Мета: узагальнити та закріпити знання учнів; розвивати уміння застосовувати набуті знання в незвичайних, нестандартних ситуаціях, кмітливість та фантазію, вміння висловлювати власну думку І обґрунтовувати її



Скачати 129.81 Kb.
Дата конвертації17.09.2017
Розмір129.81 Kb.

Інтелектуальна гра

« Веселі барви світової літератури»



Мета: узагальнити та закріпити знання учнів;

розвивати уміння застосовувати набуті знання в незвичайних,

нестандартних ситуаціях, кмітливість та фантазію, вміння

висловлювати власну думку і обґрунтовувати її;

виховувати повагу до літератури, прищеплювати інтерес до читання.


Обладнання: конверти з листами, портрети письменників, роздруковані уривки з поетичних творів до станції «Поетична», карта подорожі.

Хід гри

І. Слово вчителя

- Сьогодні ми проведемо гру «Веселі барви світової літератури», в якій будуть змагатися команди 6 і 7 класів. Будемо подорожувати станціями «ВСЕЗНАЙКА», «ПОШТОВА», «СЛАВЕТНА», «КАЛАМБУР», «ПОЕТИЧНА», «ТЕСТОВА», «НАВВИПЕРЕДКИ» ( демонструю карту подорожі).

За грою буде спостерігати вельмишановне журі ( оголошую членів журі). Кожне правильна відповідь учасників буде відповідати одному балові. То ж, вперед! До перемоги! Бажаю успіхів!

II. Проведення гри

1. Отже перша станція — станція « Всезнайка»

( запитання для учнів 6 класу з розділу « Міфологія»)

1.Як інакше називали Стародавню Грецію? (Еллада.)

2. Назвіть ім’я бога, сина Зевса та Гери, який у суперечках батьків підтримував матір, за що Зевс скинув його з Олімпу, і відтоді той став шкутильгати. (Гефест.)

3. Назвіть ім’я героя, який викрав вогонь для людей. (Прометей.)

4. Титан, що утримував на своїх плечах небесне склепіння. (Атлант.)

5.Хто був царем, якому служив Геракл? (Еврисфей.)

6. Назвіть бога моря . ( Посейдон.)

1. « Всезнайка»

( запитання для учнів 7 класу з розділу « Героїчні пісні та балади»)

1. Балада Й.В. Гете , в якій син помирає у батька на руках ? ( « Вільшаний король»).

2. Як називалася рослина, з якої пикти варили напій? ( верес)

3. Хто з розбійників був благородним у душі? ( Робін Гуд)

4. Від чого помер князь Олег у баладі О.С. Пушкіна? ( від свого коня)

5. Хто є головним билинним героєм Київської Русі? ( Ілля Муромець)

6. Ім’я лицаря, який з- поміж хижих звірів підняв рукавичку? ( Делорж)



ІІ. Наступна станція — станція «Поштова».

  • Перед нами листи від літературних героїв, у яких вони розповідають про себе, своїх друзів, своє життя. Але всі герої хочуть одного: щоб ви назвали їхні імена, імена друзів і, звичайно, імена тих, хто подарував героям літературне життя — імена письменників. Для команд прийшло по 4 листи. За кожен «розшифрований» лист ви отримуєте по 1 балу.

( для команди 6 класу )

Лист 1.

«Я напівбог. Греки дуже шанували мене. Народився я серед смертних людей, проте батьком моїм був сам верховний бог Зевс. Але з волі його дружини я перебував під владою кволого, хворобливого і злостивого царя. Саме він наказав мені здійснити ті подвиги, які дали мені свободу і зробили моє ім’я безсмертним. Назвіть мене». (Герой давньогрецьких міфів Геракл, що здійснив 12 подвигів.)

Лист 2.

«Одного разу я гуляв біля струмка і зустрів маленьке ягнятко. Я був голодним і захотів його з’їсти. Тож намагався переконати ягня, що воно дуже завинило переді мною і я просто зобов’язаний з’їсти його». («Вовк і ягня», І. Крилов.)

Лист 3.

«Моєю матір’ю була Феміда, богиня правосуддя, а батько належав до роду могутніх титанів, що їх здолав Зевс. Я став на його бік і допоміг Зевсові отримати владу. Здавалося, я став найкращим його другом, але мене зацікавили люди. Я навчив їх ремеслам, за що і поплатився. Мене було покарано». (Давньогрецький міф про Прометея.)

Лист 4.

«Я безневинний. Місце мого життя ліс. Але небесна кара впала на мою оселю. Чума заполонила ліс. Наш цар довго вирішував, що є джерелом хвороби. Його погляд зупинився на мені. За те, що їв чужу траву, зазнав я кари. Хто я? Хто написав про мене?» (Осел, байка «Зачум-лені звірі» Лафонтена.)

( для команди 7 класу)

Лист 1

Я народився у Локслі. Як тільки – но рука моя змужніла , навчився спритно натягати лук і пускати несхибну стрілу. Тридцять літ жив у лісовій глуші. За найкращих друзів мав усіх знедолених, а багачів лякав на смерть.

( Робін Гуд, народна балада)

Лист 2

Я 4 рази закопував свій буквар у землю. 4 рази мене били немилосердно. Я був байдужий до інших спокус, крім війни та веселої гульні. При зустрічі з батьком я сказав:

  • «Хоч ти мені й батько, а як будеш сміятися,то, їй-Богу, одлупцюю!»(Остап, « Тарас Бульба», Микола Гоголь )

Лист 3

Я скромно увійшов позаду всіх, і побачивши, що за столом немає місця , відійшов до каміна й сів там на лавці. Але тут до зали увійшов чоловік і я запросив його відпочити:

  • Старий, сідай-но сюди, мій-бо одяг висушений, і я задовольнив свій голод, ти ж весь змок і голодний» (Айвенго, Вальтер Скотт)

Лист 4

Мій загін бився в Альпухарі. Але всі полягли на полі бою. Я вирішив віддатися в руки іспанців, заразивши їх смертельною хворобою:

«Так! Поцілунком своїм вам у душі

Смертної влив я отрути,

Гляньте – у муках конати я мушу,

Вам таких мук не минути!» (Альманзор, Адам Міцкевич) )

3. Наступна станція «Славетна».

- Це досить цікава зупинка нашої літературної гри-подорожі. Адже бути відомим нелегко. Всі про тебе все знають. Чи це справді так? Перевіримо. Я буду зачитувати відомості з біографії письменників, а ви маєте спробувати упізнати, про кого йдеться.

( для команди 6 класу )

1. Запитання з біографії Ч. Діккенса.

— Разом із сім’єю та батьком потрапив до боргової в’язниці.

— Дотримуючись традиції, написав до Різдва збірку «Різдвяні оповідання».

2. Запитання з біографії А. Чехова.

— Його ранні оповідання — це стислі дотепні сценки, в яких влучно схоплено комічні прояви життя.

— Він підписував свої ранні твори псевдонімом « Чехонте» .

3.Запитання з біографії Д. Дефо.

— Книжку, що принесла славу, створив на порозі свого шістдесятиріччя.

— Коли його прив’язали до ганебного стовпа, то люди на площі закидали квітами.

4. Запитання з біографії Езопа

- Він був рабом Ксанфа на острові Самос.

- Доля нагородила його потворною зовнішністю: мав непривабливе обличчя, непропорційні частини тіла, кульгав і був німим.

( запитання для команди 7 класу)

1. Запитання з біографії Р.М. Рільке

- Двічі побував на Україні. Глибоко був вражений Софіївським Собором і Києво – Печерською Лаврою.

- Добре вивчив українські народні пісні, особливо захопився піснями про козаччину.



2. Запитання з біографії М.В. Гоголя

- Народився на Україні , в селі Великі Сорочинці. Він захоплювався збиранням українських пісень, прислів′їв і приказок.

- Прославився збіркою творів « Вечори на хуторі біля Диканьки».

3. Запитання з біографії О.С. Пушкіна

- Поет, який прославив ім′ я своєї няні .

- Побувавши кілька разів на Україні, а саме в Києві, цікавиться історичними документами Київської Русі, легендами про князів.

4. Запитання з біографії В. Скотта

- Для зміцнення здоров’я батьки часто відправляли його на дідову

ферму, де він знайомився з героїчним минулим Шотландії.
- він поповнював колекцію старовинних речей. Навіть його дім було побудовано у вигляді середньовічного замку.
4. СТАНЦІЯ « КАЛАМБУР» ( запитання для команди 6 класу)

- Ви на станції «Каламбур». Вам пропонується завдання: у поданих рядках знайти зайве слово. (Слова записані на дошці.) За правильну відповідь — 1 бал.

1. Зевс, Мудрунчик, Афродіта, Гера, Афіна.

2. Дедал, Мінос, Лабіринт, Геракл, Крит, Ікар.

3. Скрудж, Фред, Балу, Марлей, Боб Кретчет.

4. Робінзон, П’ятниця, Селькірк, Езоп



4. « Станція « Каламбур» ( запитання для команди 7 класу)

1. Єлдирін, Очумєлов, Хрюкін, Бовдюг, Прохор

2. Седрік, Ісаак, Ровена, Вамба, Остап

3. Остап, Андрій, Тарас, Вамба, Бовдюг

4. Роб, Вілл, Фітзу, Локслі, Альманзор

5. Станція «Поетична» ( завдання для команди 6 класу)

- Перед вами уривки байок зі значними пропусками. Уявіть себе великими майстрами слова, допишіть пропущені слова.

( За правильне виконане завдання — 2 бали. Час виконання — 3 хв. )

Уривок 1.

Небесна …, що її за … …

….. надіслано на всіх,

Чума - ………, люта сила,

………все живе за день

До решти …………. , впень.



(Небесна кара, що її за гріх

Великий надіслано на всіх,

Чума- нещадна, люта сила,

Спроможна все живе за день

До решти винищити, впень.)

Уривок 2.

У спеку до струмка ….. ягня ….. ;

І треба ж тут …… лучитись,

Що поблизу тих ….. голодний вовк ….. .

Ягнятко бачить він, і хоче…… .

(У спеку до струмка зайшло ягня напитись;

І треба ж тут біді лучитись,

Що поблизу тих місць голодний вовк бродив.

Ягнятко бачить він, і хоче поживитись.)

5. Станція « Поетична» ( запитання для команди 7 класу)

- Вам пропоную уривки з балад .



Уривок 1

Я……- мухи гинуть в ……,

Я ……. добру і …… годину ,

Я ……- є ……. , …….. й скопці,

Я ….. по голках …….. й ……. .

Я знаю – мухи гинуть в молоці,

Я знаю добру і лиху годину,

Я знаю – є співці, сліпці й скопці,

Я знаю по голках сосну й ялину.
Уривок 2
Хто пізно так мчить у ……. нічний?

То їде…… , з ним ……… малий .

Чогось …….. і мерзне …… -

Малого тулить і …… він.


Хто пізно так мчить у час нічний ?

То їде батько, з ним син малий.

Чогось боїться і мерзне син –

Малого тулить і гріє він.

6. Станція « Інтелектуальна»( тестові запитання для команди 6 класу ) .
1. У грецькій міфології верховним богом є:

а) Посейдон;



б) Зевс;

в) Аїд.


2. Що означає ім`я Прометей?

а) «той, що передбачає, провидець»;

б) «безсмертний»;

в) «красивий».

3. Художній засіб, за допомогою якого узагальнене поняття розкривається через конкретний образ – це:



а) алегорія;

б) порівняння;

в) мораль.
4. Першим у світі байкарем вважають:

а) Бабрія;



б) Езопа;

в) Федра.

5. «Ти винне тим уже, що хочу я, бач, їсти.

Сказав – і в темний ліс Вовк поволік Ягня».

Так закінчується байка «Вовк і Ягня», яку написав:

а) Езоп;


б) Федр;

в) І. Крилов.

6. Товстий і тонкий, герої з однойменного оповідання А. П. Чехова, зустрілися на вокзалі:

а) Київської залізниці;



б) Миколаївської залізниці;

в) Білоцерківської залізниці.

7. У Різдвяний вечір до Скруджа з`явився у вигляді привида:

а) племінник;

б) клерк;

в) Марлей.

8. Представником якої національної літератури є Д. Дефо?



а) англійської;

б) німецької;

в) французької

9. Яку мрію Робінзон Крузо плекав у своїй душі з дитинства?

а) втекти від жорстокого батька;

б) мандрувати по морях і океанах;

в) навчитися гарно малювати.

10. Як у гімназії дражнили товстого ( за оповіданням А. П. Чехова «Товстий і тонкий» )?

а) Ефіальтом;

б) Нафанаїлом;

в) Геростратом.

6. Станція « Інтелектуальна» ( тестові запитання для команди 7 класу)

1. Робін Гуд пробрався до Ноттінгема на змагання лучників під виглядом:
а)жебрака;
б)єпископа;
в) селянина.

2. У баладі «Смерть матері Юговичів» ідеться про битву на:
а)Куликовому
б)Косовому
в) Бородинському полі.

3.  Антитеза – це:


а) зіставлення протилежних явищ;
б) повторення слова, звуків на початку віршованих рядків;
в) художнє перебільшення.

4. Сини Тараса Бульби вчилися :



А) у Київській Академії;

Б) В Острозькій школі;

В) за кордоном.

5. Батько Олекси з оповідання Р.М. Рільке « Пісня про Правду» був:

А) ковалем;

Б) кобзарем;



В) шевцем.

6. Засновником якого жанру вважається В. Скотт ?

А) побутового роману;

Б) історичного роману;

В) психологічного роману.

7. У повісті М. Гоголя « Тарас Бульба» зображено події:

А) часів Запорозької Січі;

Б) часів монголо – татарської навали;

В) часів Київської Русі.

8. Маріам, беручи стрілу з рук Робін Гуда, назвала його:

А) Роб Мандрівник;

Б) Роб лучник;



В) Роб в каптурі

9. Як називали віщунів у давніх слов’ян ?



А) волхви;

Б) мудреці;

В) чаклуни.

10. У кого була закохана леді Ровена?

А) у принца Джона;

Б) в Айвенго;

В) у Річарда Левине серце.



7. Станція « Наввипередки» ( запитання для команди 6 класу )

1. Підземне царство у грецькій міфології називається ….. ( Тартар )

2. Невелике, переважно віршоване оповідання повчального змісту, героями якого виступають люди, тварини, рослини, предмети, - це … ( байка)

3. Прозою байки писав…… ( Езоп) .

4. Байка складається з 2 частин - ( оповіді і моралі)

5. Першим розповідати про себе ( за оповіданням А. П. Чехова «Товстий і

тонкий» ) почав … ( Товстий)

6. Скільки подвигів здійснив Геракл ( 12 )

7. Кульгавий бог, якого Зевс скинув з Олімпу - це ( Гефест )

8. Бог сонця Ра з’явився у …… ( квітці лотоса )

9. З чого виготовив крила майстер Дедал ( з пір’я і воску )

10. Назвіть байку , з якої випливає мораль:

« Не слід зневажати нічого, щоб згодом не довелося шкодувати»

( « Мурашка і Цикада»)
Станція « Наввипередки» ( запитання для 7 класу )
1. Що означає вислів «Десдічадо» на щиті Айвенго ( позбавлений спадщини) .

2. Хто був благородним розбійником ? ( Робін Гуд)

3. Як звали єврейку з роману « Айвенго» ? ( Ребекка)

4. Хто є авторм твору « Пісня про віщого Олега» ? ( О.С. Пушкін )

5. Великий за обсягом, переважно прозовий художній твір, у якому широко охоплено життєві події, розкрито історію формування характерів багатьох персонажів - це… (роман)

6. Мандровані старчики наказали Іллі Муромцю відчинити… ( ворітечка).

7. Розповідний художній твір середнього обсягу – це ( оповідання )

8. Сліпий кобзар із твору Р.М. Рільке співав ….. ( « Пісню про Правду» ).

9. Як називалося місто, яке козаки взяли в облогу? ( Дубно )
10. Назвіть твір, у якому такі віршовані рядки :

« Володарю, казав я правду:



Від сина чекав біди». ( « Вересовий трунок» )
ІІІ. Підведення підсумків гри : ( визначення і нагородження переможців за загальною кількістю балів усіх конкурсів ) .

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Мета: узагальнити та закріпити знання учнів; розвивати уміння застосовувати набуті знання в незвичайних, нестандартних ситуаціях, кмітливість та фантазію, вміння висловлювати власну думку І обґрунтовувати її iconЛітературна вікторина «Подорож у країну літератури» Підготувала учитель світової літератури Дроздівської зош І- ііі ступенів
Мета: збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння із світової літератури; розвивати уміння учнів застосовувати...
Мета: узагальнити та закріпити знання учнів; розвивати уміння застосовувати набуті знання в незвичайних, нестандартних ситуаціях, кмітливість та фантазію, вміння висловлювати власну думку І обґрунтовувати її iconСценарій інтелектуальної гри Підготувала: Пухлій Л. А. 2015 Мета
Мета: закріпити знання учнів про Україну, її традиції; розвивати мовлення учнів, культуру поведінки, уміння приймати рішення в нестандартних...
Мета: узагальнити та закріпити знання учнів; розвивати уміння застосовувати набуті знання в незвичайних, нестандартних ситуаціях, кмітливість та фантазію, вміння висловлювати власну думку І обґрунтовувати її iconІнтелектуальна гра для педагогів «Найрозумніший» Розроблено заступником з навчально – виховної роботи Бериславської загальноосвітньої школи І- ііі ступенів №5 Херсонської області Тур Світланою Юріївною Мета
Мета: збудити прагнення вчителів продемонструвати свої знання та вміння з методики І розвивати вміння застосовувати свої знання в...
Мета: узагальнити та закріпити знання учнів; розвивати уміння застосовувати набуті знання в незвичайних, нестандартних ситуаціях, кмітливість та фантазію, вміння висловлювати власну думку І обґрунтовувати її iconКозацька Україна (урок-козацький турнір,5 клас) Вчитель історії Бульбіна М. В. 2011р мета уроку
Мета уроку: закріпити І узагальнити знання учнів про історичні події та видатних представників історії доби козацької Української...
Мета: узагальнити та закріпити знання учнів; розвивати уміння застосовувати набуті знання в незвичайних, нестандартних ситуаціях, кмітливість та фантазію, вміння висловлювати власну думку І обґрунтовувати її iconКозівський районний методичний кабінет навчальний модуль в 5 класі за темою
Дж. Даррелла, розглянути зміст оповідання „Балакучі квіти”, розвивати уміння орієнтуватися в тексті художнього твору, вміння робити...
Мета: узагальнити та закріпити знання учнів; розвивати уміння застосовувати набуті знання в незвичайних, нестандартних ситуаціях, кмітливість та фантазію, вміння висловлювати власну думку І обґрунтовувати її iconМета: повторити І узагальнити вивчений матеріал; вчити висловлювати власну думку щодо прочитаного; розвивати логічне мислення, уміння правильно та лаконічно відповідати на запитання

Мета: узагальнити та закріпити знання учнів; розвивати уміння застосовувати набуті знання в незвичайних, нестандартних ситуаціях, кмітливість та фантазію, вміння висловлювати власну думку І обґрунтовувати її icon„Застосування похідної до розв‘язування
Мета: повторити та узагальнити вивчені раніше відомості про похідну, формувати вміння застосовувати здобуті знання в нестандартних...
Мета: узагальнити та закріпити знання учнів; розвивати уміння застосовувати набуті знання в незвичайних, нестандартних ситуаціях, кмітливість та фантазію, вміння висловлювати власну думку І обґрунтовувати її iconУрок узагальнення за темою США та Канада у 1945- на початку ХХІ ст. Мета
Мета: узагальнити І систематизувати знання учнів по темі „сша І канада”; перевірити та оцінити знання учнів; надати учням можливість...
Мета: узагальнити та закріпити знання учнів; розвивати уміння застосовувати набуті знання в незвичайних, нестандартних ситуаціях, кмітливість та фантазію, вміння висловлювати власну думку І обґрунтовувати її iconКвадратні рівняння
Мета: систематизувати знання, вміння І навички учнів стосовно видів І методів розв’язування квадратних рівнянь; перевірити набуті...
Мета: узагальнити та закріпити знання учнів; розвивати уміння застосовувати набуті знання в незвичайних, нестандартних ситуаціях, кмітливість та фантазію, вміння висловлювати власну думку І обґрунтовувати її iconМузичний квк мета
Мета. Узагальнити знання учнів, розвивати музичну пам'ять І кмітливість, інтелектуальну гнучкість. Виховувати інтерес та любов до...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка