Картка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки



Скачати 75.47 Kb.
Дата конвертації16.06.2017
Розмір75.47 Kb.
ТипКартка

РОБОЧА КАРТКА УРОКУroza151

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності

Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки ніжності, привітності, навіть не віриться, що так умієш любити.

А.П. Чехов

Словничок уроку

Пісня: невеликий ліричний твір, призначений для співання. Літературна пісня створюється як вірш, який пізніше кладеться на музику.

Гіпербола (перебільшення):літературний прийом. Заснований на перебільшенні ознаки або якості

ЗАВДАННЯ 1 Асоціативна розминка.

Кожен із вас задумувався над тим, для чого ж людині потрібно мати друзів або що таке кохання. Виявляється, що це почуття - чи не найголовніше у повсякденному житті. Для того, щоб збагнути, навіщо людині воно потрібне, треба передусім визначити, що це таке. Кожна людина кохання розуміє по-своєму, адже воно багатогранне. З чим у вас асоціюється слово кохання? 1 б.


Кохання


c:\documents and settings\мамуля\рабочий стол\коллекция картинок\рисунок18.pngЗАВДАННЯ 2. “Цитатна доріжка”

Прочитайте вислови відомих людей про кохання. Висловіть власні роздуми та узагальнення про те, що таке кохання. 1 б.

«Той, хто кохає по-справжньому якусь одну людину, любить увесь світ.» (Е.Фром)

«Кохання — це бажання бути коханим.» (Платон)

«Кохання — найсильніше з усіх пристрастей, тому воно одночасно оволодіває головою, серцем і тілом.» (Вольтер)

«Кохати глибоко — означає забути про себе.» (Ж.Ж.Руссо)

«Любов наділяє благородством навіть тих, кому природа відмовила в ньому.» (В.Шекспір)

«Найбільше щастя в житті - це впевненість, що тебе кохають.» (В.Гюго)

«Любов, як свічка: від великого подиху вітру — розгорається, а від легенького вітерцю — гасне.» (І.Франко)

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ЗАВДАННЯ 3. “Логічний ланцюжок слів”c:\users\света\desktop\умовні позначки\1295863679_49735442_student.jpg

Прочитайте інформацію та виконайте завдання. 1 б.

4 grandad_shannon,janet_shannon_burns 6 img_0819
Роберт Бернс — великий шотландський поет (29.01.1759-21.07.1796)

Його поезія нікого не залишає байдужим, він писав прості і гарні пісні, які співали по всій Шотландії. Він був чудовим ліричним поетом і міг писати гумористичні і сатиричні вірші, оспівуючи вірне кохання, дружбу і свою маленьку Шотландію.

“У мене не було бажання стати поетом, поки кохання не охопило всього мене, а потім уже прийшли Вірші і Пісні, вони стали тією безпосередньою мовою, якою говорило моє серце,”- так писав про себе Роберт Бернс в 1783р.

Вірші він присвячував багатьом жінкам. І в кожному з них він загострював увагу на сором’язливості, ніжності, відданості, благородстві.

Творчість Бернса високо оцінювали І. Франко, Леся Українка, П. Грабовський,

М. Лукаш, а Т. Шевченко називав його «поетом народним і великим».


Клоуз-тест:

Роберт Бернс — великий шотландський _____________. Його поезія нікого не залишає ______________ .Він писав прості і гарні ______________ , які співали по всій ___________________. Він був чудовим ліричним поетом і міг писати гумористичні і сатиричні вірші, оспівуючи ____________, _____________, ______________Вірші він присвячував багатьом ___________. І в кожному з них він загострював увагу на ___________________, _______________, ________________, _______________. Т. Шевченко називав його_________________________________________________________________



Це цікаво!

Наслідуючи традиції фольклору, поет сміливо оспівував у своїх творах живе людське почуття, в якому природно поєднується і духовна близькість, і чуттєва пристрасть. Великий лірик, Бернс зумів передати в своїх піснях всю глибину, силу і чистоту кохання.

Перший твір Роберта Бернса – пісня "Моя люба Неллі" – був створений на популярний народний мотив. Причини, що наштовхнули поета на створення першої пісні, свідчать не лише про надзвичайно сильне захоплення юного Бернса народними піснями, а й про те, якою глибокою вже в цьому віці була у нього свідомість своєї рівноцінності, якщо не переваги, по відношенню до людей більш високого суспільного стану.

Перша пісня Бернса – наслідування пісень, поширених серед сільського юнацтва, в яких оспівується краса коханих дівчат. Проте вона вигідно відрізняється від інших подібних творів щирістю і простотою. Привертає увагу і ідеал юного поета – він цінує в коханій дівчині не стільки зовнішню красу, скільки її вдачу.

У 1785 році Бернс полюбив Джину Армор (1765 – 1854 ) дочку мохлинського підрядчика Дж. Армора. Бернс видав їй письмове «зобов’язання - документ, який по шотландському праву засвідчував фактичний, хоч і не законний шлюб. 0018f8aw

Хоч Роберт Бернс важко працював у полі, проте родину постійно переслідували нестатки, тому багаті батьки його коханої перешкодили їхньому шлюбові. Армор порвав «зобов’язання» у квітні 1786 і відмовився взяти поета в зяті. Після цього приниження Бернс вирішив емігрувати на Ямайку.


ЗАВДАННЯ 4. Прочитайте вірш і дайте відповідь на питання:

Що найбільше цінував поет в коханій Нелл у свої 15 років? 1б.

Р. Бернс "Моя люба Неллі"

Я прежде девушку любил http://zbruc.eu/sites/default/files/pictures/burns.jpg

И до сих пор люблю,

И никогда б я не забыл

Нелл славную мою.

Красавиц много видел я,

Им не было числа,

Но только милая моя

Скромна и так мила.

Цветистый шелк и взгляд пустой

Заденут сердце вскользь,

Но скромность вместе с чистотой

Пробьют его насквозь.

Вот чем мне нравится она,

Вот что чарует в ней.

Она одна и лишь одна

Царит в душе моей.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


ЗАВДАННЯ 5. Поміркуйте!

Прочитайте вірш Р. Бернса «Любов» і дайте відповідь на питання:

  • Що особливо привернуло вашу увагу у цьому вірші? 1 б.

Роберт Бернс «Любов»

Мов червона троянда кохання моє
теплим літечком розцвіло.
Дивувало мелодією й звуком своїм,
дарувало приємне тепло. 186px-4821

Як прекрасна й велична кохана моя,
ось так сильно й жадано люблю тебе я.
І любити я буду ще довго, повір,
поки сонце не зсушить всіх синіх морів.66824718_0246c5790852

Нехай всі висохнуть моря ,
нехай зупиниться земля.
Та до останньої хвилини,
тебе любити буду я.

Я не кажу тобі - «прощай»,
кажу тобі лише – «бувай».
Хоч все життя іти потрібно ,
я скоро повернусь, ти знай.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



ЗАВДАННЯ 5 . Аналізуємо твір.

Емоційному наснаженню твору сприяють мовні засоби: 1 б.

Епітети_______________________________________________________________

______________________________________________________________________

Гіпербола____________________________________________________________________________________________________________________________________

Порівняння ____________________________________________________________

Ситуативне завдання “Словесне малювання” 1 б.

Вам запропонували відобразити за допомогою фарб все, що ви відчули після читання вірша, то яким би був ваш малюнок?


ЗАВДАННЯ 6. Порівняй! c:\users\света\desktop\умовні позначки\мудрець.jpg

Прочитайте вірш Р. Бернса «Моя любов» у перекладі С. Маршака та ще раз перечитайте рядки вірша в перекладі В. Мисика. Чи однаково автори перекладів передали почуття ліричного героя? Свої висновки узагальніть у таблиці. 2 б.

Любовь, как роза, роза красная,


Цветет в моем саду.
Любовь моя - как песенка,
С которой в путь иду.

Сильнее красоты твоей


Моя любовь одна.
Она с тобой, пока моря
Не высохнут до дна.

Не высохнут моря, мой друг,


Не рушится гранит,
Но остановится песок,
А он, как жизнь, бежит...

Будь счастлива, моя любовь,


Прощай и не грусти.
Вернусь к тебе, хоть целый свет
Пришлось бы мне пройти!i


Мов червона троянда кохання моє

Любовь, как роза, роза красная












































c:\users\admin\desktop\00503335.jpgЗАВДАННЯ 7. «Палітра емоцій». Із поданого переліку вражень, почуттів оберіть три слова, що відповідають вашому настрою в цю хвилину: замріяність, захоплення, спокій, переживання, радість, легенький смуток, розчарування, світла печаль, здивавання, натхнення, умиротворення.

1 б.

d:\мои документы\мои рисунки\mc900444985.jpg

Підсумуємо! Оберіть одне з завдань і виконайте його. 2 б.





  1. Скласти сенкан до теми «Роберт Бернс»

____________________________________

____________________________________

____________________________________

____________________________________

____________________________________

  1. Написати твір-мініатюру на тему «Кохання та людські почуття»

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Джерела

  • Английська поезія в російських перекладах XIV - XIX ст.- М.,1981.

  • Історія зарубіжної літератури XVIII сторіччя.- М., 1990.

  • Єлистратова А. А. Роберт Бернс. Критико-біографичний очерк.- М.,1957.

  • www.svitppt.com.ua

  • Світова література. 5 – 9 класи. Програма/О.М.Ніколенко, К.В.Таранік -Ткачук, С.П.Фоміна, О.В.Ревнивцева, Н.В.Онищенко //http://www.mon.gov.ua


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Картка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки iconТема: Вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання(Р. Бернс «Любов», Г. Гейне «Коли настав чудовий май», К. Симонов «Жди мене…»). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Мета
Тема: Вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання(Р. Бернс «Любов», Г. Гейне «Коли настав чудовий май», К. Симонов «Жди мене…»)....
Картка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки iconВірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс, Г. Гейне, К. Симонов. Поетизація високого почуття, розкриття його сутності
...
Картка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки iconТема. Вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс, Г. Гейне, К. Симонов. Поетизація високого почуття, розкриття його сутності. Виразне читання поезії Мета
Тема. Вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс, Г. Гейне, К. Симонов. Поетизація високого почуття, розкриття його сутності....
Картка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки iconОголошення теми уроку
Тема. Вірші зарубіжних поетів про дружбу й кохання. Р. Бернс «Любов», Г. Гейне «Коли настав чудовий май»
Картка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки iconКартка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Тема кохання в поезії Генріха Гейне "Коли настав чудовий май " Найглибша істина розквітне лише з
Вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Тема кохання в поезії Генріха Гейне “Коли настав чудовий май ”
Картка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки iconКартка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. К. Симонова «Жди мене ». Моральна актуальність теми в сучасному світі. Простой бумажный листок, как ты сердцу дорог
Вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. К. Симонова «Жди мене». Моральна актуальність теми в сучасному світі
Картка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки iconПоетизація високого почуття, розкриття його сутності у поезії К. М. Симонова
Тема: Поетизація високого почуття, розкриття його сутності у поезії К. М. Симонова
Картка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки iconТема. Г. Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Осуд антигуманної сутності війни, розкриття її руйнівних наслідків для цивілізації та душі. Мета
Тема. Г. Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Осуд антигуманної сутності війни, розкриття її руйнівних наслідків для цивілізації...
Картка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки iconУрок №22. Дата 24. 11. 14. Клас Світова література
Тема. Джон Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея
Картка уроку вірші зарубіжних поетів про дружбу І кохання. Р. Бернс «Любов». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності Коли любиш, то таке багатство відчуваєш, стільки iconПригорнись душею до Вкраїни. Україна в житті І творчості зарубіжних поетів
Мета уроку: підготувати учнів до сприйняття нової теми «Україна та її історія в літературі», показати що тема української історії...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка