Гринь Н. В., вчитель математики



Скачати 75.81 Kb.
Дата конвертації16.03.2018
Розмір75.81 Kb.

Гринь Н.В., вчитель математики,

Березоволуцька ЗОШ І-ІІІ ст.



Математика 5 клас

Тема уроку. Розвязування вправ на всі дії з натуральними числами.

Мета уроку:

закріпити вміння учнів виконувати дії над натуральними числами;

розвивати навички усної лічби, обчислювальні навички, логічне мислення, самостійність; виховувати активність, увагу та шанобливе ставлення до славетного земляка.

Обладнання: комп’ютерна презентація, картки, малюнки, дошка.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Клас ділиться на дві команди. Кожна команда обирає капітана.

ІІ. Конкурси



Вчитель: Дорогі діти!

Весь цей час ми не гуляли,

А сумлінно працювали,

Числа натуральні вчили,

Дії з ними повторили.

Вчили те, що треба знати,

Щоб рівняння розв’язати.

Мали вдачі не ледачі,

Щоб розв’язувать задачі.

А сьогодні є нагода,

Перевірити знання.

І які ж то результати

Дало наше навчання.
А чого ж бо є нагода?

Трапилась така пригода:

У маленькім місті Гадяч

Народився чародій.

Він ні дня не міг прожити

Без математичних дій.

Отакий - то наш земляк.

Тепер знає його всяк.

Науковець він відомий,

Лев Тумаркін загадковий.

В біографії його

Білих плям багато,

Тому юним науковцям

Буде що вивчати.

Слайд 1. Слайд 2.

Щоб відгадати , в якому народився році наш славетний земляк , розв’яжемо такий ланцюжок:

Гра «Ланцюжок»

Д
+26



:2
ля кожної команди записано ланцюжок обчислень. Перемагає та команда, учні якої найшвидше усно знайдуть число, яке стоїть в кінці ланцюжка обчислень.

1


_______рік

24

·40

+904
)

2


рік

100

:2

+35

-15

+1834
)

Слайд 3. Слайд 4.



Знайдіть «ключове слово»

Потрібно усно розв’язати приклади, які пропонує вчитель. Учні по черзі виходять до дошки і записують до схеми словами число-відповідь. У виділеному стовпчику з’явиться «ключове слово».



Приклади

  1. 1113-1110 (три)

  2. 2013·0 (нуль)

  3. 9+8 (сімнадцять)

  4. 4·5 (двадцять)

  5. 26:2 (тринадцять)



(трикутник)



  1. 880:110 (вісім)

  2. 1111:1111 (один)








р

и















у

л

ь







3с

і

м

н

а

д

ц

я

т

ь







4д

в

а

д

ц

я

т

ь







5т

р

и

н

а

д

ц

я

т

ь







6 т

р

и

к

у

т

н

и

к










7в

і

с

і

м









8о

д

и

н




Слайд 5.

Знайти зайве слово

Учням кожної команди дається 5 слів. Із них 4 об’єднані загальною ознакою. Знайти зайве п’яте слово.



  1. Тумаркін, професор, Гадяч, біологія, математика.

  2. Москва, декан, Лев, хімія, викладач.

«Мозкова атака»

Ця гра допомагає пошуку оптимального розв’язку поставленої проблеми. Виходять по одному учню з кожної команди. Учитель ставить запитання. Учні повертаються в свої команди, вислуховують думки кожного члена команди, вибирають натуральний розв’язок, повертаються за ігровий стіл і відповідають.

Слайд 6 .Запитання


  1. Якщо о 12 годині ночі Лев Абрамович вийшов на подвір'я в м. Гадяч і побачив , що йде дощ, чи можна сподіватись, що через 72 години буде сонячна погода?

(Відповідь: не можна, оскільки через 72 години (через 3 доби) буде знову 12 годин ночі, а сонце вночі не світить).

  1. Дайте відповідь на запитання: скільки в кімнаті кішок, якщо в кожному з чотирьох кутів кімнати сидить по одній кішці, а напроти кожної кішки сидить по три кішки і на хвості у кожної кішки сидить по кішці?

(Відповідь: 4 кішки).

Слайд 7.Естафета

Для кожної команди підготовлено по одній картці. На картках записано приклади. Учні по черзі розв’язують по одному прикладу. Перемагають учні тієї команди, які швидко і правильно розв’язали усі приклади.

Приклади

Якщо виконаєте завдання №1 , то дізнаєтесь , в якому році Тумаркін Л.А. закінчив аспірантуру при Московському університеті



  1. 1920+633:633+8= 1) 1926+451:451+2

Якщо виконаєте завдання №2 , то дізнаєтесь , в якому році Тумаркін Л.А. здобув звання професора

  1. 1927-28+64:2+1 2) 1926-27+64:2+1

Якщо виконаєте завдання №3 , то дізнаєтесь , в якому році Тумаркін Л.А. довів теорему (відому нині як теорема Тумаркіна)

  1. 39:3+1915= 3) 87:(62-59)+1899=

Гра «Ромашка». Конкурс капітанів

До кожного з чисел, записаних на пелюстках, додати число, записане в центральному крузі. Від кожного з чисел, записаних на пелюстках, відняти число, записане на листку. Вчитель послідовно показує на пелюстки, капітани обчислюють усно . Перемагає той капітан, який дає більше правильних відповідей.




43

63

78

91

43

877

59

26

8


Слайд 8. «Сходинки»

На дошці плакат з малюнком. З кожної команди викликається до дошки один учень. Учні розв’язують приклади на сходинках, відповіді записують на малюнку поруч. Перемагає той, хто перший виконає правильно всі приклади і запише прізвище та ім’я нашого славетного земляка на верхній сходинці.



777:77 999:99

345+55 235+65

125·3 145·5

169:13 125:25

64:8 81:9

Гадяччину буде вічно

Прославлять його ім'я,

Працюватиме щорічно

Математиків сім'я,

Щоб наповнити скарбницю

Наукових відкриттів,

Покорити , щоб столицю

Так як він зробить зумів.

ІІІ. Підсумок уроку

Учитель робить висновки, звертає увагу учнів на ті моменти, де вони помилялися. За перемогу в кожному конкурсі команда одержувала бали. Підраховується загальна кількість балів, оголошується команда-переможниця. Виставляються оцінки.





Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Гринь Н. В., вчитель математики iconМетодичний кабінет відділу освіти Мурованокуриловецької райдержадміністрації Освіта Мурованокуриловеччини
Серветник Василь Григорович керівник районного методичного об'єднання вчителів математики, вчитель математики середньої загальноосвітньої...
Гринь Н. В., вчитель математики iconВидатні математики
Підготувала: вчитель математики Новодонецької зош І-ІІІ ступенів №16 Літовченко В. В
Гринь Н. В., вчитель математики iconІнформаційний дидактичний матеріал по підготовці до уроків математики Вершацька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Вчитель математики: Яковенко М. В
Кожний учитель прагне зацікавити учнів предметом, який він викладає, бо це є запорукою успішного навчання. Таке завдання, очевидно,...
Гринь Н. В., вчитель математики iconДля сайту міської координаційної ради вчителів математики «Творчий вчитель математики»
Використання засобів інформаційних технологій навчання під час розв’язання стереометричних задач обчислювального характеру
Гринь Н. В., вчитель математики iconМатематичний віночок
Жижченко Інна Яківна, вчитель математики Кислівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Куп’янської районної ради Харківської...
Гринь Н. В., вчитель математики iconТези науково-дослідницьких робіт членів нош «Думка» м. Дніпродзержинськ Упорядники: Галушко С. В
Галушко С. В., заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель математики вищої категорії, вчитель-методист
Гринь Н. В., вчитель математики iconУрок геометрії клас Вчитель: Левченко М. В. Урок математики кл Вчитель: Яценко Н. Б
України: національної свідомості, розвинутої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної...
Гринь Н. В., вчитель математики iconІнформація про видатних математиків, які народилися на Україні та внесли великий внесок у розвиток математики, як науки. Посібник стане в пригоді для вчителів, які прагнуть зробити свій урок цікавим та пізнавальним, а також для учнів
...
Гринь Н. В., вчитель математики iconШпак Валентина Михайлівна, вчитель математики Гришівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, ІІ категорія. Розробки урок
Рецензенти
Гринь Н. В., вчитель математики iconДревнє містечко берестечко
Залевська Г. П., вчитель математики зош І – ІІІ ступеня м. Берестечко Горохівського району Волинської області


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка