Контрольні питання з дисципліни «Естетичні засади українського літературного шістдесятництва» доц. Біляцька В. П



Дата конвертації10.07.2017
Розмір55.9 Kb.

Контрольні питання з дисципліни «Естетичні засади українського літературного шістдесятництва»

доц. Біляцька В.П.

  1. Виникнення, початок вивчення шістдесятництва як літературного явища. Естетичні засади шістдесятників.

  2. Світоглядні позиції, дисидентських рух. Про «визрівання й формування» покоління шістдесятників (Іванисенко В., Є.Сверстюк...).

  3. Полемічні нотатки 60-х років про поезію молодих (С. Крижанівський «Буяння молодих сил», І.Світличний «У поетичнім космосі. Полемічні нотатки про поезію молодих»; А. Малишко «Люблю нашу молоду поезію»; М.Ільницький «На пульсі епохи»; В.Стус «Най будем щирі»...).

  4. Охарактеризувати «три уроки шістдесятників», визначені М. Наєнком та естетичні засади шістдесятників, визначені Н. Зборовською, іншими дослідниками.

  5. Духовний вплив І. Світличного на прогресивну молодь кінця 50-х початку 60-х років ХХ ст. Роль І. Світличного у формуванні світоглядних і естетичних поглядів письменників-шістдесятників.

  6. Ліричні портрети рідних по духу людей у поезіях циклу І. Світличного «Персоналіям і друзям».

  7. Викривальний пафос віршів І.Світличного «Сонет безбожності», «Я – дисидент», циклу «Три свободи» та інші.

  8. Поетика прелюду у творчості М.Вінграновського, космізм поезій “Прелюд землі”, “Зоряний прелюд”; “Прелюд № 13”, “Прелюд кохання”, «Український прелюд».

  9. Образ О.Довженка в поезії М.Вінграновського “Довженко”, “На золотому столі”, “Слава художнику”, «Синє»….т а інші.

  10. Своєрідність ліричного вираження почуття у віршах М. Вінграновського “Дружиною мені приснились Ви...”, “Заходить ніч на витишений сад”, «Коли моя рука, то тиха, то лукава…», «Сміятись вами, мовчати вами», фольклоризм віршів М.Вінграновського (за вибором студента ).

  11. Минуле, оприявлене в часі в поезіях Ліни Костенко : „Пращур”, „Погасли кострища стоянок”, „Рана ведмедя”, „Біля стоянки первісних людей”, „Скіфська баба”, „Мені відкрилась істина печальна”.

  12. Історичний факт, подробиця, легенда історії давньої України в поезії Ліни Костенко «Древлянський триптих», «Князь Василько», «Горислава-Рогніда», «Лютіж»,

  13. Проблема національної зради та козацької вірності в поезіях Ліни Костенко «Я хочу на озеро Світязь», «Стара церква в Лемешах», «В маєтку гетьмана Івана Сулими», «Любов Потьомкіна», „Чумацький віз”, «Чадра Марусі Богуславки», „Пливли ми ввечері лиманом”.

  14. Роль розгорнутої метафори при відтворенні фактів з біографії І.Франка в поезії Д.Павличка („До матері”, „На етапі”, „Лолин”, „Він за плугом ходив...”)

  15. Специфіка інтерпретації образу Мойсея-Франка у віршах Д.Павличка „Франкової криниця”, „Сіяч”, „Іван Франко перед скульптурою Мікеланджело Буонарроті „Мойсей”, „Франко читає „Мойсея» Алегоризм образів, перегук з поемою І.Франка.

  16. Символізм образу Івана Франка, його роль в історії українського народу в поезіях ”, „На етапі”, „Присвята”, „Да святиться навіки”, „Задивлений в будущину”, „Бризкають камені зорями”

  17. Притчі Д.Павличка: ознаки жанру, тематичні та проблемні обрії, космогонічні образи і образ Людини – філософічність, історизм, алегорія, характер інтонаційної сутності (“Притча про Сонце”, “Притча про вдячність”, “Притча про ненависть” т а інші).

  18. Відродження жанру сонета Д.Павличком (цикл «Гранослов», сонети про мову).

  19. Поетичне відображення гострих конфліктів сучасності, драматизм почувань, зіткнення різних духовних начал «Вибір», «Балада про вогонь і принципи», «Коло», «Урок» у творах Б. Олійника.

  20. Жанрово-стильові особливості, народнопоетичність поезії Б.Олійника («Мелодія», «Парубоцька балада») та інші.

  21. Образно-стильові площини творення образу матері, аналіз віршів “Пісня про матір”, «Мамо, вечір догоря»,“Та було у матері чотири сини...”, “Мати наша – сивая горлиця”, «Ти – зорею. А я – кленом», цикл «Сиве сонце моє» та інші.

  22. Народження напряму «тиха лірика» добою шістдесятництва.

  23. Тематична палітра поетичного доробку В.Підпалого - драматичні суперечності життя, філігранна пейзажна поезія (зб. «Зелена гілка», «Тридцяте літо», «Сині троянди», «Береги землі» та ін. або на вибір студента).

  24. Гуманістичний пафос віршів Л.Талая (зб.»Осінні гнізда», «Глибокий сад», «Високе багаття», «Допоки твій час», «Крилом по землі» та ін. або на вибір студента).

  25. Своєрідність поетової філософічності поезії Павла Мовчана: наближення її реальності буття. Наскрізна проблема людської духовності морального вибору індивіда (Зб. «Пам’ять», «Досвід», «Жолудь», «Календар», «Світло» та ін. або на вибір студента).

  26. Роль перекладу в українській літературі ІІ половин ХХ століття творчий доробок Григорія Кочура та поетична збірка «Інтинський зошит»

  27. Роль перекладу в українській літературі ІІ половин ХХ століття творчий доробок Миколи Лукаша.

  28. Жанр балади у творчості І.Драча („Балада золотої Цибулі”, „Балада про соняшник”, „Балада роду”, „Балада про пера”, „Балада про кобзаря Хведора”, “Балада про вузлики”).

  29. Загальна характеристика естетичних засад поетів Київської школи (персоналії).

  30. Історіософічність лірики В.Стуса: роздуми над драматичними уроками національної історії («За літописом Самовидця», «Сто років, як сконала Січ», «За мною Київ тягнеться у снах», «У цьому полі синьому як льон»…)

  31. Мистецтво поетичного міфотворення поезії Віктора Кордуна (зб. «Сонцестояння»).

  32. Поетичний світ І.Калинця, чинники формування світогляду, участь у дисидентському русі. Інтелектуалізм поезії, розвиток мотивів волі-неволі (зб. “Невольнича Муза», «Пробуджена Муза»)

  33. Образ України в поезії І.Калинця (казкові, міфологічні, фольклорні образи) “Ярило”, “Писанки”, “Калина”, “Криниця”, “Хрещатик”, «Перун».

  34. Ідея самостійності людського життя, суверенності людини в поезії В.Симоненка.

  35. Особистісний характер поезії І.Жиленко, тема «святої буденності», провідні образи (Дім, Сад, Вікно).

  36. Поети-шістдесятники Дніпропетровщини: тематика, провідні образи (І.Сокульський, В. Бурлаков, М. Чхан, Н. Нікуліна, Г.Світлична, В.Корж).

  37. Модерністичність поезії М.Воробйова.

  38. Специфіка вираження автобіографізму у віршах В. Стуса («І що кигиче в мертвій цій пустелі», «Сто дзеркал спрямовано на мене», «У порожній кімнаті»); мотив спогаду («Схились до мушлі спогадів», «За мною Київ тягнеться у снах», «Ти десь за білим забуттям», «Ти десь живеш на призабутім березі»).

  39. Синтез національного і модерного в поезії В.Голобородька.

  40. І.Жиленко про літературне покоління шістдесятників у поезії і книзі «Homo feriens».

  41. . Особливості художньої рецепції образу Тараса Шевченка в поезії Ліни Костенко «Повернення Шевченка», «Кобзарю…», «Княжа гора», «Кобзар співав в пустелі Косаралу…».

  42. Філософські та естетичні алюзії з творів великого Кобзаря у творчості В. Симоненка, Б. Олійника.

  43. Макросвіт Великого Кобзаря в поезії І.Драча.

  44. Про «формальні» та «змістові» особливості сонета як жанру лірики ХХ століття. І. Світличний цикл «Ars poetira» («Сонет», «Класичний вірш», «Верлібр», «Поезія», Д.Павличко «Старенька рима»). Тематика сонетів поетів-шістдесятників (наприклад, Д. Павличка цикли “Білі сонети”, “Київські сонети”, «Сонети подільської осені», В. Підпалогота ін.).

  45. Тема Чорнобиля в поезії й діяльності Ліни Костенко.

  46. Про протистояння «словам» – Слова й ідею елітарності в поезії шістдесятників (Пахльовська О. Українські шістдесятники: філософія бунту). Наприклад, «Страшні слова, коли вони мовчать», «Ми мовчимо – поезія і я», «Біль єдиної зброї», «Що ж авторучка – це не шабля з піхов», «Мимовільний парафраз» – Ліни Костенко, «Парнас», «Мовчання», «Митуса» – Івана Світличного.

  47. Тема Чорнобиля в поезії шістдесятників. Письменник, твори (за вибором студента).

  48. Художня трансформація фольклору в поезії шістдесятників.

  49. Жанрове розмаїття поезії шістдесятників. Тематичний діапазон етюдів І.Драча.

  50. Особливості художнього вираження синівської любові до України в поезії В. Стуса, І.Калинця, В.Симоненка.



Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Контрольні питання з дисципліни «Естетичні засади українського літературного шістдесятництва» доц. Біляцька В. П iconКонтрольні питання з дисципліни «Психологізм в українській літературі ХХ – ХХІ ст.» доц. Тараненко А. В
Становлення психологізму в українській літературі
Контрольні питання з дисципліни «Естетичні засади українського літературного шістдесятництва» доц. Біляцька В. П iconПрограма вибіркової навчальної дисципліни підготовки бакалавра
Розробник програми: Біляцька В. П., доц кафедри української літератури, к філол н., доцент
Контрольні питання з дисципліни «Естетичні засади українського літературного шістдесятництва» доц. Біляцька В. П iconМотиви лірики М. Вінграновського Миколаїв 2009 Вступ Актуальність дослідження: Стаття присвячена дослідженню мотивів лірики відомого українського поета доби «шістдесятництва»
У поетичному космосі українського шістдесятництва постать Миколи Вінграновського досі зберігає чар загадковості – попри те навіть,...
Контрольні питання з дисципліни «Естетичні засади українського літературного шістдесятництва» доц. Біляцька В. П iconН. Б. Кирич д е. н., професор кафедри
«Економіка І підприємництво» напряму підготовки 030507 «Маркетинг» /Укл.: проф. Федорович Р. В., доц. Борисова Т. М., доц. Бурліцька...
Контрольні питання з дисципліни «Естетичні засади українського літературного шістдесятництва» доц. Біляцька В. П iconТамара мельник, канд пед наук, декан філологічного факультету Севастопольського міського гуманітарного університету. Теоретичні засади філологічного аналізу художнього тексту
Постановка проблеми. Зміна цінностей І пріоритетів освітньої галузі, профілізація її гостро поставила питання про те, якою мірою...
Контрольні питання з дисципліни «Естетичні засади українського літературного шістдесятництва» доц. Біляцька В. П iconЗ українського літературного слововживання
У розглядаються складні випадки українського літературного слововживання. Подано стислі поради, які саме слова чи словосполучення...
Контрольні питання з дисципліни «Естетичні засади українського літературного шістдесятництва» доц. Біляцька В. П iconСемінар Тема. Лінгвістичні засади методики навчання дітей української мови (2 год.)
Загальні питання, засади методики навчання української мови в дошкільному навчальному закладі
Контрольні питання з дисципліни «Естетичні засади українського літературного шістдесятництва» доц. Біляцька В. П iconРобоча навчальна програма
Шевченка на відділенні видавничої справи та редагування. Кожна тема розрахована на кілька лекційних та практичних занять. Контрольні...
Контрольні питання з дисципліни «Естетичні засади українського літературного шістдесятництва» доц. Біляцька В. П iconМетодичні вказівки до вивчення тем курсу, пропонуються плани семінарських занять, навчальні завдання, контрольні питання тощо
С 69 Соціологія: Навч метод посібник для самост вивч дисц. / А. Ю. Брегеда, А. П. Бовтрук, Г. В. Дворецька та ін. — К.: Кнеу, 1999....
Контрольні питання з дисципліни «Естетичні засади українського літературного шістдесятництва» доц. Біляцька В. П iconВиховна робота
Відповідальними за організацію виховної роботи на кафедрі у різні роки були: доц. Григор’єва О. О., доц. Волочай М. П., ас. Стриж...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка