index/akutagava_r/0-19

18. Диалоги. Паутинка или луковка, режим доступа: http://users.livejournal.com/_o_tets_/237117.html

19. Картинки Акутагава, режим доступа: https://yandex.ua/images/search?text=Р.Акутагава&stype=image&lr=10363&noreask=1&source=wi

20.Аудиозаписи произведений Акутагавы, режим доступа:



http://umorina.info/track/Акутагава

21. УДК 821.521 – 32 Акут.09 Стовба А.С., г. Харьков. Специфика рецепции древних японских преданий и легенд в новеллах Акутагавы Рюноскэ, режим доступа:



http://www-hilology.univer.kharkov.ua/katedras/prof_sites/stovba/stovba_a_runoske.pdf

22. Е.Андієвська, Казка про яян, режим доступу: http://www.ukrlit.vn.ua/lib/andievska/yyan.html

23. А.Екзюпері. Маленький принц, режим доступу: http://javalibre.com.ua/java-book/book/668

24. Как выглядит рай в разных религиях? Режим доступа:



http://fb.ru/article/70979/kak-vyiglyadit-ray-v-raznyih-religiyah

25. Что такое «человек» в буддизме? Режим доступа:



http://amidism.com/кто-есть-я/что-такое-человек

26. О ереси Оригена. Режим доступа:



http://kliniksmert.ru/18-rasskazy-lyudey-pobyvavshih-v-adu.html

27. Туниманов В.А."Одна луковка и две паутинки". Режим доступа:
http://eprints.lib.hokudai.ac.jp/dspace/bitstream/2115/8083/1/KJ00000034048.pdf
Каталог: public -> repository
repository -> Педагог-організатор Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №25 Гуржій Ольга Михайлівна
repository -> Хвилинка каліграфії
repository -> «Незвичайний погляд на звичайні речі. Панорама функцій в математиці та житті»
repository -> Рішення про реалізацію освітньої галузі Мистецтво інтегрованим курсом «Мистецтво» приймає загальноосвітній навчальний заклад
repository -> Народився 14 січня 1937 року в селі Старому Животові (нині – Новоживотів) Вінницької області в родині сільських вчителів
repository -> Постаті українських письменників на тлі революційних подій 1917-1921 років
repository -> Відділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Тальнівський нвк «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-гімназія»
repository -> Мене звати крокодивчик. Мене звати крокодивчик


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Дипломної освіти педагогічних працівників Система питань до еврістичної бесіди за новелою Акутагави Рюноске «Павутинка» Що ви знаєте про Японію? iconПедагогічних працівників вінниця
Призначений для науково-педагогічних, мето­дичних працівників, керівників закладів освіти області
Дипломної освіти педагогічних працівників Система питань до еврістичної бесіди за новелою Акутагави Рюноске «Павутинка» Що ви знаєте про Японію? iconМережева взаємодія методичних служб І педагогічних працівників закладів освіти в системі післядипломної педагогічної освіти
Веліховська Алла Борисівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри природничо-математичної освіти та іт миколаївського оіппо
Дипломної освіти педагогічних працівників Система питань до еврістичної бесіди за новелою Акутагави Рюноске «Павутинка» Що ви знаєте про Японію? iconНаказ №124 м. Коломия Про підсумки проведення атестації педагогічних працівників закладів освіти міста атестаційною комісією ІІ рівня при управлінні освіти міської ради у 2012 році

Дипломної освіти педагогічних працівників Система питань до еврістичної бесіди за новелою Акутагави Рюноске «Павутинка» Що ви знаєте про Японію? iconБібліотечка Всеукраїнської школи новаторства Серія «Післядипломна педагогічна освіта»
Всеукраїнської школи новаторства керівних, науково-педагогічних І педагогічних працівників післядипломної педагогічної освіти
Дипломної освіти педагогічних працівників Система питань до еврістичної бесіди за новелою Акутагави Рюноске «Павутинка» Що ви знаєте про Японію? iconЧеркаси 2013 Рецензент
Гловацький С. В., методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників
Дипломної освіти педагогічних працівників Система питань до еврістичної бесіди за новелою Акутагави Рюноске «Павутинка» Що ви знаєте про Японію? iconНаказ №583 від 17 травня 2012 р. «Про державне замовлення на підготовку фахівців, науково-педагогічних та робітничих кадрів, на підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів (післядипломна освіта) для державних потреб у 2012 році»
У липні офіційними засобами масової інформації України було оприлюднено низку важливих законодавчих та нормативно-правових актів...
Дипломної освіти педагогічних працівників Система питань до еврістичної бесіди за новелою Акутагави Рюноске «Павутинка» Що ви знаєте про Японію? iconІ розділ загальні відомості про вчителя Люба Галина Іллівна
Вдосконалення професійної майстерності педагогічних працівників, підвищення результативності та якості навчально-виховного процесу...
Дипломної освіти педагогічних працівників Система питань до еврістичної бесіди за новелою Акутагави Рюноске «Павутинка» Що ви знаєте про Японію? iconІнноваційний пошук освітян черкащини
Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради
Дипломної освіти педагогічних працівників Система питань до еврістичної бесіди за новелою Акутагави Рюноске «Павутинка» Що ви знаєте про Японію? iconМи чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття
Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради
Дипломної освіти педагогічних працівників Система питань до еврістичної бесіди за новелою Акутагави Рюноске «Павутинка» Що ви знаєте про Японію? iconЛядипломної освіти педагогічних працівників розвиток професійної орієнтації в Україні науково-допоміжний бібліографічний покажчик київ черкаси 2009



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка