Мета проекту. Зібрати інформацію про науковий та культурно-історичний внесок видатних інженерів – українця О. Є. Патона та француза А. Г. Ейфеля. Проблема



Скачати 156.69 Kb.
Дата конвертації19.01.2018
Розмір156.69 Kb.

Мета проекту. Зібрати інформацію про науковий та культурно-історичний внесок видатних інженерів – українця О. Є. Патона та француза А. Г. Ейфеля.

Проблема. Є. О. Патон та А. Г. Ейфель – інженери, конструктори, винахідники, які використовували свої наукові ідеї та результати досліджень при створенні технічних приладів, обладнання, пам’яток культури свої епохи.

Завдання проекту:

  • організація інформаційно-пошукової роботи учнів;

  • презентація проекту

  • Є. О. Патон – всесвітньо відомий науковець, видатний фізик, інженер

  • А. Г. Ейфель – інженер-мостобудівник

  • Штрихи з біографії вчених

  • «Інженер шляхів сполучень» – Є. О. Патон

  • Інженерно-архітектурна творчість А. Г. Ейфеля

  • Мости Є. Патона

  • Дослідження А. Г. Ейфеля як фізика;

  • розвиток пізнавальних інтересів та творчих здібностей учнів;

  • удосконалення життєвих компетентностей учнів.

Тип проекту: інформаційно-пошуковий

Тривалість: місяць

Учасники проекту: учні 10 класу

Актуалізація проблеми

Питання історії науки й техніки в соціокультурному аспекті є необхідною складовою сучасного навчання й виховання фізики, яка наповнюється культурно-історичним змістом та дає поштовх до самостійного пошуку науково-технічної інформації, підтверджує важливість історично-наукових досліджень минулого, сьогодення та майбутнього, має великий вплив на формування особистісного науково-культурного світогляду, формує наслідування історичної спадщини людства.



Етапи реалізації проекту

  1. Діагностико-концептуальний:

  • створення й визначення функцій пошукових груп;

  • розподіл доручень між учасниками проекту;

  • пошук джерел інформації.

  1. Організаційний:

  • збір матеріалу з довідкової літератури та Інтернет-ресурсу;

  • систематизація та оформлення підібраного матеріалу.

  1. Практичний:

  • презентація проекту;

  • створення мультимедійної презентації;

  • презентація проекту для учнів 7-8 класів.

Очікувані результати:

  • удосконалення життєвих компетентностей учнів: професійної, соціально-практичної, уміння вчитися;

  • формування навичок дослідження;

  • удосконалення вміння орієнтації та аналізу інформації;

  • формування знань про сили пружності, деформації тіл, види деформації, врахування даних знань в науці, техніці;

  • уміння створити ілюстровані та інформаційні матеріали.

План проведення проекту

  1. Вступ

  2. Є.О. Патон – всесвітньо відомий видатний науковець, інженер, фізик

  3. А. Г. Ейфель – видатний вчений, інженер, мостобудівник

  4. Штрихи з біографії вчених

  5. Інженер шляхів сполучень – Є. Патон

  6. Архітектурно-інженерна творчість А. Ейфеля

  7. Мости Є. Патона

  8. Дослідження Ф. Ейфеля як фізика

  9. Висновок

Епіграф проекту

Якою б складною не була теорія, суть її, у принципі, можна викласти спрощено й доступно

Дж. Брунер

ВСТУП


Історія науки й культури людства – це неперервний процес еволюційних подій, що визначають історичні процеси земної цивілізації. З розвитком культури, науки й техніки розвивалися людина, її погляди, побут, виробництво, суспільство.

Переосмислюючи наукову спадщину вчених та інженерів можна дійти висновку про культурно-історичну значущість її глибокого вивчення.



І група І експерт

Євген Оскарович Патон – всесвітньо відомий науковець, видатний фізик, інженер конструктор, будівельник, герой соціалістичної праці, організатор, полум’яний патріот української науки, фундатор електрозварювального напрямку досліджень у світі й засновник Українського наукового дослідного інституту електрозварювання в Києві, дійсний член Академії наук України, видатний спеціаліст із мостобудування, педагог, громадський діяч.



ІІ група І експерт

Александр Гюстав Ейфель – конструктор-мостобудівник, який уперше в світі почав враховувати кліматичні особливості місцевості при будівництві мостів, автор Ейфелової вежі – пам’ятки культури й техніки XIX століття, фізик, який став винахідником аеродинамічної труби й проводив дослідження з міцності металів.



ІІІ група І експерт

Науково-технічна спадщина цих вчених стала надбанням усього світу, є цікавою з точки зору соціокультурних та історичних процесів XIX-XX ст.



І група ІІ експерт

Є. Патон народився 5 березня 1870 року в Ніцці. У родині Патонів пишалися не аристократизмом предків, а бойовою славою діда – Петра Івановича Патона, який близько півстоліття прослужив в армії й працями батька Оскара Петровича – військового інженера.

Серед родинних традицій було тяжіння до доброї освіти, рання самостійність синів, відповідальне ставлення до службових обов’язків.

Євген закінчив інженерне відділення Дрезденського політехнічного інституту. Викладачі помітили здібного студента. Вже на третьому курсі йому доручали заміняти професорів, які хворіли. Закінчивши навчання в інституті в 1894 році, Є. Патон залишився асистентом кафедри мостобудування, водночас почав працювати інженером технічного відділу з перебудови Дрезденського залізничного вузла.



ІІ група ІІ експерт

А.Г. Ейфель народився 15 грудня 1832 року Діпсові – столиці Бургундії, яка була батьківщиною багатьох відомих конструкторів. Він отримав чудову освіту: закінчив Політехнічну школу мистецтв та ремесел у Парижі.

Уже від початку своєї конструкторської діяльності він проявив себе як будівельник-новатор, оригінально й успішно використовував найкращі нові методи проектування й монтажу. Першою спорудою, яку створив Ейфель у 1858 році, був залізничний міст у містечку Бордо, при будівництві якого вперше у Франції він використав силу стиснутого повітря. Сваї цього моста були занурені на глибину двадцять п‘ять метрів від поверхні води за допомогою гідравлічного пресу.

ІІІ група ІІ експерт

У життєдіяльності вчених інженерів було багато здобутків. На жаль, всіх здобутків неможливо викласти, але деякі з них наведемо.



ІV група І експерт

У 1866 році Ейфель очолив власне підприємство з проектування й зведення легких залізних конструкцій (мостів, віадуків, вокзалів). У 1867 році став автором конструкції Галереї машин; у 1876 році – проекту універсального «Бон Марше» в Парижі; у 1876-77 р.р. – мосту через річку Дюеро (Дуеро або Доро) у Південній Португалії, який включений до всесвітньовідомої довідкової літератури та енциклопедичних видань як зразок поєднання думки вченого й науково-технічних досягнень сучасної йому епохи; у 1880-1884 р.р. – віадука Гарабіт через річку Тюйєр з прольотом 165 м при загальній довжині близько 500 м.



ІV група ІI експерт

Ейфель брав участь у будівництві майже всіх величезних сполук другої половини XIX ст. Саме він змусив плавати стотонний купол обсерваторії в Ніцці. Щоб пересувати цей купол, у результаті потрібні були зусилля тільки однієї людини. Ейфель проектував та будував вокзал у Будапешті, створив каркас величезної статуї Свободи, яку Франція подарувала США. За його проектами будували мости через глибокі й бурхливі річки Європи, Африки, Індокитаю. При цьому інженер завжди враховував фактори погоди, рівня води, напрямку і сили вітрів.

Ейфель керував також найбільш грандіозним проектом свого часу – будівництвом шлюзів Панамського каналу, працював у багатьох країнах світу, за що його назвали «інженером Всесвіту».

V група І експерт

У свою чергу є. Патон у травні 1896 р. з успіхом захистив дипломний проект й отримав звання «Інженер шляхів сполучення з правом складання проектів й виробництва будь яких будівельних робіт», а з січня 1897 р. став «штатним інженером IX класу й інженером з перевірки розрахунків мостів при технічному відділі служби шляхів Санкт-Петербурзько- Московської залізниці».



V група ІІ експерт

З першого вересня 1897 р. Патон став позаштатним викладачем Московського інженерного училища відомства шляхів сполучення, де проводив практичні й репетиційні заняття зі студентами других та третіх курсів й заняття в механічній лабораторії. А в 1899- 1900 навчальному році починає читати лекції з приготування мостів.

Влітку 1901 р. з успіхом захищає дисертацію в Петербурзькому інституті шляхів сполучення.

VІ група І експерт

Опонентом Є. Патона на захисті був Л. Ніколаї – автор єдиного на той час в Росії конспекту лекцій з розрахунку конструкцій мостів. Восени 1901 р. Є. Патон став професором кафедри мостів Московського училища інженерів шляхів сполучення.

Протягом 1901-1905 р. р. Є. Патон напружено працює над розробкою курсу лекції. У цей час виходить друком кілька його підручників із мостобудування, які принесли автору визнання.

VІ група ІI експерт

Є. Патон багато розмірковує над проектуванням різноманітних мостів, залізних прольотів тощо. Організаторський хист Патона в поєднані з педагогічним та технічним помітило керівництво Київського політехнічного інституту, у якому влітку 1905 р. конструктор виграв конкурс на обіймання вакантної посади завідувача кафедр мостів інженерного факультету. До 1929 р. Є. Патон розробив 35 проектів мостів, більшість яких були збудовані.

За роки викладання КПІ він підготував 180 фахівців з мостобудування, які працювали на найважливіших будівництвах Запоріжжя, Харкова, Дніпропетровська, Донбасу, Уралу, Сибіру тощо.

В 1921-1931 р. р він очолює Київську мостовипробувальну станцію, яка займалася проблемами мостобудування. Є, Патон розробив проект відновлення й керував відновленням ланцюгового моста імені Євгенії Бош через Дніпро у Києві.



І група І експерт

У роки Першої світової війни Є. Патон удалося успішно об’єднати наукові розробки з нагальними потребами сучасності. Досвід такого об’єднання став коренем при розв’язанні задач із відновлення зруйнованих війнами мостів особливо, при запровадженні розробок у галузі електрозварювання. До Є. Патона досліди з електрозварювання були далекі від життя.

Науковець вперше в світі розпочав дослідження з використання електрозварювання на будівництві.

У 1929 р він організовує кафедру інженерних споруд та зварювальну лабораторію при Київському заводі «Більшовик» й електрозварювальний комітет, на базі яких у 1934 р. було створено Інститут електрозварювання АН УРСР, який у 1953 році був названий ім’ям Є. Патона.

Замість численних клепаних деталей, що вимагали багато ресурсів та часу, створюється нова, революційна технологія швидкісного зварювання.

ІII група ІI експерт

Революційна технологія швидкісного зварювання в роки Другої світової війни допомогла виграти в тилу «танкову війну» й випередила ворога в озброєнні армії.

Євген Оскарович разом з співробітниками розробив нові способи зварювання спеціальних стале, які швидко були запровадженні в оборонній промисловості. Проектне бюро евакуйованого інституту розробило проекти й виготовило установки для автоматичного зварювання під флюсом корпусів важких танків КВ, середніх Т-34, легких Т-60, Т-70 та інших окремих вузлів, що суттєво скоротило час на виготовлення бойових машин.

V група І експерт

Під керівництвом Патона були змонтовані й апробовані установки з швидкісного зварювання артилерійських систем, авіабомб, зокрема й фугасних, реактивних снарядів для «катюш» та інших боєприпасів. У січні 1943 року Є. Патон видав посібник з автоматичного зварювання броньованих конструкцій. У 1942 році старший співробітник інституту В. Дятлов відкрив явище саморегулювання електричної дуги, за схемою Патона було сконструйовано автоматичні зварювальні головки. Керування новою апаратурою зводилося до натискання кількох кнопок на пульті. За проект співробітники Інституту електрозварювання в 1943 році були нагороджені орденами й медалями, а Є. Патона – орденом Леніна й званням Героя соціалістичної праці.



VІ група І експерт

З інженерно-архітектурною творчістю А. Ейфеля – сучасний йому світ ознайомився після будівництва Ейфелевої вежі, яка зробила безсмертним ім’я свого творця. Митець прожив поступове зростання визнання мистецької вартості власного творіння. 31 березня 1889 року будівництво Ейфелевої вежі було завершено. Цей день вважається днем її народження. Відбулась урочиста церемонія першого відвідування вежі для великої групи шанованих осіб на чолі з прем’єр-міністром Франції П. Тіраром, який піднявся лише на платформу першого ярусу, подолавши 347 сходинок (ліфти тоді ще не працювали). На верхівку вежі видерлися 35 осіб, серед них – одна жінка.

За дорученням директора виставки Ейфель також піднявся на вершину й встановив триколірний прапор республіки, довжина полотнища якого становила 7 м 80 см.

VІ група ІІ експерт

Ейфелева вежа була представлена на виставці в Парижі вкінці ХІХ ст., яка вразила своєю висотою й ажурністю конструкції, коли ще не був розроблений метод автоматичного електрозварювання . архітектори встановили, що конструкція цієї вежі точно повторює будову великої гомілкової кістки, що легко витримує вагу людського тіла. Тому Ейфелева вежа є дуже міцною й довговічною.



ІІ група І експерт

Ейфель був не тільки конструктором та інженером. На початку ХХ ст. науковий світ дізнався про Ейфеля як фізика-дослідника. У 1890 році він завершив підприємницьку діяльність й присвятив своє життя дослідженню у галузі метрології й аеродинаміки. Ейфель сконструював кілька нових приладів й пристроїв для випробування на міцність металів.



ІІ група ІІ експерт

У 1912 році Ейфель організував спеціальну авіаційну лабораторію, яка відіграла важливу роль у розвитку авіаційної техніки. Свій робочий кабінет Ейфель облаштував на найвищій площадці своєї вежі. Дослідження по визначенню опору повітря він проводив так: спочатку кидав тіла з вежі. Пізніше для своїх дослідів він винайшов аеродинамічну трубу, установку, що створює потік повітря або іншого газу, для експериментального дослідження явищ, які супроводжують обтікання тіл. Така установка була збудована на Марсовому полі, а вдосконалений її варіант – в Огейлі.

Дослідження опору середовища (повітря) стали актуальними після того, як у 1890 році німецький інженер Отто Лілієнталь створив планер (біплан), а 1896 році на ньому досяг далекості польоту 350 м. В 1901-1098 р.р. американці Вільбур та Орвілль Райти збудували перший у світі аероплан – планер з мотором, який 8 серпня 1908 року здійснив політ тривалістю 2 хвилини.

IV група І експерт

Для підйому аероплану в повітря, розрахунку траєкторії й далекості польоту необхідно було врахувати підіймальну силу, силу опору повітря, які виникають за достатньо великих швидкостей розгону. Заглибившись в історію, згадаємо, що у 1687 році І. Ньютон встановив, що за середніх швидкостей (кілька м/с у повітрі) сила опору середовища пропорційна квадрату швидкості:



,

де k – стала, яка має різні значення для тіл різної форми.

Наприклад, для квадратної пластинки, зануреної у воду, k=0,575, якщо =2-4 м/с.

– густина середовища,

S – площа поперечного перерізу.

Вираз – динамічний тиск або кінетична енергія одиниці об’єму середовища у відносному русі по відношенню пластинки.

Закон Ньютона можна записати так:



,

де , отримав назву коефіцієнту опору.

Можна записати цей закон ще й так:

,

де – динамічний тиск, а добуток є вага повітряної маси, яка має горизонтальний переріз та отримує швидкість . Аеродинамічна труба належить до найважливіших винаходів Ейфеля в галузі фізики.



ІІІ група ІІ експерт

Основні праці Є. Патона присвячені проблемі автоматизації зварювання, раціоналізації зварних конструкцій, міцності зварних з’єднань, проблемі мостобудування. Він очолює й розробляє метод автоматичного електрозварювання під флюсом й публікує першу у світі монографію з цих проблем у 1890 році. Під його керівництвом були спроектовані й здійснені перші поточні лінії у зварювальному виробництві, розроблено технологію й апаратуру для автоматичного монтажного зварювання.

За ці роботи Є. Патона в березні 1941 року було нагороджено Державною премією, а в 1945 році – обрано віце-президентом АН УРСР.

І група І експерт

Після війни в Інституті електрозварювання під керівництвом Є. Патона були розроблені індустріальні методи електрозварювання труб, які нині широко застосовуються в будівництві магістральних трубопроводів.

Був винайдений трактор для автоматичного зварювання кільцевого шва. Патонівці впроваджували автоматичне електрозварювання в усі галузі промисловості.

І група ІІ експерт

Коли Є. Патону виповнилося 70 років, він зацікавився ідеєю використання електрозварювання в мостобудуванні. Його мрії були втілені в життя. Розпочалися дослідницькі роботи з цілісно зварних мостових конструкцій, їх перевірки на міцність. Було збудовано кілька невеликих цілісно зварних мостів.

У 1950 році було ухвалено рішення про будівництво цілісно зварного моста через Дніпро в Києві.

V група І експерт

Здійснилася ще одна мрія видатного вченого-інженера. У 1953 році було завершено суцільно зварений міст через Дніпро в Києві. До відкриття свого головного мосту-пам’ятки науково-інженерного мистецтва – Євген Оскарович не дожив три місяці він помер 12 серпня 1953 року. Цілісно зварний міст через Дніпро назвали його ім’ям. Цей міст є частиною однієї з найважливіших київських магістралей. Сучасні дослідження технічного стану свідчать, що цей міст не потребує капітального ремонту. Президія Академії наук УРСР заснувала премію імені Є Патона за визначні досягнення в галузі електрозварювання та матеріалознавства.



ІV група ІІ експерт

В Ейфелевій вежі було втілено все, що дала наука ХХ ст. будівельній техніці. Для свого часу грандіозна вежа стала взірцем легкості, гордості науково-технічного прогресу ХІХ ст., одним із найсміливіших і найпрогресивніших досягнень технічної думки, справжньою пам’яткою інженерного мистецтва. Вона є символом та емблемою сучасної столиці Франції.



VІ група І експерт

Під час будівництва Ейфелевої вежі був продемонстрований й реалізований принцип металевого кістяка, який надалі широко використовували при спорудженні висотних будівель-хмарочосів. У Нью-Йорку у 1931 році за цим принципом побудували перший у світі хмарочос – «Емпайр Стейт Білдінг» – висотою близько 380 м.



VІ група ІІ експерт

Ейфель помер у Парижі 28 грудня 1923 року як творець найвищої на той час споруди у світі (коли про електрозварювання ще не було відомо). Його ім’я увійшло у світову історію, увічнене у назві створеної ним вежі. Це був його тріумф, але не останнє його дітище. В1890 році до ХVІ Всесвітньої виставки передбачалося запустити першу лінію паризького метрополітену і Ейфель був залучений до цієї роботи.

ВИСНОВОК

Посилання на факти творчої біографії академіка Є. Патона та інженера А. Ейфеля є доречними при вивченні статики (умови рівноваги, використання законів статики при будівництві мостів), властивостей металів та твердих тіл (міцність металів, конструкційні матеріали та їх зміцнення), гідростатики, гідромеханіки та аеродинаміки, електричного струму в різних середовищах (електричний струм у газах, газовий розряд та його використання, властивості плазми та її використання), властивостей індукованого випромінювання.

Знання не існують в готовому вигляді, а постійно створюються в свідомості людини у процесі взаємодії (трансформації отриманих знань, набутих умінь і навичок їх використання) з іншими людьми. Цей вислів належить Дж. Брунеру.

В результаті участі учнів у проекті:



  • зібрано інформацію про інженерів, конструкторів Є. Патона та А. Ейфеля;

  • проведено аналіз та систематизацію забраного матеріалу;

  • створено мультимедійну презентацію;

  • проведено презентацію проекту із залученням учнів до роботи у групах, парах;

  • проведено презентацію проекту для учнів 7-8 класів.

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА



  1. Журнал «Фізика в школах України»/ жовтень, 2013р.

  2. Журнал «Фізика в школах України»/ листопад, 2014 р.

  3. Газета для вчителів фізики «Фізика»/ квітень, 2015р.

  4. Газета для вчителів фізики «Фізика»/ червень, 2015р.

  5. В. М. Мощанський «Історія фізики в середній школі»/ Москва, 1981р.

  6. «Нетрадиційні уроки з фізики» / Київ, Шкільний світ, 2007.

  7. Інтернет-ресурс

ДОДАТОК


ОЦІНЮВАННЯ ПРОЕКТУ

Етапи проекту

Критерії оцінювання

Кількість балів

максимальна

фактична

Підготовчий етап

Актуальність обраної теми

Практичне значення

Аргументованість мети


12

12

12






Планування роботи

Уміння добирати інформацію

Уміння організовувати командну роботу

Наявність розподілу доручень

Інформованість групи про результати роботи

Визначення внеску кожного члена групи


12

12

12



12

12





Пошуково-інформативна діяльність

Відповідність змісту темі

Логічність, послідовність викладу

Чіткість формулювань і висновків

Доступність для розуміння



12

12

12



12




Результати й висновки

Естетичне оформлення

Відповідність оформлення вимогам



12

12





Презентація.

Захист проекту



Якість доповіді

Обсяг і глибина знань

Культура мовлення

Відчуття часу

Уміння вести дискусію


12

12

12



12

12





Оцінка процесу та результатів роботи

Отримані результати та їх оцінка

Рівень самостійності під час проектування



12

12





Підсумок




264




Бал














Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Мета проекту. Зібрати інформацію про науковий та культурно-історичний внесок видатних інженерів – українця О. Є. Патона та француза А. Г. Ейфеля. Проблема icon«Я громадянин України»
Обрати органи учнівського самоврядування в класі. Провести вибори членів учкому, зібрати інформацію про зайнятість учнів в позаурочний...
Мета проекту. Зібрати інформацію про науковий та культурно-історичний внесок видатних інженерів – українця О. Є. Патона та француза А. Г. Ейфеля. Проблема iconЗнайомтесь! «Вишневі усмішки»
Остапа Вишні, має на меті зібрати інформацію та ознайомити користувачів бібліотеки про те, як вшановують пам’ять великого сміхотворця...
Мета проекту. Зібрати інформацію про науковий та культурно-історичний внесок видатних інженерів – українця О. Є. Патона та француза А. Г. Ейфеля. Проблема iconЖінки І Україна Підготувала: бібліотекар Слюсаренко О. Г. Кременчук 2012 Мета
Мета. Познайомити учнів із життям та творчістю видатних українських жінок, які зробили великий внесок у розвиток української культури;...
Мета проекту. Зібрати інформацію про науковий та культурно-історичний внесок видатних інженерів – українця О. Є. Патона та француза А. Г. Ейфеля. Проблема iconУрок проект донька прометея
Мета проекту: розширити коло знань учнів про життєвий та творчий шлях Лесі Українки. Вчити учнів здійснювати проектну діяльність...
Мета проекту. Зібрати інформацію про науковий та культурно-історичний внесок видатних інженерів – українця О. Є. Патона та француза А. Г. Ейфеля. Проблема iconТеребовлянщини
Подає інформацію про визначні події 2012 року в історії Теребовлі І району та про видатних людей, чиї життя та діяльність пов’язані...
Мета проекту. Зібрати інформацію про науковий та культурно-історичний внесок видатних інженерів – українця О. Є. Патона та француза А. Г. Ейфеля. Проблема iconТема проекту: «Славетні Українці» Мета проекту
Тип проекту: інформаційно-пошуковий, моно предметний, колективний (груповий), короткочасний
Мета проекту. Зібрати інформацію про науковий та культурно-історичний внесок видатних інженерів – українця О. Є. Патона та француза А. Г. Ейфеля. Проблема iconПрактичне заняття №11 Історичний портрет Цезаря
Мета : розвивати навички учнів здобувати інформацію з різних джерел, складати зв*язну розповідь; сприяти формуванню власної позиції,...
Мета проекту. Зібрати інформацію про науковий та культурно-історичний внесок видатних інженерів – українця О. Є. Патона та француза А. Г. Ейфеля. Проблема iconІван Рябенко Біобібліографічний покажчик Суми – 2012 Передмова Біобібліографічний покажчик «Іван Рябенко»
Біобібліографічний покажчик «Іван Рябенко» має на меті вперше зібрати інформацію про публікації відомого краєзнавця Сумщини, голови...
Мета проекту. Зібрати інформацію про науковий та культурно-історичний внесок видатних інженерів – українця О. Є. Патона та француза А. Г. Ейфеля. Проблема iconПоложення про конкурс проектів у рамках Програми підтримки невеликих культурно-мистецьких ініціатив Мета
Прагнучи посилити потенціал недержавного культурно-мистецького сектору, мбф «Україна 3000» реалізує програму підтримки невеликих...
Мета проекту. Зібрати інформацію про науковий та культурно-історичний внесок видатних інженерів – українця О. Є. Патона та француза А. Г. Ейфеля. Проблема iconКонтрольна робота з теми «Французький героїчний епос. «Пісня про Роланда». Данте «Божественна комедія»
Що лежить в основі Пісні про Роланда? (легенда, історичний факт або історичний переказ)


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка