Картка № Учнів 3 класу І Тема розділу «Літературні казки» Яка особлива відмінність літературних казок від народних?



Скачати 92.66 Kb.
Дата конвертації12.08.2017
Розмір92.66 Kb.
ТипКартка

Картка №

Учнів 3 класу _____________________ і _____________________



Тема розділу «Літературні казки»

1. Яка особлива відмінність літературних казок від народних?

А) мають чарівний сюжет; Б) мають автора; В) вони віршовані.



2. З’єднайте поняття з тлумаченням:

Вільшаник тепла вода

Фелюга зарості вільхи

Гайовик невеличке парусне судно

Літепло лісовик

Химерний шумний

Гамірний фантастичний

3. Встановіть послідовність подій у казці А.Дімарова «Для чого людині серце»





Плач загубленої дівчинки.




Життя дерев’яних чоловічків у лісі.




Порятунок замерзаючого хлопчика.




Дарунок лікаря.

4. Хто у казці О.Зими «Закляття золота й вогню» переміг злого птахолова?

А) Дятел Дуплотес; Б) Дрізд Вітюн; В) Одуд Ходитут.



5. Доповніть рядки з казки В.Скомаровського «Чому в морі вода солона»:

Молодший – лагідна душа, А старший син – той навпаки:

віддасть останнього ______________, ховав у скриньку ______________.

розділить радощі і болі, В такого, скажемо для сміху,

окраєць _________, дрібку __________. не випросиш узимку ___________.

А _______________ вискочили з хати

і почали собі кружляти.

До ______________ потім завернули

у воду – плиг і потонули.

6. Які квіти у казці І.Калинця допомогли дівчинці позбутися забудькуватості?

__________________________________



7. Пригадайте уривок з повісті-казки В.Нестайка – подорож хлопчика Веснянка

до Палацу Чарівних Казок. Оберіть відповідних героїв зі слів для довідок.

- Хто грав зі Стариком Хоттабичем у шахи? ___________________________________

- Хто господар носовичка, який прала Баба в розбитому кориті? __________________

- Хто грав у футбол? _______________________________________________________

- Хто був суддею? _________________________________________________________

- Хто пасся за спортивним майданчиком? _____________________________________

- Хто показував фокуси-мокуси? ____________________________________________

- Хто вчив уроки? _________________________________________________________

- Хто був учителем розуму та кмітливості? ____________________________________

Слова для довідок: Карлик Ніс, Дядько Чорномор, Незнайко, Барон Мюнхаузен,

Тридцять три богатиря, Горбоконик, Іванко-дурник, Петрушка.



8. Зберіть прислів’я:

А) ласкаві, а , лукаві , Слова , думки .

_________________________________________________________________________

Б) совість , честь , така , Яка .

_________________________________________________________________________

Картка №


Учнів 3 класу _____________________ і _____________________

Тема. Вірші про світ природи і дитинства (частина І)

1. Зберіть імена та прізвища поетів і письменників:

Марійка Бойко

Дмитро Підгірянка

Наталя Павличко

Грицько Забіла

2. Якому поетові (поетесі) відповідає дана біографія?



Підгірянка




Працювала з 14 років вчителем та редактором журналів. Написала понад 200 книжок для дітей.

Забіла




Його твори розважальні і повчальні. Писав вірші, казки, веселики, загадки, скоромовки.

Бойко




Почала писати вірші у 13 років. Вчителювала 40 років. Багато її творів покладено на музику.

Павличко




У його віршах відбита поетична картина природи. Пише і для дорослих. Багато його віршів покладено на музику.

3. Зберіть прислів’я:

Нащо й ліпший клад, а лінь марнує.

Бджола мала, коли в сім’ї лад.

Праця людину годує, а й та працює.

4. Про які місяці розповідається у вірші Підгірянки «Співанка про місяці»?

А місяць __________________________ вітрами дує,

На водах з льоду мости будує.

Квітами __________________________ усіх привітає,

Усі садочки порозквітає.

А місяць __________________________ гарячим літом

Обсипле липи пахучим цвітом.

А _____________________________ - той жалю не має,

Останнє листя з дерев зриває.

5. Хто були суперники у вірші Забіли «Хто сильніший»?

_________________________ і _________________________

6. Зберіть назву вірша Забіли та завершіть рядки уривка:

ТОРИЧИ РИПО КРОУ ____________________ _______________ _____________

Злітає листя. Жовтий ________________________

Лягає з шурхотом до ________________________ .

А вже на нього пухом ________________________

Сідає перший чистий ________________________ .

7. Хто герой Бойка «Хвастунець»? а) Максим; б) Василь; в) Толя.

8. Як називається вірш Павличка про кицюню?

а) «Хитра кицюня»; б) «Розмова»; в) «Пригоди кицюні».

9. З якої причини Сашко не поступився місцем у трамваї?

а) бо він дошкільник і ще не знає правил чемності; б) бо він перетомився у школі;

в) бо розпочалися канікули.

10. З’єднайте поняття з тлумаченням: Духом жахливо, страшно

Жаско дуже швидко

Жолоб шматок тканини

Онуча дерев’яна посудина

Картка №


Учнів 3 класу _____________________ і _____________________

Тема. Вірші про світ природи і дитинства (частина ІІ)

1. Зберіть імена та прізвища поетів і письменників: Анатолій Коломієць

Степан Костецький

Анатолій Качан

Тамара Жупани

2. Якому поетові (поетесі) відповідає дана біографія?


Костецький




Вже в школі складає вірші. Написано чимало казок, віршів, загадок. Пише про дружбу, працьовитість, доброту. У творах безліч вигадки, гумору, розуміння дітей.

Коломієць




Народився в Києві у сім’ї вчителів. Головні герої його віршів – діти. У його творах дитяче життя сповнене відкриттями, вигадками, гумором.

Жупанин




Учився в Одесі. Учителював в місті Вилкове, де замість вулиць – канали. Його твори сповнені подихом моря, буянням зелені, пахощами степу.

Качан




Виріс на мальовничій Карпатській землі. Гірські потоки, задушевні народні пісні, праця разом з дорослими наповнювали його душу. Писав загадки, скоромовки.

3. З’єднайте поняття з тлумаченням: Курай рілля

Мушля степова рослина перекотиполе

Ораниця черепашка

Тішиться радіє

4. Як звали хлопчика-іменинника з вірша Костецького «У гостях»?

а) Микола; б) Вітя; в) Степан.

5. Зберіть назву вірша Костецького:

Р О Ю Б Х З А Д О К І Н _________________ __________________________

6. Доповніть вірш Коломієць: - Роси розсипав Посипайко.

- Струсив дощик __________________________ .

- Над лісом райдугу повісив ______________________ .

- Цей Дбайко-Потішайко,

Коли він поспішає, то зветься ____________________ .

- Ну а коли сміється, стає він _____________________ .

7. Доповніть. За віршем Коломієць:

Їжаки, коли на голки накололи листки,

То називалися ___________________ ,

Як накололи всі грибки, перетворились на ________________________ .

8. Завершіть вірш Качана «Ластівки»: З нами вони виросли

в місті на ______________________

і від нас навчилися

цій веселій _____________________ .

9. Зберіть назву вірша Качана і доповніть його:

Ч І В Д А Н К И і Р Е М О __________________________ ___ _________________

Не сьогодні-завтра крізь туман

вернеться наш тато - ____________________________ ,

привезе корали чарівні,

що ростуть в морях, на _____________________________ .

10. Як звали дівчинку-рукодільницю, вишивальницю у вірші Жупанина?

а) Мар’янка; б) Галинка; в) Оленка.

11. Загадка. Кістяна сорочка, зелен кожушок. Не вони, а зерна ваблять діточок. ___________

12. Загадка. Голуба хустина, жовтий клубок, по хустині качається, людям усміхається.


Картка №

Учнів 3 класу _____________________ і _____________________

Тема. Оповідання про справи твоїх ровесників.

1. Зберіть імена та прізвища поетів і письменників:

Василь Гуцало

Євген Сухомлинський

Анатолій Стельмах

Ярослав Григорук

2. Заверши прислів’я: Гарні не красиві _______________, а красиві ______________ .

3. Хто утік після уроку математики в оповіданні Сухомлинського?

А) Петрик; Б) Кінь; В) Віталик.

4. Як Юрко з оповідання Сухомлинського назвав «дрібну» помилку в домашньому

завданні? А) цеглинка; Б) краплинка; В) гвинтик.

5. Доповніть назву оповідання Сухомлинського:

«Який слід повинна ……. людина на Землі?»

А) знайти; Б) залишити; В) загубити.

6. З’єднайте поняття Віраж мабуть

з тлумаченням: Либонь поворот

Галуззя бокова стіна будинку

Причілок дрібні гілочки

Віниччя надбудова над погребом

Погребня рослина, з якої виготовляють віники

7. Доповніть прислів’я з оповідань Григорука:

Міняють шило на ___________________ .

Проміняв бики на _________________ , аби вдома не були.

Хто міняє, той _____________________ не має.

Міняйло без ______________________ ходить.

В гурті й _____________________ в лад іде.

Слова для довідок: штанів, воли, пісня, нічого, мило.

8. Пронумеруйте за порядком події з оповідання Гуцала «Перебите крило».









Поранення лельки.







Поява пташенят.







Гніздування лелек на хаті Дениса.







Зимівля боцюнів.







Невдалий відліт.

9. Хто виявився кращим рибалкою в оповіданні Стельмаха «Ловись, рибко!»?

А) Митько; Б) Генка; В) Славко.

10. Скільки рибин упіймав чемпіон?

А) одну; Б) п’ять; В) десять.

11. Знайдіть три помилки в оголошенні з оповідання Стельмаха «Ловись, рибко!»:


Увага!

Завтра після обіду відбудеться змагання на звання гіршого рибалки школи.



12. Роз’єднайте слова і запишіть прислів’я:

Приятелялегшезнайти,ніжзберегти. Бідадрузіввипробовує.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Картка №

Учнів 3 класу _____________________ і _____________________

Тема. Із скарбниці казкарів світу.

1. Чим відрізняються літературні казки від народних? ____________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Зберіть імена та прізвища письменників, з’єднайте з національністю:

Шарль Коллоді росіянин

Брати Перро італієць

Петро Ліндгрен француз

Карло Єршов шведка

Астрід Грімм німці

3. З’єднайте поняття Шворка чекав

з тлумаченням: Челядь мотузок

Чатував слуги

Аршин міра довжини (4 см)

Вершок міра довжини (70 см)

Рожен металевий прут

4. Зберіть імена героїв казок:

ріМакз рбасаКа жорюдеЛ нвІа

________________________ ________________________ _____________________

боГронокик кокіПіно лікерАн

________________________ ________________________ _____________________

Жревиньгоо клюМа лаКрнос

________________________ ________________________ _____________________

5. Яку спадщину залишив мірошник синам?

_______________________ , ________________________ і _____________________ .

6. Завершіть прислів’я: Де _____________ не може, там ______________ допоможе.

7. Чому король запросив на бенкет лише 12 чарівниць? ___________________________

__________________________________________________________________________

8. Чому тернові огорожі самі розступилися перед королевичем? ___________________

__________________________________________________________________________

9. Завершіть рядки:

От чи скоро, чи _______________________

приключилося їм _____________________ :

хтось у поле став ______________________

і пшеницю толочить.

…Враз опівніч кінь заржав …

Вартовий швиденько _____________________,

подививсь під ___________________________

і побачив кобилицю.

10. Поясніть приказку «Не лізь на рожен» - _____________________________________

__________________________________________________________________________

11. Карлсон називав себе найкращим в світі літуном, машиністом, мотористом. А насправді він найкращий в світі (Хто?) ________________________________________

12. А.Ліндгрен була двічі нагороджена Міжнародною Золотою медаллю



Г.Х. __________________________

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Картка № Учнів 3 класу І Тема розділу «Літературні казки» Яка особлива відмінність літературних казок від народних? iconТл: літературна казка. Мета: ознайомити учнів з дитячими роками І. Франка, з його творами про дітей І для дітей, зі збіркою казок «Коли ще звірі говорили»
Літературні казки. Особливості літературної казки, її відмінність від народної. Іван Франко. Дитинство письменника. І. Франко-казкар...
Картка № Учнів 3 класу І Тема розділу «Літературні казки» Яка особлива відмінність літературних казок від народних? iconПодорож літературними стежками
Обладнання: виставка збірок народних та літературних казок, ілюстрації учнів до вивчених казок, мультимедійний проектор, комп’ютер,...
Картка № Учнів 3 класу І Тема розділу «Літературні казки» Яка особлива відмінність літературних казок від народних? iconЛітературні українські казки Розробка уроку позакласного читання 3 клас
«Казки українських письменників», розширити уявлення учнів про літературну казку
Картка № Учнів 3 класу І Тема розділу «Літературні казки» Яка особлива відмінність літературних казок від народних? iconСегеда Жанна Петрівна урок пропонується як перший із циклу урок
Г. К. Андерсена в програмі 5 класу І, як показала практика, успішно вводить учнів у своєрідний світ казок Андерсена, допомагає зрозуміти...
Картка № Учнів 3 класу І Тема розділу «Літературні казки» Яка особлива відмінність літературних казок від народних? icon«У гостях у героїв казок та мультфільмів»
Доброго дня, любі друзі! Я вітаю вас на нашому святі, яке має назву «У гостях у героїв казок та мультфільмів». Його немає в календарі,...
Картка № Учнів 3 класу І Тема розділу «Літературні казки» Яка особлива відмінність літературних казок від народних? iconРобоча картка уроку №14 Тема уроку : Синтез фольклорних І літературних елементів у творчості О. Пушкіна. О. Пушкін. «Казка про рибака та рибку»
Тема уроку : Синтез фольклорних І літературних елементів у творчості О. Пушкіна
Картка № Учнів 3 класу І Тема розділу «Літературні казки» Яка особлива відмінність літературних казок від народних? iconІ розділ: Золота скарбничка казок
Відчиняє двері казка [Текст] : [ збірка казок : для дошк та мол шк віку ] / упоряд. І. А. Біляєва; худож.: П. В. Мірончик, Н. О....
Картка № Учнів 3 класу І Тема розділу «Літературні казки» Яка особлива відмінність літературних казок від народних? iconЧи знаєш ти казки? Творчі завдання із зарубіжної літератури для учнів 5 класу
Він дає змогу дітям глибше усвідомити навчальний матеріал. Завдання вчителя не лише навчати, а й пробудити у дітей емоційне задоволення,...
Картка № Учнів 3 класу І Тема розділу «Літературні казки» Яка особлива відмінність літературних казок від народних? iconНімецька дорога казок. Маршрут пані Метелиці. Frau Holle Route
Мета: поглибити знання про німецькі народні казки І їх збирачів Якоба І вільгельма Грімм; розвивати інтерес до німецького фольклору...
Картка № Учнів 3 класу І Тема розділу «Літературні казки» Яка особлива відмінність літературних казок від народних? iconВикористання інтерактивних методів на уроках Представлення проекту. Виготовлення та захист учнями самостійно виготовлених «Збірок народних легенд, міфів та казок»
Представлення проекту. Виготовлення та захист учнями самостійно виготовлених «Збірок народних легенд, міфів та казок»


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка