Математичний Брейн-ринг 8 клас Учень



Скачати 101.85 Kb.
Дата конвертації16.03.2018
Розмір101.85 Kb.

Математичний Брейн-ринг

8 - клас

Учень.

Михайло Остроградський - це великий вчений, 

Він народився у селі Пашенне,   

В губернії Полтави, Кобеляцького повіту  

і за життя відомим став усьому світу.  

Гігант мислитель і гігант фізично,

Він з діда-прадіда вкраїнець корінний. 

Як не крути, а факт це - історичний:  

Родився, вчився і помер - і все на ній, 

На Україні, де Шевченка слово  

За душу не його лише взяло,  

В країні, де ненавидять окови, 

Де має геніїв найменшеє село.  

Учениця.

Він від Пашенного до Парижу проклав дорогу  

І всім довести зміг,  

Що   з хутірця незнаного й малого  

Думки і визнання вирвуться у світ.

З країн далеких серцем рвавсь в країну, 

Де дух козацький прадідів літав.  

Він так любив домівку, Україну,  

Що з всіх доріг сюди лиш повертав.  

Своїм талантом в математиці - науці

Він світ учений приголомшив враз,

І перед ним схилили голови учені -

Фур'є, Пуассон, Коші і Лаплас.

Учень.

Він теореми недоведені доводив,

І неможливе прагнув досягти,

Й до всього своїм розумом доходив,

І не згубив при цьому доброти.

І до останньої хвилини був фанатом

Науки із гармонії й краси.

Учениця.

Він синові сказав: "Про це - життя я думав,

Бери скоріше олівець ... пиши...пиши...."

Й закрив вуста, заплющив мудрі очі,

Навік забрав з собою відкриття:

Можливо, вічний як двигун зробити,

А чи продовжити людське життя.

Він таїну забрав у вічність із собою,

А нам. залишив спадщину навік.

Михайло Остроградський!

Горді ми тобою!

Ти мудрий вчений наш!

Ти - український чоловік!

1-й ведучий.

Коли народжується дитина, ніхто не може сказати, ким вона буде. Це зрозуміло. Але досить важко сказати це і нам, 15-річним. Шлях до науки може бути досить незвичайним. Мить чи якась випадкова обставина круто повертає все життя людини, хоча чи є випадковість у таких речах? Спадають на думку спогади Софії Ковалевської, що народилася 15 січня 1850 року. Вона була першою російською жінкою, яка отримала звання доцента, а потім професора Стокгольмського університету в 1883 році. Ці спогади пов’язані із М.В.Остроградським. Можливо, із легкої руки Михайла   Васильовича  маленька допитлива Соня стала  « принцесою математики», першою із жінок , яка у важких умовах проклала власну стежинку  у безмежні поля науки, куди раніше ступала  лише чоловіча нога.



2-й ведучий. Студенти і викладачі з повагою називали її «Наш професор Соня».Розповідаючи про свої перші зустрічі з математикою, вона із задоволенням згадувала про одну курйозну обставину, яка збудила зацікавленість цією наукою.

Софія. Коли ми приїжджали на проживання до села влітку, весь будинок довелося обклеювати новими шпалерами, але на одну з дитячих кімнат їх не вистачило, і стіну обклеїли звичайним папером. Дякуючи щасливій випадковості, це були листки літографованих лекцій Остроградського з диференціального і інтегрального числення, які придбав мій батько в молодості. Ці листки, списані дивними та незрозумілими формулами, незабаром привернули до себе мою увагу.Я пам'ятаю, як проводила цілі години перед цією таємничою стіною, намагаючись розібрати хоча б окремі фрази та знайти той порядок, у якому листки повинні були йти один за одним. Від довгого щоденного споглядання зовнішній вигляд формул врізався в моїй пам'яті так, що багато років потому, вже п'ятнадцятирічною дівчиною, на першому уроці диференційованого числення я раптом швидко згадала, що це мені вже відомо. Навіть мій викладач здивувався, як швидко я засвоїла поняття про границі та похідні, немов би я наперед їх знала. А просто пам'ятні листки з лекціями Остроградського раптово заговорили зі мною на зрозумілій мові...

1-й ведучий.  Як бачите, папір для обклейки кімнат, що замінив шпалери, зіграв таку незвичайну роль для Софії. Проте це не означає, що для того, аби виховати розумну дитину, треба терміново обклеювати стіни кімнат сторінками книжок з математики, хімії, літератури... Звичайно, це випадок.

2-й ведучий. Але зізнаємось, що згадали про нього невипадково. Адже він пов'язаний з ім'ям незвичайної людини, нашого земляка Михайла Остроградського, чий шлях до науки є цілою поемою. Бо хлопчик, що народився на Полтавщині в звичайній селянській хаті, стане академіком Петербурзької, Американської, Туринської, Римської, Паризької академії наук, а також почесним професором Московського і Київського університетів. Це про нього один з учнів, Карл Яниш, скаже: "Центром всієї математичної діяльності в країні цілком можливо назвати Остроградського. Його наукові праці, його уроки і поради, можливо, є основою всьому, що робиться в нас у галузі математичних наук."

1-й ведучий.  Сьогодні ми не ставимо за мету досліджувати наукову діяльність цієї людини, для цього в нас просто немає належної підготовки, але познайомитися з нею, створити образ цього вченого, пройшовши з ним деякими стежками його шляху до науки, ми спробуємо і, можливо, зробимо для себе якісь висновки.

2-й ведучий. Допоможуть нам у цьому команди учнів  8-А і  8-Б класів, які вже декілька місяців займаються вивченням і аналізом життєвої, наукової і творчої діяльності Михайла Васильовича Остроградського.

1-й ведучий.  Щоб вам цікавіше було слухати і поринати в світ життя і математичної діяльності М.В.Остроградського, нашу зустріч ми організували у вигляді брейн-рингу між учнями 8-х класів.

2-й ведучий. Цей тиждень у школі - тиждень математики. І сьогодні день повністю присвячений вивченню життєвого і творчого шляху нашого земляка М.В. Остроградського, якому 24 вересня 2001 року виповнилось  200 років від дня народження.  

1-й ведучий.  Уже при вході в школу, розглядаючи стенди, ви могли познайомитися коротко з його біографією, думками вчених про нього та йото учнів, його педагогічними ідеями, які і зараз є дуже актуальними.

2-й ведучий. Питання, на які відповідатимуть учасники гри, пов'язані не тільки конкретно з життям Остроградського, а й з розділами математики, які він вивчав і де залишив велику наукову спадщину.

1-й ведучий.

Розпочинаємо гру! Запрошуємо на сцену команди.

І сувора й солов’їна

Математики країна.

Праця тут іде завзята,

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим у брейн-рингу бути. 



2-й ведучий. 

Хто уважним, чемним буде,

Бал команді той здобуде.

А хто буде пустувати,

Думать іншим заважати,

Бал з команди буде знятий.



1-й ведучий.

Щоб змагання було чесним,

Ми вибрали журі почесне.

Погляньмо разом з вами, друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі.

( представляють журі) 



І-й тур, присвячений біографії Остроградського.

Кожна команда отримує один бал за правиьну відповідь.

1.                  В якому селі народився М.В.Остроградський?( село Пашенне Кобеляцького повіту)

2.                  В якому році народився М.В.Остроградський?( 24 вересня 1801 року)

3.                  Першою сходинкою в підготовці юного Остроградського до служди став Полтаваський будинок для дітей бідних дворян, куди восьмирічного Михайлика батьки віддали на виховання. Який відомий український письменник був заступником директора будинку і вихователем Михайла Васильовича?(І.П.Котляревський)

4.                  З ким із видатних поетів М.В.Остроградський підтримував дружні стосунки?(О.С.Пушкін та Т.Г.Шевченко.)

5.                  Який видатний оперний співак , автор безсмертного  « Запорожця за Дунаєм» , був щирим другом математика Остроградського?(Семен Степанович Гулак-Артемовський)

6.                  На будинку, в якому жив Остроградський у Полтаві, відкрито меморіальну дошку.На якій вулиці знаходиться цей будинок?(вул. Сковороди)

7.                  У якому році Остроградський обирається академіком Петербурзької академії наук?(у 1831 році)

8.                  Який навчальний заклад знаходиться в Полтаві на вулиці   ім. Остроградського?(Полтавський педуніверситет)

9.                  Яка держава , в часи М.В.Остроградського, була джерелом науки?(Франція)

10.               Які три видатні математики зацікавилися Остроградським як ученим?(Лаплас,Коші,Пуассон)



1-ведучий.Поки журі підводить підсумки 1туру, команда 8класу демонструє свій  номер художньої самодіяльності.

II- тур.

1.                Задача Остроградського на дотепність.

Рибалка ловив рибу. На запитання «Скільки ти впіймав риби?–відповів:  «Половину від 8, шість без голови і дев’ять без хвоста».

Відповідь.Жодної.

2.        Жінка, ідучи до Києва, зустріла трьох чоловік. Кожний із них ніс мішок, а в кожному мішку– по коту. Скільки живих істот ішло до Києва?

Відповідь.Тільки жінка.

3.        Петрик каже: « Позавчора мені було ще 10 років, а в наступному році мені виповниться 13». Чи може таке бути? 

Відповідь. Так, якщо день народження у Петрика– 31 грудня, а зазначену фразу він вимовляє 1січня.

4.        Чому в Україні дорівнює сума одного Володимира, одного Ярослава, одного Богдана, одного Михайла, одного Тараса і двох Іванів?Відповідь. 188 гривень.

3-й тур. «Всезнайко»

1. Хто із видатних математиків винайшов «решето», яким до цього часу користуються в математиці?(Ератосфен)

2.Хто автор першого підручника математики під назвою  « Начала»?(Евклід)

3.Що в перекладі означає слово  « геометрія» ?(землемірство)

4.Чиїм  ім’ям  названа система координат? ( Рене Декарта)

5.Коли чапля стоїть на одній нозі,то вона важить 5 кг. Скільки буде важити чапля, як стане на дві ноги?( 5 кг)

6.Екіпаж, до якого запрягли  троє коней ,проїхав за 1 годину 15 км. З якою швидкістю біг кожен кінь?(15 км/год).

7.У палки  2 кінці, якщо один із кінців одпиляти, то скільки кінців залишиться?(4)

8.На озері ростуть лілії. Кожного дня їх число подвоюється, а на 20-й день заросло все озеро. На який день заросла половина озера?( на 19-й)

9.Скільки цифр потрібно, щоб записати дванадцятизначне число?(10)

10.На руках десять пальців.Скільки пальців на 10 руках?(50)Доки журі підбиває підсумки 2 і 3 турів, із вболівальниками проводиться гра-жарт.

Гра-жарт. У ній беруть участь по одному вболівальнику від кожної команди.

Завдання. Назвати або проспівати куплет пісні, в якій зустрічаються числівники.

Наприклад. «Ой на горі два дубки», «Маруся раз, два, три..», «Жили у бабусі два веселих гуся», «Одна калина за вікном», «Ты отказала мне два раза», «Миллион алых роз», «Дважды два четыре». «Айн, цвайн, драйн…», тощо.

Підсумок

Увага! Ось фіналу

Хвилюючі моменти.

Призи обом командам

Виносять асистенти.

Команда-переможниця

Здолала перешкоду,

Одержуйте цукерочки

У винагороду.

Команда наша друга –

Ціню роботу вашу.

Наступного брен-рингу



Добийтеся реваншу. 

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Математичний Брейн-ринг 8 клас Учень iconІсторичний брейн ринг Мета
...
Математичний Брейн-ринг 8 клас Учень iconФізичний брейн-ринг мета
Ведучий Добрий день, любі друзі! Ми раді вітати вас. Сьогодні ви станете свідками змагання двох сильних команд за титул «Найрозумніші...
Математичний Брейн-ринг 8 клас Учень iconЛітературний брейн-ринг мета
Тараса Шевченка, І. Котляревського, І. Квітки-Основ'яненка, давньої української літератури; повторити зміст творів вивчених у попередніх...
Математичний Брейн-ринг 8 клас Учень iconНига мудрий провідник у країну знань (Брейн-ринг-шоу )
Хто більше читає, той більше знає", "Книга мовчить, а всіх розуму вчить" тощо. Встановлюється Книжкове табло з назвами станцій І...
Математичний Брейн-ринг 8 клас Учень iconБрейн-ринг з нагоди відзначення Дня примирення та пам’яті, присвяченого 70-й річниці перемоги у Другій світовій війні Мета заходу
Мета заходу: узагальнити набуті раніше знання з теми «Україна в роки Другої світової війни», пригадати героїв війни та вшанувати...
Математичний Брейн-ринг 8 клас Учень iconI книга братства
У колегіумних класах навчалося 65 учнів: 10 клас (філологічно-математичний) – 32 (протягом року вибула Грищук Ольга, прибула Довганюк...
Математичний Брейн-ринг 8 клас Учень iconРозв’язання завдань ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з математики у місті Києві 2015-2016 рік
На першому курсі факультету кібернетики навчаються 40% дівчат та 60% юнаків. Відомо, що 20% юнаків не люблять математичний аналіз,...
Математичний Брейн-ринг 8 клас Учень icon“Учень це не посудина, яку треба наповнити, а факел, який треба запалити” К. Ушинський Наш 10-а клас Староста
Бабенко Наталія, Перникоза Ілля, Деруга Марія, Костіцький Вітя, Гринюк Аліна, Ковалів Павло. Учні – класів з цікавістю слухали нові...
Математичний Брейн-ринг 8 клас Учень iconПереглядів: 590 Фото: bugaga ru Свято української кухні Бінарний виховний захід. Розробка учасника І всеукраїнського конкурсу "Творчий учитель обдарований учень". Звучить віночок українських народних пісень
Бінарний виховний захід. Розробка учасника І всеукраїнського конкурсу "Творчий учитель обдарований учень"
Математичний Брейн-ринг 8 клас Учень iconГрамота харківської обласної державної адміністрації та харківської обласної ради берштейн Олександр Лазарович, учитель математики кз «Харківський фізико-математичний ліцей №27 Харківської міської ради Харківської області»
Берштейн Олександр Лазарович, учитель математики кз «Харківський фізико-математичний ліцей №27 Харківської міської ради Харківської...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка