9 клас
І рівень
-
Кревська унія між Польським королівством та Великим королівством Литовським була укладена:
А) 1385; Б)1387; В)1462; Г) 1569.
-
Селяни, які потрапляли у залежність від феодала за борг – це:
А) смерди; Б) холопи; В) закупи; Г) челядь.
-
Укажіть ім`я першого й останнього Великого князя Руського:
А) Ольгерд; Б) Вітовт; В) Свидригайло; Г) Сігізмунд.
Контрольні завдання
-
Титул правителя тюркських народів за значенням рівний до титулу «цар»:
А) шейх; Б) хан; В) кахан; Г) султан.
2. Північними сусідами слов`ян були:
А) печеніги; Б) нормани; В) половці; Г) хозари.
3. Укажіть ім`я князя, за якого була укладена перша редакція «Руської правди».
А) Володимир; Б) Ярослав; В) Святослав; Г) Ізяслав.
ІІ рівень
-
Які чинники зумовили виникнення українського козацтва у ХV-XVI століттях?
А) прагнення створити регулярне військо;
Б) посилення національного, соціального і релігійного гніту;
В) існування масиву вільних земель, освоєння південних територій уходниками;
Г) татарська загроза.
2. «Апостол» (1574), «Буквар» (1574), Острозька Біблія (1581) є …
А) першими друкованими книгами на українських землях;
Б) підручниками, надрукованими на кошт братств;
В) книгами, надрукованими коштом К. Острозького;
Г) книгами, виданими І. Федоровим.
3. Укажіть прізвище діяча, який у «1812 році, з дозволу генерал-губернатора, сформував на Полтавщині 5-й український козачий полк»
А) П. Гулак-Атемовський;
Б) П. Куліш;
В) Г. Квітка-Основ`янеко;
Г) І. Котляревський.
Контрольні завдання
-
Установіть відповідність:
-
1385 А) Об`єднання Галицько-Волинського князівства
-
1223 Б) Кревська унія
-
1240 В) Битва на Калці
-
1190 Г) Війська Батия захопили Київ
-
Які з подій характеризували правління Я. Мудрого?
А) Будівництво храму Святої Софії;
Б) Укладання «Руської Правди»;
В) Битва на ріці Калці;
Г) Будівництво Десятинної церкви.
3. Вкажіть події в історії України, які відбулися у XVI ст.
А) Прийняття ІІ та ІІІ Литовських статутів;
Б) Козацько-селянські повстання К. Косинського та С. Наливайка;
В) Люблінська унія;
Г) Створення першої Січі на о. Хортиця.
ІІІ рівень
-
Установіть відповідність між назвою удільного князівства та його правителя:
-
Волинське А) Ярослав Осмомисл
-
Галицьке Б) Володимир Глібович
-
Новгород-Сіверське В) Мстислав Ізяславович
-
Переяславське Г) Всеслав Брячиславович
Д) Ігор Святославович
2. Установіть хронологічну послідовність подій:
А) захоплення Києва Батиєм;
Б) Перемога Данила і Василька Романовичів у битві під Ярославлем;
В) Битва на Калці;
Г) Поїздка Данила Романовича до Золотої орди.
-
Установіть відповідність між назвою східнослов`янського племені та його племінним центром:
-
Поляни А)Пересічень
-
Древляни Б) Червень
-
Сіверяни В) Київ
-
Уличі Г) Іскоростень
Д) Чернігів
Контрольні завдання
-
Установіть відповідність між роком і подією:
-
882 А)початок князювання Олега в Києві
-
907 Б) похід кн. Ігоря на Візантію
-
945 В) похід кн. Олега на Візантію
-
964 Г) початок правління кн. Ольги
Д) похід Святослава у Болгарію
-
І. Котляревський, Я. Головацький, В. Лукашевич. Хто ці історичні особи?
-
Співвіднесіть імена історичних діячів з фактами їхньої біографії:
-
Д. Бантиш-Каменський
-
М. Маркевич
-
П. Гулак-Артемовський
А) професор Харківського університету
Б) Автор «Истории Малой России»
В) Автор «Истории Малороссии»
Г) Автор першої української опери «Запорожець за Дунаєм»
IV рівень
-
Чи погоджуєтесь ви з твердженням «Наполеон виробив проект нового устрою Європи з автономними слов`янськими територіями»? Доберіть факти, що розкривають місце українських земель у планах Наполеона.
-
Назвіть найбільш доленосні події, що склалися на українських землях у першій третині ХІХ століття. Розташуйте їх у порядку спадання значущості.
10 клас
І рівень
-
Перша літописна згадка про Україну:
А) 1068 рік;
Б) 1103 рік;
В) 1169 рік;
Г) 1187 рік.
-
Першим українцем – автором друкованого видання, а також ректором Болонського університету був:
А) Іван Федоров;
Б) Швайнпольт Фіоль;
В) Юрій Дрогобич;
Г) Костянтин Острозький.
-
Адміністративно-територіальні одиниці, на які поділялась територія Закарпаття, що входила до складу Угорщини, - це:
А) воєводство;
Б) удільне князівство;
В) комітат;
Г) повіт.
Контрольні завдання
-
У складі Руського та Брацлавського воєводств Речі Посполитої у ІІ половині XVI – першій половині XVIІ століття перебували:
А) Закарпаття, Буковина;
Б) Галичина, Сх. Полісся;
В) Холмщина, Підляшшя;
Г) Волинь, Полісся.
2. Проникнення сарматів в степи Північного Причорномор`я на межі ІІІ-ІІ ст. до н.е. супроводжувалося витісненням скіфів …
А) у межиріччя Дону та на Кубань;
Б) у пониззя Дніпра та на Крим;
В) у пониззя Дністра.
3. Розповіді про окремі епізоди з життя святих, об`єднані у збірку, - це
А) ізборник;
Б) дума;
В) патерик;
Г) літопис.
ІІ рівень
-
Укажіть назви племінних об`єднань давніх слов`ян, які вживаються в працях візантійських і готських істориків.
А) алани;
Б) венеди;
В) роксолани;
Г) анти;
Д) склавини;
Е) авари.
-
Установіть відповідність між пам`ятками літератури іменем князя, за якого її було складено.
-
«Слово про закон і благодать»
-
«Повість минулих літ»
-
«Ізборник»
-
«Галицько-Волинський літопис»
А) Роман Мстиславович
Б) Володимир Мономах
В) Данило Галицький
Г) Ярослав Мудрий
Д) Святослав Ярославович
-
Які з подій відбулися у І половині ХІХ століття?
А) заснування Кирило-Мефодіївського братства;
Б) Реформи Марії-Терезії в Австрійській імперії;
В) Видання «Русалки Дністрової»;
Г) Спорудження залізниці Одеса-Балта;
Д) Скасування панщини на західноукраїнських землях.
Контрольні завдання
-
У яких твердженнях йдеться про соціально-економічні наслідки суцільної колективізації?
А) експропріація або усуспільнення одноосібних селянських господарств;
Б) висока продуктивність праці в аграрному секторі;
В) зміцнення соціального статусу селян;
Г) втягування сільського господарства у планову директивну економіку.
-
Укажіть які положення належать до Другого Універсалу УЦР:
А) Автономія України у складі федеративної Росії;
Б) Відмова від самочинного проголошення автономії до Всеросійських установчих зборів;
В)Поповнення складу Центральної Ради представниками національних меншин;
Г) Оголошення про початок мирних переговорів з країнами Четверного союзу.
-
До якого періоду Української революції належить витяг з документу?
«Однині Україна стає Українською Народною Республікою, не відділяючись від республіки Російської і зберігаючи єдність її…»
А) вересень-жовтень 1917 року;
Б) грудень 1917 – січень 1918 року;
В) листопад-грудень 1917 року;
Г) жовтень-листопад 1917 року.
ІІІ рівень
1. Установіть хронологічну послідовність подій:
А) підписання мирного договору між УНР і Німеччиною;
Б) проголошення Акту Злуки УНР і ЗУНР;
В) І Універсал ЦР;
Г) створення Директорії УНР.
-
Установіть хронологічну послідовність подій:
А) Заснування у Києві УАН;
Б) Проголошення ЦР незалежності УНР;
В) Проголошення радянської влади на Україні у Харкові
Г) Схвалення ЦР проекту конституції УНР.
-
Дайте визначення поняттям:
-НЕП
- колективізація
- індустріалізація
Контрольні завдання
-
Кого описують дані тези:
-
Брав участь у підготовці всіх чотирьох універсалів.
-
Очолив Український національний союз.
-
Автор оповідань, романів і повістей, які було були театралізовані в Берліні, Москві та Празі.
-
Прихильник соціалістичного розвитку України.
-
Кого описують тези:
-
Ініціатор створення ТУП.
-
Голова УЦР.
-
Автор майже 2000 наукових праць.
-
-
Які події передували ухваленню І Універсалу
А) Всеукраїнський національний конгрес;
Б) Збройний виступ самостійників;
В) Відрядження до Петрограду делегації на чолі з В. Винниченком з метою надання автономії Україні;
Г) Перша війна Радянської Росії проти УНР.
IV рівень
-
Чи існувала, на вашу думку, можливість уникнути Першої світової війни?
-
Назвіть крани та проаналізуйте їх військово-політичні домагання напередодні Першої світової війни щодо українських земель.
11 клас
І рівень
-
Історичний твір, у якому події розміщуються у хронологічній послідовності – це:
А) ізборник;
Б) дума;
В) звід;
Г) літопис.
-
Первісна людина з`явилась на території сучасної України близько …
А) 2 млн років тому;
Б) 1 млн років тому;
В) 500 тис. років тому;
Г) 1 млн 500 тис. років тому.
-
Орган самоврядування на чолі з бургомістром у містах, що користувалися магдебурзьким правом – це …
А) віче;
Б) рада;
В) лава;
Г)комітат;
Д) сейм.
Контрольні завдання
-
«Пакти і Конституція прав і вольностей Війська Запорозького» - угода, укладена між П. Орликом та …
А) шведським королем і запорозькими козаками;
Б) козацькою старшиною та запорозькими козаками;
В) запорозькими козаками і турецьким султаном;
Г) козацькою старшиною, шведським королем і турецьким султаном.
-
Падіння УЦР спричинено …
А) відкритою підтримкою УЦР робітничих страйків;
Б) відмовою від виконання умов Брест-Литовського миру;
В) прагненням відвоювати українські землі;
Г) загостренням відносин з Німеччиною і Австрією;
-
Якими подіями завершилася громадянська війна в Україні?
А) Розгром більшовицькими військами УГА;
Б) Розгром більшовиками УНР та захват Києва;
В) Розгром червоною армією військ Врангеля у Криму;
Г) Розгром червоною армією військ Денікіна під Одесою.
ІІ рівень
-
Хронологічні рамки якого явища в історії України є зайвими у ланцюжку?
1921-1923; 1932-1933; 1941-1945; 1946-1947.
-
Вкажіть характерні риси політики «воєнного комунізму» в Україні:
А) масове створення колгоспів;
Б) запровадження хлібної продрозкладки;
В) скасування трудової повинності;
Г) заборона приватної торгівлі;
Д) початок колективізації;
Е) розкуркулювання.
-
У якому з варіантів події розташовано у хронологічній послідовності?
А) проголошення курсу на індустріалізацію; «Шахтарська справа», суд над СВУ
Б) суд над СВУ, «Шахтарська справа», проголошення курсу на індустріалізацію
В) проголошення курсу на індустріалізацію; суд над СВУ, «Шахтарська справа»
Г) «Шахтарська справа»; проголошення курсу на індустріалізацію; суд над СВУ
Контрольні завдання
-
Укажіть наслідки культурно-освітньої політики радянської влади у ІІ-й половині 1930-х років.
А)українізація діловодства;
Б) репресії проти інтелігенції;
В) десятирічне навчання;
Г) ідеологізація освіти і культури.
-
Які з подій культурного життя в Україні відбулися за 20-ті роки ХХ століття?
А) Вихід фільму О. Довженка «Звенигора»;
Б) Проведення республіканської олімпіади кобзарів та лірників у Харкові;
В) Створення літературознавчого об`єднання ВАПЛІТЕ;
Г) Утворення об`єднання українських художників АРМУ.
-
Установіть хронологічну послідовність
А) заснування в Києві УНА;
Б) проголошення ЦР незалежності УНР;
В) проголошення радянської влади у Харкові;
Г) схвалення УЦР проекту конституції УНР.
ІІІ рівень
-
Який факт із історії України 30-х років поєднує цих людей: Тухачевський, Якір, Блюхер, Дибенко?
-
Хто ця людина?
-
У лютому 19190 року вийшов із УСДРП і став головою Директорії УНР;
-
Обстоював «війну до переможного кінця»;
-
Від 1920 року перебував в еміграції, очолював уряд УНР в екзилі;
-
Придушував повстання на заводі «Арсенал» у Києві.
-
Одне із зображень не підходить до логічного ланцюжка інших. Чим поєднані решта фото?
1) 2) 3)
4) 5) 6)
Контрольні завдання
-
Який уряд ініціював ухвалення документа, з якого наведено уривок?
«…Пам`ятники, збудовані царям та царським посіпакам, що не становлять вартості ні з історичного, ні з художнього боку, зносяться з майданів та вулиць і почати переносяться до музейних склепів, а почасти – утилізуються».
А) Раднарком УРСР;
Б) Раднарком УСРР;
В) Уряд Української Держави;
Г) Тимчасовий уряд Росії.
-
Про який документ ідеться? До якого історичного періоду він належить?
« 1. Прирівняти своїм значенням майно колгоспів та кооперативів (урожай на ланах, громадські запаси, худоба, кооперативні склади та крамниці тощо) до майна державного і всебічно посилити охорону цього майна від розкрадання. 2. Застосувати , як захід судової репресії за розкрадання колгоспного та кооперативного майна, вищу кару соціального захисту – розстріл з конфіскацією всього майна».
-
Складіть таблицю військових операцій Радянської армії, які проходили на території України у 1941-1944 роках.
IV рівень
-
Охарактеризуйте конкретні відомі вам фальсифікації ходу Другої світової війни та дайте їм свою оцінку.
-
Напишіть питання для круглого столу «Йосип Сталін і ХХ століття» (5-7 штук)
Власні розв’язки надсилати за поштовою адресою: м. Полтава, вул. Покровська, 38, Центр науково-технічної творчості учнівської молоді (З поміткою «Секція історії») або на електронну пошту hist_geog_school@mail.ru
Поділіться з Вашими друзьями: |