Конкурс на кращу розробку уроку з використанням краєзнавчого матеріалу Номінація : історія Урок-екскурсія в краєзнавчий музей



Скачати 83,69 Kb.
Дата конвертації15.07.2017
Розмір83,69 Kb.
ТипКонкурс

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Відділ освіти Гайсинської райдержадміністрації

Гайсинський районний методичний кабінет

НВК: СЗШ І-ІІІ ступенів – гімназія




Районний конкурс на кращу розробку уроку з використанням краєзнавчого матеріалу
Номінація : історія



Урок-екскурсія в краєзнавчий музей

«Наш край в роки Великої Вітчизняної війни»

Вчитель : Прокоф’єв О.В.


2012 р.
Прокоф’єв Олександр Владиславович

15.01. 1962 р.
Освіта : вища
Категорія : вища
Звання : старший вчитель
Педстаж : 28 р.
Місце роботи : НВК : СЗШ І – ІІІ ст. – гімназія

м. Гайсин , Вінницька обл.


Посада : вчитель історії та правознавства
Домашня адреса : с. Кисляк , Гайсинський р-н, Вінницька обл.

Урок-екскурсія в краєзнавчий музей «Наш край у роки Великої Вітчизняної війни»
І. Вступ. З цього уроку учні дізнаються про події Великої Вітчизняної війни на Гайсинщині. Урок проводиться у формі екскурсії в міський краєзнавчий музей. Учні мають змогу ознайомитися не тільки з теоретичним матеріалом, але і з експонатами тих часів, історичними фото та документами.

ІІ. Вік. 11-й клас.

ІІІ. Зміст програми. Наш край у роки Великої Вітчизняної війни
ІV. Орієнтири. Учень визначає хронологічну послідовність подій Великої Вітчизняної війни на Гайсинщині, описує героїчні події війни в нашому краї, характеризує діяльність руху опору під час війни на Гайсинщині.

V. Поняття. „Новий порядок ”, „окупація ”.

VI. Цілі. Схарактеризувати події, що відбувались в нашому краї в роки війни. Розкрити героїзм мешканців нашого краю. Виховувати учнів у дусі патріотизму, національної свідомості та гідності.

VII. Час. 45 хвилин.

VIII. Матеріали.

додаток 1 - «Міський краєзнавчий музей»

додаток 2 – Кімната «Велика Вітчизняна війна»

додаток 3 – Фото Могили Л.С.

додаток 4 – Медальйон червоноармійця

додаток 5 – Табличка «Neue Strasse»

додаток 6 - Белендіївка

додаток 7 - Експозиція «Гайсинчани – учасники Великої Вітчизняної війни»

додаток 8 - Гайсинчани - Герої Радянського Союзу.

додаток 9 – Зброя та предмети побуту

додаток 10 - Наслідки війни

додаток 11 – Учасники партизанського руху

додаток 12 - «Гайсинчани – учасники Параду Перемоги 24 червня 1945 року на Червоній площі»

додаток 13 – Фото на пам'ять


ІХ. Методика проведення уроку.
1. Ознайомити учнів з міським краєзнавчим музеєм Гайсинщини. Музей був заснований у 1995 році як музей Великої Вітчизняної війни. Згодом він перетворюється у краєзнавчий і займає приміщення колишнього будинку директора чоловічої гімназії – пам’ятці архітектури початку ХХ ст.

(додаток 1 ).

2. Розповісти учням, що урок-екскурсію «Наш край в роки Великої Вітчизняної війни» ми проведемо в кімнаті «Велика Вітчизняна війна», залах «Партизанський та підпільний рух на Гайсинщині в 1941 1944 роках», «Військова форма»

3. Розпочнемо урок в кімнаті «Велика Вітчизняна війна».(Додаток 2). Питання до учнів: «Коли розпочалася Друга Світова війна?» 1 вересня 1939 року. «Коли розпочалася Велика Вітчизняна війна?» 22 червня 1941. «Яка фортеця прийняла на себе перший удар гітлерівців? Брестська фортеця.

4. Звернути увагу на портрет і біографію Могили Луки Севастьяновича.

( Додаток 3 ). Перед вами один з учасників оборони Брестської фортеці. Учень зачитує біографію нашого земляка. Поруч знаходиться капсула із землею та цеглиною, які взяті на території героїчної фортеці біля Тереспольських воріт учасниками мотопробігу 22 червня 1970 року.

5. Повідомляємо екскурсантам про те , що наше місто було окуповане 25 липня 1941 року. Біля Гайсина в районі лісу «Дубок», червоноармійці прийняли останній бій. Про це свідчить знахідка посмертного медальйона рядового Сапаєва. ( Додаток 4 ) Учні згадують про поняття «новий порядок». Перед вами експонат – табличка з написом «Neue Strasse» ( Додаток 5 ). Так окупанти позначили на свій лад назви вулиць нашого міста.

6. Пригадайте , з якими подіями пов'язаний Бабин Яр ? Гайсин має свій Бабин Яр – Белендіївка. ( Додаток 6 ). Один з учнів зачитує фрагмент Акту про звірства нацистів на території Гайсина в 1941 – 1944 роках. Вранці 16 вересня 1941 року під проводом переселення окупанти зібрали близько 3 тисяч мешканців міста, переважно єврейської національності з речами і коштовностями у центрі. Частину з них погнали до Белендіївки, де групами по 60-75 чоловік вводили в приміщення тиру, роздягали, відбирали документи та речі, потім підганяли до ями розстрілювали з автоматів. Дітей кидали у яму живцем.

7. Повідомляємо, що тисячі гайсинчан з перших днів війни на фронтах громили ворога. Експозиція «Гайсинчани – учасники Великої Вітчизняної війни»

(Додаток 7) знайомить нас з бойовими шляхами наших земляків. Серед них Ільченко Ф.М. – учасник взяття в полон фельдмаршала Паулюса в Сталінграді.

За ратні подвиги Батьківщина нагородила воїнів орденами і медалями, а дванадцять з них отримали звання Героя Радянського Союзу. Про це наступна експозиція. ( Додаток 8 ).Учні зачитують імена та короткі біографії Героїв.

8.Подивіться на зразки зброї та побуту тих років ( Додаток 9 ).Діти за допомогою екскурсовода розглядають вітрини із зразками зброї та предметами військового побуту тих часів.

9. Прочитайте про наслідки війни для нашого міста і району. ( Додаток 10 ).

10. Перейдемо до залу «Партизанський та підпільний рух на Гайсинщині».

Учні знайомляться з учасниками руху опору на Гайсинщині . Звертаємо увагу на виникнення партизанських груп , які згодом об’єдналися в партизанський загін ім. В.І.Леніна ( командир Кондратюк А.Г., комісар Корнійчук О., начальник штабу Полиця І.Ф. ). ( Додаток 11). Учні зачитують місце дислокації партизанських загонів. З 19 травня 1943 року загін діяв в Бубнівському лісі, у вересні 1943 року загони перейшли у Шабелянський ліс і об’єдналися в ІІ Українську партизанську бригаду ( командир А.Г.Кондратюк).

11. Повідомити учням про звільнення Гайсина 14 березня 1944 року. Переходимо до залу «Військова форма». Тут діти побачать експозицію «Гайсинчани – учасники Параду Перемоги 24 червня 1945 року на Червоній площі» . ( Додаток 12 ). Поруч мундир учасника Параду Перемоги Сакова Прокопія Андрійовича.

Закінчуємо урок-екскурсію фотографією на пам'ять. (Додаток 13 )

Х. Підсумки.

1. Визначили дати окупації нашого міста нацистською Німеччиною.

2. Ознайомилися з окупаційним режимом в нашому краї.

3. Підбили підсумки панування нацистів на Гайсинщині.

4. Згадали наших земляків – учасників бойових дій та руху опору.

ХІ. Рефлексія.

1. Скільки тривала окупація нашого краю?

2. Назвіть гайсинчан – Героїв Радянського Союзу.

3. Хто представляв рух опору на Гайсинщині.

4. Втрати гайсинчан за роки війни ?

ХІІ. Домашнє завдання.

Підготувати доповідь «Гайсинчани – учасники Великої Вітчизняної війни»



ХІІІ. Бібліографія.

Історія міст і сіл України. Вінницька область. – К., 1972



Кривко П.С., Косенко П.Д., Тельман І.Г. Гайсин. – Одеса, 1977
ХІV. Наочний матеріал.

Додаток 1

Міський краєзнавчий музей Гайсинщини




Додаток 2.
Кімната «Велика Вітчизняна війна»



Додаток 3.
Фото Могили Л.С.


c:\documents and settings\администратор\local settings\temporary internet files\content.word\img_0017.jpg


Додаток 4.
Медальйон червоноармійця


f:\dcim\102canon\img_0010.jpg

Додаток 5
Табличка «Neue Strasse»

f:\dcim\102canon\img_0006.jpg

Додаток 6.
Белендіївка

c:\documents and settings\администратор\local settings\temporary internet files\content.word\img_0013.jpg


Додаток 7.
Експозиція «Гайсинчани – учасники Великої Вітчизняної війни»
f:\dcim\102canon\img_0011.jpg


Додаток 8.
Гайсинчани - Герої Радянського Союзу
f:\dcim\102canon\img_0004.jpg


Додаток 9.
Зброя та предмети побуту


f:\dcim\102canon\img_0005.jpg f:\dcim\102canon\img_0014.jpg

f:\dcim\102canon\img_0009.jpg f:\dcim\102canon\img_0007.jpg


Додаток 10.
Наслідки війни
f:\dcim\102canon\img_0012.jpg


Додаток 11.
Учасники партизанського руху


f:\dcim\102canon\img_0002.jpg

f:\dcim\102canon\img_0003.jpg
Додаток 12.
Гайсинчани – учасники Параду Перемоги 24 червня 1945 року на Червоній площі


f:\dcim\102canon\img_0016.jpg

Додаток 13.

Каталог: static -> doc -> 0000 -> 0000
static -> Урок №3 Тема. Гійом Аполлінер як чільна постать європейського авангарду
static -> Тема. Шекспірівський театр. Трагедія «Гамлет»: її філософсько-етична проблематика. Особливості конфлікту, зображення світу у творі. Мета
static -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
0000 -> Улас Самчук Марія
0000 -> Українська література 1920–1930-х років. Вступ. Складні суспільно-історичні умови, основні стильові напрями, їхнє розмаїття. «Розстріляне відродження»; домінування соцреалістичної естетики в 1930-ті роки
0000 -> Інформаційно-бібліографічний відділ вічний, як народ До 200- річчя з дня народження Тараса Шевченка
0000 -> Давидич Наталія Миколаївна


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Конкурс на кращу розробку уроку з використанням краєзнавчого матеріалу Номінація : історія Урок-екскурсія в краєзнавчий музей iconТема: Г. Х. Андерсен «Ромашка» мета
Особливості проведення уроку: урок розроблено з використанням інтерактивних технологій, з використанням ікт, високою фізичною активністю...
Конкурс на кращу розробку уроку з використанням краєзнавчого матеріалу Номінація : історія Урок-екскурсія в краєзнавчий музей iconВідкритий урок. Тема уроку : Урок екскурсія «Сходження на Говерлу». Розв’язування квадратних рівнянь за формулою. Мета уроку
Обладнання: картки із завданнями для самостійної роботи, презентація, портрети вчених (Мухаммеда аль-Хорезмі, Евкліда, Франсуа Вієта,...
Конкурс на кращу розробку уроку з використанням краєзнавчого матеріалу Номінація : історія Урок-екскурсія в краєзнавчий музей iconНаказ №72 Про підсумки районного конкурсу на кращу серію цифрових ресурсів
Лисянської райдержадміністрації в рамках виставки «Освіта Лисянщини – 2014» відбувся конкурс на кращу серію цифрових ресурсів
Конкурс на кращу розробку уроку з використанням краєзнавчого матеріалу Номінація : історія Урок-екскурсія в краєзнавчий музей iconКонкурс «Учитель року-2013» (номінація «Учитель фізики») Методична розробка уроку фізики за темою
Комунальна установа "Районний методичний кабінет" Слов’яносербської районної ради
Конкурс на кращу розробку уроку з використанням краєзнавчого матеріалу Номінація : історія Урок-екскурсія в краєзнавчий музей iconКонспект уроку читання у 4 класі Мелодії природи Підготувала Лугова Олена Нифонівна, учитель початкових класів
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням елементів інтерактивної
Конкурс на кращу розробку уроку з використанням краєзнавчого матеріалу Номінація : історія Урок-екскурсія в краєзнавчий музей iconУрок біології з використанням ікт "Історія І методи вивчення клітини. Клітинна теорія" Викладач: Харитонова Н. О
Розвиваюча: продовжити формування умінь І навичок використовувати різні інформаційні джерела: інтернет, додаткову літературу при...
Конкурс на кращу розробку уроку з використанням краєзнавчого матеріалу Номінація : історія Урок-екскурсія в краєзнавчий музей iconЗапрошує шкільний історико-краєзнавчий музей Помічнянської зш №3
Ця подія стала своєрідним підсумком пошукової роботи учнів та учителів школи протягом 1979-1989 рр
Конкурс на кращу розробку уроку з використанням краєзнавчого матеріалу Номінація : історія Урок-екскурсія в краєзнавчий музей iconГороднянський історико-краєзнавчий музей абрам ісакович
Мати моя співала в українському хорі, що був створений "Просвітою". Влаштовувала "Просвіта" й літературні вечори. Малим я слухав...
Конкурс на кращу розробку уроку з використанням краєзнавчого матеріалу Номінація : історія Урок-екскурсія в краєзнавчий музей iconТема : Життя І творчість Павла Тичини. «Гаї шумлять»
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, мультимедійної презентації, фотосюжетів
Конкурс на кращу розробку уроку з використанням краєзнавчого матеріалу Номінація : історія Урок-екскурсія в краєзнавчий музей iconТернопіль 2015 П.І. П.: Новікова Любов Євстахіївна
Міський конкурс «Формування творчої особистості» (Номінація «Вчитель загальноосвітнього закладу») – 3 місце


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка