Літературні диктанти Зарубіжної літератури 7 клас до розділу «Дружба І кохання»



Скачати 110.02 Kb.
Дата конвертації09.03.2018
Розмір110.02 Kb.

Літературні диктанти

Зарубіжної літератури 7 клас

( до розділу «Дружба і кохання» )

Книги відкривають перед людиною невідомі світи.

Д. Гершель

Дати відчути учневі всю глибину художньої літератури, її слова влучного, яскравого, несподіваного та мудрого - ось мета роботи кожного вчителя зарубіжної літератури. Творчий педагог допоможе дитині виявити захоплюючий світ книги, розширить уяву школяра, розвине самостійність мислення, дасть визначити справжню шкалу моральних цінностей і підкаже, як краще зрозуміти самих себе.

Одним із методів перевірки на знання учнями текстів художніх творів, які вивчаються в курсі зарубіжної літератури, є різні види літературних диктантів. Завдання для цього виду робіт можна будувати таким чином, щоб учні мали змогу показати вміння розуміти та інтерпретувати художній  текст, визначати родову й жанрову специфіку  та стильову своєрідність художнього твору. Також важливе сприйняття конкретного твору в літературно-мистецькому контексті епохи, у зв’язках із літературними традиціями України і світу.

Широкі можливості використання різноманітних форм і методів активізації знань учнів розкривають різні види літературних диктантів: асоціативний диктант, логічний літературний диктант, бліц – диктант, цитатний диктант, диктант – деталь тощо.  Літературні диктанти можуть проводитися як з метою поточного контролю знань (за темами), так і для підсумкового контролю ( як узагальнення). Результат отриманих відповідей дасть змогу вчителю об’єктивно оцінити якість знань учнів,    економно  використавши  при  цьому  час; їх  застосування – це  можливість  визначити  рейтинг  кожної  дитини.       

Літературні диктанти, які пропонуються, можуть бути використані вчителями зарубіжної літератури для курсу 7 класу з теми «Дружба і кохання».

Асоціативний диктант

( життя та творчість О. С. Пушкіна)

Москва; «арап Петра Великого»; Орина Родіонівна; 1811 рік; Француз; І. Пущин, В. Кюхельбекер, А. Дельвіг, К. Данзас, І. Малиновський, М. Яковлєв; «К другу стихотворцу»; Г. Р. Державін; « Руслан і Людмила»; 19 жовтня; Крим, Чернігів, Катеринослав, Одеса; декабристи; Михайлівське; Наталія Гончарова; Дантес; 29 січня 1837 рік

Асоціативний диктант

( життя та творчість Шолом – Алейхема

(Соломона Наумовича Рабиновича))

«Мир вам»; 2 березня 1859 рік; Переяслав – Хмельницький; Мазепа; 13 років; хедер; Ольга Лоєва; таця для самовара; «людина повітря»; « 12 – А»; «єврейський Марк Твен»; 1905 рік; Львів; Женева, Лондон, Варшава, Вільно; Старий Заповіт; цар Соломон; «Любов понад усе!»; «Тев’є – молочник», «Хлопчик Мотл», « Пісня пісень»; 1915 рік.



Асоціативний диктант

( життя та творчість О. Гріна

(Олександра Степановича Гриневського) )

Грінландія; Слободське; «Пригоди Гуллівера»; Чорноморське узбережжя; революційні кола; севастопольська в’язниця; «О. С. Г.»; «Шапка – невидимка»; 1912 – 1917 роки; Максим Горький; « Та, що біжить по хвилях»; 1923 рік; Ніна Миколаївна; Феодосія; каюти вітрильника; Крим; Мрія



Асоціативний диктант

( життя та творчість Роберта Бернса,

Генріха Гейне, К. Симонова)

Шотландія; 25 січня 1759 село Алловей ; Шекспір і Джон Мільтон; балади і казки; жанр епіграми; Джин Армор; відкриті двері заможних маєтків; «поет народний і великий»;

« поет романтики», Дюссельдорф; Франфуркт – на – Майні; мільйонер Соломон Гейне; кузина Амалія; «Книга пісень»; чотири розділи; «Без любові немає щастя»; 1819,1820; лекції філософа Гегеля; Англія, Італія; Лувр;

Росія, Петроград, 1915; редактор «Литературной газеты», журналу «Новый мир»; військовий кореспондент ; 1941 рік ; «Хлопець з нашого міста»; Японія, США, Китай; «Живі і мертві», «Двадцять днів без війни»; село Буйничі Могилівської області



Цитатний диктант

Про кого зі своїх друзів – ліцеїстів згадує О. C. Пушкін у вірші «19 жовтня»?

  • « Поета дім опальний…ти перший навістив;

Ти звеселив вигнання день печальний,

В ліцея день його перетворив.» ( Івана Пущина)



  • « Ти…. щасливець з перших днів,

Хвала тобі – холодний блиск фортуни

Не одмінив душі твоєї струни:

Все той же ти для нас, товаришів.» ( Олександра Горчакова)


  • « ….. віщун пермських дів.

І ти прийшов, син лінощів натхненний,

….твій голос пробудив

Сердечний жар, що довго тлів, священний,

І долю радо я благословив.» ( Антона Дельвіга )



  • «…… ти ж, гордий, для душі і муз співав;

Свій дар, як час, я тратив без угаву,

Ти ж геній свій у тиші пестував.» (Антона Дельвіга )



  • « Я жду тебе, спізнілий друже мій! –

Прийди і словом чарівливим зразу

Сердечні струни наладнай ізнов;

Згадаємо про бурні дні Кавказу,

Про Шиллера, про славу, про любов.» ( Вільгельма Кюхельбекера )



Закінчіть цитату поезії О. Пушкіна « 19 жовтня»:

  • «Вже ронить ліс….» ( «багряне убрання»)

  • « Палай, …….., в келії пустинній..» ( «каміне»)

  • « На берегах …… мене сьогодні друзі іменують..» (« Неви»)

  • « Прекрасний, любі друзі,…….» ( « наш союз»)

  • «Куди б не кинула нас зла година,

І щастя теж куди б не привело,

Незмінні ми: весь світ для нас чужина,

Вітчизна наша - …………» (« Царськеє Село!»)


  • «Служіння муз не …………..» ( « не терпить суєти»)

  • «Отямимось – і скорбними очами

Поглянемо в минуле………» ( «без надій»)

  • « Пора, пора! Ні наших мук, ні мрій

Не вартий світ; розвіємо……» ( « оману!» )

  • «Благослови, моя святкова музо,

Благослови: нехай…………..» ( «живе ліцей!» )

  • « За вчителів, що честь і юність нашу

Леліяли, за мертвих і живих,

До вуст піднявши найвдячнішу чашу,

Забувши зло,……………» ( « добром згадаєм їх»)


  • « Тож бенкетуйте, поки вийде путь!

Та коло наше з кожним днем ……» ( «рідіє»)

Цитатний диктант

за змістом повісті Шолом – Алейхема «Пісня пісень»



Хто з героїв повісті

  1. «…жив на селі, орендував млин, умів стріляти з рушниці, їздити верхи на коні і плавати, як чортяка?» ( старший брат Шимека Беня, після смерті якого залишилася дівчинка Бузя)

  2. «…довго чекав, коли нарешті прийде любе, жадане свято Пасхи?» ( юнак Шимек)

  3. «…знає навіть кабалу?»( сліпий Шайка)

  4. « Любить усі казки, тільки не про царівну?» ( Бузя)

  5. Хоче « за допомогою чарівного слова здійнятися в повітря понад хмари й об’їхати цілий світ?» ( Шимек і Бузя)

  6. Мріє, щоб до нього звернулися з промовою: « Будемо ночувати в селах, прокидатися у виноградниках, дивитися, чи цвіте виноград! Чи зазеленіло виноградне гроно! Чи паростяться гранати!» ( Шимек )

  7. «…лежить біля дверей і гріється на сонці, вже не польова лань з «Пісні пісень» ?» ( кішка)

  8. У зв’язку з чим думає так: « Невже я власними руками спалив свій дивовижний палац і випустив гарну, божественну царівну, яку я колись зачарував?» ( Шимеку стало очевидно, що він утратив своє щастя, Бузя виходить заміж за іншого)

  9. У зв’язку з чим «… цілий світ обгорнувся смутком. Сонце перестало світити. Річка – текти. Лісок – зеленіти. Комашня – літати. Пташки – співати?» ( Бузя заплакала, тому що зрозуміла, що кохання назад не повернеш)

  10. У зв’язку з чим герой згадує слова з «Пісні пісень»: « Сад замкнений – сестра моя, наречена?» ( герой розуміє, що задля власних мрій він приніс у жертву частину свого життя)

  11. Про яке почуття йдеться в «Пісні пісень»? « Бо дужа, як смерть,…, люті, як пекло, ревнощі. Стріли її - стріли вогняні. Вона – полум’я Господнє» ( Почуття кохання)

Логічний диктант

за змістом повісті О. Гріна «Пурпурові вітрила»



Описати епізод, пов язаний з наведеною цитатою:

  1. «…хіба вони вміють любити? Любити треба вміти, а на це вони якраз і не здатні»? ( моряк Лонгрен характеризує людей Каперни)

  2. «Полум’ яна весела барва так яскраво палахкотіла в її руці, ніби вона тримала вогонь» ( під час подорожі до міста Ассоль виявила в кошику з іграшками крихітну гоночну яхту з пурпуровими вітрилами)

  3. « Клянуся Гріммами, Езопом і Андерсеном… Це щось особливе» ( мандрівник Егль здивувавя несподіваній зустрічі з чарівною дівчинкою)

  4. « Не знаю, скільки мине років, - тільки в Каперні розцвіте одна казка, і пам’ятатимуть її довго» ( розповідь Егля про зустріч Ассоль з принцем)

  5. « Я не можу допустити, щоб на моїх очах з рук стирчали цвяхи й текла кров. Мені це не подобається» ( епізод про те, як маленький Артур Грей вийняв цвяхи із закривавлених рук Христа на розп’ятті і замазав їх блакитною фарбою)

  6. « Мене вип’є Грей, коли буде в раю» ( напис на старовинній діжці родини. Епізод, який свідчить про сміливість та рішучість Артура)

  7. «Враження було нівроку, але слабкість від сильного болю змусила його похитнутися» ( випробовування свого характеру, Грей облив себе супом з бараниною; історія з Бетсі)

  8. «Вона стала для нього тим потрібним словом у бесіді душі з життям, без якого важко зрозуміти себе» ( картина у бібліотеці, під впливом враження від якої Грей захотів стати капітаном)

  9. « Одного разу капітан Гоп, побачивши, як його підопічний вправно в’яже на рею вітрило, сказав собі: « Ти переміг, шельмо»

( як витривало Артур опановував морську науку)

  1. «Грей любив картини без пояснень і підписів» ( капітан уперше побачив Ассоль і покохав її )

  2. «Ти, певне, коли насипаєш вугілля в кошик, гадаєш, що він зацвіте» ( вугляр із трактиру став на захист Ассоль, розповідаючи Грею про красу душі дівчини)

  3. « Цього разу йому пощастило дістатися майже до руки дівчини, яка тримала ріжечок сторінки; тут він застиг на слові «дивись»…

( Ассоль, яка читала книгу, по сторінках якої ліз жучок, підняла голову і побачила корабель з пурпуровими вітрилами)

Диктант – деталь

Які твори з розділу « Дружба і кохання» пригадуєте, коли читаєте ці слова:

Зелені свята ( «Пісня пісень»); Царське Село («19 жовтня»); пурпурові вітрила («Пурпурові вітрила»); рожевий квіт ( « Моя любов – рожевий квіт..»; листи з фронту ( «Чуєш…Ти чекай мене…»); Каперна(«Пурпурові вітрила»); повні кишені горіхів ( «Пісня пісень»); «Поета дім опальний» («19 жовтня»); величезна картина в бібліотеці («Пурпурові вітрила»; «чудовий май» ( «Коли настав чудовий май..»); Егль («Пурпурові вітрила»); переддень Пасхи ( «Пісня пісень») ; берега Неви («19 жовтня»); гарячий суп з баранини («Пурпурові вітрила»); багряне убрання лісу («19 жовтня»); промениста каблучка («Пурпурові вітрила»); Суламіф ( «Пісня пісень»); «Він раб чуток, підозрень і страстей…»(«19 жовтня»); одеколон «Роза – мімоза» («Пурпурові вітрила»); політ героя над океаном ( «Пісня пісень»); «Секрет» («Пурпурові вітрила»); «зачарована принцеса» ( «Пісня пісень»); цвяхи з рук Христа, замазані блакитною фарбою (« Пурпурові вітрила»); «Стріли її –стріли вогняні» ( «Пісня пісень»).



Диктант « Цікаві подробиці»

( за змістом розділу «Дружба і кохання)



  1. У якому місті розташований музей, кімнати якого стилізовані під каюти вітрильника? Творчості якого письменника він присвячений ? ( місто Феодосія, музей

О. Гріна )

  1. Який біографічний факт ліг в основу створення поезії Г. Гейне «Коли настав чудовий май…» ( нерозділене почуття кохання до кузини Амалії)

  2. Де заходяться міста Гель – Г’ю, Лісс, Зурбаган?

( вигадані міста творів О. Гріна)

  1. На чому Шолом – Алейхем міг записувати рядки своїх майбутніх творів, коли приходило натхнення? ( на днищі бочки, у трамваї, на таці для самовара)

  2. « Я стою, неначе у квітах і хвилях, а над головою пташина зграя. Якщо є зараз по – справжньому щаслива людина, то це я». Кому належать ці слова? ( О. Гріну)

  3. Назвіть прізвища трьох найкращих ліцейських друзів

О. С. Пушкіна, які присвятили своє життя поезії?

( А. Дельвіг, В. Кюхельбекер, І. Пущин)



  1. Які біографічні факти відобразилися у вірші Р. Бернса « Моя любов – рожевий квіт»? ( батько майбутньої дружини поета довго не давав згоди на шлюб, тому закохані змушені були одружитися таємно)

  2. Які міста України відвідав О. С. Пушкін під час південного вигнання? ( Київ, Чернігів, Катеринослав

( нині Дніпро), Одесу)

  1. Кому належала ініціатива створення Царськосельського ліцею? ( державному діячу М. Сперанському)

  2. Який композитор поклав на музику сорок чотири вірші Г. Гейне? ( Роберт Шуман)

  3. Як звучить ім’я народного артиста України, який за неперевершену гру в спектаклі « Тев’є – Тевель» ( за мотивами творів Шолом – Алейхема) здобув титул «Жива легенда») ?

( Богдан Ступка)

Список використаної літератури:



  • http://ocls.kyivlibs.org.ua/pushkin/ukr_biogr_pushkin.htm

  • http://msmb.org.ua/books/thematic_bibliography/209/

  • http://grinworld.orghttp://dovidka.biz.ua/robert-berns-moya-lyubov-analiz/http:/

  • www.ukrcenter.com/Література/Шолом-Алейхем/47897-1/Пісня-пісень

  • http://librebook.me/list/person/aleihem_sholom

  • https://studfiles.net/preview/5462217/page:37/

  • Тынянов Ю. Н. Пушкин. - Москва.: «Книга», 1983. – 240 с.

  • Кунин В. В. Друзья Пушкина: Переписка; Воспоминания; Дневники: в 2 т.. – М.: Правда, 1986. – 640 с.


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Літературні диктанти Зарубіжної літератури 7 клас до розділу «Дружба І кохання» iconКонспект уроку з зарубіжної літератури 8 клас
Вільям Шекспір (1564–1616) — геніальний англійський драматург І поет доби Відродження. Сонети. Основні теми сонетів В. Шекспіра –...
Літературні диктанти Зарубіжної літератури 7 клас до розділу «Дружба І кохання» iconЛітературні диктанти та вікторини (Укр літ. 7 клас)

Літературні диктанти Зарубіжної літератури 7 клас до розділу «Дружба І кохання» iconОлександр Діхтяренко Українська література 11 клас Літературні диктанти Рецензенти
Градовський А. В., доктор філологічних наук, професор кафедри української літератури та компаративістики Черкаського національного...
Літературні диктанти Зарубіжної літератури 7 клас до розділу «Дружба І кохання» iconЛітературні диктанти за творчістю І. П. Котляревського
Письменник увійшов в історії української літератури…
Літературні диктанти Зарубіжної літератури 7 клас до розділу «Дружба І кохання» iconДовідка літературні диктанти. 6 клас. За підручником
...
Літературні диктанти Зарубіжної літератури 7 клас до розділу «Дружба І кохання» iconВеб-квест із зарубіжної літератури «Вільям Шекспір Трагічне кохання Ромео І Джульєтти»
Доброго дня, шановні восьмикласники ! Я, Вороніна Лариса Анатоліївна,учитель зарубіжної літератури Глибоцької гімназії запрошую вас...
Літературні диктанти Зарубіжної літератури 7 клас до розділу «Дружба І кохання» iconФормула кохання
Мета: Поглибити знання учнів про відомих поетів зарубіжної літератури,в творчості яких звучить тема кохання. Розкрити взв’язок між...
Літературні диктанти Зарубіжної літератури 7 клас до розділу «Дружба І кохання» iconДля вчителів зарубіжної літератури
Завдання для оцінювання навчальних досягнень учнів із зарубіжної літератури. 7 клас. Яворів, 2015. 48 с
Літературні диктанти Зарубіжної літератури 7 клас до розділу «Дружба І кохання» iconЛітературні диктанти
Остапенко Н. О., методист Яготинського районного методичного кабінету відділу освіти
Літературні диктанти Зарубіжної літератури 7 клас до розділу «Дружба І кохання» iconМетодичний кабінет відділу освіти Яворівської районної державної адміністрації Для вчителів зарубіжної літератури
Збірник завдань для розвитку навиків вдумливого читання на уроках зарубіжної літератури. 6 клас. Яворів, 2014. 53 с


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка