Картка для диференційованого індивідуального домашнього завдання



Скачати 83.93 Kb.
Дата конвертації03.06.2017
Розмір83.93 Kb.
ТипКартка

Вхід у клас під вальс Шопена мі-мінор

Тема уроку: “Два вальси

Мета:

навчальна: пояснити учням визначення “вальсу”; його характеристику як різновиду танцювальної музики; познайомити учнів із біографією композиторів Ф.Шопена і М. Лисенка та вальсами “Мі-мінор” Ф. Шопена та М. Лисенка “Ре-мінор”; допомогти учням усвідомити й відчути палітру почуттів; продовжити роботу над піснею А.Островського «Хлоп’ята і дівчатка»;

розвиваюча: розвивати вміння інтерпретувати музичні твори, зіставляючи їх, формувати інтерес до класичної танцювальної музики;

виховна: виховувати естетичний смак, толерантність, милосердя, любов до рідної землі та гордість за неї.
Тип уроку. Урок формування умінь і навичок.
Обладнання: презентація Power Point, портрети композиторів, музичні інструменти, , комп’ютер, диски із матеріалами ППЗ “Музичне мистецтво 6 кл.”, опорні алгоритми «Аналіз музичного твору», малюнок нотного стану та ноток з написом назв почуттів для релаксації, картка для диференційованого індивідуального домашнього завдання.
Хід уроку


  1. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель. Добрий день, дорогі діти! Радий зустрічі з вами на уроці музичного мистецтва. Давайте згадаємо, над якою темою ми працюємо(відповідь дітей «музика, як мова почуттів»). - Які почуття наповнюють нас, що ми відчуваємо ми відчуваємо, коли слухаємо музику і від чого це залежить? Які почуття заполонили вашу душу, слухаючи симфонію №6 П.І.Чайковського.



  1. Мотивація навчальної діяльності

Учитель.

  • Існують різні музичні жанри, які також впливають на почуття. Я пропоную вам уважно послухати уривок з одного музичного твору і дати відповідь на запитання: що це за музика?, що ви відчули, слухаючи її? (звучить фрагмент вальс Шопена).

  • Чи знайома вам ця музика?,

  • Що ви відчули, уявили?

  • Як ви гадаєте до якого жанру вона відноситься?(відповіді дітей).

  • Ця музика називається вальсом.

  1. Оголошення теми і завдань уроку.

  • Кожна сучасна, освічена,цивілізована молода людина повинна знати і розуміти класичну музику. На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося, що ж таке вальс, дамо йому характеристику і познайомимося з його різновидами. На уроці будуть працювати творчі групи критиків, науковців, художників і хореографів.

  1. Робота над новим музичним матеріалом.

  1. Бесіда

- Що таке танець?.

- Що таке вальс?.

- Які у вас асоціації (уявлення). (відповіді дітей).

-А більше дізнатися про вальс, історію його виникнення допоможуть ваші однокласники, члени творчої групи науковців, які працювали з додатковою літературою.



  1. Повідомлення дітей:(група науковців) супроводжується презентаційним показом слайдів про вальс.

Бесіда про вальс.

1 учень: Вальс- це чарівний і вічно молодий танок, який існує вже понад три століття. За цей час він перетворився з простонародного селянського на витончений, елегантний бальний парний танок у тридольному розмірі.

2 учень:Вальс виник в Німеччини, потім в Австрії, Чехії, але поступово поширився в усіх країнах світу. Вальс- це одна з найбільш рухливих і виразних форм музики. Музика вальсів надзвичайно різноманітна і може передавати безліч настроїв і почуттів

3 учень: Є різні види вальсу: від невеличких побутових до розгорнутих мелодій концертних творів. Для нього характерні мелодійність, наспівність та плавність мелодії.

4 учень: Чудові зразки вальсів створили Франц Шуберт, Фрідерік Шопен, Микола Глінка, Петро Чайковський. Це улюблений танок усіх композиторів. Визнаним майстром вальсової музики був видатний австрійський композитор і диригент Йоганн Штраус.( слайд-фото композиторів, творців вальсу)

  1. Перевірка усвідомлення нового матеріалу.

  • Так що ж таке вальс?. Що ви про нього дізналися? (відповіді дітей).

  • Яке визначення вальсу можна дати? (відповідь)

  • Давайте порівняємо створене нами визначення з визначенням “ноток” (ППЗ).

  1. Знайомство з польським композитором Ф. Шопеном.(Слайди фото Шопена)

Автором багатьох вальсів був видатний польський композитор Фрідерік Шопен.

Давайте уважно послухаємо що нам розкажуть про Шопена відомі нотки. (Матеріал ізППЗ )

(Слайди-фото памятників Шопену)

-Доля нагородила поляків Шопеном, як німців Моцартом» так писали сучасники про молодого надзвичайно талановитого польського музиканта.

-Видатний композитор Роберт Шуман писав тоді «шапки геть панове, перед вами геній».Останні 18 років свого життя Фрідерік Шопен прожив у Парижі. Він тяжко переживав розлуку з рідною Польщею. За заповітом композитора, його серце перевезли на Батьківщину, і поховали у Варшавському костьолі Святого Хреста. На мармуровій дошці біля урни з серцем Шопена викарбувані слова з Біблії « Де скарб твій, там і серце твоє». (Розповідь супроводжується показом пам’ятника композитору).



  1. Бесіда з основної теорії музичного мистецтва.

- Друзі, на початку уроку ви слухали вальс Ф.Шопена мі-мінор. Як ви гадаєте, до якої музики він належить програмної чи не програмної?

- Чому ви так думаєте? (Відповідь: Непрограмна музика – музика, яка немає конкретного змісту чи пояснень. Її називають «чистою». Музику, створену за певним сюжетом, що подається у спеціальній програмі або в назві твору, називають програмною музикою.)



  1. Повторне слухання музики

- Але давайте ще раз прослухаємо цей вальс і потім дамо йому аналіз.(слухання).

  1. Аналіз музичного твору.(памятка-алгоритм на слайді)

  • У кожного з вас є пам’ятка-алгоритм аналізу музичного твору. Півхвилини прогляньте і відповідаємо. А в цей час до роботи приступає творча група художників, яка зображує в кольорі своє відчуття від почутої музики. Хто бажає дати аналіз? Хто хоче уточнити, доповнити?

  1. Знайомство з українським композитором М. В. Лисенком.(слайд-портрет Лисенка)

а). Розповідь учителя.

а) Послухаємо розповідь ноток про українського композитора М.В.Лисенка. (ППЗ).

Доповнення вчителя:

б) -Отже Ф. Шопен- польський композитор, а в Україні вальси писав М. В. Лисенко. У композиторській спадщині Лисенка особливо важливе місце займають твори на тексти Т.Шевченка. Лисенко — основоположник української національної опери. Автор опер «Різдвяна ніч» (1874), «Утоплена» (1885), «Наталка Полтавка» (1889), «Тарас Бульба» (1890), «Енеїда» (1910), дитячих опер «Коза-дереза» (1880), «Пан Коцький» (1891), «Зима і Весна» (1892), оперети «Чорноморці», які стали основою українського національного оперного мистецтва.

в). Слухання музики.

-Давайте послухаємо фрагмент концертного вальсу ре-мінор М.Лисенка і проаналізуємо музичний твір).(ППЗ слухання вальсу)

г). Аналіз музичного твору.

Давайте проаналізуємо вальс ре-мінор(аналіз), а художники продовжують свою роботу.

д).- Порівняння національних мотивів Шопена і Лисенка.

-Ви прослухали вальси Шопена і Лисенка. Як ви гадаєте що характерно для цих музичних творів?

- Які настрої та почуття передала ця музика?

Фізкультхвилинка

е). Презентація роботи творчої групи хореографів.

Учитель: - А зараз ще одна творча група запрошує нас до танцювального клубу.(Вальс танцюють Мєрєнков А. і Науменко Л. ) ( діти аплодують)

- Чи сподобалося вам виконання?

-А кому захотілося взяти участь у танці?

є) Роботи групи художників.

- А тепер запрошуємо наших художників продемонструвати свої відчуття у кольорі.(діти демонструють роботи).

- Чи сподобалось вам?

Який настрій створили художники? Давайте їм подякуємо.

ж) Ознайомлення із сучасною музикою

Учитель.


  • Сучасні композитори теж звертаються до вальсу. Так,відомий російський композитор Андрій Петров написав вальс до к/ф “Стережись автомобіля”. До нас на урок завітав учень 9-А класу, випускник школи мистецтв Самовол Сергій, який разом зі мною подарує вам цей вальс.

Звучить сучасний вальс А. Петрова із к-фільма “Стережись автомобіля” у виконанні учня 9-А класу Сергія Самовола (акордеон) і Дьоміна В. М. (баян).
-(Танцювати можуть не всі, а от всі дуже добре співаємо.)

УІ. Робота над піснею

  1. Ми вже ознайомилися з піснею Анатолія Островського “Хлоп’ята і дівчата”. Як ви думаєте, а чи можна на її мелодію затанцювати вальс?

Учень. Звичайно. Адже вона написана в темпі вальсу.

2. Розспівка.

- Сядьте рівно, вільно. Як завжди, перед виконанням пісні ми розспівуємося.

-Уважно внутрішньо послухайте звучання цього звуку. По моєму жесту співаємо цей звук прислухаючись до звучання класу(до). Наступна розспівка (до-ре-мі-фа-соль-фа-мі-ре-до-соль-до) Співаємо її з транспонуванням.

Учитель. А зараз починаємо роботу над піснею. Тому, виконаємо пісню легко, плавно, наспівно.

3. Виконання пісні “Хлоп’ята і дівчата”. (Спів під акомпанемент, за наявності часу – під фонограму )

Хлоп’ята і дівчатка


  1. Ровесниці й ровесники,

Дівчатка і хлоп’ята,

Гуртом співать чудесно нам,

Гуртом книжки читати.

ПР-В:


Дівчатка й хлоп’ята, хлоп’ята й дівчатка:

Так радісно в класі у нас!

Ми дружно всі разом вчимося 2 р.

І будем дружити весь час!





Дзвінок нас кличе весело.

Сусіди ми по партах -

Ровесниці й ровесники,

Хлоп’ята й дівчатка.

ПР-В:

Дівчатка й хлоп’ята, хлоп’ята й дівчатка:



Так радісно в класі у нас!

Ми дружно всі разом вчимося 2 р.

І будем дружити весь час!

III.


Ровесниці й ровесники,

Хлоп’ята й дівчатка,

Ми дружимо і приспів цей,

Нехай звучить спочатку!

ПР-В:

Дівчатка й хлоп’ята, хлоп’ята й дівчатка:



Так радісно в класі у нас!

Ми дружно всі разом вчимося 2 р.

І будем дружити весь час!
-Гарно поспівали, молодці. А зараз нотки пропонують нам вибрати правильне твердження. Так ми перевіримо як ви засвоїли урок.

VII. Тестові завдання. ППЗ.
VIII. Релакс для дітей. (Нотний стан на плакаті. На кожній парті ноти з надписом «стану душі»:

1.Легкість. 2.Захоплення 3.Розуміння 4.Радість 5.Лагідність 6.Політ 7.Тепло 8.Сон 9.Ніжність 10.Бадьорість 11.Енергійність 12.Хвилювання 13.Відвертість 14.Гордість 15.Літо 16.Казку 17.Закоханість 18.Красу 19.Оптимізм 20.Бажання рухатися 21.Досконалість 22.Відповідальність 23.Неповторність.24.Артистичність. 25. Сила волі.


Учитель. Сьогодні урок переповнений надзвичайних почуттів. Ваше наступне завдання: Назвати одним словом ваший стан душі, що ви відчуваєте? Зараз ми з вами створимо музику із власних почуттів. Вибираєте одну із ноток і чіпляєте її на нотний стан. Я теж прикріплю свою ноту. Це – нотка «задоволення»
V. Підведення підсумків.
Вальс – це улюблений танець усіх композиторів. Видатний німецький композитор Франц Шуберт за своє коротке життя створив майже 300 вальсів. Також визнаним майстром вальсової музики був видатний австрійський композитор і диригент Йоганн Штраус. «Король вальсу» написав понад 460 вальсів. Музика вальсу вже давно вийшла з танцювальної зали і посіла чільне місце на концертній сцені. Ритми вальсу поступово проникли в різні жанри музичного мистецтва пісню, романс, оперу, симфонію.

Дуже приємно, що цей урок викликав у вас приємні почуття і мені приємно було працювати з вами. Я дякую вам за урок. Кожен учасник творчої групи одержує високі бали.


VI. Домашнє завдання.

Щоб розширити свої знання з теми уроку, додому кожен отримає індивідуальне завдання ( на парті).



  • 1). презентація матеріалу:

  • 2). Які твори ще писали Ф. Шопен і М. Лисенко:

  • 3). Завдання на ст. 8. 9.(Що нового).

  • Урок закінчено. ДО-ПО-БА-ЧЕ-ННЯ!!!

Звучить вальс Штрауса «Венский вальс»

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Картка для диференційованого індивідуального домашнього завдання iconЗакони динаміки. Перший закон Ньютона. Інерція
Актуалізація опорних знань І практичного досвіду учнів (попередні завдання). Перевірка домашнього завдання
Картка для диференційованого індивідуального домашнього завдання iconКатерина Перелісна
Обладнання: презентація до уроку; завдання, роздруковані для роботи в парах, групах; відео – технологічна картка виготовлення виробу;...
Картка для диференційованого індивідуального домашнього завдання icon«політичний аналіз та прогнозування» Дніпропетровськ − 2009
Виконання індивідуального завдання «Апробація методики написання аналітичної записки»
Картка для диференційованого індивідуального домашнього завдання iconУкраїнська література 7 клас І. Перевірка домашнього завдання
Вона здригнулася І випустила з рук трояндову сукню. Климко із Зульфатом спритно підхопили її, легесеньку, як пух, І так стояли з...
Картка для диференційованого індивідуального домашнього завдання iconІі. Перевірка домашнього завдання
Мета: зацікавити учнів особистістю японського письменника Ясунарі Кавабата, познайомити із його життєвим та творчим шляхом; розвивати...
Картка для диференційованого індивідуального домашнього завдання iconЗакон всесвітнього тяжіння Розробка уроку з фізики з комп’ютерною підтримкою для 10 класу Кривий Ріг 2011
Кожен етап уроку: перевірка домашнього завдання, викладання нового матеріалу, закріплення супроводжується комп’ютерною підтримкою,...
Картка для диференційованого індивідуального домашнього завдання iconУрок №14 Тема: Ліна Костенко. Життєвий І творчий щлях. Риси індивідуального стилю
Мета: ознайомити старшокласників із життєвим та творчим шляхом Ліни Костенко; розкрити жанрове й тематичне розмаїття її творчості;...
Картка для диференційованого індивідуального домашнього завдання iconПерелік питань до диференційованого заліку

Картка для диференційованого індивідуального домашнього завдання iconПерелік питань до складання диференційованого заліку з Іноземної мови

Картка для диференційованого індивідуального домашнього завдання iconКонкурс є частиною проекту «Мобілізація жінок-переселенок проти домашнього та гендерно-орієнтованого насильства»
Конкурс є частиною проекту «Мобілізація жінок-переселенок проти домашнього та гендерно-орієнтованого насильства», що фінансується...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка