Мета: розширити коло читання творів Дж. Роулінг про хлопчика-чарівника Гаррі Поттера, поглибити сприймання серії романів; збагатити знання учнів з міфології; порівняти літературні та екранні образи ге­роїв; виховувати вдумливого читача



Скачати 130,69 Kb.
Дата конвертації20.06.2017
Розмір130,69 Kb.












Мета: розширити коло читання творів Дж. Роулінг про хлопчика-чарівника Гаррі Поттера, поглибити сприймання серії романів; збагатити знання учнів з міфології; порівняти літературні та екранні образи ге­роїв; виховувати вдумливого читача; розвивати уміння виразно читати, переказувати прочитане, вести бесіду; сприяти формуванню естетичного смаку, формувати інтерес до сучасної дитячої англійської літератури.
Обладнання: портрет Дж. Роулінг, різні видання книги "Гаррі Поттер і таємна кімната", DVD програвач, відеоматеріали із фрагментами художнього фільму Кріса Каламбуса "Гаррі Поттер і таємна кімната", малюнки з зображенням фантастичних істот (василіск, фенікс, гігантський павук) і артефактів (чарівний літаю­чий автомобіль, чарівний щоденник, чарівні портрети).
Тип уроку: урок-діалог.

Літературний словник:

Фантастика — літературний твір, який описує над­звичайні, надприродні, вигадані події.

Фентезі — різновид фантастичної літератури, де містика і чаклунство сприймаються реально.

Міфологія — сукупність міфів якогось народу.
Епіграф: "Це не тільки найбільш вдалий бестселер в історії дитячої літератури, але і винятковий літератур­ний твір".

"Таймс", 23.06.2000
Підготовчий етап:

1. Самостійне читання роману "Гаррі Поттер і
таємна кімната".


2. Виконання індивідуальних завдань.
Хід уроку :

І. Актуалізація знань

Слово вчителя. Добрий день, любі друзі. Сьогодні на уроці ми продовжимо мандрувати дивовижним фантастичним, чарівним і захоплюючим світом Гаррі Поттера. З попередніх занять вам відомо, що перша книжка англійської письменниці Джоан Роулінг побачи­ла світ у 1997 році, а наступного, 1998 року, хлопчик-чарівник продовжив свої пригоди у книзі "Гаррі Поттер і таємна кімната". Учні чарівної школи Гогвартс дорослішають, і потяг до пригод зростає. У творі з'яв­ляються нові цікаві персонажі, з якими трапляються надзвичайні історії, фантастичний світ наповнюється і розширюється. Читаючи роман, ми продовжуємо надзвичайну мандрівку фантастичним світом, який ство­рила Дж. Роулінг. Ми знайомимося з домовиком Добі, чудовиськом-василіском та гігантським павуком Арагогом.

ІІ.Повідомлення теми і мети уроку.читель звертає увагу на словник уроку).

ІІІ.Підготовча робота.

Слово вчителя.Але давайте пригадаємо, як саме Гаррі потрапив у цей дивовижний світ чаклунів і чародіїв. Про це нам розповість гість, який завітав сьогодні на наш урок. (Учень у ролі Гаррі Поттера розповідає про себе.)
Учень. Я — Гаррі Поттер, звичайний хлопчик, до 11 років жив з жахливою родиною моїх родичів Дурслів у звичайному будинку. Але одного дня, на свій день на­родження, я отримав лист — запрошення до школи чарівників. Так я дізнався, що я не звичайний хлопчик, а справжній чарівник, і за допомогою велетня Гегріда вирушив до чарівної школи. У Хогвартсі знаходжу друзів, ворогів і безліч пригод. Коли навчальний рік закінчився, я повернувся до родини Дурслів, де провів ціле сумне літо, сидячи у своїй маленькій кімнаті.
Слово вчителя. Але літні канікули закінчились, Гаррі повинен повертатись до школи. Хто цього разу допоміг Гаррі втекти від Дурслів і як саме хлопчик по­трапив до школи Гогвартс? (Творчий переказ епізодів про те, як Рон і близнюки Уізлі допомогли Гаррі втекти на літаючому автомобілі від Дурслів; життя Гаррі в родині Уізлі; подорож до міста; пригоди на залізничній станції. Перегляд уривка з відеофільму "Мандрівка до школи літаючим автомобілем".)

VI. Робота над темою.

1. Перевірка змісту за допомогою прийому "Дуель".

Завдання:

Клас ділиться на дві команди, представники з кож­ної команди по черзі ставлять питання протилежній ко­манді. Необхідно швидко відповісти на поставлене за­питання і відразу сформулювати своє.

  1. Ім'я нового викладача Захисту від темних мис­тецтв?

  2. Як Гаррі потрапив до Лютнього провулку?

  3. Чому Гаррі отримав листа з приводу застосування магії неповнолітніми чарівниками?

  4. Чому Гаррі і Рон запізнилися на святкову вечерю з нагоди початку нового навчального року?

  5. Чому учні повинні одягати навушники для того, щоб пересадити мандрагору?

  6. Хто був першою жертвою "нащадка Слизерин?"

  7. Чому Гегріда усунули від навчання у школі чарівників?

  8. Які ліки потрібні були для того, щоб оживити жертв василіска?

  9. Хто і чому зачарував м'яч, який поранив Гаррі на грі з квідичу?

  10. Як чарівний щоденник потрапив до Джинні Уізлі?

  11. Хто такий Том Редл?

  12. Хто такий Арагог?

  13. Як Мірта перетворилася на привида?

  14. Хто допоміг Гаррі здолати василіска?

  15. Як саме Гаррі звільнив Добі від довічного рабства у родині Малфоїв?


2.Рольова гра

Слово вчителя. Причитавши роман "Гаррі Поттер і таємна кімната", ми зустріли багато фантастичних і казкових істот. Як на вашу думку, чи є ці створіння вина­ходом самої Дж. Роулінг, а може, у цих істот є власна міфологічна стародавня біографія. (Підготовлені учні у мантіях, від імені викладачів школи Хогвартс зачитують відомості про міфологічних істот і демонструють їх зображення на малюнках.)
Учень 1. У стародавньому Єгипті василіском вва­жалася отруйна змія (можливо, кобра), у подальших міфах ця істота перетворилася на страшне чудовисько, від його погляду кам'яніють всі живі істоти, укус смер­тельно отруйний, василіск мешкає у печерах і залишає свою схованку лише вночі, оскільки не виносить криків півня, головним знаряддям боротьби з ним вважалося дзеркало: чудовисько гине від власного погляду. Ва­силіск залишив свій слід у геральдиці: він символізує могутність та жорстокість.
Учень 2. Фенікс у стародавній грецькій міфології — чарівний птах. Він живе приблизно 500 років (інші варіанти: 1460 або 12954 роки), має вигляд орла з чер­воно-золотим та вогненним пір'ям. Коли фенікс відчуває наближення смерті, він сам спалює себе, а потім відроджується з попелу.
Учень 3. У міфологічних традиціях з образом паву­ка пов'язана творча діяльність, професійні та ремісницькі навики, старанність, але павук також сим­волізує жадібність, злість. Здатність павука пересува­тися у всіх напрямках пояснює наявність мотиву хит­рості, але іноді і самого павука можуть перехитрити. Мотив хитрості павука іноді поєднується з мотивами жадібності і жорстокості.
Слово вчителя. Дякую доповідачам за цікаву інформацію, а зараз пропоную зачитати уривки з ро­ману і проаналізувати образи василіска, фенікса Фоукса, павука Арагога згідно з міфологічною інтерпре­тацією цих істот і образи, створені письменницею.
Учень 1. Фенікс Фоукс: "І ось, коли музика стала такою пронизливою, що Гаррі відчув, як від неї завібру­вали всі його ребра, на верхівці найближчої колони спа­лахнуло полум'я. З'явився малиновий птах завбільшки як лебідь, а його химерний спів полинув аж до склепінчастої стелі. Птах мав розкішний золотий хвіст завдовжки яку павича і блискучі золоті пазурі, які стис­кали якусь пошарпану річ. Наступної миті птах полетів просто до Гаррі, кинув ту річ до його ніг, а тоді важко сів йому на плече. Коли птах склав свої великі крила, Гаррі глянув угору й побачив, що він має довгого й гострого золотого дзьоба й чорні, немов намистинки, очі. Птах перестав співати. Він спокійно й затишно сидів біля Гарріної щоки, не спускаючи очей з Редла" [ 1; 319].
Учень 2. Василіск: "Гаррі повернувся, щоб глянути на статую. Фоукс похитувався в нього на плечі. Веле­тенське кам'яне обличчя Слизерина заворушилося. Заціпенівши зі страху, Гаррі побачив, як роззявляється його паща, дедалі ширше й ширше, утворюючи здоро­венну чорну діру. Тоді щось у пащі заворушилося й по­чало виповзати. Щось велетенське бухнуло на підлогу, і Гаррі відчув, як вона задвигтіла. Він знав, що відбу­вається, відчував усе, майже бачив, як гігантський змій виповзає зі Слизеринової пащі. Потім почув шиплячий голос Редла: "Убий його!" Василіск підповзав до Гаррі — було чути, як важке його тіло незграбно совалося по кам'яній підлозі" [1; 322].
Учень 3. Велетенський павук: "Гаррі не встиг навіть озирнутися. Почулося гучне клацання, і він відчув, як щось довге й волохате обхопило його за по­яс і підняло над землею догори ногами. Перелякано випручуючись, він почув, як знову щось клацає, і поба­чив, що Ронові ноги також відриваються від землі. Тоді заскавулів Ікань, і наступної миті його теж піднесло вгору поміж темними деревами. Висячи вниз головою, Гаррі побачив, що істота, яка його спіймала, пересува­лася на шістьох довжелезних, волохатих ногах, а ще дві передні біля лискучих чорних клешнів міцно його стис­кали" [1; 280].

(Учні виразно зачитують уривки з книги, порівнюють чарівних тварин Дж. Роулінг з їх міфо­логічними аналогами, визначають основні відмінності у їх характеристиці.)
3.Перегляд урив­ків з кінофільму: подорож Гаррі і Рона до Арагога, пер­ша зустріч Гаррі з феніксом і битва у підземеллі.
4. «Вгадай, хто це?»

Вчитель. Зараз наші експерти зачитають характе­ристики фантастичних створінь, які з'явилися на сторінках роману "Гаррі Поттер і таємна кімната", а ви повинні відгадати їх. (Учні виразно читають уривки з тексту, присвячені зовнішності Добі, гномів, корнуольських ельфів і мандрагори, а решта класу відгадує цих істот.)
Учень 1. "Гаррі навшпиньках пройшов до спальні, прослизнув усередину, зачинивши за собою двері, і обернувся до ліжка, щоб упасти на нього. Але там уже хтось сидів. Гаррі ледве не скрикнув із несподіванки, але вчасно стримався. Маленька істота на ліжку мала великі кабанячі вуха і вирячені очі завбільшки з тенісний м'яч. "Ага, то ось хто сьогодні вранці стежив за мною із живоплоту", — здогадався він. Істота зіско­чила з ліжка і вклонилася так низько, що кінчик її довго­го тоненького носа торкнувся килима. Одягнена вона була у якусь стару наволочку з прорізами для рук і ніг.

Е-е... привіт, — боязко мовив Гаррі.

Гаррі Поттер! — вискнула істота пронизливим голосочком (унизу його, мабуть, теж почули)" [1, с.17].

Що це за істота? (домовик Добі).
Учень 2. "Він аж ніяк не нагадував Діда Мороза. Був малим і мовби зшитий зі шкіри, з великою гуляс­тою, лисою головою, точнісінько як картопля. Рон три­мав його, витягнувши руку вбік, бо той брикався своїми мозолястими ноженятами. Рон схопив його за ноги й перевернув головою вниз"[1; 41].

Хто це? (гноми на маєтку Уізлі).
Учень 3. "Гаррі швиденько надягнув. Не стало чути жодного звуку. Професорка Спрут закрила свої вуха рожево-пухнастими навушниками, підкотила рукави мантії, міцно вхопила одну рослину і щосили її смикну­ла. Гаррі здивовано вигукнув, хоча його ніхто не почув. Замість коріння з-під землі вигулькнуло крихітне, бруд­не і вкрай бридке немовля. Листя росло в нього просто з голови. Воно мало блідо-зелену поцятковану шкіру і виразно лементувало як навіжене. Професорка Спрут видобула з-під столу великий квітниковий горщик і по­садила рослину в темний вологий компост. З горщика виднівся тільки пучечок листя" [1; 98].

Що це за рослина? (мандрагора).
Учень 4. "Вони були яскраво-сині й завбільшки де­сять — дванадцять сантиметрів, із гострими личками й такими пронизливими голосами, що аж у вухах закла­дало. Не накриті рядниною, вони почали галасувати, підстрибувати, торохтіти по ґратах і химерно кривляти­ся перед учнями.

Гаразд, — голосно мовив Локарт. — Побачимо, як ви з ними впораєтесь! — І відчинив клітку.



Зчинилося пекло. Істоти кулями розлетілися навсібіч. Двоє з них схопили Невіла за вуха й підняли йо­го в повітря. Деякі миттю вискочили через вікно, заси­павши розбитим склом задні парти. Інші почали нищити все у класі значно ефективніше, ніж то зробив би розлю­чений носоріг. Вони хапали чорнильниці, поливаючи все чорнилом, роздирали на клоччя книжки й папери, зри­вали зі стін картини, перевертали смітнички, жбурляли в розбите вікно портфелі й підручники" [1, с. 107].

Хто ці бешкетники? (корнуольські ельфи).
5.Робота зі схемами.

Слово вчителя. Молодці, добре виконали це зав­дання. Зараз вашій увазі буде представлена схематич­на характеристика героїв роману. Уважно подивіться на схеми і вгадайте хто це:
Схема 1. (Гагрід)
обожнює фантастичних тварин



добрий Він велетень
вірний друг
Схема 2. (Локарт)
обожнює свою зовнішність
брехун Він хвалько

нездара

Схема 3. (Місіс Уізлі)
любить дітей
турботлива Вона лагідна
сувора зі своїми синами

Схема 4. (Дядько Вернон)

ненавидить чарівників
жадібний Він пихатий
боягуз
6.Бесіда:

  • А тепер давайте ще раз прига­даємо всіх фантастичних створінь у романі.

  • Ваше ставлення до них, чи викликають вони у вас симпатію?

  • Як на вашу думку, ці персонажі є позитивними чи негативними?

  • Чи допомагають вони головним героям?

  • Яким є ставлення головних героїв до чарівних створінь. Доведіть свою думку.

Учні висловлюють свою точку зору, наводячи при­клади з роману.

V. Підсумок уроку.

Бесіда за питаннями:

  • Чи змінилося ставлення в родині Дурслів до Гаррі?

  • Які зміни відбулися у школі чарівників протягом другого навчального року?

  • Чи змінилися головні герої, яким чином?

  • Чого навчився Гаррі і його друзі протягом на­вчального року?

Слово вчителя. Так пройшов другий рік навчання у школі чарівників. Друзі подорослішали ще на рік, во­ни дізналися багато нового, навчилися виправляти власні помилки і помилки інших. Ми побачили, що зло ніколи не буде сильнішим любові, дружби і доброти, воно не здатне зруйнувати чисті помисли і благородні наміри. Дж. Роулінг у своїх книгах завжди перемагає темні сили, а як ви вважаєте, чи зуміє Гаррі здолати во­рога і у подальших своїх пригодах?

VІ. Оцінка діяльності учнів.

Домашнє завдання. Скласти тлумачний словник чарівних істот і предметів, написати, яку з цих речей ви хотіли б мати і чому.





Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Мета: розширити коло читання творів Дж. Роулінг про хлопчика-чарівника Гаррі Поттера, поглибити сприймання серії романів; збагатити знання учнів з міфології; порівняти літературні та екранні образи ге­роїв; виховувати вдумливого читача iconТема. Екранні мистецтва
...
Мета: розширити коло читання творів Дж. Роулінг про хлопчика-чарівника Гаррі Поттера, поглибити сприймання серії романів; збагатити знання учнів з міфології; порівняти літературні та екранні образи ге­роїв; виховувати вдумливого читача iconУрок позакласного читання Тема. Материнська свята доброта
Мета: розширити І поглибити знання учнів про значення матері в житті людини, формувати культуру стосунків у сім*ї. Розвивати техніку...
Мета: розширити коло читання творів Дж. Роулінг про хлопчика-чарівника Гаррі Поттера, поглибити сприймання серії романів; збагатити знання учнів з міфології; порівняти літературні та екранні образи ге­роїв; виховувати вдумливого читача iconМарк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр та Гекльберрі Фінн
Мета: розвивати навички зв’язного мовлення учнів, продовжувати формувати вміння аналізувати літературний твір, працювати з текстом,...
Мета: розширити коло читання творів Дж. Роулінг про хлопчика-чарівника Гаррі Поттера, поглибити сприймання серії романів; збагатити знання учнів з міфології; порівняти літературні та екранні образи ге­роїв; виховувати вдумливого читача iconМета: навчаємось через гру
Середньовіччя, Відродження та романтизму, закріпити ці знання шляхом запитань та відповідей; вчити дітей мислити; розвивати пам’ять...
Мета: розширити коло читання творів Дж. Роулінг про хлопчика-чарівника Гаррі Поттера, поглибити сприймання серії романів; збагатити знання учнів з міфології; порівняти літературні та екранні образи ге­роїв; виховувати вдумливого читача iconУрок позакласного читання. «Краса І милозвучність поезії Дмитра Павличка»
Мета: поглибити знання учнів про творчість Дмитра Павличка; розкрити красу І своєрідність його поезії; навчати розуміти поетичну...
Мета: розширити коло читання творів Дж. Роулінг про хлопчика-чарівника Гаррі Поттера, поглибити сприймання серії романів; збагатити знання учнів з міфології; порівняти літературні та екранні образи ге­роїв; виховувати вдумливого читача iconДжоан К. Ролінґ Гаррі Поттер І напівкровний принц
Як швидко плине час! Із кожною новою книжкою про Гаррі Поттера сотні мільйонів читачів у світі дорослішають разом з головним героєм....
Мета: розширити коло читання творів Дж. Роулінг про хлопчика-чарівника Гаррі Поттера, поглибити сприймання серії романів; збагатити знання учнів з міфології; порівняти літературні та екранні образи ге­роїв; виховувати вдумливого читача iconУроків з теми: «Літературні балади»
Мета: поглибити знання учнів про баладу, розкрити особливості жанру літературної балади; закріпити знання про антитезу, анафору;...
Мета: розширити коло читання творів Дж. Роулінг про хлопчика-чарівника Гаррі Поттера, поглибити сприймання серії романів; збагатити знання учнів з міфології; порівняти літературні та екранні образи ге­роїв; виховувати вдумливого читача iconУрок позакласного читання усний журнал Тема уроку: «Грицько Бойко майстер веселого цеху»
Мета: розширити знання учнів про життя І творчість Грицька Бойка на основі розглядання та читання низки його творів. Вчити аналізувати...
Мета: розширити коло читання творів Дж. Роулінг про хлопчика-чарівника Гаррі Поттера, поглибити сприймання серії романів; збагатити знання учнів з міфології; порівняти літературні та екранні образи ге­роїв; виховувати вдумливого читача iconМета презентації: Розширити та систематизувати знання учнів
Виховувати любов до Шевченкових творів як скарбниці розуму, культури та історії українського народу
Мета: розширити коло читання творів Дж. Роулінг про хлопчика-чарівника Гаррі Поттера, поглибити сприймання серії романів; збагатити знання учнів з міфології; порівняти літературні та екранні образи ге­роїв; виховувати вдумливого читача iconСвітова література 6 клас
Езопа; розвивати творчу уяву школярів, їхні здібності, прищеплювати інтерес до літературного жанру байки, поглибити навички виразного...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка