Галузь знань 01 Освіта» Спеціальність 013 «Початкова освіта» Бакалавр початкової освіти



Скачати 130,53 Kb.
Дата конвертації24.09.2017
Розмір130,53 Kb.

Галузь знань 01 Освіта»

Спеціальність 013 «Початкова освіта»

Бакалавр початкової освіти

Денна форма навчання
ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА З МЕТОДИКОЮ НАВЧАННЯ Теми і плани лекцій




Дата

Тема

Прим.

І семестр

1




Дит. літ. як навч. дисципліна у системі підготовки вчителя поч. школи і як складова поч. освіти у загальноосв. школі.




2




Українська дитяча література. Дитячий фольклор. Давня українська література для дітей.




3




Нова українська література для дітей.



4






5




Новітня українська література для дітей (І половина ХХ ст.).



6






7




Новітня українська література для дітей (ІІ половина ХХ ст.).




8




Деякі проблеми сучасної української літератури для дітей.







ІІ семестр

9

1




Перекладна дитяча книга ХVІІІ ст.




10

2







11

3




Перекладна дитяча книга І половини ХІХ ст.




12

4







13

5




Перекладна дитяча книга ІІ половини ХІХ ст.




14

6







15

7







16

8




Перекладна дитяча книга кінця ХІХ –

початку ХХ ст.






17

9







18

10




Світова література для дітей періоду міжвоєння (1910-1940 рр.).




19

11



Світова література для дітей ІІ половини ХХ – початку ХХІ ст.







20

12







21

13







22

14







23

15







24

16







ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА З МЕТОДИКОЮ НАВЧАННЯ 17/18 н.р.



Предмет

Напрям, курс, контроль

Кількість годин

Прим.




лекції

пр.

с.р.




Дитяча література

6.010101

Початкова освіта,

І (д),

залік, іспит

1-ий сем.

16

16







2-ий

сем.

32

32








Самостійна робота (………… год.):

Тема: Актуальні проблеми дитячого читання.

Завдання: Опрацювати часописи «Дивослово», «Всесвітня література в сучасній школі» (2008 – 2015 рр.): зробити конспекти статей за планом – автор, назва статті, випуск, рік, сторінки – проблеми, які аналізує автор. Після конспекту статті кульковою ручкою зеленого кольору додати власний коментар прочитаного. Мінімальна кількість статей – 10. Оцінка – 11 балів. Термін виконання – 01.12.2017 р.
Бали (макс. 100):

Поточна успішність

  • Практичні заняття: 24 заняття × 2 бали = 48 балів (16+32)

  • Модульні контрольні роботи: 2 роботи × 5 балів = 10 балів

  • Декламування віршів напам’ять: 6 віршів × 1 бал = 6 балів

  • Самостійна робота = 11 балів

Сума ділиться на /2

Іспит


Письмова відповідь:

  1. з історії укр. літ. – 5 питань; 2) з історії світ. літ. – 5 питань; 3) аналіз твору укр. літ. – 15 творів з практ. занять; 4) аналіз твору світ. літ. – 15 творів з практ. занять; 5) проблемне питання (з опрацьованих джерел). 15 варіантів для групи.



Для вивчення напамять і виразного декламування:

  • Євген Гребінка “Школяр Денис”;

  • Тарас Шевченко “Дивлюся, аж світає...”, “Тече вода з-під явора...”, “Садок вишневий коло хати...”, “Мені однаково, чи буду...”, “Сестрі”;

  • Леонід Глібов. Загадки та відгадки.

  • Павло Грабовський “Зійшли сніги, шумить вода...”

  • Леся Українка “Вишеньки”

  • Володимир Cамійленко “Школяр і різки”

  • Олександр Олесь “Ялинка”

  • Уляна Кравченко “Щаслив, хто рідну матір має...”

  • Павло Тичина “Гаї шумлять”

  • Максим Рильський “Щодня в подвіря наше заліта...”, “Шпаки”, “Мова”

  • Наталя Забіла “Корінці та вершечки”

  • Валентин Бичко “Ти думаєш, деревам не болить?”, “Два півники”, “Дві сороки”.

  • Дмитро Білоус “Пригода в саду”, “Це ж як вірші”

  • Василь Симоненко “Виростеш ти, сину”, “Лебеді материнства”, одна з байок.

  • Дмитро Павличко “Де найкраще місце на землі”, “Птиця”

  • Ліна Костенко “Білочка восени”, “Перекинуті шпаківні”

  • Іван Драч “В товаристві джмеля”, “Болять майбутнім, школо, твої груди...”


ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ 17/18 н.р.
І семестр (16 год., 8 пр., залік)


ФПШ-11



ФПШ-12


Заняття 1. Український фольклор для дітей

1) Визначення теоретичних понять: фольклор та його жанри (пісня, прислівя, приказка, загадка, казка, анекдот, скоромовка, легенда, переказ, притча, літопис, лірика, байка). 2) Жанровий аналіз фольклорних творів (за хрестоматією. – К.,1992. – С.6-34).

2)Теоретичні поняття: автор, тема, ідея, проблема, проблематика твору, композиція, елементи композиції, сюжет, фабула, персонаж, герой…


ФПШ-11


ФПШ-12


Заняття 2. Література Київської Русі

1) Виразне читання, інсценізація, методичне опрацювання української народної казки (на вибір).

2) Оглядовий аналіз творів української літератури ХІ-ХVІІІ ст., які увійшли до дитячого читання (“Повість Минулих літ”, Лазар Баранович “Про сонце”, “Усім весна бува красна”, “Один багатий, на другому лати”, Климентій Зиновій “Про зайців”, “Про женців”, Самійло Величко “Літопис” (уривок), Григорій Сковорода “Гей, поля, поля зелені”, “Годинникові колеса”, “Дві курки”).


ФПШ-11


ФПШ-12



Заняття 3. Нова українська література для дітей (ХІХ – початок ХХ ст.).

1) Орієнтуючись на схему лекційного матеріалу, використати додаткову літературу і опрацювати творчі біографії письменників, чиї твори презентують нову українську літературу для дітей (ХІХ – початок ХХ ст.).

2) Прочитати, зробити жанрово-композиційний аналіз трьох прозових творів (на вибір), вміти переказувати. 2) Підготуватися до виразного (в т.ч. рольового) читання із коментуванням таких творів: Марко Вовчок “Два сини”; Іван Франко. Казки із збірки “Коли ще звірі говорили”; Борис Грінченко “Украла”, “Олеся”; Олена Пчілка “Журавель та Чапля”, “Збентежена вечеря”; Михайло Коцюбинський “Ялинка”; Леся Українка “Казка про Оха-чудотворця”, “Біда навчить”; Володимир Винниченко “Федько-халамидник”, “Бабусин подарунок”.


ФПШ-11


ФПШ-12


Заняття 4. Новітня українська література для дітей (І половина ХХ ст.)

1)Користуючись лекційним матеріалом і запропонованою додатковою літературою, опрацювати творчі біографії письменників І половини ХХ століття. Проаналізувати їх внесок у розвиток дитячої літератури.

2) Прочитати, зробити жанрово-композиційний аналіз, відпрацювати навики усного переказу таких творів: Степан Васильченко “Свекор”; Остап Вишня “Перший диктант”; Олесь Донченко “Скрипка”; Оксана Іваненко “Вербова гілка”.


ФПШ-11


ФПШ-12


Заняття 5. Новітня українська література для дітей (І половина ХХ ст.)

1)Користуючись лекційним матеріалом і запропонованою додатковою літературою, опрацювати творчі біографії письменників І половини ХХ століття. Проаналізувати їх внесок у розвиток дитячої літератури.

2)Підготуватися до виразного читання із літературно-методичним коментуванням таких творів: Степан Васильченко “Крилаті слова”; Павло Тичина “Дударик”; Максим Рильський “Хлопчик”»; Наталя Забіла “Троянові діти”; Микола Трублаїні “Пустуни на пароплаві”.



ФПШ-11


ФПШ-12



Заняття 6. Новітня українська література для дітей (ІІ половина ХХ ст.)

1) За матеріалом лекцій та додатковою літературою опрацювати творчі біографії письменників ІІ половини ХХ століття.

2) Прочитати, зробити жанрово-композиційний аналіз, відпрацювати навики усного переказу творів: Михайло Стельмах “Гуси-лебеді летять...” або “Щедрий вечір”; Всеволод Нестайко “Тореадори з Васюківки”; Віктор Близнець “Страх”. 2) Підготуватися до виразного читання із літературно-методичним коментуванням таких творів: Василь Сухомлинський. Оповідання. Казки; Василь Симоненко. Казки. Байки. Микола Вінграновський “Літньої ночі”


ФПШ-11



ФПШ-12


Заняття 7. Сучасна українська дитяча література. Література діаспори для дітей.

Література рідного краю для дітей (творчість Андрія Чайковського, Ігора Калинця, Івана Филипчака, Дмитра Бандрівського, Юрія Шкрумеляка, Ніни Бічуї). 2) Письменники української діаспори для дітей (творчість Віри Вовк, Лесі Храпливої, Антона Лотоцького, Ірини Дибко).




ФПШ-11


ФПШ-12


Заняття 8. ДУЖЕ сучасна українська дитяча література. Підсумок. Модуль 1.

1) Твори для дітей і про дітей початку ІІІ тисячоліття: українська дитяча література 2000-2015 рр.

2) Періодика для дітей.

3) Підручники для читання у початковій школі.

4) Довідкова література для дітей.

(принести зразки, проаналізувати журнали, книги, довідкову літературу для дітей, поділитися власним досвідом читання)



ІІ семестр (32 год., 16 пр., іспит)
Заняття 1. Світова дитяча література. Перекладна дитяча книга ХVІІІ ст.

1) Орієнтуючись на лекційний матеріал, використовуючи додаткову літературу, опрацювати творчі біографії письменників, які презентують перекладну дитячу книгу ХVІІІ ст.

2) Пояснити, в чому полягають особливості сприйняття світової літератури ХVІІІ ст., які форми адаптації художнього матеріалу найбільш придатні у практичному вимірі.

3) Виразне читання (в т.ч. рольове) фрагментів творів.

4) Інсценізація казок Шарля Перро (робота в групах).
Заняття 2. Перекладна дитяча книга І половини ХІХ ст.

1) Проаналізувати проблему “Світова дитяча література І половини ХІХ ст. для дітей” (тенденції, особливості, персоналії).

2) Жанрово-композиційний аналіз таких творів: Натаніель Готорн “Мідас і Золотий Дотик”; “Чарівна лампа Алладіна”; “Синдбад-мореплавець”; Рудольф Еріх Распе “Пригоди барона Мюнхгаузена”; Ернест Гофман “Лускунчик”, “Крихітка Цахес”;
Заняття 3. Перекладна дитяча книга І половини ХІХ ст.

1) Жанрово-композиційний аналіз таких творів: Вільгельм Гауф “Холодне серце”; Ганс Крістіан Андерсен “Снігова королева”; Вальтер Скотт “Айвенго”; Едгар По. Новела (за вибором)

2)Виразне читання із літературно-методичним коментуванням та елементами інсценування таких творів: “Тисяча і одна ніч” (окремі казки); Брати Грімм. Казки; Вільгельм Гауф “Маленький Мук”; Ганс Крістіан Андерсен. Казки (за вибором).
Заняття 4. Перекладна дитяча книга ІІ половини ХІХ ст.

1) Проаналізувати розвиток дитячої літератури в ІІ половині ХІХ ст.

2) Видатні представники світової дитячої літератури та їхні твори.

3) Проблематика, художні особливості, образи окремих творів для дитячого читання.

4) Аспекти адаптації художнього матеріалу.

1) Зробити цілісний аналіз одного із збірників казок.

2) Виразне читання із коментуванням творів: Чарлз Діккенс “Різдвяна пісня в прозі”; Віктор Гюго “Козетта”; Жуль Верн. Один із романів.
Заняття 5. Світова дитяча література І половини ХХ ст.

1) Специфіка становлення та розвитку дитячої книги кінця ХІХ – поч. ХХ століття.

2) Життєвий шлях і творчість письменників кінця ХІХ – поч. ХХ століття .

3) Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів: Герберт Веллс “Чарівна крамниця”; Карло Колоді “Пригоди Піноккіо”;


Заняття 6. Світова дитяча література І половини ХХ ст.

1) Життєвий шлях і творчість письменників кінця ХІХ – поч. ХХ століття.

3) Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів: Сельма Лагерлеф “Чарівна подорож Нільса Гольгерсона з дикими гусьми”; Льюїс Керрол “Аліса в країні чудес”, “Аліса в Задзеркаллі”;
Заняття 7. Світова дитяча література І половини ХХ ст.

1) Життєвий шлях і творчість письменників кінця ХІХ – поч. ХХ століття.

3) Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів:

Оскар Вайльд “Зоряний хлопчик”; Ернест Сетон-Томпсон “Лобо”; Корній Чуковський “Лікар Айболить”; Анатолій Волков “Чарівник Смарагдового міста”; Джоель Харріс. Казки про Братика Кролика і Братика Лиса;




Заняття 8. Світова дитяча література І половини ХХ ст.

1) Життєвий шлях і творчість письменників кінця ХІХ – поч. ХХ століття.

3) Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів:

Джеймс Кервуд “Казан”; Еріх Кестнер “Еміль і детективи”.

3) Читання, переказування та інсценування казок: “Троє поросят”, “Троє ведмедів”.
Заняття 9. Світова дитяча література ІІ половини ХХ ст.

1) За матеріалом лекції та запропонованою додатковою літературою опрацювати творчі біографії письменників ІІ половини ХХ ст.

2) Зробити жанрово-композиційний і методичний аналіз таких творів: Джанні Родарі “Планета Новорічних ялинок”; Антуан де Сент-Екзюпері “Маленький принц”;
Заняття 10. Світова дитяча література ІІ половини ХХ ст.

1) За матеріалом лекції та запропонованою додатковою літературою опрацювати творчі біографії письменників ІІ половини ХХ ст.

2) Зробити жанрово-композиційний і методичний аналіз таких творів: Алан Александр Мілн “Вінні-Пух і всі-всі-всі”; Астрід Ліндгрен “Малюк і Карлсон”;
Заняття 11. Світова дитяча література ІІ половини ХХ ст.

1) За матеріалом лекції та запропонованою додатковою літературою опрацювати творчі біографії письменників ІІ половини ХХ ст.

2) Зробити жанрово-композиційний і методичний аналіз таких творів:

Памела Ліндон Треверс “Мері Поппінс”; Юстейн Гордер “Світ Софії”.

3)Виразне читання, переказування із коментуванням таких творів: Карел Чапек “Казки”;

Юстейн Гордер “У дзеркалі, у загадці”.


Заняття 12. Сучасна світова дитяча література.

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Джоан К. Роллінг. Серія книг про Гаррі Поттера. Проблеми інтерпретації, сприйняття і критики. Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»; Туве Янсон «Комета прилітає», «Капелюх чарівника», «Зима-чарівниця»;



Заняття 13. Сучасна світова дитяча література.

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»; Астрід Анна Емілія Ліндґрен «Брати Лев’яче серце», «Міо, мій Міо»;



Заняття 14. Сучасна світова дитяча література.

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»; Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон»;



Заняття 15. Сучасна світова дитяча література.

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.

2) Цілісний аналіз літературних творів:

Марина Аромштам «Коли відпочивають янголи»; Ерік Вольф Сігел «Історія одного кохання»;



Заняття 16. Сучасна світова дитяча література. Підсумок. Модуль 2.

1) Творчі біографії письменників сучасної світової дитячої літератури.



2) Цілісний аналіз літературних творів:

Анна Гавальда «З5 кіло надії».
Каталог: wp-content -> uploads -> 2017
2017 -> Українська музична література
2017 -> Українська музична література
2017 -> Програма вступних випробувань з англійської мови для навчання за освітньо-кваліфікаційною програмою
2017 -> Конспект лекцій з дисципліни „Історія театру України для студентів 3 курсу спеціальності 02020101 «Театральне мистецтво» спеціальності «Актор драматичного театру»
2017 -> Галузь знань 101 Педагогічна освіта Спеціальність 010101 Дошкільна освіта І семестр – 32 год. (іспит) дитяча література з методикою навчання теми І плани лекцій (середа, пара
2017 -> Програма фахового вступного випробування для вступників на навчання за окр
2017 -> №1 Ф. Стендаль (1783-1842). “ Червоне і чорне ”


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Галузь знань 01 Освіта» Спеціальність 013 «Початкова освіта» Бакалавр початкової освіти iconГалузь знань 101 Педагогічна освіта / Спеціальність 010102 Початкова освіта І семестр – 16 год. (залік) – практичних занять / ІІ семестр – 32 год. (іспит) – 16 практичних занять дитяча література з методикою навчання теми І плани лекцій
Дит літ як навч дисципліна у системі підготовки вчителя поч школи І як складова поч освіти у загальноосв школі
Галузь знань 01 Освіта» Спеціальність 013 «Початкова освіта» Бакалавр початкової освіти iconEuropean credit transfer system ects інформаційний пакет галузь знань: 01 Освіта Спеціальність: 014 Середня освіта Спеціалізація: Українська мова І література

Галузь знань 01 Освіта» Спеціальність 013 «Початкова освіта» Бакалавр початкової освіти iconДитяча література Галузь знань 01 Освіта Спеціальність 012 «Дошкільна освіта»
...
Галузь знань 01 Освіта» Спеціальність 013 «Початкова освіта» Бакалавр початкової освіти iconГалузь знань 101 Педагогічна освіта Спеціальність 010101 Дошкільна освіта І семестр – 32 год. (іспит) дитяча література з методикою навчання теми І плани лекцій (середа, пара
Дит літ як навч дисципліна у системі підготовки вчителя поч школи І як складова поч освіти у загальноосв школі
Галузь знань 01 Освіта» Спеціальність 013 «Початкова освіта» Бакалавр початкової освіти iconУкраїнська література Практичні роботи спеціальність 01010201 «Початкова освіта»
Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків І дітей
Галузь знань 01 Освіта» Спеціальність 013 «Початкова освіта» Бакалавр початкової освіти iconОсвіти в Німеччині регулюється державою на федеральному рівні. Однак загалом освіта в Німеччині передбачає чотири рівні: початкова, двоступенева середня та вища освіта
Система освіти в Німеччині регулюється державою на федеральному рівні. Однак загалом освіта в Німеччині передбачає чотири рівні:...
Галузь знань 01 Освіта» Спеціальність 013 «Початкова освіта» Бакалавр початкової освіти iconУкраїнська література Самостійні роботи Спеціальність: 01010201 «Початкова освіта»
Як ви думаєте, чому Галя, «розбишацька дочка», виросла чесною, прагнула позбутися такого життя?
Галузь знань 01 Освіта» Спеціальність 013 «Початкова освіта» Бакалавр початкової освіти iconЗавдання для самостійної роботи із світової літератури спеціальність 01010201 «Початкова освіта»
Порівняти жіночі образи роману Матильди де Ламоль та пані де Реналь відповідно до плану
Галузь знань 01 Освіта» Спеціальність 013 «Початкова освіта» Бакалавр початкової освіти iconПрограма іспиту з дисципліни «Диференціальна психологія» Галузь знань: 0101 «Педагогічна освіта»

Галузь знань 01 Освіта» Спеціальність 013 «Початкова освіта» Бакалавр початкової освіти iconПрограма фахових випробувань освітній рівень «Магістр» Галузь знань 01 Освіта / Педагогіка
Мета фахового випробування – визначити глибину знань із загальнопедагогічних дисциплін та фахових методик, професійні уміння та навички...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка