Лекція №12 Функціональний аналіз біологічно активних сполук доц., к фарм н. Поляк О. Б



Сторінка1/9
Дата конвертації16.02.2018
Розмір445 b.
ТипЛекція
  1   2   3   4   5   6   7   8   9


Лекція №12

  • Функціональний аналіз біологічно активних сполук

  • доц., к. фарм. н. Поляк О.Б.


Функціональними групами називають такі атомні групи, які, зазвичай, визначають “хімічну поведінку” речовини. Проте, потрібно пам’ятати, що на їх властивості і “поведінку” впливає і решта частини молекули.

  • Функціональними групами називають такі атомні групи, які, зазвичай, визначають “хімічну поведінку” речовини. Проте, потрібно пам’ятати, що на їх властивості і “поведінку” впливає і решта частини молекули.

  • Виявлення певної функціональної групи в молекулі органічних сполук використовується в аналізі з тією ж метою, що і відкриття окремих катіонів і аніонів в неорганічних речовинах, тобто для ідентифікації лікарських органічних речовин (в тому числі і біологічно активних сполук).



До функціональних груп відносять:

  • До функціональних груп відносять:

  • Фенольний гідроксил – Ar-OH

  • Спиртовий гідроксил – R-OH,

  • Карбонільна група (альдегідна і кето-) –

  • Карбоксильна група –

  • Етерна група (прості ефіри)– R-O-R1

  • Естерна (складноефірна) група –

  • Первинна ароматична аміногрупа – Ar-NH2

  • Аліфатичні аміногрупи – R-NH2,

  • Нітрогрупа – NO2



Амідна і імідна, гідразинова, гідразидна і гідразонова групи –

  • Амідна і імідна, гідразинова, гідразидна і гідразонова групи –

  • Фенільний радикал, а також піридиновий цикл

  • α-Кетольна група –

  • Подвійні і потрійні зв’язки (ненасичені вуглеводні) –

  • Органічно зв’язані атоми галогенів

  • Органічно зв’язаний атом Сульфуру

  • Фосфоровмісні органічні сполуки



І. ВИЗНАЧЕННЯ ФЕНОЛЬНОГО ГІДРОКСИЛУ

  • 1. Реакція з ферум(ІІІ) хлоридом це найпоширеніша реакція , яка є загальною для усіх фенолів. Вона протікає у водному спиртовому середовищі; виникаюче забарвлення фенолів звичайно синє або фіолетове і залежить від замісників в бензеновому циклі, кількості фенольних гідроксилів.



2. Реакція з ксантгідролом

  • 2. Реакція з ксантгідролом

  • В спиртовому розчині ксантгідрол в присутності мінеральної кислоти реагує з фенолами з утворенням забарвлених продуктів. Наприклад, фенол – малиново-червоного кольору, резорцин – синьо-фіолетового, тимол – винно-червоного.

  • 3. Утворення бромпохідніх

  • Фенол, а також сполуки, які не містять замісників в о- або п-положенні, знебарвлюють бромну воду, утворюючи ди- і трибромфеноли:

  • або



4. Утворення азобарвника Феноли, які мають незаміщене пара- або орто-положення легко взаємодіють із солями діазонію з утворенням азобарвників.

  • 4. Утворення азобарвника Феноли, які мають незаміщене пара- або орто-положення легко взаємодіють із солями діазонію з утворенням азобарвників.

  • 5. Індофенолова реакція Сполука, яка містить фенольний гідроксил, з вільним п- положенням окислюється будь-яким окисником (бромна вода, гіпохлорид та ін.) в хінон, який при взаємодії з амоніаком перетворюється в хінонімін, який реагує ще з однією молекулою фенола в присутності окисника з утворенням індофенолу синього кольору:



Реакція використовується для якісного і кількісного визначення багатьох лікарських речовин, що містять фенольний гідроксил.

  • Реакція використовується для якісного і кількісного визначення багатьох лікарських речовин, що містять фенольний гідроксил.

  • Реакцію окиснення в присутності амоніаку дають не лише феноли, але й деякі їх етери. Прикладом може слугувати реакція талейохінної проби.



6. Нітрозореакція або реакція Лібермана

  • 6. Нітрозореакція або реакція Лібермана

  • Ця реакція характерна для фенолів, які не мають замісників в о- і п-положеннях. Під дією нітритної кислоти утворюється п-нітрозофенол, який ізомеризується в п-хіноїдоксим, що, реагуючи з надлишком фенолу в кислому середовищі, дає забарвлений індофенол:

  • 7. Реакція з реактивом Мілона

  • Нітрозування фенолів відбувається і з реактивом Мілона (розчин меркурію в нітратній кислоті – реактив містить: Hg(NO3)2, Hg2(NO3)2, HNO3), який при взаємодії з фенолами утворює забарвлені сполуки – від жовтого до червоного кольору в залежності від концентрації.



8. Реакція з 4-хлорімін-2,6-дихлорхіноном (2,6-дихлорхінонхлорімідом)

  • 8. Реакція з 4-хлорімін-2,6-дихлорхіноном (2,6-дихлорхінонхлорімідом)

  • Для фенолів, у яких вільне п-положення, характерною є реакція конденсації з 2,6-дихлорхінонхлорімідом. Дана реакція використовується для ідентифікації піридоксину гідрохлориду (блакитний колір):

  • При струшуванні з н-бутанолом блакитний колір переходить в шар бутанолу. Щоб відрізнити піридоксин від інших фенолів, додають в реакційну суміш 1 мл 4 % розчину Н3ВО3, в цьому випадку піридоксин не дає забарвлення, а інші феноли дають забарвлення.





Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9

Схожі:

Лекція №12 Функціональний аналіз біологічно активних сполук доц., к фарм н. Поляк О. Б iconН. Б. Кирич д е. н., професор кафедри
«Економіка І підприємництво» напряму підготовки 030507 «Маркетинг» /Укл.: проф. Федорович Р. В., доц. Борисова Т. М., доц. Бурліцька...
Лекція №12 Функціональний аналіз біологічно активних сполук доц., к фарм н. Поляк О. Б iconЛекція №2 Види радіоактивних розпадів І випромінювань 8
Лекція № Активність радіонуклідів 15 Лекція № Взаємодія іонізуючого випромінювання з речовиною 23
Лекція №12 Функціональний аналіз біологічно активних сполук доц., к фарм н. Поляк О. Б iconВиховна робота
Відповідальними за організацію виховної роботи на кафедрі у різні роки були: доц. Григор’єва О. О., доц. Волочай М. П., ас. Стриж...
Лекція №12 Функціональний аналіз біологічно активних сполук доц., к фарм н. Поляк О. Б iconРозвиток творчого потенціалу педагогів шляхом використання активних та інтерактивних форм методичної роботи
Н. Олійник. Розвиток творчого потенціалу педагогів шляхом використання активних та інтерактивних форм методичної роботи / Олійник...
Лекція №12 Функціональний аналіз біологічно активних сполук доц., к фарм н. Поляк О. Б iconПрограма з підготовки та складання вступного випробування з дисциплін "Маркетинг", "Основи менеджменту"
Менеджмент організацій І адміністрування (за видами економічної діяльності)” освітньо-кваліфікаційного рівня “спеціаліст” / Укл проф....
Лекція №12 Функціональний аналіз біологічно активних сполук доц., к фарм н. Поляк О. Б iconПрограма з підготовки та складання вступного випробування з дисциплін "Маркетинг", "Основи менеджменту"
Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності” за ступенем вищої освіти “магістр” / Укл проф. Горбовий А. Ю., доц. Степанюк О. М., доц....
Лекція №12 Функціональний аналіз біологічно активних сполук доц., к фарм н. Поляк О. Б iconПрограма та робоча програма укладачі: А. М. Сипливий, канд мед наук, доц. О. В. Скуловатова, канд психол наук, доц
Розпочавшись у віддалені історичні періоди, він триває й нині, знаходячи відображення в антропологічному І демографічному складі...
Лекція №12 Функціональний аналіз біологічно активних сполук доц., к фарм н. Поляк О. Б iconЗвіт про профорієнтаційну роботу кафедри клінічної лабораторної діагностики за листопад 2017 року
Року зав кафедри доц. Єрьоменко Р. Ф. та відповідальна за профорієнтаційну роботу доц. Карабут Л. В. відвідали Хмельницький базовий...
Лекція №12 Функціональний аналіз біологічно активних сполук доц., к фарм н. Поляк О. Б iconІ. Умови виникнення українського авангарду
Києвом, Харковом, Львовом, Одесою, таких як «найвірніший син України» Д. Бурлюк; поляк, котрий мав себе за українця, Казимир Малевич;...
Лекція №12 Функціональний аналіз біологічно активних сполук доц., к фарм н. Поляк О. Б iconЛекція Предмет та основні функції релігії Лекція 2
Термін "релігія" походить, за Цицероном, від латинського "геge1е" шанувати, почитати, І означає "богошанування", "культ"; або ж,...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка