Іі семестр музичне мистецтво в нашому житті. Урок 17 Тема: Джаз Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом),розглянути особливості понять «імпровізація»



Сторінка1/5
Дата конвертації15.04.2017
Розмір0.82 Mb.
  1   2   3   4   5


ІІ СЕМЕСТР

Музичне мистецтво в нашому житті.

Урок 17

Тема: Джаз

Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом),розглянути особливості понять «імпровізація». З'ясувати значення термінів « спірічуел», «свінг», «джаз», Ознайомити з історією виникнення джазу, розглянути напрями та інструменти джазу, ознайомити із творчістю видатних джазових виконавців та із термінологією джазової музики.

Розвивати вміння учнів уважно слухати музику, надавати характеристику джазовим композиціям, вчити розпізнавати на слух інструменти в джазовій музиці.

Виховувати ціннісне ставлення до джазової музики, інтерес до історії розвитку джазу, творчості видатних джазменів.

Тип уроку: комбінований, урок поглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичних творів та пісні або мультимедійна презентація, портрети відомих виконавців джазу.

Основні поняття для засвоєння: поняття «джаз», «імпровізація», «музична імпровізація», «свінг»,історія виникнення джазу, напрями й інструменти джазу.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Луї Армстронг «Відпусти мій народ» («Lets my people go»)

  • Г. Міллер, Д. Еллінгтон Джазові композиції;

  • Рей Чарльз «Прощавай, Джек» («Hit the Road Jack»);

  • О.Злотник, О.Аратарьов «Музика землі»

Хід уроку

Вхід під джазову музику. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

Сьогодні на вас чекає незабутня подорож у Країну джазової музики. Ми ознайомимося з характерними ознаками і музичними інструментами джазу та джазовими музикантами. Чи готові ви подорожувати?



Актуалізація опорних знань. Індивідуальне опитування.

  • Які види музики ви знаєте?

Новий матеріал для засвоєння. Розповідь про джазову музику: історію виникнення, відомих виконавців.

Від початку 18 ст. і до серединни 19 ст. мільйони жителів західного узбережжя Африки було перевезено до Америки і продано в рабство. Незважаючи на жорстокі умови, неволю, афроамериканці зуміли зберегти свою природну музикальність і створити багато музичних форм, у яких елементи негритянського фольклору тісно переплелися з побутовою музикою англійців, французів, іспанців та інших народів, що склали молоду американську націю. Саме з музикою цієї культури ми ознайомимося на уроці.

Походження терміну «джаз» до кінця не з’ясовано. Є підстави припускати , що слово «джаз» уживали ще в середині 19 ст. як підбадьорливий вигук у негрів.

Джаз народився в місті Новий Орлеан на початку 20 ст. Музиканти почали поєднувати енергійні ритми рабів із Африки, з простими мелодіями і співзвуччями, що колоністи привезли з Європи. Цей стиль дістав назву «ново орлеанський джаз.

Характерними ознаками музичної мови джазу спочатку були імпровізація й поліритмія, що грунтувалися на синкопованих ритмах (перенесення наголосу з сильної долі такту на слабку), а також особливий комплекс прийомів виконання ритму – свінг (з англійської – «розкачування»). Троє або четверо виконавців, які зазвичай грають на тромбоні, трубі і кларнеті, «підлаштовувалися» під чіткий ритм, які відбивали ударні.

Джаз вирізняється «блюзовою» гармонією та інтонацією. Джазом називають і оркестр, який складається із духових, ударних та шумових інструментів.

У основі джазу – жанри афроамериканської музики: спірічуел та блюз.

Музичний словничок
Спірічуелс – (з англ. «духовний, церковний») – це духовний хоровий гімн в афроамериканській спільноті, написаний переважно на біблійні сюжети.
Спірічуелс виконують хором без інструментального супроводу, із плесканням у долоні й танцювальними рухами співаків. Зазвичай твір має форму запитання - відповіді.
Музичний словничок
Блюз – (у перекл. з англ. – «меланхолія, журба») на відміну від спірічуелса - сольно – пісенний жанр драматичного спрямування.

У творах цього жанру відображаються особисті хвилювання, емоції та почуття людини, а також розкривається справжнє життя бідних людей Америки. Однак яскравими ознаками блюзу також є гумор, іронія і сатира. Музика і текст мають імпровізаційний характер, тому легко підкорюються таким особливостям викладання, як поліритмії (одночасному поєднанню різних ритмічних малюнках), синкопуванню, специфічному тембровому забарвленню голосу та інструменту.

Більшість виконавців джазу – це видатні майстри – віртуози. Опинившись у центрі уваги публіки, соліст не може просто імпровізувати на теми легких мелодій, оскільки від цього завжди очікують віртуозну гру і справжнє натхнення. Видатними виконавцями джазу були Луї Армстронг, Дюк Еллінгтон, Гленн Міллер та інші.

Музичне сприймання. Луї Армстронг «Відпусти мій народ» («Letsmypeoplego»)

Луї Армстронг (1901 - 1971) – американський джазовий трубач, вокаліст і керівник ансамблю. Народився в найбіднішому афроамериканському районі м.Нового Орлеана. Працював з дитинства, щоб допомогти своїй сім’ї : розвозив вугілля, продавав газети. Луї рано почав співати в невеликому вуличному вокальному ансамблі, грав на барабанах і за кілька років натренував слух.

У 14 – річному віці потрапив у міський виправний будинок. Там навчився грати на кларнеті, брав участь у місцевому духовому оркестрі. Після повернення додому грав у вільний від роботи час в аматорських ансамблях. Молодого виконавця помітив місцевий король джазу – Джо Олівер, з допомогою якого Армстронг став професійним музикантом і входив до складу відомих джазових оркестрів тих часів.

З середини 1920 – х років Армстронг записував альбоми з власними студійними ансамблями, найвідоміші з яких «Гаряча п’ятірка»(«HotFife» 1925р.) і «Гаряча сімка» («HotSeven», 1927 р.).

Тоді ж починає співати джазовим скетом (ритмічне повторення складів, які співак вигадував безпосередньо під час виконання композиції).

Луї Армстронг створив імпровізаційний виконавський стиль гри на трубі, для якого властиве вільне трактування мелодій. Віртуозний стиліст – трубач довів, що центром джазового ансамблю є особистість, актор, із власними ідеями і переживаннями.

Музикант гастролював країнами Європи, Америки, Африки, Австралії та Японії. Часто знімався в кіно, постійно брав участь у радіопрограмах, музичних і театральних виставах. Разом з Еллою Фіццджеральд брав участь у джазовій версії опери Джорджа Гершвіна «Поргі і Бесс». Не полишаючи інструментально – виконавську діяльність, Армстронг дедалі частіше виступав як співак: його низький, хриплий, наповнений теплом голос легко пізнаваний, як і неповторне звучання його труби. Сьогодні Луї Армстронг - це символ американського джазу в усьому світі.



  • Слухання: Луї Армстронг «Відпусти мій народ» («Letsmypeoplego»)

  • Г. Міллер, Д. Еллінгтон Джазові композиції.



  • У чому виявляються особливості пісні, яку ви прослухали?

  • До якого жанру афроамериканської музики, на вашу думку, вона належить?

  • Які особливості джазової музики помітили?

  • Придумайте ритмічну імпровізацію та виконайте її як супровід до пісні.

  • Які мелодичні та ритмічні звороти, характерні для джазу ви помітили?

  • Спробуйте відчути пульс музики. Які особливі «прикмети» джазу?

  • Які інструменти виконували соло?

Джазу властиві дві важливі ознаки, що вирізняють його з- поміж інших видів музики: імпровізація і свінг. Слово «імпровізація» означає, що музиканти можуть складати музику під час її виконання. Так, вони часто використовують одні й ті самі мелодії і співзвуччя, проте музика, яку вони грають, ніколи не звучить однаково.

Музичний словничок

Свінг (з англ. – «помірне гойдання», «хід») – ритм, який проходить крізь усю музику.

Граючи, музиканти підкреслюють ритм, додаючи мелодії особливої енергійності. У джазі імпровізує не тільки соліст – кращий виконавець на трубі, кларнеті або саксофоні, а й усі музиканти. В імпровізаційному джазі немає точного запису виконуваної музики, а тільки музична основа у вигляді якої – небудь відомої мелодії. Кожний музикант імпровізує свою партію, вільно варіюючи цією мелодією, що вимагає від учасників джазу виконавської майстерності й таланту.

Інша особливість джазу – складний ритм, основу якого становить метрична пульсація, тобто біт (з англійської – «удар», «пульс»). У джазовому ритмі є чимало й інших акцентів, які, поєднуючись, створюють драйв ( з англ. «гопка», «їзда»,) – динамічну якість ритму, або біта. Наявність драйву створює у слухача ефект руху, наростаючого темпу, тоді як він залишається незмінним. Цей термін тепер використовується і в рок – музиці.

Рей Чарльз – відомий американський музикант, автор понад 70 студійних альбомів, один з найвідоміших у світі виконавців музики в стилях соул, джаз і ритм-ен-блюз.

Був нагороджений тринадцятьма преміями «Греммі», потрапив до залів слави рок – н – ролу, джазу, кантрі і блюзу.

Френк Сінатра назвав Рея «єдиним справжнім генієм в шоу-бізнесі».

Слухання: Рей Чарльз «Прощавай, Джек» («HittheRoadJack»);


  • Які особливості джазу в цьому творі?

  • Схарактеризуйте пісню.

Музичний калейдоскоп

Засновниками свінгу вважають Дюка Еллінгтона, Кунта Бейсі, Гленна Міллера. В оркестрі Д.Еллінгтона музиканти за допомогою спеціальних сурдин, пристосувань для зменшення сили звука та зміни тембру, досягали особливого, «горлового» тембру інструментів, що нагадував звуки людського голосу. Таке екзотичне звучання назвали «стилем джунглів»



Фізкультхвилинка «Відпочиваємо з музикю»

Повторення правил співу. Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу (за вибором вчителя)

Розучування пісні «Музика рідного дому» сл.. О.Вратарьова, муз. О.Злотника.

Рідний край – місце, де ти народився і живеш серед людей, у яких є багато спільного.

Усе, що вас оточує упродовж життя та пов’язане з мистецтвом, і є культурою вашого краю. У кожного регіоні нашої Батьківщини – своя історія і власні традиції, та все ж ми єдині у своєму прагненні до прекрасного.


  • Знайомство з піснею та її змістом.

  • Розучування мелодії першого куплету та приспіву.

  • Виконання пісні під акомпанемент інструмента.

Домашнє завдання

Поцікавтеся про творчий та життєвий шлях відомого піаніста, аранжувальника, композитора, керівника оркестру, представника джазового мистецтва Едварда Кеннеді («Дюка») Еллінгтона.

Послухайте джазові композиції у виконанні оркестру Дюка Еллінгтона. Схарактеризуйте стильові особливості виконання.

Дослідіть виникнення, поширення та характерні особливості джазових стилів. Заповніть таблицю у зошиті за зразком (ст. 67)



МУЗИЧНИЙ ПРОЕКТ «Зірки джазу»

Мета: створити електронний музичний альбом із відомостями про видатних представників джазової музики.

Очікуваний результат: електронний музичний альбом-презентація.

Типологія проекту: груповий, середньої тривалості, практико-орієнтований, музичний, інформаційний.

ПЛАН СТВОРЕННЯ ПРОЕКТУ:

Для створення альбому об’єднайтеся у чотири групи.



  1. «Дослідники» — знайдіть необхідну інформацію про видатних джазменів та джаз-бендів світу та збережіть її.

  2. «Музикознавці» — скориставшись списком обраних джазменів та джаз-бендів першої групи, знайдіть та збережіть у форматі мрЗ найкращі, на вашу думку, композиції цих виконавців.

  3. «Художники» — прослухайте вибрані другою групою композиції та знайдіть до них ілюстрації чи фрагменти відео в мережі Інтернет, зберігши їх відповідно у форматі jpeg чи мр4.

  4. «Інформатики» — користуючись програмою Microsoft OfficePowerPoint, змонтуйте електронний альбом, вставте до слайдів музичні записи та відео фрагменти виступів джазових виконавців.

Продемонструйте свій альбом однокласникам та розкажіть про нього.

Урок 18

Тема: Джаз

Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом). З'ясувати значення термінів « симфоджаз», Ознайомити з історією виникнення джазу, розглянути напрями та інструменти джазу, ознайомити із творчістю видатних джазових виконавців та із термінологією джазової музики.

Розвивати вміння учнів уважно слухати музику, надавати характеристику джазовим композиціям, вчити розпізнавати на слух інструменти в джазовій музиці.

Виховувати ціннісне ставлення до джазової музики, інтерес до історії розвитку джазу, творчості видатних джазменів.

Тип уроку: комбінований, урок поглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичних творів та пісні або мультимедійна презентація, портрети відомих виконавців джазу.

Основні поняття для засвоєння: поняття «симфоджаз», історія виникнення джазу, напрями й інструменти джазу.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Дж. Гершвін Рапсодія у блюзових тонах для фортепіано з оркестром («RhapsodyInBlue»)фрагмент;

  • О.Злотник, О.Аратарьов «Музика землі»

Хід уроку

Вхід під джазову музику. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

Сьогодні ми продовжимо нашу подорож у Країну джазової музики.



Актуалізація опорних знань. Індивідуальне опитування.

  • Що таке джаз?

  • Які особливості джазової імпровізації?

  • На яких інструментах зазвичай виконують джаз?

  • Назвіть відомі імена в джазовому мистецтві.

Новий матеріал для засвоєння. Поняття симфоджаз.

Менш ніж за сто років джаз перетворився на популярну, самобутню і повну енергії музику. Його створювали в основному афроамериканські музиканти. Їхня обдарованість відзначилася в дивному розмаїтті, у свободі, і разом з тим, чіткості ритмів з характерним для джазу зсувом акцентів із сильної долі на слабку (синкопами). У джазовій музиці стрімко розвивалося декілька стилів.

У джаз – оркестрі немає фіксованого складу інструментів. Великого значення, звісно, в цьому має група мідних інструментів: труба, тромбон, саксофон. Досить різноманітна група й ударних інструментів: ритм – секшн (ця особливість перейшла в джаз від його «предків» - народних негритянських оркестрів). Іноді на кількох ударних інструментах грає один виконавець – віртуоз. У джазі обов’язково звучить фортепіано, що також виконує роль ритмічного інструмента.

Музичний калейдоскоп

Одного разу Пол Вайтмен, американський «король джазу», запропонував своєму другу - Джорджу Гершвіну, написати симфонічний твір у джазовому стилі. Проте відомий композитор відмовився. Здивуванню Гершвіна не було меж, коли він дізнався, що за місяць відбудеться концерт оркестру Пола Вайтмена за новим твором Гершвіна …

Якось композитор роздратовано звернувся до друзів: «Вони думають, що Гершвін може написати шедевр на замовлення!». «А хіба не може?» - усміхнено поцікавився приятель. «Звісно, може, - зітхнув Гершвін. – Тільки до сьогодні я не підозрював про це…» Так, менше ніж за місяць з’явилася відома «Рапсодія у блюзових тонах».


  • Пригадайте, що таке рапсодія?

  • Які її характерні особливості?

Слухання музики.

Американський композитор Джордж Гершвін вважав, що його «Рапсодія у блюзових тонах», або «Рапсодія у стилі блюз» хоч і написана у джазовому стилі, однак є серйозною музикою.

Головна ознака цього твору - імпровізаційність, яку він запозичив у джазових музикантів, поєднується з принципами розвитку європейського класичного симфонізму. Цей стиль в музиці отримав назву симфоджаз.

Музичний словничок

Симфоджаз – стильовий різновид джазу, поєднання жанрів легкої та симфонічної музики.

Цей твір складається з чотирьох тем, кожна з яких представляє собою оригінальну варіацію пісенних, танцювальних, блюзових та ліричних мелодій. У рапсодії вільно чергуються контрастні епізоди.



Слухання: Дж. Гершвін Рапсодія у блюзових тонах для фортепіано з оркестром («RhapsodyInBlue») фрагмент;

  • Визначте головні теми твору;

  • Чи змінювались темп, динаміка, ритм?

Так звана рапсодія з’явилася не випадково. Гершвіна надихнув живопис, представлений на одній із виставок Нью - Йорка. Зокрема, пейзажі Джеймса Вістлера, витримані переважно в синіх тонах.

  • Порівняйте музичний твір з живописними картинами Дж. Вістлера.

  • Що у них спільного?

  • Підберіть репродукції картин до цього музичного твору. (ст. підручника 69)

Біографія композитора

Дж. Гершвін (1898 - 1937) – відомий американський композитор. З дитинства захоплювався джазовою культурою.

З 12 – ти річного віку він почав самостійно вчитися грати на фортепіано, а з 16 років – на професійному рівні.

У 1918- 1919 рр. у бродвейських театрах Нью – Йорку можна було почути чимало творів Гершвіна, наприклад у мюзиклі «Синдбад», що мав приголомшливий успіх. А вистава «La, LaLucille»1919 р. цілковито складалася із творів Гершвіна. Упродовж 1920 – 1924 рр. Джордж Гершвін створював по кілька десятків творів для вистави «Скандали Джорджа Вайта» . Написав першу національну оперу «Порі і Бесс», а також «Блакитний понеділок» («BlueMonday»), відому як «135 – та вулиця», після прем’єри якої його запросили композитором до джаз - бенда під керівництвом Пола Вайтмена. Саме для Вайтмена Джордж створив справжню перлину своєї творчості – Рапсодію у блюзових тонах.

Фізкультхвилинка «Відпочиваємо з музикю»

Повторення правил співу. Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу (за вибором вчителя)

Виконання пісні «Музика рідного дому» сл.. О.Вратарьова, муз. О.Злотника.


  • Виконання пісні під акомпанемент інструмента.

Домашнє завдання

Чи погоджуєтеся ви з твердженням, що XX ст. в музиці - це століття джазу? Аргументуйте свою думку.

У чому полягає історичне значення «Рапсодії у блюзових тонах» Дж.Гершвіна.

Дослідіть, яку роль відіграє джаз у сучасній музиці? Ознайомтеся із творчістю сучасних виконавців джазу.



МУЗИЧНИЙ ПРОЕКТ «Джазові фестивалі в Україні»

Мета: створити електронний музичний альбом із відомостями про видатних представників джазової музики.

Очікуваний результат: електронний музичний альбом-презентація.

Типологія проекту: груповий, середньої тривалості, практико-орієнтований, музичний, інформаційний.

ПЛАН СТВОРЕННЯ ПРОЕКТУ:

Для створення альбому об’єднайтеся у чотири групи.



  1. «Дослідники» — знайдіть необхідну інформацію про видатних джазменів які виступали на фестивалях в Україні, та збережіть її.

  2. «Музикознавці» — скориставшись списком обраних джазменів та джаз-бендів першої групи, знайдіть та збережіть у форматі мрЗ найкращі, на вашу думку, композиції цих виконавців.

  3. «Художники» — прослухайте вибрані другою групою композиції та знайдіть до них ілюстрації чи фрагменти відео в мережі Інтернет, зберігши їх відповідно у форматі jpeg чи мр4.

  4. «Інформатики» — користуючись програмою Microsoft OfficePowerPoint, змонтуйте електронний альбом, вставте до слайдів музичні записи та відео фрагменти виступів джазових виконавців.

Продемонструйте свій альбом однокласникам та розкажіть про нього.

Урок 19

Тема: Рок – музика

Мета: Ознайомити з історією розвитку рок – н-ролу та рок - музики; розглянути характерні ознаки рок – н-ролу, та особливості рок – музики;ознайомити з творчістю виконавців рок – н - ролу, та творчістю рок– груп, сучасними виконавцями року в зарубіжних країнах та в Україні.

Розвивати: вміння учнів уважно слухати музику та знаходити на слух характерні ознаки рок – н – ролу та рок – музики; розвивати вміння аналізувати музичні композиції рок – н –ролу та рок - музики; вміння учнів уважно слухати рок-музику та надаватихарактеристику рок – композиціям;розвивати вміння виконувати вокальні імпровізації. Виховувати інтерес до історії року, інтерес до рок-груп та рок-виконавців.

Виховувати: ціннісне ставлення до музики рок-н-ролу, інтерес до творчості виконавців рок-н-ролу.інтерес до історії року, рок-груп та рок-виконавців.

Тип уроку: комбінований, урок поглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичних творів та пісні або мультимедійна презентація, портрети виконавців рок-н-ролу.

Основні поняття для засвоєння: історія розвитку рок-н-ролу та року особливості та характерні ознаки рок-н-ролу та рок - музики. історія виникнення року, рок-групи і виконавці року в зарубіжних країнах та в Україні.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Е. Преслі. «That’s All Right Маmа».

  • Група «Бітлз» («The Beatles») «Учора» («Yesterday»);

  • Н.Петраш «Моя Україна»

Хід уроку :

Вхід під пісню у виконанні Е. Преслі. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

Ми продовжуємо вивчати музику XX століття й сьогодні ознайомимося з напрямом, який є попередником рок-музики.



Актуалізація опорних знань. Індивідуальне опитування.

  • Що таке джаз?

  • Які особливості джазової імпровізації?

  • Назвіть відомі імена в джазовому мистецтві;

  • Визначення поняття спірічуелс?

  • Що таке симфоджаз?

Новий матеріал для засвоєння. Розповідь про рок-н-рольну музику.

У другій половині XXстоліття в музичному середовищі Америки виникло нове явище музичної культури – рок – музика, або рок. Він об’єднав музичне, поетичне, сценічне та інші види мистецтва.

У чому ж особливості виконання рок творів? Можливо, ви помітили, що основна увага під час виконання рок – музики приділяється інтерпретації твору, для якої притаманні підвищений драматизм і темпераментний вокал. Для рок – музики, насамперед, важливий чіткий і динамічний ритм, який підкреслює її гучність і стає важливим засобом виразності. У наш час в рок – музиці існують багато напрямків, течій та жанрів.

Першим напрямом рок – музики, що з’явився в середині 50 – х років і невдовзі одержав всесвітнє визнання, був рок- н – рол(англ. «rock’n’roll» - розгойдуватися і крутитися). Провідну роль у ньому відіграли електромузичні інструменти, а вокал придбав енергійний та емоційний характер.

Подальшому розвитку і розквіту рок –н – ролу сприяла творчість Елвіса Преслі. Він ніколи не писав рок – композицій, однак блискучі вокальні дані й артистизм зробили його справжнім кумиром молоді. Його пісні неодноразово посідали провідні позиції музичних хіт – парадів, а альбоми (близько 60) утримували лідерство протягом тривалого часу. Король рок – н – ролу, як шанобливо називають Елвіса, - дійсно, один з перших легенд рок – музики XXст.

Слухання музики Е. Преслі. «That’s All Right Маmа»


  • Як ритм вплинув на настрій композиції?

Портрет митця

Елвіс Арон Преслі (1935 - 1977) – відомий американський співак та актор. Народився у м. Тупело штату Місісіпі (південь США). З раннього дитинства зростав в оточені музики, співав у церковному хорі. У подарунок на своє одинадцятиріччя отримав гітару.

Після школи Елвіс працював водієм вантажівки, у той же час записав платівку для своєї матері. Однак слухачем творів Елвіса стала не тільки вона. Уже за рік 20- тисячний наклад першого синглу співака - «That’s All Right («Все добре, мамо»), був проданий у лічені тижні. Так, Елвіс, разом зі своїми друзями – музикантами, заснував новий музичний напрям – рок – н – рол.

У 1956 році Преслі уже був відомий на весь світ: його хіти постійно звучали по радіо, на вечірках та танцях, а нові платівки розкуповували із шаленою швидкістю. Елвіса наслідували в усьому: переймали його манеру одягатися, укладати волосся, танцювати і навіть говорити.

На жаль, співак рано пішов із життя, однак він і нині вважається одним із найуспішніших музикантів XXст.



Розповідь про рок – музику

Наприкінці 50 –х років у Великій Британії, яка також захопилася рок –н – ролом, з’явилися власні виконавці. Їхню музику британці назвали біг – біт (з англ. «великий біт»), або просто біт. Найвидатнішими представниками цього напряму є гурт «Бітлз». Новизна їхнього музичного мислення перетворили провінційний гурт з м. Ліверпуль на ідейних натхненників для багатьох музикантів, які далі розвивали течії рок – музики. Їхня творчість - одне з найяскравіших явищ у масовій культурі XX ст. Головна заслуга «Бітлз» полягає в тому, що рок- музика, яка була танцювальною і розважальною до того, здобула репутацію серозного мистецтва.



Слухання музики Група «Бітлз» («The Beatles») «Учора» («Yesterday»)

  • Поділіться своїми враженнями від прослуханого твору;

  • Охарактеризуйте засоби музичної виразності твору та їі мелодії.

Портрет митця

«Бітлз» («TheBeatles») – британський біт – рок – гурт, створений 1960р. у м. Ліверпуль (Велика Британія). Уважається найвідомішим музичним гуртом упродовж всієї історії музики. Кількість проданих платівок гурту перевищує один мільярд примірників, що є рекордом світової музичної індустрії. П'ятнадцять альбомів «Бітлз» очолювали хіт - паради Великої Британії – частіше, ніж будь – яких інших виконавців.

До першого складу гурту входили: Джон Леннон (вокал, рит-гітара), Пол Маккартні (вокал ритм - гітара), Джордж Харрісон (вокал, соло - гітара), Стюарт Саткліфф (бас - гітара), і Піт Бест (ударні).



Музика «Бітлз» поступово ускладнювалася, музиканти перейшли від виконання дуже простих пісеньок скіффл (різновид народної музики, популярної у Великій Британії в другій 1950 – х рр.) до рок – н – ролу. Експериментуючи з класичною, східною і електронною музикою, «Бітлз» привнесли в популярну музику живий дух, одночасно розширивши аудиторію своїх шанувальників. Перелік хітів «Бітлз» вражає. Пісні «Michelle», «Yesterday» , «Help!», «YellowSubmarine», «PennyLane», «StrawberryFields», «TheFoolontheHill», можна почути в радіоефірах і сьогодні.

Фізкультхвилинка «Танцюємо рок-н-рол».

Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу

Розучування пісні «Моя Україна» сл. Ю.Рибчинський, муз. Н.Петраш

  • Знайомство з пісеню, зі змістом та мелодію пісні.

  • Розучування першого куплету та приспіву пісні.

  • Ознайомлення із мелодичними та ритмічними особливостями пісні.

  • Виконання першого куплету пісні під акомпанемент інструмента.

Домашнє завдання

  1. Розкажіть про особливості музичного напряму рок – н – рол.

  2. Знайдіть інформацію про виконавців гурту «Бітлз». Чому, на вашу думку, «Бітлз» став найпопулярнішим гуртом?

  3. Робота в групах. «Інтерв’ю з зіркою»: уявіть себе відомими виконавцями рок – н ролу і розкажіть своїм шанувальникам про те, як ви стали популярними.

  4. За бажанням: ознайомтеся із творчістю групи «Роллінг Стоуна». Схарактеризуйте особливості британського блюз –року.

МУЗИЧНИЙ ПРОЕКТ «ЗІРКИ РОК-Н-РОЛУ»

Мета: знайти музичні записи хітів рок-н-ролу, упорядкувати диск із музичними творами у форматі мрЗ та оформити обкладинку і зміст диска.

Очікуваний результат: диск із хітами рок-н-ролу.

Типологія проекту: груповий, середньої тривалості, практико-орієнтований, музичний.

ПЛАН СТВОРЕННЯ ПРОЕКТУ:

  1. Знайди із друзями найпопулярніші рок-н-рольні композиції та збережи на комп’ютері у форматі мрЗ ті з них, які найбільше вам сподобаються.

  2. Розподіліть окремо музичні композиції за виконавцями.

  3. Складіть список пісень, розподіливши їх за виконавцями або в алфавітному порядку. Запишіть обрані пісні на диск.

  4. Виготовте обкладинку диска. Оформіть титульну сторінку та зміст диска на зворотній стороні.

Урок 20



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5

Схожі:

Іі семестр музичне мистецтво в нашому житті. Урок 17 Тема: Джаз Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом),розглянути особливості понять «імпровізація» iconКонспекти уроків музичне мистецтво 5 клас І семестр за новою навчальною програмою
Мета: ознайомити дітей з тим, як виникла музика. Розвивати естетичні смаки дітей, прививати їм любов до слухання музики, вміння аналізувати...
Іі семестр музичне мистецтво в нашому житті. Урок 17 Тема: Джаз Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом),розглянути особливості понять «імпровізація» iconКонкурсу за обраним фахом Галузь знань 02 «Культура і мистецтво» Спеціальність 025 «Музичне мистецтво»
Творчий конкурс з фаху «Музичне мистецтво» складають абітурієнти, які вступають на спеціальність «Музичне мистецтво», спеціалізації:...
Іі семестр музичне мистецтво в нашому житті. Урок 17 Тема: Джаз Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом),розглянути особливості понять «імпровізація» iconКонкурсу за обраним фахом Галузь знань 02 «Культура і мистецтво» Спеціальність 025 «Музичне мистецтво»
Творчий конкурс з фаху «Музичне мистецтво» складають абітурієнти, які вступають на спеціальність «Музичне мистецтво», спеціалізації:...
Іі семестр музичне мистецтво в нашому житті. Урок 17 Тема: Джаз Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом),розглянути особливості понять «імпровізація» iconКлас Музичне мистецтво. Тема:інтонація : Знайомство з феєю інтонацією. Дата Мета:• ознайомити учнів з поняттям
Клас Музичне мистецтво. Тема:інтонація : Знайомство з феєю інтонацією. Дата
Іі семестр музичне мистецтво в нашому житті. Урок 17 Тема: Джаз Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом),розглянути особливості понять «імпровізація» iconУрок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція
Моріса Равеля та особливостями розвитку образу звучання симфонічної п'єси
Іі семестр музичне мистецтво в нашому житті. Урок 17 Тема: Джаз Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом),розглянути особливості понять «імпровізація» iconУрок №17. Дата 11. 11. 14. Клас Світова література. Тема. Давньогрецька лірика та її особливості. Творчість тіртея
Мета: ознайомити з особливостями давньогрецької лірики, її жанрами, головними представниками; зацікавити особистістю Тіртея, його...
Іі семестр музичне мистецтво в нашому житті. Урок 17 Тема: Джаз Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом),розглянути особливості понять «імпровізація» iconЗірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі»
...
Іі семестр музичне мистецтво в нашому житті. Урок 17 Тема: Джаз Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом),розглянути особливості понять «імпровізація» iconЛекція №1 Тема. Теоретико-методологічні основи соціології. Мета
Мета. Розглянути специфіку соціологічного підходу до суспільства, ознайомитися зі структурними та методологічними особливостями соціологічної...
Іі семестр музичне мистецтво в нашому житті. Урок 17 Тема: Джаз Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом),розглянути особливості понять «імпровізація» iconІсторія рок-музики
Мета: Ознайомити з рок-музикою, розглянути особливості рок-музики т а історію її виникнення, ознайомити з творчістю рок- груп та...
Іі семестр музичне мистецтво в нашому житті. Урок 17 Тема: Джаз Мета: Ознайомити з особливостями сучасних музичних явищ (джазом),розглянути особливості понять «імпровізація» iconЗвучить бардівська пісня. Урок узагальнення та систематизації знань
Мета: Ознайомити з історією виникнення бардівської пісні, надати знання про видатних виконавців бардівської пісні, розглянути характерні...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка