Інформаційний вісник 4 (32) 2009 Київ 2009 ббк 78. 34(4Укр) б 59 Бібліосвіт



Сторінка1/6
Дата конвертації20.08.2017
Розмір1,02 Mb.
  1   2   3   4   5   6






Інформаційний вісник
4 (32) 2009

Київ 2009

ББК 78.34(4Укр)

Б 59


Бібліосвіт : інформ. вісн. – Вип. 4 (32) 2009 / [редкол. : Г. Саприкін (голов. ред.), Т. Сопова (відп. ред.), С. Чачко, Т. Якушко] ; ДЗ «Держ. б-ка України для юнацтва». – К. : [б. в.], 2009. – 89 с.

Редакційна колегія: Г. Саприкін (голова редкол.), Т. Сопова (відп. ред.), С. Чачко, Т. Якушко


Редактори: В. Кучерява, М. Стельмах, С. Чачко

© ДЗ «Державна бібліотека України для юнацтва», 2009



ЗМІСТ






Ювілеї






Бути милою людям

4

І. Косміна

Нам – тридцять!

8




Інформаційні ресурси бібліотек




Т. Сопова,

Ю. Ворона



Мистецтвознавча тематика на сайтах обласних бібліотек для юнацтва

10




Досвід роботи




Л. Герасимова

Бібліотека інформує, консультує, пропонує, організовує…

30

І. Вовнюк

Проблеми популяризації української класичної літератури серед юнацтва та молоді

38




Досвід зарубіжних колег




М. Полєва

Досвід роботи російських бібліотек з правового виховання юнацтва та молоді

44




Чи маю право?




В. Паянок

Як зареєструвати підписне періодичне видання?

48




Вісті з регіонів




Т. Петелько

Крок назустріч читачам

54

Я. Коцур

Семінар на Жидачівщині

58




Конкурси. Вікторини




Л. Драпалюк,

Т. Сопова



Відкриваємо Європу разом!

63

Л. Орищук,

Н. Цісарук,

Ю. Гресь


Мова – душа моя

67


Ювілеї

Бути милою людям

13 листопада 2009 року виповнюється 55 років директору Одеської обласної бібліотеки для юнацтва ім. В. Мая-ковського, заслуженому працівнику культури України Пономаренко Людмилі Федорівні.

Народилася Л. Ф. Пономаренко в Калінінграді. Вищу освіту здобувала у Харківському державному інституті культури, де навчалася на заочному відділенні бібліотечного факультету.

З 1980 року почала працювати за фахом у такій престижній бібліотеці, якою була і є Одеська обласна бібліотека для юнацтва.

Симпатична привітна бібліотекарка, приблизно через рік вже була призначена старшим бібліотекарем сектору краєзнавства, ще через кілька років – завідувачем відділу комплектування. Користуючись пошаною у колективі, Людмила Пономаренко (ім’я якої недаремно означає «людям мила») 1985 року стала головою профспілкового комітету великого колективу бібліотеки і перебувала на цій громадській посаді до 1990 року. А у лютому 1990 року, маючи достатній професійний досвід і повагу читачів, прийняла керівництво Одеською обласною бібліотекою для юнацтва ім. В. Маяковського. Людмила Федорівна зібрала навколо себе міцний колектив, таких самих фахівців, як сама – залюблених у книги й читачів.

Інтелігентна, доброзичлива, вона вміє чітко організувати роботу. Сповнена невичерпного оптимізму, не просто мріє про нове і краще, а йде до нього, здійснює його.

Тоді, майже 20 років тому, попри авторитет, яким уже користувалася обласна бібліотека для юнацтва, молодій директорці треба було по-справжньому вчитися важкій науці виживання. А стосувалося це, перш за все, браку площі та невідповідності приміщень їх цільовому призначенню. Л. Ф. Пономаренко вдало спланувала, як використовувати надходження від платних послуг на поповнення фондів, ремонт та придбання технічних засобів тощо.

Через об’єктивні причини виявилося не під силу збільшити приміщення читальної зали, розрахованої на 35 місць, а бажаючих займатися в ньому набагато більше.

Прагнучи, щоб бібліотека була повноцінним інформаційним та культурно-освітнім центром, Людмила Федорівна організувала курси української мови. Вона, росіянка за походженням, першою почала їй навчатися, показуючи приклад іншим.

Бібліотека – це і центр спілкування молоді, творчих людей. Сюди охоче приходять різні категорії юнацтва: учні, котрим допоможуть підібрати матеріал для рефератів, студенти, які завжди знайдуть потрібну їм інформацію, в т. ч. на електронних носіях.

Директор бібліотеки надає великого значення її освітній функції і тому проводить відповідну серйозну роботу з комплектування фондів з урахуванням запитів.

Кожен другий користувач іде до бібліотеки для того, щоб працювати у комп’ютерній залі. Інтернет-центр був створений ще 2003 року.

Бібліотека має свій сайт «Mayakovka.od.ua», на якому можна отримати всю інформацію про її діяльність, зокрема, про клуб за інтересами «Ровесника», робота якого спрямована на розкриття талантів юнаків та дівчат: на відповідній сторінці можна ознайомитися з їх літературними досягненнями, переглянути фотовиставки, роботи з використанням комп’ютерної графіки тощо.

Директор сприяє участі користувачів бібліотеки у різноманітних масових заходах. А їх чимало: як серйозних, навчально-інформаційних, так і пізнавально-розважальних. Це круглі столи й диспути з актуальних проблем (здоровий спосіб життя, неформальні течії тощо), конференції за участю членів Малої академії наук району, вечори пам’яті, літературно-музичні та поетичні вечори, презентації книг наших читачів та їх арт-виставок, інтелектуальні ігри, випуск газет тощо. Ми об’єднуємо звичайнісіньких дітей, допомагаємо їм розкритися – цьому сприяють розроблені в бібліотеці тексти, анкети і опитувальники, проводиться психологічне тестування. Наша бібліотека підтримує і талановиту молодь, а до числа наших гуртківців належить, наприклад, юна спортсменка, дівчина-восьмикласниця, чемпіонка України із скалолазання і юний співак, хлопчина-шестикласник, лауреат міжнародних премій, володар гран-прі. Ми запрошуємо для зустрічей з молоддю цікавих людей: письменників, краєзнавців, фахівців різних гуманітарних дисциплін, правознавців, співробітників обласних центрів зайнятості, представників козацтва та інших.

Молодь бере активну участь у заходах, розроблених методистами бібліотеки: у конкурсах творчих робіт і фотоконкурсах: «Легенди рідного краю», «Україна – європейська держава», «Молодість твоя, Україно» тощо.

Для читачів, що цікавляться краєзнавчою роботою, методисти випускають посібники, брошури, покажчики книжок за жанрами. Це дуже допомагає у роботі читачам «Маяковки», інших бібліотек області, що обслуговують юнацтво.

Пошук нових цікавих і корисних форм роботи не припиняється. Людмила Федорівна завжди закликає колег не чекати, коли звернуться до них за допомогою, а запропонувати її першими дитячим оздоровчим літнім таборам, місцям ув’язнення неповнолітніх, читачам з обмеженнями.

І люди відчувають це: частина відвідувачів бібліотеки, які давно вже досягли похилого віку, саме за цим і приходять, називаючи «Маяковку» другою домівкою, «чудовим острівцем Добра, Світла, Віри, Любові, Надії».

Колеги теж шанують свою директорку за уважність, чуйність, доброзичливість. Радіють за неї, дізнавшись, що до Всеукраїнського Дня бібліотек Указом Президента їй було присвоєно почесне звання заслуженого працівника культури України.

Серед відзнак, раніше отриманих Людмилою Федорівною – численні грамоти та подяки, вручені їй за багаторічну плідну працю у галузі культури, високий професіоналізм, впровадження сучасних технологій, особистий внесок у соціально-економічний розвиток Одеської області. Так, 2004 року вона отримала Почесну відзнаку голови Одеської обласної державної адміністрації, а 2007 – Подяку Кабінету Міністрів України, в інші періоди – грамоти Міністерства культури України та Обласного управління культури.


Щиро вітаємо Людмилу Федорівну Пономаренко з 55-річчям та присвоєнням почесного звання Заслуженого працівника культури України, бажаємо їй здоров’я та успіхів, а очолюваній нею бібліотеці – високо нести прапор освіти, виховання, культури.
Редколегія

* * *
Вітаємо з присвоенням почесного звання Заслуженого працівника культури України директору Закарпатської обласної бібліотеки для дітей та юнацтва Валентину Дмитрівну Чіку.
Редколегія

Ювілеї

Нам – тридцять!
І. Косміна, завідувач відділу Донецької ОЮБ
Десять років для людини – це час становлення. Двадцять років – час дорослішання. Тридцять років – час здійснень. Цю періодизацію людського життя з повним правом можна віднести до нашої бібліотеки. Адже без людей бібліотека – це просто будинок, який ніхто не назве теплим.

Нам – тридцять! Тридцять років бібліотекарям-ветеранам Клавдії Вікторівні Мальцевій, яка пережила в дитинстві ленінградську блокаду, чи Раїсі Олександрівні Дубовицькій, яка почала працювати на комп’ютері, коли ми про нього ще й не знали. І справді, вони виглядають хіба що трошки старше за тридцятирічних! Тридцять років сьогодні навіть тим молодим дівчатам, які ще не встигли відзначити свій тридцятирічний ювілей! Тетяна Лятавська, Світлана Матієвська, Юлія Кирилова – це вам писати далі біографію нашої бібліотеки. Тридцять і нашому директору – Валентині Дмитрівні Нікуліній. Валентино Дмитрівно, вам тридцять, не забувайте! Ще керувати й керувати!

За тридцять років наші читачі виросли і привели до бібліотеки своїх дітей. Ми разом пережили переїзди і перебудови, зробили наш дім затишним, добрали найцікавіші та найкорисніші книги, читали і розповідали, навчали і навчались, виховували і виховувались. Фраза: «У цей непростий час бібліотека залишається острівком спасіння, що дарує відчуття спокою і налагодженості життя» – завжди була актуальною. І не стільки тому, що у кожного часу свої складності, скільки тому, що бібліотекарі завжди були готові допомогти, підтримати, не вимагаючи нічого натомість. При цьому ми розуміємо, що, незважаючи на стабільність, а часом і уявну статичність бібліотек, світ змінився, змінились наші читачі, а тому намагаємось змінитися самі. Але якою б не була наша бібліотека, вона завжди буде утверджувати людські цінності та норми.

Колектив Донецької обласної бібліотеки для юнацтва

Інформаційні ресурси бібліотек
Мистецтвознавча тематика на сайтах обласних бібліотек для юнацтва
Т. Сопова, Ю. Ворона,

спеціалісти ДБУ для юнацтва


Обласні бібліотеки для юнацтва за роки існування набули багатого досвіду з популяризації мистецтва. Проте, зміни в інформаційному та культурному середовищі, а також політичні зміни спонукали їх до необхідності модернізації як в змістовному, так і в технічному розумінні, створення нових, оригінальних інформаційних продуктів, пошуку оперативних відповідей на сьогоденні запити користувачів, пов’язані з мистецтвом.

З появою Інтернету ОЮБ, поряд з іншими публічними бібліотеками, стали перейматися створенням власних сайтів та їх наповненням, зокрема, інформацією з питань естетичного виховання юнацтва, підтримки талановитої, творчо обдарованої молоді, популяризації різних жанрів мистецтва, народних ремесел. Не будемо забувати і про те, що це надзвичайно важливий і цікавий аспект у контексті національного відродження, заохочення юнацтва жити і розвиватися за законами прекрасного.

Для оцінки віддзеркалення мистецтвознавчої тематики в наявних електронних ресурсах ОЮБ в Інтернет-просторі було переглянуто сайти обласних бібліотек для юнацтва. Аналіз їхнього контенту дозволив зробити певні висновки щодо віртуального подання мистецтвознавчої інформації, ресурсного наповнення, ознайомитись з формами і методами відображення бібліотеками віртуального образу своєї роботи.

В ідеалі цю роботу можна класифікувати:

за видами подачі інформації: текстова, графічна (фотографічна), відео-, аудіо-;

за довідково-бібліографічним принципом: бази даних, бібліографічні та вебліографічні покажчики, списки літератури, періодичних видань, веб-посилання на довідники, енциклопедії, словники, певні відео- та текстові ресурси мистецького характеру;

за фактографічною ознакою: адресні реквізити мистецьких закладів, клубів за інтересами, мистецьких гуртків, секцій, студій, репертуар, режим роботи, ціни на квитки тощо;

за жанровою тематикою: декоративно-прикладне, театральне, музичне мистецтво, живопис, графіка, кіно, фотографія, фольклор тощо;

за формами роботи з користувачами і популяризації джерел з мистецтва: інформаційна і творча підтримка молодих обдарувань, створення об’єднань за інтересами, заочні мистецькі подорожі, мистецькі вітальні, естетичні салони, картинні вернісажі, віртуальні художні виставки, виставки однієї картини, портрети видатних творчих постатей, літературно-мистецькі композиції, відеоперегляди, прослуховування концертів, альбомних записів тощо;

за методичним принципом: сценарії, рекомендації, програми семінарів, конференцій, контенти проектів програм, консультацій, дистанційне самонавчання тощо;

Зупинимося на деяких конкретних прикладах відображення мистецтвознавчої тематики на тих сайтах обласних бібліотек для юнацтва, які були доступні для огляду1, і спробуємо уважно придивитися: чи відповідає їх зміст вищезгаданому. Не будемо забувати і те, що цей рік проголошено Роком української молоді, а тому має бути відповідно відображено і цей факт.

Почнемо в алфавітному порядку.



Вінницька ОЮБ. Опція «Екскурсія по бібліотеці». В ній читальна зала пропонує: літературу краєзнавчого характеру, фотоальбоми, карти, схеми, ноти. Тут систематично організовуються виставки літератури (тематичні, жанрові, персональні) та проводяться зустрічі з письменниками, відомими особистостями обласного центру, презентації книг, усні журнали, літературні портрети й вечори, диспути тощо. При читальній залі з 1995 року діє літературно-мистецька світлиця «Подільська криниця».

Відділ періодики: перераховуються передплачені українські і російські журнали (у т.ч. чималий список мистецької тематики – «Кіно-Дайджест», «Кіно-Театр», «Книжковий клуб +», «Ковальська майстерня», «Мистецтво та освіта», «Музеї України», «Народна творчість та етнографія. Народне мистецтво», «Пам’ятки України: історія та культура», «Пам’ять століть», «Український театр», «Искусство кино», «Кинопарк» тощо. З газет відзначимо: «Краєзнавство. Географія. Туризм», «Культура і життя». Зауважимо, що більшість з цих видань україномовні і те, що у молоді є вибір!

Далі з «екскурсії» на тему, що нас цікавить, дізнаємося про обласну Програму розвитку культури та духовного відродження на період до 2010 року. На жаль, місія і заходи бібліотеки в рамках цієї програми не вказані.

У підвищенні кваліфікації і видавничій діяльності бібліотека за два попередні роки не відзначилась нічим.

Отже, можемо зробити висновок: інформація з мистецтва представлена дуже скупо, не відрізняється конкретністю. Наприклад, невідомо в які дні і за якими темами та формами планується засідання світлиці «Подільська криниця».

Віртуальному юному відвідувачу сайт Вінницької ОЮБ майже ніякої корисної інформації з питань мистецтва, крім списку періодичних джерел, дати не може.

У меню сайту Волинської ОЮБ з опції «Відділи бібліотеки» ми можемо дізнатися про існування в її структурі спеціалізованого відділу мистецтв і культури, про видовий склад його документних ресурсів, їх кількість, категорії і чисельність читачів, про довідково-бібліографічний апарат, технічні засоби для прослуховування грамзаписів, про те, що пропонується платна послуга з запису музичних творів на касети, про масові заходи, що проводяться, про співпрацю з громадськими та творчими організаціями тощо. Інформаційний потенціал мистецького відділу певним чином доповнює також краєзнавчий відділ, що проводить зустрічі з письменниками, митцями краю, художні виставки тощо.

Опція «Заходи» відображає лише ті з них, що планувалися з лютого по липень, хоча логічніше було б відобразити дії бібліотеки, заплановані на перспективу. А те, що користувачі запрошувалися, наприклад, у травні на літературний вечір «Український дитячий театр Олени Пчілки» (до 160-річчя з дня народження) з інсценізацією п’єси «Я Світова річ» тощо, а фахівці відділів мистецтв та краєзнавства обласних бібліотек для юнацтва – до участі в проблемних навчаннях на тему: «Виховні можливості мистецтва у формуванні молодої особистості», вже мало кому цікаво.

В опції «Віртуальна виставка» за темою, що нас цікавить, пропонується ознайомитися з 10 друкованими виданнями щодо музичної культури Волині першої половини ХХ століття (про творчість місцевих композиторів). Ця форма значно б виграла, якщо б у ній були враховані посилання не тільки на друковані, але й на електронні ресурси.

Опція «Видавнича діяльність» презентує інформаційно-мистецьку газету «Краєвид» (де мистецтвознавча інформація поєднуються з краєзнавчою), сценарії народознавчих заходів (список), «Історичні вечори і портрети» (з вибірковою можливістю вийти на повний текст із наявного списку), бібліографічні списки «Естетичне виховання школярів у системі національного виховання» тощо. Але схоже на те, що ця газета виходить не частіше одного разу на рік, бо оновлення її не видно.

Тепер спробуємо подивитися на інформаційне наповнення сайту бібліотеки з точки зору віртуального юного відвідувача і фахівця та зробити певний аналіз. А потім, скориставшись цим методом, розглянемо відбиття даної теми на сайтах інших обласних бібліотек для юнацтва.

Отже, певну інформацію за допомогою запропонованої мапи сайту та її навігаційних знарядь знайти можна. Втім, бібліографічний пошук нами конкретного документного ресурсу призводить лише до знаходження бібліографічних списків друкованих видань. Ці видання можуть бути цікаві для спеціалістів, але користувачі сайту, як показує практика, здебільшого віддають перевагу електронним книгам, журналам тощо у повнотекстовому варіанті або з посиланнями на них, електронним версіям каталогів (картотек, БД) відділу мистецтв, які дозволяють дізнатися, що саме пропонується на різних носіях інформації. Бажано було б також мати посилання-допомогу «Як формулювати запит», паспорти баз даних (з відомостями про їх мовне, хронологічне, географічне, тематичне охоплення, частоту оновлення, види документів та обсяг).

Хоча з інформації відділів мистецтва та краєзнавства ми бачимо, що проводиться чимало творчих зустрічей з представ-никами різних видів мистецтв і творчих професій, про те, який їх зміст, жанровий спектр – дізнатися неможливо. Тим часом за цими нечисленними рядками можуть приховуватися цікаві знайомства і презентації творчих надбань молодих митців Волині (художників, акторів, драматургів, архітекторів, скульпторів тощо), а також фольклорних колективів. Тобто користувач не має чіткого уявлення, з ким він може зустрітися в бібліотеці, про що буде йти мова на тому чи іншому заході, о котрій годині, тощо.

Те ж саме стосується ілюстративної інформації. Крім скано-ваних обкладинок книг та портретів ми не бачимо на сайті ані фотографій масових заходів мистецької тематики, ані виставок картин, ані краєвидів, ані творів декоративно-прикладного мистецтва або юнацьких малюнків, ані віртуальних екскурсій мальовничими місцевостями та музеями Волинського краю, України, світу, ані записів музичних творів тощо.

Не вказується, які саме газети і журнали з питань літератутури, музики, театру, кіно, образотворчого мистецтва передплачує відділ мистецтв. Відсутня хроніка культурно-мистецького життя міста, особливо в молодіжному середовищі. Не вистачає фактографічної мистецтвознавчої інформації про репертуар театрів, кінотеатрів, художніх галерей, концертних майданчиків, залів, заходи творчих спілок, музеїв та їх адреси, час роботи, сеанси, транспорт, яким краще дістатися до відповідних установ тощо. Дуже мало посилань на мистецькі портали України і світу, довідники, енциклопедії, сайти спеціалізованих бібліотек або сторінки їх відділів мистецтв. Не відображено повного реєстру платних послуг, що їх надає відділ мистецтв та відповідних розцінок.

На сайті немає також чіткої систематизації інформації, зручної навігації, яка б дозволила кожному користувачеві (юнакові або дівчині, фахівцю) легко зорієнтуватись на мапі сайту, оперативно знайти потрібну йому інформацію.



Сайт Житомирської ОЮБ. Сторінка «Про бібліотеку» сповіщає, що в її структурі є відділ мистецтв. Але все, що може з цієї сторінки дізнатися віртуальний користувач про роботу відділу, вміщується в одне загальне речення: «Зосереджує у своїх фондах матеріали з різних видів мистецтва, культурології, фольклору, пропонує багатий фонд кінофотофонодокументів».

Сторінка «Послуги бібліотеки» знову наводить загальну інформацію щодо розміру документного фонду, кількості передплачуваних газет і журналів, можливості прослуховування кінофотофонодокументів, наявності електронного каталогу, інтернету тощо.

Сторінка «Нові надходження» більш конкретна за змістом і містить копії обкладинок деяких видань, а також наводить списки літератури за тематичними розділами. З розділу «Мистецтво» можна дізнатись про кількість книг, що надійшли до бібліотеки. На жаль, аудіо- або відеоматеріали в ньому відсутні.

На сторінці «Масові заходи» анонсується репертуар масових заходів на поточний місяць року (на момент перегляду сайту це був листопад). Зокрема, користувачі запрошуються на мистецький пленер «Любов’ю створена краса» за участю житомирських художників, приурочений до Дня художника. Було б доцільно більш детально проінформувати користвача про зміст цієї форми, назвати прізвища запрошених митців, проілюструвати 2 – 3 картинами їх творчість. Крім того, виникає запитання: чому на всі заходи запрошуються переважно учні ЗОШ? Невже іншим категоріям читачів (студентам, творчій, працюючій молоді) бібліотека не може нічого запропонувати?

На сторінці «Видавнича діяльність» естетична складова присутня в сценаріях «Україна була справжньою втіхою і святом душі» (до 200-річчя від дня народження М. В. Гоголя), «Творча молодь – майбутнє України», «У щастя є своя струна...» (до 60-річчя від дня народження В. Івасюка, українського композитора і поета), «Жіночій голос вічності» (до 120-річчя від дня народжен-ня російської поетеси Анни Ахматової). Але сторінка була б набагато цікавішою для бібліотекарів інших областей, вчителів, вихователів, якщо б на ній були представлені повнотекстові версії цих матеріалів.

Нарешті, зі сторінки «Про нас у пресі» можна дізнатися про зміст і спрямування тих чи інших масових заходів, серед яких доцільно виділити вже згадувані музично-поетичну акварель «Жіночій голос вічності», свято «Творча молодь – майбутнє України» в рамках Всеукраїнського тижня дитячої та юнацької книги, вечір-портрет, присвячений творчості Володимира Івасюка тощо.

Було б доцільно анонсувати поточні масові заходи, зокрема з мистецтва, для користувачів на відповідній сторінці сайту не менш цікаво і барвисто.

На сайті Закарпатської обласної бібліотеки для дітей та юнацтва опція «Екскурсія по бібліотеці» інформує, що при читальній залі для юнацтва працює літературно-мистецька вітальня «Словоспів», в якій влаштовуються тематичні вечори, ювілеї письменників, щороку проводяться Шевченківські читання «Дзвенять Кобзареві струни».

І тут ми теж стикаємося з неповнотою інформації щодо роботи вітальні: невідомо, яка програма нас очікує протягом року (півріччя), в які дні і часи проводитимуться засідання вітальні, для яких категорій читачів призначаються заходи.

У наступному розділі цієї опції – «Відділ організаційно-методичної роботи та бібліотечного маркетингу» – повідомляється про створення бази даних «Люби і знай свій рідний край» з використанням інтернет-ресурсів. Проте прямого доступу на сайті до неї немає, і залишається здогадуватись, що є цікавого і пізнавального у структурі цієї БД.

Подорожуємо цією опцією далі. Знайомимося з інформацією відділу комплектування та організації бібліотечних фондів (сектор фондосховища) і дізнаємося, що в бібліотеці є 30 аудіовізуальних носіїв, книги серії «Красне письменство Закарпаття», періодичні видання «Всесвітня література та культура в навчальних закладах України». Приємно відзначити, що більш детальна інформація про передплачені українські та російські газети та журнали подається в опції «Періодичні видання». Віртуальний користувач може познайомитися з усім їх списком. Серед них є і ті, що стануть у пригоді тим, хто цікавиться мистецтвом та красотами свого краю.

Варто особливо відзначити опцію сайту «Творчість юних читачів», у якій представлені, зокрема, малюнки талановитої 15-річної дівчини Інни Бескид, лауреата міжнародного дитячо-юнацького конкурсу образотворчого мистецтва тощо.

У видавничій діяльності бібліотек певна увага також приділяється популяризації життя і творчості діячів літератури та мистецтва. У цьому зв’язку можна звернути увагу, зокрема, на методико-бібліографічні матеріали «Я син народу, що вгору йде…» (до 150-річчя від дня народження І. Франка), «О. Духнович. Продовжувач традицій народних».

В опції «Календар масових заходів» події, на момент перегляду сайту, проанонсовані на перспективу. Серед них: вернісаж молодих художників «Світ очима молодих» (до Дня молоді 29 червня), літературне свято до Дня української писемності і мови «Любіть Україну, і пісню, і мову солов’їну».

Але знову, на жаль, є підстави констатувати ті ж самі недоліки у змісті інформаційного наповнення. Картковий ДБА бібліотеки не трансформовано в електронний, хоча б невеличкий за обсягом, масив аудіовізуальних документів.

Жанрові характеристики творів мистецтва для юнацтва, як і на попередньому сайті, також майже не розкриті, а двох масових заходів на рік на дану тему для цієї категорії користувачів, а також презентації малюнків, явно не достатньо. Хотілося б бачити також більш докладне відображення на сайті бібліотечних документних продуктів, що сприятиме розвитку художньої творчості молоді, формуванню її естетичних смаків.

Відсутні посилання на інші сайти, портали.

Немає опції «Бібліотечному фахівцю», а тому не відображені й методичні питання підвищення кваліфікації у галузі мистецтва.



Каталог: library science -> bibliosvit
library science -> Калейдоскоп знаменних дат
library science -> «Державна бібліотека України для юнацтва»
library science -> Шукає серце щастя
library science -> Та обласних бібліотек україни для юнацтва
bibliosvit -> Бібліосвіт : інформ вісн. – Вип. 1 (33) 2010 / [редкол. Г. Саприкін (голов ред.), Т. Сопова (відп ред.), С. Чачко, Т. Якушко]; дз
bibliosvit -> Інформаційний вісник 4 (44) 2012 Київ 2012 ббк 78. 34(4Укр) б 59 Бібліосвіт
bibliosvit -> Бібліосвіт державна бібліотека України для юнацтва Інформаційний вісник 3 (23)’2007 зміст
bibliosvit -> Бібліосвіт державна бібліотека України для юнацтва Інформаційний вісник 1 (21)’2007 зміст


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6

Схожі:

Інформаційний вісник 4 (32) 2009 Київ 2009 ббк 78. 34(4Укр) б 59 Бібліосвіт iconІнформаційний вісник 4 (44) 2012 Київ 2012 ббк 78. 34(4Укр) б 59 Бібліосвіт
Бібліосвіт : інформ вісн. – Вип. 4 (44) 2012 / [редкол. Г. Саприкін (голова редкол.), Т. Сопова (відп ред.), О. Виноградова, Т. Якушко];...
Інформаційний вісник 4 (32) 2009 Київ 2009 ббк 78. 34(4Укр) б 59 Бібліосвіт iconЯрославвеприня к ворожбавітр у поезії Київ 2009 ббк ш6(4Укр)6-5 в 306

Інформаційний вісник 4 (32) 2009 Київ 2009 ббк 78. 34(4Укр) б 59 Бібліосвіт iconАлізничного транспорту імені академіка в. Лазаряна рада з гуманітарного виховання вісник куратора №40 (квітень 2009) дніпропетровськ 2009 Укладач: Дешко Л. К

Інформаційний вісник 4 (32) 2009 Київ 2009 ббк 78. 34(4Укр) б 59 Бібліосвіт iconТом Гуманітарні науки Бердянськ 2009 (06) ббк 74я5
Збірник тез наукових доповідей студентів Бердянського державного педагогічного університету на днях науки 21 травня 2009 року. –...
Інформаційний вісник 4 (32) 2009 Київ 2009 ббк 78. 34(4Укр) б 59 Бібліосвіт iconС. В. Курбатов Історичний час як детермінанта творчого процесу Київ 2009 ббк 87. 21 Курбатов С. В

Інформаційний вісник 4 (32) 2009 Київ 2009 ббк 78. 34(4Укр) б 59 Бібліосвіт iconБібліосвіт державна бібліотека України для юнацтва Інформаційний вісник 1 (21)’2007 зміст
Відродження та утвердження ідеалів духовності серед молоді через діяльність літературних об’єднань
Інформаційний вісник 4 (32) 2009 Київ 2009 ббк 78. 34(4Укр) б 59 Бібліосвіт iconМетодичний вісник: форми науково-методичної роботи
Методичний вісник (випуск 2) / Упорядники О. Нижник, А. Дутчак, С. Клімковська. – Івано-Франківськ: оіппо, 2009
Інформаційний вісник 4 (32) 2009 Київ 2009 ббк 78. 34(4Укр) б 59 Бібліосвіт iconПрограма Міжнародної науково-практичної конференції 24-25 вересня 2009 р. Київ 2009 Порядок роботи конференції
Секція ІІ „Краєзнавча робота як сфера науково-практичної діяльності бібліотек, архівних та музейних установ”
Інформаційний вісник 4 (32) 2009 Київ 2009 ббк 78. 34(4Укр) б 59 Бібліосвіт iconСельская жизнь в Украине Рубрика: Медицина 30. 10. 2009 та 06. 11. 2009
Вітчизняне планетарне відкриття на зламі тисячоліть із сумом відзначає півстолітній ювілей
Інформаційний вісник 4 (32) 2009 Київ 2009 ббк 78. 34(4Укр) б 59 Бібліосвіт iconБібліосвіт державна бібліотека України для юнацтва Інформаційний вісник 3 (23)’2007 зміст
Бібліотеки для юнацтва стали справжніми осередками культури І духовності, центрами соціалізації, виховання й освіти підростаючого...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка