Інформація про проведення Чернігівських педагогічних зустрічей «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності»



Скачати 104.64 Kb.
Дата конвертації15.06.2017
Розмір104.64 Kb.
ТипІнформація

Інформація

про проведення Чернігівських педагогічних зустрічей

«Національно-патріотичне виховання на уроках словесності»

Відповідно до плану роботи Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського 23 – 24 червня 2016 року були проведені чергові Чернігівські педагогічні зустрічі на тему «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності». Чернігівські педагогічні зустрічі були започатковані 2003 року як захід, що збирає для обміну досвідом учителів-переможців Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» в номінаціях «Українська мова і література» та «Зарубіжна література». Цьогоріч на цей захід до Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського приїхали словесники – переможці та лауреати конкурсу «Учитель року» в номінаціях «Українська мова і література» та «Зарубіжна література» Чернігова, Києва, Львова, Луцька, Миколаєва, Тернополя, Кіровограда, Ніжина, Кременчука та ін. У зустрічах також узяли участь науковці, письменники, педагоги області.

Із вітальним словом до учасників зустрічей звернувся Віктор Миколайович Довбня, проректор із науково-педагогічної роботи Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського, доктор філософських наук. У своєму виступі Віктор Миколайович зазначив про те, що на сучасному етапі розвитку українського суспільства неможливо собі уявити школу без творчого, креативного вчителя, який не лише навчає, але й виховує учнів у дусі патріотизму.

Розпочала пленарне засідання зустрічей Олена Юріївна Котусенко, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України, виступом «Формування національно свідомої особистості на уроках української та зарубіжної літератур». Олена Юріївна також розповіла про підготування методичних рекомендацій зі словесних дисциплін на новий навчальний рік та про зміни, які відбулися в програмах з української мови і літератури й зарубіжної літератури.

Продовжив розмову про програмотворення та проблеми, які виникають із вивченням зарубіжної літератури, Ковбасенко Юрій Іванович, завідувач кафедри світової літератури Гуманітарного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, президент Української асоціації викладачів зарубіжної літератури, кандидат філологічних наук, професор (тема виступу – «Літературна освіта: програмотворення як складник державотворення»). Юрій Іванович наголосив на тому, що вивчення предметів гуманітарного циклу є вкрай важливим у сучасній школі.

У національно-патріотичному вихованні учнів важливу роль відіграє підручник. Про підручникотворення як складник національно-патріотичного виховання розповіла Ірина Володимирівна Красуцька, головний редактор Українського освітянського видавничого центру «Оріон». Ірина Володимирівна продемонструвала нові принципи і підходи до творення нового підручника.

Про трансформаційний зміст сучасного уроку мовлення розповів Іван Миколайович Хом’як, завідувач кафедри української мови і літератури Національного університету «Острозька академія», доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України.

Як виховати патріота засобами літератури, дав методичні рекомендації Володимир Павлович Лавренчук, завідувач кафедри методики та змісту освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат філологічних наук, доцент.

Майстер-клас із методики вивчення ліричних творів у взаємозв’язку із музичним мистецтвом «У симфонії слів, звуків, кольорів» провела старший викладач кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського Світлана Рашитівна Молочко. Світлана Рашитівна продемонструвала методику навчання ліричних творів за допомогою музики.

Далі учасники зустрічей працювали в секціях:



Секція 1. Національно-патріотичне виховання на уроках української мови і літератури

Секція 2. Національно-патріотичне виховання на уроках зарубіжної літератури

Учителі української мови і літератури обговорили проблеми виховання патріотизму учнів та поділилися досвідом роботи в цьому напрямі.

Про свій досвід формування свідомого громадянина на уроках української мови і літератури розповіла вчителька української мови і літератури Миколаївського економічного ліцею № 2 Миколаївської області Новицька Ганна Володимирівна, лауреат Всеукраїнського конкурсу «Учитель року». Ганна Володимирівна наголосила на тому, що вчитель сьогодні покликаний виховувати успішного і свідомого українця.

Досвідом своєї багаторічної роботи з обдарованими учнями поділилася викладач Луцького педагогічного коледжу, заслужений учитель України, член Національної спілки письменників України Ніна Петрівна Горик, лауреат конкурсу «Учитель року». Ніна Петрівна розповіла про досвід роботи з школярами, які мають нахили до поетичної творчості.

Щорічно у Львові проходить фестиваль української мови «Розцвітай же, слово!», який ініціює та організовує вчитель української мови і літератури ЗОШ № 22 імені Василя Стефаника м. Львова, заслужений учитель України Євген Володимирович Романюк, лауреат Всеукраїнського конкурсу «Учитель року». Євген Володимирович розповів учасникам зустрічей про цьогорічний фестиваль та поділився досвідом організації такого заходу.

Як працювати з учнями над науковими роботами, які теми обирати для цих робіт, як вибудувати алгоритм проведення дослідження, учасникам конференції розповіла Тетяна Петрівна Левченко, учителька української мови і літератури Бахмацької ЗОШ № 5 Чернігівської області, лауреат Всеукраїнського конкурсу «Учитель року».

Патріота своєї землі необхідно виховувати не лише на уроках, але і в позаурочний час. Про позакласну роботу з української літератури та проблеми виховання патріотизму розповів Олексій Анатолійович Гальонка, доцент кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського, кандидат педагогічних наук.

Національно-патріотичне виховання учнів у процесі вивчення української літератури є методичною проблемою, над якою багато років поспіль працює вчителька української мови і літератури Чернігівського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою, заслужений учитель України, переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» Ольга Іванівна Гребницька. Ольга Іванівна розповіла про специфіку роботи з національно-патріотичного виховання в спеціалізованому навчальному закладі.

Робота в ліцеї стала предметом обговорення й у виступі Людмили Іванівни Коткової, учительки української мови і літератури Ніжинського ліцею Ніжинської міської ради при Ніжинському державному університеті імені Миколи Гоголя. Формування соціально компетентної особистості випускника ліцею – основна проблема, над якою працює вчителька.

Учителька української мови і літератури Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівського області, переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» Бронзенко Тетяна Анатоліївна поділилася досвідом формування в учнів національно-ціннісних орієнтирів у процесі вивчення біографії Ліни Костенко.

Про сучасну українську літературу та її вплив на патріотичне виховання учнів розбудив полеміку секретар Національної спілки письменників України, директор Будинку письменників Олександр Богданович Гордон. Дискусія була плідною й цікавою.

Роботу секції 2 модерувала Тетяна Павлівна Матюшкіна, доцент кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського, кандидат педагогічних наук.

Проблема національно-патріотичного виховання на уроках зарубіжної літератури об’єднала в Чернігові знаних учителів. Серед них – перший переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» в номінації «Зарубіжна література», учитель-методист зарубіжної літератури Новоукраїнської гімназії № 7 Олександр Васильович Каєнко. Олександр Васильович порушив таку вкрай важливу для вивчення філологічних дисциплін проблему, як діалог масової та елітарної літератури.

Учителька зарубіжної літератури Помічнянської ЗОШ № 1 імені Героя України Березняка Є. С. Добровеличківського району Кіровоградської області, учитель-методист Марина Іванівна Вітко поставила перед колегами запитання: Хто виховує патріота?, чим породила жваву дискусію й обговорення проблеми.

Компаративний аналіз художнього твору є сьогодні пріоритетним у вивченні літератури. Тому виступ Ірини Вікторівни Горобченко, методиста Кременчуцького науково-методичного центру, учителя-методиста української мови і літератури, зарубіжної літератури Кременчуцької спеціалізованої школи І – ІІІ ст. № 10 з поглибленим вивченням англійської мови, мав неабияке значення. Проблема вивчення української міфології в контексті міфологічної картини світу є патріотичним складником у вихованні учнів.

Не менш важливою під час вивчення зарубіжної літератури є проблема викладання творів постмодернізму. То ж виступ заслуженого учителя України, директора Гермаківської ЗОШ Борщівського району Тернопільської області Дзика Анатолія Петровича «Уроки з вивчення постмодернізму як завершення літературної освіти школярів» був дуже актуальним.

Підготування учнів до участі в інтелектуальних змаганнях із зарубіжної літератури стало предметом обговорення у виступі Валентини Олександрівни Мележик, учительки зарубіжної літератури Гончарівської гімназії Чернігівського району Чернігівської області, лауреата Всеукраїнського конкурсу «Учитель року». Валентина Олександрівна окреслила основні етапи роботи з обдарованими учнями, поділилася досвідом роботи з учнями-членами Малої академії наук.

Про роль українського художнього перекладу в національно-патріотичному вихованні української молоді розповів учасниками зустрічей Всеволод Іванович Ткаченко, голова Творчого об’єднання перекладачів Національної спілки письменників України.

На завершення роботи учасники зустрічі відвідали презентацію поетичної збірки Івана Барана «Мить – як вічність». На презентації також звучала музика у виконанні студентів Чернігівського музичного училища імені Левка Ревуцького.

Наступного дня (24 червня) учасники конференції відвідали Сосницький район. Програма перебування в районі була дуже насиченою й цікавою.

Спочатку учасники зустрічей завітали до Сосницької гімназії імені О. П. Довженка. На порозі гімназії гостей зустріли учні, а у фойє – неперевершений пісенний колектив «Криниці», який зачарував усіх чудовим виконанням українських пісень. Під враженням від цього співу учасники заходу перейшли до роботи семінару, запланованого в рамках Чернігівських педагогічних зустрічей.

Із планом роботи семінару та гостями Чернігівських педагогічних зустрічей учасників семінару ознайомила Ганна Василівна Баран, завідувачка кафедри філологічних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського, кандидат філологічних наук, доцент.

Про стан розвитку освіти району повідомив Михайло Корнійович Дусь, начальник відділу освіти Сосницького району. Михайло Корнійович розповів про невтішну демографічну ситуацію в районі та про те, як освітяни творчо і самовіддано працюють, виховуючи патріотів своєї землі.

Досвід роботи вчителів-філологів району презентувала Віра Іванівна Журко, завідувачка районного методичного кабінету Сосницького району.

Далі виступили вчителі-словесники Сосницької гімназії імені О. П. Довженка: Ніна Яківна Хрокало, учителька української мови і літератури, учитель-методист, яка розповіла про формування національної свідомості та патріотизму через донесення краси і багатства рідної мови на уроках української мови і літератури; Олена Святославівна Лисенко, учителька зарубіжної літератури, учитель-методист, яка порушила проблему естетичного виховання школярів як засобу формування читацької компетентності; Марія Андріївна Огієнко, учителька української мови і літератури та зарубіжної літератури, учитель-методист, яка наголосила на проблемі формування активної творчої особистості учня через роботу в МАН. Виступи вчителів Сосницької гімназії імені О. П. Довженка породили жваву дискусію про освітянські проблеми та проблеми викладання словесних дисциплін.

Далі перед учасниками семінару виступили гості Чернігівських педагогічних зустрічей, які коротко розповіли про свій досвід роботи з проблеми національно-патріотичного виховання учнів.

Потім учасники зустрічей відвідали кімнату-музей Олександра Петровича Довженка в Сосницькій гімназії. Учні і вчителі цікаво і змістовно провели екскурсію як у кімнаті-музеї, так і в українській світлиці – унікальному приміщенні гімназії, де зібрані старовинні речі побуту Сосниччини. Екскурсію по гімназії провела директорка Чепурна Тамара Володимирівна.

Із гімназії учасники зустрічей поїхали в літературно-меморіальний музей Олександра Петровича Довженка, де, окрім цікавої екскурсії, проведеної Плитник Оксаної Миколаївною, головним зберігачем фондів Сосницького літературно-меморіального музею О. П. Довженка, мали чудову змогу поспілкуватися з відомим українським письменником Миколою Петровичем Адаменком.

Після відвідин музею дорога учасників Чернігівських педагогічних зустрічей пролягла до Авдіївської ЗОШ Сосницького району. Це унікальна школа «любові до рідного краю», яка плекає в молодого покоління ідеї патріотизму. Ошатне приміщення, по-європейськи відремонтоване, зустріло учасників зустрічей міні-концертом, який організували вчителі і учні. У школі діє театральна студія «Околиця», члени якої поставили на сцені школи для учасників зустрічей чудовий спектакль «Лісова школа» (за мотивами творів В. Нестайка). Керівник студії Кашпур Станіслав Михайлович – учитель математики Авдіївської школи.

Директорка школи Бібік Валентина Володимирівна провела цікаву екскурсію школою, а також у музейній кімнаті. Приємно зворушують і додають оптимізму відвідини таких шкіл, бо демонструють невтомну й творчу працю педагогів, захоплення ними своєю справою, їхню любов до землі, на якій живуть.



Авдіївській школі пощастило з підтримкою сільського голови – Анатолія Миколайовича Адаменка. Очільник села вразив усіх присутніх своїм ставленням до освітянських проблем, своєю господарністю, кипучою енергією й умінням організувати людей.

Урешті час Чернігівських педагогічних зустрічей добігав кінця. Учасники заходу зазначили, що зустрічі були насиченими і цікавими. Наведемо приклад відгуку про цей захід Ніни Горик: «Уже в Луцьку, а думками ще – на дивовижній Чернігівщині, у Довженковім краю. Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського вкотре згуртував талановитих учителів-практиків з багатьох куточків України, науковців, письменників для предметної розмови про злободенні проблеми викладання словесності в загальноосвітній школі. Амплітуда компетентної думки: від методичних напрацювань – до осмислення значення викладання рідної словесності, якості програм, підручників, офіційної позиції високопоставлених установ... Недарма ж серед гостей педчитань – представник Міністерства освіти і науки України Олена Котусенко, головний редактор освітянського видавничого центру «Оріон» Ірина Красуцька. Яскраві виступи запалюють на творчість у професії... Зустрічі з колективами Сосницької та Авдіївської шкіл переповнюють радістю за українське вчительство. Ознайомлення з Чернігівщиною, з краєм «Зачарованої Десни», відвідування літературно-меморіального музею Олександра Довженка наповнюють душу духовним піднесенням. Побожно торкаюсь очима меморіальних речей, світлин, ікон та рушників у Довженковій хаті, обіймаю поглядом город та сад, та ще – погріб!, той самий, на якому під сонцем частенько лежав дід Семен, що був схожий на Бога... Незабутня, надзвичайно насичена поїздка, важлива і потрібна. Похвала організаторам!!!»

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Інформація про проведення Чернігівських педагогічних зустрічей «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності» iconНаціонально-патріотичне виховання на уроках математики
Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу,...
Інформація про проведення Чернігівських педагогічних зустрічей «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності» iconПрограма Чернігівських педагогічних зустрічей 23-24 червня 2016 року м. Чернігів 2016 оргкомітет

Інформація про проведення Чернігівських педагогічних зустрічей «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності» iconБерезнівська центральна районна бібліотека організаційно-методичний відділ Національно-патріотичне виховання в бібліотеках
Національно-патріотичне виховання в бібліотеках: реком матеріали / Березнівська центр районна б-ка;[відп за вип. Л. А. Гарбар; упоряд.:...
Інформація про проведення Чернігівських педагогічних зустрічей «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності» icon«патріотизм починається з любові до людини…» Про патріотичне виховання на уроках української літератури та в позакласній діяльності. Теорія, досвід, практика
Батьківщини. Визначені провідні педагогічні ідеї наукових праць В. О. Сухомлинського. Запропоновано зразки дидактичних матеріалів...
Інформація про проведення Чернігівських педагогічних зустрічей «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності» iconМетодичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, що додаються
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей І молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного...
Інформація про проведення Чернігівських педагогічних зустрічей «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності» iconМетодичні рекомендації Із досвіду роботи викладача іноземної (англійської) мови
Національно-патріотичне виховання засобами суспільно-гуманітарних дисциплін у системі професійно-технічної освіти
Інформація про проведення Чернігівських педагогічних зустрічей «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності» iconІнтеграція педагогічних технологій на уроках словесності: активізація творчого потенціалу учня Підготувала вчитель української мови та літератури Чаплинської сзш І – ІІ ступенів Тарасова Тетяна Петрівна
Пріритетні завдання в формуванні особистості на уроках української мови та літератури
Інформація про проведення Чернігівських педагогічних зустрічей «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності» iconМетодичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, що додаються
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей І молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного...
Інформація про проведення Чернігівських педагогічних зустрічей «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності» iconМетодичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, що додаються
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей І молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного...
Інформація про проведення Чернігівських педагогічних зустрічей «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності» iconВиховуємо патріотів
«Національно-патріотичне виховання-пріоритетний напрямок виховної роботи у 2014-2015 навчальному році» була обрана з метою вдосконалення...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка