Конспект уроку-узагальнення з української літератури в 6 класі за темою



Скачати 84,45 Kb.
Дата конвертації21.07.2017
Розмір84,45 Kb.
ТипКонспект

Комунальний заклад

«Червоноармійська ЗОШ І-ІІ ступенів»

Василівської районної ради Запорізької області

547691111.jpg

Конспект уроку-узагальнення

з української літератури в 6 класі 547691111.jpg

за темою

«Загадково прекрасна

і славна давнина України.

Частина 1.»

Підготувала вчитель 547691111.jpg

вищої категорії української

мови та літератури

Дудова Любов Олексіївна

547691111.jpg
2014/2015 н.р.
Тема. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2. «Загадково прекрасна і славна давнина України»

(пісні літературного походження, М.Вороний «Євшан-зілля»,Т.Шевченко «Думка», «Іван Підкова», В.Рутківський «Джури козака Швайки»).



Мета: узагальнити вивчений матеріал з даної теми; за допомогою літературного диктанту виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок з вивченої теми; розвивати увагу, спритність, рішучість, кмітливість, вміння застосовувати набуті знання; формувати кругозір, світогляд; виховувати інтерес до вивчення історичного минулого України, людей творчості і праці.

Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь.

Обладнання: завдання для узагальнення, текст літературного диктанту, зошити для контрольних робіт, висловлювання і думки відомих людей.

Епіграф до уроку:

«Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього»



М. Рильський             

 
ХІД УРОКУ



  1. Організаційний момент. Привітання.

  • Є двері золоті, чарівні далеко десь на світі.

Якщо чудові двері ті ми зможемо відкрити –

В Країні розуму та знань залишимося жити.

Існують правила чіткі давно в Країні тій –

Для вас умова лиш одна – навчись, оволодій!



  1. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Ось уже більше двох місяців ми з вами знаходимося в країні розуму та знань. Сьогодні прийшла черга перевірити, наскільки комфортно ми себе почували в ній. Як ви гадаєте, чим ми будемо займатися на уроці? (перевіряти , як засвоїли знання).

  1. Пояснення вчителем питань, які стосуються порядку проведення контрольної роботи.

Форма контрольної роботи буде сьогодні трішки для вас незвичною. Це буде літературний диктант, що складатиметься з 12 питань різного змісту на вивчені твори.

  1. Очікувані результати.

  • Що ви очікуєте від уроку? (гарних оцінок).

  • Я хочу вам допомогти їх отримати. Для цього ми з вами повторимо та узагальнимо вивчене.

  1. Підготовка до перевірки знань з теми. Виконання завдань теоретичного та практичного спрямування.

    • Почнемо з початку. Нам треба на основі вивчених творів пригадати назву розділу. Для цього розшифруємо вислів, у якому пропущені голосні літери.

З..г..дк..в.. пр…кр..сн.. і сл…вн.. д..вн..н.. ..кр….н..

    • Відгадайте назву твору на основі формулювання його теми.

Зображення історичної долі України, якій доводилося відстоювати свою державу в постійній жорстокій боротьбі з ворогами. У творі висловлюються сподівання на те, що коли всі дружно стануть на оборону своєї країни, то перемога можлива. («гімн»).

    • Скількох авторів має цей твір? Зробіть висновок про його жанрові ознаки. (це пісня літературного походження). Як треба виконувати та слухати цей твір? (стоячи). Чому? (бо це державний гімн України).

    • Гра «Відгадай за найменшою кількістю підказок».

1)   Місто, яке було засноване наприкінці V — початку VI століття.

2)   Герб міста: срібний Архангел Михаїл із вогняним мечем та щитом із хрестом на синьому щиті.

3)   Вважається одним із найбільших і найстаріших міст Європи.

4)   За легендою «Повісті временних літ», його разом із братами заснував легендарний полянський князь.

5)   Розташоване місто в середній течії Дніпра, у північній Наддніпрянщині.

6)   Символом цього міста є каштани.

 Здогадалися, про яке місто йдеться? Це столиця України — Київ.


  • У якій пісні літературного походження воно згадується? («Як тебе не любити, Києве мій»). Хто є автором цієї пісні? (поет-пісняр Дмитро Луценко). Що для вас значить це місто7 (столиця України).

    • «Відгадайте автора твору за підказками».

  1. Український письменник, публіцист, педагог, громадський діяч ліберального напряму.

  2. Літературні псевдоніми — О. Верниволя, Ф. Горовенко, В. Буркун, Перебендя, О. Хуторянин, О. Яковенко, К. Одовець, О. Преходовець та ін.

3. У пресі опублікував низку статей на церковні теми.

4. Брав участь у роботі київської Громади, організував недільні школи.

5. Як член київської міської ради домагався введення у школах української мови.

6. Автор пісні «Молитва».

Відгадка: Олександр Кониський.


    • «Відновіть назву пісні».

«Ой у лузі… … похилилася».

  • Хто є автором цієї пісні ? (Степан Чарнецький та Григорій Трух).

  • Який символ використано в пісні та що він означає? (Калина - дерево українського роду. Колись у сиву давнину вона пов'язувалася з народженням Всесвіту, вогненної трійці: Сонця, Місяця і Зірки. Тому й отримала калина таке ім'я від старослов'янського назви Сонця - Коло. А оскільки ягоди калини червоного кольору, то й стали вони символом крові та безсмертного рода.

Калина - дерево українського роду. Ягоди калини червоні, що символізує безсмертя роду. Дуб і калина - символи краси і сили, але сили незвичайної, краси надзвичайною. Калина — символ життя, крові, вогню).

    • «Відгадайте назву пісні за епітетами»:

Мак червоний, білі ніжки, тепле літо (Василь Діденко «На долині туман»).

    • Хто є головними героями пісні? (дівчина та ліричний герой).

    • Яке природне явище змальовує автор? (літній туман).

    • Яка основна думка вірша? ( уславлення краси природи та дівочої краси, якими захоплюється ліричний герой).

    • «Відгадайте назву твору за опорними словами»:

Володимир Мономах, судець, Перун, половецький хан. («Євшан-зілля»).

  • За жанром цей твір є поемою. Пригадайте, що називається поемою. (ліро-епічний твір зі значними подіями та яскравими характерами).

    • «Кому належать ці рядки?»

Тече вода в синє море та не витікає… (Т.Шевченко).

    • Яке з прислів’їв доводить виражає головну думку цієї поезії?

  • Де б не був, а вдома найкраще.

  • Добре там, де нас немає.

  • Чужина – не рідна сторона.

  • Доля примхлива.

    • «Відгадайте героя за його словесним описом».

  • Мудрий , далекоглядний отаман, військовий стратег. Має вигляд справжнього запорожця: вуса, «оселедець на голові. Гарний організатор, користується повагою, повною підтримкою й довірою козаків. У свою чергу поважає товариство, дякує йому за розуміння. (Іван підкова – козацький отаман, головний герой поеми Т.Шевченка «Іван підкова», що очолював морські походи козаків).

    • «Відгадайте твір за переказом його змісту».

  • В творі можна дізнатися , коли вперше з’явилися козаки, звідки вони взялися, хто вони такі. (Володимир Рутківський «Джури козака Швайки»..

Пилип Швайка – справжній лицар, його поважають усі козаки й бояться вороги.

УІ. Контроль знань з теми. Оформлення контрольних зошитів.

Контрольна робота

«Загадково прекрасна і славна давнина України»

(пісні літературного походження, М.Вороний ,Т.Шевченко .В.Рутківський )
Літературний диктант


  1. Той, хто любить свою батьківщину, відданий своєму народу, готовий для них на жертви й подвиги… (патріот).

  2. «Грає море зелене, Тихий день догора» - це художній засіб, який називається… (метафора).

  3. «Молитву» О.Кониського пов’язують з легендою про… (дівчину-Україну).

  4. Пісня, в якій дівча, йдучи до села, несло червоний мак… («На долині туман»).

  5. Червона калина в пісні Чарнецького та Труха є символом… (життя, любові, вогню)

  6. Молодому половецькому юнакові не дало забути рідний край… (євшан-зілля)

  7. Т.Шевченко володів такими талантами, як… (віршування, малювання, спів).

  8. Козак у творі Т. Г. Шевченка «Думка» мріяв про… (кращу долю).

  9. Байдаками Т.Шевченко в поемі «Іван підкова» називає… (козацькі човни).

  10. Ліро-епічний твір, переважно віршований, твір, у якому зображені значні події і яскраві характери… (поема).

  11. Герой трилогії для дітей Володимира Рутківського, прізвисько якого перекладається, як «шило»…

( козак Швайка).

  1. Зброєносців при козакові називали ще …(джурами)

IV. Підсумок уроку.

    • Бесіда.

- Чи сподобався вам урок-узагальнення в такій формі?

- Що не сподобалося?

- Які ваші враження від вивченого розділу?

- Який прикметник можна підібрати до усіх творів, які ми сьогодні пригадали? (історичні).



    • «Мікрофон»:

- Я вважаю, що вивчення історичних творів … (є актуальним, важливим, необхідним, бо …)

    • Робота з епіграфом уроку.

    • Висловлювання та думки відомих людей:

  1. “Історія – це свідок часів, світило істини, життя та пам’яті, учителька життя, вісниця старовини…”. (Цицерон)

  2. “Історія – це ліхтар у майбутнє, який світить нам з минулого”.   (В. Ключевський)

  3. “Батьківщина – як кінчик ниточки, замотаної у клубок. Назвеш себе на ім’я по батькові – згадаєш батька, назвеш батька – згадаєш діда, назвеш діда – згадаєш прадіда… Без перерви тягнеться ниточка, довжина її – вічність. Якими були аони – мої пращури – слов’яни ? Що було тоді коли починалася нитка поколінь? Як сталося, що вона не розірвалася ?”(О. Мітяєв)

  4. “Незнання минулого не тільки шкодить пізнанню сучасного, але й ставить під загрозу всяку спробу діяти в сучасному”. (М. Блок)

  5. “Історія пишеться для того, щоб розповісти, а не довести”. (Марк Фабій Квінтіліан)

  6. “Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього”.           (М. Рильський)

  7. “Один з найкращих засобів стати людиною мудрою – це читати стародавні історії і вчитися на минулих подіях і прикладах наших попередників, як поводитися і чого берегтися…”. (Ф. де Коммін, французький історик XV ст.)

  8. “… творячи свою національну державу, мусимо правильно розуміти сучасне, а це не можливо без знання своєї минувщини”. (І. Ворончук)

  9. “Без розуміння минулого не зрозумієш сучасного, і вже точно не будеш знати, що робити з майбутнім”. (Н. Перумов, письменник)

  10. “Якщо ми будемо вивчати історію, то навчимося не повторювати минулих помилок”. (Меггі Фюрі, письменниця)


V. Домашнє завдання:

підготувати за різними джерелами розповідь про дитинство Лесі Українки .
Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Конспект уроку-узагальнення з української літератури в 6 класі за темою iconКонспект уроку історії України у 9 класі на тему: «Узагальнення вивченого матеріалу за темою «Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій наприкінці XVIII у I третині XIX ст.»
«Узагальнення вивченого матеріалу за темою «Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій наприкінці XVIII у I третині...
Конспект уроку-узагальнення з української літератури в 6 класі за темою iconКонспект уроку української літератури у 9 класі Мистецтво бачити слово. Візуальна (зорова) поезія сьогодні
Зверніть увагу на тему уроку (висвітлено на проекторі). Про що йтиме мова на уроці?
Конспект уроку-узагальнення з української літератури в 6 класі за темою iconПлан-конспект уроку логіки в класі План-конспект уроку математики в класі
Матеріали оцінки роботи вчителя учнями, батьками, колегами по роботі, адміністрацією
Конспект уроку-узагальнення з української літератури в 6 класі за темою iconКонспект уроку з української літератури в 6 класі на тему
Обладнання: портрет Лесі Ворониної, виставка книг письменниці, мультимедійна презентація
Конспект уроку-узагальнення з української літератури в 6 класі за темою iconПлан-конспект уроку української літератури в 11 класі Тема уроку: Микола Хвильовий І літературна дискусія 1925-1928 років
...
Конспект уроку-узагальнення з української літератури в 6 класі за темою iconКонспект уроку позакласного читання з української літератури у7 класі
Передача та збереження духовних І національних цінностей як запорука щастя та успіху у житті людини
Конспект уроку-узагальнення з української літератури в 6 класі за темою iconПлан-конспект уроку з української літератури у 5 класі Тема уроку: Тарас Шевченко. Життєвий шлях. Мета уроку
Тараса Шевченка, особливу увагу звернути на дитячі роки, дослідити риси характеру малого Тараса за допомогою твору Степана Васильченка...
Конспект уроку-узагальнення з української літератури в 6 класі за темою iconКонспект уроку з української літератури у 7 класі на тему: "В. Голобородько. Поема "
Мета уроку: повторити біографію В. Голобородька, вміти виразно читати поезію, аналізувати прочитане, розкривати образ лелеки, знати...
Конспект уроку-узагальнення з української літератури в 6 класі за темою iconУрок математики та української літератури у 8 класі
Розробка інтегрованого уроку з математики та української літератури у 8 класі «Знаходження квадратного кореня. Стежками нашої землячки...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка