Духовно – моральне виховання



Дата конвертації09.05.2018
Розмір445 b.



Духовно – моральне виховання

  • Духовно – моральне виховання

  • на уроках літератури



Духовне життя дитини повноцінне лише тоді,

  • Духовне життя дитини повноцінне лише тоді,

  • коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості.

  • В.О.Сухомлинський

  • Гра дитини – це не просто спогади про пережите,

  • а творче переосмислення пережитих вражень,

  • із яких вона складає й будує нову дійсність,

  • що відповідає вимогам і захопленням самої дитини.

  • Л.Виготський



Книги роблять нас нащадками духовного життя минулих століть.

  • Книги роблять нас нащадками духовного життя минулих століть.

  • У.Ченнінг

  • Чтение – вот лучшее учение.

  • А.С.Пушкин

  • Читайте детям не нотации, а книги.

  • Г.Остер



Мета:

  • Мета:

  • формувати в учнів бажання читати, допитливості, образного мислення, здатності глибоко сприймати і розуміти художній твір, відчувати радощі і прикрощі, що їх переживають літературні герої, вміння емоційно відгукнутися на прочитане.

  •  

  • Чого учнів треба навчити:

  • поважати всіх людей навколо себе,

  • постійно вчитися і прагнути саморозвитку,

  • виховувати гуманізм у ставленні до людей, розумне ставлення до природи,

  • розвивати творчі здібності.



Що учні повинні запам’ятати:

  • Що учні повинні запам’ятати:

  • біографічні дані письменників,

  • основні літературні терміни.

  • Над чим варто замислитись:

  • Духовність – життя з Богом, життя з Христом, життя за правилами суспільства.

  • Моральність – правила поведінки людини в суспільстві.

  • Духовно – моральне виховання – створення людини, орієнтованої на добро.



Завдання:

  • Завдання:

  • - учень повинен усвідомити, що він – не об’єкт, а насамперед творець свого власного «Я»;

  • - виховувати цілісну, активну діяльну особистість;

  • -пам’ятати про те, що учень - не пасивна фігура педагогічного процесу;

  • - дати навички мислити, стимулювати розвиток пізнавальних сил,роботу думки, постійну потребу вчитися, самостійно здобувати знання, спостерігати, досліджувати.



Методи роботи:

  • Методи роботи:

  • Словесні (розповідь,лекція,бесіда)

  • Практичні (робота з підручником, усні та письмові завдання)

  • Наочні (ілюстрації, демонстрації)

  • - гра «Детектив»

  • - бінарні уроки

  • - уроки – портрети

  • - інтегровані уроки

  • - інсценізація

  • - конкурси

  • - подорож

  • - екскурсії



«Спочатку було Слово»

  • «Спочатку було Слово»

  • Із Біблії

  •  

  • Живе слово вчителя було і буде одним з основних методів вивчення літератури.

  •  



Приклади

  • Приклади

  • 5 клас

  • Брати Грімм. Казка «Пані Метелиця». Уславлення любові до праці та інших людських чеснот у казці.

  • Проблемне запитання:

  • -Що це за смола, на вашу думку, яку вдовина дочка за все життя відмити не змогла?



6 клас

  • 6 клас

  • Джек Лондон «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації. Анонімність головного героя оповідання та її зв'язок з ідеєю твору.

  • Робота в парах:

  • 1.Завдання:

  • Дайте одне одному відповідь на питання. Поясніть сусідові свої думки:

  • Як ви розцінюєте вчинок Білла?

  • 2.Робота в групах.

  • Літературні «аналітики»

  • Літературні «теоретики»

  • Художники – пейзажисти

  • 3.Аутотренінг

  • Я шестикласник.

  • Я люблю читати.

  • У мене завжди все виходить.

  • Мені подобається вчитися.

  • Я творча особистість.



8 клас

  • 8 клас

  • Данте Аліг’єрі «Божественна комедія»

  • Гра «Трійця» (учні групуються таким чином, щоб у кожній новоутвореній групі було по одному учаснику із 1, 2, 3 групи)

  • Завдання: поділитися враженнями від прочитаної частини.

  • Гра «Стільчик»: перед класом ставиться стільчик. За бажанням, сівши на нього, враженнями товариша по групі ділиться інший учасник : учень з першої групи розповідає те, про що говорив учень з третьої групи і т.д.



9 клас

  • 9 клас

  • Гамлет – вічний образ світової літератури.

  • Проблемні запитання:

  • Чи стикалися ви у своєму житті з якимись із проблем шекспірівського Гамлета?Чи викликає образ Гамлета відгук у вашій душі?

  • 10 клас

  • Бальзак «Гобсек»

  • Проблема уявних і справжніх життєвих цінностей.

  • Оскар Уайльд «Портрет Доріана Грея»

  • Гронування

  • Учні заповнюють схему «Щаслива людина»

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  

  •   

  •  



11 клас

  • 11 клас

  • Ф. Кафка «Перевтілення»

  • - експрес – опитування

  • - зробити колаж (продемонструвати своє індивідуальне сприйняття твору, побудувати асоціативні ряди, викликані читанням, підібрати колір).



Форми роботи

  • Форми роботи

  • Пасивна

  • Активна

  • Інтерактивна

      • Групове навчання
      • Індивідуальна робота
      • Колективна діяльність класу (проблемно – практичні дискусії)
      • Дослідницька діяльність
  •  



10 клас

  • 10 клас

  • Урок – дискусія.

  • Проблема особистої відповідальності людини за все, що відбувається у світі, в романі Ф.М.Достоєвського «Злочин і кара».

  • Мета: узагальнити розмаїття проблем у творі, зробивши наголос на провідній, зазначеній у темі уроку, що є однією з актуальних проблем молоді в наші дні; формувати кругозір учнів; сприяти формуванню найкращих людських якостей.

  • Обладнання: портрет письменника, текст роману, портрети героїв.

















Композиційна пропорція складає 1:6; це підтверджує авторську ідею: за християнською доктриною і законами справедливості злочин повинен бути покараний.

  • Композиційна пропорція складає 1:6; це підтверджує авторську ідею: за християнською доктриною і законами справедливості злочин повинен бути покараний.

  • «Достоєвський довіряв уважному і вдумливому читачеві і тому багато не договорював, розраховуючи на духовне прилучення читача до свого світу», - писав академік Д.Лихачов.



«Я не хочу і не можу вірити, щоб зло було нормальним станом людей»

  • «Я не хочу і не можу вірити, щоб зло було нормальним станом людей»

  • «Добро залишиться завжди, тому що воно є потребою особистості»

  • «Кожна людина несе особисту відповідальність за зло, що панує у світі»







Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Духовно – моральне виховання iconМетодичні рекомендації з питань виховної роботи  Мета І завдання процесу виховання
Метою виховного процесу в школі є виховання І розвиток вільної, духовно багатої, життєлюбної, талановитої особистості, що володіє...
Духовно – моральне виховання iconПрограма вогники пізнання Шляхом розвитку пізнавай моральне та естетичне вчення, відчуй себе громадянином, самовдосконалюйся
«Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», Національною програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх...
Духовно – моральне виховання iconНауково-методичний центр
С. М. Кравченко, Л. Й. Мельник. Майбутнє починається сьогодні. Виховання духовно-моральної особистості на засадах гуманної педагогіки....
Духовно – моральне виховання iconСімейне виховання: стилі батьківської поведінки та типи неправильного виховання Підготувала
Сімейне виховання одна з форм виховання дітей, що поєднує цілеспрямовані педагогічні дії батьків з повсякденним впливом сімейного...
Духовно – моральне виховання iconПлан-конспект уроку Предмет зарубіжна література. Клас 6 (за програмою 12-річної школи. Розділ «Людина І світ».) Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної
Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної відповідальності за вчинок в казці-притчі А. де Сент- екзюпері...
Духовно – моральне виховання iconСекрети виховання дітей діти вчаться на прикладі своїх батьків
Головний секрет виховання дітей простий – виховання дітей починається з виховання батьків
Духовно – моральне виховання iconІм. М. Драгоманова. Учитель вищої категорії. Педагогічний стаж – 22 роки. Моє педагогічне кредо
«Наше моральне обличчя»; проект «Учень року»; усні журнали; святкові концерти; бесіди, дискусії на морально-етичні теми та інші
Духовно – моральне виховання iconПродуктивні технології як умова всебічного й гармонійного розвитку духовно багатої, національно свідомої, творчої особистості
Продуктивні технології як умова всебічного й гармонійного розвитку духовно багатої, національно свідомої, творчої особистості (упровадження...
Духовно – моральне виховання iconДуховно-моральні аспекти вивчення творчості с. Чернілевського в школі



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка