Конкурс на кращий сценарій виховного заходу



Скачати 130,93 Kb.
Дата конвертації18.10.2017
Розмір130,93 Kb.

Управління освіти і науки облдержадміністрації

Миколаївської районної ради

Ульянівська ЗОШ І-ІІІ ступенів



Районний конкурс

на кращий сценарій виховного заходу


(До Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом)



  1. У нього тіло зі смутку й болю,

Бо смерть людини – його втіха.

Тому приносить стільки болю,

Тому дарує тільки лихо.


  1. Його слова – то мертва тиша,

Що кладовище обіймає.

Смертельні оди в тілі пише,

Яке зсередини з’їдає.


  1. Над ним сміятись – самогубство.

Він має зброю у руках.

Та зброя – то пасивність людства,

Яке не чує в ньому страх.


  1. Летить нечутно, наче тінь,

Несучи за собою грози.

Він їсть не їжу, тільки біль,

Він п’є не воду, тільки сльози.


  1. Вода – як в морі камінь точить,

Так принесе мільярди бід.

У кожному він жити хоче,

Його ім’я – підступний СНІД.

(Звучить запис пісні Ф.Меркурі)
Вчитель. Добрий день усім, хто зібрався в цій залі.

«Хто попереджений, той захищений», - саме так говорить французьке прислів’я. сьогоднішня акція – це попередження всім про болючу рану суспільства – СНІД.

Фреді Меркурі, талановитий співак і композитор, пішов із життя в 1991 році. Смерть налетіла, як вихор, й ім’я їй було – СНІД. Молодий красень став інвалідом, а потім помер.

Талановитий, заможний і знаменитий соліст балету Росії, Великобританії, Парижу Рудольф Нурієв помер від СНІДу. І ще десятки, сотні, тисячі і навіть мільйони смертей…


Учень. Як відомо, СНІД одна з найважливіших проблем, з якою зіткнулося людство в ХХ столітті, і з якою ми ввійшли у ХХІ століття.
Учень. Стрімко зростає кількість інфікованих і померлих від СНІДу людей. Багато про СНІД вже відомо, але кожного дня з’являється нова інформація. Водночас накопичено певний багаж знань, використання яких зробить можливим якщо не припинення поширення хвороби, то хоча б сповільнення цього процесу.
(На листках 7-ми учнів написані букви, що разом складають слова «ВІЛ», «СНІД».

Вони по черзі піднімають ці листки, і на кожну букву абревіатури іде розшифровка з коментарем).
В – «Вірус» - збудник захворювання.
І – «Імунодефіциту» - відсутність захисної реакції, системи організму, яка забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.
Л – «Людини».
С – «Синдром» - ряд симптомів, що вказують на наявність якоїсь хвороби чи стану.
Н – «Набутого» - такого, що набутий протягом життя, а не від народження.
І – «Імунного» - стосується імунної системи, яка забезпечує захист людини від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.
Д – «Дефіцит» - в даному випадку відсутність захисної реакції імунної системи людини на наявність в організмі шкідливих бактерій.
(Учні шикуються в шахматному порядку та співають пісню на мелодію «Незримый бой»)
СНІДу – «ні» - ми разом скажемо усі,

І чекаєм на підтримку звідусіль.

Якщо знати і виконувати все,

Щоб не захворіти,

То не буде ані горя, ні біди,

І забуде нас хвороба назавжди, -

Тільки б захотіти!
(Звучить музика Л.Бетховена «Місячна соната». Кожний учасник у руках тримає плакат із статистичними даними).
Учень. Україна посідає одне з перших місць в Європі за кількістю ВІЛ-інфікованих юнаків і дівчат віком від 15 до 24 років. Послухайте статистичні дані:


  1. 1998 рік – 3 575 осіб.




  1. 1999 рік – 5 827 осіб.




  1. 2000 рік – 6 212 осіб.




  1. 2001 рік – 7 209 осіб.




  1. 2002 рік – 8 758 осіб.




  1. 2003 рік – 10 009 осіб.

Разом: А зараз – вже більше 14 000 осіб.


Учень. Від СНІДу загинули мільйони дівчат, юнаків,

Залишивши в горі своїх матерів.

Хіба загинути ти їм заповідала, мамо?

Життя обіцяла, любов обіцяла, мамо!

Хіба для смерті народжуються діти, мамо?

Хіба хотіла ти їхньої смерті, мамо?


Учень. Якщо блискавка в хмарах сяйне яскраво

І небо безмежне від грому стряхнеться.

Якщо люди планети кричатимуть палко,

Жоден з померлих не зідрігнеться.


Учень. Слухайте!

Розкрийте очі.

Слухайте все до кінця –

Це мертві говорять,

Стукають в ваші серця.

Не злякайтеся їх!

Хоч вони потривожать вас уві сні,

Над полями свої голоси пронесуть в тишині!


(Звучить пісня на мотив «Бухенвальдський набат»).
Люди світу на хвилину встаньте.

Слухайте! Слухайте!

Звучить з усіх сторін,

Бо це над Усесвітом лунає

Похоронний дзвін! Поминальний дзвін!

Він летить, летить понад Землею!

Зрозумійте з СНІДом нам не жить.

Люди світу, будьте обережні!

Життя бережіть, життя бережіть!

Я прошу Вас, я прошу Вас,

Життя бережіть!
Учень. СНІД забрав мільйони життів. Ще мільйони чекають своєї смерті, бо від інфікування до розгортання СНІДу проходить від 5 до 15 років.
Учень. ВІЛ передається через кров, під час ін’єкцій нестерильними інструментами, від ВІЛ-позитивної матері до дитини.

(Звучить музика «Сектор Газа», «Любовь загробная». Виходить наркоман).

Наркоман.

Добридень, пані і панове,

Як вам, скажіть, тепер живеться?

У мене справи пречудово,

Як трішки дозочки знайдеться.
Ні, я не алкоголік!

І тютюном я не труюся,

Бо за здоров’я своє дуже

Переживаю і боюся.


П’ять років героїн колю,

Я наркоман з великим стажем,

Але в могилу я не зляжу,

Бо я життя дуже люблю.


Чого стою? На що чекаю?

На подруг вірних я своїх.

Прийдуть вони, я точно знаю!

У нас же шприц один на всіх!


(Звучить музика «Фактор-2» «Шалава». Виходять дівчата легкої поведінки).

1-а дівчина. Привіт, Славко!


Наркоман. Привіт, дівчатка. А інші де?
2-а дівчина. Та все в порядку.

Вони прийдуть трохи пізніше.

Коли клієнти їх залишать.
Наркоман. Як справи? Розкажіть мені.
1-а дівчина. Та знаєш, вже й не так чудово:

Клієнти стали дуже злі.

Тому не може буть все кльовою
2-а дівчина. Тепер розцінки на нас впали.

Несемо менше грошей в дім.

Молодші конкурентки стали,

Клієнти дістаються їм.


1-а дівчина. Учора був один, та дивним

Якимось здався він мені.

Блідий, тремтів чомусь неспинно,

І очі хворі та сумні.


2-а дівчина. То й що? Як гроші дав – вже добре.

Що ще від нього тобі треба?

Хоч би каліка був із горбом,

Якби лиш заплатив за тебе!


Наркоман. Ну де, скажіть, ті двоє ходять?

Мені набридло їх чекати.

Вони ж наркотики знаходять,

Не можем ми без них почати!


(Звучить музика – «Тату» «Я сошла с ума». Заходять дві учасниці, які грають роль дівчат асоціальної поведінки).
1-а дівчина. Ну ось вони! Прийшли нарешті!

Як вам не соромно? Скажіть!


2-а дівчина. Ви змусили чекати решту.

Чому? Негайно поясніть!


3-я дівчина. О, Господи! Як це жахливо!

Ми колемося з вами довго.

Але ви знаєте, можливо,

Нам треба відвикать від цього.


1-а дівчина. Чому? Що трапилося з вами?

До вас вернулась ваша совість?

П’ятнадцять років вас шукала,

І ось знайшла вас тут для чогось.


4-а дівчина. Не смійся, справа це серйозна,

Вона несе страждання гніт.

Про неї знати мусить кожний.

Хвороба в світі є. це – СНІД.


Наркоман. Ви що, усі тут подуріли?

СНІД – доля лише слабаків!

Щоб ми чимось таким хворіли?

Не бути цьому сто віків!


1-а дівчина. На світі ми живемо довго,

І ще живі, і ще здорові.


2-а дівчина. А СНІД тому нас не чіпав,

Бо ми живі і дуже кльові.


Наркоман. Ну, досить! Годі вже кричати.

Берімось швидше вже до діла!

Бо починає скрізь тіпати

Клітинами мойого тіла.

(Імітують прийом наркотиків).
(Заходить учасниця, яка виконує роль смерті).

Смерть. Я смерть, та смерть я не проста:

Людей обачних не чіпаю.

Лиш тих, душа в кого пуста,

З собою в пекло забираю.

Мій брат несе кривавий слід,

Він завжди йде поперед мене.

Невже не чули? Та це СНІД.

Він входить у таких, як ці!
Усі разом . Не треба! Ми більше не будемо!
Смерть. Та ні. Прийшов уже ваш час.

Якщо раніше ти не думав,

То не одержиш другий шанс.
(Виходить учасниця, яка виконує роль лікаря).

Лікар. Коли ти на уколи ходиш,

Новенький шприц собі купуй,

Бо СНІД завжди навколо бродить,

Тому ти сам себе рятуй.

За те, що я попереджаю,

Прошу, на мене не сердися,

Бо СНІД зненацька нападає,

Тому його ти стережися!
(Виходить учасниця, яка виконує роль перукаря).

Перукар. Зробити зачіску щоб модну,

Чимдуж у перукарню йди.

Та може бути де завгодно

ВІЛ-вірус – зародок біди.

Тому тебе попереджаю:

Стерильність ножиців дивись,

Слова на вітер не кидаю,

Тому хворобу стережись!
(Виходять юнак і дівчина – закохана пара).
Юнак. Кохання – справді, штука класна,

Але, прошу, не забувай,

Не міняй ти друзів часто,

Гострот ніколи не шукай.


Дівчина. Бо СНІД, то злісний ворог людства,

Він може причаїтись скрізь.

Ігнорувати – самогубство,

Тому його ти стережись!


Перукар. Завжди, постійно і усюди
Юнак. Вирішувать лише тобі,
Лікар. Що із здоров’ям твоїм буде.
Дівчина. Не треба шкодити собі.
(Звучить музика А.Zolti- “Miserere. По черзі виходять три дівчини, читаючи листи від хворих СНІДом).
1-й лист.

Чому ви відвертаєтесь від нас? За що? Через те, що ми хворіємо цією страшною хворобою? Тому що ми приречені на загибель? А чи знаєте ви, як воно – жити останні дні, бачити скрізь нашорошені погляди і чужі спини? Але ж це може статися з кожним із вас, і що тоді? Чи хотіли б ви, щоб від вас відвернулися усі ваші знайомі? Не покидайте нас будь ласка!

Рамон (Греція)

2-й лист.

Ми такі ж, як і ви. Ми не наркомани, не бомжі. Просто у нашій крові вірус. Не відвертайтеся від нас! Не лишайте наодинці з пустотою. Якщо ми приречені померти, то нехай ми помремо не самотні. Допоможіть нам.

Венера (Англія)


3-й лист.

Чому така дискримінація? Мій друг хворий на СНІД, і коли всі його знайомі дізнались про це, то перед ним зачинилися усі двері. Він помирає один, у самотності й горі. Не кидайте його, люди, прошу.

Ніка (Україна).

Вірш.


Вони існують поміж нас,

Але чомусь у їх очах

Вогонь надії вже погас,

А у серцях панує страх.

Їх СНІД з’їдає кожну мить,

А в нас це викликає сміх.

Недовго їм лишилось жить,

Та це життя – то пекло їх.

Так мати уникає сина!

Вони лишилися одні.

Останні дні горять невпинно

В самотності і сліз вогні.

Вони, мабуть, уже й не вірять,

Що в нас добро є у серцях,

Що Бог колись цей устрій змінить:

Поверне всіх на світлий шлях.

Не вбийте їх останні мрії!

Про них піклуйтесь кожну мить.

Зробіть усе, що в вашій силі:

Допоможіть! Допоможіть!


Учень. Так що ж таке СНІД?

СНІД – це горе!


Учень. СНІД – це біда!
Учень. СНІД – це нещастя!
Учень. СНІД – це гроза!
Учень. Чи хочеться людям вмирати?

Я думаю, що це не так.

Тоді вони чітко повинні знати:

Пристрастями треба керувать!


(Співають пісню на мелодію «Незримый бой»).
Ми благаємо, любіть свою сім’ю,

Збережіть її від страху і жалю,

Будьте твердими у справах і думках

Тільки у хороших.

Не давайте вас зламати й підкорить,

Бо на світі треба гідно всім прожить,

Кожен з вас це може!
Учень. А ви подивіться: скрізь люди гуляють!

Послухайте краще, як пташки співають.

Життя так прекрасне, як квітка оця,

Нехай же йому не буде кінця!


(Учні зривають пелюстки і читають написи під ними).
1-й учень. «Щастя – це задоволення без розкаяння»

Лев Миколайович Толстой.


2-й учень. «Потрібно бути ясним розумово, чистим морально і охайним фізично»

Антон Павлович Чехов.


3-й учень. «Людина – цілий світ. Було б лише головне прагнення в ньому благородним»

Федір Достоєвський.


4-й учень. «Життя потрібно прожити так, щоб не було страшенно боляче за безцільно прожиті роки »

Микола Островський


(Звучать вірші на фоні музики)
Учень. Ти проснешся на світанку,

Усміхнися, оглянись.

Сонечко тебе стрічає,

Світ чудовий! Подивись!


Всі. Як прекрасний цілий світ!
Учень. Ти не зможеш не помітить,

Як пташки злітають ввись.

Світ чудовий!

Світ прекрасний! Подивись!


Всі. Як прекрасний цілий світ!
Учень. Люди, ви життя цінуйте

І здоров’я бережіть!

Хай не знають люди СНІДу!

Як прекрасний цілий світ! Подивись!


Всі. Як прекрасний цілий світ!
(Уходять під музику .Виконується танець – повільний, учні роздають листівки з текстом про попередження СНІДу ).


Заклик-попередження

СНІДу – ні!

Сигаретний дим б’є по голові.

Алкоголь псує нервову систему,

Наркотик б’є по всьому організму,

СНІД забирає життя.

Не хочу гинути молодим,

Не хочу, не хочу гинути,

Краще все погане покинути.

Через день буде пізно, через годину буде пізно,

Через мить буде вже не встать.

А все тому, що в судинах застигне яд.

Бути сильним повинен ти,

повинен ти вміти сказати :

«СНІД не для мене, це вибір не мій!»

Ти повинен бути сильним,

цього вимагає буття.

В цьому житті не важко померти,

Значно важче зберегти життя.

Ми – за здоровий спосіб життя,

за життя без СНІДу.



А ти?

Література.


  1. Часопис «Позакласний час», №11, 2008 рік

  2. Часопис «Позакласний час», №21-22, 2009 рік

  3. Часопис «Позакласний час», №5, 2008 рік

  4. Хімія. Біологія. Шкільний світ. Бібліотека. №11, листопад 2007.

  5. Крижанівська В.В., Приталюк М.С. Бережіть здоров’я змолоду. – К.; Здоров’я, 1971.


Використана музика.


  1. Пісні Ф.Меркурі.

  2. Мелодія «Незримый бой» з кінофільму «Следствие ведут знатоки».

  3. Л.Бетховен «Місячна соната».

  4. Мелодія «Бухенвальдський набат».

  5. «Сектор Газа» «Любовь загробная».

  6. «Фактор-2» «Шалава».

  7. «Тату» «Я сошла с ума».

  8. A. Zolti “Miserere”.

  9. Юрій Антонов «Как прекрасен этот мир»


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Конкурс на кращий сценарій виховного заходу iconСценарій виховного заходу до 200-річчя від дня народження
Закріпити знання учнів про життя І творчість Т. Г. Шевченка, сприяти вихованню національної самосвідомості учнів
Конкурс на кращий сценарій виховного заходу iconСценарій виховного заходу до дня села
Йду рідним селом де панує І буяє весна, де весело шепочуть з вітром рідні тополі. А онде, понад річкою, пишається своєю дивною вродою...
Конкурс на кращий сценарій виховного заходу iconСценарій виховного заходу у формі радіопередачі «Твоє життя твій вибір»
Мета: озброєння учнів знанням про шкідливість тютюнопалінням, алкоголю, наркотиків. Формування у них правильних поглядів на соціальне...
Конкурс на кращий сценарій виховного заходу iconСценарій виховного заходу «Моє село колиска мого дитинства»
Оформлення сцени: книжковий куток з краєзнавчою лутературою, стенд «Мандрівка Миньковеччиною» — фотопанорама села з висоти пташиного...
Конкурс на кращий сценарій виховного заходу iconСценарій відкритого виховного заходу
Ведуча: Адже свято любові, свято найкращого почуття, яке окрилює, дає сили І натхнення, радість І захоплення. Завдячуючи якому продовжується...
Конкурс на кращий сценарій виховного заходу iconСценарій виховного заходу для учнів 5-6 класів Мета
Мета: розширити уявлення дітей про особистість Марка Твена, його творчість; розвивати творчі здібності; закріпити знання за змістом...
Конкурс на кращий сценарій виховного заходу iconСценарій відкритого виховного заходу присвяченого Дню народження Т. Г. Шевченка на тему
Мета: ознайомити учнів із життям І творчістю Т. Г. Шевченка; продемонструвати красу й чарівність Шевченкового слова; розвивати пам'ять,...
Конкурс на кращий сценарій виховного заходу iconСценарій відкритого виховного заходу «Дякую, мамо, за життя!»
Матері, її значення в житті кожної людини; розвивати творчі, декламаторські, акторські, вокальні, танцювальні здібності учнів, культуру...
Конкурс на кращий сценарій виховного заходу iconСценарій виховного заходу "10 найвідоміших жінок України"
Отже, давайте знайомитися із 10 найвідомішими та найвпливовішими жінками в історії нашої країни. 10 місце у рейтингу найвідоміших...
Конкурс на кращий сценарій виховного заходу iconТягар духовного лідерства” ( сценарій виховного заходу до 200-ліття від Дня народження Т. Г. Шевченка )
Мета: Розкрити велич І безсмертя укра­їнського поета, світового генія, неперевершеного майстра слова Т. Г. Шевченка, показав­ши красу...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка