Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори



Скачати 92.34 Kb.
Дата конвертації24.07.2017
Розмір92.34 Kb.
ТипУрок

УРОК 2 / 7

Тема: Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори

Мета:

Освiтня: формувати уявлення про перетворення енергії у джерелах електричного струму; дослідним шляхом ознайомити з різними джерелами електричного струму та особливостями виникнення в них струму,

Розвивальна: розвивати інтелект учнів, уміння аналізувати, класифікувати, порівнювати,логічне мислення та пізнавальний інтерес,

Виховувати: виховувати розуміння ролі фiзики в житті, розуміння важливості фiзичних знань,спостережливість, комунікативність,уміння працювати в парi,продовжити формування життєвої компетентності.

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація; джерела електричного струму, електрофорна машина, генератор, гальванічний елемент, акумулятор, термоелемент, фотоелемент, залізний цвях, цитрина, мідний провод, гальванометр

Тип уроку: комбiнований

Педагогична технологiя:

  • проблемний урок з експериментальним дослiдженням

  • комп’ютерна технологiя

План уроку.


Етапи

Час

Прийоми та методи

І Організаційний етап. Позитивна установка на урок.

1 хв.

Стимуляційні

Фронтальна бесіда





ІІ. Актуалізація опорних знань



15 хв.

Бліц – опитування «ланцюжком».

«Виступ солістів».



III. . Мотивація навчальної діяльності.

2 хв.

«Відстрочена відгадка»- демонстрація досліду


IV. Вивчення нового матерiалу.

15 хв.

Пояснення вчителя; демонстрація заздалегідь підготовлених дослідів, еврістична бесіда, робота з підручником;проблемна ситуація;навчальна дискусія, демонстрація презентації;


V. Релаксацiя.

1хв.

Приведення аналогії, порівняння

VI. Закріплення нового матеріалу.

7 хв

1. Фронтальне опитування-робота з пiдручником

2. Робота в парах:заповнення таблицi, бесіда, записи в зошитах;




VII. Підбиття підсумків уроку. Рефлексiя

2 хв.

«Сніжна грудка».

Слово – речення – питання – відповідь.




VIII. Домашнє завдання

2 хв.

Коментар учителя; записи на дошці та в щоденниках.


Хід уроку
І. Організаційний етап. Позитивна установка на урок ( слайд 1 )

Запрошую вас у «Чудовий свiт фiзики».

Знання фізики необхідне кожному з нас, щоб не тiльки задовольнити природну цікавість у розумінні навколишнього світу,але ще i тому,що фізика — фундамент техніки. Ця теза, особливо в наші часи революції високихтехнологій, не потребує якихось особливих обґрунтувань чи пояснень: не знаючи основ фізики та не володіючи елементарними навичками розв'язування найпростіших фізичних задач, не можна повноцінно оволодіти технічними професіями.

Дещо з зображень слайду вам знайомо i, впевнена,можете пояснити ,але багато i невiдомого.

Тому пропоную вам провести урок у напрямку від відомого до невiдомого.
II. Актуалізація опорних знань.


  1. Бліц – опитування «ланцюжком».( Учні по черзі ставлять один одному запитання по §7,§10.)

  2. «Виступ солістів».

(«Солісти”- учні, яким потрібно буде “захищати” повідомлення на тему: «Чим небезпечний електричний струм?»,презентацію на наступні теми: «Все про блискавку»,«Жива електрика». До виступу готуються до уроку. При призначенні “солістів” враховується об’єм повідомлення i презентації) .
III. Мотивація навчальної діяльності. (слайди 2-3 )

Проведемо дослід: візьмемо цитрину (можна використати яблуко, картоплю та інші овочі або фрукти), розріжемо його навпіл, залізний цвях і один з мідних проводів вставимо в цитрину, а цвях приєднаємо іншим мідним провідником до гальванометра (мультиметра). Що ви спостерігаєте? Як пояснити появу електричного струму?



Оголошення теми i мети уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу (слайд 4; 6 )
1. Для чого потрібне джерело струму

За створення електричного поля «відповідають» джерела струму. Джерела електричного струму – пристрої, що перетворюють різні види енергії на електричну енергію.

Джерела струму бувають різні, але в будь-якому з них виконується робота з розділення позитивно і негативно заряджених частинок. Розділені частинки нагромаджуються на полюсах джерела струму — так називають місця, до яких за допомогою клем або затискачів під'єднують провідники. Один полюс джерела заряджається позитивно, а другий — негативно.

( Демонстрацiя флеш-анiмацiї- кадр №6 )

Джерела електричного струму (слайд 5 )




  • Механічні (електрофорна машина, генератори електричного струму),

  • Хімічні (гальванічні елементи, акумулятори),

  • Світлові (фотоелементи, сонячні батареї),

  • Теплові (термоелементи).



2. Електрофорна машина ( слайд 6)

Давайте розглянемо роботу електрофорної машини: в ній механічна енергія перетворюється на електричну. (Демонстрація досліду. Демонстрацiя флеш-анiмацiї- кадр №7 )


3. Термоелемент ( слайд 6)

Якщо спаяти дві дротини, виготовлені з різних матеріалів, та нагріти місце спаювання, то в дротинах виникне електричний струм. В такому джерелі струму, який називається термоелементом, внутрішня енергія нагрівника перетворюється на електричну енергію. Особливо ефективним у термоелементах є поєднання металевих провідників і напівпровідників.



(Демонстрація досліду. Демонстрацiя флеш-анiмацiї- кадр №8 )

4. Фотоелемент ( слайд 6)

При освітленні напівпровідників світлова енергія може безпосередньо перетворитися на електричну (Демонстрація). Це явище називають фотоефектом. На цьому ґрунтується дія фотоелементів, сонячних батарей. Прикладами фотоелементів є вуличні ліхтарі, які самостійно загораються, коли на вулиці стає темніше. Тобто від освітленості змінюється провідність напівпровідника і він перетворюється напівпровідник – починає проводити струм. Тому й запалюються ліхтарі. Демонстрацiя флеш-анiмацiї- кадр №9)



5. Гальванічні елементи ( слайди №7,8 )

Перше найпростіше хімічне джерело струму («вольтів стовб»), яке не втратило свого практичного значення й дотепер, створив у 1799 році італійський фізик Алессандро Вольта і назвав на честь засновника вчення про електрику Луїджі Гальвані. У гальванічних елементах у розчини певних речовин, наприклад кислот, опускають дві пластинки з різних речовин, що по-різному взаємодіють з розчином. Унаслідок хімічних реакцій ці пластинки (електроди) заряджаються різнойменно і можуть створювати струм протягом тривалого часу. Гальванічні елементи можуть базуватися не лише на кислотах. Прикладом такого елемента є батарейка вуглецева. (Демонстрація на прикладі побутової батарейки, демонстрацiя флеш-анiмацiї )


6. Акумулятор ( слайд№9)

В акумуляторі (від слова акумуле — нагромаджую) у розчин, наприклад, сульфатної кислоти, опускають два однакові електроди. Але такий акумулятор струму не дає, його попередньо потрібно зарядити, пропускаючи через розчин струм певного напрямку. При цьому на електродах відбуваються різні хімічні реакції і вони набувають різних властивостей. Тепер акумулятор працюватиме як звичайний гальванічний елемент. Акумулятори можуть давати струм значної сили і використовуватися багато разів. Акумулятори широко застосовують для освітлення залізничних вагонів, автомобілів, для запуску автомобільного двигуна, для живлення електроенергією підводних човнів, наукової апаратури на штучних супутниках Землі.


7. Генератор

Під час обертання рамки з певною кількістю витків ізольованого провідника в магнітному полі виконується механічна робота, полюси генератора заряджаються різнойменно, в лампі, під'єднаній до них, виникає струм і вона світиться (демонстрація на ілюстраціях – к випадку відсутності приладу). Так само працюють генератори (латинське слово, означає той, що створює, виробляє) на великих електростанціях.


V. Релаксацiя. ( слайд№10)

Приведення аналогії, порівняння умов існування електричного струму з умовами розвитку особистості людини.

Коли молекули води починають дружно текти в одному напрямку, народжується цілюще джерело. Лише в гниючому болоті спостерігаємо біганину частинок в різні боки. Коли багато заряджених частинок рухаються цілеспрямовано, тече електричний струм. У людини аналогічно: без пошуку ,без напрямленого руху,без напруги не буде текти нiяка творча енергія. Бажаю вам ,подібно електронам, бути вільними,бути провiдниками творчої енергії i нiколи дiелектриками.Як генератор є джерелом енергії, так і ви будьте iніціатором і генератором ідей !


VI. Закріплення нового матеріалу.

1. Фронтальне опитування-робота з пiдручником

1. Що називають джерелом електричного струму?

2. З якими джерелами електричного струму ви ознайомились?

3. Хто перший створив гальванічний елемент?

4. Яке походження цієї назви?

5. Чим відрізняється акумулятор від гальванічного елемента?

6. Яка енергія перетворюється на електричну в сонячних батареях? Термоелементах?

7. Наведіть приклади застосування різноманітних джерел електричного струму. ( Питання с.38 пiдручника)
2.Робота в парах: заповнити таблицю ( з наступною перевiркою правильностi

заповнення) ( слайд№11)



Джерела струму

Спосiб раздiлення зарядiв

Застосування




VII. Підбиття підсумків уроку. Рефлексiя
1) «Сніжна грудка».

Слово – речення – питання – відповідь.



(Перший учень проговорює слово, що стосується даної теми,наприклад «акумулятор», другий складає речення з цим словом, третій складає питання до цього слова, а четвертий відповідає на нього.)

VIII. Домашнє завдання: ( слайд№12 )

опрацювати:§7(с.35-38) розв'язати:

рівеньА:№58,№61,62



рівеньБ:№65,67 ///////////////////////// підготувати: повідомлення на тему:«Альтернативнi джерела енергiї»

Домашнiй проект. Зроби саморобну батарейку

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори iconТема: Електричний струм. Електричне коло. Джерела та споживачі електричного струму. Безпека під час роботи з електричними пристроями Мета
Авчальна: дати означення електричного струму, виявити умови його існування, з’ясувати роль джерела струму в електричному колі та...
Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори iconУрок №2 Тема уроку : Джерела електричного струму Мета уроку
Обладнання: електроскопи, гальванометр, мідний І цинковий електроди, з’єднувальні проводи, джерело струму, низьковольтна лампа, склянка...
Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори iconДжерела електричного струму Виконала : Філоненко Галина Юріївна учениця 9 класу Новоукраїнської зш і-іііст.№3

Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори iconЕлектричний струм. Дії електричного струму
Обладнання: металеві провідники, джерело струму, вимикач, магнітна стрілка, цвях, з'єднувальні провідники
Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори iconТрансформатор. Дослідження полів розсіяння. Виробництво, передача та використання енергії електричного струму
Тема. Трансформатор. Дослідження полів розсіяння. Виробництво, передача та використання енергії електричного струму
Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори iconУрок №29 Нагрівання провідників електричним струмом
Відкритий урок з фізики «Теплова дія електричного струму. Закон Джоуля-Ленца» (9 клас)
Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори iconУрок 10(5) Сила струму. Амперметр. Вимірювання сили струму
Обладнання: амперметр, міліамперметр, мікроамперметр, гальванометр, джерело струму, спожи­вач, вимикач, з'єднувальні провідники,...
Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори iconЗавдання першого етапу Всеукраїнської олімпіади з фізики в 7 класі
Фізика вивчає умови й закони протікання електричного струму. Людство щоденно використовує електротранспорт, вели ку кількість різноманітних...
Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори iconУрок №1/1 Дата проведення: Тема уроку: Абетка електростатики. Електричне поле. Напруженість електричного поля. Силові лінії електричного поля
Сформувати уявлення про електричне поле, пояснити властивості електричного поля, дати поняття напруженості електричного, навчити...
Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори iconТема. Дискретність електричного заряду. Електрон. Мета
Мета: переконати учнів у дискретності електричного заряду, дати уявлення про електрон як носія елементарного електричного заряду,...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка