Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею



Дата конвертації17.07.2017
Розмір444 b.





Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею



Творче спостереження з елементами аналізу Прочитати виразно текст. Яку роль у ньому відіграють безсполучникові складні речення? Які смислові відношення вони передають?

  • Українська пісня

  • Українська пісня!.. Хто не був зачарований нею, хто не згадує її, як своє чисте, прозоре

  • дитинство, свою горду юність, своє бажання бути красивим і ніжним, сильним і хоробрим. Який митець не був натхненний її багатющими мелодіями, безмежною широтою і красою

  • її барв, її чарівною силою: вона вміє викликати в душі людській найскладніші, найтонші,

  • найглибші асоціації, почуття, думки й прагнення, підносячи її до вершин людської гідності,

  • до людяності, до творчості!

  • Яка мати не співала цих легких, як сон, пісень над колискою

  • дорогих дітей своїх, яка дівоча весна не приносила кохання на

  • її крилах!

  • Українська пісня — це геніальна поетична біографія нашого

  • народу.Це історія українського народу, народу-трудівника,

  • народу-воїна; він цілі віки бився, як лев, за свою свободу, цілі

  • віки витрачав усю свою силу, свою кров, своє життя, як казав

  • великий Шевченко, "без золота, без каменю, без хитрої мови"

  • на виковування у боротьбі свободи, на виявлення в житті всіх

  • своїх здібностей. (за О.Довженком)



Завдання: кожна група опрацьовує матеріал підручника(§ 23-25) про певний розділовий знак і занотовує його до таблиці:





Пунктуаційний аналіз Прочитати вислови про українську пісню. Знайти БСР. Пояснити розділові знаки.

  • 1. Пісня — це душа. З усіх потреб потреба. Лиш пісня в серці ширить межі неба, на крилах сонце сяйво їй лиша. Глибша пісня - ясніш душа. (І. Драч)

  • 2. Відрадо душі і сонце благовісне! Благословенна будь, українська пісне! Зроджена з розкоші, окроплена сльозами, моя ти муко, мій ти раю, пісне! Ти — наше найбільше багатство, у тобі - наше найбільше щастя... (З кн. "Українська душа")

  • 3. Віками народ витворював нашу мову, одну з найбагатших мов слов'янства. Триста тисяч пісень склала Україна цією мовою, вона дала світові геніальних поетів, явила пісенні шедеври незрівнянної краси. Зажило українське слово шаний визнання серед народів близьких і далеких.(О.Гончар)

  • 4. Пісня і дума становлять на Україні народну святиню, краще добро українського народу: в них горить любов до батьківщини. (М.Добролюбов)



Творче завдання. Складіть речення за схемами:

  • 1. [ ]: [причина].

  • 2.[ ] — [ ] — протиставлення.

  • 3.[ умова ] — [ ].

  • 4.[ ] : [ пояснення ].



Установити відповідність

  • 1.Ой там криниця під перелазом (?)

  • Вийдемо, серденько, обоє разом.

  • 2.Хилилися густі лози та й на землю пали(?)

  • Дивилися карі очі та й плакати стали.

  • 3.Ой нема козаченька (?)

  • Поїхав за Десну.

  • 4.Нема мого миленького(?)

  • Плачуть карі очки.

  • 5.А у нас все гаразд(?)

  • Сама піч хліб пече,

  • Віник хату мете.

  • 6.Веселися мати, утішайся зятем(?)

  • Славний Морозенко на всю Україну

  • Ізнайшов у тебе у хаті дружину.

  • 7.Ой вийду я на вулицю (?) улиця гуляє.

  • 8.Подивлюся я по вулицях (?) милого немає.

  • 9.Усі кури на сідалі(?)півень на порозі.

  • 10.Усі хлопці на вулиці (?)мій – у дорозі.



Домашнє задання

  • § 23-25.

  • «6 б.» - виписати з народних пісень 6 уривків, що становлять складні безсполучникові речення. Обґрунтувати вживання розділових знаків.

  • «9 б.» - записати текст, розставляючи розділові знаки. Накреслити схеми усіх складних речень.

  • Колискова пісня. Скільки їх створив народний геній! Цей особливий

  • фольклорний жанр позначений високим поетичним світосприй-

  • няттям, глибиною мелодійного звучання, багатством образів.

  • Лагідний материн наспів засівав дитячу душу любов'ю до людей,

  • до природи, до усього живого під спів неньчиної пісні виростали

  • поети і композитори, хлібороби і захисники рідної землі, філософи

  • та мудреці, просто люди. Якби не мамина пісня, сказав якось

  • один древній історик, яким убогим було б наше життя. Спить

  • натруджене село, тільки у нашій хаті допізна поблимує вогник.

  • Чітка не по літах неньчина пам'ять дбайливо розсновує золоті ниті

  • народної поезії і дзвенять вони струнами бандури, живою мовою

  • поколінь. (В.Скуратівський)

  • «12 б» - скласти невеличкий твір «Народна пісня – душа народу», використовуючи сполучникові і безсполучникові складні речення.



Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею iconАрешт І заслання Шевченка заарештували 5 квітня 1847
Але надії були марними — Тарас у валці свого пана Павла Енгельгардта мусив поїхати до Вільна (тепер — Вільнюс). Розлука була несподівана...
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею iconПізнавально-розважальне шоу я люблю Україну (8-9 класи)
Мета: розширити І поглибити знання учнів про Україну, про рідний край; стимулювати інтерес до дослідження природи, життя І побуту...
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею iconГосподь багатий нас благословив

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею iconУроку: Леся Українка. «Хотіла б я піснею стати…»
Тема уроку: Леся Українка. «Хотіла б я піснею стати…» зразок ліричної мініатюри, романтичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної...
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею iconУзагальнений досвід роботи (портфоліо) Розділ Мої досягнення
Карагандинської області. Після повернення в Україну пішов у перший клас Мостиської середньої школи №1, Львівської області, яку І...
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею iconЗапорозький марш
Адамцевич. Відомий в обробці Віктора Гуцала, що об'єднав марш з піснею про Дорошенка І сагайдачного
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею iconКонтрольна робота з теми «Французький героїчний епос. «Пісня про Роланда». Данте «Божественна комедія»
Що лежить в основі Пісні про Роланда? (легенда, історичний факт або історичний переказ)
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею iconУрок літератури рідного краю у 8 клас І «Чи можна зрозуміти душу ? Поети Луганщини про Україну»
Тема уроку: Урок літератури рідного краю у 8 класі «Чи можна зрозуміти душу ? Поети Луганщини про Україну»
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею iconТаку Україну я люблю! Ніна Головченко, для «Телекритики»
Тк отримала листа, в якому викладач із 23-річним стажем ділиться враженнями від шоу «Я люблю Україну» на «1+1». Публікуємо його в...
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею icon«Свою Україну любіть»
О. Гончар писав, що правда «Кобзаря», як правда Святого Письма, для людства ніколи не постаріє, не згасне. Шевченко відкрив світові...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка