Гуриненко В. М., бібліотекар Леськівської зош І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області Парад української книги «Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує І гуде»



Скачати 90,48 Kb.
Дата конвертації18.08.2017
Розмір90,48 Kb.

Гуриненко В.М., бібліотекар

Леськівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Черкаської районної ради Черкаської області

Парад української книги

«Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує і гуде»

В.Симоненко



Бібліотекар. Доброго дня, шановні гості, присутні!

Я, Гуриненко Валентина Миколаївна, шкільний бібліотекар Леськівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

Для популяризації української книги, особливо патріотичної, у нашій шкільній бібліотеці ми проводимо паради, у яких беруть участь гуртківці, найактивніші читачі - «Книгомани».

Метою такого заходу є ознайомити читачів із фондом бібліотеки та новинками літератури, прилучати школярів до джерел національної історії та культури, пробуджувати національну самосвідомість, навчати любові та поваги до традицій українського народу, державної мови, сприяти вихованню гідних громадян та патріотів своєї Батьківщини.

Отже, запрошуємо на парад української книги під назвою «Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує і гуде».


Бібліотекар. Запрошую Васю Величка (Учні виходять по черзі після запрошення бібліотекаря).

1--й учень виходить із книгою в руках.

У руках я тримаю книгу «Подвиг козака Карпа та інші легенди».

У цій книзі розповідається про подвиги козаків. Козак – це мужній захисник Вітчизни, у якому втілюється прагнення до волі. Козак – це вільна людина, яка поважає старших, яка є патріотом своєї Батьківщини, співчуває покривдженим. Козацькі принципи життя – палка любов до Батьківщини, мужня боротьба за волю, любов до матері, любов до рідної домівки. У цій книзі розповідається про обереги козацького роду, подвиги козака Карпа, Кожум’яки, дуби козака Шепота, і плакучу вербу, є легенда про Дністер… Мені найбільше сподобалася легенда «Оберіг козацького роду» (Я хочу зачитати уривок із тексту). Було у батьків троє синів. Батьки пишалися ними. Напав на рідну землю ворог. Пішов старший син боронити край. Немає звісток від сина. Пішов середній боронити Вітчизну. Немає і від цього звісток. Один – єдиний син залишився у батька та матері. Відчуває ненька серцем, що і він скоро піде. І почала вишивати рушник, червоними і чорними нитками. Закінчила вишивати, молодший син підійшов до матері і говорить: «Брати боронили землю, моя черга прийшла. Не плачте, мамо! Я братів знайду, від них добру звістку принесу». Мати подала йому рушник як символ оберегу. Він ним обв’язався і його рушник рятував у боях. Під час боїв він знайшов своїх братів, яких також обгортав у мамин рушник. Відважно билися козаки, визволяючи свою рідну землю. Вільною стала Батьківщина. Повернулися хлопці додому, з материнським рушником, який завжди в пошані. Ця книга повчає нас любові до матері, поваги до народних традицій. Прочитайте цю книгу!

Бібліотекар. Запрошую Ріту Культенко.

2--й учениця виходить із книгою в руках.

- У руках я тримаю книгу Миколи Скловського «Вірні клятві».

У романі «Вірні клятві» Микола Скловський за допомогою героїв козаків – побратимів Кирила та Гаврила, а також їхніх нащадків з пори козацької доби та до сучасності розкриває героїку і трагедію українського народу, його бажання до волі, любов до рідного краю та величність духу. Автор прославляє українське козацтво великими подвигами. У книзі він відображає походи черкаських козаків, які очолювали гетьмани Дмитро Вишневецький та Дашкевич. Козаки ходили в походи на Крим для того, щоб помститися за напади на Україну. Черкащина відстоювала напади польської шляхти. В той період Черкаси, Корсунь, Чигирин, Суботів здобули велику козацьку славу. На прикладі життя двох побратимів, потім їх дітей автор розкриває величну і трагічну долю українського народу від козацтва до наших днів.

Зверніть увагу, автор пише, що невпинно пливе час. Час рани лікує. Пережила Україна і повоєнне лихоліття. У пам’яті народній залишається одне хороше.

Дорогі друзі, зверніть увагу на цю книгу, яка є у нашій бібліотеці.

Бібліотекар. Запрошую Тамілу Олексенко.

3--й учениця виходить з книгою в руках (читає вірш «Це моя Україна»)

Це моя Україна

Довгокоса, струнка верба,

І прозоро – блакитна вода,

І червона огниста калина –

Це моя, це моя Україна!


Навесні щебетання пташок,

М’яке сяйво далеких зірок

І квітуча, зелена долина –

Це моя, це моя Україна!


Люди добрі, сердечні та щирі,

Діти – квіточки, такі милі,

На горбку тиха, сонна хатина –

Це моя, це моя Україна!


Садок вишневий біля хати,

І любляча, лагідна мати,

І пісня ота солов’їна –

Це моя, це моя Україна!



  • Саме цим віршем моєї ровесниці із міста Сміла розпочинається книга «Україна на вістрі слова». До збірки ввійшли твори обдарованої патріотичної молоді Черкащини, в яких розкрито настрої, позитивне ставлення їх до армії, служби в збройних силах України, відчувається осмислення сьогоднішньої ситуації в державі. Мої ровесники пишуть про сьогоденну історію, пишуть наше українське завтра з неперебутньою вірою: «Ми є! Ми будемо!».

У їхніх творах – анексований Крим, журавлиний поклик Небесної сотні, рана – ополчення Донбасу з дітьми цієї братовбивчої війни, з вимушеними переселенцями, зі смертями справжніх героїв…У їхніх творах – війна за українську єдиність і єдність. Вони пишуть на Схід – мужнім воїнам – захисникам, тим, хто «душу й тіло» готовий покласти «за нашу свободу». Я рада і горда за моїх ровесників – патріотів, за славну національну енергію відродження. На вістрі її слова – Україна.

На вістрі нашого болю й духу – Україна. Запрошую поринути у світ творчості моїх ровесників.



Бібліотекар. Запрошую Катю Бондаренко.

4--й учениця виходить із книгою в руках.

У мене в руках книга Василя Захарченка – «Таке поліття». Вона складається з трьох розділів: новел, діалогів та щоденникових записів. У цій книзі лаурет Національної премії ім.Т.Г.Шевченка, відомий український черкаський прозаїк Василь Захарченко в новелах, щоденникових записах, пейзажних етюдах порушує теми патріотизму, виховання нашого покоління українців на принципах високої моралі, доброти, краси. Щоденникові записи автора перейняті тривогою за долю душі рідного народу – української мови, за благополуччя Української держави, Української незалежності. Мене найбільше вразили, запам’яталися записи зі щоденника, в яких є багато повчального для нас. Це «Національна самооборона» та «Запам’ятаймо». Пропоную вашій увазі «Запамятаймо!»



Запам’ятаймо!

«Справжня українська свідомість починається від буднів, від щоденного нашого життя. Легко й навіть приємно протанцювати гопака в українському вбранні або продекламувати патріотичну поезію чи проспівати українську пісню. Далеко тяжче з дня на день пам’ятати, що тільки той є справжнім українцем, для кого українська мова є невід’ємною органічною частиною його щоденного життя, знаряддям вислову й порозуміння з українським оточенням і – в думках - з самим собою».

Ця книга вчить нас патріотизму, любові до Батьківщини, гордості за рідну землю. Раджу цю книгу почитати всім вам.



Бібліотекар. Запрошую Настю Гай.

5--й учениця виходить із книгою

- Книга Володимира Рутківського.- «Джури і підводний човен». Це третя книга трилогії «Джури». «Джури і підводний човен» - заключна книга відомої історичної трилогії «Джури» черкаського письменника, за яку автора удостоєно Шевченківської премії. Читаючи цю книгу, ми поринаємо у неймовірні пригоди, шалені звитяги і нові відкриття. Разом з героями роману ми обороняємо Київ, перепливаємо неприступні дніпровські пороги, розвідуємо таємниці підземної Хортиці, штурмуємо Очаківську фортецю. Також дізнаємося, як Санько допоміг Грицикові стати непереможним воїном-характерником, чому Демко Дурна Сила знову змінив своє прізвисько, і як Телесикові з Чорториєм вдалося винайти підводний човен і перепливти на Чорне море. А небезпеки….Це – захоплююча історико-пригодницька оповідь. Окремо хочеться привернути Вашу увагу до чудових ілюстрацій Максима Паленка. Переконана, і Вам буде цікаво з цією дивовижною книжкою.

Ця книга також є у нашій бібліотеці.

Бібліотекар. Запрошую Дениса Юсипенка.

6-й учень виходить з книгою.

- «Я тримаю книгу Андрія Кравця «Генерал Момот : Наш МІФ».

Герой цієї книги був справжнім Героєм у житті, «Міфом» його прозвали ще в дитинстві. Нарікаючи так, друзі закладали у прізвисько подвійне значення по-перше, «МІФ» - ініціали Момота Ігоря Федоровича, по-друге, він над усе любив історію, особливо ж історію битв, а ще міфи Давньої Греції і Риму.

Книга, яка зараз перед Вами – з тими дивними збігами, знаками і яскравими подіями біографії, якими пронизане життя українського офіцера, якого буквально боготворили солдати – справжнього Воїна, який назавжди стане легендою…

Уповноважений президента з мирного врегулювання конфлікту на Донбасі, народний депутат Ірина Геращенко, яка закінчувала ту саму школу в Черкасах, що й Ігор Момот, заявила: «Із рідних Черкас прийшла страшна новина – у зоні АТО загинув колишній командир «Оршанця», легендарний полковник Момот і ще три прикордонники…. Жителі Донбасу повинні пам’ятати: за мир у цих регіонах життям кращих наших хлопців платить вся Україна». Посмертно Ігор Момот отримав звання генерал – майора. Одразу було запропоновано і перейменовано назвати ім’ям Момота вулиці в селищі Оршанці та в Черкасах. Навчальний центр «Оршанець», який Ігор Момот очолював сім років, тепер носить його ім’я, а біля КПП Центру встановлено погруддя генерала. Своїм життям і загибеллю офіцер-прикордонник Ігор Момот довів небайдужість до України, зробивши крок у вічність. Читати цю книгу без хвилювання не можна. Я пишаюся тим, що живу на черкаській землі, вихідцями якої були такі хоробрі воїни; котрі віддали своє життя за наш спокій, наше щасливе дитинство, наше майбутнє. Ознайомитися з цією книгою можна у нашій бібліотеці.

Бібліотекар. ЗапрошуюСашу Харенка.

7-й учень виходить із книгою.

«…жити треба набагато простіше, аскетичніше. Жити з любов’ю. Адже нічого з собою, окрім відповідей за вчинене, не заберемо. Все так просто … Просто люби, працюй, шануй насамперед батька та матір, близьких та рідних, далеких та невідомих, і…ворогів своїх.…» - це висловлювання автора книги «100 днів полону, або позивний «911» Валерія Макеєва. Її автор – юрист, письменник і волонтер, наш земляк – черкащанин, який возив гуманітарну допомогу на охоплений бойовими діями Схід України, був затриманий і взятий у полон бойовиками. Ця книга – спогади волонтера, про ту страшну реальність, з якою ми знайомі лише з випусків новин. А найголовніше книга про людей,про жорстокість і людяність. У ній можна знайти тексти пісень та віршів, написаних Валерієм Макеєвим за час перебування в полоні. Але він вижив і …написав про це.

Тож перегляньте цю книгу!

Бібліотекар. Запрошую Ярослава Гур’єва.

8-й учень виходить із книгою.

- «Я тримаю книгу Цитати Сходу. Збірка спогадів, у якій зібрані реальні історії, думки, переживання очевидців війни на Донбасі, від бійців та військових журналістів, від волонтерів та переселенців, написані ними в період з літа 2014 року по літо 2015 року. Цей рік війни став найтяжчим випробуванням для українців та загартував дух волі – незламної волі до перемоги. Цитати Вільних Людей, зібрані тут, мають стати напуттям для кожного Патріота. Хочу зачитати спогади Олексія Семенова, м.Чигирин. Боєць добровольчого батальйону «Айдар». «Повернувся із м. Щастя. Блокпости, останній рубіж – селище Металіст, передмістя Луганська.

Це війна. Жорстока і нещадна війна. Вона як ріка, і ми увійшли в неї. Зворотної дороги немає і сухими не вийти. Руки у крові будуть в усіх. Починаючи з тих, хто своїм тупим ура-патриотизмом підтримує агресію. У тих, хто просто стріляє із «Граду» по чужих, у тих, хто не бере полонених і в тих, хто катує ворога перед смертю. Мене іноді запитують: як ти із російським прізвищем став на сторону України? Ні, я Українець! Тут народився мій батько, народився я. Читаючи цю книгу, я пригадую наших односельчан, які також боронять рубежі Батьківщини і ми з ними проводили зустрічі. Всі, ми школярі, ними пишаємося.
Бібліотекар. Запрошую Юлю Миро ненко.

9 – а учениця.

Третя книга талановитої уманської поетеси Ольги Сотник, директора Уманського гуманітарно- педагогічного коледжу ім.Т.Г.Шевченка. Віце-президента творчого осередку письменників та голова громадської організації «Спілка інтелігенції Уманщини» - автор збірки « Моїх надій озимина пророща», наділеної рідкісним даром самовдосконалення, - це чергова сходинка в зростанні її поетичної майстерності. Вражає філософічна наповненість віршів та широта ерудиції авторки, її патріотизм, материнська зболеність за долю України й долі її рідних. Вона пише про любов, вона – любить, дуже любить свою Умань і свою землю, любить своїх людей .



Українська пісня

А Україна в нас – одна!

Її душа – у кожнім слові,

Бринить мелодії струна

І кличе в зорі світанкові.
В ній – клич на бій і тихий плач,

Безсонні ночі аж до сходу,

Козацька кров, немов кумач,

І малиновий стяг походу.


Степи, кургани, шум дібров

І плоскіт хвиль у верболозах,

Дівоча врода і любов,

І вдовині палючі сльози.


Свята земля, калини цвіт

І рушників стежки на долю,

Важкої праці чесний піт

І золото хлібів у полі.

Це наша пісня, що з віків

Пливе до нас в небесній сині,



І доки лине з серця спів,

То доти й жити Україні.
Каталог: uploads -> editor
editor -> Тема. Адам Міцкевич. «Кримські сонети». Тл: сонет Мета
editor -> Методичні рекомендації щодо викладання української мови та літератури в навчальних закладах в 2016/2017н р
editor -> Тема. Олександр Олесь (О. Кандиба). Життя І творчість, світоглядні Переконання. Прагнення гармонії людини й природи, майстерність у відтворенні настрою І почуття в поезіях «З журбою радість обнялася»,
editor -> Па́уль Цела́н нім. Paul Celan; справжнє ім'я Пауль Анчель
editor -> Креативний підхід вчителя до підготовки уроків читання
editor -> Розділ 1 Загальні відомості
editor -> Урок №3 Тема. Гійом Аполлінер як чільна постать європейського авангарду
editor -> Тема. Шекспірівський театр. Трагедія «Гамлет»: її філософсько-етична проблематика. Особливості конфлікту, зображення світу у творі. Мета


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Гуриненко В. М., бібліотекар Леськівської зош І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області Парад української книги «Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує І гуде» iconЛ. Л. Орленко, учитель світової літератури, керівник пошукової групи «Школа: від витоків до сьогодення» Чорнобаївської зош І – ІІІ ступенів №1 Чорнобаївської районної ради Черкаської області
«Школа: від витоків до сьогодення» Чорнобаївської зош І – ІІІ ступенів №1 Чорнобаївської районної ради Черкаської області Ч
Гуриненко В. М., бібліотекар Леськівської зош І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області Парад української книги «Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує І гуде» iconУкраїна Управління освіти м. Черкаси Черкаська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів №13 Черкаської міської ради Черкаської області Компетентнісний підхід до
Матеріали з української мови та літератури розроблені заступником директора школи Костенко О. К., спеціаліст вищої категорії, звання...
Гуриненко В. М., бібліотекар Леськівської зош І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області Парад української книги «Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує І гуде» iconКонтрольне оцінювання з української літератури в 11 класі філологічного профілю
Катеринопільської загальноосвітньої школи І–ііі ступенів №1 Катеринопільської районної ради Черкаської області
Гуриненко В. М., бібліотекар Леськівської зош І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області Парад української книги «Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує І гуде» iconЧеркаської районної ради черкаської області
Розвиток творчих здібностей учнів на уроках світової літератури, російської мови та художньої культури
Гуриненко В. М., бібліотекар Леськівської зош І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області Парад української книги «Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує І гуде» iconВеликосевастянівська зош І-ІІІ ступенів Христинівської районної ради Черкаської області Котик Ю. В. – учитель фізики
Олександр Дмитрович Засядько (1779-1837) – українець, уродженець села Лютенька Полтавської губернії, командував ракетним потенціалом...
Гуриненко В. М., бібліотекар Леськівської зош І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області Парад української книги «Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує І гуде» iconЛинник А. М. вчитель загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10 Черкаської міської ради Черкаської області Тема. Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк» Мета
Загальнокультурну – дотримуватися норм мовленнєвої культури; зв’язно висловлюватися в контексті змісту
Гуриненко В. М., бібліотекар Леськівської зош І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області Парад української книги «Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує І гуде» iconІваницька Наталія Анатоліївна, учитель географії Могильська Ольга Петрівна, учитель української мови І літератури Поверхневі та підземні води України. Дніпро колиска життя інтегрований урок
Ярошівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів катеринопільської районної ради черкаської області
Гуриненко В. М., бібліотекар Леськівської зош І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області Парад української книги «Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує І гуде» iconОсвіти педагогічних працівників черкаської обласної ради використання хімічних знань при викладанні шкільних предметів
Новодмитрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Золотоніської районної ради
Гуриненко В. М., бібліотекар Леськівської зош І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області Парад української книги «Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує І гуде» iconКонспекти уроків Старокостянтинівський районний методичний кабінет Сковородківська зош І-ІІІ ступенів
Клімух Світлана Анатоліївна, вчитель української мови та літератури Сковородківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старокостянтинівської...
Гуриненко В. М., бібліотекар Леськівської зош І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області Парад української книги «Народе мій, у твоїх гарячих жилах козацька кров пульсує І гуде» icon«Активізація розумової діяльності учнів за допомогою інтелектуальних ігор»
...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка