Хід уроку I. Організаційний момент



Скачати 32.25 Kb.
Дата конвертації09.03.2018
Розмір32.25 Kb.

Емоційність. Катерина Перелісна «Змерз»
Мета: ознайомити учнів із творчістю Катерини Перелісної; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати уяву, образне мислення; збагачувати активний словник учнів; виховувати допитливість, любов до природи.
Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Прочитай, зрозумій!

ХТО РОЗПЛУТАЄ СЛОВА?

За струмком дзюрчить село, На бджолу,

Небо Дуб старий

В сонечко зійшло, Спиляв пилу...

У ставку сплеснувся ш пак, Хто ж

У садку співа щупак, Розплутає слова?!

Вистрибнув на півня пліт, Ви

Кукурікнув сірий кіт, Не зможете бува?

Сіла квітка В. Шаройко

2. Читай, відповідай швидко: хто це, або що це?

Свіже, прохолодне, чисте — ... (повітря).

Пекуче, палюче, гаряче — ... (сонце).

Справжній, вірний, щирий — ... (друг).

Чисте, безхмарне, блакитне — ... (небо).

3. Робота над скоромовкою

Тишком-нишком

Вийшла мишка із нори,

В шкряботушки

Ніс і вушка догори.


III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра «У художньому музеї»

Діти виходять до доки, де розміщена виставка їхніх робіт, коментують кожен свою роботу.


IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми ознайомимося із творчістю письменниці Катерини Перелісної.


V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

— Катерина Перелісна (Катерина Федорівна Глянько-Попова) (1902—1995) — українська поетеса і письменниця, авторка численних творів для дітей.

Народилася Катерина 1902 р. у Харкові.

Навчалася в українській гімназії ім. Б. Грінченка у Харкові. У цій гімназії

викладали найкращі харківські україністи. Твори Катерини Перелісної навіть покладені на музику. Її лагідні вірш і, мов ніжні сонячні промінчики, зігрівають душу.

2. Опрацювання вірша Катерини Перелісної «Змерз» (с. 65-66)

1) Робота над загадкою.

• Я ловлю комах, жучків,

їм маленьких черв’ячків,

В теплий край я не літаю,

Під стріхою хату маю.

Цвірінь — сів я на хлівець,

Зовуть мене... (горобець).

— Як живеться горобчикові взимку? Прочитаємо, як про це у своєму вірш і говорить поетеса.

2) Виразне читання вірша вчителем.

— Які картини постали у вашій уяві під час слухання вірша?

Фізкультхвилинка

3) Читання вірша учнями.

4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Щ о почула поетеса у цвірінчанні горобчика? Знайдіть у тексті вірша окличні речення.

— Для чого використовує їх авторка? З яким проханням звертається горобчик до дитини?

— Доведіть за текстом, щ о поетеса співчуває горобчикові, переживає за нього.

— Чи можна сказати, щ о вірш емоційний, тобто насичений почуттями, переживаннями?

5) Гра «Знайди риму».

Летить... (цвірінчить), закриває... (шукає), цвірінь... (кинь), холодний... (голодний).

3. Гра «Рибки»

Самостійне мовчазне читання учнями тексту Віктора Терена.

— Про кого ви прочитали текст? Як ви здогадалися, щ о письменник пише про горобчика? Прочитайте опис пташки.



Довідкове бюро

Свитка — старовинний довгополий верхній одяг, звичайно з домотканого грубого сукна

— Які слова допомагають зрозуміти хвилювання письменника за пташку взимку?

— Які рядки, з прочитаного тексту й вірша «Змерз» подібні за змістом?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Щ о нового дізналися на сьогоднішньому уроці?



— Який висновок для себе зробили?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Уяви, щ о взимку горобчик щодня прилітав до годівниці й потоваришував із тобою. Придумай і розкажи історію своєї дружби з пташкою.

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Хід уроку I. Організаційний момент iconУрок вивчення нового матеріалу. Хід уроку І. Організаційний момент
Мета: розповісти учням про самобутність японської культури та літератури; познайоми
Хід уроку I. Організаційний момент iconХід уроку I. Організаційний момент уроку
«рейганоміки»; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, критично мислити, робити висновки, працювати з різноманітними історичними...
Хід уроку I. Організаційний момент iconХід уроку I. Організаційний момент
Мета: вдосконалювати навички правильного І виразного читання та літературного аналізу твору, вміння працювати самостійно; формувати...
Хід уроку I. Організаційний момент iconХід уроку I. Організаційний момент
Мета: ознайомити учнів із творчістю Тамари Коломієць; закріплювати навички роботи над художніми засобами поезії; спонукати учнів...
Хід уроку I. Організаційний момент iconХід уроку I. Організаційний момент
Мета: ознайомити учнів із творчістю Ганса Крістіана Андерсена, вдосконалювати техніку свідомого виразного читання; вчити аналізувати...
Хід уроку I. Організаційний момент iconХід уроку I. Організаційний момент
Г. Тютюнник живе у його брата на (Донеччині) Тітка, яка запропонувала у неї жити Климку після того, як він залишився самотнім. (Мотя)...
Хід уроку I. Організаційний момент iconПеребіг уроку організаційний момент. Емоційна готовність учнів до уроку
Писати твір – справа не легка І не проста, проте захоплива І цікава. Це маленька своєрідна «наукова праця», побудувати її треба логічно,...
Хід уроку I. Організаційний момент iconУрок географії в 6 класі розробила вчитель Меліхова Лариса Іванівна Тридуби 2013 Тема уроку: Літосфера. Внутрішня будова Землі
Організаційний момент. Привітання, перевірка присутності, позитивний настрій на роботу
Хід уроку I. Організаційний момент iconКонспект уроку з української мови на тему: " Складні речення із сполучниковим І безсполучниковим зв'язком "
Організаційний момент. Вступне слово вчителя. Свідоме чи несвідоме нехтування родовідними традиціями призвело до моральної бездуховності,...
Хід уроку I. Організаційний момент iconПовідомлення за схемою розгляду біографії письменника (1-8 пункти) -див додаток. Хід уроку Організаційний етап Постановка теми
Мета: Ознайомити учнів з життям І творчістю письменника, тематикою його творів. Поглибити знання засобів створення комічного з теорії...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка