«Жінки в історії Великобританіі : Єлизавета ІІ та Маргарет Тетчер»



Скачати 206.41 Kb.
Дата конвертації16.03.2018
Розмір206.41 Kb.

ДВОРІЧАНСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ АГРАРНИЙ ЛІЦЕЙ

РОЗРОБКА БІНАРНОГО УРОКУ

З ПРЕДМЕТІВ
«Всесвітня історія» та»Англійська мова»

на тему:

« Жінки в історії Великобританіі :

Єлизавета ІІ та Маргарет Тетчер»

Підготували: викладач іноземної мови

Бондаренко О.І.,

викладач історії Дідич Н.В.

Дворічна- 2015/2016 н.р.


ТЕМА УРОКУ: « Жінки в історії Великобританіі: Єлизавета ІІ та Маргарет Тетчер»
Мета полягає в розкритті процесу формування й реалізації принципів зовнішньої та внутрішньої політики урядів М.Тетчер та королеви Єлизавети ІІ.Досягнення зазначеної мети вимагає постановки і розв’язання таких дослідницьких завдань:

-дати загальну характеристику формуванню передумов приходу королеви Єлизавети ІІ до влади та М.Тетчер;

-проаналізувати шляхи формування основних засад і принципів політики урядів М.Тетчер;

-показати наслідки реалізації визначених політичних принципів урядів М.Тетчер.


Актуальність теми. Єлизавета ІІ та М. Тетчер дали ім’я цілій епосі і це не можуть відкидати навіть ті, хто негативно до них ставився.

Тетчеризм - унікальне явище вже тому, що це єдиний “-изм” створений від імені британського прем’єр-міністра. Саме з цих причин вона та її діяльність викликають постійне зацікавлення у політологів, економістів, журналістів і істориків, саме тому дослідженню її діяльності присвячена велика кількість праць.


Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Форма уроку: бінарний («Всесвітня історія» та»Англійська мова»)

КМЗ: політична карта світу, карта Великобританії, слайди, доповіді учнів.
Методи навчання: випереджаючий.
"Будь-яка жінка, яка розуміє, як вести господарство, наблизиться до розуміння того, як керувати країною"

М.Тетчер

 Якщо задатися дитячим питанням — чиїх зображень у світі найбільше, то виявиться, що значна частина людства щоденно споглядає портрети... королеви Єлизавети ІІ. Адже вони присутні на банкнотах тринадцяти країн.

Журнал» Times»

СТРУКТУРА УРОКУ


ЕТАПИ УРОКУ

ЧАС(ХВ)

МЕТОДИ НАВЧАННЯ

І.Організаційний момент

1

Пояснення викладчів щодо організації уроку

ІІ .Актуалізація опорних знань учнів.

2

Метод «Впізнай мене»

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів

1

Оголошення очікуваних результатів уроку

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

35

Метод «Мозковий штурм»

V. Узагальнення та систематизація знань

3

Тестування

VI.Підсумок уроку

2

Рефлексія .Крилаті вислови М.Тетчер

VIІ. Домашнє завдання

1

Коментар викладчів щодо виконання д/з.



ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент.
Пояснення викладачів щодо організації бінарного уроку.
Бінарне заняття

Розглянемо методику й хід проведення бінарного уроку. Ініціатором цього заняття може бути двоє викладачів (історія та іноземна мова).


Бінарне заняття може відбуватися за такою структурою:

  1. Заходять два викладачі й оголошують тему заняття.

  2. Можлива перевірка д/з з кожного предмета у формі фронтального опитування, коли кожен викладач по черзі ставить питання з тем предмета. Можливий варіант окремого опитування по одному предмету програмований контроль, а по іншому – індивідуальні картки-тести. Варіанти опитування викладачі можуть запланувати по- різному.

  3. Викладач предмета подає новий матеріал.

  4. Підбиваються підсумки і ставиться завдання на наступне заняття.

ІІ .Актуалізація опорних знань учнів
Значення самого слова "актуалізація" говорить про те, що треба зробити знання актуальними, потрібними в даний момент, тобто "освіжити" в пам'яті попередній теоретичний матеріал та практичні навички та уміння. Інтерес до теми, створення емоційного настрою, оцінку ступеня готовності учнів до засвоєння нового матеріалу.
Метод «Впізнай мене»
1.Назвіть найвідоміших жінок світу.

2. Про кого йде мова:»... Голова Співдружності НаційВерховний Головнокомандувач Збройних Сил, Лорд Острова Мен, Верховний управитель Церкви АнгліїЗахисниця віриГерцог Нормандії.»?

3. Про кого йде мова:»...в сім’ї називали Лілібет»?

4. Про кого йде мова:» ..це була справжня «залізна леді»?

5. Перша жінка прем’єр-міністр за всю історію Європи?

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів.
Оголошення очікуваних результатів уроку:показати наслідки реалізації визначених принципів урядів Єлизавети ІІ та М.Тетчер.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Викладач іноземної мови:

How much do you know about the English-speaking world?

Try to quiz.


  1. What is the biggest city in Great Britain?(London)

  2. The national flag is called…( Union Jack)

  3. What are the three colours of British flag?(Red, white and blue)

  4. Who is the head of the state of Great Britain?( The Queen)

I have found inforvation about the life of the British Queen.(Розповiдь учителя англiйськоi мови про королеву та королiвську родину)
Queen Elizabeth II

A short, elderly lady wearing a buttoned coat, to the knee, in a strong single colour – perhaps maroon or turquoise, or yellow, or green, and a matching hat, moving along a line of people who have turned out to see her –  it’s the way the Queen of Britain looks during various public events – a small, brightly-coloured, well-presented, formally-dressed lady.

Quite a number of Brits consider having to play the role of the queen to be a very difficult job which prevents you from having a normal lifestyle. By the way, the majority of people in Britain think the Queen is doing her job of  representing Britain around the world excellently and very professionally. In her country she does charity work and participates in various events of symbolic importance. The Queen started the tradition of the “walkabout” when she walks among the public crowds and stops to talk to some people.

As a princess, Elizabeth II tried to lead as “normal” life as possible in her situation. She was allowed to play with other girls and she never showed she was superior to them. She even bought shoes for one of her girlfriends who was very poor. Princess Elizabeth enjoyed acting, too. With her younger sister Margaret and the children of members of the staff of the Royal Household she staged pantomime at Windsor at Christmas.

During the Second World War she joined the Armed Forces, the first female monarch to do so, and helped drive and repair military trucks. Just imagine: the Queen driving or repairing a military truck!

Now one more question to you. Is it easy for a queen to marry for love? Why? Elizabeth II was lucky to have found a man whom she truly loved and worshiped, for her he was the one. His name was Philip Mountbatten, now Prince Philip, Duke of Edinburgh. They say in his youth he was rather a reckless man – he used to drive his car too fast and Elizabeth even got in a car accident with him once. His clothes weren’t very tidy and Liz’s family complained that he didn’t have polished shoes and an elegant suit and behaved himself in an unduly familiar manner, sometimes he was just rude. But he also was a handsome young man and Elizabeth loved him anyway, she loved him as he was. Her parents were not too happy to have Philip as a son-in-law, but they didn’t want their daughter to be unhappy, so the marriage took place in 1947, when the would-be queen was twenty-one.

Elizabeth Alexandra Mary, this is the full name of the Queen, became queen at the age of 26 when her father, King George VI, died while on an official tour of Kenia in 1952.

The Queen is thought to have a very courageous personality. Carolly Erickson, the biographer of Queen Elizabeth II, in her book “Lilibet: An intimate Portrait of Queen Elizabeth II” describes a very telling episode which occurred during Windsor Royal Horse racing show in May, 1978.  The Queen, beautifully dressed, wearing high-heeled shoes, was watching the horses with thousands of other people. Suddenly an unexpected thing happened.  One of the carriages turned down and the horse went galloping very fast, dragging the carriage behind itself. No one could utter a word, people didn’t know what to do. All of a sudden the Queen rushed to the galloping horses and caught the bridle reins trying to balance on her high-heeled shoes. Then prince Philip came to help and together they managed to stop the enraged horses. The crowd roared and apploaded, but the Queen looked calm and reserved as usual.

Always keeping a brave face throughout the trials and tribulations of her reign, Elizabeth II is a role model for British public figures and commoners alike.

The Questions:


  1. When did Princess Elizabeth come to the throne?( In 1952)

  2. Where did the coronation of Queen Elizabeth II take place?( In Westminster Abbey)

  3. Where are laws made in Great Britain? ( In Westminster Palase)

Показ слайдів учями( №1-14) та коментар викладача англійською мовою

Слайд 1



Слайд 2



Слайд 3




Слайд 4


Слайд 5



Слайд 6



Слайд 7


Слайд 8


Слайд 9



Слайд 10


Слайд 11



Слайд 12


Слайд 13


Слайд 14



Dei Gratia Britanniarum Regnorumque Suorum Ceterorum Regina Consortionis Populorum Princeps Fidei Defensor



Королева Великої Британії

Правління

1952 - дотепер

Коронація

2 червня 1953

Попередник

Георг VI

Інші титули

Герцогиня Единбурзька
Принцеса Йоркська




Біографічні дані

Імена

Elizabeth Alexandra Mary (Елізабет Александра Мері)

Хрещення

29 травня 1926

Дата народження

21 квітня 1926 (89 років)




Мейфер, Лондон

Чоловік

Філіп, герцог Единбурзький

Діти

ЧарльзАннаЕндрю,Едуард

Династія

Віндзори

Батько

Георг VI

Мати

Єлизавета Боуз-Лайон



Єлизаве́та ІІ (Елізабет Александра Мері Віндзорангл. Elizabeth II, Elizabeth Alexandra Mary Windsor; нар. 21 квітня 1926Лондон) — королева і голова держави Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії та 15-ти країн Співдружності націй - КанадиАвстраліїНовій ЗеландіїЯмайціБарбадосіБагамських ОстровахГренадіПапуа-Новій ГвінеїСоломонових ОстровахТувалуСент-ЛюсіїСент-Вінсенті і ГренадинахАнтигуа і БарбудіБелізіСент-Кітсі і Невісі[1]. У всіх цих країнах, окрім Сполученого Королівства, її представляють генерал-губернатори, що призначаються нею.

Окрім цього, Єлизавета II править також Британськими заморськими територіями, але не як їх королева, а як королева Сполученого Королівства.

Вона також: Голова Співдружності НаційВерховний Головнокомандувач Збройних Сил, Лорд Острова Мен, Верховний управитель Церкви АнгліїЗахисниця віриГерцог Нормандії.

Формально Єлизавета ІІ — наймогутніший монарх світу.



Викладач історії: Ім’я М. Тетчер увійшло в історію. Багато сторінок літопису другої половини ХХ століття будуть, безсумнівно, присвячені її політиці, її впливу на розвиток подій в Британії, Європі і в цілому світі. В сучасній політичній історії Великої Британії не було і немає, мабуть, іншого імені, котре викликало б стільки суперечок і протиріч, часто взаємовиключних суджень, як ім’я Маргарет Тетчер. Але навіть її політичні опоненти змушені були визнати неординарність її особистості і те, що вона зуміла накласти на суспільно-політичне життя країни глибокий відбиток.

Жодному англійському прем’єру, навіть У. Черчіллю, при житті не приділялося стільки уваги, скільки їй. Ні про одного англійського прем’єра не було таких розбіжностей в увазі – від самих захоплених до самих негативних. Одні, хоча і не люблять її, але ставляться до неї з повагою, вбачаючи в ній одного з видатніших політиків сучасності, інші ненавидять її, вважають доктринером та демагогом.

Протягом більше чотирьох десятиліть їй незмінно були супутні оцінки «перша», «вперше», «ніколи до неї», «ніколи раніше» і т. і. Перша жінка – голова консервативної асоціації студентів у найвідомішому університеті Англії – Оксфордському. Ніколи за всю історію країни жінка не була лідером опозиції ЇЇ Величності. Нарешті – перша жінка прем’єр-міністр не тільки за всю історію Європи. Протягом ХХ століття ніхто в країні – ні консерватор, ні ліберал, ні лейборист – не займав цю посаду три рази підряд. І взагалі, протягом більше півтора століття, жодний англійський політик не був прем’єр-міністром так довго – майже 12 років – як Маргарет Тетчер.

В 1979 році прихід консервативного уряду на чолі з М. Тетчер до влади у Великобританії ознаменував початок структурної перебудови господарства. Англія була піонером цієї перебудови.

Таким чином, перебудова М.Тетчер являється однією з моделей перебудови господарства, зовнішньої політики, і це встановлює актуальність її практики.

Про політиків судять, перш за все, за результатами їхньої діяльності. І в майбутніх визначеннях ролі Тетчер не останнє місце займе оцінка «тетчеризму» та його результатів. Але навіть якщо практичні результати англійського «економічного дива» інколи перебільшують, то, безсумнівно, що Тетчер ввела в країні новий дух підприємництва, дала Британії кращу економіку, краще керівництво, хоча одночасно і посилила соціальне розмежування в країні. Тетчер зробила для Британії більше, ніж багато інших британських прем’єрів, вона захищала інтереси країни на міжнародній арені мужньо і не уклінно.

Тетчер – натура владна. Її розум, сила, неабиякий інтелект – все було протягом багатьох років віддане державній політичній діяльності. Її головна пристрасть – спілкування з сильними натурами на політичній сцені.

Сама Тетчер пишалася своєю постійністю і не раз повторювала, що «не робить повторень у зворотному напрямку», тобто не змінює своїх поглядів. Однак, це не зовсім так. Як справжній великий політик, вона не стояла на місці і, твердо дотримуючись своїй основних принципів, з часом змінювала погляди й оцінки. Прикладом тому може бути її ставлення до Радянського Союзу. На початку свого прем’єрства вона приєдналася до оголошеного Рейганом «хрестового походу проти комунізму», тобто проти Радянського Союзу, розділяючи думку про СРСР як про «імперію зла». Але вона ж перша серед політичних діячів Заходу оцінила величезне значення змін в СРСР і підтримала перебудову. Навіть залишивши посаду прем’єра, Тетчер не покинула політичну арену.

Тетчер стала відома усьому світу як послідовний і безпристрасний боєць з соціалізмом. Саме після того, як наприкінці 70-х років Маргарет Тетчер заявила про свою жорстку політику по відношенню до Радянського Союзу, її почали називати «залізною леді». Тетчер прийшла до влади, коли в країні царювали соціалістичні ідеї. Вони просякли англійське суспільство настільки, що консерваторів порівнювали із зламаними гальмами у машині, що мчить у «світле майбутнє». На ринку праці умови диктували всесильні ліві профспілки, вони перешкоджали закриттю збиткових шахт та інших нерентабельних підприємств. «Шантаж уряду, а не зростання продуктивності праці був приводом для підвищення заробітної платні», - так писав про цей час один з британських журналістів. Один із консерваторів на конференції партії так пояснив успіхи Британії у 80-ті роки: «Англія володіє двома скарбами: один з них – нафта, інший – Маргарет Тетчер».
ПОВІДОМЛЕННЯ УЧНЯ

» Походження М.Тетчер та формування її особистості.»
Викладач історії: заповненями учнями таблиці №1

Таблиця №1

ТЕТЧЕРИЗМ


ОСНОВНІ ЗАХОДИ УРЯДУ М. ТЕТЧЕР

ПОЗИТИВНІ РЕЗУЛЬТАТИ

НАСЛІДКИ

Запровадження жорстких заходів в боротьбі з інфляцією – скорочення державного апарату та витрат на його утримання і соціальних програм.

Підтримка приватного підприємництва як основи економіки.

Відмова від жорсткої регламентації бізнесу.

Денаціоналізація (приватизація) нафтової, авіаційної промисловості, вантажного транспорту та частини комунальної власності.

Обмеження прав на страйки, звуження сфери діяльності профспілок.

Зменшення податкових ставок, збільшення опосередкованих податків.

Перегляд соціальних програм.

Підтримка приватної освіти та охорони здоров’я.



подолання кризових явищ, покращання економічної кон’юнктури. Високі темпи економічного зростання.

Приплив іноземних інвестицій. Структурні зміни в економіці на основі наукоємних технологій. Модернізація традиційних англійських галузей промисловості: суднобудівної, металургійної, вуглевидобувної тощо.

Скорочення державного сектору, підвищення його рентабельності.

Низькі темпи інфляції.

Бездефіцитний бюджет.

Більшість англійців стали власниками нерухомості.

Пожвавлення економічної активності населення.

Зменшення безробіття.



подорожчання комунальних послуг та транспорту.

Розгортання широкого страйкового руху.

Зростання воєнних витрат.

Зростання безробіття, зумовленого структурними змінами в економіці.





Учні аналізують таблицю №2

Таблиця №2
Показники економічного спаду Великобританії в 50-70-рр




ПОВІДОМЛЕННЯ УЧНЯ

«Перемога консерваторів на парламентських виборах 1979 р.
V. Узагальнення та систематизація знань.

Test “ Great Britain ”
ТЕСТУВАННЯ


ЗАВДАННЯ ВИКЛАДАЧА ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

ЗАВДАННЯ ВИКЛАДАЧА ІСТОРІЇ







VI.Підсумок уроку.

Викладач іноземної мови:

I hope Britain became more known for you and you enjoyed our lesson. And you will do the best in learning English. Great Britain is the country with ancient history.

Million of tourists from all over the world visit Great Britain every year.

What topic did we discuss at the lesson today?

What new information have you learned about the life of the British Queen?
Викладач історії:

Велика Британія в 70-80-ті роки перетворилася на застійне суспільство із застійною економікою. Не те, щоб вона рухалася назад, просто всі її головні суперники уходили вперед. Рішення приймалися шляхом підписання угод між урядом, профспілками і підприємцями. У них була тенденція ділити економічний пиріг в своїх інтересах. Це було суспільство з орієнтацією скоріше на виробника, ніж на покупця.

Консервативний уряд був сповнений рішучості покласти край всьому цьому. «Він збирався уповільнити процес довготривалого спаду економіки шляхом політики «монетаризму», скорочення розходів та податкового обкладення, приборкання профспілок, відмова у субсидуванні збанкрутілим підприємствам, котрі самі не в змозі «вижити», і «приватизації» промисловості. Він виступав проти корпоратизму, колективізму та кейнсианства. Він вважав, що інфляція представляє більшу небезпеку, ніж безробіття. До профспілок, менеджерів, власникам підприємств більше вже не ставились, як до стану».

У роки прем’єрства Маргарет Тетчер почав поступово змінюватись весь світ, який втомився від зростання міжнародних напружень, перегонів озброєнь.

Як прем’єру Тетчер дісталася нелегка спадщина: розвал економіки, занепад духу нації, котра переживала перетворення Британії з великої держави в країну середнього рангу. У цих умовах проявились найсильніші сторони характеру Тетчер як політика, вміння обрати шлях, який приведе до успіху, високе мистецтво обирати соратників та помічників, талановитих та енергійних.

Досягнення Тетчер часто обертались проти інтересів держави. Так, її мистецтво боротись, незвичайна здібність перемагати своїх опонентів, дозволяючи їй довго залишатись при владі, призвели до того, що багато демократичних центрів опору було нею знищені чи придушені.

Протягом усього часу перебування Тетчер на посаді прем’єр-міністра ступінь її особистої популярності в країні постійно змінювався. Але навіть у дуже важкі часи англійці залишались дуже високої думки про свого прем’єра.

Оцінюючи в цілому підсумки діяльності Тетчер на посаді прем’єра, К.Огден пише: « Для своїх прибічників Тетчер – Геркулес, унікальний політичний колос. Вона зломила владу профспілок, ліквідувала жорсткий урядовий контроль та виникаючі при цьому обмеження, влила нове життя в економіку, встановила минуле положення Британії у світі.

Про результати своїх зусиль на посту прем’єр-міністра М.Тетчер сказала так: « Я постаралась відкрити всі можливості перед людьми. Так, я бажаю кожному стати капіталістом, я хочу, щоб у кожної людини була належна йому власність, - чи то шматок землі, власний будинок, вкладені у якісь підприємства гроші. Теперішнього рівня демократії та благополуччя не можна було б досягти, якби не широкі права і свободи, наприклад, свобода відкрити власну справу, нехай навіть за деякими обмеженнями. Як мені здається, ми зараз живемо краще завдяки нашим свободам, в тому числі заводити свою справу і вступати у конкуренцію. Як і у спорті, у конкуренції головне не те, як швидко біжите ви, а те, як швидко біжить ваш супротивник».

Неодноразово доля Великої Британії залежала від того, яке рішення прийме Маргарет Тетчер. Про цього політика можна сказати, що вона робила історію.



Рефлексія .

Крилаті вислови Маргарет Тетчер .


























VIІ. Домашнє завдання.
Викладач іноземної мови:

Написати твiр «Один день в Англii» або знайти та записати цiкавi факти iз життя Eлiзавети II



Викладач історії:

Опрацювати параграф 11 підручника “Всесвітня історія”

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

«Жінки в історії Великобританіі : Єлизавета ІІ та Маргарет Тетчер» iconГорлач Мар’яна аспірант кафедри світової літератури Літературна археологія в романній дилогій Доріс Лессінг «П’ята дитина»
Великобританії зайняла Маргарет Тетчер, яка розпочала нову еру в історії країни. В житті держави почали відбуватися фундаментальні...
«Жінки в історії Великобританіі : Єлизавета ІІ та Маргарет Тетчер» iconЖінка в історії козацького Запорожжя” у навчально-виховному процесі Запорізького колегіуму “Елінт”
Кривошия Олександра Петровича та директора колегіуму Зайковської Олени Анатоліївни. Жінки Козацької України практично “невидимі”...
«Жінки в історії Великобританіі : Єлизавета ІІ та Маргарет Тетчер» iconО. Кобилянська. «Людина». Ідея емансипації жінки
Формувати основні компетенції учнів засобами мистецтва; розвивати вміння робити психологічний аналіз художнього твору; виховувати...
«Жінки в історії Великобританіі : Єлизавета ІІ та Маргарет Тетчер» iconЄвдокія Завалій. Жіночі історії Другої світової
У 2007 році про дивовижну воєнну долю цієї жінки був знятий документальний фільм «Євдоким І євдокія»
«Жінки в історії Великобританіі : Єлизавета ІІ та Маргарет Тетчер» iconПравоохоронці затримали підозрюваного у вбивстві жінки в дворі монастиря
Працівники міліції затримали зловмисника, котрого підозрюють у вбивстві жінки, що сталось 4 липня на території одного з львівських...
«Жінки в історії Великобританіі : Єлизавета ІІ та Маргарет Тетчер» iconПолтава у житті Є. Р. Трипольської – першої жінки скульптора України
Чимало творчих особистостей дала світові полтавська земля. Серед плеяди визначних жінок полтавок кін. XIX – поч. Xxст. є ім’я І єлизавети...
«Жінки в історії Великобританіі : Єлизавета ІІ та Маргарет Тетчер» iconПолітичний лідер
Коли закінчилась війна, Маргарет було неповних двадцять років І до цього часу вона сформувалась як впевнений консерватор
«Жінки в історії Великобританіі : Єлизавета ІІ та Маргарет Тетчер» iconМоральне приниження чи моральна велич жінки? Урок-пошук за поемою Т. Шевченка Катерина
Тараса Шевченка, то починаєш бачити, як той образ жінки-страдниці, матері-великомучениці Оксани, зорі вечірньої виростає до велетенського...
«Жінки в історії Великобританіі : Єлизавета ІІ та Маргарет Тетчер» iconОбрання до парламенту
Соціально-економічне становище Британії у 1970-х роках І обрання М. Тетчер лідером консервативної партії
«Жінки в історії Великобританіі : Єлизавета ІІ та Маргарет Тетчер» icon10 славетних жінок України Керівник проекту: Сікорська С. М. підготували учні 8-9 класів
Українські жінки одні з наймудріших та найосвіченіших у світі. Вони гідно представляють свою державу (навіть не рідну) на міжнародній...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка