Дослідження біографії Тараса Шевченка засобами інтеракцій



Скачати 37.39 Kb.
Дата конвертації21.03.2018
Розмір37.39 Kb.

О.В. Губенко,

вчитель української мови та літератури гімназії № 86 «Консул»

Документальний життєпис успішної особистості.

Дослідження біографії Тараса Шевченка засобами інтеракцій


Шевченко – автор, якого в школі вивчають чи не найбільше. Від часто вживаних цитат з’являється оскомина навіть у відмінників. Якось не хочеться, щоб особистість, яка відображає саму сутність українців, викликала неприйняття в молоді. Звичайно, майдан не лише змінив нашу свідомість, а й увиразнив актуальність творів Кобзаря. Та чи для всіх? Пам’ятаючи про важливу дату, я вирішила поговорити з випускниками школи про Тараса Григоровича Шевченка як успішну особистість.

Успішна особистість - це особистість, яка робить себе сама. Маючи відносно слабкі стартові позиції, успішна особистість виривається з того кола, у межі якого її замкнено, з тієї програми, в межі якої вона поставлена життям. Особистість Тараса сформувалася за Франковим твердженням: «Він був сином мужика, а став володарем у царстві духа».

Що очікувало пересічну дитину з кріпацької родини на теренах України? Завдяки таланту, доля придворного музики, актора, поета? Якщо слабкодух - доля п’янички, якщо сильна особистість - Сибір?

Хто робить людину генієм? Бог і сама людина… Хто робить генія успішним? Сам геній. Американські психологи Джеймс Прохазка і Джон Норкросс описали 10 етапів позитивних змін, які ведуть до успішності. Десятий – громадянська відповідальність, до неї треба дійти. А перші кроки – це самоусвідомлення, самодопомога, створення нової моделі себе.

Проаналізуємо факти. Помирає матір, гине батько, Тарас – сирота. Відбувається процес самоусвідомлення, саме це примушує йти в науку до дяка й шукати себе, вдосконалювати себе. Мені ніхто не допоможе, лише я сам собі. А з цього пекельного кола якось треба вириватися. Саме тому Шевченко йде до панського маєтку, щоб стати дворовим кріпаком. Створення нової моделі себе припадає на Петербурзький період, тоді, коли, маючи абсолютну свободу на чужині, так легко забути, хто, звідки ти, для чого ти на цьому світі. У Тараса Григоровича з новою моделлю самого себе все гаразд – він формує сучасну молоду людину європейського типу зі знанням справи - так, ніби з ним працює група іміджмейкерів….

Плануючи цьогорічну роботу, методичне об’єднання школи врахувало святкування 200 – річчя з дня народження Тараса Григоровича Шевченка. Було заплановано низку заходів із урахуванням вікових особливостей школярів. Для учнів 5-тих класів - створення митецької композиції «Мальовнича Україна», яка б дала уявлення про батьківщину Тараса Григоровича, допомогла дітям розвинути їхнє патріотичне почуття на основі зорового сприйняття того, що складає природну красу Шевченкового краю.

Для учнів 6-тих класів - вікторина «Хто Шевченка прочитав, той багатший серцем став». Мнта - якнайбільше дізнатися про Шевченка, про його рідних, близьких людей.

Для 7-мих класів - проект «У колі друзів», виконуючи який, семикласники зможуть розібратися з поняттями «друг», «товариш», «приятель» на прикладі видатних особистостей, які оточували генія впродовж його життя.

Для учнів 8-мих класів, відповідно до їхніх інтересів, було запропоновано теми проектних робіт «Шевченкіана в живописі» (8-а) та «Шевченкіана в музиці» (8-б).

Для 9-тих класів - проект про значення Т.Шевченка для української нації та літератури.

Саме ці проектні роботи лягли в основу уроку «Час успіху… Документальний життєпис успішної особистості. Дослідження біографії Т.Шевченка засобами інтеракцій на уроках української літератури».

Учням 11 класу було запропоновано для перегляду документальну кіноповість на основі витягів із проектних робіт учнів 5-9 класів, присвячених дослідженню питання, що впливає на становлення успішної особистості. Виклад документального життєпису супроводжувався музичними та поетичними паузами. Це виконання творів Тараса Григоровича на бандурі, гітарне виконання поезії «Думи мої, думи», рок-н-рольна композиція «Реве та стогне Дніпр широкий».

Після перегляду стрічки одинадцятикласникам було запропоновано поміркувати над успішністю особистості та створити власну «Пам’ятку успішності».

Важливо, що під час такої роботи з’явилося усвідомлення того, що успіх - не одномоментна акція, а шлях, який супроводжується так званими «долинами смерті» - невдачами, повторами. Звичайно, багато разів помилятися неприємно. Але тільки так ідея втілиться в життя, тільки так вона житиме. Швидких перемог не буде. Треба йти, падати – підніматися, падати – підніматися. Щоб дійти до кінця, треба вірити в ідею роками. А це означає – покласти себе на вівтар ідеї. Цінно, якщо буде усвідомлено, що без цих «долин смерті» не буде поступу. Успіх не приходить без такого випробовування. На вершині ніхто не змінюється – змінюються внизу, там, де складно.

На думку Юнони Лотоцької, існує чотири парадигми успішності, принаймні за трьома з них (Парадигма результату).

1. Досягти успіху в 30–40 років, бути молодим і сильним, мати ідею. У світі її пропагують американці.



2. Успіх діяльності, чи 10 тисяч повторів. Німецький підхід, за якого результат не настає одразу. Треба наполегливо працювати, тоді успіх буде обов´язково.

3. Платформа станів. Головного не побачиш очима, воно – в серці. Це не вимагає ніяких зусиль, крім як над своєю душею. (Властива буддизму, конфуціанству) Можемо стверджувати, що Тарас Григорович Шевченко – не просто успішна особистість, а й людина, яка акумулювала успіх своїх попередників та зуміла передати успішність нації, а ідея про «вічні сльози» - це міф, через який треба пройти, щоб пережити національне очищення.

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Дослідження біографії Тараса Шевченка засобами інтеракцій iconКонтекстуально-інформаційна модель Київського національного університету імені Тараса Шевченка
Упродовж 2000 року в рамках ндр "Моніторинг та інформаційне моделювання змі" (керівник проф. Різун В. В.) здійснювалося дослідження...
Дослідження біографії Тараса Шевченка засобами інтеракцій iconКонкурсу дослідницьких робіт «Шевченко явище незбагненне» Напрямок: «Стежками долі Кобзаря»
Тараса Шевченка, осмислення та усвідомлення його ролі І місця у процесі самовизначення українців; дослідження фактів, що пов’язують...
Дослідження біографії Тараса Шевченка засобами інтеракцій iconХудожні засоби у творчості тараса шевченка та у віршах тамари голобородько
...
Дослідження біографії Тараса Шевченка засобами інтеракцій iconЖиттєвий І творчиий шлях Тараса Шевченка. Рання творчість. Балади
Обладнання: портрети поета, фотоматеріали до вивчення його біографії, репродукції картин Шевченка, «Кобзар», підручники, фонограми...
Дослідження біографії Тараса Шевченка засобами інтеракцій iconЗагальноклубний творчий проект
Тараса Григоровича Шевченка. Указом Президента України „Про додаткові заходи з підготовки та відзначення 200-річчя від дня народження...
Дослідження біографії Тараса Шевченка засобами інтеракцій iconЛітературний ерудит Шоу знавців життя І творчості Тараса Шевченка
Гора біля Канева, на якій похований Т. Шевченко, називалася … Тема Творчість Тараса Шевченка
Дослідження біографії Тараса Шевченка засобами інтеракцій iconСекція: українська література художні засоби у творчості тараса шевченка та у віршах тамари голобородько роботу виконала
Розділ народна та романтична спрямованість у творчості Тараса Шевченка
Дослідження біографії Тараса Шевченка засобами інтеракцій icon«З високим іменем Кобзаря» (до 50 річчя заснування Національної премії імені Тараса Шевченка) Бібліографічний список літератури Київ, 2011
Тараса Шевченка. Список складається з чотирьох розділів, а саме: законодавчі документи, матеріали про історію створення Національної...
Дослідження біографії Тараса Шевченка засобами інтеракцій iconЮрій Мицик Кобзар І Придніпров'я
Тараса Григоровича Шевченка золотими літерами вписане в історію не тільки української, а й світової літератури. Є в біографії Кобзаря...
Дослідження біографії Тараса Шевченка засобами інтеракцій iconНаказ №165 Про підсумки ІІ (міського) етапу VІІІ міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студенської молоді імені Тараса Шевченка у 2017-2018 навчальному році
Тараса Шевченка. 28 жовтня 2017 року в м. Новогродівка відбувся ІІ (міський) етап VІІІ міжнародного мовно-літературного конкурсу...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка