Літературний диктант за змістом роману Альбера Камю



Скачати 79,23 Kb.
Дата конвертації16.06.2017
Розмір79,23 Kb.

Літературний диктант за змістом роману Альбера Камю «Чума»

1. Хто з персонажів роману першим помирає від чуми? (Мішель – воротар у домі, де мешкав доктор Ріє).
2. З якою метою приїхав до Орану з Парижа Раймон Рамбер? (Написати репортаж про умови життя арабів і санітарний стан корінного населення).
3. Чому Раймон Рамбер хотів вибратися із зачумленого Орану? (Його в Парижі чекала кохана).
4. Хто з персонажів веде статистику чуми? (Жозеф Гран).
5. Кому з персонажів належать слова: «Соромно бути щасливим одному»? (Раймону Рамберу).
6. Кого з персонажів задовольняє стан речей в зачумленому місті? (Коттара).
7. Який вид міського транспорту порадив використовувати для перевозки трупів один із службовців мерії? (Трамвай).
8. Яка подія змінила світогляд отця Панлю? (Смерть сина слідчого Отона).
9. Хто з персонажів займався розробкою нової вакцини від чуми? (Доктор Кастель).
10. Батько якого з персонажів був прокурором? (Жана Тарру).
11. Хто з персонажів перехворів на чуму і одужав? (Жозеф Гран).
12. Хто з персонажів є автором хроніки? (Доктор Ріє).


Літературний диктант за змістом оповідання Милорада Павича «Дамаскин»


1. Про яку кількість сербських каменярів і мулярів, що перейшли у Сербію, повідомив турецький поромник своїй владі? (800).
2. Як пояснив Димитріє Шувакович пану Николичу призначення мармурових урн уздовж доріжок у парку? («Щоб збирати до них сльози»).
3. Хто такий Ягода? (Візник).
4. Як пан Николич навчив Ягоду мовчати? («Досягли це тим, що впродовж цілого тижня Ягода мусив тримати один день повний рот води, інший день - повний рот ракії»).
5. До якого строку мали завершити будівництво два Йовани? («…Строком є вінчання Атилії»).
6. Як звали нареченого Атилії? (Александр).
7. Де будував третій храм Йован Лествичник? («Третій храм Йован завжди будує на небі»).
8. Що викопав одного разу Дамаскин, риючи рів для підмурків? («Дамаскин викопав жіночу мармурову скульптуру. Її волосся й очі були зелені, а тіло - буре, майже чорне. Зігнутим указівним пальцем дівчина когось манила до себе. Дамаскин запропонував поставити її в світлиці»).
9. Як було поранено Дамаскина? («Невідомий ґвалтівник нечутно прокрався до ліжка Дамаскина й був би його вбив, коли б не трапилася помилка, якщо це можна так назвати. Перед нападом невідомий не вечеряв, як це роблять поєдинщики перед герцем. Отож саме тому в нього прикро забурчало в животі. Це збудило Дамаскина й врятувало йому життя. Він вивихнувся з-під шаблі, вихопив ножа, зрештою таки дістав поранення в голову, але нападникові відрубав указівного пальця. Той утік, а Дамаскина знайшли скривавленого на ліжку...»).
10. Чому Атилія вирушила в дорогу? (Вона розшифрувала «послання» Дамаскина: «"Аршин сто миль” - переказували їй предмети, розставлені у палаці, а закінчувалося речення в одному з вікон із ступкою. Послання Дамаскина, безперечно, було в домі. Його тільки належало уважно прочитати»).
11. Після чого храм із самшиту знову почав рости? (Після того, як Атилія відіслала листа Йовану Лествичнику і повернула Йованам гроші, що їх заборгував їм її батько: «Я через це відчуваю докори сумління, оскільки в усьому винний мій батько. Хто знає, де і перед ким він завинив. Тому я сама Вам відшкодовую збитки, яких Ви зазнали, а також надсилаю гроші для Дамаскина та його робітників - батьків борг перед ними. Тільки Ви зможете знайти їх на будовах. Ані мені, ані моєму візникові не пощастило напасти на їхній слід. Коли щось залишиться, скористайтеся для будівництва церкви тому, в кого церква з самшиту ростиме»).
12. Який подарунок від Йованів передав священик Атилії? («У скриньці було два персні… З внутрішнього боку на обох перснях було вирізано по літері А»)


Літературний диктант «Упізнай героя» за змістом роману М. Булгакова «Майстер і Маргарита»

1

   «…Плечистый, рыжеватый, вихрастый молодой человек в заломленной на затылок клетчатой кепке был в ковбойке, жёваных белых брюках и в черных тапочках». (Иван Бездомный).

2

   «…Росту был не маленького и не громадного, а просто высокого. Что касается зубов, то с левой стороны у него были платиновые коронки, а с правой – золотые. Он был в дорогом сером костюме, в заграничных, в цвет костюма, туфлях. Серый берет он лихо заломил на ухо, под мышкой нес трость с чёрным набалдашником в виде головы пуделя. По виду – лет сорока с лишним. Рот какой-то кривой. Выбрит гладко. Брюнет. Правый глаз чёрный, левый почему-то зеленый. Брови черные, но одна выше другой». (Воланд).



3

   «…И в начинающихся сумерках Берлиоз отчётливо разглядел, что усишки у него, как куриные перья, глазки маленькие, иронические и полупьяные, а брючки клетчатые, подтянутые настолько, что видны грязные белые носки». (Фагот-Коровьев).

4

   «…Человека лет двадцати семи. Этот человек был одет в старенький и разорванный голубой хитон. Голова его была прикрыта белой повязкой с ремешком вокруг лба, а руки связаны за спиной. Под левым глазом у человека был большой синяк, в углу рта – ссадина с запекшейся кровью». (Иешуа Га-Ноцри).



5

   «…Маленький, но необыкновенно широкоплечий, в котелке на голове и с торчащим изо рта клыком, безобразящим и без того невиданно мерзкую физиономию. И при этом еще огненно-рыжий». 

   «Сосед этот оказался маленького роста, пламенно-рыжий, с клыком, в крахмальном белье, в полосатом добротном костюме, в лакированных туфлях и с котелком на голове. Галстук был яркий. Удивительно было то, что из кармашка, где обычно мужчины носят платочек или самопишущее перо, у этого гражданина торчала обглоданная куриная кость». (Азазелло).

6

   «…Бритый, темноволосый, с острым носом, встревоженными глазами и со свешивающимся на лоб клоком волос человек примерно лет тридцати восьми». (Мастер).



7

   «…Теперь, сидя на камне, этот чернобородый, с гноящимися от солнца и бессонницы глазами человек тосковал. Он то вздыхал, открывая свой истасканный в скитаниях, из голубого превратившийся в грязно-серый таллиф, и обнажал ушибленную копьем грудь, по которой стекал грязный пот, то в невыносимой муке поднимал глаза в небо, следя за тремя стервятниками, давно уже плававшими в вышине большими кругами в предчувствии скорого пира, то вперял безнадежный взор в жёлтую землю и видел на ней полуразрушенный собачий череп и бегающих вокруг него ящериц». 

   «…Человек, лет под сорок, был чёрен, оборван, покрыт засохшей грязью, смотрел по-волчьи, исподлобья. Словом, он был очень непригляден и скорее всего походил на городского нищего». (Левий Матвей).

8

   «…Какой-то малюсенький пожилой человечек с необыкновенно печальным лицом, в чесучовом старинном костюме и твердой соломенной шляпе с зеленой лентой, подымаясь вверх по лестнице, остановился возле Поплавского». (Андрей Фокич Соков).



9

   «Сложением девица отличалась безукоризненным, и единственным дефектом в её внешности можно было считать багровый шрам на шее». (Гелла).

10

   «…Она была красива и умна <…> Бездетная тридцатилетняя она была женою очень крупного специалиста, к тому же сделавшего важнейшее открытие государственного значения». (Маргарита).



11

   «…Сухонькая женщина с бидоном и сумкой в руках. <…> Никто не знал, да, наверное, и никогда не узнает, чем занималась в Москве эта женщина и на какие средства она существовала. Известно о ней было лишь то, что видеть ее можно было ежедневно то с бидоном, то с сумкой, а то и с сумкой и с бидоном вместе – или в нефтелавке, или на рынке, или под воротами дома, или на лестнице, а чаще всего в кухне квартиры N 48 <…>. Кроме того и более всего было известно, что где бы ни находилась или ни появлялась она – тотчас же в этом месте начинался скандал, и кроме того, что она носила прозвище "Чума"». (Аннушка).



12

   «…Молодой, с аккуратно подстриженной бородой человек в белом чистом кефи, ниспадавшем на плечи, в новом праздничном голубом таллифе с кисточками внизу и в новеньких скрипящих сандалиях. Горбоносый красавец, принарядившийся для великого праздника, шёл бодро, обгоняя прохожих, спешащих домой к праздничной трапезе, смотрел, как загоралось одно окно за другим». (Иуда из Кириафа)


Літературний диктант за темою «Життєвий та творчий шлях Альбера Камю»


1. У якій країні (колонії Франції) народився Альбер Камю? (В Алжирі).
2. Що сталося з батьком Альбера, коли хлопцю не було ще й року? (Загинув на полях Першої світової війни: у Битві на Марні).
3. Хто такий Луї Жермен? (Учитель початкової школи, який допоміг Камю продовжити освіту в ліцеї).
4. Яким видом спорту все життя захоплювався Камю? (Футболом).
5. Чому Камю був змушений закінчити заняття спортом і не був призваний до армії? (Захворів на сухоти).
6. Що означає слово екзистенція? (Існування, буття).
7. Як називалася підпільна організація, членом якої був Камю? («Комба»).
8. Праця якого міфічного героя для Камю є метафорою сучасного життя? (Сізіфа).
9. До якого циклу включив Камю роман «Чума»? («Цикл бунту»).
10. Яким чином у 1957 році світова спільнота відзначила внесок Камю у літературу? (Камю була присуджена Нобелівська премія).
11. Чорновий рукопис якого твору Камю був знайдений серед його речей на місці автокатастрофи, в якій загинув письменник? (Роману «Перша людина»).
12. Чому Камю можна назвати «антиавторитарним соціалістом»? (Сповідуючи соціалістичні ідеї, Камю в той же час вважав, що боротьба з насиллям і несправедливістю «їхніми ж методами» можуть породити ще більше насилля і несправедливість і привести до встановлення авторитарних режимів).



Літературний диктант за змістом оповідання Франца Кафки «Перевтілення»

1. Ким працював Грегор Замза? (Комівояжером).
2. Чому Грегор виконує роботу, яка ненависна йому? (Щоб виплатити борг батька).
3. Яким було хобі Грегора? (Випилювання лобзиком).
4. Як звали сестру Грегора? (Грета).
5. Які плани стосовно сестри були у Грегора до його метаморфози? (Хотів послати її до консерваторії).
6. Що найбільше турбувало Грегора у перші дні після перевтілення? (Що він не зможе більше утримувати сім’ю; що в родини не стане грошей).
7. Чому саме сестра доглядає за Грегором? (Їй жаль брата; хоче довести свою значущість, піднятися в очах батьків, адже раніше вони не раз говорили, що з неї нема ніякої користі).
8. Чому з кімнати Грегора виносять меблі? (Щоб звільнити йому місце для повзання; тим більше, що меблями він вже не користується).
9. Яку річ Грегор хотів урятувати (залишити в кімнаті), коли мати та сестра виносили меблі? (Портрет дами в хутрах).
10. Доведіть, що Грегор, перетворившись зовнішньо на комаху, залишився в душі людиною? (Він не втратив почуття прекрасного: рятує картину на стіні, слухає і розуміє музику; розуміє людську мову, його хвилюють проблеми родини).
11. Хто першим з родини відрікся від Грегора як від людини? (Сестра).
12. Як провели день члени родини Грегора після його смерті? (Поїхали на природу, за місто).

Дидактичні матеріали до реалізації методу «прес» при вивченні творчості М. Павича



Картка 1

Чи слушно називають М. Павича «першим письменником третього тисячоліття»?

1) ПОЗИЦІЯ.


Я вважаю, що...

(висловіть свою думку з приводу того, чи слушно називають М. Павича «першим письменником третього тисячоліття»).

2) ОБҐРУНТУВАННЯ 
... тому що...

(наведіть причину появи Вашої думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої думки).

3) ПРИКЛАД 
...наприклад...

(наведіть факти, які демонструють Ваші докази, вони підсилять Вашу позицію; зробіть припущення).

4) ВИСНОВКИ
Отже, це свідчить про те, що...

(узагальніть Вашу думку, зробіть висновок, дайте поради).

*Захищаючи свою позицію, намагайтеся дотримуватися структури методу «прес».


Картка 2

Які риси літератури постмодернізму найбільше виявляються в творчості М. Павича?

1) ПОЗИЦІЯ.


Я вважаю, що...

(висловіть свою думку з приводу того, які риси постмодерністської літератури найбільше виявляються в творчості М. Павича).

2) ОБҐРУНТУВАННЯ 
... тому що...

(наведіть причину появи Вашої думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої думки).

3) ПРИКЛАД 
...наприклад...

(наведіть факти, які демонструють Ваші докази, вони підсилять Вашу позицію; зробіть припущення).

4) ВИСНОВКИ
Отже, це свідчить про те, що...

(узагальніть Вашу думку, зробіть висновок, дайте поради).



*Захищаючи свою позицію, намагайтеся дотримуватися структури методу «прес».






Каталог: download -> version -> 1438609327 -> module
version -> Методичні рекомендації щодо вивчення світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2010-2011 навчальному році
version -> Методичні вказівки для роботи студентів розроблені відповідно до робочої програмою дисципліни "Історія української культури" для студентів денної форми
version -> Ведуча: Дивися, безкрайнєє, синєє небо, Стоїть над землею, неначе шатро. Воно посилає любов нескінченну І щиро дарує надію й любов ведуча
version -> Курс лекцій Кесоттеїкіесі Ьу Ле Міпізігу о Есіисаіїоп аз а Іехі-Ьоок ґог зішіепуз оґЬізіогісаі зресіііііез оґШе
version -> Розділ І. Лексичне значення іменника лексичні групи іменників ключові питання
version -> Від особистості письменника або особистості героя літературного твору до особистості учня
version -> Павленко Марина «Русалонька із 7 – В. В тенетах лабіринту»
module -> Контрольна робота Глибинні зрушення в поезії початку ХХ століття. Модернізм І основні течії європейської поезії ХХ століття Варіант 1 Рівень 1


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Літературний диктант за змістом роману Альбера Камю iconМультимедійна презентація по вивченню творчості Альбера Камю
Кожен митець мусить сьогодні пливти на галері сучасності А. Камю Мати А. Камю Мадлен Марі Камю
Літературний диктант за змістом роману Альбера Камю iconДодаток №1 Цитатник до вивчення життя І творчості Альбера Камю з висловлювань Альбера Камю
Ні з чим не зрівняти образ гордої людяності… Дисципліна, якій дух себе підпорядковує, воля, яку він кує з будь-якого підручного матеріалу,...
Літературний диктант за змістом роману Альбера Камю iconАльбер Камю. Життєвий І творчий шлях. Філософські й естетичні погляди. Камю І екзистенціалізм. Провідні мотиви творчості
Мета уроку: формувати інформаційну компетентність учнів про життя та творчість Альбера Камю; визначити основні світоглядні позиції...
Літературний диктант за змістом роману Альбера Камю iconТема. Життєвий І творчий шлях французького письменника Альбера Камю; його філософські та естетичні погляди. А. Камю й екзистенціалізм
Ета: простежити життєвий І творчий шлях письменника, дослідити вплив ідей філософії екзистенціалізму на творчість А. Камю; розвивати...
Літературний диктант за змістом роману Альбера Камю iconАналіз твору А. Камю
Мета: розглянути шукання письменником життєвих істин, прослідкувати вплив екзестенціалістських ідей на творчість А. Камю, розглянути...
Літературний диктант за змістом роману Альбера Камю iconЛітературний диктант – вид роботи на уроці світової літератури, який дає змогу швидко І різносторонньо перевірити знання учнів з теми, що вивчається
Літературний диктант проводиться на початку уроку (під час перевірки домашнього завдання, актуалізації опорних знань) чи в кінці...
Літературний диктант за змістом роману Альбера Камю iconУроку за темою «абсурд та трагічний стоїцизм у романі а. Камю
Матеріально-технічне забезпечення: мультимедійний проектор, екран, ноутбук, програмне забезпечення Windows, Microsoft Office Power...
Літературний диктант за змістом роману Альбера Камю iconЧи легко бути ідеальним в неідеальному світі?
Дане питання хвилювало І альбера Камю, слова якого ми взяли за основу. Це французький письменник, філософ, який все життя мріяв стати,...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка