Ііі етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії (Львів, 27–28 січня 2018 р.) Завдання для учнів 11 класу



Скачати 70.14 Kb.
Дата конвертації14.02.2018
Розмір70.14 Kb.


ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

(Львів, 27–28 січня 2018 р.)

Завдання для учнів 11 класу
1. Розмірковуючи над проблемами творення незалежної України, В’ячеслав Липинський у “Листах до братів-хліборобів” писав: “І з Москалів бували і єсть честні Українці… Колонія єсть колонія: осідок людей ріжних племен, рас і вір. Українцем єсть всякий, хто хоче, щоб Україна перестала бути колонією… А творцем України єсть той, хто в святе діло унезалежнення української колонії приносить все найкраще, що єсть в ньому…”. Чи погоджуєтеся Ви з таким твердженням? Аргументуйте свою думку прикладами з історії України кінця ХІХ – першої чверті ХХ ст.
(0–10 балів)

2. Михайло Грушевський у статті “Повороту не буде” (1918) відзначав:Київ знову в українських руках… Боротьба з більшовиками рішена, в очах навіть найбільш недовірливо настроєних людей. З тим, очевидно впаде дуже скоро і більшовизм, прищеплений нашим людям московською агітацією”. Які підстави мав історик так думати і в чому помилявся? Завдяки чому, на Вашу думку, більшовики зуміли втриматися в Україні? (0–10 балів)

3. Очільник Міністерства народної освіти і пропаганди Третього Райху Йозеф Геббельс наголошував: “Брехня, повторена сотню разів, стає правдою”. На основі прикладів з історії нацистської Німеччини та Радянського Союзу розкрийте роль пропаганди для існування тоталітарного режиму. (0–10 балів)
*******************************************************************************************

4. Поясніть значення виразу грецької міфології “канути в Лету”: (0–3 бали)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



5. Прочитайте уривок з твору митрополита Іларіона “Слово про закон і благодать” і визначте про кого йдеться: Не порушує він твоїх уставів, а утверджує їх, не поменшує набутків твого благовір’я, а примножає їх, не говорить, а діє, і що недокінчене тобою – докінчує, як Соломон після Давида. А ще дім Божий святої премудрості поставив на святість і посвячення міста твого”: (0–2 бали)

А) Володимира Святославича (Великого); Б) Ярослава Володимировича (Мудрого); В) Ярослава Володимировича (Осмомисла); Г) Данила Романовича (Галицького); Д) Володимира Всеволодовича (Мономаха).


6. Виберіть зайве положення (одне), для наведеного логічного ряду. Свою відповідь поясніть (0–2 бали; 1 бал – за правильно вказане положення, 1 бал – за пояснення вибору):

А) імператор Олексій IV Ангел; Б) Латинська імперія; В) облога Задара; Г) Клермонський собор; Д) Папа Римський Інокентій ІІІ.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Заповніть пропуски в історичному джерелі: “В ім’я Господа амінь... Ми, [А назвіть короля], Божою ласкою (титулатура). Доводимо до відома усім, що за благочестивою згодою королівського маєстату, дбаючи про численні клопоти та незручності, що наше місто Львів зазнало від усіляких немилосердних ворогів, прагнемо, щоб це місто процвітало і збільшувало свої вигоди, прибутки, користі та добробут. Для втіхи згаданого міста та збільшення кількості його вірних жителів даємо і встановлюємо вищезгаданому містові на вічні часи німецьке право, яке по-простому називається [Б зазначте поширенішу назву німецького права], усуваючи там усі руські права та руські звичаї… Звільняємо згадане місто та його жителів від усіх юрисдикцій каштелянів, воєвод, суддів, підсудків, возних і від влади будь-кого, яким би іменем не називався; так, щоб перед ним або перед будь-ким з них у великих і малих справах міщани не відповідали, а тільки – перед своїм [В зазначте посаду]… Діялося в Сандомирі, у п’ятницю в октаву свята П’ятидесятниці, року Божого [Г вкажіть рік]”: (0–2 бали)

А)________________ Б)___________________ В)____________________ Г)____________________


8. Синхронізуйте запропоновані події таким чином, щоб кожній даті відповідали по одній події, які стосуються історії України і всесвітньої історії (дві події зайві): (0–5 балів)

Історія України

Дата

Всесвітня історія




1566







1572







1620







1635







1659




1) Гетьман П. Конашевич-Сагайдачний разом з усім Запорозьким Кішем вступив до Київського братства;

2) Реставрація династії Стюартів в Англії;

3) Піренейський мир між Іспанією та Францією;

4) Зруйнування І. Сулимою фортеці Кодак;

5) Військо Габсбургів розбило чеську армію біля Білої Гори;

6) Початок революції у Нідерландах та національно-визвольної війни проти Іспанії;

7) Король Сигізмунд ІІ Август санкціонував створення загону реєстрових козаків;

8) Іван Виговський зрікся гетьманської булави;

9) Варфоломіївська ніч – масове винищення гугенотів у Парижі;

10) Запровадження на українських землях ІІ Литовського статуту;

11) Заснування Базавлуцької Січі;

12) Початок французько-шведського періоду Тридцятилітньої війни.


9. Назвіть державу, до якої відійшов Чернігів після укладення у 1618 р. Деулінського перемир’я: (0–2 бали) ____________________________________________________________
10. Визначте про кого з козацьких гетьманів писав французький письменник-новеліст Проспер Меріме (1803–1870):Обраний проводирем малого народу, оточеного могутніми сусідами, той чоловік присвятив усе своє життя боротьбі за його незалежність. Він спритно сіяв розбрат у стані ворогів, зміцнював єдність керованих ним полків, був безстрашним воїном, глибокодумним політиком, розважним при перемогах, стійким і непохитним при невдачах”: (0–2 бали)

А) Богдана Хмельницького; Б) Петра Дорошенка; В) Івана Мазепу; Г) Пилипа Орлика;


Д) Кирила Розумовського.
11. Визначте, під контролем якого релігійного ордену перебував Львівський університет від часу свого заснування до 1773 р.: (0–2 бали)

А) августинців; Б) василіян; В) домініканців; Г) єзуїтів; Д) бенедектинців.


12. Продовжіть речення: “Повстання сипаїв – це…” (вкажіть подію, коли і де вона відбулася)
(0–3 бали)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



13.  “Ліхтарі згасли у всій Європі, і наше покоління вже не побачить, як вони спалахнуть знову”. Вкажіть, початку якої події стосуються ці слова міністра закордонних справ Великої Британії Едварда Грея: (0–3 бали)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

14. Визначте, кому належить фраза, датована 31 жовтня 1918 р.: “Якщо цієї ночі ми не візьмемо Львів, то завтра його візьмуть поляки”: (0–2 бали)

А) Михайлу Грушевському; Б) Костю Левицькому; В) Дмитру Вітовському;


Г) Євгену Петрушевичу; Д) Володимиру Винниченку.
15. На основі зображених постерів визначте події та час, коли вони відбувалися: (0–4 бали)

А Б В Г







Подія

Рік (роки)

А







Б







В







Г








16. На основі поданих плакатів визначте українські збройні формування першої половини ХХ ст.: (0–3 бали)

А Б В

_________________________ ____________________________ ___________________________

_________________________ ____________________________ ___________________________

17. Визначте терміни, які відповідають наведеним визначенням: (0–4 бали)

А умовна назва піхотних підрозділів Червоної Армії, сформованих у 1943–1944 рр. з цивільного населення раніше окупованих українських територій, яких посилали у бій без належної амуніції та зброї ___________________________________________________________________________________________

Б традиційна для кримськотатарського народу форма загальних представницьких зборів для вирішення важливих суспільних питань (аналог віча) ______________________________________________________

В одна з форм національної та релігійної нетерпимості, вороже ставлення до євреїв, одна з форм расового шовінізму __________________________________________________________________________________

Г добровільне об’єднання людей, які на пайових засадах спільно займаються певним видом господарської діяльності __________________________________________________________________________________
18. Визначте, кому із зображених на фото осіб належать подані факти біографії (зазначте його ім’я та прізвище):Історик, мовознавець, письменник, перекладач, один із найвизначніших дослідників Сходу. Секретар Української Академії Наук (УАН) заснованої гетьманом П. Скоропадським, професор всесвітньої історії Київського університету (1918–1921). У 1941 р. оголошений “ворогом народу” за “антирадянську націоналістичну діяльність” і засланий до Казахстану, де через рік помер”: (0–2 бали)

А Б В Г


________________________________________________________________________________________
19. Встановіть хронологічну послідовність утворення областей Української РСР: (0–2 бали)

А) Закарпатська; Б) Чернівецька; В) Дрогобицька; Г) Ворошиловоградська; Д) Черкаська.


20. Визначте президента США, діяльності якого стосуються поняття Справедливий курс,закон Тафта-Гартлі,маккартизм: (0–2 бали)

А) Г. Гувер; Б) Ф. Рузвельт; В) Г. Трумен; Г) Д. Ейзенгауер; Д) Дж. Кеннеді.






Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Ііі етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії (Львів, 27–28 січня 2018 р.) Завдання для учнів 11 класу iconЗавдання на ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури для учнів шкіл з угорською та румунськими мовами навчання

Ііі етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії (Львів, 27–28 січня 2018 р.) Завдання для учнів 11 класу iconУкраїнська література
Завдання на ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури для учнів шкіл з угорською та румунськими...
Ііі етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії (Львів, 27–28 січня 2018 р.) Завдання для учнів 11 класу iconКвнз «Харківська академія неперервної освіти» Рекомендації щодо підготовки та проведення ІІ етапу всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2012/2013 н р
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2011/2012 н р
Ііі етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії (Львів, 27–28 січня 2018 р.) Завдання для учнів 11 класу iconЗавдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 8 клас 2013-14 н р. Завдання І
Розташуйте назви історико-географічних об’єктів, де відбувалося підписання різносторонніх угод періоду Руїни у хронологічній послідовності,...
Ііі етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії (Львів, 27–28 січня 2018 р.) Завдання для учнів 11 класу iconМетодичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

Ііі етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії (Львів, 27–28 січня 2018 р.) Завдання для учнів 11 класу iconМетодичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

Ііі етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії (Львів, 27–28 січня 2018 р.) Завдання для учнів 11 класу iconЗавдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 015-2016 клас Завдання І
Розташуйте вислови, що стосуються історії Київської держави ІХ-ХІ століття у хронологічній послідовності
Ііі етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії (Львів, 27–28 січня 2018 р.) Завдання для учнів 11 класу iconІі етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 2017/2018 навчальний рік
Дайте назву карті (1 бал), назвіть події, зображені на карті стрілочками
Ііі етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії (Львів, 27–28 січня 2018 р.) Завдання для учнів 11 класу iconЗавдання для учасників ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
Прочитайте уривки з Інтернет-публікацій, що описують події воєнної історії. Відновіть їх цілісність, заповнивши пропуски в тексті....
Ііі етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії (Львів, 27–28 січня 2018 р.) Завдання для учнів 11 класу iconМетодичні рекомендації щодо підготовки та організації ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів, які повинні стати основою для складання завдань на І (шкільний) етап олімпіад
Навчально-методична лабораторія гуманітарних дисциплін кафедри гуманітарної освіти Дніпропетровського обласного інституту післядипломної...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка