Мета: Сприяти вихованню патріотизму, любові до рідної країни



Скачати 78,34 Kb.
Дата конвертації11.07.2017
Розмір78,34 Kb.

Виховний захід

«Великі українці на грошах»

(7-11 класи)

Мета:


  • Сприяти вихованню патріотизму, любові до рідної країни;

  • Викликати в учнів інтерес до великих українців, зображених на гривнях;

  • Виховувати бережне та економне ставлення до грошей, прививати почуття поваги до людей праці;

  • Через історію грошей прививати інтерес до вивчення історії своєї Батьківщини.

Обладнання: 3 столи, 2 набори паперу, олівців, ручок, чорна скринька, 3 монети вартістю по 1 грн., барабан.

1-й ведучий. Сьогодні свято буде в нас

На перемогу надію кожний має.

Ми всі вітаєм щиро вас

І на поєдинок команди викликаєм.

(заходять команди)

2-й ведучий. Представляє команди і знайомить присутніх із складом журі.

Гра проходить за наступними конкурсами.

1-й конкурс. «Розминка».

Команди отримують великі аркуші паперу(півватмана) з позначенням 9 прямокутників (за кількістю банкнот) і набори портретів великих українців та архітектурних споруд, зображених на купюрах. Учасникам гри треба поєднати «купюри з портретами та архітектурними спорудами на них» (За кожну правильну відповідь нараховується по 1б + 1б. тому, хто виконає завдання швидше)



2-й конкурс. «Біограф».

Командам треба виконати завдання: «П’ять слів – одна відповідь».

(за вгадану особу нараховується 1бал і по 1 балу за пояснення кожного слова з біографії великого українця). На виконання завдання -3хв.


  1. Ворота, собор, королева, тесть, бібліотека.

(Ярослав Мудрий)

  1. 980, Сонечко, Корсунь, Християнство, Візантія.

(Володимир Великий)

  1. Суботів, Теодор, війна, Батіг, Переяслав.

(Богдан Хмельницький)

  1. Коломак, церкви, бароко, №2, Бендери.

(Іван Мазепа)

  1. Каменяр, «… лис», Беркут, доктор, 1916

(І.Франко)

6. 10, Заволока, НТШ, УЦР, 1934



(М.Грушевський)

7. 9 березня, Оксана, лотерея, КМТ, Дармограй



(Т.Шевченко)

8. Косач, Прометей, Мавка, драма, Грузія



(Л.Українка)

9. Байки, «вічний студент», співак, філософ, пателька

(Г.Сковорода)

10.

1. Прізвище (2б) 1. Василь Лопата

2. Фах (2б) 2. Художник, письменник

3. Заслуга (2б.) 3. Розробив ескізи купюр і паспортів. паспортів.



3-й конкурс «Час і гроші»

Представники команди по черзі тягнуть папірці з завданнями.

(За кожну правильну відповідь по 2б)


  1. Перші наші монети почав карбувати князь Володимир у Хст. Називалися вони «златники» та «срібляники». А яке зображення було на цих монетах?

Відповідь. З одного боку зображено Ісуса Христа,а з іншого -самого князя. Зображення доповнював напис: «Володимир на столі» або «Володимир на столі, а се його срібло». На деяких монетах зображено родовий знак князя – тризуб.

  1. За законами «Руської правди», складеної за часів Ярослава Мудрого, суворо каралися дії, які завдавали шкоди живій природі. Так, за умисне зарізаного чужого коня, сплачували 12 грн. штрафу до скарбниці, а хазяїну -1 гривню. Яку кількість баранів можна купити за 1грн?

Відповідь.20 баранів або одного робочого вола.

  1. Під час Національно-визвольної війни українського народу під проводом Б.Хмельницького проти Речі Посполитої склалася українська держава –Гетьманщина. А які гроші ходили в цій державі?

Відповідь. Молода держава користувалася різними грошовими одиницями: польськими, російськими, турецькими. За деякими свідченнями, в Гетьманщині намагалися карбувати свою монету –чех.

  1. Загальновідомі такі вислови, як «ні гроша за душею», «гріш йому ціна» тощо. Вони вживаються тоді, коли треба сказати про щось дуже малоцінне. В українській мові слово гроші набрало змісту «багатство». Яка ж історія походження цього слова?

Відповідь. У к. ХІІст. В Європі зявилася срібна монета з латинською назвою «grossus»- «великий» і була протягом трьох столітть однією з найцінніших грошових одиниць Європи. Поступово це слово змінилося на «гроші»?

  1. Розмінною грошовою одиницею в Україні є копійка. Яка етимологія цього слова?

Відповідь. У XVI ст. в Росії почали чеканити монети із зображенням вершника зі списом(російською- «копье» ). Звідси і пішла назва копійка.

  1. Згідно з легендою на Капітолійському пагорбі, в серці Риму, розташувався храм богині Юнони. Ця богиня надала римлянам гроші на ведення війни. Вдячні римляни перенесли в храм богині Юнони двір з виробництва грошей, а його продукція почала називатися …

Відповідь. Монетою, оскільки богиня мала прізвисько латинською мовою moneo–раджу, влаштовую.

4-й конкурс. «Гонка за лідером»

Кожна команда повинна дати відповідь на 10 запитань, за що можна отримати 10 балів.



Запитання для 1-ї команди.

  1. Наука, що вивчає монети. (нумізматика)

  2. Лицьовий бік монети (аверс)

  3. Золота монета часів князя Володимира Великого (златник)

  4. Падіння купівельної спроможності грошей (інфляція)

  5. Рік, коли була запущена в обіг в Україні гривня (1996)

  6. Той, хто підробляє гроші (фальшивомонетник)

  7. Гроші, коштовності вилучені з обігу(скарб)

  8. Хто з великих українців, зображених на гривнях, жив найпізніше?(М. Грушевський)

  9. Як пов’язані між собою Т.Шевченко і 2500? (за таку суму його викупили з кріпацтва)

  10. Співвідношення між вагою чистого благородного металу і загальною вагою монетного сплаву. (проба)

Запитання для 2-ї команди.

  1. Наука, що вивчає паперові гроші. (боністика)

  2. Зворотний бік монети. (реверс)

  3. Срібна монета часів князя Володимира Великого. (срібляник)

  4. Випуск грошей в обіг. (емісія)

  5. Сплав золота і срібла (електр)

  6. Назва основної грошової одиниці Української Народної Республіки (карбованець)

  7. До появи грошей у слов’ян їх роль виконували…(хутра)

  8. Виготовлення монет, медальйонів карбуванням(чеканка)

  9. Скільки коштував поцілунок Іуди?(30 срібняків)

  10. За чим відправились аргонавти на чолі з Ясоном в Колхіду?

(за золотим руном)

5-й конкурс. Реклама

Команди в образі турагентів рекламують туристські маршрути по місцях життя і діяльності великих українців. (Конкурс оцінюється до 5 балів).



6-й конкурс «Віч- на- віч» з великим».

Командам треба вгадати, кому належить фраза (1бал) і розтлумачити її (1бал). Хто швидше.



  1. «Мені моя сопілка і вівця дорожче царського вінця». (г.Сковорода)

  2. «Поет –завжди учень» (І.Франко)

  3. «Якщо не з’явиться хто завтра на ріці- багатий чи убогий, чи старець, чи раб- то мені противником буде». (Володимир Великий)

  4. «Майте любов між собою, тому що всі ви брати…, якщо будете в ненависті жити, в роздорах і сварках, то загинете…» (ЯрославМудрий)

  5. «Караюсь, мучусь, але не каюсь…» (Т.Шевченко)

  6. «…не заради високих почестей, не задля багатства або інших цілей, а … для добра матері нашої, бідної України, для користі всього народу українського, для піднесення його прав і вогльностей хочу за допомогою Бога так чинити…» (І.Мазепа).

  7. «Не поет, хто забуває

Про страшні народні рани,

Щоб собі на вільні руки

Золоті надіть кайдани.

(Л.Українка)


  1. Народ «єсть єдиний герой історії». (М. Грушевський)

  2. «Хоч я і малий чоловік, але дав Бог, що я тепер єдиновластний правитель на Україні» (Б. Хмельницький, 1649р.)

7-й конкурс. «Чорна скринька»

Ведучий говорить, що це завдання з підказками. За кожну підказку ціна відповіді зменшується на 1 бал.

Ведучий: «В чорній скриньці знаходяться речі, які без господаря представляють черепки» (5б.)

Підказки:



  1. Без цих речей сон міцніший;

  2. З цими речами–горе, а без них –вдвічі більше;

  3. У декого таких речей стільки, що і кури не клюють;

  4. Римський імператор Веспасіан говорив, що такі речі не пахнуть.

(У чорній скриньці 3 монети вартістю по 1 грн.)

8-й конкурс «Гроші в прислів’ях, приказках, прикметах, крилатих виразах.»

Кожна команда по черзі наводить приклади прислів’їв, приказок, крилатих виразів чи прикмет. (по 1б.)

Конкурс проводиться допоки команди не зможуть їх назвати.

9-й конкурс «Автограф»

Цей конкурс команди готували заздалегідь.

Ведучий говорить: «Уявіть собі, що ви скульптор і берете участь у конкурсі на кращий пам’ятник великому українцю. Поясніть і покажіть, яким ви бачите цей пам’ятник. Які риси характеру чи результати діяльності великого українця, ви хотіли б закарбувати на своєму пам’ятнику. (до 5б)

Журі оголошує результати конкурсів, нагороджує переможців, дякує присутнім за участь у грі.

Література


  1. Гриценко І.С., Карабанов М.М., Лотоцький А.А., Гомін віків. Київ РВЦ «Проза»- 1994.

  2. А.П.Коваль, В.В. Коптілов. 1000 крилатих виразів української літературної мови. «Наукова думка», Київ, -1964.

  3. Личность в истории Украины. Сборник, часть І. Донецк «Укр НТЭК», -2002.

  4. Словник іншомовних слів. Київ,- 1974.

  5. Сучасний тлумачний словник. ВД «Школа»,-2006

  6. Рябцевич В.Н. О чем рассказывают монеты. Минск «Народная асвета»,-1977.

  7. Федонин А.Р. Легенды денежных знаков. Донецк. Общество «Знание»,-1991.

Додаток

Загадки та запитання для гри з вболівальниками.



  1. Ходив він у сірій свиті

Степами України

І, хоча й мудрець, схилявся

До пересічної людини

(Г.Сковорода)

2. Він зібрав усі руські землі

Від Кавказу по Карпати –

І від моря аж по Волгу

Став «Великим» панувати (кн. Володимир)

3.Імення він прекрасне мав,

І ним себе прославив

Також закони він писав

Для Руської держави.

Для Європейських королів

Він тестем був і сватом

(Ярослав Мудрий)

4.Він курив довгу турецьку люльку і полюбляв каву, влучно стріляв з лука, з собою завжди носив шаблю. В доброму гуморі міг пограти на бандурі.



(Б. Хмельницький)

5.Розповідають, що російський цар МиколаІ, перебуваючи у Києві, зайшов до Нікольського собору. Там він звернув увагу на старий портрет. Дізнавшись хто це, цар запитав: «І ви за нього і молитесь, і проклинаєте?». «Так»,- відповів настоятель храму.

Хто був зображений на портреті? (І.Мазепа)

6.На сьогодні найбільш оперативний метод жеребкування- це підкидування монети. Гадали як вона упаде: «орлом» чи «решкою». Звідки пішли ці слова?



Відповідь. У 1757 році за імператриці Єлизавети Петрівни в Росії почали чеканити мідні монети, на одному боці яких був вензель імператриці, а на протилежному- двоголовий орел (5коп.) Вензель являв собою таке хитросплетіння букв, що був прозваний «решетом», «решеткой», «решкой».
Каталог: doc -> files -> news -> 499
499 -> Я це хтось інший…
news -> Памятка для кожного учня (додаток ); листок з початками речень для гри «Продовж речення»(додаток 4); листки для роботи в парах (додаток 5); листочки з словами для складання розповіді (додаток 6), читанка клас, ІІ частина
news -> Світова література клас Усього – 0 годин; розвиток мовлення – години; позакласне читання – години; контрольних робіт – годин
news -> Тема: олександр олесь. Поезії з книги «Княжа Україна»
news -> Тема. Тема спадкоємності поколінь, вірності волелюбним традиціям народу, збереження світлої пам’яті про захисників І борців за волю рідної землі. Г. Могильницька «Цвіт неспалимий»
news -> «Семінар читачів» (знайомство з творчістю Олександра Олеся)
news -> Методичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2009-2010 навчальному році лист мон
499 -> "Я з пісні народної виріс" Олександр Білаш


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Мета: Сприяти вихованню патріотизму, любові до рідної країни iconБіляївський нвк (1-11класи) Підготувала бібліотекар: Махиня О. В. Мета
Мета: виховання любові до рідної мови, скарбів поетичного слова України,спонукати до читання творів, відкрити поезію в усій її красі,...
Мета: Сприяти вихованню патріотизму, любові до рідної країни iconВиховна година «Шабля І перо» Мета
Мета: ознайомити учнів з діяльністю козацького літописця Григорія Граб’янки; виховувати почуття патріотизму та любові до рідної землі...
Мета: Сприяти вихованню патріотизму, любові до рідної країни iconПоема Тараса Григоровича Шевченка «Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності
«Тополя», розкрити символіку і міфологічну основу; розвивати в учнів інтерес до усної народної творчості, до поетичного слова Шевченка;...
Мета: Сприяти вихованню патріотизму, любові до рідної країни iconТема. Відсоткові розрахунки. Формула складних відсотків Мета
Продовжити роботу над виробленням умінь застосовувати вивчені формули для розв'язування задач на відсоткові розрахунки; виховувати...
Мета: Сприяти вихованню патріотизму, любові до рідної країни iconЛеонід Глібов «найкращий український байкар»
Л. Глібова; розвивати вміння виразно читати й коментувати художній твір, виділяти його основну думку, зіставляти описане в байках...
Мета: Сприяти вихованню патріотизму, любові до рідної країни iconНавчальний проект «Моя Батьківщина –Україна» для дітей старшого дошкільного віку Щербина Алла Миколаївна
Мета проекту: сприяти розширенню світогляду дітей, формувати почуття любові до рідної землі, гордості до неї, не соромитися виказувати...
Мета: Сприяти вихованню патріотизму, любові до рідної країни iconГодина спілкування «Квіти рідного краю»
України, його значенням для людей. Розповісти легенди про квіти, квіти – обереги українського віночка. Сприяти вихованню любові до...
Мета: Сприяти вихованню патріотизму, любові до рідної країни iconМета. Формувати в дітей любов до рідного краю, свого народу, поваги до його побуту, звичаїв, традиції, любові й бережного ставлення до рідної природи – основи нашого життя; прилучати дітей до невмирущої спадщини рідного краю; розширювати знання про символи
...
Мета: Сприяти вихованню патріотизму, любові до рідної країни iconДо 200–річчя від дня народження М. В. Гоголя Літературна гра «Слабка ланка»
М. В. Гоголя, спираючись на програмові твори, твори для позакласного І самостійного читання; розвивати мислення учнів, їхнє усне...
Мета: Сприяти вихованню патріотизму, любові до рідної країни iconЯке то щастя бути українцем. Волинь в душі як пісня
Лещук; розвивати логічне мислення І навички самостійного висловлювання, удосконалювати навички декламування поезій;виховувати почуття...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка