Дружба — найдорожчий скарб. Якоб І Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено) Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти»



Скачати 56.79 Kb.
Дата конвертації30.06.2017
Розмір56.79 Kb.
ТипКонкурс

Дружба — найдорожчий скарб. Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено)
Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти»; вчити визначати послідовність дій у творі; розвивати навички швидкого правильного читання, увагу; виховувати товариськість.
Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Читайте виразно. Запам'ятовуйте!

Півень півневі співав:

«Я сьогодні рано встав!»

Потім вилетів на пліт —

Заспівав на цілий світ:

«Я співати так люблю,

Що ніколи не просплю!»

Г. Чубач

2. Читайте, змінюйте слова!


III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра «Хто краще?»

Конкурс на кращу складену казку для Тигра.


IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

— У яких країнах світу ви побували, вивчаючи народні казки? ( Білорусь, Болгарія, Бірма, Японія)

— Сьогодні казка запрошує нас у самий центр Європи, де на берегах річок Ельби та Рейну розташувалася відома своїми мальовничими краєвидами Німеччина. Місто Бремен зустріне нас скульптурами великих і маленьких віслюків. (Демонстрування краєвидів Німеччини, Бремена.)

— Подорожуватимемо ми разом з однією незвичайною музичною групою. Відгадайте, хто її учасники? ( Разом із відгадками демонструється зображення героїв твору.)

• Двічі родився, у школі не вчився,

А години знає. ( Півень )

• Сірий, та не вовк,

Довговухий, та не заєць,

З копитами, та не кінь. (Осел)

• День мовчить, уночі гарчить,

Хто до господаря іде, знати дає. (Пес)

• Має вуха, темний хвіст

Й дуже дивну звичку:

Спершу добре він поїсть,

Потім вми€ личко. (Кіт)

— Хто здогадався, як називається ця група? («Бременські музиканти»)

— Послухаємо, як вони співають. (Звучить аудіозапис пісні з мультфільму «Бременські музиканти ».)

V. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— На уроці ми ознайомимося з німецькою казкою братів Грімм, будемо вчитися визначати послідовність подій у творі, вправлятися у правильному, виразному читанні та вибірковому читанні тексту.


VI. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

— Якоб ( 1785-1863 ) та Вільгельм ( 1786-1859 ) Грімм народилися у графстві Ханау землі Гессен у родині небагатого юриста. У сім’ї було п’ятеро синів та маленька донька. Якоб та Вільгельм — старші. У 1801 р. велика дружня родина перебирається до Штайнау, на батьківщину батька. Вони оселяються у старому будинку, де, за переказами, темними глухими ночами вешталися привиди. Це дуже захопило уяву братів-фантазерів, а ще вони любили бігати до міської брами, біля якої з-під землі било два джерельця і куди, як говорили дорослі, лелеки приносили дітей; подобалося їм гуляти у міському саду, який називали «бджолиним раєм». Але всі казки дитинства скінчилися, коли одинадцятирічний Якоб зробив у сімейній Біблії запис про смерть батька. В Європі цього часу розгоралося полум’я наполеонівських війн, які не обминули й Німеччину. Сім’я Гріммів переживала велику скруту. їм так потрібна була на той час якась казкова фея, котра змогла б відвести біду від сім’ї. І такою доброю феєю для братів Грімм на довгі роки стала сестра їхньої матері. Саме вона допомогла дати дітям освіту. У 1801-1807 роках з’явилися перші статті Якоба та Вільгельма Гріммів, а 1811 р. й перші книжки. Іноді вони підписувалися іменем одного з братів. Але якщо роботу неможливо було розділити, вони просто ставили під твором два слова «Брати Грімм». «Зібрано братами Грімм» — написали вони на найвідомішій своїй книжці «Дитячі й сімейні казки», перший том якої став подарунком до Різдва 1812 р. Все життя брати були нерозлучні. «Ми з тобою ніколи не розлучимося!», «Ми так звикли до нашої співдружності, що розлука для мене схожа на смерть». Це рядки

з листів Вільгельма та Якоба один одному. Тільки дружба допомогла їм пережити вигнання з Геттінгенського університету, яке сталося через те, що брати підтримували ідеї свободи та конституції. Праця допомогла вижити. Брати стали членами різних наукових товариств, національних академій. Вони підготували безліч важливих наукових робіт, які актуальні й донині. Брати були зовсім не схожими один на одного — серйозний, завжди задумливий Якоб і м’який, романтичний Вільгельм (у студентські роки їх називали «Старий» і «Малюк»). Їх розлучила смерть: хворобливий Вільгельм номер раніше. Та поховані вони разом на Берлінському цвинтарі. На скромних надгробках викарбувані лише їхні імена, без усяких титулів. А найкращою пам’яттю про них стало те, що вже кілька століть діти всього світу залюбки читають записані ними казки. «Пані Метелиця», «Горщик каші», «Заєць і їжак», «Бременські музиканти», «Дурний Ганс», «Золотий гусак», «Король Дроздоборід», «Снігуронька», «Попелюшка» — чудові, чарівні, прекрасні твори!

2. Робота в парі

Складання початку казки за схемою, уміщеною на першому форзаці підручника

— Чому казка називається «Бременські музиканти»?

— Чи справедливо вчинили з ослом, псом, котом і півнем їхні господарі? Поясніть свою думку.



3. Опрацювання казки братів Грімм «Бременські музиканти» (с. 33-35)

1) Гра «Бджілки». Самостійне мовчазне читання казки учнями.

— Чи сподобалася вам казка?

— Хто є її головними героями?

2) Словникова робота.

— Прочитайте тлумачення слів.



Хвицьне — вдарить однією або двома задніми ногами.

Довбня — великий дерев’яний молот або дерев’яна палиця з потовщеним кінцем.

Мара — примара, привид.

— Перевірте себе, чи зможете з першого разу правильно прочитати слова.

Ґвалт розбійницького

нікудишній посхоплювалися

підвіконня навтікача

найнебезпечніше уперіщить



Фізкультхвилинка

3) Читання казки учнями «ланцюжком».



Гра «Листочок»

Читає текст той учень, на парту якого впав листочок.

4) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

— Де вирішили переночувати друзі?

— Що побачив півень?

— Де опинилися друзі?

— Що осел побачив у будинку?

— Який план здійснили музики? Чому це їм вдалося?

— Чи вдалося розбійникам вигнати друзів із будинку?

— Де залишилися жити четверо музикантів?

5) Гра «Установи послідовність подій».

Почали радитись, як розбійників прогнати.

Добре наїлися музиканти і міцно поснули.

Вирішили музики переночувати у великому лісі.

Бременські музиканти дали відсіч розбійникові.

Півневі сподобалася рада.

Розбійники боялися і близько підійти до свого дому.

Розбійники вирішили прогнати непрошених гостей.

6) Гра «Що не так?» (текст — на дошці).

Постановивши так, вони в один голос завели свою музику: осел, ревів пес, гавкав кіт, нявчав півень, кукурікав.

— Чому утворилася нісенітниця?

— Як необхідно поставити коми, щоб речення було правильним?

7) Робота над прислів'ями.

— Яке прислів’я за змістом відповідає нашій казці? Чому?

• Дружба і братерство дорожчі за будь-яке багатство.

• Тепле словечко лежить недалечко.

• Сильний переможе десятьох, а кмітливий — усіх.

8) Розгадування кросворда.



1. Як називалося місто, до якого йшли музиканти? (Бремен)

2. Дійова особа, яка першою з’явилася у казці. (Осел)

3. Надвечір прийшли звірі у великий... (ліс).

4. Головний розбійник. (Отаман)

5. Доповніть прислів’я: «Вірний... — то найбільший скарб». (Друг)

6. Ударити однією або двома задніми ногами. Як сказати одним словом? (Хвицьнути)

7. Що допомогло звірам отримати перемогу над розбійниками? (Кмітливість)


VII. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого навчилися на уроці?

— Що вам найбільше сподобалося?

— Чого навчає казка?


VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати, переказувати казку.
Каталог: wp-content -> uploads -> 2015
2015 -> Зарубіжна література
2015 -> Тест №1 микола вороний. Олександр олесь. Павло тичина. Максим рильський. Богдан ігор антонич. Володимир сосюра
2015 -> Озповідає про своє життя Рим 1996 Генеральний Дім Дочок Милосердя Каносіянок Via Stazione Ottavia, 70 00135 Roma Назва оригіналу
2015 -> Ю. О. Матвієнко, С. В. Матвієнко еміль крепелін. До 160-річчя з дня народження
2015 -> FHI-25.docx [александър абт биография фигурист]
2015 -> Навчальний посібник За загальною редакцією ректора Національної академії Служби безпеки України
2015 -> Програма всеукраїнської наукової конференції " історія степової україни XVII хх століття"


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Дружба — найдорожчий скарб. Якоб І Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено) Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти» iconМи приносимо користь світу, бо в цьому весь зміст
...
Дружба — найдорожчий скарб. Якоб І Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено) Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти» icon1785–1863 Якоб Людвиг Карл Грімм
Якоб Людвиг Карл Грімм (нім. Jacob Ludwig Karl Grimm; 4 січня 1785, Ханау — 20 вересня 1863, Берлін; брат Вільгельма) —німецький...
Дружба — найдорожчий скарб. Якоб І Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено) Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти» iconТест тренувальний за казкою братів Грімм "Пані Метелиця"
Вони можуть використовуватися вчителем як засіб контролю під час проведення першого етапу уроку – актуалізації опорних знань. Контрольні...
Дружба — найдорожчий скарб. Якоб І Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено) Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти» iconГанс Крістіан Андерсен. Гидке каченя (Скорочено) Мета: продовжити ознайомлення учнів із життєвим І творчим шляхом Ганса Крістіана Андерсена; ознайомити з його казкою «Гидке каченя»
Андерсена; ознайомити з його казкою «Гидке каченя»; вчити складати план твору; удосконалювати навички правильного І виразного читання;...
Дружба — найдорожчий скарб. Якоб І Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено) Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти» iconГра «Закінчіть речення» Королівна зустріла в комірчині бабусю, яка …
Шарля Перро. Якоб відшукував казки, в той час як Вільгельм надавав. В останні роки брати працювали над словником німецької мови....
Дружба — найдорожчий скарб. Якоб І Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено) Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти» iconГерої казок братів грімм як прецедентні феномени
У статті подано визначення поняття прецедентного феномену, наведені основні лінгвістичні характеристики цього терміну, проаналізовані...
Дружба — найдорожчий скарб. Якоб І Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено) Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти» iconУкраїни для дітей Серія «Дитячі письменники України». Вип. Серію засновано 2009 р. Борис Комар: «Найдорожчий маєте скарб добру душу» Біобібліографічний нарис Київ 2013
Борис Комар: «Найдорожчий маєте скарб — добру душу» : біобібліогр нарис / Нац б-ка України для дітей; авт уклад. Н. В. Загайна, О....
Дружба — найдорожчий скарб. Якоб І Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено) Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти» iconПрофтехосвіти у луганській області
Тема. Види І напрями сучасної популярної музики: джаз, блюз, хіп-хоп, рок- І поп-музика. Видатні музиканти І співаки
Дружба — найдорожчий скарб. Якоб І Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено) Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти» iconНімецька дорога казок. Маршрут пані Метелиці. Frau Holle Route
Мета: поглибити знання про німецькі народні казки І їх збирачів Якоба І вільгельма Грімм; розвивати інтерес до німецького фольклору...
Дружба — найдорожчий скарб. Якоб І Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено) Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти» iconДорогий скарб нашого народу
Мета І завдання: ознайомити учнів із змістом оповідань, розміщених у збірці «Намисто», розвивати естетичні та художні смаки учнів,...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка