Конкурс «Урок року» в номінації «Початкові класи. Читання»



Скачати 57.04 Kb.
Дата конвертації06.05.2017
Розмір57.04 Kb.
ТипКонкурс

Комунальний заклад освіти

«Навчально-виховний комплекс № 103

«школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)» Дніпропетровської міської ради

Конкурс «Урок року» в номінації «Початкові класи. Читання»

Життя і творчість Івана Франка.

Іван Франко

«Дивувалась зима».

Урок-тренінг

Провела:

Андрейченко Оксана Миколаївна

вчитель початкових класів
2013 р.

Урок читання в 4 класі Дата 12.02.2013

Тема уроку: Життя і творчість Івана Франка.

Мета: Узагальнити і розширити знання учнів про життя і творчість Івана Франка.

Розвивати: вміння виразно читати вірш, навички роботи в групах, креативне мислення, знаходити дійові особи, інсценувати.

Виховувати: любов до природи, повагу один до одного.

Тип уроку: Урок-тренінг – урок подачі нових знань.

Обладнання: картки-правила «Сніжинки»; плакат «Перші квіти»; портрет Івана Франка; стікери-квіти; предметні малюнки: пролісок, підсніжник, фіалка, зірочка; картки з словами: «Замклись», «Cкресли», «Чи вдалося зимі розправитися з весняними квітами?»; квіти-картки для об’єднання в групи; маски; презентація «Іван Франко»; мультимедійний проектор.

Хід тренінгу

I. Вступна частина.

1) Організація класу.

Доброго дня, діти! До нас завітали гості, привітаємося з ними. Сьогодні проведемо урок-тренінг.



2) Знайомство.

Спочатку познайомимося. Мені цікаво, чи любите ви пору року, яка заховалася в загадці. Послухайте загадку і відгадайте…

Стало біло навкруги.

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Воду сковую в льоди,

В дружбі я з дітьми всіма,

Здогадались? Це …. ( зима )

Так – це зима.

Ви по черзі назвете найніжніше своє ім’я і продовжите фразу: «Я люблю зиму за те, що…».



3) Правила.

Ваші слова сподобались донькам зими – сніжинкам, вони залетіли до нашого класу і принесли правила, які слід не забувати і дотримуватись не тільки на нашому тренінгу, а й на інших уроках, щоб якомога більше зробити і дізнатися цікавого. Прочитаємо ці правила.

( діти читають правила на картках )

4) Повідомлення теми.

Наше знайомство продовжується далі в Поетичній світлиці. Ви вже познайомилися на її сторінці з життям і творчістю великого Кобзаря – Тараса Григоровича Шевченка. А сьогодні ми присвячуємо наш тренінг життю і творчості геніального сина українського народу – Івана Яковича Франка.

( портрет на дошці )

Прочитаємо його вірш «Дивувалась зима».



5) Вправа «Очікування Перші квіти».

А що ви очікуєте від сьогоднішнього тренінгу, поділіться з нами і прикріпіть квіти під снігом, щоб вони не замерзли від морозу.

( діти кріплять стікери-квіти на плакаті «Перші квіти», озвучуючи свої очікування )

II. Основна частина.


  1. Інформаційне повідомлення.

А) Презентація «Іван Франко. Для дітей».

Розпочнемо знайомство, щоб наші очікування здійснились.

Іван Якович Франко народився 27 серпня 1856 року в селі Нагуєвичах поблизу Дрогобича, що на Галичині, в родині сільського коваля.

Батько виховав у нього любов до рідного народу. Саме від батька Івась почув перші казки, притчі, бувальщини.

Мама привила любов до народної пісні.

Початкову освіту майбутній письменник здобув у сільській школі. Потім навчався в Дрогобицькій гімназії, далі у Львівському університеті. Саме в ці роки починає збирати народні пісні, казки, легенди і починає писати власні.

Чимало творів написав Іван Франко для дітей:

З деякими знайомилися в попередніх класах, а з іншими познайомитеся в старших.



  • «Лис Микита»

  • «Малий Мирон»

  • «Грицева шкільна наука»

  • «Фарбований лис»

  • «Коли ще звірі говорили»

Іван Франко був не лише видатним поетом, а й вченим, перекладачем, громадським діячем. Він гаряче й невтомно боровся за кращу долю свого народу.

Помер поет 28 травня 1916 року. Його поховано у Львові.



Б) Робота над віршем.

- словникова робота

А сьогодні ми познайомимося з віршем Івана Франка «Дивувалася зима».

У вірші вам зустрінуться слова:


  • «замклись» - стулились

  • «скресли» - почали танути

Може, хтось знає, що вони означають?

- Виразне читання вірша вчителем.

Послухайте вірш і дайте відповідь на запитання:



  • Чи вдалося зимі розправитися з першими весняними квітами?

( запис на картці )

2. Мозковий штурм.

- Чи вдалося зимі розправитись з першими весняними квітами?

- А що ще дивувало зиму?

- А який зимовий місяць описав Іван Франко у цьому вірші? На що це вказує?

- Що виховує у нас вірш?

3. Руханка «Морозенко».

Мабуть зима завітала і до нас, щось стало зимно. Давайте відпочинемо і зігріємось в руханці «Морозенко». Будемо рухатись по колу, імітуючи рухи, про які йдеться у вірші. Послухайте його:

Морозенко бородатий

Ходить-бродить коло хати

Та у вікна заглядає,

Хукне й нишком присідає.

А як вийдемо до нього,

Він мерщій від нас тікає

Й на стілець хутчіш сідає.


  1. . Вправа «Своє місце».

Ми відпочили, і я вас хочу запросити продовжити наш тренінг в кінотеатрі часів Івана Франка. Щоб знайти своє місце в кінотеатрі нам слід прочитати ланцюжком вірш – кожен читає по два рядки.

Знайшли місця. А ось кіно ви підготуєте самі. А яким було кіно в ті часи? Так воно було без звука – німим. Вам слід зробити німе кіно за віршем «Дивувалась зима»: учні-актори будуть вірш інсценувати, а один учень-актор озвучить фільм – виразно прочитає вірша.



5. Обєднання в групи. Вправа «Квіти».

Але спочатку об’єднаємося в групи-кінокомпанії – назви весняних квітів. Перша кінокомпанія буде називатися…,що це за квітка? Так – це пролісок. Друга…,що це за квітка? Так – це підсніжник. Третя…, а це що за квітка? Правильно – фіалка. І четверта…,впізнали? Молодці – це зірочки.

( показ предметних малюнків – першоцвіти )

Оберіть ту квітку, яка вам найбільше подобається.

( діти обирають )

6. Робота в групах.

Об’єднались біля робочих столів. Ви можете використовувати маски, які лежать на столах кожної групи. Час вам на підготовку 7 хвилин. По моїй команді «увага» і оплеску ви повинні закінчити підготовку і сісти поряд столу. Виступ кожної кінокомпанії – 1 хвилина. По закінченню сеансу кращу групу очікує приз.

Об’єднались в групи.

( самостійна робота в групах )



7. Виступ груп.

Кінокомпанія «Продакшен Пролісок, Підсніжник, Фіалка, Зірочка» представляє фільм «Дивувалась зима».

( виступ кожної групи )

Поаплодуємо акторам – це найкращий приз за їхню роботу і отримайте невеличкі призи. Може за змістом цих казок поставите фільм.



III. Заключна частина

  1. Вправа «Зворотній зв’язок».

( завершення вправи «Очікування»)

А зараз допоможемо нашим квітам подолати зиму і побачити сонечко. Якщо ваші сподівання, щодо тренінгу справдились – прикріпіть квіти над снігом, а якщо ні – залиште на місці.

( діти по черзі прикріпляють свої стікери )

Які гарні квіти проклюнулись з-під снігу!



2 Вправа «Віночок побажань».

А щоб квіти не зівяли, вам слід дома прочитати в читанці повідомлення про Івана Франка, а вірш «Дивувалася зима» вивчити напамять.

А закінчимо тренінг так – сплетемо віночок не з квітів, а з побажань. По колу знову назвете своє ім’я і побажаєте щось всім хорошого. Я бажаю розповісти вірш тільки на 12.



( діти по черзі бажають )

На цій добрій ноті ми закінчуємо наш тренінг. До побачення!

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Конкурс «Урок року» в номінації «Початкові класи. Читання» iconКонкурс «Найкращий конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури»
Тема. Урок позакласного читання. Презентація книги Л. Ворониної «Прибулець з Країни нямликів»
Конкурс «Урок року» в номінації «Початкові класи. Читання» iconПрограма «Болгарська мова та читання. 1-4 класи»
Програма «Болгарська мова та читання. 1–4 класи» укладена для загальноосвітніх навчальних закладів з болгарською мовою навчання
Конкурс «Урок року» в номінації «Початкові класи. Читання» iconПрограма «Болгарська мова та читання. 1-4 класи»
Програма «Болгарська мова та читання. 1–4 класи» укладена для загальноосвітніх навчальних закладів з болгарською мовою навчання
Конкурс «Урок року» в номінації «Початкові класи. Читання» iconПрограма «Болгарська мова та читання. 1-4 класи»
Програма «Болгарська мова та читання. 1–4 класи» укладена для загальноосвітніх навчальних закладів з болгарською мовою навчання
Конкурс «Урок року» в номінації «Початкові класи. Читання» iconРозділ 1 Загальні відомості
«Учитель року» з правознавства, 1-ше місце в номінації «Правознавство» 2010 рік
Конкурс «Урок року» в номінації «Початкові класи. Читання» iconКонкурс на краще виразне читання за особами казки Лесі Українки «Біда навчить»
Літературне читання 4 клас павло тичина. Де не глянь — колоски
Конкурс «Урок року» в номінації «Початкові класи. Читання» iconКонкурсу «Молодь за майбутнє» у номінації «Україна незалежна»
Пропонуємо матеріали з досвіду роботи керівників гуртків птнз області за результатами огляду-конкурсу у 2016 році «Молодь за майбутнє»...
Конкурс «Урок року» в номінації «Початкові класи. Читання» iconКонкурсу «Молодь за майбутнє» у номінації «Європейський світ»
Пропонуємо матеріали з досвіду роботи бібліотекарів птнз області за результатами огляду-конкурсу у 2016 році «Молодь за майбутнє»...
Конкурс «Урок року» в номінації «Початкові класи. Читання» iconПрограма Для загальноосвітніх навчальних закладів класи Пояснювальна записка Курс «Літературне читання»
...
Конкурс «Урок року» в номінації «Початкові класи. Читання» iconПрограма Для загальноосвітніх навчальних закладів класи Пояснювальна записка Курс «Літературне читання»
...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка