Конкурс «Шкільна бібліотека»



Скачати 116.56 Kb.
Дата конвертації16.03.2018
Розмір116.56 Kb.
ТипКонкурс

Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека»


Вступ

Сучасний етап розвитку шкільної освіти свідчить про інтенсивність інноваційних процесів, які охоплюють усі сфери шкільного життя. Важливою ознакою таких процесів є науково-дослідницька та експериментальна робота педагогічного колективу. Виступаючи стрижнем позитивних змін у навчальному процесі, вона забезпечує тісний зв’язок психолого-педагогічної науки з практикою, сприяє розвитку творчого потенціалу вчителя, оновлює навчально-виховний процес. Особливе значення при цьому набуває провідна ідея, яка виступає основою таких змін і кардинально впливає на результативність та ефективність педагогічної праці.



Актуальність

Пріоритетним напрямком освітньої системи України, що підтверджено державними законами та нормативними документами є підвищення якості освіти. У нових умовах змінюється бібліотечна політика.

У 2012 році була розроблена Програма розвитку бібліотеки Кремінської школи-гімназії «Сучасний інформаційно – бібліотечний центр Кремінської школи – гімназії» як складова Програми розвитку школи-гімназії. Школа-гімназія виконує особливу місію: «Зростити людину не тільки компетентну у своїй справі, але й здатну брати на себе відповідальність за вирішення суспільно значимих завдань, конструктивно реагувати на найменші зміни в житті суспільства: навчити робити вибір гуманний, обґрунтований, такий, що приносить благо суспільству й самій людині».

Заклад має статус експериментального майданчика регіонального рівня з теми: «Формування самодостатньої та соціально-адаптованої особистості гімназиста через систему неперервної економічної освіти». Експеримент – це довготривалий процес, складний але цікавий, у якому всі структури школи-гімназії, у томі числі й бібліотека, потребували реконструкції й удосконалення. Гімназійна бібліотека існує одночасно і в режимі функціонування і в режимі розвитку. Об’єктом режиму функціонування є інноваційний навчально-виховний процес в умовах впровадження нового освітнього Державного стандарту, а об’єктом режиму розвитку – процес перетворення бібліотеки в сучасний інформаційно-бібліотечний центр.



Модернізація гімназійної бібліотеки

У сучасному інформаційному суспільстві все більшого значення отримує віртуальний вид комунікації. Цей спосіб спілкування стає все більш звичним для сучасної людини: e - mail , ICQ , Skype , чат , форуми , блоги , соціальні мережі - всі ці сервіси Інтернету становлять невід'ємну частину соціальної активності людини. І саме вони дозволяють зробити активним і відкритим будь-який культурний , просвітницький або освітній процес .

При цьому читання залишається потужним чинником розвитку особистості, а бібліотека - середовищем, яке формує освіченого і культурного читача. З іншого боку , за даними внутрішкільного контролю, «больовою точкою» учнів середньої ланки є слабке вміння працювати з текстом. При правильному використанні оновлена ​​бібліотека допоможе вирішити цю проблему.

З введенням нового освітнього Державного стандарту підвищується необхідність використання інноваційних педагогічних технологій, і оновлена бібліотека повинна стати ресурсним центром з освоєння та широкого застосування цих технологій педагогами гімназії.



Оновлення структури бібліотеки

Суттєвих змін бібліотека зазнала у 2013 році.





Рис.1 Оновлена читальна зала

У сховищах та читальній залі був проведений ремонт приміщень.





Рис.2 Сховище підручників



Рис. 3 Нові стелажі для книжкових виставо

До послуг користувачів - затишна читальна зала, електронний каталог бібліотеки. У роботі з читачами бібліотекар прагне привернути увагу дітей , вчителів до книги, періодичних видань. Планується провести тестування «Чи вмієш ти читати художню літературу?» (10-11кл.), «Який я читач?»(5-6кл.), конкурс закладок «Правила спілкування з книгою», бібліотечний урок для 4-5 класів «Читай журнали та газети» .

Для користувачів – дітей в бібліотеці представлені ай-стопери :



Рис.4

Структура бібліотеки Кремінської школи – гімназії :

• абонемент;

• читальний зал на двадцять п’ять місць;

• комп’ютерна зона (три комп’ютери електронної бібліотеки , підключених до мережі Інтернет;

• копіювальний центр(ксерокс, принтер, сканер);

• зона довідкової літератури;

• сховища для підручників та художньої літератури;

• систематична картотека статей.

Бібліотека підключена до мережі електронних бібліотек Луганської області, читачі мають змогу працювати в WI-FI зоні.

Об’єднання книжкових , електронних та Інтернет зон в одному приміщенні є найбільш раціональним. Робота вдома залишає користувача один на один із завданням. Учитель на уроці не в змозі забезпечити кожному учневі індивідуальну допомогу та навчання навичкам роботи з інформацією. Тільки бібліотекар спроможний надати кожному користувачеві можливість індивідуальної роботи та підтримки.

Нові підходи до комплектування фондів в умовах впровадження нового освітнього Державного стандарту

Поповнення фонду бібліотеки здійснюється відповідно до профілю комплектування новими документами, які б повністю забезпечували інформаційні потреби і запити читачів в умовах впровадження новітніх освітніх програм.

При відборі документів враховується:



  • пропозиція ринку інформаційних носіїв, яка постійно змінюється;

  • потреби користувачів, що постійно зростають;

  • фінансові можливості бібліотеки;

  • цінність документа в науковому, естетичному, літературному, історичному значенні. З метою якісного комплектування фондів проводиться вивчення:

  • читацького попиту шляхом аналізу наданих бібліографічних довідок;

  • ступеню укомплектованості фонду відповідно до запитів користувачів на основі аналізу відмовлень;

  • статистичних даних фонду.

Завдяки періодичним виданням (15 найменувань) бібліотека майже в повному обсязі відповідає потребам користувачів - для учнів 2 видання, для вчителів 12 видань, для бібліотекаря 1 видання.

Електронна бібліотека

Електронна бібліотека української літератури дає читачам доступ до текстів творів української літератури.



Веб - ресурси бібліотеки Кремінської школи – гімназії у Всесвітній Мережі

У наш час реклама бібліотеки – це є реклама школи. Для ширшого інформування про бібліотечні послуги Бібліотека Кремінської школи – гімназії створила свої сторінки у соціальних мережах виникла ідея створення в Інтернеті сторінок, блогу. У соціальній мережі однокласники :

http://www.odnoklassniki.ru/

в контакті: http://vk.com/feed?section=notifications



сторінка на ютуб:

http://www.youtube.com/watch?v=eqTx3OdSaMs

блог (розробляється):

http://kglibr.blogspot.com/

Завдяки чому всі охочі можуть отримати потрібну інформацію. Бібліотекарі із задоволенням приєднуються для обговорення актуальних питань , обміну досвідом тощо.



Це сприяє формуванню позитивного іміджу бібліотеки.

Уміння вибирати книгу чи знаходити інформацію за допомогою комп’ютера – це справжнє велике мистецтво. Як оволодіти ним? Саме бібліотеки навчать дітей цього мистецтва.

«Якщо стара бібліотека була джерелом , до якого йшли всі , хто бажав знань, то новітня – це водопровід , який розносить життєдайну вологу по будинках» (Мельвіль Дьюі).

Тому сучасну шкільну бібліотеку почали називати: «Віртуальна бібліотека», а замість слова «читач» з’явився термін «користувач» бібліотеки.

Сучасна бібліотека це вже не тільки місце для читання , а простір , користувачам можна разом навчатися, спілкуватися, дружити. Це розумна бібліотека , де учні можуть знайти не тільки інформацію , а й отримати професійну допомогу.

«Хто володіє інформацією , той володіє світом» - це висловлювання відоме всім . В наш комп’ютеризований час інформацію можна отримати не тільки з книги, бо існує Інтернет. Але Інтернет має переваги й недоліки. Розвиток комп’ютерної техніки , нових технологій вирішальним чином вплинув на інформаційне поле шкільної бібліотеки. Соціальні мережі є додатковим джерелом для професійного спілкування шкільних бібліотекарів.

Інтернет є важливим джерелом отримання інформації в сучасних умовах. Але варто пам’ятати, що саме книга сприяє формуванню логічного, образного мислення. У процесі читання дитина уявляє той чи інший персонаж, формує власний погляд і ставлення до головних героїв і книги взагалі.



Діяльність інформаційно-бібліотечного центру школи-гімназії

Гарантією ефективності діяльності бібліотек у сучасних умовах є здатність до перетворень, до пошуку нових бібліотечних моделей. Перспективним нововведенням останнього часу стало створення бібліотечно-інформаційних центрів. Діяльність таких центрів спрямована на підвищення статусу книги в суспільстві, її популяризація на рівні гімназії, залучення до читання широких верств учнів та вчителів.

Головні умови успішної роботи центру – творчий підхід, пошук інноваційних форм, які б привернули увагу до книги. Однією з інноваційних форм, яка використовується у роботі є буктрейлер. Буктрейлер - це ролик-мініатюра, тизер (teaser), який включає в себе найяскравіші моменти книги, візуалізує її зміст.

Буккроссінг - це сучасна інноваційна форма популяризації літератури. Книговорот - хобі і громадський рух, що діє за принципом соціальних мереж і близький до флешмобу. Книговорот - це дія звільнення книг. Дитина або вчитель, прочитавши книгу, залишає («звільняє») її у будь-якому місці гімназії, для того, щоб інший, випадковий користувач, зміг цю книгу знайти і прочитати; той у свою чергу повинен повторити аналогічну дію.





Рис.5 «Буккросинг»

Бібліотекар Кремінської школи-гімназії використовує всі форми інформування: виставки нових видань, бібліографічні огляди літератури, години цікавих повідомлень, дні інформації, презентації нових книг. Рекомендаційні списки з літератури «Юному фізику», «Світ навколо тебе», «Природа – твій друг», «З глибини віків» та ін. допомагають знайти потрібну книгу. Створені рекомендаційні списки сайтів: «Загадкова природа», «Логічні ігри» та ін.

Бібліографічні огляди поєднуються з підбором літератури і організацією книжкових виставок: виставка - кросворд «Луганщина – світанок України» (Г.Гайворонська), виставка – приказка «Ці книги знають все” та ін., тематичних папок «Кремінська школа – гімназія у ЗМІ”, «Знаменні дати”.

Традиційний абонемент та читальна зала завдяки електронній бібліотеці стали центром інформації, міжособистісного спілкування, сімейного читання. Бібліотекар надає читачам такі послуги: допомога в написанні рефератів, повідомлень, підбір інформації до науково-пошукових робіт Малої Академії Наук, залікових тижнів, тематичних оцінювань, олімпіад та конкурсів. У бібліотеці для користувачів – дітей є WI-FI зона , що надає змогу працювати в Інтернеті кільком користувачам.

Важлива ланка інформаційної діяльності бібліотеки – це робота з батьками, Постійно функціонує книжкова виставка «Для вас, батьки». Бібліотекар є частим гостем на батьківських зборах, на яких надаються рекомендації та поради про організацію домашнього читання учнів.



Рис.6 На батьківських зборах

Велику допомогу в роботі гімназійної бібліотеки надає актив читачів - це клуб «Бібліотечна сімейка», створений для любителів читання. Клуб надає читачам можливість для об’єднання й спілкування однодумців.



Рис.7 Клуб «Бібліотечна сімейка»

Членами клубу створено відеоролик для популяризації першої книги всіх малят. та розпочато реалізацію проекту



Висновки

Спільна творчість бібліотеки, учнів та вчителів дає свої результати.

Школа-гімназія є лідером у районі по кількості призових місць у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін. За останні роки в обласних конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України взяли участь 14 гімназистів і 9 стали дійсними членами.

Учасники Клубу шанувальників книги своїми досягненнями відомі широкому загалу міста і далеко за його межами. Це і перемога в обласному конкурсі «Золотий диктофон», у Всеукраїнському конкурсі поетичної творчості «Джерельце», у Міжнародному фестивалі – конкурсі прикладного мистецтва, в обласному конкурсі «Бібліоком», у номінації «Кращий Веб-проект». Зокрема урізноманітнюється проведення Панорами творчої діяльності предметних кафедр, Днів науки, творчих зустрічей з ученими, митцями, круглих столів з цікавими людьми, інтелектуальних змагань. Багатьох приваблюють персональні виставки учнів та вчителів «Моє захоплення», спільні родинні літературно-мистецькі вечори в бібліотеці.

Навчальний заклад – постійний учасник Міжнародної виставки-презентації «Сучасні навчальні заклади» та Національної виставки-презентації «Інноватика в освіті України». Чотири роки поспіль навчальний заклад є лауреатом довідково-біографічного видання «Флагмани освіти України», щороку імена гімназистів заносяться в книгу «Обдаровані діти Луганщини».

Зростає кількість переможців Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», Всеукраїнських інтерактивних предметних конкурсів «Колосок», «Патріот», «Левеня», «Лелека», «Грінвіч».

Значному підвищенню рівня якості знань учнів сприяє залучення до навчання англійської мови волонтерів Корпусу Миру США, які в співпраці з учителями, бібліотекарем створили інформаційно-освітнє середовище, тобто педагогічну систему нового рівня. У ході успішної роботи було отримано грант від уряду США на придбання та оснащення гімназійного радіо-, прес-центру; організовано телемости з учнями шкіл штату Меріленд (США).

З кожним роком розширюється географія співпраці з різними організаціями, громадськими структурами, вищими навчальними організаціями та видатними особистостями. Це і Інститут інноваційних технологій і змісту освіти України, Проект «Об'єднана Європа», Корпус Миру США, Всеукраїнська федерація споживачів, Київський національний торгово-економічний університет, Представництво Європейського Союзу в Україні, з проект «Pachwork» - співпраця гімназії та шкіл штату Меріленд (США), Американські Ради «Партнери в освіті», Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОНУ і, навіть, з королевою Великобританії.

Щорічний високий рейтинг знань учнів гімназії, конкурентноспроможність випускників при вступі на бюджетні місця до престижних вищих навчальних закладів України є підтвердженням правильності обраних шляхів розвитку гімназії.

Попереду ще багато роботи та нових досягнень. Бібліотека разом з учасниками навчально-виховного процесу мріє , щоб гімназія була сучасним закладом нового типу, який виховує еліту нації, допомагає учням розвивати уміння, необхідні для досягнення успіху в ХХІ столітті.


Література

1. Бібліотека як інформаційний центр начального закладу // Шкільна

бібліотека.- 2003 .-№8.-с.23-27

2. Вареник, Т.Г. Сучасна шкільна бібліотека- інформаційний центр

колегіуму.- 2013.-№10.-с.5-8

3. Зангизорян, Ш.С. Информационный центр школы// Шкільна

бібліотека.-2011.- №7.-с.64

4. Нємченко, О.М. Сучасна бібліотека як інформаційний центр

навчального закладу: Практичний досвід // Шкільний бібліотекар.-

2011.-№3.-с.6-12

5. Рябова, С.А. Хвилями інформаційного океану // Шкільна бібліотека.-

2011.-№10.- с.112-113





Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Конкурс «Шкільна бібліотека» iconКонкурс "Шкільна бібліотека" Номінація "Шкільна бібліотека інформаційний центр навчального закладу"
Розвиток читацьких інтересів та формування творчої компетентної особистості шляхом пошуку та впровадження нових технологій в роботі...
Конкурс «Шкільна бібліотека» iconКонкурс «Шкільна бібліотека»

Конкурс «Шкільна бібліотека» iconКонкурс «шкільна бібліотека»
Система інформаційної діяльності шкільної бібліотеки знз І-ІІІ ступенів с. Зозулинці с
Конкурс «Шкільна бібліотека» iconКонкурс „ Шкільна бібліотека 2017" Номінація : „Бібліотека виховний простір навчального закладу"
Недостатньо, щоб виховання не псувало нас, необхідно, щоб воно змінювало нас на краще” (М. Монтень)
Конкурс «Шкільна бібліотека» iconКонкурс «Шкільна бібліотека-2017»
«Виховання почуття патріотизму, гордості за свою країну, причетності до інноваційних змін у суспільстві через застосування сучасних...
Конкурс «Шкільна бібліотека» iconКонкурс "Шкільна бібліотека" Номінація "Майстер бібліотечної справи" Тема: Зустріч за круглим столом "Пам’яті побратимів"
Дев’яносто років тому в селі Старий Кривин народились два хлопчики – Володя та Сергійко. Рідні, односельці й не здогадувались, що...
Конкурс «Шкільна бібліотека» iconШкільна бібліотека інформаційний центр навчального закладу
Вивчення, формування та задоволення читацьких потреб у книгах та інформації
Конкурс «Шкільна бібліотека» iconШкільна бібліотека
При цьому він сприяє розвитку дітей, навчає їх І виховує, тобто здійснює педагогічну діяльність бібліотечними методами І засобами...
Конкурс «Шкільна бібліотека» iconКонкурсу «Шкільна бібліотека − 2017»
До цієї важливої місії долучаються І шкільні бібліотеки, які бібліотечними засобами сприяють формуванню у підростаючого покоління...
Конкурс «Шкільна бібліотека» iconПравила спілкування з книжкою. Гігієна читання. Правила користування книгою. Читання, яке не вадить здоров’ю
Подорож по бібліотеці. Бібліотекар. Читач. Бібліотека домашня та шкільна. Книжкові виставки, стелажі. Самостійний вибір книг


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка