Довідка про підсумки районних олімпіад із базових дисциплін



Сторінка1/4
Дата конвертації16.01.2018
Розмір0.62 Mb.
ТипДовідка
  1   2   3   4




Раді методичного кабінету
Довідка

про підсумки районних олімпіад із базових дисциплін

у 2011/2012 н.р.
Відповідно до Положення про Всеукраїнські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін (наказ МОН України від 18.08.1998 року №305), наказу управління освіти і науки обласної державної адміністрації „Про організацію та проведення І-ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін у 2011/2012 н.р.” від 17.10.2011 року № 415, наказу відділу освіти районної державної адміністрації від 14.10.2011 року №304 та з метою виявлення і розвитку обдарованих учнів, стимулювання творчого самовдосконалення школярів, підвищення рівня викладання предметів у листопаді-грудні 2011 року були проведені районні олімпіади з української мови та літератури, основ інформатики, історії, основ правознавства, іноземних мов, математики, фізики, астрономії, хімії, біології, екології, географії, основ економіки, трудового навчання, інформаційних технологій, російської мови та літератури, в яких взяли участь 344 переможця шкільних олімпіад, 42 із них – учні початкових класів (3-4 кл.).

Всього було проведено 18 олімпіад (2 олімпіади для учнів 3-4 кл., 16 олімпіад для учнів 6-11 кл.). Керівники Петрівського НВК створили належні та безпечні умови учасникам олімпіад для реалізації інтелектуальних здібностей та обдарувань. Організаційні матеріали Володимирівської, Петрівської, Ганнівської ЗШ І-ІІІ ступенів підготовлені відповідно до Положення, містять глибокий аналіз проведення шкільного етапу олімпіад, виконання учасниками завдань тощо, що свідчить про значну аналітичну діяльність керівників зазначених шкіл та відповідальне ставлення до своїх обов’язків.

Але, на підготовчому етапі олімпіад спостерігалися й порушення. Траплялися випадки невідповідності заявленого контингенту учнів до тих, хто фактично брав участь. Звіти про проведення І етапу і заявки на участь ІІ етапу від окремих шкіл надсилались із запізненням. У звітах Іскрівської, Балахівської, Чечеліївської ЗШ І-ІІІ ступенів відсутній короткий аналіз результатів І етапу, звіти Червонокостянтинівської, Зеленської ЗШ І-ІІІ ступенів, Петрівського НВК, Червоносільської ЗШ І-ІІ ступенів є звичайнісінькою «відпискою».

Слід відмітити, що всі загальноосвітні навчальні заклади району, крім Іванівського НВК, представили свої команди на районний етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових предметів. У всіх можливих олімпіадах взяли участь учні Петрівського НВК, учні Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів не брали участі лише в олімпіаді з астрономії. Досить активними були учні Петрівської, Чечеліївської, Червонокостянтинівської, Зелеленської, Ганнівської ЗШ І-ІІІ ступенів, менш активними виявились учні Балахівської, Володимирівської, Луганської, Ісрівської ЗШ І-ІІІ ступенів, лише у декількох олімпіадах прийняли участь учні Червоносільської, Богданівської ЗШ І-ІІ ступенів.






Характеристика участі учнів ЗНЗ району

в ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін,

порівняно з минулим навчальним роком

У порівнянні з минулим навчальним роком, як видно з діаграми, стабільно, у максимальній кількості можливих олімпіад виступають учні Петрівського НВК. Дещо розширили межу участі у ІІ етапі олімпіад учні Новостародубської, Петрівської, Червонокостянтинівської, Ганнівської ЗШ І-ІІІ ступенів, Водянського НВК. На чотири олімпіади більше, порівняно з минулим навчальним роком, взяли участь школярі Зеленської ЗШ І-ІІІ ступенів.

Разом з тим, спостерігається тенденція спаду щодо участі в олімпіадних змаганнях учнів Балахівської, Володимирівської, Іскрівської ЗШ І-ІІІ ступенів відповідно на 3, 5 та 1 одиницю.

Найбільш масовими виявились олімпіади з української мови, математики, історії, хімії, інформаційних технологій, а найменш – з астрономії, основ економіки, екології, інформатики, трудового навчання. У олімпіаді з астрономії учасниками стали лише учні Петрівського НВК, що свідчить про низький рівень викладання цього предмета у закладах району.

Хочеться відмітити, що окремі учні – члени команд одержали досить високі бали, що свідчить про високий рівень можливостей, наявність ефективної системи роботи з обдарованими дітьми у закладі та відповідального ставлення при підготовці учнів до олімпіад. Це учні Червонокостянтинівської ЗШ І-ІІІ ступенів з інформаційних технологій (вчитель Сайко С.В.), Петрівського НВК з географії (вчитель Чорна Л.А.), української мови (вчителі Митько Н.П., Слободяник О.В.), англійської мови (вчитель Кіфенко О.П.), російської мови (вчитель Шашуба Л.А.), фізики (вчителі Оранський О.В., Шиховцева Л.Є.), біології (вчитель Міщенко М.І.), екології (керівник гуртка Тимченко Н.П.). Але, разом з тим, дуже низьку результативність показали окремі учасники олімпіад з математики, правознавства, історії, фізики. Найнижчою кількістю балів, від 1 до 3 оцінені роботи учнів окремих закладів освіти. Так, мінімальну кількість балів (1-2 бали) на олімпіаді з фізики набрали окремі учні Балахівської (вчитель Оранська І.В.) , Іскрівської (вчитель Бондарєва Н.П.), Новостародубської (вчитель Батаріна Т.В.), Петрівської ЗШ І-ІІІ ступенів (вчитель Чудна Г.М.) , на олімпіаді з математики Володимирівської (вчитель Лісайчук Н.С.), Іскрівської (вчитель Дусмурадова Н.П.), Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів (вчитель Гущина І.В.). Від 1 до 3 балів на олімпіаді з історії оцінені роботи окремих учнів Балахівської (вчитель Попова Л.В.), Зеленської (вчитель Великант Л.А.), Новостародубської (вчитель Бондаренко Л.П.), Чечеліївської ЗШ І-ІІІ ступенів (вчитель Думенко В.В.), з правознавства Ганнівської ЗШ І-ІІІ ступенів (вчитель Гришаєва Л.В.). Це свідчить про недостатній рівень підготовки учнів до змагань або її повну відсутність.

Але, в цілому, значна частина учасників районних олімпіад добре справилась із запропонованими завданнями. Призерами ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад стали 97 учнів. Вони вибороли 163 перемоги. Всі загальноосвітні школи, крім Богданівської ЗШ І-ІІ ступенів, Водянського НВК мають призерів ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад.

Високий рівень навчальних досягнень, глибокі знання, ерудицію показали 32 учні-переможці декількох предметних олімпіад. На їхньому рахунку 96 призових місць із 163. Серед них є ті, хто особливо підтвердив результативність своїх знань, виборовши чотири і більше призових місць. Це – Яковенко Максим, Гуцаленко Тетяна, Калінчук Тетяна, Гарькавий Сергій, Слободяник Роман, Проценко Есфір, Копань Вікторія, Кіфенко Євгенія, учні Петрівського НВК та Шиховцев Юрій, учень Зеленської ЗШ І-ІІІ ступенів.

Серед загальної кількості перемог: І місце – 63, ІІ – 55, ІІІ – 45.



Порівняльна характеристика результативності участі учнів у районних олімпіадах (кількість перемог) за останні три навчальні роки

Порівнюючи результати участі учнів ЗНЗ у районних олімпіадах цього року з минулим навчальним роком, можна визнати, що покращили свої позиції учні Зеленської, Червонокостянтинівської, Ганнівської, Луганської ЗШ І-ІІ ступенів, тоді як учні Володимирівської, Новостародубської, Балахівської ЗШ І-ІІІ ступенів, Петрівської ЗШ І ступеня погіршили свої результати.

Особливо вражає погіршення якості підготовки команд Новостародубської та Володимирівської ЗШ І-ІІІ ступенів.

Наскільки якісно виступила шкільна команда у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад показує відсоток призових місць, здобутих командою, від загальної кількості учасників.




Як видно з графіка, найбільший відсоток перемог від загальної кількості учасників олімпіад має Петрівський НВК – 78,8%, на другому місці – Петрівська ЗШ І ступеня – 57,1%, на третьому місці – Луганська ЗШ І-ІІІ ступенів – 50%. Досить успішно у цьому році виступила команда Зеленської ЗШ І-ІІІ ступенів, маючи якісний показник 46,2 % .

Як уже зазначалося, не повною мірою вичерпали свої можливості команди Новостародубської, Балахівської, Володимирівської ЗШ І-ІІІ ступенів.




За підсумками змагань був установлений рейтинг (кількість набраних балів у командному заліку та відсоток учасників, які взяли участь в олімпіадах відповідно до наказу №304 від 14.10.2011 року).

Найвищий показник середнього командного балу в учнів Петрівського НВК, Луганської, Червонокостянтинівської ЗШ І-ІІІ ступенів. Найнижчий показник мають учні Богданівської, Червоносільської ЗШ І-ІІ ступенів, Водянського НВК, Чечеліївської, Володимирівської, Ганнівської ЗШ І-ІІІ ступенів.

Найбільшу кількість балів за рейтингом набрали учні Петрівського НВК (39,5), Петрівської ЗШ І ступеня (34,5), Луганської ЗШ І-ІІІ ступенів (32,1), Червонокостянтинівської ЗШ І-ІІІ ступенів (32) та зайняли відповідно І, ІІ, ІІІ, ІУ місця.


Порівняльна характеристика рейтингу закладів освіти за підсумками районних олімпіад з минулим навчальним роком


Порівняємо дані рейтингу з минулим навчальним роком. Як видно з діаграми, покращили рейтинг за підсумками олімпіад Петрівський НВК, Луганська, Зеленська, Петрівська ЗШ І-ІІІ ступенів. Суттєво зросли загальні показники Червонокостянтинівської, Іскрівської ЗШ І-ІІІ ступенів, тенденції до зростання відзначені у Ганнівській ЗШ І-ІІІ ступенів, Червоносільській ЗШ І-ІІ ступенів. Проте, команди Володимирівської, Новостародубської, Чечеліївської ЗШ І-ІІІ ступенів, Петрівської ЗШ І ступеня, Богданівської ЗШ І-ІІ ступенів виявились менш підготовленими до розв’язання олімпіадних завдань, ніж у 2010 році. У рейтинзі за загальними показниками Новостародубська ЗШ І-ІІІ ступенів у цьому році поступилася третім місцем і зайняла сьому позицію, Володимирівська ЗШ І-ІІІ ступенів перемістилась із четвертої позиції на одинадцяту, Чечеліївська ЗШ І-ІІІ ступенів, змінила сьоме місце на дванадцяте. Іванівський НВК традиційно демонструє нульові результати, оскільки впродовж трьох років (лише минулого року) брав участь у ІІ етапі олімпіад лише один учасник.

Актуальним залишається питання участі в олімпіадах претендентів на нагородження свідоцтвом із відзнакою та медаллю.



Аналіз

участі у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад претендентів на нагородження свідоцтвом із відзнакою та медаллю


№ з/п

Заклад освіти

Прізвище, ім’я, по батькові учня - претендента

Клас

К-сть олімпіад

Кількість перемог

1.

Петрівський НВК

Буянкіна Альона

9

2

-

Гарькавий Сергій

9

5

5

Гончаренко Ангеліна

9

5

2

Митько Олег

9

-

-

Калінчук Тетяна

9

7

7

Шавкун Ігор

11

2

2

Слободяник Роман

11

5

4

2.

Новостаро-

дубська ЗШ І-ІІІ ступенів



Сагателян Анжеліка

9

1

-

Таранець Інна

9

2

1

Шевцова Наталка

9

2

2

Сухецька Вікторія

11

4

2

3.

Балахівська ЗШ І-ІІІ ступенів

Мітякова Юлія

9

4

1
Як показує аналіз, із 12 претендентів на нагородження взяли участь у районних олімпіадах 11, із них переможцями стали 9. Підтвердили високий рівень знань та статус претендента на нагородження 5 учнів Петрівського НВК та 2 учні Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів, які одержали дві і більше перемог. Показали невисокий рівень підготовки два учні Петрівського НВК та один учень Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів.

Окремо слід звернути увагу на результативність участі в олімпіадах з базових дисциплін учнів профільних класів (як відомо, у районі 7 профільних закладів: Луганська, Петрівська, Червонокостянтинівська, Ганнівська ЗШ І-ІІІ ступенів – інформаційно-технологічного профілю, Чечеліївська, Новостародубська ЗШ І-ІІІ ступенів – екологічного профілю, Петрівський НВК – математичного профілю).

В цілому, окремі учні профільних класів показали певну результативність. Так, із чотирьох призових місць з екології – одне (І місце) на рахунку учнів Чечеліївської ЗШ І-ІІІ ступенів, два (два других місця) – Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів. Дві перемоги на олімпіаді з хімії (ІІ і ІІІ місце) отримали учні Чечеліївської ЗШ І-ІІІ ступенів. Високий рівень знань показали учні Петрівської ЗШ І-ІІІ ступенів та Червонокостянтинівської ЗШ І-ІІІ ступенів на олімпіаді із інформаційних технологій. Але, разом з тим, на олімпіаді з інформатики учасники з профільних класів інформаційно-технологічного профілю Ганнівської, Петрівської, Червонокостяньтинівської ЗШ І-ІІІ ступенів одержали досить низькі результати і не пройшли за кількістю балів на обласний етап. Учні Луганської ЗШ І-ІІІ ступенів зовсім не взяли участі в цій олімпіаді. Крім того, жодної перемоги на олімпіаді з біології не одержали учні Чечеліївської, Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів, хоча для екологічного профілю біологія викладається на профільному рівні, тоді як у всіх інших закладах освіти району її викладання відбувається на академічному рівні.

Підсумовуючи вищезазначене, можна зауважити, що не у всіх навчальних закладах приділяється належна увага організації роботи з обдарованими учнями. У частині навчальних закладів відсутня системна робота, спрямована на розвиток та вдосконалення творчих здібностей учнів, ґрунтовна підготовка обдарованих учнів за індивідуальними планами, психологічна підготовка школярів, спрямована на вироблення вмінь не пасувати перед труднощами, виважено діяти в нестандартних ситуаціях. Не приділяється належна увага розвитку мотивації до вивчення предмета, виробленню мислення та пам’яті за допомогою різних дидактичних методик.

Крім того, низький рівень результативності олімпіад можна пояснити ще такими причинами:


  • недоліки у роботі вчителів з розвитку критичного та логічного мислення учнів;

  • недостатня увага до завдань творчого характеру;

  • відсутність якісного випереджаючого навчання учнів, які беруть участь в предметних олімпіадах;

  • низький рівень організації повторення матеріалу;

  • зниження рівня практичної складової викладання;

  • нераціональне використання годин варіативної складової навчального плану;

  • слабка науково-технічна, науково-дослідницька та експериментальна база навчальних закладів для роботи з обдарованою молоддю.

У розмовах із працівниками освіти про те, де і в чому вони бачать прорахунки в підготовці й проведенні олімпіад, однією з основних причин низької підготовки учасників олімпіади вони називають послаблення контролю у самих школах. Зауважують, що у школах, певно, думають: до олімпіад можна підготуватися за короткий час, тож не працюють з обдарованими учнями постійно, упродовж року, не використовують для цього канікулярні дні.

Тому, є потреба в кожному закладі детально проаналізувати підсумки олімпіад, особливо роботу вчителів, учні яких показують слабкі знання. Ясна річ, далеко не кожна дитина настільки обдарована, що може справитися з непростими завданнями олімпіад. Але школи, точніше вчителі, повинні дбати про те, аби, принаймні, кілька її учнів все ж таки змогли це зробити. Певно, не буде перебільшенням, коли скажемо, що успіх у життєвих справах починається у школі, незалежно від того міська вона чи сільська. Тож дуже важливо, які там працюють вчителі.


Підсумовуючи вищесказане, із метою підвищення якості та ефективності підготовки учнів до олімпіад, адміністрації та вчителям загальноосвітніх навчальних закладів пропоную:

  • забезпечувати системний підхід до роботи із здібними та обдарованими учнями в частині підготовки до предметних олімпіад;

  • із метою забезпечення високої результативності на змаганнях та відповідної підготовки учнів до участі в олімпіадах оптимізувати систематичну індивідуальну роботу вчителів зі здібними учнями;

  • домагатись підвищення якості знань учнів через упровадження сучасних продуктивних педагогічних технологій навчання, систематичного повторення навчального матеріалу, розширення світогляду учнів та інтересу до навчального предмета;

  • проаналізувати стан роботи предметних гуртів, секцій, індивідуальних годин з метою активізації всіх форм позакласної роботи з обдарованою молоддю;

  • упродовж року тримати на контролі роботу вчителів із цільової підготовки учнів до участі в олімпіадах різних рівнів;

  • більше уваги приділяти формуванню практичних умінь та навичок учнів, підвищувати роль експерименту;

  • ширше використовувати можливості профільного навчання учнівської молоді у ході підготовки їх до олімпіад;

  • створювати індивідуальні корекційні програми підготовки учнівського олімпійського резерву шкіл, використавши дані психологічного моніторингу розумових здібностей учнів;

  • посилити контроль за відповідністю результатів олімпіад кваліфікаційному рівню педагогічних кадрів, враховувати цей показник під час атестації вчителів;

  • вжити заходів щодо посилення психологічного супроводу процесу підготовки здібних та обдарованих учнів до предметних олімпіад.

Аналіз

участі учнів ЗНЗ району у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з біології
У районній олімпіаді з біології взяв участь 31 учень із 9 шкіл.


Назва закладу

Кількість учасників

Кількість балів команди

Середній бал команди

Балахівська ЗШ І-ІІІ ступенів

-

-

-

Ганнівська ЗШ І-ІІІ ступенів

5

40

8

Володимирівська ЗШ І-ІІІ ступенів

2

21,5

10,8

Зеленська ЗШ І-ІІІ ступенів

3

23,5

7,8

Іскрівська ЗШ І-ІІІ ступенів

4

30,5

7,6

Луганська ЗШ І-ІІІ ступенів

-

-

-

Новостародубська ЗШ І-ІІІ ступенів

2

20

10

Петрівська ЗШ І-ІІІ ступенів

1

8

8

Петрівський НВК

9

101

11,2

Чечеліївська ЗШ І-ІІІ ступенів

2

16

8

Червонокостянтинівська ЗШ І-ІІІ ступенів

3

31

10,3

Богданівська ЗШ І-ІІ ступенів

-

-

-

Червоносільська ЗШ І-ІІ ступенів

-

-

-

Найбільш підготовленими виявилися учні Петрівського НВК, Ганнівської, Володимирівської, Червонокостянтинівської, Зеленської ЗШ І-ІІІ ступенів.

За рішенням журі ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з біології на обласну олімпіаду направляються учні Проценко Есфір, Яковенко Максим, Бабенко Ольга, учні 8, 10,11 класів Петрівського НВК та Манько Максим, учень 9 класу Ганнівської ЗШ І-ІІІ ступенів.

Найбільше перемог здобули учні Петрівського НВК (три – перших, два – других, два – третіх місця), Володимирівської ЗШ І-ІІІ ступенів ( по одному другому та третьому місцю). Серед переможців також є учні Ганнівської ЗШ І-ІІІ ступенів (одне перше), Червонокостянтинівської ЗШ І-ІІІ ступенів (одне друге місце) та Зеленської ЗШ І-ІІІ ступенів (одне третє місце).

У 8 класі роботу виконували 10 учнів.

Учасники олімпіади показали достатній рівень знань, справилися із завданнями про автотрофні рослини, видозміни кореня, клас Плазунів, похідні епідермісу ссавців. Але, для учнів викликали труднощі завдання, пов’язані з характеристикою залоз внутрішньої секреції, кровоносної системи людини. Крім того, не справилися із завданнями курсу ботаніки: про будову кореня, зони кореня, видозміни пагона, що свідчить про певні упущення у викладанні матеріалу минулого року.

У 9 класі роботу виконували 10 учнів.

В цілому учні показали досить низький рівень знань, набравши максимальну кількість балів 16, із 25 можливих. Більшість учнів справилася із завданнями з курсу 7 та 8 класів. Загалом, учасники олімпіади показали знання лише програмового матеріалу. Учні мають низький рівень знань, що стосуються ендокринної системи людини, прямого і непрямого розвитку тварин.

Учні 10 класу (7 учасників) добре справилися із завданнями з анатомії рослин, особливостями функціонування тваринного організму.

Основні помилки були допущені у відповідях на завдання з молекулярної біології.

Учасники олімпіади показали знання лише програмового матеріалу, що свідчить про недостатню роботу з додатковими джерелами інформації та відсутність роботи, спрямованої на кінцевий результат.

В 11 класі п’ять учасників олімпіади добре справилися із завданнями з біології рослин: знають основні видозміни вегетативних органів, їхню будову, різноманітність плодів. Хоча, допустили помилки у визначенні ролі твірних тканин, не знають рослин, на коренях яких оселяються симбіотичні бульбочкові бактерії. Також допускали помилки в питаннях, пов’язаних із зоологією. Учні погано орієнтуються в систематиці тварин, не знають рідкісних та зникаючих видів фауни України, не знайомі з науковою термінологією.




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4

Схожі:

Довідка про підсумки районних олімпіад із базових дисциплін iconДовідка про підсумки проведення міських предметних олімпіад у 2011/2012 навчальному році
Міські предметні олімпіади, до проведення яких були залучені працівники центру методичної та соціально-психологічної служби, науковці,...
Довідка про підсумки районних олімпіад із базових дисциплін iconОсобливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах
Особливості вивчення базових навчальних дисциплін у 2015/2016 навчальному році пов’язані, першою чергою, зі змінами, внесеними до...
Довідка про підсумки районних олімпіад із базових дисциплін iconМетодичні рекомендації на допомогу вчителям історії та суспільствознавчих дисциплін
Лист мон україни від 26. 06. 2015 №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному...
Довідка про підсумки районних олімпіад із базових дисциплін iconМетодичні рекомендації щодо підготовки І проведення І-ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із суспільно-гуманітарних дисциплін у 2011/2012 навчальному році
Всеукраїнських учнівських олімпіад із суспільно-гуманітарних дисциплін у 2011/2012 навчальному році
Довідка про підсумки районних олімпіад із базових дисциплін iconОсобливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році
Особливості вивчення базових навчальних дисциплін у 2015/2016 навчальному році пов’язані, першою чергою, зі змінами, внесеними до...
Довідка про підсумки районних олімпіад із базових дисциплін iconОсобливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році
Особливості вивчення базових навчальних дисциплін у 2015/2016 навчальному році пов’язані, першою чергою, зі змінами, внесеними до...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка