Калашник Наталія Балатівна та Павлик Світлана Дем’янівна, вчителі української мови та літератури Смілянського нвк «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-колегіум» зміст біографічна довідка



Скачати 101.04 Kb.
Дата конвертації01.05.2017
Розмір101.04 Kb.
ТипДовідка




Укладачі:

Калашник Наталія Балатівна та

Павлик Світлана Дем’янівна,

вчителі української мови та літератури

Смілянського НВК «Загальноосвітня

школа І-ІІІ ступенів №3-колегіум»

ЗМІСТ


  1. Біографічна довідка…………………………………………………………...3

  2. Рольова гра «Інтерв’ю з письменником»……………………………………4

  3. Гра «Літературний крос»…………………………………………………….5

  4. Хвилинка-самодиктант……………………………………………………….6

  5. Гра «Порушена послідовність»………………………………………………6

  6. Гра-загадка «Упізнай мене!»…………………………………………………7

  7. Гра «Мозаїка»…………………………………………………………………8

  8. Тести…………………………………………………………………………...8

  9. Конкурс «Хто швидше»…………………………………………………..….9

  10. Гра «Рекламна кампанія» …………………………………………………10

  11. Гра «Пофантазуй»………………………………………………………….10

  12. «Творча лабораторія»………………………………………………………10

  13. Сенкан…………………………………………………………...………….10

  14. Список використаних джерел……………………………………………...12


БІОГРАФІЧНА ДОВІДКА

Коли ти маєш хист до чого, плекай його, вирощуй.

Оксана Іваненко. «Друкар книжок небачених».


Народилася Оксана Дмитрівна 13 квітня 1906 року в Полтаві — провінційному на той час, але багатому на літературно-мистецькі традиції місті. Тут жив і працював засновник нової української літератури

І. П. Котляревський, будиночок якого приваблював численних відвідувачів. Недалеко від Іваненків мешкав популярний в Росії письменник

В. Г. Короленко — автор «Сліпого музиканта», герої якого ніби вийшли з таємничого монастиря, що на горі... Хвилювала дівчинку й романтична історія рідного міста. Тут відбулась знаменита Полтавська битва, яку Оксана не раз собі уявляла, стоячи на Шведській могилі.

Оксана з дитинства мріяла стати вчителькою. Тому, коли в роки Першої світової війни мати в другу зміну в приміщенні «Дому трудолюбія» організувала безкоштовну школу для біженців і робітників, дівчинка охоче допомагала їй у цій роботі.

У 16 років Оксана почала працювати вихователькою в дошкільному дитбудинку. Тут вона почала створювати інсценівки і казки спеціально для дітей.

Навчалась у Харківському інституті народної освіти, а влітку працювала вихователькою в колонії імені Горького, якою керував видатний педагог

А.С. Макаренко.

Своє перше оповідання «До царя» опублікувала письменниця в журналі «Червоні діти» (1925), а перша книжка для дітей «Майка та жабка» була надрукована в 1930 році. Відтоді вийшло в світ близько 50 книжок для юних читачів. Оксана Іваненко відома як автор казок («Великі очі», «Чудесна квітка», «Три бажання» та інші). Її книга «Маленьким про великого Тараса» (1963) доступно розповідає дітям про Кобзаря, а також популяризує його поезію.

З 1947 року по 1951 Оксана Дмитрівна була головним редактором журналу «Барвінок». З-під її пера виходять у світ такі відомі твори, як «Тарасові шляхи», «Галочка», «Пошта прийшла», «Рідні діти», «Марія» та оповідання на історичну тему «Друкар книжок небачених».

17 грудня 1997 року на 92 році життя полинула у вічність душа славетної майстрині художнього слова – Оксани Дмитрівни Іваненко.




Словникова робота

Інтерв’ю – призначене для опублікування в пресі, передачі по радіо, розмова журналіста з політичним, громадським чи яким-небудь діячем; прес-конференція.


Рольова гра «Інтерв’ю з письменником»

Журналіст:

― Яким було Ваше дитинство?



Оксана Іваненко:

― У мене було дуже щасливе дитинство. Письменники, книги ― це було щось невід’ємне од життя всієї сім’ї. Перше, що я бачила, почавши ходити, на стінах між фото родичів, знайомих і друзів, ― портрети і фото письменників…



Журналіст:

― Які сторінки Вашої юності є найяскравішими?



Оксана Іваненко:

― Праця під керівництвом такого педагога, як Антон Семенович Макаренко, саме життя в колонії, листування колоністів з Максимом Горьким і, врешті, його приїзд в колонію ― все це найяскравіші, найзначиміші сторінки моєї юності і саме з цього шляху почалися моє самостійне життя і праця.



Журналіст:

― Коли Ви почали писати?



Оксана Іваненко:

― Писати почала я дуже рано, як тільки вивчилася читати, а читала я з чотирьох років. Псувала я на своє писання безліч паперу і завжди канючила у старших, щоб дали дві копійки на зошит, який купувала маленькій крамничці на Різницькій горі ― поряд з нашою садибою, за дідусевим флігельком. Пишучи казку, я перевтілювалась абсолютно, жила мріями моїх героїв: пташок, комах, кисличок, берізки, верби. Я вже не могла думати про щось інше



Журналіст:

― Як ставилися до Вашого писання однокласники?



Оксана Іваненко:

― У гімназії до мого писання ставилися в класі з цікавістю і навіть використовували це. До контрольних робіт я завжди зарані мусила написати принаймні три-чотири твори для подруг, а сама я вже писала без чернетки в класі.



Журналіст:

― У кого Ви вчилися писати казки?



Оксана Іваненко:

― У жанрі казок найбільшими моїми вчителями були безіменні творці народних казок, мій улюблений письменник Ганс Крістіан Андерсен і справжній метр дитячої радянської літератури ― Корній Іванович Чуковський.



Гра "Літературний крос"

Доповнити незавершені вислови необхідними відомостями.

  1. Народилася майбутня письменниця Оксана Іваненко в… (Полтаві).

  2. З дитинства дівчинка захоплювалась… (літературою).

  3. Першу казку написала Оксана Іваненко у …. (шість років).

  4. Ця казка була вміщена в домашньому рукописному журналі …("Гриб").

  5. З дитинства мріяла стати…(вчителькою).

  6. Навчаючись у Харківському інституті народної освіти, О. Іваненко влітку працювала… (вихователькою в колонії імені Горького, якою керував видатний педагог А.С. Макаренко).

  7. Оксана Іваненко вважає, що справжня її творчість для дітей почалася у 1933 році із казки… ( “Сандалики, повна швидкість” ).

  8. З 1947 року по 1951 Оксана Дмитрівна була головним редактором журналу…( «Барвінок»).

  9. Збірка творів, у якій казкові чижі, журавлі, кульбабки, тополі і дикі яблуньки розповідають дітям про таємниці природи і навколишнього світу… («Лісові таємниці»).

  10. Книга Оксани Іваненко про мандри малого Тараса Шевченка… («Тарасові шляхи»).

  11. Історичний твір про першодрукаря… («Друкар книг небачених»).

  12. Особливо багато зробила вона для перекладу і популяризації казок…

( Г. Х. Андерсена).

Хвилинка-самодиктант

Запишіть всіх героїв повісті Оксани Іваненко «Друкар книжок небачених».

Гра «Порушена послідовність»

Віднови порушену послідовність.

  1. Максим Грек.

  2. Гість з Данії.

  3. “Ганза”.

  4. “Печатний дім”

  5. Свято книги.

  6. Острозька академія.

  7. Єретики.

  8. У старовинному місті Львові.

  9. Найперший буквар.

  10. Борець і сіяч.

  11. “Чаю воскресіння з мертвих”.

Гра-загадка «Упізнай мене!»

  • «Моє життя проходило з книгами. Я переписував, перекладав, тлумачив книги. Я виправляв помилки, що їх робили несвідомо переписувачі і цим затьмарювали їхній високий зміст. Та єдиний спосіб уникнути цих помилок і дати всім людям читати книги ― це друкувати їх…» (Максим Грек).

  • «Час нам самим видавати друковані книги, як у греків, Венеції, Італії, як у інших державах…» (Цар Іван Грозний).

  • «Ця думка тобі, царю, надіслана, як святий дар» (Митрополит Макарій).

  • «Що робити? На майданах та вулицях уже й пройти не можна. Кажуть уже вголос, що ми з бісівського гнізда. Цареві не до нас. Перед ним бояри один одного оплутують, скрізь змови, страти. Треба нам звідси їхати» (Петро Мстиславець).

  • «Треба для дітей виготувати книги, щоб змалку вчилися читати і щоб легко їм було не тільки вчитись, а й в малих слабих рученятах тримати» (Іван Федоров).

  • «Батьку! Прости! Прости мене грішного, ніколи вже не розлучуся з тобою!» (Гринь).

  • «Як ті річки, потекли книжки мої по всіх усюдах, напувають розум людський. Чув я, в Москві мої учні друкують книги. Знаю я, що й тут не загине справа» (Іван Федоров).

Гра "Мозаїка"

Завдання для творчих груп: із записаних на окремих папірцях слів скласти вислів, пояснити його.

Група № 1

Хвилі, як, то, вище, доля, нижче,що, ріка, коливає, та, то, свої.



(Доля ― як та ріка, що коливає хвилі свої то вище, то нижче).

Група № 2

Його, вирощуй, хист, маєш, коли, ти, чого, до, плекай.



(Коли маєш ти хист до чого, плекай його, вирощуй).

Група № 3

Ріки, це, всесвіт, що, книги, напувають.



(Книги ― це ріки, що напувають всесвіт).

Тести

1. Після страшного заслання Максима Грека привезли в

а) Троїцю;

б) Москву;

в)Любек.

2. Найкращі спогади Максима Грека пов’язані з

а) Руссю;



б) Італією;

в) Німеччиною.



3. Венеціанський філософ, знавець грецької і римської мов, засновник друкарні

а) Мануціус;

б) Шлітт;

в) Ян Гутенберг.

4. Притчу про таланти розповідає

а) Іван Грозний;

б) Іван Федоров;

в) Максим Грек.

5. Іван Грозний доручив збудувати «Печатний дім»

а) митрополиту Макарію;



б) Іванові Федорову;

в) Максимові Греку.



6. Перша книга «Апостол» була надрукована у

а) 1964 р.;

б) 1966 р. ;

в) 1974 р.

7. Один з найбагатших литовських панів, українець родом, що заснував у своєму родовому маєтку Заблудове друкарню

а) князь Острозький;

б) Іван Федоров;

в) Григорій Ходкевич.

8. Помічник Івана Федорова, якого переманили до себе багаті віленські купці

а)Іван Москвитін ;



б) Петро Мстиславець;

в) Франціск Скорина.



9. Перша друкована книжка на Україні вийшла у

а) Львові;

б) Харкові;

в) Києві.

10. Кошти на відкриття друкарні у Львові зібрали

а) священики;

б) багаті купці;

в) бідні люди, міщани, православне братство.

11. У Львові Іван Федоров взявся за редагування граматики і у 1574р. вийшла книга для дітей

а) читанка;



б) буквар;

в) азбука.



12. Найвірніший помічник Івана Федорова, який ще хлопчиком бавився з сином Івашком, права рука досвідченого старого першодрукаря

а) Герасим Смотрицький;

б) художник Пилипович ;

в) Гринь.

Конкурс «Хто швидше»

Продовжіть прислів’я про книгу.

а) Книги - … (ключ до знань).

б) Золото добувають із землі, а …(знання – з книжок) .

в) З ручаїв – ріки, з …(книжок – знання) .

г) Хліб наснажує тіло, …( книга – розум) .

д) З книгою подружишся, …( розуму наберешся).

е) Книги читати - …(усе знати) .

є) Книга не пряник, …( а дітей до себе манить) .

ж)Книга - міст ...(у світ знань).



Гра «Рекламна кампанія»

Уяви собі, що ти — продавець у книгарні. Зроби рекламу книги Оксани Іваненко «Друкар книжок небачених» так, щоб її охоче розкупили. Реклама може бути представлена у вигляді вірша, кліпу, плаката.

Гра «Пофантазуй»

Уяви себе вдячним читачем. Тобі необхідно написати листа-подяку авторові цієї книги.

«Творча лабораторія»

Екіпаж, який очолює Іван Федоров, під час подорожі «машиною часу» терпить аварію і потрапляє у майбутнє. Доведіть могутність і користь книг у сучасному світі, куди потрапили герої.

Сенкан

Скласти сенкан на тему «Іван Федоров».

Сенкан — п’ятирядковий неримований вірш, який складається за такою схемою:

1 рядок — слово-тема (іменник);

2 рядок — 2 прикметники (означення теми);

3 рядок — 3 дієслова (активність, дієвість, пов’язана з темою);

4 рядок — фраза з чотирьох слів (розуміння теми або ставлення до неї);

5 рядок — слово-висновок (іменник, синонім або висновок до теми).



СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Література:

― Оксана Іваненко. Мої казки і мої дорогі вчителі. ― К.: Веселка,

2012.―397с.

― Оксана Іваненко. Твори в 5 томах. Том 2.― К.: Веселка, 1967.―

С.147-172.

― Куцінко О. Г. Професійний довідник учителя літератури. — Х. :

Вид. група «Основа», 2012, — 381 с.. — (Серія «Професійний довідник»).

― Садкіна В. І. 101 цікава педагогічна ідея. Як зробити урок,— X. : Вид. група «Основа», 2009,— 88 с,— (Серія «Золота педагогічна колекція»)



Інтернет-ресурси:

― http:// led-koippo.edukit.kr.ua

― http:// ukrlit.vn.ua/biography/ivanenko





Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Калашник Наталія Балатівна та Павлик Світлана Дем’янівна, вчителі української мови та літератури Смілянського нвк «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-колегіум» зміст біографічна довідка iconМетодичні рекомендації до використання лінгвістичних акродиктантів на уроках української мови
Упорядник: Лихошапка Оксана Петрівна, вчитель української мови та літератури Слоутського нвк: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів,...
Калашник Наталія Балатівна та Павлик Світлана Дем’янівна, вчителі української мови та літератури Смілянського нвк «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-колегіум» зміст біографічна довідка iconЗагальноосвітня школа І – ІІІ ступенів села бужанка іваничівського району письменники прибузького краю загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів села бужанка іваничівського району василюк с.І. Письменники прибузького краю збірник матеріалів
Василюк Світлана Іванівна вчитель української мови І літератури зош І – ІІІ ступеня села Бужанка, Іваничівського району, Волинської...
Калашник Наталія Балатівна та Павлик Світлана Дем’янівна, вчителі української мови та літератури Смілянського нвк «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-колегіум» зміст біографічна довідка iconХерсонська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Херсонської міської ради Компетентнісний підхід на уроках української мови та літератури, світової літератури Укладачі
У збірці представлено досвід вчителів української мови та літератури, світової літератури Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІІ...
Калашник Наталія Балатівна та Павлик Світлана Дем’янівна, вчителі української мови та літератури Смілянського нвк «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-колегіум» зміст біографічна довідка iconІваницька Наталія Анатоліївна, учитель географії Могильська Ольга Петрівна, учитель української мови І літератури Поверхневі та підземні води України. Дніпро колиска життя інтегрований урок
Ярошівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів катеринопільської районної ради черкаської області
Калашник Наталія Балатівна та Павлик Світлана Дем’янівна, вчителі української мови та літератури Смілянського нвк «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-колегіум» зміст біографічна довідка iconВідділ освіти Петрівської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Література рідного краю Розробки уроків з української літератури для 6-8 класів
Митько Н. П., учитель Петрівського нвк «загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів-гімназія»
Калашник Наталія Балатівна та Павлик Світлана Дем’янівна, вчителі української мови та літератури Смілянського нвк «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-колегіум» зміст біографічна довідка iconХерсонська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Херсонської міської ради Компетентнісно орієнтований підхід до викладання української мови та літератури у профільному навчанні
Дейнек Т. П., учитель вищої категорії, Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Херсонської міської ради
Калашник Наталія Балатівна та Павлик Світлана Дем’янівна, вчителі української мови та літератури Смілянського нвк «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-колегіум» зміст біографічна довідка iconКалендарно-тематичне планування уроків світової літератури, 7 клас Небога Світлана Миколаївна
Комунального закладу Навчально-виховне об'єднання багатопрофільний ліцей фізико-математична школа загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів...
Калашник Наталія Балатівна та Павлик Світлана Дем’янівна, вчителі української мови та літератури Смілянського нвк «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-колегіум» зміст біографічна довідка iconКалендарно-тематичне планування уроків світової літератури, 6 клас Небога Світлана Миколаївна
Комунального закладу Навчально-виховне об'єднання багатопрофільний ліцей фізико-математична школа загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів...
Калашник Наталія Балатівна та Павлик Світлана Дем’янівна, вчителі української мови та літератури Смілянського нвк «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-колегіум» зміст біографічна довідка iconКонспекти уроків Старокостянтинівський районний методичний кабінет Сковородківська зош І-ІІІ ступенів
Клімух Світлана Анатоліївна, вчитель української мови та літератури Сковородківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старокостянтинівської...
Калашник Наталія Балатівна та Павлик Світлана Дем’янівна, вчителі української мови та літератури Смілянського нвк «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-колегіум» зміст біографічна довідка iconЗагальноосвітня школа І-ІІІ ст смт Люблинець Ковельського району Волинської області без байки світ цей був би гіршим…
Підготувала: Прадійчук Олена Лук’янівна, вчитель світової літератури, російської мови та основ християнської етики


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка