Конспект уроку Хідурок у Організація учнів до роботи



Скачати 53,25 Kb.
Дата конвертації29.09.2017
Розмір53,25 Kb.

Розгорнутий план - конспект уроку

Х і д у р о к у

  1. Організація учнів до роботи.

    1. Перевірка готовності учнів до уроку.

    2. Виконання запис у журналі.

  1. Актуалізація знань

Більш як півтора століття минуло з тих часів коли жили і творили свої

безсмертні твори видатні особистості XIХ століття Т.Г.Шевченко та М.В.Лисенко



      • Що ми знаємо сьогодні про них?

      • Чим уславити вони національну та світову культури?

      • Чи знаєте ви напам’ять поезії Т.Шевченка?

      • Чи знаєте хто такий М.Лисенко?

      • Які Ви знаєте твори М.Лисенка?

Викладач Сьогодні ми продовжуємо роботу над темою українська література та мистецтво в XIХ ст. та початку ХХ ст. Тема сьогоднішнього уроку Т.Г.Шевченка та М.Лисенко корифеї української класики. Взаємозв’язок літератури та музичного мистецтва, як музика і поезія взаємодіють, як вони разом впливають на людину. Дуже доречно буде звернутися до особистості відомого вам українського поета. Т.Г Шевченка творчість якого тісно пов’язана з музикою.

Епіграф:

Він від народу набирався сили в

В натхнені праці , в боротьбі палкій,

Коли творив щоденний подвиг свій

Во ім’я тих, що сіяли й косили

(М.Рильський)

Кому адресовані ці слова М.Рильському ми дізнаємося на протязі уроку.


  1. Мотивація

Коли говорять про генія Т.Шевченко, завжди згадують про М.Лисенка і навпаки, коли мова йде про М.Лисенка завжди думка викликає образ Великого Кобзаря. Чому ці імена відомі не тільки в Україні, а й далеко за її межами?

- Чому більш ніж півтора століття не згасає інтерес до їх творчості?



  1. Викладання нового матеріалу.

Викладач Сьогодні ми розглянемо, як поезія і музика взаємодіють між собою, як разом впливають на людину. З цією метою ми звернемось до особистості українського поета Т. Шевченка творчість якого тісно пов’язана з музикою та відомого українського композитора М.В. Лисенка, який усе життя присвятив чарівному світові української музики. Людині, яка своїм талантом, своїм покликанням поклала на вівтар служіння українській нації усе своє життя завдяки якому твори Т.Шевченко набули безсмертного музичного звучання.

- Послухаємо твір Т.Г.Шевченка на музику М.Лисенка («Реве та стогне…»)



Викладач'>Бесіда

  • Які почуття викликає цей твір?

  • Що вдалося виразити поету та композитору?

Викладач Життєвий і творчий шлях Т.Шевченка достатньо відомий.

- Що ви знаєте про нього?



Учень Він був не тільки поетом, поетом, художником, гравером, знатним співаком народної пісні. Можливо тому його пісні стали народними.

Учень Дослідники стверджують, що поетичних творів Кобзаря дійшло до нас понад 240, а мистецьких – олійних картин, акварелей, малюнків – майже 1200. Саме ця кількість свідчить про його глибоку закоханість у мистецтво.

Викладач Життєпис М.В.Лисенка відомий для Вас, тому домашнім завданням було підготувати повідомлення про нього.

Учень Корифей української класики Лисенко.

Учень Біографія

Учень Музична творчість.

Викладач Чим приваблювала М. Лисенка поезія Великого Кобзаря?

Учень Передусім глибокою народністю, правдивістю зображення подій, палким революційним пафосом, щирістю висловлювання.

Викладач Здавна в музичних та літературних колах точаться суперечки проте. Що важливіше – поезія чи музика? Так давайте ж і ми долучимось до обговорювання цієї проблеми.

Дискусія


Учень (поезія) Я дуже люблю поезію і хочу запевнити, що поезія самодостатня. Вона може подарувати людині таку насолоду, що ніяка музика не потрібна. Не даремно ж Л.Костенко писала : «поезія – це завжди неповторність. Якийсь незримий дотик до душі»

Учень(музика) А я вважаю, що музика також дарує людині незабутні відчуття навіть О.С.Пушкін писав: «з усіх насолод життя з любов’ю може зрівнятися одна музика але й вона – сама любов.»

Учень (поезія) Тут нема чого сперечатись. Існує всього сім нот, тож чи можна з їх допомогою передати усе різнамаїття світу ? Ось література інша справа. Наприклад словник мови прозаїчних творів Шевченка налічує 20 тисяч слів, а поетичних – більш ніж 10 тисяч. Ось тут можливості необмежені.

Учень (музика) М.Л.Лисенко має усього 600 обробок українських пісень для хору або сольного виконання з них: 12 збірок по 10 творів. («Веснянки», «Колядки», «Щедрівки», купальські та весільні. Для дітей – 36 народних пісень, на слова Т. Шевченка більш 80, крім того в його доробках опери, музичні спектаклі елегії, сюіти, музичні спектаклі, симфонії, рапсодії, полонези, сонети…

Викладач Які українські пісні на вірші Т. Шевченка Ви знаєте? («Реве та стогне Дніпр широкий», «Як би мені черевички», «Садок вишневий коло хати»).

Дуже добре. Послухайте пісню «Садок вишневий коло хати».

Поміркуйте, як музика доповнює твір, чи зберігається настрій музики з настроєм вірша. Чи, може, музика зайва?..

Учень (поезія) Добре, ви мене майже переконали. Музика гарно доповнює вірші про поезію, про кохання. Але ми знаємо, що Шевченко писав не тільки про це. Його вірші закликають до боротьби, а ще він був відомим мислителем. А тут вже музика безсила.

Учень (музика) Хочу тобі заперечити, Сашко. Бо ми знаємо чудову пісню «Думи мої» на вірш Т. Шевченка. Там музика чудова. І вона зовсім не зайва (звучить музика).

Викладач Сьогодні ми послухаємо її у виконанні професійного хору. Коли будете її слухати, зверніть увагу на ритмічний малюнок твору.

Учень (поезія) Не треба забувати, що у своїх віршах Шевченко завжди звеличував вільну людину. Він зазнав ще змалку кріпацтво, допити, каземати, кайдани солдатчини. І все це не зламало поета. Подивіться як закликає до боротьби,наприклад, чудова поезія «Заповіт».

Викладач Якби ми були композитором , то яку б музику найшли б до цього вірша ?

Учень Міцну, горду, невеселу, повільну за темпом.

Учень Досить сперечатися. Хто б ще міг так написати. Формування ідейно-художніх принципів композитора М. Лисенка відбувається під сильним впливом Т. Шевченка. Як великий кобзар в українському літературі, так і М.В Лисенко в українській музиці став на чолі її демократичних засад. М.В Лисенко був геніальним інтерпретатором він підняв і поніс у вічність творчість поета.

Викладач Твоя позиція зрозуміла.

А яка з висловлених позицій близька вам?



Учень І поезія і музика рівноцінні, вони є складниками загальнолюдської культури, а злиття творчості Шевченка з творчістю Лисенка стало геніальним надбанням вітчизняної літератури та світової культури.

Викладач Згадаємо епіграф, який ми озвучили на початку уроку і дамо відповідь на питання: кому ж саме адресовано поетичні рядки М. Рильського?

Саме Т.Шевченку, але повною мірою їх можна віднести і до М. Лисенка оскільки вони обидва є синами українського народу і уславили його своєю творчістю. І донині звучать безсмертні поезії Великого Кобзаря та єднає музика славетного українського композитора.



  • То як вшановують пам’ять корифеїв в Україні?

Рефлексія:

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Що вам сподобалось, запам’яталось?

- Які почуття викликало у вас прослуховування музичних творів: почуте і побачене на уроці?

- До чого спонукає Вас сьогоднішній урок?

- Що дають музика і поезія для людини?

- Яке з цих мистецтв сильніше впливає на вас і чому?

Викладач Лисенко свято шанував пам’ять Кобзаря як тільки зазеленіють

«лани широкополі» їхав з родиною у Канів на могилу Тараса. Над сивим Дніпром «Поховайте та вставайте», гримів хор.

Про що думав Микола? (Звучить “Заповіт”, сл. Т.Шевченка муз. М.Лисенка).

Живою водою з глибоких джерел народної творчості омив свою музу Тарас, з тої ж криниці черпав своє натхнення й Лисенко. Не дивно, що його пісні на слова Шевченка давно вже стали народними.



Викладач Л.Г.Афтеньєва




Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Конспект уроку Хідурок у Організація учнів до роботи iconПлан-конспект уроку логіки в класі План-конспект уроку математики в класі
Матеріали оцінки роботи вчителя учнями, батьками, колегами по роботі, адміністрацією
Конспект уроку Хідурок у Організація учнів до роботи iconІ. Організація роботи. Перший етап – підготовка до проекту
Навчальна мета: викликати в учнів інтерес до вивчення життя І творчості Вольтера, поглибити знання учнів про письменника, сприяти...
Конспект уроку Хідурок у Організація учнів до роботи iconМетодичні вказівки до практичних та семінарських занять з дисципліни «Організація господарсько-правової роботи на підприємстві»
«Організація господарсько-правової роботи на підприємстві» для студентів спеціальності 060101«Правознавство»
Конспект уроку Хідурок у Організація учнів до роботи iconПлан-конспект уроку з української літератури у 5 класі Тема уроку: Тарас Шевченко. Життєвий шлях. Мета уроку
Тараса Шевченка, особливу увагу звернути на дитячі роки, дослідити риси характеру малого Тараса за допомогою твору Степана Васильченка...
Конспект уроку Хідурок у Організація учнів до роботи iconКонспект уроку клас. І семестр урок. Образний зміст музики тема уроку. Виражальність та зображальність образів. Мета
Мета: поглибити уявлення учнів про виражальні та зображальні можливості музики
Конспект уроку Хідурок у Організація учнів до роботи iconКонспект уроку з фізики (10 клас) Тема уроку: Розв’язування задач по темі "Закони Ньютона. Гравітаційна взаємодія" Мета уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
Конспект уроку Хідурок у Організація учнів до роботи iconКонспект уроку з української літератури у 7 класі на тему: "В. Голобородько. Поема "
Мета уроку: повторити біографію В. Голобородька, вміти виразно читати поезію, аналізувати прочитане, розкривати образ лелеки, знати...
Конспект уроку Хідурок у Організація учнів до роботи iconКонспект уроку Ознайомлення учнів з основними
«Художній світ Франца Кафки», роздатковий матеріал «Цитатний ланцюжок», уривки з «Листів до батька», проблемне питання «Що може допомогти...
Конспект уроку Хідурок у Організація учнів до роботи iconКонспект уроку образотворчого мистецтва у 6 класі тема уроку: Творча спадщина Катерини Білокур
Мета: ознайомити учнів з творчістю К. Білокур, особливостями її робіт; навчити створенню робіт з квітковими мотивами; розвивати творче...
Конспект уроку Хідурок у Організація учнів до роботи iconОрганізація, підготовка та проведення спеціальних операцій
Овс, діяльність міліції громадської безпеки, забезпечення прав людини у правоохоронній діяльності, організація охорони громадського...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка