Конкурс «Марафон-проект»



Скачати 45,39 Kb.
Дата конвертації07.08.2017
Розмір45,39 Kb.
ТипКонкурс

ГОУ ДПО Донецький республіканський інститут

допоміжної педагогічної освіти

Конкурс «Марафон-проект»

«Чому мені, Боже, ці крила ти дав?»

Тема уроку: 8 клас

«Біографія і творчий шлях

М. Руденка. Краєзнавство»

Мастеровенко Лариса Анатоліївна,


учитель вищої категорії української мови та літератури

МЗОЗ «Школа № 88 м. Донецька»




Урок літератури рідного краю

8 клас

Тема: Життєвий і творчий шлях письменника-земляка Миколи Руденка

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом письменника, розвивати культурне мовлення, збагачувати словник, аналізувати поезію, розвивати монологічне і діалогічне мовлення, розвивати творчі здібності, самостійність, пошану до нашого краю, до людей-трударів, знати історію свого народу, пошану до письменника, збагачувати їх творчі здібності, свідомість громадянина.

Обладнання: посібник В.В.Оліфіренка «Уроки правди і добро. Література рідного краю. Донецьк», - 2007.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу, захист проектів

Методи і прийоми: літературний аналіз, слово вчителя, учнівські виступи, гра «Мозковий штурм», робота в групах, асоціативний метод.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів.

ІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.


  1. Оргмомент.

  2. Оголошення теми і мети уроку.

Створення гарного настрою на уроці. Заготовити смужки: зелені – всі готові, червоні – ні, жовті – не впевнено.

Вчитель запитує: «Чи всі готові учні до уроку?»

Робота в групах: діти раніше отримали завдання.

Захист проектів

Перша група

Пояснити епіграф уроку:

Повірите чи ні: я тільки нині знаю

Життя щасливу мить, душі високий злет,

В мені горчать слова святим кущем Сінаю

І кличуть, і болять, бо нині я – поет…

Словник: Сінай – гори на Сінейському півострові, де були дані Мойсею Божі заповіді.

Друга група

Розповідає біографію поета (з показом фільму).

Третя група

Малює асоціації до віршів М.Руденка.

Матеріал для вчителя

М.Д. Руденко народився 19 грудня 1920 року в селі Юріївка Луганської області в родині шахтаря. Навчання на філологічному факультеті Київського університету було перервано Другою Світовою війною, з якої повернувся тяжко пораненим. Лікувався у госпіталі. У 1947 році видав першу книжку віршів «З походу». Бібліографічні довідники зазначають, що в ці роки письменник плідно працював, впродовж п’ятдесятих років вийшло у світ 7 збірок його поезій і романи: «Вітер в обличчя» та «Остання шабля». Був певний час секретарем партійної організації. З гіркотою поет згадував 50 роки:

З’явилось черевце укупі з кабінетом,

Ще дача над Дніпром, як визнання заслуг

(Читаємо вірш «Три народжені поети»).

Із кола шанованих владою поетів він раптом переходить до дисидентів, мислить по-іншому, починає писати до керівних органів листи, у яких критикує ганебні досягнення як економіки, так і політики комуністичної держави, вступає до міжнародної амністії й утворює Українську Групу Сприяння Виконанню Гельсінських Угод (Українська Гельсінська Група, боролися за права людини, підписаного й керівниками СРСР).

Змінюється у ці роки і ідейна спрямованість творчості М.Руденко. він пише: «Економічні монологи», «Слідами космічних катастроф», у яких він заперечує догми Марксової політекономії. Пише у цей час фантастичний роман «Чарівний бумеранг».

У листопаді 1976 року разом із О.Тихим і Н.Лук’яненком підписав тексти двох документів «Декларацію Української Громадянської Групи Сприяння Виконання Гельсінських Угод» і «Меморандум № 1».

У 1977 році Миколу Руденка засудили. Судилище у Дружківці відміряло 7 років ув’язнення в тюрмі та в таборах і п’ять – заслання в райони Півночі.


  1. Розповісти про те, що він не скорився, продовжував писати. Його твори видаються за кордоном.

  2. Розповідь про виїзд до Америки у 1985 році.

  3. Повернення в 1991 році на Україну.

  4. Нагороди у 2000 році «Героєм України», лауреат Державної премії ім. Т.Шевченка. Помер у 2005 році.

  5. Виступи учнів. Читання віршів.

  • «Ой, наковталися горя ми…»

  • «Дороги»

  • «Моєму народові»

  • «У донецьку»

  • «Три народжені поети»

  1. Гра – «Продовж мою думку» (Учитель починає, учні закінчують)

З якої поезії ці слова?

  1. Цю материнську планету ви,

Кров’ю і потом на повну…

Відповідь: з вірша «Ой, наковталися горя ми…»

Дайте любити поетові

Дайте любити воїну!



  1. І людство, переймаючи науки,

Збагне, чому в тернах твоє чоло:

Відповідь: з вірша «Моєму народові»

Ти є Мисом, котрий терпить муку

За гріх сусідський і за криваве зло



  1. Молюся Вам, святі дороги,

Дуби, озера, комиші…

Відповідь: з вірша «Дороги»

Де голос чесної тривоги

Прокинувся в моїй душі.



  1. Душа моя стиха співає і плаче:

Єднання із всесвітом – перше, дитяче…

Відповідь: з вірша «У Донецьку»

Нараз прокидаюсь – дитинства нема:

Хропе та викашлює смуток тюрма



  1. За склянкою не так похмуро й тісно

Чаїнки ворухнулися внизу…

Відповідь: з вірша «Пліч-о-плач сплю з колишнім поліцаєм»

Співає поліцай полтавську пісню,

А я ковтаю київську сльозу.


Гра «Мікрофон» - Що я нового дізнався про письменника?
Домашнє завдання:

Вивчити біографію М.Руденка, уміти аналізувати вірші.


Додається: презентація.


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Конкурс «Марафон-проект» iconКонкурс Марафон-проект Номінація «Духовність народжується від духовності»
Отже, творчість Кобзаря є актуальною й зараз та залишиться такою ще багато років
Конкурс «Марафон-проект» iconКонкурс "Юнацький водний приз" Загальні положення Всеукраїнський конкурс "

Конкурс «Марафон-проект» iconКонкурс для уболівальників «Не зіб'юся». а Конкурс «Загадка»; б Конкурс для уболівальників «Для кмітли­вих »
Математичний турнір «Ну ж бо, математи­ки!» можна проводити як з учнями одного, так І кількох класів однієї паралелі. Його метою...
Конкурс «Марафон-проект» iconІнформаційний проект “Люди,які прославили мій край” Номінація: позашкільний проект Вид проекту
Я І україна”, українська мова, читання, трудове навчання, образотворче мистецтво, поетика
Конкурс «Марафон-проект» iconПроект Актуальність проекту
Проект містить більш ґрунтовні відомості про сучасного американського фантаста Рея Дугласа Бредбері. Читачі можуть познайомитися...
Конкурс «Марафон-проект» iconСтворюємо інформаційно-рекламний проект Одеса 2012
Проект «Ювілей письменника в бібліотеці» це комплекс заходів, які мають на меті привернути увагу підлітків та молоді до особистості...
Конкурс «Марафон-проект» iconЛітературна гра-марафон «За "Кобзарем" Т. Г. Шевченка»
Мета: розширювати загальну обізнаність учнів із "Кобзарем" Т. Г. Шевченка; вдосконалювати навички виразного читання, уміння висловлювати...
Конкурс «Марафон-проект» iconКонкурс «Найрозумніший»
Найрозумніший учень класу”. Переможець цього змагання буде брати участь в інтелектуальний грі серед учнів -4 класів „Дитина – ерудит”....
Конкурс «Марафон-проект» iconІнформація щодо проведення Шевченкіських днів у закладах освіти району
Глушківське нво – захід «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття», конкурс читців поезії Шевченка, інформаційні години, літературні...
Конкурс «Марафон-проект» iconНаказ №1072 Про проведення міського освітнього проекту «Екологічний марафон»
На виконання Програми охорони навколишнього природного середовища м. Суми на 2016-2018 роки, з метою проведення освітньо-інформаційних...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка