Жінка в історії козацького Запорожжя” у навчально-виховному процесі Запорізького колегіуму “Елінт”



Скачати 32,26 Kb.
Дата конвертації25.08.2017
Розмір32,26 Kb.
ТипПрограма

Вперше в Україні

Курс за вибором

Жінка в історії козацького Запорожжя” у



навчально-виховному процесі Запорізького колегіуму “Елінт”.
З 2014 року у навчально-виховний процес Запорізького колегіуму “Елінт” впроваджено навчальний курс за вибором “Жінка в історії козацького Запорожжя”. Передувала цьому підготовча робота розробника програми навчального курсу кандидата історичних наук Кривошия Олександра Петровича та директора колегіуму Зайковської Олени Анатоліївни. Жінки Козацької України практично “невидимі” в діючій програмі шкільного курсу з історії України XVI-XVIII ст. та в більшості шкільних підручників з історії.

Курс за вибором “Жінка в історії козацького Запорожжя” покликаний сприяти подоланню поширених в українському суспільстві перекручень та міфів, нав`язаних радянською історіографією, а також пошукам нових, конструктивних підходів до оцінки нашого історичного минулого, яке потребує більш глибокого переосмислення та об`єктивного, гендерноврівноваженого висвітлення.

Зміст навчальної програми “Жінка в історії козацького Запорожжя” відповідає Державному стандарту базової та повної загальної середньої освіти в галузі “Суспільствознавство”. Тематика курсу розроблена у відповідності до програми для загальноосвітніх навчальних закладів з історії України для 8 класу, суттєво доповнює її.

Навчальну програму курсу за вибором “Жінка в історії козацького Запорожжя” було “Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах” України (Лист ДНУ “Інститут інноваційних технологій і змісту освіти № 141/12 - Г- 1155, від 14. 07. 2014 р.).

Програма курсу розрахована на 34 години..

Основна мета курсу – полягає у формуванні в учнів ідентичності та почуття власної гідності у результаті осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь, розумінні історії і культури України в контексті історичного процесу, вільного від гендерних упереджень та пересудів.

Дидактичне забезпечення

Створена О.П. Кривошиєм бібліотечка наукової та учбово-методичної літератури, перелік Web-ресутсів по темі та навчально-методичний посібник “Жінки в історії жінок козацького Запорожжя: постаті, події, документи, свідчення [відомості про основні джерела з історії жінок козацького Запорожжя, відомості про дослідників історії жінок козацького Запорожжя, навчальна хрестоматія, словник основних культурологічних та історично-фемінологічних понять і термінів, короткий біографічний словник] – Запоріжжя: Просвіта, 2014. – 128с.

Зацікавлені у впровадженні курсу за вибором “Жінка в історії козацького Запорожжя” можуть звертатись до Запорізького колегіуму “Елінт”, або безпосередньо до розробника програми курсу за вибором О.П. Кривошия за ел. адресою: olexa-zp@ukr.net

Посилання та література



1Навчальна програма з історії для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів // Історія в школі. - 2012. - №7-8. - С. 1-42.

2Всі без виключення діючі підручники з історії України XVI – XVIII ст. впевнено демонструють “невидимість” жіночої компоненти в історії Козацької України та Запорозької Січі. (див.: Кривоший О.П. Побут повсякденність жінок козацького Запорожжя у змісті шкільної історії: вимога часу чи забаганка науковців? / О.П. Кривоший // Історія в школі. - 2013. - №10. - С. 17). Це при тому, що діючий Державний стандарт повної загальної середньої освіти наполягає на вивченні гендерних аспектів українського минулого. Див.: Навчальна програма з історії для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів // Історія в школі. - 2012. - №7-8. - С. 1.

3Термін “Історія жінок козацького Запорожжя” використовується нами для характеристики напряму історичного знання, об’єктом дослідження якого виступають жінки в історії Запорожжя - історико-географічної області на Півдні України, їхнє правове становище, функціональні ролі, місце в суспільному житті та творенні національно-культурного простору. Див.: Кривоший О.П. Два погляди на один об`єкт дослідження: тилова повсякденність жінок козацького Запорожжя у працях Й. Роллє та Д. Яворницького / О.П. Кривоший // Культурологічний вісник: науково - теоретичний щорічник Нижньої Наддніпрянщини. - Запоріжжя: Просвіта, 2013. - Вип. 32. - С. 25.

4Докладніше про це див.: Кривоший О.П. “Жіноче” в культурному просторі козацького Запорожжя: історіографічний дискурс другої половини ХІХ - початку ХХ ст. / О.П. Кривоший // Мандрівець. 2013. - №. 3 - С. 16-23. Його ж: “Сильна жінка” зі зброєю в українському історіографічному дискурсі XVI - ХІХ ст.. / О.П. Кривоший // Київська старовина. 2012. - №1(403). - С. 16-34 та ін.


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Жінка в історії козацького Запорожжя” у навчально-виховному процесі Запорізького колегіуму “Елінт” iconАнотація. В статті розглядаються проблеми реалізації принципу історизму в навчально-виховному процесі з фізики. Значну увагу приділено перспективі використання
Анотація. В статті розглядаються проблеми реалізації принципу історизму в навчально-виховному процесі з фізики. Значну увагу приділено...
Жінка в історії козацького Запорожжя” у навчально-виховному процесі Запорізького колегіуму “Елінт” iconУрок поліфункціональне, багатоаспектне явище в навчально-виховному процесі; відображення поєднання традиційності та новацій
...
Жінка в історії козацького Запорожжя” у навчально-виховному процесі Запорізького колегіуму “Елінт” iconЗапорізька Січ у другій половині хviiстоліття
«Використання інформаційно-комунікативних технологій у навчально-виховному процесі»
Жінка в історії козацького Запорожжя” у навчально-виховному процесі Запорізького колегіуму “Елінт” iconЧернівецька філія
Методичні рекомендації та поради щодо використання Інтернет-технологій в навчально-виховному процесі
Жінка в історії козацького Запорожжя” у навчально-виховному процесі Запорізького колегіуму “Елінт” iconУрок з природознавства у 2 класу «Гриби: їстівні та отруйні»
Посібник знайомить із новітніми підходами до формування креативної інноваційної особистості. В першій частині наведено основні теоретичні...
Жінка в історії козацького Запорожжя” у навчально-виховному процесі Запорізького колегіуму “Елінт” iconНа кращому святі я ще не був!
Г. Лютий 20 листопада відбулося свято з нагоди тридцятиріччя колегіуму, на яке завітали гості з районного та міського відділу освіти,...
Жінка в історії козацького Запорожжя” у навчально-виховному процесі Запорізького колегіуму “Елінт” iconВиховний захід національно-патріотичного виховання учнів та формування козацького лицарства серед джур
Розширити знання учнів про життя запорізького козацтва та його славетних ватажків; розвивати їх творчі та організаторські здібності,...
Жінка в історії козацького Запорожжя” у навчально-виховному процесі Запорізького колегіуму “Елінт” iconПедрада-презентація. „Передовий педагогічний досвід кращих вчителів Житомирського міського колегіуму
Завдання: ознайомити педколектив з елементами досвіду роботи кращих вчителів колегіуму
Жінка в історії козацького Запорожжя” у навчально-виховному процесі Запорізького колегіуму “Елінт” iconНаукового товариства учнів «Дивосвіт» 4 Роль фразеологізмів
Кіровоградського територіального відділення ман учнівської молоді, створеного у Кіровоградському обласному загальноосвітньому навчально-виховному...
Жінка в історії козацького Запорожжя” у навчально-виховному процесі Запорізького колегіуму “Елінт” iconЖінка в історії розвідки, контррозвідки І провокаторської діяльності ольга Ковалевська



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка