Конкурс Марафон-проект Номінація «Духовність народжується від духовності»



Дата конвертації17.09.2017
Розмір445 b.
ТипКонкурс


Куйбишевська районна в м. Донецьку рада Донецька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №41 Донецької міської ради Донецької області  Заочний конкурс Марафон-проект   Номінація «Духовність народжується від духовності»   ТАРАСОВІ ШЛЯХИ Підготувала Стукан Галина Володимирівна, учитель української мови та літератури загальноосвітньої школи І –ІІІ ст. №41 м.Донецька,Куйбишевського району   Донецьк – 2014


Актуальність проблеми

Тарас Григорович Шевченко. Як багато значать ці три слова для українців, бо це не просто ім’я людини, а символ любові до рідного краю, символ волелюбності, сміливості й чесності.

Тарас Шевченко ніколи не був і не буде людиною з минулого, бо творчість його актуальна завжди — і сто років тому, і тепер, і через сто років після нас.

Але чим же він важливий у наш час? Для мене це приклад надзвичайної мужності й вірності собі, бо лише дуже смілива людина могла писати твори на зразок «Сну» в країні, де панувала царська сваволя. Тільки людина з великою силою духу могла винести стільки років заслання без можливості займатися улюбленою справою.

Шевченко вірив у велике майбутнє України, бо недарма ж з’явився такий вірш, як «Ісаія. Глава 35». І для нас, нащадків великого поета,цей вірш усе ще залишається програмою на майбутнє. Україна вже вільна й незалежна — і це саме те, про що мріяв великий Кобзар, але чи щасливі люди в нашій країні? Нам потрібно багато чого зробити, щоб здійснилося пророцтво:

... І потечуть Веселі ріки, а озера

Кругом гаями поростуть,

Веселим птаством оживуть.

І ще одна настанова Шевченка сьогодні актуальна як ніколи: «Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь...»

Мені здається, що ці слова повинні стати девізом не тільки для кожного учня, а й для дорослих людей. Зараз наша країна переживає навалу так званої західної культури. Звичайно, сучасна людина повинна багато знати про те, що відбувається у світі, про передові технології, щоб добре почуватися серед представників інших країн. Але ж не слід відкидати все своє, бо так легко забути справжнє коріння та стати чи то «моголами», чи то «сарматами», а саме від цього й застерігав нас великий поет.

Отже, творчість Кобзаря є актуальною й зараз та залишиться такою ще багато років.

Мета проекту:
  • поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т.Г. Шевченка, вивчити маловідомі цікаві факти біографії поета, художника;

  • розвивати пізнавальні інтереси школярів, їх навички й уміння збирати, досліджувати, узагальнювати й систематизувати пошуковий матеріал, активізувати асоціативне мислення, творчу уяву й фантазію, навички виразного читання, а також формувати естетичні смаки;

  • створити умови для самовираження кожної особистості;

  • сприяти вихованню почуття співпереживання, шанобливого ставлення до надбань культури, поваги до життєвого та творчого шляху генія України, його творів, а також любові до рідного краю, його героїчної історії.



  • Тип проекту: творчо-інформаційний, груповий, практично-зорієнтований.

  • Об’єкт проекту: життя і творчість Т.Г.Шевченка.

  • Центральна проблема: «Я хочу більше знати про життя Тараса…



Завдання проекту:

  • проектний аспект

- визначити мету діяльності;

- скласти план пошуку;

 
  • організаційний аспект

- організувати продуктивну діяльність дитячого колективу;

- поєднувати індивідуальну й групову діяльність;

- стимулювати зацікавленість, ініціативність і творчість дітей;

 
  • комунікативний аспект

- формувати й розвивати особистість, вміння керувати собою в різних ситуаціях спілкування;

  
  • креативний аспект

- організувати творчі групи;

- включити в систему роботи творче моделювання, розвиток та аналіз виконаної роботи.

Етапи реалізації проекту
  • 1.    Початок ( визначення теми, уточнення теми, утворення дослідницьких груп).

  • 2.    Планування.

  • 3.    Прийняття рішення (створення умов для дослідницької роботи).

  • 4.    Виконання (дослідження, проведення індивідуальних  консультацій, обговорення та редагування написаного).

  • 5.    Аналіз виконаного проекту, досягнутих результатів, успіхів та невдач , самооцінка.

  • 6.    Захист. Презентація проекту.

Термін реалізації проекту

Проект «Тарасові шляхи » розрахований на 6 місяців (жовтень- березень), закінчується 9 березня.

 

Забезпечення проекту

Методи проекту :
  • - організація шкільного свята;

  • - проведення Шевченко-квесту;

  • - проведення літературних читань;

  • - написання газетної статті;

  • - створення рекламних буклетів;

  • - організація художніх учнівських виставок;

  • - створення Інтернет-сайту.

Ресурси:
  • людські (учнівські та педагогічні колективи);

  • матеріальні (канцелярське приладдя);

  • фонд бібліотеки;

  • інформаційні (цифровий фотоапарат, комп’ютер, принтер, проектор, відеокамера, ресурси Інтернету);

  • фінансові (на придбання паперу, маркерів, DVD-дисків, конвертів, запрошень тощо).

Критерії оцінки очікуваних результатів:
  • підвищення самоосвітніх здібностей учнів;

  • кількість учнів, залучених до реалізації проекту;

  • розробка й впровадження нових методик поглибленого вивчення творчості письменника;

  • рівень підготовки та проведення запланованих заходів.



Джерела інформації
  • Аношкіна, Г. Моральна й політична оцінка історичного минулого в поемі “Великий льох” Тараса Шевченка // Укр.

л-ра в загальноосвіт. шк. — 2013. № 4. С. 15—17.
  • Перехрестя долі Кобзаря: До 190-річчя з дня народження Великого Кобзаря // Позакласний час. – 2003. – № 20. – С. 19-21.

  • Переяславець В. У широкий світ: Картина з дитячих літ Тараса Шевченка // Світ дитини. – 2000. – № 3. – С. 8-9.

  • Шилюк, В. Тарас Шевченко. “За сонцем хмаронька пливе”. 5-й кл. // Укр. мова та л-ра. 2012. № 1. С. 7—8.

  • http://kobzary.org

  • http://taras-shevchenko.in.ua

  • http://taras.ucoz.ua

  • http://www.shevchenkoplace.org/



Основні заходи з розв’язання проблеми

 1. Вивчення біографії та творчості Т.Шевченка на уроках

та під час позакласних заходів.

2. Самоосвітня діяльність учнів за темою проекту:

- визначення джерел інформації;
  • вибір способу збирання інформації;

  • вибір методів аналізу інформації;

- вибір засобів презентації результатів.

3. Проведення класних годин, бесід, батьківських зборів, конкурсів, вікторин, виставок за тематикою проекту.

4. Мистецька акція «Поезія Шевченка мовами світу».

5. Конкурс дитячого малюнка за творами Т.Г.Шевченка “ Мій Тарас”.

6. Конкурс на кращі ілюстрації до творів Т.Шевченка.

7. Заочні віртуальні екскурсії .

8. Екологічна акція «Садок вишневий біля школи».

9. Участь учнів у Всеукраїнських конкурсах, олімпіадах.

10. Залучення ЗМІ для висвітлення проведеної роботи щодо реалізації проекту.

11. Висвітлення результатів роботи над проектом на сторінках періодичних видань, Інтернет-сайтах.

12. Обробка й оформлення результатів виконання проекту (створення мультимедійної презентації).

13. Проведення аналізу роботи над проектом і нагородження найактивніших учасників.

14. Випуск збірника творчих робіт «Тарасові шляхи». (DVD-диски)

Контроль за ходом виконання

проекту : моніторинг

(забезпечує відстеження «факту відповідно до плану» шляхом перегляду надбань та результатів у ході виконання проекту й вироблення належних  заходів із коригування).

Наукова новизна проекту

полягає в спробі здійснення комплексного аналізу й класифікації шляхів Тараса Шевченка, в узагальненні особливостей антиелітарного мислення поета.

Очікуваним результатом

є стимулювання інтересу учнів до постаті

Тараса Шевченка.

Реалізація проекту сприятиме:
  • залученню учнів до пошуково – дослідницької, проектної та творчої діяльності;

  • набуття школярами навичок самоосвітньої діяльності (вміння самостійно опрацьовувати інформацію);

  • поглибленому вивченню життя й творчості Т.Шевченка;

  • проведенню Шевченківських днів у нетрадиційній формі.





Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Конкурс Марафон-проект Номінація «Духовність народжується від духовності» iconКонкурс «Марафон-проект»
Обладнання: посібник В. В. Оліфіренка «Уроки правди І добро. Література рідного краю. Донецьк», 2007
Конкурс Марафон-проект Номінація «Духовність народжується від духовності» iconІнформаційний проект “Люди,які прославили мій край” Номінація: позашкільний проект Вид проекту
Я І україна”, українська мова, читання, трудове навчання, образотворче мистецтво, поетика
Конкурс Марафон-проект Номінація «Духовність народжується від духовності» iconТернопіль 2015 П.І. П.: Новікова Любов Євстахіївна
Міський конкурс «Формування творчої особистості» (Номінація «Вчитель загальноосвітнього закладу») – 3 місце
Конкурс Марафон-проект Номінація «Духовність народжується від духовності» iconКонкурс „Парк педагогічної майстерності " Номінація „ Галерея інноваційного пошуку "
Система роботи з формування та розвитку патріотичних почуттів учнів на уроках математики та фізики засобами національно-патріотичного...
Конкурс Марафон-проект Номінація «Духовність народжується від духовності» iconКонкурс «Учитель року-2013» (номінація «Учитель фізики») Методична розробка уроку фізики за темою
Комунальна установа "Районний методичний кабінет" Слов’яносербської районної ради
Конкурс Марафон-проект Номінація «Духовність народжується від духовності» iconКонкурс "Шкільна бібліотека" Номінація "Шкільна бібліотека інформаційний центр навчального закладу"
Розвиток читацьких інтересів та формування творчої компетентної особистості шляхом пошуку та впровадження нових технологій в роботі...
Конкурс Марафон-проект Номінація «Духовність народжується від духовності» iconКонкурс „ Шкільна бібліотека 2017" Номінація : „Бібліотека виховний простір навчального закладу"
Недостатньо, щоб виховання не псувало нас, необхідно, щоб воно змінювало нас на краще” (М. Монтень)
Конкурс Марафон-проект Номінація «Духовність народжується від духовності» iconПрограма видавничий проект: від задуму до втілення
Гуманітарного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка стартувала сертифікатна програма видавничий проект: від задуму...
Конкурс Марафон-проект Номінація «Духовність народжується від духовності» iconКонкурс "Шкільна бібліотека" Номінація "Майстер бібліотечної справи" Тема: Зустріч за круглим столом "Пам’яті побратимів"
Дев’яносто років тому в селі Старий Кривин народились два хлопчики – Володя та Сергійко. Рідні, односельці й не здогадувались, що...
Конкурс Марафон-проект Номінація «Духовність народжується від духовності» iconРозпорядження міського голови № положення про ХІ всеукраїнський дитячо-юнацький конкурс вокального мистецтва імені Бориса Гмирі 1
Бориса Гмирі (далі – Конкурс) започаткований у 2004 році за ініціативи управління культури та мистецтв Дніпропетровської міської...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка